Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Gartnerhjælp! (altankasse)
Forfatter: 
Dato:  06-04-2010 14:22

Så kære HN. Nu er der forår og det skal fejres med noget nyt i altankassen, men hvad?


Der står nogle knastørre marguritter og roser, som har stået ude hele vinteren. Jeg er ikke sikker på om de stadig lever. Hvad skal der gøres ved dem i fald de lever? Jeg vil helst have dem væk fra altankassen og putte noget nyt og livligt i.


Er det for tidligt at putte nye blomster i? Jeg kan se der kommer nattefrost sidst på 5-døgnsprognosen, men lidt kan roser jo godt tåle.


Hvor køber I de billige planter?



Medlem af Bullerklubben


og NSLFB

0
0
Svar på denne tråd
 
 Rema 1000
Forfatter: 
Dato:  06-04-2010 14:53

Der kan du hente tulipaner i potte 10 kr mini påskeliljer 10 kr og bellis 8 kr pr potte stil potterne i altankassen og dæk evt med sand eller flis. så kan du nyde dem rigtig længe.


Du kunne også købe stedmoderblomster de holder også længe.





Satis temporis mihi est

( Jeg har tid nok)

http://www.kallehauge.org


0
0
Svar på denne tråd
 
 Tak for svar
Forfatter: 
Dato:  06-04-2010 17:53

men jeg er nu mere til roser og små fine blomster der kan hænge udover...


Er alle dem der kan svare på øvrige spørgsmål selv i haven?


Medlem af Bullerklubben


og NSLFB

0
0
Svar på denne tråd
 
 Mit bidrag til debatten
Forfatter: 
Dato:  06-04-2010 17:58

Roser og fine små blomster, er det for tidligt med.


Køb nogen billige løgplanter, som furius foreslår, og når de er blomstret af, eller muligvis døde så er det tid for dine roser og lign.........


Men det bliver tidligst til starten af maj.


Løgplanter i blomst, stedmoderblomster og primulaer( Min fortrukne på denne årstid) kan bruges nu......


VH Pernille


For when a woman is left too much alone, sooner or later she begins to think..... And no man knows what then she may discover...!!


Livet er for kort til at undgå Pernille

0
0
Svar på denne tråd
 
 okidokes
Forfatter: 
Dato:  06-04-2010 20:58

Tark for det :D Så blev jeg meget klogere.


Kan jeg så tage roserne inden for til forblomstring? Nå, ja eller det prøver jeg, ellers smider jeg dem bare ud. Tusind tak for kyndig rådgivning igen!


Medlem af Bullerklubben


og NSLFB

0
0
Svar på denne tråd
 
 Nej lad
Forfatter: 
Dato:  06-04-2010 21:36

Lad roserne blive udenfor, de kan ikke lide at blive flyttet frem og tilbage, hvis de altså stadig lever. Gør de det så får de små grønne knopper omkring dette tidspunkt.


Dine marguritter er døde hvis de ikke har været inde, så de skal skiftes ud. Stedmoder, primula, bellis og løgplanter er mere eller mindre hvad der kan klare sig udenfor på nuværende tidspunkt.


Pelargonier mv. kræver meget mere varme.



Hvil i fred Steve Irwin
Daisy
04/06-1997-05/01-2005
Min blog!
Med hunden, haven, egne digte og andet pladder
Tro på det bedste i andre mennesker og lås din bil
0
0
Svar på denne tråd
 
 Stedmoder
Forfatter: 
Dato:  07-04-2010 11:46

Dem ville jeg fylde i nu ! Og i rigelige mængder. Fåes i store og små (violer) og i ALLE tænkelige farver.

Og vil du have roser, kunne sådan en som Tommelise (enkelt/pink) kunne bruges. Det er en bunddække, så den får lange hængende grene.

Evt pink fairy kan også bruges.

Til efteråret/vinter stiller du altan kassen ind til væggen på altanen, så kommer de fint til næste forår. Din nuværende rose, klipper du nu, alt dødt og så lige 5 cm mere... så skyder den fint om en mdr tid.


Saxpos Oxygen sælges !!! 100% oldenborg.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hyben kan vist få i miniudgave
Forfatter: 
Dato:  07-04-2010 22:52

Jeg har hørt at man kan få små hyben planter til sin altankasse. Dværg-hyben skulle være ret populære. Det er en vildrose med smukke blomster og hyben i sensommeren. Du kan nok læse om dem på rosenposten.dk, havenyt.dk eller http://www.alt-om-hyben.dk - der står en masse om vildroser med hyben. De er utroligt flotte planter, især når de blomster og bærer hyben.


Monique Madsen

www.skovflaat.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Uuuhh Tak!
Forfatter: 
Dato:  08-04-2010 20:41

Hvor er I altså bare gode. Skal klart have fat i nogle af de der bunddækkeplanter.


Ang vinter, så har jeg slet ikke altan, bare fransk altan, dvs. havedør med gitter for. Desuden flytter jeg mine ting hjem til min far til sommer da jeg skal ud at rejse big time.


Tusind tak for gode råd.


Medlem af Bullerklubben


og NSLFB

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider