Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Kyssesyge
Forfatter: 
Dato:  30-06-2010 23:37

Hejsa kære HN

Nu er jeg kommet i den situation at jeg endelige har fundet ud af hvad jeg har fejlet de sidste 3 uger.
Det er nu endt ud med en diagnose på halsbetændelse + Kyssesyge.. Halbetændelsen er nu pænt på tilbage tog, efter heftig penciling brug..
Men så kommer spørgsmålet, hvor lang tid tager kyssesygen ca. ??
Nu har man jo indført at man ikke længere skal til reglmæssig kontrol af levertallene.
Så jeg tænkte på hvor lang tid tog jeres?? før I måtte lave noget igen ?

Min studenteruge er allerede blevet påvirket af det, så drikkeriet er lige meget, mere omkring hvornår man kan forvente at stoppe med at smitte og være fysisk aktiv igen..

Jeg vil selvfølgelig os tage det her op med min egen læge igen når de kommer tilbage fra ferie..




- Dorthe





0
0
Svar på denne tråd
 
 din smitte
Forfatter: 
Dato:  01-07-2010 08:24

mulighed er ikk væk før du er helt rask. Jeg var syg i 8 uger (meget slemt)- dengang blev levertallene dog ikk tjekket. men ok det var en kvaksalverj eg havde som læge dengang.



RIP Keiko dreng 13/4 2004 - 3/6 2010


Du vil altid være i mit hjerte skønne basse - æret være dit minde.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Forsigtig
Forfatter: 
Dato:  01-07-2010 09:31

Du skal tage din sygdom meget alvorligt, selvom den måske ikke påvirker dig så slemt.


En af mine klassekammerater døde for 14 dage siden af sprængt milt i forbindelse med kyssesyge.


Pas på dig selv for kyssesyge skal tages gravalvorligt.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Kyssesyge
Forfatter: 
Dato:  01-07-2010 09:55

Kyssesyge kan variere i meget stor grad. Det er heldigvis sjældnere at man bliver så syg at det bliver meget alvorligt. Nogle bliver fx så lukkede i halsen, at det kræver indlæggelse osv.

Men langt de fleste kommer over deres sygdom uden problemer. Men det er da en hamrende irriterende sygdom. Har selv haft kyssesyge for 7 år siden, da jeg gik i gymnasiet. Jeg var syg i to uger og derefter skulle jeg passe på mig selv osv. Egentlig synes jeg at det gik hurtigt med at få det godt igen ifht. trætheden.


Jeg tror sygdommen varierer rigtig meget. Nogle er egentlig ikke specielt syge i sygdomsperioden, men har en rigtig lang "helingsproces" bagefter, hvor jeg fx var knaldsyg i 2 uger, tabte 7 kg og sov faktisk det meste af tiden, men hvor jeg hurtigt kom over det bagefter.


Håber snart du får det bedre igen :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 træls sygdom
Forfatter: 
Dato:  01-07-2010 15:14

Hej Dorthe


det var da en rigtig træls ting at få og så lige i studentertiden (tillykke med huen forresten)


jeg var meget syg i 2-3 uger da jeg havde kyssesyge, og så ellers meget mat i energien i godt 6 mdr. bagefter, og fik at vide at jeg ikke måtte starte med ridningen eller anden sport før jeg havde fået energien tilbage (det tog så 8 mdr. ialt)


men som en skriver så er det utrolig vigtig at man passer på sig selv under sygdommen, da den kan få rigtig trælse konsekvenser ellers. nyre, lever etc. kan tage skade.


men rigtig god bedring til dig


Mvh

Mie


med ox araberne Fadligt og Dagirr samt palominohoppen Shakira, og hendes skønne hingsteføl efter Dagirr.


Shakira sælges, se mere på min præs.




0
0
Svar på denne tråd
 
 tak for svar
Forfatter: 
Dato:  01-07-2010 16:09

hejsa
og tak for svarene indtil videre, vil da gerne høre flere..
Jeg har os nu sovet det meste af 3-4 uger væk nu.. (selvfølgelig i eksamens tiden)
og nu går er jeg bare sådan lidt dvask med ondt i maven og ingen energi...
kan sådan ca klare op til 6 timer væk fra et sted at ligge ned...
Men har nok bare mest undret mig over sløvheden, eller på jysk dvaskheden, uden en decideret trang til at sove hele tiden..,.

Men tak for jeres svar



- Dorthe





0
0
Svar på denne tråd
 
 ps.....
Forfatter: 
Dato:  01-07-2010 19:46

jeg måtte ikke dyrke idræt el drikke alko i 6 mdr efter for i øvrigt- det avr en slem omgang jeg havdeo gj eg var tæt på indlæggelse. Ikk fordi min hals lukkede sig, for de gjrorde den heldigvis ikke. Men alt jeg spiste kom op igen (kastede op konstant), havde 40,1 i feber- så det var tæt på de ville ha mig ind.


men det gik- det er dog ikke at spørge med. Lever og milt påvirkes uhyggeligt.



RIP Keiko dreng 13/4 2004 - 3/6 2010


Du vil altid være i mit hjerte skønne basse - æret være dit minde.

0
0
Svar på denne tråd
 
 hejsa...
Forfatter: 
Dato:  02-07-2010 22:54

Hejsa Mie Jah tak for lykønskningerne.. :) gik måske ikke helt optimalt grundet sygdom, men huen kom da på :)

Stute: Puhaa sikke en omgang... Har os selv tilbragt ca. 1½ uge med at kast op, hedeture og ingen appetit og til sidst mulighed for at spise, men er ved at vende sig :)
Men er da heldigvis ikke blevet indlagt :)

Og tak for svarene stadig.. andres oplevelser er stadig velkomne



- Dorthe





0
0
Svar på denne tråd
 
 Møssesyge...
Forfatter: 
Dato:  02-07-2010 23:45

Jeg oplevede at blive syg lige efter studenterkørslen, fordi vi simpelthen delte glas, flasker og mundvand i det hele taget .

det startede med at jeg blev vildt træt, sov og sov og fik kæmpe poser under øjnene og rigtig ondt i halsen. Det tog ca en mdr inden jeg fik det bedre, men rigtig lang tid inden jeg ikke længere var træt hele tiden...


Med venlig hilsen Ditte Bertelsen


Med palominohoppen Kimberley Krystal - en rigtig dame!


Hvis dit liv var en film, ville du så se den?



0
0
Svar på denne tråd
 
 Studenterkørsel :(
Forfatter: 
Dato:  03-07-2010 00:03

Hej Ditte vær glad for at det var efter studenter kørsel.
Mit var efter en festival, lige før de mundtlige eksamner og studenterugen :O heheh Så jeg måtte ikke drikke uder studenterkøreturen..



- Dorthe





0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  03-07-2010 11:42

Jeg var ca. 8 måneder om at blive rask. Jeg havde også en ret slem omgang. Bagefter døjede jeg med at tage det på jeg havde tabt i vægt. Så det ka godt tage sin tid. Men som andre nævner så er det vigtigt at du tager sygdommen alvorligt.


Håber du kommer over det hurtigt. :o)


Mvh Anja


"Halløj!" råbte Tigerdyret, og det lød pludseligt så nær ved, at Grislingen ville være sprunget op, hvis Plys ikke rent tilfældigt havde siddet på det meste af ham.


ATTEN'ZION

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider