Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Min hund er blevet angrebet!
Forfatter: 
Dato:  06-06-2010 18:11

Jeg kom gående med mine forældre og min hund(han havde sele og almindelig kort snor på) så ser jeg en løs ruhåret gravhund(hanhund), der tuller lidt rundt, for så at bestemme sig for at følges med os lidt hen af vejen, så løber den hen til sin ejer og en anden ruhåret gravhund(tæve).

De gør sammen, og står og hopper lidt på stedet, pludselig kommer de løbende imod min hund(som stadig er i snor, lige ved siden af mig) og hunhunden stopper 1 1/2 meter væk, men hanhunden angriber min hund, jeg prøver første gang at skille dem ad, da bider gravhunden ud efter mig(jeg når lige at flytte hånden) så anden gang får jeg fat i den, og strækker armene ud til hver sin side, så der er emst mulig afstand mellem min hund og gravhunden, min mor kommer så og tager min hund, og jeg holder fortsat gravhunden, ejeren siger jeg bare skal slippe den, og sender begge hunde ind(de går dog ikke ind, bare hen til hoveddøren) får kigget på min meget skræmte hund, som ligger og ryster som et espeløv mellem min mors ben, med et helt blodigt øje, det dryppede, og så ud som om det var flået op.

Jeg tager straks min hund op, og går hjem ad, så jeg kan finde nummeret på vagtdyrlægen og få kørt ham derud. Mine forældre taler et øjeblik med manden, som jo siger at vi kommer bare ned når vi ved noget, og han undskylder osv osv.

Jeg tager til dyrlægen med Ghandi, og hun vælger ikke at sy det, han havde været enormt heldig, det var en flænge i den yderste øjenkrog. Han får smertestillende og øjendråber, og skal så dryppes i 4-5 dage 5 gange dagligt.

Han ligger nu ude på terassen og sover, min far har været nede ved manden og havde kvitteringen med, han vidste ikke helt om han havde en hundeforsikring, men han ville undersøge det, og ellers ville han betale det selv, han ville dog gerne hvis det kunne være over et par gange. Han ville kontakte os. Han skrev en sedel hvor han vedkendte sig ansvaret med dato og navn osv.


Og jeg kan ikke lade være med at tænke, hva nu hvis jeg ikke havde fået den væk fra min hund, havde han så været i live osv osv osv!

Og hva nu hvis det her vil gøre ham forbeholdt overfor andre hunde, eller måske direkte agressiv.... han er en meget glad hund, for både menensker og andre hunde(uanset køn)... Det er 2 gang han bliver angrebet af en anden hanhund, den første gang skete der dog ikke noget...


Vi er klogere end dyrene, så prøv dog at vise det! Stop mishandling af dyr!

0
0
Svar på denne tråd
 
 sikke grim oplevelse
Forfatter: 
Dato:  06-06-2010 18:45

det er bare ikke sjovt når man oplever et sådant mareridt.


jeg håber din hund snart bliver rask og at manden betaler, hvad kostede det siden han ikke kan betale ???? husk at anmeld ham til politiet hvis han ikke betaler med det samme.....




fandens hunde ejer at han ikke kan have sin køter i snor....


- Bolig ønskes til leje, gerne mindre hus...


0
0
Svar på denne tråd
 
 Det kostede 1200 kr
Forfatter: 
Dato:  06-06-2010 20:15

Men manden har ikke ret mange penge åbenbart, og man kan jo ikke hive håret af en skaldet...

Regningen er betalt, da det ved akut besøg er påkrævet at man afregner med det samme.

Det er nemlig en rigtig dårlig oplevelse for min dejlige hund...


Vi er klogere end dyrene, så prøv dog at vise det! Stop mishandling af dyr!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Stakkels lille hund
Forfatter: 
Dato:  06-06-2010 21:45

Føj hvor en grim oplevelse!! Håber din hund kommer godt over det - også uden alt for store psykiske mén, man kunne jo frygte at den i fremtiden vil angribe først når den nu igen er blevet angrebet uden

grund. Håner den snart bliver frisk igen!


-Nu med skøn DV :D

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  06-06-2010 21:47

Ja, som jeg skrev til dig tidligere, godt der ikke skete mere end det og at ejeren af gravhunden trods alt vil stå ved sit ansvar....


Og så himler folk op om de stakkels muskelhunde der er til fare for alle og enhver, og så en ganske almindelig søndag bliver din hund angrebet af en gravhund!!


Håber ikke han bliver kønsagressiv eller forbeholden overfor fremmede hunde fremover grundet dette....



Screw you guys, we're going Western and barefoot :)

Lykkelig ejet af Den Røde Bøf, Muffedisen og 4 herlige hunde :)

Nu med Muffen i løsdrift og de 2 Bøffer til August ligeså :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Lovpligtig
Forfatter: 
Dato:  06-06-2010 22:31

Da det er lovpligtigt i dette land at have sin hund (som minimum) ansvarsforsikret, havde jeg ikke taget det for gode vare at han ville betale over et par gange.

Jeg havde promte meldt ham til politiet (der nok ikke har resourcer til sådan en anmeldelse), men så var det gjort såfremt han ikke kan betale.


Fatter ikke folk der kun "måske" har en ansvarsforsikring. Når folk siger måske, er med stor sandsynlighed fordi at han ikke har dem forsikret. Det koster et sted mellem 200-300 kr om året, så har man råd til at holde hund, har man også til en forsikring.


Jeg havde i hvert fald meldt ham, når de angriber næste gang ligger der allerede en anmeldelse på ham.

0
0
Svar på denne tråd
 
 12345575
Forfatter: 
Dato:  06-06-2010 22:48

Kan godt forstå du er chokeret, sikke en oplevelse :-(


Vores hund (labrador) blev også bidt i øjet af en gravhund-blandning fuldstændig umotiveret. Eller dvs., at vores var på det tidspunkt 1 år og var lidt nysgerrig, men ikke voldsom eller noget. Det lille møgbæst bed uden nogen form for advarelse, det synes jeg ikke er i orden. Ligeledes har den bidt mennesker også.


Nå, men heldigvis skete der ikke noget med øjet. Vores hund skreg som en stukket gris og har også fået en brun plet på det hvide i øjet. Men ikke noget der generer.


Og bagefter havde jeg lyst til at gå ned til vandet og drunke det lille ustabile møgbæst!!




˙·٠•●♥ HeidiZ ♥●•٠·˙

0
0
Svar på denne tråd
 
 sikke da en kedelig oplevelse
Forfatter: 
Dato:  06-06-2010 23:32

men godt han vedkender sig sit ansvar til forskel for mange af de angreb med kamphunde racer hvor ejer står måbende som et stort fjols og siger "jamen den er så fredelig derhjemme" (du bragte sgu selv kamphundedebatten på banen jeanette)..

Håber din hund kommer sig over det og ikke får mén af det min den gamle blev svært angrebet af en amstaff men heldigvis har han ikke psykisk mén af det idag


Staro Hit

&

Baby

0
0
Svar på denne tråd
 
 Sit ansvar
Forfatter: 
Dato:  07-06-2010 01:19

Det hjælper da stort at sige at man vedkender sig sit ansvar over sine små kræs skade, såfremt man ikke har dem ansvarsforsikret og ikke kan betale dyrlægeregningen.


Mig bekendt har størstedelen af de skader hvor muskelhunde har været indblandet, været med ejere der forsvandt med hunden, lige når skaden er sket. (højst sandsynligt fordi der heller ikke her er en ansvarsforsikring indblandet), hvilke i mit univers siger mere om hundeejer end om hunden.


0
0
Svar på denne tråd
 
 123456789
Forfatter: 
Dato:  07-06-2010 02:37

Her er der et eksempel på at ALLE hunde, kan angribe, selv den lille søde gravhund.


Godt der ikke skete mere med din hund, og godt at manden, vil betale. Men hvad andet ligner det også ikke at gøre det.


Vi har 2 gravhunde her, og vil vove at påstå den ene er mere på vagt end den anden.


Den der er mest på vagt, har jagtet shefæer m.m på flugt, når han har ville beskytte os. Det er en lille hund med et KÆMPE ego skal jeg hilse og sige.

Nogle hunde kan han med lige med det samme, nogle er han bange for og trykker sig op til os og med halen mellem benene. Og andre igen har han rejst nakkebørster, knurre m.m Men aldrig kommet i nærheden af. Da de ALTID er i snor og sele.


Så det er jo lige så meget beskytter instinket der kommer op, og tror det har været noget lign. den der gravhund ville, da den angreb din/jeres hund.

Den har nok ville beskytte tæven, og havde måske troet din hund vil ind og tage hende.

Men derfor er det ikke i orden, at manden ikke havde sin hund i snor.


Desværre har jeg tit og så sent som i dag set en hund løst gående i et bolig kvarter. Jeg bliver så sur/arrig når folk ikke kan holde deres hunde inde på egen grund og i forsvarelige lukket haver. Og have dem i snor. Ikke nødvendigvis mundkurv, men hvor man har styr på dem.


Så lige meget hvilken hund man har, så er det ejers ansvar fuldt ud at have styr på deres hunde.


Jeg håber ikke jeres hund har taget varig skade og at I stadig kan gå tur. Glemme oplevelsen, for husk der findes stadig de søde gravhunde og andre hunde.

Og er da sikker på den gravhund der angreb er en dejlig hund, men hvor egoet og ejers skødeløshed var skyld i angrebet.





0
0
Svar på denne tråd
 
 Manden sagde som det allerførste
Forfatter: 
Dato:  07-06-2010 12:17

Nej nej, det forstår jeg simpelthen ikke, det har den aldrig nogensinde gjort før. Han var meget bekymret for min hund.

Jeg ønsker ikke gravhunde forbudt, ønsker ingen hunde forbudt, de kan allesammen gå amok. Det kan snildt være at den her gravhund aldrig mere gør noget, men det kan også sagtens være at den gør noget en anden gang.

Hvad i alverden hjælper det min hund eller mig at politianmelde ham? Han er ked af det, bekymret for min hund, vil gerne betale, siger at det selvfølgelig er hans ansvar. Hvis han nu har den skønneste hund i verden sammen med hans familie oav, så skal jeg kræve den aflivet? Nej. Jeg er helt sikker på at han har lært af denne her oplevelse.

Desuden mener min far at han muligvis er gammel narkoman eller lignende, han var inde hos ham og tale med ham, og der lignede virkelig jerusalems ødelæggelse, manden fortalte også at han havde været syg de sidste to år...

Ja, jeg håber sørme også at Ghandi forbliver ligeså glade for andre hunde som han altid har været...


Vi er klogere end dyrene, så prøv dog at vise det! Stop mishandling af dyr!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Denne race
Forfatter: 
Dato:  07-06-2010 12:24

skal vel også på listen over farlige og aggesive kamphunde?

Den var da godt på vej til at skambide din hund og dig.


Nej, pjat...god bedring med din hund.









Tag det roligt og nyd dagen!

0
0
Svar på denne tråd
 
 hmmmm....
Forfatter: 
Dato:  07-06-2010 13:09

Sofie: Synes det er fedt at du er overbærende med hensyn til manden og hans hund.


For ja det er da helt forkert at en hund angriber en anden, og du er i din gode ret til at anmelde ham. Men du skriver at der også var en hunhund med, dette kan godt være grunden til at gravhunden angreb, for at beskytte sin dame.

Ikke at det er en undskyldning, måske bare en måde at se, at dyr der reagerer uaceptabelt i vores øjne, ofte har en grund til dette.


Kamphunde angreb, nu da denne debat er oppe, er også ofte begrunden, nemlig ukompetente ejere, der ikke ved hvordan sådan en hund skal trænes og håndteres.


Vores gamle hund "angreb" engang en hund der bed ud efter mig (jeg var 4 år gammel) der skete ikke noget alvorligt, men vores dejlige familiehund reagerede også uventet, på et situation vi ikke havde set den i før.



SILLE FOREVER !!


0
0
Svar på denne tråd
 
 anmeldelse
Forfatter: 
Dato:  07-06-2010 14:30

nu er det ikke sådan at hunden bliver krævet aflivet bare fordi du melder overfaldet til politiet. men hvis det sker flere gange kan de tage affære og kræve mundkurv og lign. evt aflivning hvis det er helt galt.


min hund (amstaff) blev som hvalp/unghund overfaldet af en berner sennen som havde overfaldet flere hvalpe/unghunde før vores, den kunne i følge ejeren ikke lide hvalpe men han ville ikke give den snor på af den grund. min hund var nr 5 den overfaldt.

min hund forsvarede sig ikke og kom slemt til skade inden jeg fik berner sennen væk og jeg måtte akut til dyrlægen med ham. heldigvis var der vidner som kendte manden som kunne oplyse om navn og adresse.

jeg politianmeldte ham og det var der ikke nogen af de andre der tidligere havde gjort, og da det var første sag på ham ville de ikke gøre andet end at sørge for at han betalte dyrlægeregningen. hunden nåede at overfalde 2 hvalpe mere inden den blev aflivet pga sygdom. Havde de andre nu også politialmeldt ham havde han måske fået pålagt at skulle have hunden i snor og mundkurv og så kunne de mange overfald været undgået.

Derfor synes jeg altid man skal anmelde det. det tager ikke lang tid og der skere ikke det vilde ved det med mindre hunden har gjort det flere gange!

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  07-06-2010 20:05

Tja, min lille vaps var så uheldig at ha en anden hund fast monteret på snuden for en lille uge siden, det har givet nogle hudafskrabninger og var ikk særligt kønt, men det går meget bedre nu..

Det var en islandsk hyrdehund der bed..





Anne


??
(Kage)

Ejer af PG Allways My Choice - Min lille skat.


RIP. Snowys Sweet Red Too.
Jeg vil altid huske og elske dig.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Øv øv...
Forfatter: 
Dato:  08-06-2010 21:13

Hvor er det dog træls med de "historier" i fortæller...

Håber at min dreng komemr let over det, psykisk..

Fysisk ser det allerede meget bedre ud, selvom han ikk syns øjendråber er sjove...


Vi er klogere end dyrene, så prøv dog at vise det! Stop mishandling af dyr!

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider