Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 når katte ikke kommer hjem.
Forfatter: 
Dato:  03-01-2011 19:49

øv øv øv..

min delige lucky mis er forsvundet . har ikke set ham siden nytårasaftensdag om morgenen. har været ude på hele området og lede og kalde, men ingen mis dukker op. han har ALDRIG været væk så længe, så jeg er virkelig bange for at der er sket ham noget.

har lagt en efterlysning ind i efterlysninger. håber godt nok det giver pote. uvisheden er simpelthen den værste. ikke at vide om han render rundt derude i kulden , om han sidder fast et sted, om nogen har taget ham, eller om han er kørt over, og måske ligger og lider et sted.

hvad er det længste jeres katte har været væk`? og er vendt tilbage i levende live.

jeg ville så godt turde håbe på han vender retur, men min pessimisme tror det værste..øv øv øv..

0
0
Svar på denne tråd
 
 katte-dyr
Forfatter: 
Dato:  03-01-2011 19:59

Åh hvor jeg håber det bedste for dig og katten!


Forrige år kom vores den ene kat ikke hjem nytårsaften - de var løbet ud om formiddagen.

D. 1 januar om aftenen kom han hjem skadet i hovedet og hofte.

Afsted til dyrehospitalet og de beholdt ham natten over.

Dagen efter blev han aflivet. :(



I år rendte vores ene kat hjemmefra i juli måned - han har før været væk en 2-4 dage, men efter 14 dage blev vi bekymrede.

Vi efterlyste ham i hele området, alle steder på nettet, satte fælder op o.l.

Naboen, som fodrer vildkatte, havde ham ofte på besøg og han svarede vores kald, men ville ikke fanges.


I slutningen af september måtte vi flytte 150 km. væk uden katten.


Det gjorde sindssygt ondt - og det gør det stadig.


Vi har sagt til os selv at han er død, men på et internat har de lige før nytår fået indleveret en kat der matcher hans beskrivelse og området hvor den er fundet passer, så jeg kan kun håbe... Tror det dog ikke.


Så her er et par "variationer" af slutninger - håber ikke at nogle af dem bliver aktuelle for du og din kat.


Håber den snart kommer hjem igen i god behold.


Vil du opdatere herinde??


Kærlige tanker fra én der ved præcis hvordan du har det.

0
0
Svar på denne tråd
 
 puha...
Forfatter: 
Dato:  03-01-2011 20:08

med alle de katte, jeg har haft, er det lidt en opremsning. :)


Pussy kunne være væk en måned ad gangen (skete ofte), kom hjem tynd og pjusket.


Min Fie stak af, da mine forældre passede hende. Fandt hende i en busk efter en uge.


Min Alien kunne være væk mange dage.


Raja kan sagtens være væk 3-4 dage.


Og mine forældres kat kan også være væk meget længe, og de finder den over ½ km væk fra huset af og til.



Der er noget ved hestens ydre, der er godt for menneskets indre


Gratis shetter-hingste plag, til godt hjem! Djursland. Skriv pb for info.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tja jeg..
Forfatter: 
Dato:  03-01-2011 20:52

Har mistet mange katte, nogle har kunne være væk i en uge eller 2 af gangen for så pludselig dukke op igen, ham vi har nu strefer hele sommeren og bevæger sig knap ud om vinteren.


Men vi fandt da ud af hvorfor vore katte havde med at forsvinde, en nabo ( jæger) Skyder alle de vilde han katte han ser, fortalte han til en anden nabo, som så straks spurgte nå har du så også skudt min Pussser mis, han var tam, sort og hvid, osv.

Øh Nu kunne han så ikke huske, hvordan de katte han skød så ud.


Så det vil sige, han skyder bare alle de katte han ser..




Satis temporis mihi est

( Jeg har tid nok)

http://www.kallehauge.org


0
0
Svar på denne tråd
 
 kat på tur
Forfatter: 
Dato:  03-01-2011 21:10

Min lille Line mis har været væk i 17 dage. Jeg havde efterlyst hende OVERALT. Dyrenes beskyttelse, falck, kattefængeren,plastret byen til med efterlysningsplakater, vej og park(de henter påkørte katte),dyrlæger, kattens værn, inges kattehjem -INTET. Hun var som sunket i jorden.


Hun stak af pga. hun var blevet dødeligt uvenner med sin søster og mor. Hun ville pludselig ikke acceptere nogen af dem og forsvandt.


Jeg var KNUST!!! hun var så sød og kælen og fantastisk. Og helt special at se på. så jeg troede nogen muligvis havde neglet hende.


Pludselig blev jeg kontaktet af en gammel hundetrænings kammerat der mente at vide hvor hun var. Hun og jeg havde ikke set hinanden i 6 år og hun havde aldrig mødt Line.


For det første fortalte hun mig hun var hvid.

også så beskrev hun (i detaljer) et sted ca.200 m. fra mit hjem (jeg havde finkæmmet området, men hun sagde hun var bange og havde ikke turdet komme frem selvom hun havde hørt mig.) så hun anbefalede mig at gå derhen og kalde. Jeg greb en lommelygte og gik derned omkring midnat og da jeg havde kaldt 2 gange kom Line løbende og strøj sig op af mine ben!



Mia har aldrig været hjemme hos mig, anede ikke hvor jeg boede og havde som sagt aldrig mødt katten.


Jeg er rystet og ved stadig ikke hvad jeg mener om det, men jeg ved at jeg ser Linemissen hver gang jeg besøger min ungdomskæreste (vi er venner) for hun bor nu hos ham og er en møgforkælet mittetat med egen skov.



og ja! Gu mener jeg det!

0
0
Svar på denne tråd
 
 hejsa...
Forfatter: 
Dato:  03-01-2011 21:12

furius..ej sikke dog en rar nabo...håber da ikke at min er blevet skudt...men jeg har næsten opgivet at se ham igen . øv..stakkels misser.

0
0
Svar på denne tråd
 
 forsvunden kat.
Forfatter: 
Dato:  03-01-2011 21:26

Min kat har engang været forsvundet i mange dage. Han dukkede op ligeså pludseligt som han var forsvundet. Så der er håb endnu.


Men derudover så vil jeg sige at jeg da også synes det er dumt at lukke katten ud ved nytårstid. De bliver jo skræmte og kan løbe langt væk på den konto.

Mine to katte har været indespærrede i en lille uges tid nu. De kommer ikke ud før der er nogenlunde roligt i bebyggelsen mht krudt og kugler.

Vil heller spærre dem inde i 14 dage end jeg vil miste dem.

0
0
Svar på denne tråd
 
 hejsa...
Forfatter: 
Dato:  03-01-2011 21:46

pretty fancy. nu bor jeg ude på landet, med meget lidt fyrværkeri, og desuden så plejer han kun at være ude et par timer maks af gangen, så min plan var at han skulle være inde resten af dagen nytårsaften,når han var kommet ind efter sin morgentur. men han dukkede bare aldrig op......

0
0
Svar på denne tråd
 
 14 dage
Forfatter: 
Dato:  03-01-2011 23:14

Det er meget forskelligt hvor længe vores katte forlader huset ad gangen.


Det længste vi har oplevet var, da en af vores tidligere hunkatte var væk i 14 dage. Om sommeren kunne hun normalt sagtens smutte 2-4 dage, det skete mange gange, men ikke over en uge. Så vi var ved at indstille os på, at hun nok ikke kom hjem igen. Men så en tidlig morgen, hang hun i køkkendøren og ville ind. Hun havde tabt sig lidt, men så ellers fin ud.


Opgiv ikke håbet endnu :-)


Hilsen fra Tine

og hafferne

Flicka & Frigg


Trenser sælges,

se mine annoncer på markedspladsen


0
0
Svar på denne tråd
 
 jubiii...
Forfatter: 
Dato:  04-01-2011 07:59

hej allesammen.

lucky kom hjem kl 3 i nat. jubie...er bare så lettet. hold op han spiste og drak..

0
0
Svar på denne tråd
 
 Mine katte
Forfatter: 
Dato:  04-01-2011 10:11

Nu har jeg en del katte, men Bubber har præsteret at være væk ca 2 måneder jeg havde næsten afskrevet ham. Gamle Sofus vil ikke ind i vores hus, han spiser udenfor og han patruljere på ejendommen. Han kan også være ude i perioder. De er begge kastareret.




Anne-Sofie J

Den lykkelige ejer af:

Gentlemannen Lazio

Fruetimmeret Rytuna

Hystaden Dilica

Og den lille skønne Mona(o;

0
0
Svar på denne tråd
 
 Godt at
Forfatter: 
Dato:  04-01-2011 13:39

Lucky Mis er hjemme :) Det var dejligt at læse.


Jeg har kun én gang haft en kat der smuttede hjemme fra, og han kom aldrig hjem igen.


Af skade bliver man klog, og derfor kommer mine katte IKKE ud, andet end under kontrollerede forhold. Det vil sige i snor, eller i der til indrettede indhegning.


Så sent som i aftes, kom en kat løbende foran min bil, i samme kørselsretning som min bil, men i modsatte side af vejen, på vej hjem fra job, jeg kunne ikke nå at standse, og kunne kun be til at kræet ikke pludselig skiftede retning og endte foran min bil, eller at der kom en modkørende.

Jeg ser desværre tit katte der er kørt ned til og fra arbejde, også selvom det er rolige landeveje jeg kører af. Så med det i mente, ja så kommer mine katte stadig kun ud under kontrollerede forhold.


Husk også at man som katteejer har pligt til at holde sin kat på egen matrikel, selv om det kan være en svær opgave.


MVH Trine


Un cruzado con genio y corazon

En krydsning med hjerte og karakter


www.bricksite.com/romero


Nu katte"mor" igen :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 hejsa...
Forfatter: 
Dato:  04-01-2011 14:05

hej trine.

ja man burde nok holde kattene inde, men heldigvis bor jeg på en stor matrikel. med gårdens marker og skov omkring os. så hvis de skal på besøg hos naboen, skal de godt nok rende ret langt;-)og så er der en halv km til nærmeste trafikerede vej.

såå mine får altså lov at komme ud. som de altid har været vant til.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Happy ending
Forfatter: 
Dato:  04-01-2011 15:04

Hvor godt den kom hjem :-)


Vi prøvede det samme.. Vores gamle drenge plejer at være inde nytårsaftensdag. Hen på eftermiddagen plejer vi at holde dem inde.


Men i år kom den ene ikke hjem efter hans morgen tur.. PANIK, siger jeg dig... Vi måtte tage til nytårshygge uden begge katte hjemme... Vi stod op, gik ture med hunden.. kaldte og kaldte. Vi kørte ture osv osv.. Og nøj alle de tåre der blev grædt. Mine katte er sjældent.. eller rettere aldrig... på langfart.


Sidst på eftermiddagen gik min mand tur i en nærliggende plantage... Med mange forskrækkelser over de aften aktive dyr.. Han besluttede at afbryde turen, vendte hjem... gik lige omkring værkstedet, hvor han kaldte en sidste gang.. VUPTI... dukkede katten op :-) STOR GLÆDE at få ham hjem.





Den farligste af vore fordomme er at tro,

at vi ikke har nogen.


0
0
Svar på denne tråd
 
 Har haft en del katte
Forfatter: 
Dato:  04-01-2011 22:10

der er gået på walkabout.

I starten bliver man sindssygt bekymret og leder og kalder.

Men de kommer når de vil...eller også kommer de ikke.

Det er aldrig lykkedes mig at finde nogen med mindre den har ligget og været død af en eller anden årsag.


Min hvide misling gjorde det flere gange af enten et par dages eller et par ugers varighed og jeg var syg af bekymring.

Det er mange år siden og vi er flyttet i mellemtiden. Men han kom aldrig hjem og jeg kigger stadig hvis jeg ser noget hvidt i en grøftekant.


Men jeg besluttede mig samtidig for at jeg ikke ville tude over en strejfende kat igen for enten kommer den eller også gør den ikke...og jeg har aldrig kunnet gøre nogen forskel.


Det mærkeligste vi har er en sort hankat som er født på vores gård af en vild hunkat. Han var nogenlunde tam som lille men er ikke længere klappetam. Flere år var han væk hele sommeren og var kun hjemme om viteren. Sidste vinter kom han ikke og jeg tænkte han nok var væk for altid. Men i år var han der igen.

Det sjoveste er at han altid er flot og fuldpelset så jeg tror han har et fast sommerhjem et sted.


Vores hunkatte kan også være væk. Dog aldrig mere end et par uger og som regel 2-3 dage, måske en uge om sommeren.

De er endda steriliserede. Den ene tager et par ture hver sommer og kommer hjem tynd og træt og med slidt næse og tørre sprukne poter. Så sover hun et par dage kun afbrudt af vand og mad og så en dag så er hun gået igen.


Opgiv ikke håbet efter kun en uges tid. Måske er den blevet meget bange og er løbet langt væk, men oddsene er stadig for at din kat dukker op igen.


Mvh Tina


Quality doesn't cost - it pays !


Tre gode Quarter Horses til salg.

Alle med gode afstamninger. Alle af egen avl.


http://www.alby-horses.com/


0
0
Svar på denne tråd
 
 Kender det..
Forfatter: 
Dato:  04-01-2011 22:48

Jeg kender det alt for godt :S

Min kat Mormis er ofte væk og kun hjmme i et par dage eller uger..

Det længtste hun har været væk er 3-4 måneder

Første gang hun var væk, og så kom tilbage, havde hun fået et kæmpe sår på hele indersiden af sit bagben.. Hun har lige siden dét, haltet en smule..

Hun er oftest væk når hun er i løbetid(Hedder det det ved katte..?) Men nu er hun sterilliseret såeh..

Men hun er heldigvis altid kommet tilbage :)


Men nu er hun væk igen.. Hun har været væk siden omkring min fødselsdag i Oktober..

Jeg savner hende utrolig meget, man tænker hele tiden på hvad der kunne være sket :S

Er hun blevet kørt ned, sidder hun fast, er hun faldet ned fra/i noget, eller er hun blevet stjålet..

- Lidt de samme tanker du går med..


Er især bekymret fordi der er kommet så meget sne.. Hun plejer altid at komme hjem når det sner, så jeg er dobbelt-urolig.. Tænk hvis hun er frosset ihejl, helt alene et helt fremmed sted..


Lucky Miss Rosie & Blomst

- I er mit liv <3


0
0
Svar på denne tråd
 
 fantastisk..
Forfatter: 
Dato:  05-01-2011 01:31

Hvor godt din mis kom hjem :)


har heldigvis aldrig prøvet at min kat er løbet væk..


kun at min mosters hoppede ud af et vindue fra 3. sal(tror jeg) og blev fundet igen nogle dage efter..


og at min søsters kat stak af da den ikke var vandt til at være i lejlighed.. kom dog hjem igen med lidt hjælp..


- har hørt om en kat der havde været væk i flere år og var aldrig blevet fundet.. men en dag kom den hjem igen :)


- vil lige nævne at katte der ikke er blevet neutraliseret (mest hankatte) vil somregel strejfe rundt og udvide sit teritorium. Så vil anbefale at man neutraliserer sine udedyr, da det kan føre til at man måske ikke ser dem igen :(


- alt held til jer fremover :)


Lykke-mus

What does´nt kill you

Will only make you stronger

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider