Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Torsdag går turen over regnbuebroen :O(
Forfatter: 
Dato:  26-01-2010 11:07

Puha - Nu er det snart at jeg skal sige farvel til min elskede "lille" hest. Torsdag skal hun.... Og fritages for sine smerter


Tanken er næsten ikke til at holde ud.. Hun når ikke engang at blive 9 år.. Mors "lille baby". Jeg har haft Jaqueline siden hun var føl og vi har oplevet så mange ting sammen. Men hun skal ikke gå og lide.


Kommer til at savne dig, Dullepigen. Hils de andre på den anden side...



Ditte




Masser af kvalitetsudstyr og tøj sælges, da hesten skal aflives. Bla. Rambo, Eskadron, Masta, Bucas, Musto og Pikeur. Se annoncer og præs. Ikke alt er oprettet. Skriv hvad du manlger. Måske har jeg det ...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Regnbue broen..
Forfatter: 
Dato:  26-01-2010 11:15

Øv, hvor er det trist, at hun skal aflives, men på den anden side synes jeg det er flot du tager ansvar for hende og giver hende en ende på hendes lidelser..


Jeg kender hverken hest eller dig, men ved hvor svært det er at sige farvel til sine elskede dyr.. Har selv sagt farvel til min elskede hest i oktober..


Håber hun kommer godt over regnbuebroen ..



Hilsen Maria

April

* 23/4 - 1987 *


†11/10 - 2009 †

Elsket og savnet


0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  26-01-2010 12:04

Hvor er der mange smukke heste der rejser over regnbuen i øjeblikket..


Og nu også din smukke Jaqueline..


Men er helt sikker på du har truffet den rigtige beslutning for din dejlige pige..


Må man spørge hvorfor hun skal afsted..



Hilsen Karina


*Asterix*


8/4 1999 - 23/7 2009


Den smukkeste stjerne på himlen



0
0
Svar på denne tråd
 
 Jaqueline
Forfatter: 
Dato:  26-01-2010 12:16

Karina299 ♥Amour♥ : Hun er skæv i bækkenet og har været det siden hun var 3 år, da hun pådrog sig en foldskade. Vi har behandlet helt tilbage fra dengang. Hun har i perioder været helt rengående, men ofte været uren i sin travbevægelse.


Hun gled i 2008 på dyrskuet i Roskilde, da vi red show, og var så urentgående i trav dagen efter i konkurrencen om "skuets bedste følhoppe". Rigtig ærgeligt... Hun har ikke været rengående i sin travbevægelse siden, men dyrlægen mente ikke at hun havde ondt og hun vist da heller ikke adfærd som havde hun smerter.


Men i 2009 efter at hun havde fået føl nr. 2 blev det rigtig skidt.. Hun er nu også halt i sin skridtbevægelse, og har ændret adfærd på folden ved at være agressiv overfor de andre, hvilket er noget hun ikke tidligere har udvist..


Derfor har jeg, i samråd med min dyrlæge, taget den tunge beslutning om at gøre en endelse på hendes smerter. Hun skal ikke så og have ondt for min skyld. Det er en meget tung beslutning at tage, da hun, når jeg er der, slet ikke udviser den samme adfærd, som staldejer beskriver. Hun er selvfølgelig halt, men er glad og nussende som hun plejer, men, som mange folk har set og bemærket, er hun også meget tæt knyttet til mig, og har altid været det..


Det bliver trist, men godt for hende..




Masser af kvalitetsudstyr og tøj sælges, da hesten skal aflives. Bla. Rambo, Eskadron, Masta, Bucas, Musto og Pikeur. Se annoncer og præs. Ikke alt er oprettet. Skriv hvad du manlger. Måske har jeg det ...

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  26-01-2010 12:22

Ja det er helt klart den rigtige beslutning du så har taget..


Men for pokker hvor er det svært og ta den beslutning, fik selv aflivet min elskede dreng den 23 Juli 2009..


Skal tænke på jer begge på Torsdag og håber det kommer til og foregå stille og fredfyldt..


Et stort trøstekram til dig..


Hilsen Karina


*Asterix*


8/4 1999 - 23/7 2009


Den smukkeste stjerne på himlen



0
0
Svar på denne tråd
 
 Hvor jeg
Forfatter: 
Dato:  26-01-2010 12:29

føler med dig men du gør det eneste rigtige. Hun har jo tillid til dig det er helt klart og især da du har kendt hende siden hun var føl.


Jeg ved det er svært at tage beslutningen har selv prøvet med hunde og katte men der skal jo også være værdighed og en hest som normalt er venlig og omgængelig skal ikke gå rundt med et prædikat som værende sur og agressiv det er ikke fair og det virker helt klart som om det er på grund af smerter. Og du siger netop det rigtige at det ikke skal være på grund af dig at hun ikke skal have fred. Stærkt.


Det bliver helt sikkert svært at tage afsked men prøv at beherske tårene til bagefter så hun ikke mærker at der er noget galt. Hun er jo sikkert vaccineret så et stik af dyrlægen vil ikke påvirke hende mere end hvis det var en banal vaccination. Hun ved jo ikke hvad der skal ske og det er kun os mennesker som ikke bryder os om at stille os til herre over liv og død når det gælder vores kære dyr.


Men du gør det eneste rigtige for hende.


Pas på dig selv.


Knus

Helle

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tak for medfølelse
Forfatter: 
Dato:  26-01-2010 12:35

Takker for jeres medfølelse.. Sidder her og græder igen. Jeg prøver virkelig at lade være med at tænke så meget på hvad der skal ske, men når jeg så alligevel kommer til det, så ruller tårerne virkelig. Og især når der så er nogen der skriver noget så pænt..

Tænk at et voksent menneske kan sidde og tude så meget..



Hun vil blive savnet så meget. Det er svært at se en hverdag uden hende lige pludselig..


Ditte




Masser af kvalitetsudstyr og tøj sælges, da hesten skal aflives. Bla. Rambo, Eskadron, Masta, Bucas, Musto og Pikeur. Se annoncer og præs. Ikke alt er oprettet. Skriv hvad du manlger. Måske har jeg det ...

0
0
Svar på denne tråd
 
 øv Ditte
Forfatter: 
Dato:  26-01-2010 12:35

En tung men korrekt beslutning.


Du ved jeg har stået i den et par gange før, så ved præcist hvad du skal igennem følelsmæssigt



Karina



Springkursus med Daniel Cassøe d 20+21 Marts

Afholdes hos Hedehusgårdens Rideklub post nr 2640

www.heste-nettet.dk/forum/9/215730/ 215730/

0
0
Svar på denne tråd
 
 lllllllll
Forfatter: 
Dato:  26-01-2010 13:07

Føler med dig!


Sender min hest over regnbuebroen i morgen



Venligst Stald Dalgaard

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider