Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Min datter ser spøgelser...
Forfatter: 
Dato:  12-03-2010 10:31

Min datter på 3½ ser spøgelser. Primært på sit værelse. Hun peger ofte og siger ting som "se mor, der sidder en derovre".


Når hun skal i seng om aftenen græder hun og siger, at hun ikke vil sove der alene, for "så kommer der nogen".


Hun vågner ofte om natten og er fuldstændig panisk og utrøstelig.


Hvad gør man lige?


Kh

Maria




Mor til skønne Kathrine 24.08.06

Og skønne Frederik 22.03.09

0
0
Svar på denne tråd
 
 spørg spørg
Forfatter: 
Dato:  12-03-2010 10:39

Prøv at starte med at forklare hende at du ikke kan se "den der sidder derovre", uden at det får hende til at føle sig forkert.

Få hende til at beskrive det hun ser, tal med hende om det. Måske er "spøgelserne" slet ikke farlige når hun får talt om dem.


Hvis spøgelserne mest er på hendes værelse, skal I måske bare flytte værelse (hvis det er muligt?), eller gøre noget så hun føler sig mere tryg derinde?

0
0
Svar på denne tråd
 
 prøv at få en ud
Forfatter: 
Dato:  12-03-2010 10:43

måske kan det hjælpe


pas på dig selv


0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  12-03-2010 10:52

Kan desværre ikke fortælle dig præcis hvad du skal gøre, men give råd, og også fortælle dig hvad du måske ikke burde gøre.


Jeg syntes det er et godt forslag at tale med hende om det, men jeg ville nok også sende hende til en klavoriant (staves?), da hvis hun virkelig kan se de her ting, kan hjælpe hende med at kontrollere disse "evner". Så hun slet ikke behøver at se dem, hvis ikke hun vil.


Ved ikke hvor meget du selv tror på de her ting, men det er dumt at begynde på at fortælle hende at spøgelser ikke eksistere og at hun har en livlig fantasi.


Havde en veninde som kunne se de her ting siden hun var 3 - 4 år gammel, og hendes forældre blev ved med at sige at spøgelser ikke fandtes og troede at hun muligvis så for meget tegnefilm, og allerede i en alder af 8-9 år var hun ved at blive "sindsyg" for hun kunne ikke styre disse evner hun havde, og ingen troede på hende.

- Hun blev så sendt til den her klavoriant (staves?) som 14 eller 15 årig, og blev først healet, og fik nogle forskellige råd til hvad hun kunne gøre.


Idag i en alder af 20 år, kan hun stadig se de her ting, men kan selv vælge at "lukke af" for det, så hun behøver ikke se det, hvis ikke hun vil.

- Derfor er det mit bedste råd, du er velkommen til at spørge mere, jeg kan evt. få min veninde til at skrive til dig selv, hvis du vil høre det lidt mere detaljeret, men det er op til dig selv.


Skriv evt. PB.

- Og så ønsker jeg jer held og lykke med det hele (:


CeliaHag&Ganti<33
© KyljaDuErBareLækker ©
-HrinaJegElskerDigForEvigt<33
Stvaespasernee V.I.P !
0
0
Svar på denne tråd
 
 1234567890
Forfatter: 
Dato:  12-03-2010 11:13

Jeg ville helt sikkert også tale med hende om det. Og tage imod tilbudet fra Sicca. Det tror jeg kunne hjælpe dig og din datter rigtig meget, bla. at få hende til en clairvoyant


MVH Pernille


Kieffer wien 2200,- sælges


R.I.P Dear Tana C. Du vil altid være i mit hjerte!


Efterlysning: Skimmel/hvid ponyhoppe ca 20 år.

-Nordbagge blanding ca 155 i stg. Hoppe ca 20 år.

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  12-03-2010 12:04

Det skal lige tilføjes: jeg benægter aldrig over for min datter, at de er der. Siger blot, at de ikke gør noget. (Jeg ser dem også...)


Ville gerne lære hende, at det er ok at se dem, men det er svært at finde balancen, synes jeg. Det skal jo heller ikke blive "normalt" at se dem og tale om dem - forstår I?


Da hun var helt lille, var det ikke noget problem. Så pegede hun bare og sagde "se mor". Hun blev ikke bange, da hun var for lille til at forstå, at de ikke "var der". Nu er hun stor nok til at vide, at det ikke er normalt at de er der, men for lille til at forstå, hvad hun skal gøre ved det. Forstår I dilemmaet?


Kh

Maria




Mor til skønne Kathrine 24.08.06

Og skønne Frederik 22.03.09

0
0
Svar på denne tråd
 
 hmmmmmm
Forfatter: 
Dato:  12-03-2010 12:11

Så i begge kan se spøgelser?

Alligevel syntes jeg i skal få en ud, måske kunne det hjælpe, for at være 100% sikker på hvilken slags det er...


Venligst


Line L.M....

0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  12-03-2010 12:33

Godt at høre du tackler det sådan :).

Det ville være dejligt hvis hun forstod de ikke gjorde noget, men at de bare er der, men ved ikke om det er svært at forstå for et barn i den alder? Jeg kan da huske at man fik bildt sig ind at rigtig mange ting var farlige dengang.

- Har nemlig selv også en lillesøster som er en del år yngre end jeg er, og hun kom jo også igennem den fase hvor man er bange for alting, hvad hvis der kommer en tyv om natten? Og hvad hvis der er et monster under min seng?

Du ved i den dur, så kunne måske fodt forestille mig at det er en fase vi alle går igennem i en hvis alder.


Netop også derfor jeg foreslår en clairvoyant (tak for stavning Skovbakkens ?Avalon? :)), for ved ikke om du selv har været ved en og fået "foretaget noget", uden det skal lyde som en tur på hospitalet :), men hun kommer heller ikke til at miste sine evner, men bare blive bedre til at kontrollere dem, og vil dermed kunne lukke af for at se dem når hun f.eks. skal sove, og hun ikke vil kigge på dem mere.


Kan ikke selv de her ting, men er meget betaget af at høre om det, spørge ind til og lære af det, og har efterhånden fået opsnuset en del. Og kunne godt forestille mig at nogle måske bare bedre kan kapere det end andre? Ved ikke om du nogensinde har været "bange for dem", men det er vel også noget der kommer stille og roligt med alderen, at man lærer at acceptere det.


Argh, det kan godt være det blev lidt rodet, ved ikke helt hvor godt forklaringen gik. Men kan udemærket forstå dit dilemma, og tager hatten af for din tankegang omkring det her og din datter, og det er rigtig godt at hun har nogle at støtte sig op ad, så hun ikke går med det selv :).


Ved ikke om jeg kan sige mere, men kunne rigtig godt tænke mig at høre lidt mere om hvordan det går fremad, fremover :-P


Når nu du kan se dem, og jeg så må gå udfra fordi du har et barn, at du i hvert fald har levet med det i nogle år nu, specielt når du er så afklaret med det, vil jeg lige spørge (af ren nysgerrighed), om du har arbejdet videre med dine evner?

- Du skal selvfølgelig kun svare hvis du selv vil, og det er ok hvis du ikke syntes det rager mig, men som skrevet er jeg meget fascineret af alt det her :)


CeliaHag&Ganti<33
© KyljaDuErBareLækker ©
-HrinaJegElskerDigForEvigt<33
Stvaespasernee V.I.P !
0
0
Svar på denne tråd
 
 Har du prøvet
Forfatter: 
Dato:  12-03-2010 12:52

at gå til læge med hende?



....og den honoreres med en plade choko.... HVID chokolade!

Hestequizzer

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  12-03-2010 13:06

Andersens: Hvad havde du forestillet dig at en læge skulle sige eller gøre ??


//Dorte

0
0
Svar på denne tråd
 
 På den anden side
Forfatter: 
Dato:  12-03-2010 13:15

hvis ikke det er noget, der giver problemer, så er det måske ikke smart at gå til læge. De propper jo bare folk med piller, der evt. kan gøre tingene værre.



....og den honoreres med en plade choko.... HVID chokolade!

Hestequizzer

0
0
Svar på denne tråd
 
 Spøgelser...
Forfatter: 
Dato:  12-03-2010 13:29

Sidste år begyndte min niece på 3 år pludselig at se en sort mand.

Hun var rædselslagen, men ingen andre kune jo se den her mand.

Der var en lampe, der begyndte at blinke. Pæren blev skiftet, en elektriker blev kaldt ud, men lampen blinkede stadig.

Min niece begyndte åbenbart også at tegne dystre tegninger.


Så fik de en clairvoyant ud, og det viste sig, at det var min søsters afdøde svigerfar, som var kommet for at passe på sine børnebørn, som han i øvrigt aldrig har set.

Han fik at vide, at han ikke måtte genere børnene mere, og siden har der overhovedet intet været. Lampen virker som den skal og min niece tegner igen dejlige glade tegninger.


Lige en lille historie herfra






Skrev hende den tykke, som er blevet mor...



Alle mennesker er født lige dumme

- nogen får bare mere ud af det end andre

0
0
Svar på denne tråd
 
 Har i prøvet
Forfatter: 
Dato:  12-03-2010 13:50

at bede spøgelset/ånden om at gå fordi den skræmmer din datter? Jeg tror jeg ville prøve noget ala ; Du må gerne være her, men du må ikke skræmme xx. Eller bede den forsvinde helt.


Med streng disciplin kan man få sit barn til at gøre praktisk talt alt, undtagen at kaste sig i ens arme, når man kommer hjem.

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  12-03-2010 14:04

Jeg ville få en clairvoyant ud - men søg på nettet efter en rigtig clairvoyant eller forhør dig omkring, da der er så mange svindlere derude...


Andersens - hvad havde du tænkt dig at en læge skulle gøre ??? - Yderst underlig kommentar..


Der er mere mellem himmel og jord end vi lige kan se og føle ..


....så får du ikke mere for den 25 øre....


Maja

med den smukkeste ismule Valle




Mor til de dejligste drenge

Emil 091103

Oscar 011207


Life is what happens to you, while you're busy making other plans.....


0
0
Svar på denne tråd
 
 har....
Forfatter: 
Dato:  12-03-2010 14:06

Har sendt dig en PB


Hilsen Jonna

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  12-03-2010 14:14

Jeg ville nok få en clairvoyant ud, om ikke andet så for at tjekke hvem det er der gør hende bange.

Jeg har selv min pap-farfar til at "hænge" i huset.. han kunne holde min datter vågen og kunne gøre hende utryg..

Men jeg fik vejledning til hvordan jeg kunne håndterer det, uden at han behøvede at "flytte ud"

Og det har givet både mig og musen fred ;)


(Mirella) Brun III hoppes fortid søges..

Se billeder på min præs.


0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  12-03-2010 14:41

Jeg følger lidt med da jeg selv har en fornemmelse af at der foregår et eller andet her i huset. Hører ofte fodtrin specielt i den ene ende af huset, hvor der er opgang til loftet fra bryggerset.

Nogle få gange har det lydt som babygråd fra loftet men det var altså inden jeg fødte for 4 mdr siden snart og der kan ikke komme katte derop (kender man kattenes lyde ved man det godt kan forveksles med babylyde ). De fleste gange har det været når jeg har været alene hjemme og har gjaldt både dag og aften.


Min mellemste datter har nogle gange peget og kigget længe både mod væg og vindue på hendes værelse og givet udtryk for at der skulle være noget/nogen også når der har været trukket for...


Ydermere springer pærerne tit herhjemme. Det kan selvfølgelig være pga at det er gammelt i det store hele, men alligevel.


Har selv overvejet en clairvoyant men tør ikke rigtig begive mig ud på "markedet" efter en fordi man jo hører så meget om personer der udgiver sig for noget de ikke er!


Men er spændt på at høre hvad der sker!

0
0
Svar på denne tråd
 
 hmmmmmmmm
Forfatter: 
Dato:  12-03-2010 15:15

Prøv at undersøg om der ligger en anden forklaring bag.


JHN-a-holic #1

Annsofisk


0
0
Svar på denne tråd
 
 spøgelser
Forfatter: 
Dato:  12-03-2010 15:42

min søster havde en mærkelig oplevelse engang , hvor hendes datter i lang tid havde svært ved at sove om natten fordi hun kunne se nogen,min søster tror bestemt ikke på spøgelser eller unaturlige ting som foregår, men en dag min søster var selv hjemme, besluttede hun sig for at kontakte evt vedkommende da hun var ved at være godt træt af at datteren var så utryg, hun råbte meget gal og bestemt at hvis der er nogen her så giv jer da til kende over for mig , og i har bare at forsvinde herfra i kan ikke være bekendt at skræmme min datter på den måde, kort tid efter lød der en rabalde inde i stuen og en stor lysestage var vældtet ned på gulvetog hvordan den var havnet dernede var hende en gåde, men hun var overbevst om at det var et svar at de var der,men de fik fred derefter datteren snakkede aldrig mere om det mystisk er det. ja

0
0
Svar på denne tråd
 
 Majse ♥Valle♥
Forfatter: 
Dato:  12-03-2010 17:50

Ja, der er mere mellem himmel og jord end vi lige kan se og føle. Det tror jeg også. Men det er ikke altid svaret findes her. Lægevidenskaben har også deres svar på mange ting. Jeg synes ikke man skal udelukke det en frem for det andet.



....og den honoreres med en plade choko.... HVID chokolade!

Hestequizzer

0
0
Svar på denne tråd
 
 hejhejhej
Forfatter: 
Dato:  12-03-2010 17:58

da jeg var lille så jeg også altid folk på mit værelse - helt til jeg var 10 år gammel. Jeg græd og græd og skreg til min mor kom hvis det var sådan jeg så noget, de gange jeg vågnede om natten.


Ved ikkke hvad jeg skal sige - måske det er en normal børneting for børn med stor fantasi. Fortæl hende evt. at det er skytsengle eller noget i den stil - at de passer på hende.


- med mindre du selvfølgelig tror på din datter ser noget og ikke bilder sig selv det ind ;)


(jeg har ikke set noget på mit værelse siden jeg fyldte 10 deromkring, så tror bare det var min fantasi, men man kan jo aldrig vide med sikkerhed hvad børn kan og ikke kan se...)


- har de nogensinde "gjort" hende noget?


Asta

>> You just can't live in that negative way...

make way for the positive day! <<


Rest In Peace Isabella! :'(



0
0
Svar på denne tråd
 
 børnelæge
Forfatter: 
Dato:  12-03-2010 18:14

Jeg ville også klart vælge at tale med en god børnelæge.



Stengårdens DSP'er - søde, velredne ponyer til glade børn.


www.stald-stengaarden.dk

www.123hjemmeside.dk/friluftsliv



0
0
Svar på denne tråd
 
 omkring spøgelser...
Forfatter: 
Dato:  12-03-2010 18:23

Det første jeg tænkte da jeg læste at så mange råder en clairvoyant ud, er at dette også kunne forstærke barnets angst i at der er noget galt...

Der er mere mellem himmel og jord... sandt nok men jo mere oplyste vi er blevet jo flere uforklarlige ting er der også kommet en forklaring på.


Børn er yderst følsomme og skyggemennesker/spøgelser kender de fleste børn vist til. Jeg var som lille hundebange for min mormors klædeskab fordi jeg troede de lange frakker og hatte var mennesker.


At trådstarter netop skriver at hun også har kunne fornemme ting kan SAGTENS smitte af på barnets bevisthed. Børn er som tidligere nævnt yderst følsomme og de opfatter sindsstemminger med det samme.


Må nok indrømme jeg stiler´mig skeptisk over for dette, i og med at jeg mener alle børn ser spøgelser jf. deres livlige fantasi. De fleste vil jeg mene vokser fra dette som et naturlig led i deres opvækst...


Hvem af os har ikke været bange for hekse, spøgelser, trolde osv, som små.... Jeg mener ikke at man som voksen skal begynde at bekræfte børn i deres fantasier.


NO ONE can make you feel inferior without your consent - E.Roosevelt.

Some call it arrogant I call it confident ;)


0
0
Svar på denne tråd
 
 Hejsa...
Forfatter: 
Dato:  12-03-2010 18:37

Hvis man overvejer en clairvoyant, kunne denne jo komme på et tidspunkt, hvor barnet ikke er der.


Ja vist, ser mange børn ting og sager der ikke er der, men hvad nu hvis det bette pus virkelig kan se noget?


Jeg har ingen gode råd, andet end at man evt. kan prøve snakke med hende om det.

Held og lykke med det



Annemarie

Laura og Emma 20/07-06 og Nanna 13/8-09


www.123hjemmeside.dk/ GroenkjaerRamloev


"If you can dream it, you can do it"

"Medlem af Bullerklubben"


0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  12-03-2010 19:15

Da jeg flyttede på gård for mange år siden (det var et dødsbo) så havde jeg også en del "besøg". Jeg fik at vide at jeg skulle stille nogle skåle med eddike, for det kan ånderne ikke lide, og det hjalp. Men det hjælper altså også at åbne munden og sige på en pæn måde at du ikke vil have de skal være der, og at du gerne vil hjælpe dem væk videre.

Både jeg og min far har den gave at kunne se og høre ånderne. Skriv gerne PB.



Hvem kender Cee Bee Gipsy JUNIOR, kat 1 pony, købt hos Torben Andersen, har stået på Alhambra?


http://www.dyricentrum.com

0
0
Svar på denne tråd
 
 hjehje
Forfatter: 
Dato:  12-03-2010 21:34

Stakkels din datter, det må da være ubehageligt for hende.

Dertil vil jeg sige, at jeg tror på mere mellem himmel og jord, og også "mærker det". Jeg kan komme med flere eksempler, men vil helst lade være.

For mig har det virket at få en "ånde/drømme"-fanger op på værelset hvor jeg sover.


Hilsen
Annecathrine
&
Store Mads Kirk

- Fjordhesten kan og vil!

Brenderup 2-hestes trailer udlejes!


0
0
Svar på denne tråd
 
 tilslutter
Forfatter: 
Dato:  12-03-2010 21:55

mig de, der allerede har sagt, at du til en start skal tage en llle sludder med dine lokale spøgelser. Det har virket for mig.


Når din datter ser dem, så bare vær helt almindelig hverdags agtig og sig noget ala "nåh ja, det er der da også" og hvis hun er bange, så fortæl hende at de ikke kan eller vil gøre hende noget, at det er lidt ligesom drømme. Noget der er som billeder i en bog, hvor selvom billederne måske er lidt uhyggelige, kan de jo ikke hoppe ud af bogen og gøre hende noget.

Fortæl hende at hun selv kan lære at få dem væk, ved at fortælle dem at de skal gå deres vej.


Man kan både være fast og kommanderende, evt bruge klokker og koste til at jage bort med, eller man kan være mere forstående og give dem en ny plads eller rolle i sit hjem. Det kommer nok lidt an på den følelse de indgiver en.


Håber du vil fortælle om du finder en løsning.


Venlig hilsen Sarah.



Det er menneskeligt at føle....

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg tror
Forfatter: 
Dato:  12-03-2010 21:59

sådan slet ikke på spøgelser


Men det er da synd for din datter; hun må jo sove inde ved dig hvis hun er angst.




MVH Janni


foråret er på vej






0
0
Svar på denne tråd
 
 ************
Forfatter: 
Dato:  12-03-2010 22:04

Tumle80 bed mærke i du skrev at dig og din far havde den GAVE at kunne se og høre ånder. Hvordan i alverden kan du se det som en gave??

Syntes personligt det er meget skræmmende og uhyggeligt. Og mener det er så farligt at man skal holde sig meget langt væk. Ikke prøve at opsøge dem eller noget.


Til trådstarter, så ville jeg også bede den/dem forsvine med det samme.


Puha hvor syntes jeg det er klamt... adr... håber ALRIG jeg kommer til at opleve noget ...




Nu mor til jordens

smukkeste baby


13. Februar 2010

3330 g og 53 cm lang

0
0
Svar på denne tråd
 
 Det er
Forfatter: 
Dato:  12-03-2010 22:25

en gave at kunne se/kommunikere med ånderne - for nogle, hvis de forstår at værdsætte og håndtere det. For mig er det i hvert fald en glæde og en følelse der er så dyb og ubeskrivelig, når en af dem jeg har måtte tage afsked med i det jordiske liv, kommer forbi og hilser på. Når det så er sagt, så forstår jeg udemærket dem, der synes det modsatte, i starten var jeg selv rigtig bange over de ting jeg oplevede. Men ingen tvivl om at det er hamrende synd for trådstarters lille pige, at hun bliver skræmt sådan.


Med streng disciplin kan man få sit barn til at gøre praktisk talt alt, undtagen at kaste sig i ens arme, når man kommer hjem.

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider