Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Nyt job - skattekort/frikort?
Forfatter: 
Dato:  10-01-2010 21:06

Hej HN


Da jeg er startet på nyt job v. siden af mit nuværende skal jeg overgive mit skattekort/frikort til ny arbejdsgiver.

-Det har jeg i sin tid givet til min første arbejdsplads, hvordan gør jeg når jeg skal bruge to skattekort/frikort?


Og det må meeeget gerne skæres ud i pap.

Mvh Nanna


N A N O U

Fyyy skamme sig..

0
0
Svar på denne tråd
 
 skattekort
Forfatter: 
Dato:  10-01-2010 21:28

Hej...der hvor du tjener størstedelen af dine penge skal du aflevere dit A skattekort, her har du dine fradrag. Ved siden af kan man så have flere jobs hvis man vil det. Her bruger man så sit B kort, som man kun skal fremvise, så de kan se din skatteprocent....man afleverer aldrig sit B kort.

Vh Heidi.


Den heldige ejer af to dejlige ismuler!

0
0
Svar på denne tråd
 
 1+2=12+
Forfatter: 
Dato:  10-01-2010 21:52

Det foregår jo elektronisk nu -så du beder bare din nye arbejdsgiver hente oplysningerne selv.


Skal du blive ved med at have 2 arbejdsgivere siger du til den du tjener mest ved at de skal hente hovedkorts-oplysninger og til den anden at det skal være bikorts-oplysningerne



Hilsen fra

Strit 77


Hestepasser søges: Se præs.



Kontor/speditions-elevplads søges!

Til start sommer 2010.

Af seriøs voksenelev!

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  10-01-2010 23:29

Som de andre skriver kan du kun bruge dit frikort/fradrag ét sted. Så den ene løn skal du betale fuld skat af.


Det vil bedst kunne betale sig at bruge dit frikort der hvor du tjener mest.



* Louise *


Lånehest søges, se profil



0
0
Svar på denne tråd
 
 Sådan foregår det:
Forfatter: 
Dato:  11-01-2010 07:44

Frikort: Har du frikort, så anvender begge arbejdsgivere dit frikort. Det gøres automatisk ved at arbejdsgiverne anvender E-indkomst, hvor de løn indberettes.


Skattekort: Kun den ene arbejdsgiver kan anvende dit månedlige fradrag og du skal være obs på, at du ikke får anvendt dit fradrag hos begge arbejdsgivere, da dette udløser en restskat.

Hvis dit månedlige fradrag anvendes hos din ene arbejdsgiver nu, så skal din nye arbejdsgiver anvende din trækprocent og det skal du blot bede ham om at anvende. Så henter han den elektronisk via E-indkomst.


Vær obs på hvis du har frikort og kommer til at tjene mere i 2010 end der står på dit frikort, så skal du have lavet frikortet om til at der trækkes skat ellers får du en restskat.

0
0
Svar på denne tråd
 
 frikort / skattekort
Forfatter: 
Dato:  11-01-2010 21:01

Ok, tusinde tak for svar!


N A N O U

Fyyy skamme sig..

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider