Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 udeboende su - udbetalt.. hjælp!
Forfatter: 
Dato:  02-01-2011 18:51

jeg flytter hjemmefra pr. 01-02-2011 (altså om mindre end 1 måned), og skal derfor snart til at modtage udeboende su.


Sagen er så den at jeg kun kan finde frem til su'en før skat, hvor den ligger på 5486,- (jeg går på videregående uddannelse og er derfor uafhængig af forældreindkomst).. men for at ligge et budget har jeg brug for at vide hvad udeboende su ligger på EFTER skat :)


så var det at jeg tænkte der formodentlig var nogle kloge hn'er herinde, som enten ved hvad man får udbetalt eller kan finde ud af at regne det ud?


Derudover mindes jeg at der skulle være noget med er personfradrag, som jeg kan få da jeg betaler af på gæld?

Jeg afdrager på et banklån med 1000 kr om måneden frem til november i år :)


så hvis der er nogen herinde som kan finde ud af at regne ud hvad jeg vil få udbetalt vil det være en kæmpe hjælp!!


på forhånd tak! :)


Life is about trusting your feelings and taking chances, losing and finding happiness, appreciating the memories, learning from the past, and realizing people change.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Skrift over
Forfatter: 
Dato:  02-01-2011 18:59

Hvad du får udbetalt i SU efter skat afhænger jo af om du har et fradag, hvor højt det er og din skatteprocent...


Så uden disse oplysninger er det ikke til at regne ud.


Mvh Eva.


Og nej, selskab staves ikke "selvskab"... og generelt staves ikke "generalt" - i hvert fald ikke i følge ordbøgerne. (men stavefejl skal der selvfølgelig være plads til :) )
0
0
Svar på denne tråd
 
 123456789
Forfatter: 
Dato:  02-01-2011 19:06

Den mest præcise udregning vil du nok få af at gå i din bank og bede dem hjælpe dig med at regne det ud.


Din skat er afhængig af bopæl, din egen økonomi(altså eventuelle lån og renter på indlån), evt fast ejendom du ejer, faglige kontingenter og flere andre ting som vi jo ad gode grunde ikke har adgang til.


Så smut i banken, er sikker på den gerne hjælper

0
0
Svar på denne tråd
 
 Du går
Forfatter: 
Dato:  02-01-2011 19:06

ind på skat.dk og ser hvad skattefradrag samt skatteprocenten er. Så burde det være ret nemt at regne ud :) Desuden på minsu.dk plejer jeg at kunne se, hvad SU styrelsen udbetaler til mig.






Pennyblade købes. Se mere på præsentationen.

Pontus efterlyses, 15 årig New Forest på ca. 127 cm.
0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  02-01-2011 20:09

altså jeg skal bo på kollegieværelse - så ingen fast ejendom ;)

jeg har det der lån i banken på omkring 10.000 (indregnet de renter jeg kommer til at betale) samt et su-lån som jeg anser for irrelevant i denne sammenhæng?

ligeledes har jeg ikke haft noget arbejde det sidste år, og har kun fået hjemmeboende su - så har ikke betalt noget i skat i år :)

men jo jeg kan også se på minsu.dk hvad jeg har fået udbetalt hver måned i løbet af året, men som sagt er det kun den hjemmeboende sats - og det er udeboende jeg er interesseret i :)


men kunne da være jeg skulle overveje en tur forbi banken :)


Life is about trusting your feelings and taking chances, losing and finding happiness, appreciating the memories, learning from the past, and realizing people change.

0
0
Svar på denne tråd
 
 4600 kr/måned
Forfatter: 
Dato:  02-01-2011 20:30

Normalt siger man at man som studerende kan regne med at få udbetalt 4600 kr/måned efter skat. Det er beregnet udfra at du fordeler dit frikort (som plejer at være på ca 42000kr/året) ud over hele året - men husk du selv skal meddele skat at du ønsker at splitte frikortet op og forbeholde det månedlige fribeløb til SUen.


Men men, i den beregning tages der altså ikke højde for beskæftigelsesbidrag, og når du har gæld vil du højst sandsynligt have et frikort på mere end 42000 kr/årlig.

Jeg har ikke selv lige regnet efter, men har fået det fortalt fra flere studerende venner.



Katrine

0
0
Svar på denne tråd
 
 ********
Forfatter: 
Dato:  02-01-2011 20:47

Du får vel et sted mellem 4400/4600 +/-


Man har ca et fradrag på 3300 og betaler 49 % i skat.


5486-3300 = 2186

2186/100 * 49 = 1071


2181-1071+300 = 4410 ......... det er ihvertfald ikke meget galt :D



Mor til den dejlige pige


Alice Sofia


og en lille blob i maven :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Altså jeg
Forfatter: 
Dato:  02-01-2011 20:51

Får udeboende SU. Og får 4500 sådan cirka udbetalt hver måned. Men igen så kommer det helt an på dit fradrag. Men de fleste får vist der omkring.


Venlig hilsen Christina

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  02-01-2011 21:03

WOW.. hvor i landet betaler I 49% i skat?


Og så er det sagt!

(Med forbehold for ændringer)

0
0
Svar på denne tråd
 
 SU udeboende
Forfatter: 
Dato:  02-01-2011 21:05

Jeg får ca. 4900,- udbetalt, sidste år hundrede kroner mindre.. Så et sted mellem 4400 og 5000 udbetalt skal du regne med.. Men du får nok snart et brev hvor du kan se hvor meget du får udbetalt hver måned. Jeg har da lige fået mit for det nye år.


Mvh. Anne Kathrine Jensen

Sygepleje.stud, hestetøs og bonderøv..

0
0
Svar på denne tråd
 
 **********
Forfatter: 
Dato:  02-01-2011 21:09

Aaahahahhahahaha KÆMPE DUMME FEJL 39 % selvfølgelig..


Ihh nu var jeg ellers lige så dygtig.. troede jeg :D



Mor til den dejlige pige


Alice Sofia


og en lille blob i maven :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 skat...
Forfatter: 
Dato:  02-01-2011 21:17

SU deler selv fradraget op (det gør de hvert fald på minsu ved mig).

Så du skal bare holde øje med at det kun er SU der bruger dit hovedkort, altså at du betaler skat af et evt. arbejde.




- Malle :)

Mangler du en barnepige i nærheden af 6600, evt. med fodring eller andet vedr. hestene, mens I er ude også? :-) skriv en privatbesked her på HN. :-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Stor forskel
Forfatter: 
Dato:  02-01-2011 21:58

åbenbart. Jeg får udbetalt 4.993 kr./mdr. i udeboende SU og betaler 36 % i skat (Kbh og er udmeldt af folkekirken). Jeg har kun lidt forøget fradrag pga. de 123 kr, som jeg betaler til A-kassen pr. mdr - jeg har intet lån eller andet (jo, SU lån, men det spiller ikke ind).


Jeg forstår ikke, at du ikke kan se din udeboende sats endnu på minsu.dk, men du burde kunne se dit fradrag og trækprocent på skat.dk. Jeg kan på minsu se, hvad jeg vil få i hele 2011.






Pennyblade købes. Se mere på præsentationen.

Pontus efterlyses, 15 årig New Forest på ca. 127 cm.
0
0
Svar på denne tråd
 
 1234567890+
Forfatter: 
Dato:  02-01-2011 21:59

Hvis du ikke selv gør noget bruger SU dit månedlige fradrag og din trækprocent(afhængig af din kommune), og der bliver ikke taget hensyn til andre indtægter, fradrag osv.

Dette beløb kan du rimelig simpelt regne ud ved at finde dine oplysninger på skat.dk.


Ved årets afslutning vil du så få din årsopgørelse og se om det går lige op, om du får penge retur eller om du skal betale ekstra skat.


Vil du komme denne "overraskelse" i forkøbet kan du regne på en selvvalgt trækprocent, så du regner ud hvilken trækprocent du skal bruge for at det hele går lige op i løbet af året. Det er her du kan indregne dit fradrag i forhold til de renter du betaler på dit lån.


Din trækprocent ændrer du ved at gå ind på SU.dk. F.eks har jeg en trækprocent på 52%(efter personfradrag) for at det går op når vi når årsopgørelsen.


"Overraskelsen" er selvfølgelig ikke så slem hvis det viser at du skal have penge retur, måske endda rart at få en lille ekstra opsparing udbetalt.

Men det kan næsten altid meget bedre betale sig at få pengene udbetalt løbende gennem året og så selv spare op hvis man ønsker en opsparing, SKAT giver jo ikke renter som man ville få ved at lave en opsparing selv

"Overraskelsen" kan så også være at skulle betale penge tilbage... og det er sq sur r.øv


Vil du have lavet udregning og finde en trækprocent så det går lige op ved årets afslutning med rente indtægter/udgifter osv ville jeg foreslå dig en tur i banken.. Det havde jeg ihvertfald selv gjort.

Og gør så også dig selv den tjeneste at kigge "bankdamen" lidt over skulderen og stil spørgsmål hvis der er noget du ikke forstår undervejs, så lærer du også lidt af det... og det er jo aldrig en dårlig ting




0
0
Svar på denne tråd
 
 Bummelum
Forfatter: 
Dato:  03-01-2011 01:11

Ok, jeg bliver baange nu.


Min trækprocent i SU er 38% - Og er ret bange for jeg kan komme til at skylde SKAT penge?

0
0
Svar på denne tråd
 
 Su og skat :)
Forfatter: 
Dato:  03-01-2011 08:03

Min trækprocent er 37%, og jeg har ikke skulle betale noget tilbage til skat. Tværtimod plejer jeg at få et par tusinde tilbage.

CBK, jeg tror bestemt ikke du skal være bange ;)


.. Sagde LilleChelle ;)

^nogle folk burde lære at begå sig blandt andre!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Bummelum
Forfatter: 
Dato:  03-01-2011 12:09

Åh.. Håber jeg heller ikke :-D

0
0
Svar på denne tråd
 
 blabla
Forfatter: 
Dato:  03-01-2011 13:00

Jeg får ca. 4850 pr. mdr. fra SU, ingen lån, ingen fradrag, ingen anden indkomst.


SKAT har i øvrigt en beregner, hvori du kan indtaste dine oplysninger, og så regner den din skat ud for hele året (som du så dividerer med 12 og trækker fra din mdr. SU)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  03-01-2011 14:00

Se der var jo en masse kloge hn'er derude :D


Tak for hjælpen so far!! :)


Kan se inde på su.dk at jeg har et fradrag på 3.891 kr pr måned og en trækprocent på 39..


så efter mine udregninger bliver det


5486 - 3891 = 1595

1595/100*39 = 622,05

5486-622,05 = 4863,95


ser det ikke meget rigtigt ud? :)


godt at der også lige var nogen der kom ind på at jeg skulle kunne se hvad jeg ville få udbetalt - for jeg havde da glemt at ansøge om udeboende su fra februar (hvilket så er gjort nu) :)


burde en trækprocent på 39 ikke også være nok så længe jeg ikke har et arbejde - og mit skattekort altså ikke bruges på andet end su? :)


Life is about trusting your feelings and taking chances, losing and finding happiness, appreciating the memories, learning from the past, and realizing people change.

0
0
Svar på denne tråd
 
 *********'
Forfatter: 
Dato:  03-01-2011 22:37

Det ser helt rigtig ud :D


tror 39 % er fint, men du kan altid sætte den til 40% man mister næsten ingenting. kun dejligt at få lidt ekstra kr 1 gang om året :D



Mor til den dejlige pige


Alice Sofia


og en lille blob i maven :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  03-01-2011 23:25

tak for hjælpen :)


tror også jeg sætter den på 40% - "mister" trods alt kun omkring 15 kr om måneden.. så hellere være på den sikre side :)


Life is about trusting your feelings and taking chances, losing and finding happiness, appreciating the memories, learning from the past, and realizing people change.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jo da.....
Forfatter: 
Dato:  04-01-2011 06:26

Udbetalt i 2011, januar: 5087 kr.


Jeg får trukket max skat, da jeg tjener max, i forhold til hvad jeg må på SU.


Team Dandanel

"Hva folk ikke ved, har de ikke ondt af :-) "

Med hestene
Yatzie Dandanel 28-05-10 e. De Noir
High-Line Dandanel 08-04-08 e. Hotline

Yesica 18-05-95 e. Red Fern - Schwedengruss

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider