Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 svar på scanning-oversættelse??
Forfatter: 
Dato:  31-01-2010 11:57

Hej. nogle der kan hjælpe mig med at oversætte det svar jeg har fået på min scanning? der står følgende:


Der er ikke på STIR-sekvens nogen tegn på aksial artrit i columna lumbalis. Derimod ses moderate degenerative forandringer i 4. og 5. lumbale discus med mindre, median prolaps på både 4. og 5. niveau. Der ses en HIZ-læsion i begge prolapser. Der er god plads i spinalrummet og kun lettere reduktion af pladsen i de hø.sidige rodkanaler, primært på 5. niveau.

Sv.t. SI-leddene ses. hø.sidig sakralisation af L5. Der er normale forhold i selve SI-leddenes ledspalter, og der kan ikke påvises ødem hverken i knogler eller bløddele.


håber der er nogle der kan hjælpe mig. på forhånd tak.

Charlotte




Skøn ejendom på 2,5 ha og med 4 store hestebokse, ved Jerslev (nordjylland), sælges!!
0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg har forsøgt:
Forfatter: 
Dato:  31-01-2010 13:26

Der er ikke på STIR-sekvens nogen tegn på gigtforandringer i ryggens hvirvler (aksial artrit) i lændedelen af ryggen (columna lumbalis). Derimod ses moderate nedbrydende (degenerative) forandringer i 4. og 5. Lændediskus (lumbale discus) med mindre, midtstillet (median) prolaps på både 4. og 5. niveau. Der ses en HIZ-læsion (high signal intensity zone)i begge prolapser. Der er god plads i rygmarvskanalen (spinalrummet) og kun lettere reduktion af pladsen i de højresidige rodkanaler, primært på 5. niveau.

Svarende til korsbensleddene (SI-ledden) ses. højresidig sammenvoksning af nederste lændehvirvel til korsbenet (sakralisation) af L5. Der er normale forhold i selve korsbensleddenes(SI-leddenes) ledspalter, og der kan ikke påvises hævelser (ødem) hverken i knogler eller bløddele.


Er det forståeligt for dig? Ellers må du lige pippe :)


/Trine T =)
What We Do in Life Echoes in Eternity.

If opportunity doesn't knock, then build a door.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Trine T
Forfatter: 
Dato:  31-01-2010 15:54

tusinde tak! det hjalp i hvertfald en hel del, selvom jeg stadig er lidt forvirret over hvad det vil sige.. jeg plejer at se tingene visuelt for mig, men det er lidt svært her i sær:


"Svarende til korsbensleddene (SI-ledden) ses. højresidig sammenvoksning af nederste lændehvirvel til korsbenet (sakralisation) af L5."


har svært ved at se for mig hvad der lige er sket i min krop, men ondt det gør det! men tusinde tak for hjælpen i hvertfald..




Skøn ejendom på 2,5 ha og med 4 store hestebokse, ved Jerslev (nordjylland), sælges!!
0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider