Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Ferie i New York -gode råd?
Forfatter: 
Dato:  01-02-2010 15:01

Hej,


Ingeniøren og jeg går og tænker på at tage en ferie til New York engang i løbet af iår. Vi har ikke så meget idé om hvad man egentlig skal se derovre, vi kunne bare rigtig godt tænke os at opleve "the big apple", shoppe og hygge os.


Det er jo ret herligt, og jeg glæder mig allerede :)


men øh; der er nogle spørgsmål, som jeg håber I kan hjælpe mig med at svare på:


1. Hvornår er det godt at tage derover? Ingeniøren havde forestillet sig først på sommeren, men jeg synes altid jeg har hørt at der skulle være så smukt om efteråret, eller er det bare noget jeg forestiller mig? Jeg kunne også godt tænke mig at være der på min fødselsdag i slutningen af august -er der nogen der véd noget om hvordan vejret er der?


2. Et hurtigt søg på nettet viser mig at vi kan få fly+hotel i ca. en uge for omkring 8-9000kr, i slutningen af August. Lyder det rimeligt for jer? Vi vil gerne bo på Manhatten, og gerne på et lækkert hotel. Jeg synes jo også godt det må være lidt romantisk, så hvis der er nogen der har nogle personlige erfaringer må I meget gerne dele ud af dem!


3. Det samme gælder gode idéer til shopping og hyggelige restauranter, og hvad man ellers skal se derovre.


Håber på en masse gode tips og tricks!


Mvh Britt


The more you practice, the luckier you get....

0
0
Svar på denne tråd
 
 New York New York
Forfatter: 
Dato:  01-02-2010 15:44

Jeg er netop kommet hjem efter at have boet i New York et stykke tid. Jeg kan kun sige, at hvis man er til storbyer, så er New York byen over alle byer!


Til dine spørgsmål først:

1. Jeg vil til hver en tid foretrække at besøge New York enten forår eller efterår. Der er bizart varmt derovre i juni, juli og august, og det er sjældent særligt sjovt at gå rundt i en storby når alt ens tøj klæber sig til kroppen. Jeg tænker at maj og september må være de oplagte måneder. Vejret i New York er generelt fantastisk. Vi oplevede at vi indtil midt i november havde dage med op imod 20 grader, og indtil midt i december var der stadigvæk dage hvor vi kunne gå med jakken åben. Dereftter blev det virkeligt koldt, og hvid jul. Og den første "forårs-agtige" dag kom så allerede lige efter nytår. Desuden skinnede solen minimum 6 dage om ugen.


2. Jeg har ikke så meget forstand på hotelpriser i New York da vi havde egen lejlighed derovre. Men flybilletter kan man få virkeligt billigt for tiden. Jeg fløj med British Airways og betale 2700 kr t/r. Jeg ved ikke, om det kan betale sig at købe en pakkerejse, eller om I måske skal prøve at finde noget selv.


3. Puha, gode idéer til aktiviteter, den er svær. Altså, ikke fordi der ikke er noget at se, men fordi der er så fantastisk meget, og det meget afhænger af hvad man er til :-). Der hvor jeg synes at NY adskiller sig fra andre storbyer jeg har opholdt mig i (London, Berlin, Paris, Barcelona mv.) er primært at det hele er fedt. Det er ikke sådan, at man skal opsøge det specielle, det er ligesom over det hele, og der er noget for alle. Egentligt vil jeg bare anbefale jer at købe en helt almindelig turistbog om New York, og så finde de ting I gerne vil se der i. Der i vil I kunne finde alle de steder man som turist skal se. Men derudover så bare gå rundt og sug til jer. Besøg bohemerne i Greenwich Village, Latinnamerikanerne i East Village, de rige i Upper East, kineserne i China Town, Jøderne i Williamsburg, kunstneren omkring Bowery, turisterne i SoHo, de sorte i Harlem, bøsserne i Chelsea, de chikke i Meat Packing Distrct, gadesælgerne og kædeforretningerne på Broadway, italienerne i Little Italy, finansfolkene i Lower Manhattan, de kente på Upper West osv osv osv. De er alle sammen fascinerende at kigge på!


Mine favoritsteder i NY er Williamsburg, hvor vi boede. Det er i Brooklyn, et stop fra Manhattan, og var indtil for få år siden et stort slumområde. Så blev det "opdaget" af unge kunstnere, som flyttede ind i de efterladte fabriksbygninger, og i dag er det et blomstrende kreativt miljø med masser af fine caféer, designforretninger, små gallerier, sjove restauranter, fantastiske genbrugsbutikker og ikke mindst alle hipsterne, som slentre rundt og ser ud som om de helt skødesløst har kastet noget tøj på om morgenen, men som helt sikkert har brugt lang tid på det ;-) I Williamsburg er der smart på den der meget "nede-på-jorden-agtige-måde". Det er desuden her de ultra ortodokse jøder holder til, og de er altså, bogstaveligt talt, et syn for guder med deres store pelshatte og silkekåber.


Derud over er jeg vild med Greenwhich Village, centreret om Bleecker Street og de omkringliggende små gader. Det er også nede på jorden, som Williamsburg, men noget mere fancy. Det er bl.a. her Carries (fra @!#$ And the City) opgang ligger (selvom det i serien skal forestille at være Upper East) og her en god del af serien er optaget. Sarah Jessica Parker bor der faktisk også i virkeligheden. Der er også mange fine tøjbutikker, caféer mv. Desuden er det her af baren "Maries Crisis" ligger, og den SKAL opleves! Det er en lille bitte kælder bar, med et piano i midten hvor rundt om adskillige afdankede, homoseksuelle musicalsangere samles hver aften og synger musicalsange så verden næsten ikke står længere. Det er SÅ fedt, og virkeligt virkeligt sjovt! Der er desuden masser af små jazzbarer her, og hvor man kan høre nogle af verdens bedste Jazzmusikere spille.


East Village kan jeg også godt lide. Det er mere råt end både Williamsburg og i særdeleshed Greenwhich village, men et fantastisk sted at gå på opdagelse. Her bor mange Latin Amerikanske folk, og der er ALTID liv og glade dage, samt mange sjove etniske restauranter.


Derud over byder NY jo på et væld af fantastiske gallerier og museer, her skal i særdeleshed nævnes MoMa, Guggenheim pg Ps1, de skal besøges!


Og jeg kunne blive ved, som sagt, sug til jer, lige meget hvor I tager hen i New York, så er det fantastisk!


God tur :-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 alletiders!
Forfatter: 
Dato:  03-02-2010 18:59

Tak for tippene, Nina!


Jeg havde jo godt tænkt på at der kunne være møgvarmt om sommeren, men så må vi jo se på noget efterårsnoget -har de egentloig nogle gnage Indian summer derovre?


Jeg ville gerne høre nogle erfaringer med hoteller derovre -der må da være nogen der har prøvet nogle af?


Er der iøvrigt nogle særlige "heste-ting" man kan/skal se der?


Jeg kunne godt tænke mig at købe et par nye cowboyboots -det må da også være stedet, eller hvad? :)


Mvh Britt


The more you practice, the luckier you get....

0
0
Svar på denne tråd
 
 New York !
Forfatter: 
Dato:  03-02-2010 20:27

Hej Britt !


Jeg var i New York i slutningen af maj måned - fantastisk vejr, når man kom fra DK, hvor der ikke var specielt lunt, men mere gråt/regn - der var omkring 22-23 grader dagligt, og fuld sol !!


Jeg kender ikke så meget til hotelpriser osv., men vil absolut anbefale dig følgende:


Empire State Building - skal bare ses når man er i New York !!

Fantastisk udsigt - tag derop når det er klart vejr - ikke om morgenen, men over middag - og få det mest fantatiske syn ud over hele byen, alle broerne og vandet - smukt kan jeg kun sige !!


En sejltur rundt om Manhatten - der er nogle ture på 1-2 timer, hvor man ser alt fra vandsiden - det er også vandvittigt smukt, og de fortæller også undervejs, og man ser bla. Frihedsgudinden undervejs - helt tæt på !!


Flere ting er beskrevet ovenfor - og ja ellers bare gå rundt og "snuse" i gaderne.... Det er en dejlig by !!


Rigtig god tur !

Tina


Shopping i diverse distrikter - var selv i Chinese town og andre steder - det var også oplevelser jeg ikke ville gå glip af !


Undergrundsbanen - så nemt og blive transporteret rundt - og på intet tidspunkt var jeg utryg - New Yorkerne er meget hjælpsomme, vil gerne vide hvor man kommer fra, og snakker gerne meget og længe !!




Ejer af Cisco Joy og Sofus !!


En verden uden heste - føj for et mareridt !!
0
0
Svar på denne tråd
 
 Opdatering!
Forfatter: 
Dato:  02-07-2010 22:03

Ja, så har vi endelig fået bestilt flybilletterne, og skal til NY 3-11. september!


Jeg glæder mig bare SÅ meget, og har set alle episoderne af SATC for lige at varme lidt op


Men men -vi mangler jo stadig at finde et hotel!


Jeg har fundet et par stykker som ikke flår min bankkonto fuldstændig -de ligger i SoHO /Chinatown, og så er det jeg vil høre om det er et ok sted at bo, eller om vi hellere skal smide en hundredelas (eller to) efter at bo tættere på feks Central Park eller Empire State Building?


Er der nogen som kan hjælpe? -Også gerne med personlige erfaringer/ forslag til hoteller


På forhånd tak!


Mvh Britt


The more you practice, the luckier you get....

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hoteller NYC
Forfatter: 
Dato:  03-07-2010 11:32

Hej Britt,

Som rejseagent har jeg været på inspektionstur i NYC og set flere hoteller - indenfor centralt beliggende og budget (= betalelige) hoteller, var disse dem jeg fandt mest charmerende:

Edison:
http://www.edisonhotelnyc.com/

Gershwin:
http://www.gershwinhotel.com/

Dertil vil jeg anbefale at I starter med købe et par dages kort til at benytte Hop on Hop off busserne, det kører over (stort set) hele Manhattan og Brooklyn. I kan stå af og hoppe på busserne når I ønsker og de kører med ca. 10-15 mellemrum. Det er en perfekt måde at få "overblik" over byen samt muligheder og I kan derefter planlægge hvilke områder I senere vil bruge mere tid på at udforske.

Personligt var jeg selv vild med Brooklyn og Greenwich Village.


Kan desværre ikke lige hjælpe dig med cowboy-støvler, men er sikker på at du kan finde nogen - der er så uendelig mange butikker og spørg jer frem (folk er meget hjælpsomme derovre)


Håber at I må få en pragtfuld tur - det er et godt tidspunkt vejrmæssigt I har valgt, som tidligere nævnt tidligere i tråden, sommeren er for varm til storby og vinteren er for kold...


Mange hilsner

Melina


Rid & Rejs
Oplev verden på hesteryg
www.ridogrejs.dk

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider