Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Idéer til julehygge i børnehave
Forfatter: 
Dato:  14-11-2010 15:19

Hej ænder,


Jeg har brug for jeres hjælp.


Pt. er jeg ansat i en børnehave, og vi skal i gang med at planlægge julehygge med børnene i december - det er alt fra et kreativt værksted med at klippe og klistre til aktiviteter og lege i julens tegn med børnene.


Jeg er på herrens mark, da har ikke arbejdet i en børnehave i årevis. Jeg er interesseret i jeres idéer - f.eks. noget som jeres børn kunne lide at lave i børnehaven.


To ting er allerede på plads, nemlig en pakkejulekalender og at vi laver et værksted, hvor børnene laver en juledekoration, som de får med hjem.


Der er kun et meget lille budget til indkøb af materialer, så hav det i baghovedet, når du skriver dine forslag.


Det kunne være en mulighed f.eks. at bede forældrene om at tage juleugeblade, piberensere eller andet med, der kunne bruges til noget jule-noget.


Kom med alle jeres idéer - jeg venter med længsel. :-)

Gerne billeder, hvis du har. Tak. :-D


Vrinsk fra Esma



Healing

hest og rytter


Healing styrker og afbalancerer din hest og

gør den mere glad og samarbejdsvillig


Samtaleterapi



Jeg er ikke alene - jeg er sammen med mig selv

Citat af Niels Hoffmeyer


0
0
Svar på denne tråd
 
 Lad....
Forfatter: 
Dato:  14-11-2010 16:35

... børnene få en lille "nisse" med hjem og lad dem så skrive en lille historie om hvad "nissen" har oplevet til næste dag hvor den skal med et nyt barn hjem - på den måde kommer der hver dag et nyt "eventyr".


Lav en dag hvor i koger rissengrød - kog masser så i også kan lave klatkager efterfølgende.


Tag en tur i skoven og find grandkogler til at lave nisser af - vend grandkoglen så den "tygge" ende vender ned og lim et lille hoved af skumgummi eller flamingo på i toppen. Klip en nissehue af karton og...... wupti, så har i en lille nisse.


Samme nisse kan lave af et stykke træ som er skåret skråt over - der hvor den er skrå males med et ansigt og en nissehue og pyntes med en lille kvast vat eller andet.


Hvorfor være besværlig, når man med en lille smule anstrengelse kan være krop umulig?!


Et smil er udløst af andre smil, så husk at smile og du vil se at folk smiler tilbage.



0
0
Svar på denne tråd
 
 Synes da dine
Forfatter: 
Dato:  14-11-2010 16:37

egne ideér er gode


Mon ikke alle forældre vil synes om noget hjemmelavet fra deres poder også selvom det ikke er genialt


Da jeg var barn lavede vi figurer med dryppende lys, men det er dine "børn" nok for unge til - men det var sjovt




Mvh Janni


Musse venter føl efter Siger Hit 2011

0
0
Svar på denne tråd
 
 lad børnene være nisser
Forfatter: 
Dato:  14-11-2010 16:51

for hinanden....altså "søde" nisser....der i løbet af julemåneden skal lave lidt til hinanden - i al hemmelighed....


Lav en julehistorie....start 1 december og digt nogle figurerer - tegn dem og klip dem ud i karton og sæt dem på pinde. Byg videre på historien næste dag - og lad der komme flere og flere personer og dyr til hver dag. Reserver et hjørne af stuen til historien. Når I når frem til julen har I lavet jeres helt egen juleverden.


(hvordan du så vil bære dig ad med at afvikle det hele uden at ungerne går i spåner efter jul må du selv trylle med.... ) (men det kunne være julemandens kane der flyver det hele væk til næste år)....


Jul er fantasi. Og børn er fantasifulde....så lad dem selv skabe deres egen perfekte og sjove juleverden.


KH:)Annette




rigtige piger rider hver dag
0
0
Svar på denne tråd
 
 Skønt..
Forfatter: 
Dato:  14-11-2010 19:09

..1000 tak for jeres idéer. Jeg kan bruge flere af dem.


Er der andre, der har juleidéer til børnene i børnehaven - og en pædagog, der også vil have det sjovt samtidig med?? :-)


Vrinsk fra Esma



Healing

hest og rytter


Healing styrker og afbalancerer din hest og

gør den mere glad og samarbejdsvillig


Samtaleterapi



Jeg er ikke alene - jeg er sammen med mig selv

Citat af Niels Hoffmeyer


0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider