Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Hest, der bider i sit eget dækken.
Forfatter: 
Dato:  10-01-2010 22:48

Jeg har en hest, der bider i sit eget dækken foran ved bringen. Han bukker nakken og bider i alt han kan få fat i af kanter, spænder osv når han står på fold. Hvad bruger I til at sprøjte på dækkenet, så det kommer til at smage grimt? Blue Horse har lavet noget

Bid-Stop, som smager grimt, men det er meget dyrt. Nogen der evt. har ideer til hvordan man kan lave noget lignende selv?


Har lige købt et nyt dækken til den, det blev allerede bidt i stykker efter to dage!!

0
0
Svar på denne tråd
 
 jeg tænker
Forfatter: 
Dato:  10-01-2010 23:37

bare, at selv om bid stop koster noget, er det da billigere end at købe nye dækner.



Team Rønnebjerggård......






0
0
Svar på denne tråd
 
 set idag
Forfatter: 
Dato:  10-01-2010 23:43

Man kan købe sådan en læder plade som spændes fast i grimen under mulen som ganske enkelt gør det umuligt for hesten at bide i sit dækken.

Jeg er sikker på at større rideudstyrs forretninger har dem, måske ikke på lager men kan bestille hjem.


Hvad de hedder ved jeg desværre ikke.


R.I.P. Arina

DELTAGER HN-TRÆF 2009

Hvor verdens behov og dine talenter mødes, der findes dit kald!


Hingstekåring: Sove plads 2 - 4 pers. tilbydes. bor v. Kolding.

Kontakt mig her på HN


Hoppe mave udlånes

0
0
Svar på denne tråd
 
 hooks....
Forfatter: 
Dato:  10-01-2010 23:52

Hooks har osse noget anti bid det er ikke så dyrt, men hold munden lukket når du sprøjter det på :D




蛋糕
(Kage)

Nu med en lille dreng i maven der har termin den 20 feb :)
0
0
Svar på denne tråd
 
 læderplade
Forfatter: 
Dato:  11-01-2010 00:37

Det med læderpladen var dælme en god idé :-D Sådan en, må jeg have fat i.

Så skal jeg bare have løst det næste problem som er, at hans foldkammerat spiser hans grime og derfor går han pt. uden ;-) Mister omtrent en grime om ugen i øjeblikket. Elendigheden vil ingen ende tage!


0
0
Svar på denne tråd
 
 overvejet
Forfatter: 
Dato:  11-01-2010 10:43

Har du overvejet at dæknet måske ikke sidder ret godt/behageligt på hesten.

Min ene hest gør det samme, hvis dæknet har en dårlig pasform, men er det et af de gode dækner, så bliver tænderne inde i munden.




(o:Heidi:o)

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  11-01-2010 11:06

At han bider grimer er da ikke så slemt.

Går min vallak med grimer gør han det samme. De leger. Det vil vallakker rigtig gerne gøre.

En årgang gik han sammen med en vallak, som desværre er aflivet nu, og der tror jeg, at jeg til sidst bruge 1 grime om ugen, fordi de legede så meget sammen.


Jeg lærte til sidst at købe de billigste grimer der fandtes på markedet. Holdbarheden var nogenlunde den samme.


Vi har en vallak, der sammen med staldens ungkarl for at lege og krudte af, fordi det vil begge hestene gerne. Især unghesten har brug for at tumle.


De har altså både fat i grimer, dækkener, man og hvad der ellers er inden for rækkevidde når de går ude sammen. Det er helt naturligt. Så hvis de gerne vil lege, så lad dem da.



Carpe Diem - siez the day:

"Gather thy rosebuds while ye may

Old times is stil flying

And the same flower that smiles today

tomorrow will be dying"



www.epona.tv

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hmmm.....
Forfatter: 
Dato:  11-01-2010 11:31

Har gode erfaringer med at bruge ganske alm hårlak, det smager ganske enkelt forfærdeligt.

0
0
Svar på denne tråd
 
 tabasco
Forfatter: 
Dato:  11-01-2010 12:48

Min vandal af en hest, har ødelagt staldgamascher og dækkener i tusind stumper, og virkelig haft en fest... bidstop blev prøvet uden held og var jo ulideligt for alle at få på læberne! Et godt råd var at smøre tabasco på- lille flaske koster små 30 kr., og siden har han intet rørt!


Kærlig hilsen

Charlotte Bursche

clairvoyance på mennesker og dyr

læs mere: www.mindnsoul.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 ødelægger dækkener
Forfatter: 
Dato:  11-01-2010 12:51

Vil sige ligesom en af de andre skriver.. Er du sikker på at dækkenet ligger godt.. Få det kan være derfor den æder dækkenet.. Med mindre den selvfølig bare er en ekstrem legesyg hest, som kan se det sjove i det..


Du kan eventuelt forhøre dig i de forskellig rideudstyrs forretninger omkring noget der både er billig og virker.. kan ikke selv anbefale noget, da min hyps aldrig har rørt sit dækken..:-)

Men det må da være vildt træls, at både dækken og grime står for tur, når de er på marke..

Min hestes grime for kun tur, hvis hun ikke har fået den af inden i boksen og den 4 år vallak der står ved siden af vil lege grime tagfat..:-D så bliver grimen godt nok også ødelagt..

Derfor har staldejeren fundet ud af at den er en god ide at tage den af når han trækker hende ind, med mindre han vil betale for en ny grime.. da det nemlig er hans hest den 4 års..



Mvh. Trine



Vær ikke bange for modstand
husk det er i modvind
og ikke i medvind en drage stiger
...

0
0
Svar på denne tråd
 
 dækkenskål
Forfatter: 
Dato:  11-01-2010 18:04

Sådan en hest har jeg også haft, jeg købte en dækkenskål til at sætte på grimen, den er super, jeg har den endnu hvis du vil have et billed af den?




Hilsen Lene




Lillevangs heste er de bedste.


0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  11-01-2010 20:30

Bidstop har hjulpet fantastisk i vores stald




<3 Kristina & `Starlight´s Sidney` <3


Har din hest været "dum" idag?? Prøv at kigge lidt indad...





0
0
Svar på denne tråd
 
 bidstop
Forfatter: 
Dato:  12-01-2010 10:18

Bidstop har ikke hjulpet på min hest ej heller ik på hundehvalpe , men tabasko ;O)


Bella :O) LEV LIVET I DAG , MAN VED ALDRIG MED DAGEN I MORGEN .




SCHÆFERHVALPE SÆLGES FØDT : 13-09-09

www.lakimo.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Til Lene
Forfatter: 
Dato:  12-01-2010 11:49

Hej Lene, jeg vil meget gerne se et billede af den, da det jo han være en mulighed. Er dog i tvivl om ikke også denne plade, vil blive spist af hans foldkammerat ligesom grimen bliver ;-) Men det er da selvfølgelig et forsøg værd. Ved du cirka hvad den koster og hvor man kan få den?

0
0
Svar på denne tråd
 
 What to do?
Forfatter: 
Dato:  06-11-2012 16:56

Hej I kloge ænder!

 

så er vi desværre midt i den situation at hesten ødelægger sit dækken.

vi har prøvet bid-stop, chili, undertrøje udenpå dæknet osv uden held.. Det hele bliver tygget i med stor fornøjelse og REN kedsomhed/leg. Det er masser af hø på folden og plads til at lege.. De dækner som den ødelægger er dyre Rambo dækner spm ellers burde kunne tåle lidt af hvert...

Hjælpende råd tages imod med kyshånd ;-)

på forhånd tak!!!!


Sagde Heidi :-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Sennep
Forfatter: 
Dato:  06-11-2012 19:40

De hader sennep prøv det

0
0
Svar på denne tråd
 
 Symptombehandling...
Forfatter: 
Dato:  06-11-2012 20:48

Æv nogle fæle løsninger, hvis man er en hest der ikke kan lide dæknet.

 

Der er vel en årsag til denne adfærd...

 

Du kan jo prøve at stille dig selv nogle spørgsmål:

 

Er dæknet behageligt, åndbart og i rigtig størrelse?

 

Er dæknet for varmt? (prøv selv at løbe en tur med for varmt tøj på - selvom det er af god kvalitet og åndbart er det ikke sport rart)

 

Får hesten dagligt tid til pelspleje uden dækken?

 

Er hesten ren (har hesten fx.svedt uden at blive vasket ren)?

 

Er hesten velstimuleret såvel ude som inde?

 

Måske kan svarene være løsningen på hvorfor hesten bider dæknet istykker og dermed kan en hestevenlig løsning findes.

 

Held og lykke:)

 

 


Med venlig hilsen


Anja

 

 

Röösli Classic Pilatus dressursadel sælges. 17", sort, bred bom, ca. 6 år gammel men fremstår nærmest som ny! Kr. 10.000,-

0
0
Svar på denne tråd
 
 bum bum
Forfatter: 
Dato:  07-11-2012 21:56

Tak for jeres kommentar.

 

Sennep har vi dog ikke prøvet men nu er der bestilt sådan en skål til at sætte på grimmen som skulle forhindre at den bider i dækkenet.

 

Anja: Hesten bider ikke i sit dækken når den er i boksen og det er kun når den er ude, den bider også meget flittigt i de andres dækner så det er desværre ikke så populært. Derudover bliver den redet dagligt og stimuleret.. hmm kan være den vil have en pakke tyggegummi


Sagde Heidi :-)

0
0
Svar på denne tråd
 

Tråden er låst for tilføjelse af nye indlæg.



Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider