Heste-Nettet anvender cookies til at huske dine indstillinger, indsamle statistik og målrette annoncer. Læs mere
Logo used for printing

HN afstemning
Hvilke faciliteter er der, der hvor din hest er opstaldet? (Forslag: Hak)

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

svar på scanning-oversættelse??
Forfatter: 
Dato:  31-01-2010 11:57

Hej. nogle der kan hjælpe mig med at oversætte det svar jeg har fået på min scanning? der står følgende:

Der er ikke på STIR-sekvens nogen tegn på aksial artrit i columna lumbalis. Derimod ses moderate degenerative forandringer i 4. og 5. lumbale discus med mindre, median prolaps på både 4. og 5. niveau. Der ses en HIZ-læsion i begge prolapser. Der er god plads i spinalrummet og kun lettere reduktion af pladsen i de hø.sidige rodkanaler, primært på 5. niveau.

Sv.t. SI-leddene ses. hø.sidig sakralisation af L5. Der er normale forhold i selve SI-leddenes ledspalter, og der kan ikke påvises ødem hverken i knogler eller bløddele.

håber der er nogle der kan hjælpe mig. på forhånd tak.

Charlotte

Skøn ejendom på 2,5 ha og med 4 store hestebokse, ved Jerslev (nordjylland), sælges!!
0
0
Svar på denne tråd

Jeg har forsøgt:
Forfatter: 
Dato:  31-01-2010 13:26

Der er ikke på STIR-sekvens nogen tegn på gigtforandringer i ryggens hvirvler (aksial artrit) i lændedelen af ryggen (columna lumbalis). Derimod ses moderate nedbrydende (degenerative) forandringer i 4. og 5. Lændediskus (lumbale discus) med mindre, midtstillet (median) prolaps på både 4. og 5. niveau. Der ses en HIZ-læsion (high signal intensity zone)i begge prolapser. Der er god plads i rygmarvskanalen (spinalrummet) og kun lettere reduktion af pladsen i de højresidige rodkanaler, primært på 5. niveau.

Svarende til korsbensleddene (SI-ledden) ses. højresidig sammenvoksning af nederste lændehvirvel til korsbenet (sakralisation) af L5. Der er normale forhold i selve korsbensleddenes(SI-leddenes) ledspalter, og der kan ikke påvises hævelser (ødem) hverken i knogler eller bløddele.

Er det forståeligt for dig? Ellers må du lige pippe :)

/Trine T =)
What We Do in Life Echoes in Eternity.

If opportunity doesn't knock, then build a door.

0
0
Svar på denne tråd

Trine T
Forfatter: 
Dato:  31-01-2010 15:54

tusinde tak! det hjalp i hvertfald en hel del, selvom jeg stadig er lidt forvirret over hvad det vil sige.. jeg plejer at se tingene visuelt for mig, men det er lidt svært her i sær:

"Svarende til korsbensleddene (SI-ledden) ses. højresidig sammenvoksning af nederste lændehvirvel til korsbenet (sakralisation) af L5."

har svært ved at se for mig hvad der lige er sket i min krop, men ondt det gør det! men tusinde tak for hjælpen i hvertfald..

Skøn ejendom på 2,5 ha og med 4 store hestebokse, ved Jerslev (nordjylland), sælges!!
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)

Eksisterende bruger:
Log ind

Ny personlig bruger:
Opret profil

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Pris og vilkår for annoncering

Mest populære sider

Logo