Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Billigste loppemiddel
Forfatter: 
Dato:  10-11-2010 05:23

Kære HN'er

Hvor køber jeg det billigste loppemidel, det til at dryppe i nakken?

Er det hos dyrlæge, apotek eller matas?


På forhånd tusind tak :-)


Mvh Helle


Retfærdighed er ikke at alle får lige meget.

Retfærdighed er, når man får, hvad man har behov for...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Billigst
Forfatter: 
Dato:  10-11-2010 08:28

Hej.


Jeg køber Frontline til nakken, billigst i Kvickly.


Mvh Tina.

0
0
Svar på denne tråd
 
 frontline
Forfatter: 
Dato:  10-11-2010 09:32

Frontline er så brugt efterhånden, at lus/lopper er begyndt at blive resistens for midlet, der er ihvertfald mange kattefolk som ikke bruger dte mere, kan ikke huske hvad det er de så bruger.


0
0
Svar på denne tråd
 
 Frontline...
Forfatter: 
Dato:  10-11-2010 10:06

... fungerer fint -hvis man sørger for at få det helt ned på kattens hud.


Det jeg oplevede for et par måneder siden var at det ikke virkede med frontlinepipetterne - hvor det meste endte i pelsen.


Da jeg et par uger efter gav kattene et pif med frontline på sprayflaske - SÅ virkede det.


Der er mere tryk på sprayflasken, og det kommer derfor helt ned på huden. Og så er det billigere i længden med en sprayflaske, da der er til mange flere behandlinger. Og det VIRKER!


Eneste store ulempe ved den er, at begge mine katte er panisk angste for den. Så jeg skal skjule flasken for dem til sidste øjeblik - og så er vi uvenner resten af dagen.


£isbeth & Baloo

Happiness can be found even in the darkest of times,

if one only remembers to turn on the light.

(Albus Dumbledore)

0
0
Svar på denne tråd
 
 loppekur
Forfatter: 
Dato:  10-11-2010 10:35

jeg har købt over nettet sidste gang jeg købte ormekur.


Jeg købte den her : www.zooplus.com/shop/cats/ cat_litter_litter_boxes/ flea_and_tick_protection/ flea_powder_shampoo_and_more/183297


det er meget billigere end i dk, og så virker den ganske udemærket på min kat. (de har også til hund, ved ikke lige hvad du har)

desuden sælger de også diverse foder/legetøj/plejemidler.


leveringen har altid kun varet et par dage.


de har også en engelsk(zooplus.co.uk) og tysk(zooplus.de) side man kan bestille hjem fra.

Der ofte forskellige tilbud alt efter hvor man bestiller henne, så det kan godt betale sig at kigge lidt rundt. Den tyske side har også en hesteafdeling (som jeg dog ikk har kigget nærmere på)


MVH. Betina


Min hjemmeside: Belles side

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  10-11-2010 10:44

Jeg vil anbefale, at du køber bayvantic.

De andre brugere kan have en smule ret i det med frontline - den er meget brugt.


Men en af grundene til, at du skal bruge bayvantic er, at f.eks. flåter skal bide sig fast ved andre loppemidler før det virker. Det skal de ikke med Bayvantic. Derudover er det også billigere og mindst ligeså venlig overfor din hund.

0
0
Svar på denne tråd
 
 loppekur
Forfatter: 
Dato:  10-11-2010 10:53

Bayvantic må IKKE bruges til katte!


bare lige for at ingen lige tager fejl. Det er meget giftigt for katte


MVH. Betina


Min hjemmeside: Belles side

0
0
Svar på denne tråd
 
 Advantage
Forfatter: 
Dato:  10-11-2010 11:40

Kan i øjeblikket også kun fraråde Frontline. Begge katte og hunden fik konstateret loppeangreb for 3 uger siden - kørte fluks til Matas efter Frontline, dryppede det i nakken på kræene og ventede spændt på resultatet. 2 uger senere levede kravlet (altså de ubudne gæster) stadig i bedste velgående - nye pipetter blev dryppet i nakken af kræene, og jeg ventede endnu engang. Imellemtiden blev både min datter og jeg bidt op til flere gange

Nu - 3 uger efter - har jeg fået nok af de s..... lopper, som stadig lever fint, og har derfor endnu en gang brugt en god portion penge på flere bekæmpelsesmidler. Denne gang forsøger vi med Capstar Vet., som er piller direkte ind i røret på kræene. Capstar slår levende lopper ihjel i løbet af få timer, og derudover har jeg købt Advantage Vet., som fungerer på samme måde som Frontline.

Nu håber jeg bare, at lopperne ikke også er restistente over for det produkt


Alt i alt har jeg brugt et godt stykke over 2000,-, så næste gang turen går over grænsen, vil jeg kigge efter loppebekæmpelsesmidler dernede - det kan da kun blive billiger


Mvh

Charlotte

0
0
Svar på denne tråd
 
 Loppemidler
Forfatter: 
Dato:  10-11-2010 11:57

Blot til info, så er der ingen loppemidler der kan dræbe pupperne, derfor ser man tit "nye" lopper 2-3 uger efter 1. behandling:-) Så det tager tid at behandle en allerede loppe-angrebet kat/hund...




LÆKKER 2 ÅRS SEC A hingst, SÆLGES TIL SUPER HJEM.

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  10-11-2010 12:45

zarindian: Ok - tak for informationen


Vores hus var dog blevet behandlet med loppebekæmpelsesmiddel, men der må have været nogle genstridige bæster i krogene, som ikke var blevet nedlagt....


Jeg må dog lige komme med en tilføjelse til din kommentar:

Alle lopper, som lander på katten/hunden, dør ved første indtagelse af føde, da loppemidlet (Frontline, Advantage osv.) lægger sig som en hinde på dyrets hud og derved dræber loppen.


Men i kraft af at loppepupperne kan leve i nogle uger uden udklækning, kan der selvfølgelig stadig komme lopper frem, men de vil af logiske grunde gå til, hvis de altså lander på katten/hunden og ikke på mennesker


Ja ja, jeg har lige terpet "Nettet" igennem for al viden ang lopper, for nu skal de bare udryddes.....


Mvh

Charlotte

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  10-11-2010 17:25

Loppens livscyklus er på ca. 4 måneder, derfor kan man ikke forvente at en eller to behandlinger afhjælper problemet. Det kræver omhyggelig behandling, altså helt ned på huden og fast hver 4. uge. Undlad at vaske dyret 2 dage før og efter behandling.


Der er ikke påvist restistens overfor Frontline, det er oftest fordi der behandles forkert.


Som en anden skrev - HUSK at Bayvantic er giftigt for katte - de kan dø af det!


//Dorte

0
0
Svar på denne tråd
 
 LOPPEMIDDEL
Forfatter: 
Dato:  10-11-2010 19:07

Advocate og Advantage er særdeles fremragende loppemiddel.


Frontline har været rigtigt godt i mange år og fungeret efter hensigten. MEN det er som eks lusemiddel - så bliver lopperne resistente, som lusene gør. Det er muligvis ikke påvist via undersøgelser, men antallet af klienter som ringer og spørger hvad de skal gøre for at komme lopperne til livs, er sigende nok i sig selv. Mange dyr kommer også på klinikken og vi tjekker pr automatik efter lopper og finder desværre også en del husdyr med. Ejerne står undrene og kan ikke forstå det, for de har jo lige behandlet med frontline.


Frontline er dog stadig ganske effektiv mod flåter :)


Jeg kan ikke lige huske prisen på Advocate, men Advantage er billigere end Frontline og så virker det :)


Husk at loppeæg kan leve i eks. et tæppe i op til 2 år og stadig være levedygtig :( Så har man mange tæpper eller gulvtæppe kan de være særdeles svære at komme til livs.


Mvh

Elisabeth


Med den "japanske" hest

OG

"Lille" Mand


Cacharel, mit hjertebarn, elsket og aldrig glemt, R.I.P


"Kun med hjertet kan man rigtigt se, det væsentlige er usynligt for øjet"

0
0
Svar på denne tråd
 
 Advantage
Forfatter: 
Dato:  10-11-2010 19:15

Advantage vet har virket perfekt her.

Vi var ved at drukne i lopper, men efter bare én behandling er de stortset væk, de kan jo ikke leve på mennesker, og forsvinder af sig selv når de heller ikke længere kan leve på kattene.


Hvis man har mange katte og de ikke er så store, kan det betale sig at købe det til 4-8 kilo, og så bare dele det op i to.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Takker
Forfatter: 
Dato:  10-11-2010 21:42

Takker for alle jeres svar, hvor er det dejligt at man altid kan regne med HN


Har nu købt Capstar og Program Vet, da det haster med at få lopperne væk, lige nu. Hunden klør sig helt vanvittigt og det er rigtig synd for hende.


Mvh Helle


Retfærdighed er ikke at alle får lige meget.

Retfærdighed er, når man får, hvad man har behov for...

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider