Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Sukkerafhængig! Erfaringer?! Råd!?
Forfatter: 
Dato:  18-07-2009 18:59

Som overskriften siger - så søger jeg erfaringer med sukkerafhængighed!


Har været inde og læse om Jan Josefsen, behandling gennem ham og hans metoder til det. Nogen herinde fra, som har personlige beretninger?

www.janjosefsen.dk/sukker.htm

Jeg er komplet afhængig af sukker - og det er et helvede!! Og jeg ved snart ikke hvad jeg skal gøre. Mange siger en kold tyrker, men det føles nærmest umuligt og umenneskeligt for mig at klare selv, og det er bestemt ikke viljen der fejler, men noget andet som hindrer mig. Er så træt af den negative spiral!

Kom gerne med Jeres erfaringer - også andre steder fra evt?
- generelt erfaringer og gode råd faktisk!!


Studiejob søges i Odense!! Gerne omkring 10-15 timer ugentligt - alt har interesse :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg nægter...
Forfatter: 
Dato:  18-07-2009 19:10

... at kalde min sukkerlyst for afhængighed, for jeg ved at når jeg f.eks. er på ferie, så tænker jeg ikke på at spise noget med sukker, for så har jeg så mange andre ting at tænke på. Så for mig er slikæderiet nok mere et symptom på kedsomhed, hyggetrang osv.


For omkring 4 uger siden var jeg til akkupunktur i anden anledning (smertebehandling) og hun placerede nogle nåle i mine ører. De skulle blive der til de faldt ud selv. Da hun jo også havde spurgt ind til mine spisevaner, foreslog hun at sætte en nål i punktet for sukkertrang. Som sagt så gjort - to gange med 5 dages mellemrum var jeg der.


Det jeg bed mest mærke i var, at på vej hjem tog jeg på indkøb. Jeg købte hvad der stod på min indkøbsliste, og så kom jeg hjem og kiggede undrende på en slikpose der var kommet med - med tanken: "af bad, det har jeg slet ikke lyst til at spise!"


Det er som sagt 4-5 uger siden nu. Slikposen ligger stadig i en skuffe sammen med en del andet slik jeg havde liggende i forvejen (køber jo når der er tilbud, men lige nu ligger det der bare)


Jeg har i mellemtiden ikke holdt mig 100% fra sukker. Jeg har spist en is indimellem, og har spist feriekage og flødeboller når nogen på arbejdet har budt.


Men alt det EKSTRA slik - det jeg plejer at guffe foran fjernsynet og det jeg har i skuffen på arbejdet. Det har jeg simpelthen ikke lyst til lige nu. :-)


Det ligger der - og det skal da også nok blive spist engang - men jeg tror det kommer til at holde meget længere end jeg havde regnet med :-)


Så jeg anbefaler en tur til akkupunktur - det har virket for mig :-)


£isbeth & Baloo

All our dreams can come true, if we have the courage to pursue them.
(Walt Disney)


Se smukke unikke smykker til salg

2
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  18-07-2009 19:10

Smut i matas og køb et glas chrom. Selv om der vist nok står en om dagen, tager jeg selv ca 4 om dagen.

Det tager sukkertrængen.

Held og lykke med det


Hej fra

Irene


www.ladylama.dk





0
0
Svar på denne tråd
 
 Kold tyrker...
Forfatter: 
Dato:  18-07-2009 19:11

virker... Men man skal spise det rigtige mens man vender kroppen af med at skulle have sukker i tide og utide.


Protein til alle måltider. Godt og solidt morgen måltid holder blodsukkeret stabilt hele dagen, hvis man sørger for at tanke op med protein, og sunde fedtstoffer med max 3 timers interval. Gerne 2-2½ time mellem måltiderne. Spise lidt og tit.


I opstartsfasen skær lyst brød, frugt, ris, pasta og andre hurtige kulhydrater væk (eller minimer og spis aldrig uden protein og sunde olier samtidig).


Det kan lykkes. Og de første 3 dage er de værste.


Mvh
Linda
Pascall
Jack R.I.P

Thor R.I.P

2
0
Svar på denne tråd
 
 Kan ikke hjælpe
Forfatter: 
Dato:  18-07-2009 19:22

Jeg har det dog modsat næsten


Jeg bruger en del sukker i min kaffe (ca 5 kopper med 3 teskefulde sukker dagligt) men derudover spiser jeg intet slik, chokolade kage eller andet


Så forstår ikke slikhungrende og sukkerafhængige mennesker


Hilsen Betty


Tæl ikke dagene - Lad dagene tælle



Gitte bog nr 4 og 7 købes

Diverse bortgives - se præsentation

0
5
Svar på denne tråd
 
 svar---
Forfatter: 
Dato:  18-07-2009 19:23

Her vil jeg se med, elsker chips :D



hvad koster akupunktur?



Hvilket mad indeholder prtein andet end kød..


Tager selv chrom piller men synes ikk de virker måske jeg sku tage 4, elsker chips men det går bare ikk at spise det tit..


- Cathrine og Taylor -

Elsker dig

:)

-Mon Cherie-Carisma-Smirnov-

heste.dyregalleri.dk/h...erID=12951


0
0
Svar på denne tråd
 
 Svar..
Forfatter: 
Dato:  18-07-2009 19:27

Tusind tak for alle de gode svar indtil videre - bliv endelig ved!! :)


Har også engang prøvet chrom men fandt ingen effekt dengang - dengang var jeg dog langt fra så styret af sukkeret som jeg er nu!

Har lige googlet en akupunktør her i Odense, som jeg nok tager kontakt til i næste måned.. :) Det er bestemt et forsøg værd! Har hørt godt om det på mange områder!


Ved godt man "bare" skal spise godt med protein osv - men det handler ikke om sult - men en heftig heftig heftig trang! Fik jeg sagt, at den er heftig??! :)

- og det føles som om det bare er blevet værre og værre det seneste år!


F.eks idag styrede jeg direkte ned i ALdi og købte en masse snask - ikke bare lidt! - og jeg var IKKE sulten, havde lidt spist tomatsuppe med kalkuknbacon i.


Jeg vil rigtig gerne smide kg (vejer 75 kg til 162 cm) - og vil generelt bare gerne have et roligt forhold til mad/slik osv. Ikke tænke så meget på det og i den dur.. Hvidt brød, pasta og slik helt generelt tricker mig helt vildt!!

Arg..!

Må vist i gang med en kold tyrker ihverfald.. opretter nok en tråd herinde om lidt med det.. Så er i velkomne til at deltage i den også undervejs hvis i lyster :)


Igen - kom endelig fortsat med gode råd osv i denne tråd! :)


Studiejob søges i Odense!! Gerne omkring 10-15 timer ugentligt - alt har interesse :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 hfjshgvfhgkjfhsda
Forfatter: 
Dato:  18-07-2009 19:33


Jeg begyndte at tage chrom-tabletter (stabiliserer blodsukkeret og trangen til sødt) og så tog jeg en kold tyrker.


Efter 3 dage havde jeg slet ikke samme lyst til søde sager mere. Den der "nødvendige" pose snoller blev ret unødvendig.





NUMSEFISKEN
Med Equito's Litote
Et smil er en nem måde at forbedre sit udseende på


0
0
Svar på denne tråd
 
 Sukker...
Forfatter: 
Dato:  18-07-2009 19:35

Hvis trangen melder sig så spis noget hvidt sukker - det feder ikke


Hilsen Betty


Tæl ikke dagene - Lad dagene tælle



Gitte bog nr 4 og 7 købes

Diverse bortgives - se præsentation

0
6
Svar på denne tråd
 
 Numsefisken
Forfatter: 
Dato:  18-07-2009 19:36

Jeg tror da måske lige jeg skal give de chrom en chance mere, kan se I er flere med gode erfaringer :-)


Studiejob søges i Odense!! Gerne omkring 10-15 timer ugentligt - alt har interesse :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Fiesta
Forfatter: 
Dato:  18-07-2009 19:37

Ork jo, almindeligt hvidt sukker feder, OG holder min store trang fiiiiint i live! Alt kan bruges når det handler om sukker ;-)


Så det skal jeg bestemt ikke spise hvis jeg gerne vil ud af det :-)


Info: Har lige oprettet en tråd mere, en tråd jeg vil bruge i forbindelse med en kold tyrker de kommende dage :-)


Studiejob søges i Odense!! Gerne omkring 10-15 timer ugentligt - alt har interesse :)

1
0
Svar på denne tråd
 
 Sakset fra den tråd jeg lige har skrevet
Forfatter: 
Dato:  18-07-2009 19:39

"Har lige skrevet en anden tråd omkring det at være afhængig af sukker - og vil lave en tråd nu, som lige kan holde mig lidt fast i det jeg nu vælger, nemlig at komme ud af det sukker-helvede, som har ALT for meget styring i mit liv!!

Det er vildt så meget jeg kan kaste indenbords når det tager mig - og det er ikke en sjælden gang imellem det sker! Desværre!!

Det er IKKE trøstespisning - men føles nærmere som en afhængighed at den følelse, som sukkeret/fedtet giver.


Kom MEGET gerne med input de kommende dage - gode råd, kærlige spark bag i - erfaringer osv osv.


Har lige haft sukkertrip idag i heftig grad - smider alt det ud, som er tilbage lige om lidt - også går det ind med en kold tyrker!

Er spændt på om jeg bliver til at holde ud de kommende dage! Puha... "


- vil skrive i denne tråd i stedet for, holde det hele samles :)


Studiejob søges i Odense!! Gerne omkring 10-15 timer ugentligt - alt har interesse :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hvis man..
Forfatter: 
Dato:  18-07-2009 19:43

er så afhængig som du lyder så må du da mangle noget ???


Troede ikke man kunne blive sukker/sødme narkoman men det lyder godt nok uhyggeligt for en der ikke kan lide søde sager


Hilsen Betty


Tæl ikke dagene - Lad dagene tælle



Gitte bog nr 4 og 7 købes

Diverse bortgives - se præsentation

0
1
Svar på denne tråd
 
 Betty..
Forfatter: 
Dato:  18-07-2009 19:46

Ja det er uhyggeligt så afhængig man kan blive.. har faktisk læst lidt om det den seneste tid af samme årsag,og har læst mig frem til, at sukker faktisk kan give den samme effekt som narko i hjernen, dog i mindre grad selvfølgelig. Men noget med at de normalt funktioner i hjernen ændres med serotin (eller hvad det nu hedder) og beta endorfiner osv - og det gør, at det er en svær svær cirkel at komme ud af igen. Langt fra alle er styret af sukker på den måde! Mange "syntes bare det er lidt lækkert engang imellem" - men jeg forbinder det virkelig med et helvede!


F.eks idag har jeg brugt 80 kr på klam mad! OG - det et hverken økonomisk godt, eller sundt!! Og jeg har slet ikke lyst til det - for nyder det ikke! Det giver mig bare... hm... en rolig følelse af velvære en kort tid? Svært at forklare..


Men jeg spiser det ikke fordi jeg syntes det er hyggeligt! Er seriøst flov over det - og må ærligt købe usundt forskellige steder, fordi jeg er flov over hvad de tænker..

Utroligt jeg ikke er større end jeg er - nok fordi jeg hele tiden kæmper imod.. fordi jeg ikke ønsker at det skal være sådan her! :)


Studiejob søges i Odense!! Gerne omkring 10-15 timer ugentligt - alt har interesse :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  18-07-2009 19:49

Nu kender jeg hverken trangen til sukker, kage eller andet slik, for det er meget sjældent jeg gider spise den slags.

Men der er en del sukker i frugt, så kunne noget af slikket ikke erstattes der?


En kold tyrker tror jeg ikke holder, men hvis du køber nogle små poser slik, dem til en krone, så kan du spise en pose hvis det virkelig brænder på en dag. Så ender du ikke med at tømme hylderne i Aldi.


Med den højde og vægt, så skal du vist til at gøre noget inden det ender helt galt.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tilføjelse..
Forfatter: 
Dato:  18-07-2009 19:49

Har endda måttet bruge list for at få sukker, chokolade osv i situationer hvor det ikke lige var muligt - f.eks da jeg sidst var hjemme på besøg hos min far.

Ala "jeg skal nok køre ind og hente kartofler til aftensmaden"... også røg der lige 1 plade stor chokolade og noget vingummi med, som røg ned på under 10 min næsten.. (Vildt, jeg ved det - væmmes!!)


Jeg får uro i kroppen hvis ikke jeg får det - føles mig rastløs! - hovedpine og irritabilitet osv.



Studiejob søges i Odense!! Gerne omkring 10-15 timer ugentligt - alt har interesse :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Pjevs..
Forfatter: 
Dato:  18-07-2009 19:53

Problemet med frugt er igen egentlig, at det holder trangen i live.. kan nemt spise 4-5 frugter lige i streg hvis jeg har trangen..

Så.. jeg skal vist prøve ikke at finde erstatninger faktisk - men mere komme ud af den cirkel her! For det er virkelig træls!


Både fordi jeg hader det - og fordi jeg gerne vil have smidt de dumme kg!


Jeg tror jeg bliver nød til en kold tyrker hvad angår slik og "hvide ting" - ellers bliver det vist bare ved og ved. Har prøvet at køre "med mådehold" - men det holder kun kort tid.

Tror måske det er alt eller intet, indtil jeg er ude at den seriøse trang der ihvertfald?


Og ja, du har helt ret i at jeg skal til at gøre noget ved vægten - men.. det er svært med denne trang. Derfor jeg søger råd ;-)


Det er ikke min almindelige mad der er problemet, slet ikke - men mine ædeflips af usunde ting..



Studiejob søges i Odense!! Gerne omkring 10-15 timer ugentligt - alt har interesse :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 svar...
Forfatter: 
Dato:  18-07-2009 19:53

synes også selv jeg er afhængig.. jeg er ikke sulten men alligevel kan jeg sagtens spise en chips pose og fortryder det bagefter..


hvor mange chrom tabletter skal man tage om dagen så ?


og hvilken mad med protein kan man spise


- Cathrine og Taylor -

Elsker dig

:)

-Mon Cherie-Carisma-Smirnov-

heste.dyregalleri.dk/h...erID=12951


0
0
Svar på denne tråd
 
 svar...
Forfatter: 
Dato:  18-07-2009 19:54

bruger lige din tråd :)


hvordan stopper man med at spise meget salt


- Cathrine og Taylor -

Elsker dig

:)

-Mon Cherie-Carisma-Smirnov-

heste.dyregalleri.dk/h...erID=12951


0
2
Svar på denne tråd
 
 svar..
Forfatter: 
Dato:  18-07-2009 19:54

Protein kan være rent kød (kylling, kalkun, fisk osv er super!) - eller bønner, kikærter osv :)




Studiejob søges i Odense!! Gerne omkring 10-15 timer ugentligt - alt har interesse :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Catrine..
Forfatter: 
Dato:  18-07-2009 19:56

Angående dit spørgsmål med salt osv - kan du ikke evt oprette en anden tråd omkring det emne - jeg vil gerne bevare fokus lidt i sukkerets univers i lige denne tråd? :)


- håber det er okay? :-D


Studiejob søges i Odense!! Gerne omkring 10-15 timer ugentligt - alt har interesse :)

2
0
Svar på denne tråd
 
 sukkertrang
Forfatter: 
Dato:  18-07-2009 21:27

Jeg ved godt at sukker er fysisk vanedannende, men for dig lyder det mest som om det er psykisk. Måske du skulle kigge på, hvad der sker indeni dig, tanker og følelser, når du er uden adgang til snold. Arbejd med det som det primære samtidig med at du forsøger at spise endnu sundere. Dvs. minus pasta og alt det andet "hurtige".


Man må kunne installere en eller anden stopknap som går ind og bremser i den situation hvor du får et ædeflip, lige stoppe op og så se hvad der sker. Oplev det, find ud af hvor det stammer fra. Måske kan du kun holde det 30 minutter første gang, men det gælder om at få sat fingeren på hvorfor. Hvad er det du vil dulme? Du er jo som en dranker, der håber at glemme når han drikker.


:Pia

1
0
Svar på denne tråd
 
 Pia....
Forfatter: 
Dato:  18-07-2009 21:32

Hej Pia :)


Du har helt ret i, at jeg skal kigge på hvad det er som sker - og jeg øver mig. Det er faktisk også noget af det jeg er gjort opmærksom på via nogen bøger jeg har læst om både overspisning, samt sukkerafhængig - som vel egentlig er en kombi af begge ting for mig..


Det "sjove" er bare, at ikke føler jeg mangler en masse i mig liv eller lignende - det eneste jeg virkelig gerne vil ændre er mit unormale forhold til mad..

Det er lidt som en dranker der skal have sin øl som du siger - og jeg ved ikke hvorfor. Hvorfor jeg dog får denne trang. Havde jeg været ked af det kunne jeg forstå! Men det er jeg ikke.. det sker både når jeg er glad, stresset, keder mig - trangen er der stort set altid. Kan sidde i det mest hyggelige selskab - f.eks forleden dag med 2 dejlige veninder - og alligevel sad jeg og tænkte på hvad vej jeg skulle cykle hjem for at få noget chokolade (kom heldigvis til fornuft inden hjemturen!)


Jeg har tidligere kørt nupo, hvor jeg tabte 11 kg - og bagefter var trangen til sødt væk.. lige indtil jeg igen spiste det, så kørte rouletten endnu engang!..



Studiejob søges i Odense!! Gerne omkring 10-15 timer ugentligt - alt har interesse :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 følelser
Forfatter: 
Dato:  18-07-2009 21:35

Det handler ikke om de følelser du har, i det øjeblik du ønsker sukker - men dem du får, hvis du IKKE får sukker.


:Pia

0
0
Svar på denne tråd
 
 Pia...
Forfatter: 
Dato:  18-07-2009 21:41

Mmm.. se der sagde du faktisk noget, som fik mig til at tænke lidt... for.. de gange jeg har kæmpet imod (som er ofte) - der bliver jeg enormt rastløs... nok fordi jeg føler jeg har et lidt "rodløst" liv pt - ikke en uddannelse endnu (dog snart - overskuelig tidshorisont) - fordi jeg ikke har fast kæreste (dog ved at lære en sød fyr at kende) - Hmmmm.... handler måske i bund og grund om at jeg har svært ved at mærke mig selv eller?...

Hm... uden at gå i dybden kan jeg da godt sige, at jeg bestemt ikke har haft en nem fortid (som mange andre sikkert - ikke for at gøre mig selv til noget særligt!) - måske det er det, som rent faktisk påvirker mig, uden at jeg egentlig rigtig er klar over det...


Studiejob søges i Odense!! Gerne omkring 10-15 timer ugentligt - alt har interesse :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 janetheil
Forfatter: 
Dato:  18-07-2009 22:15

Godt. Nu er du saa aerlig. Saa vil jeg vaere det samme.


Jeg har det praecis som dig - min sukkertrang er kaempestor og jeg foeler slet ikke jeg kan styre den. Jeg har tit taenkt paa om det egentlig er en spiseforstyrrelse jeg har og det tror jeg desvaerre det er Naar jeg spiser og forbereder alle mine maaltider alene, saa kan jeg godt tvinge mig selv til nul broed, pasta, kartofler, etc. og saa daekker jeg mit fiberbehov med groentsager og havregryn til morgenmad i stedet. Men jeg er noedt til at vaere HAARD og konsekvent - ellers holder det ikke en meter - jeg formaar ikke at have et moderat forbrug af den slags, det er all or nothing.


Men sukkeret Det kan jeg ikke holde mig fra. Har et alt for stort forbrug af soede ting. Kan ligesom dig koebe store poser slik og fortaerre dem paa en time eller to. Adr...


Man kan ikke se paa mig, at jeg ikke spiser fornuftigt - jeg er hoej og slank (har taget lidt paa de sidste par mdr fordi jeg arbejder paa en gaard og spiser hvad der bliver sat paa bordet, men det kommer hurtigt af igen naar jeg kommer hjem) - men det piner mig at sukkeret styrer min hverdag. Maa ha', maa ha', maa ha'... Og nej, det er ikke kun naar jeg er ked af det - det er ogsaa lige nu fx hvor jeg har det rigtigt godt!


Anyway... Haaber jeg kan faa lidt ud af denne traad ogsaa - chrom skal da ihvertfald afproeves.




Forårshilsner fra Sine

i Canada 1.maj til 10.august


~A horse is poetry in motion~


Who am I?

www.freewebs.com/sinehn/


0
0
Svar på denne tråd
 
 mærke sig
Forfatter: 
Dato:  18-07-2009 22:49

Jeg tror du har fat i noget af det rigtige - når du spiser sukker kan du ikke mærke dig selv. Spørgsmålet er, om du tør tage udfordringen op og se hvad der sker når du trækker den - og trækker den - og lige lidt mere. Måske ikke lige dagen før du skal på en date, men giv dig tid.


Det er faktisk ikke verdens undergang hverken at tude lidt, blive vred over de særeste ting eller ligge under dynen en dags tid - så længe det hjælper dig til at finde ind til kernen.


Hvis du nu fx. får enormt ondt af dig selv og føler dig helt alene og forladt hver gang du provokerer - så skal du bagefter finde ud af hvorfor - eller hvordan du kommer ud af den følelse, ikke undertrykke den med noget andet, men kommer ud på den anden side hvor den ikke længere skræmmer dig, hvor du kan genkende den og sige nåh, er det nu dig igen, jamen du behøver ikke fylde så meget.


Eller hvad der nu virker for dig. Find ud af hvilken del af dig som du ikke vil kendes ved. Når du tør leve med den del også, har du måske knap så meget brug for sukker.


:Pia

2
0
Svar på denne tråd
 
 Det er muligt at
Forfatter: 
Dato:  18-07-2009 22:56

komme i et behandlings forløb- jeg giver sådanne forløb- du ka ta et kik på min hjemmeside og hvis du stadigvæk har mod på det, så kontakt mig om 14 dage, når du har tænkt over det en ektra gang- hvis du vil lægge navn og billeder samt skrive om dit forløb- kan jeg bruge dig, til lidt reklame- og det er naturligvis gratis for dig...


MVH Dorthe



Dygtig HMS handler om at have den samme hest i mange år,

ikke at have mange heste på få år.


Vores kat Pjevs er bortløbet under en pasning i Rødby.

Se billede på mit HN.

Øremærke nr. ZGO383

Dusør gives

0
0
Svar på denne tråd
 
 Svar...
Forfatter: 
Dato:  19-07-2009 10:53

Forfatter: dorthesus (Præsentation) (Skriv besked) Dato: 18-07-09 22:56

komme i et behandlings forløb- jeg giver sådanne forløb- du ka ta et kik på min hjemmeside og hvis du stadigvæk har mod på det, så kontakt mig om 14 dage, når du har tænkt over det en ektra gang- hvis du vil lægge navn og billeder samt skrive om dit forløb- kan jeg bruge dig, til lidt reklame- og det er naturligvis gratis for dig...


MVH Dorthe

Jeg har lige sendt dig en privatbesked

- Jeg vil meget gerne tage imod dette tilbud, har været inde og kigge på din hjemmeside, og har ikke brug for betænkningstid for at sige ja til denne håndsrækning

0
0
Svar på denne tråd
 
 svar...
Forfatter: 
Dato:  19-07-2009 10:58

Forfatter: pjemm (Præsentation) (Skriv besked) Dato: 18-07-09 22:49

Jeg tror du har fat i noget af det rigtige - når du spiser sukker kan du ikke mærke dig selv. Spørgsmålet er, om du tør tage udfordringen op og se hvad der sker når du trækker den - og trækker den - og lige lidt mere. Måske ikke lige dagen før du skal på en date, men giv dig tid.


Det er faktisk ikke verdens undergang hverken at tude lidt, blive vred over de særeste ting eller ligge under dynen en dags tid - så længe det hjælper dig til at finde ind til kernen.


Hvis du nu fx. får enormt ondt af dig selv og føler dig helt alene og forladt hver gang du provokerer - så skal du bagefter finde ud af hvorfor - eller hvordan du kommer ud af den følelse, ikke undertrykke den med noget andet, men kommer ud på den anden side hvor den ikke længere skræmmer dig, hvor du kan genkende den og sige nåh, er det nu dig igen, jamen du behøver ikke fylde så meget.


Eller hvad der nu virker for dig. Find ud af hvilken del af dig som du ikke vil kendes ved. Når du tør leve med den del også, har du måske knap så meget brug for sukker.


:Pia

Hej Pia.

Ja jeg skal bestemt gå imod - lære at føle mig selv, også når det måske ikke føles helt rart.

Jeg er startet op idag (eller faktisk lige efter jeg havde skrevet indlægget smed jeg alt ud der mindede om usundt sukker)

- og har bestemt motivationen for at rive mig ud af denne cirkel.


Der udover har Dorthe skrevet til mig lige efter dit indlæg også - og denne mulighed og hjælp har jeg også takket ja tak til.

Det kunne være så rart at finde ro - så er åben for hjælp udefra bestemt!


Har en bog, som jeg vil tage hul på idag - og have den liggende når det begynder at melde sig med trangen. Ofte føler jeg nemlig rastløshed som det første, og der vil den bog måske kunne hjælpe mig i at holde mig beskæftiget for en tid, og måske træde over de værste hurdler..


Idag og i morgen har jeg ingen planer overhovedet - andet end tid med mig selv (med vilje) - hvor imod de kommende dage derefter er med veninder alle dage. De ved dog godt, at jeg er på vej ud af sukkeret,og derfor ikke vil leve usundt sammen med dem osv. Så der er en nogenlunde støtte derfra heldigvis.


Glæder mig til at høre fra Dorthe - spændt på hvad forløbet indeholder

0
0
Svar på denne tråd
 
 Så klarer jeg den sødetand
Forfatter: 
Dato:  19-07-2009 21:51

Jeg bor ude på landet.


Bliver jeg slik sulten om aften, så er der lige 5 km ind til tanken. Det er meget sjældent, at jeg gider starte bil op og kører der ind.


Jeg lader også tit min kærste lige købe de små ting, som vi lige står og mangler i husholdning. Han bliver nemlig aldrig fristet af slikket.


Jeg har også lært, at der sker intet ved, at se de andre spise usundt. Først når man selv har fået den søde smag ind i munden, så vil man have mere.


Løsdrift tilbydes til ponyer ved Fårevejle

Se min præsentation

0
0
Svar på denne tråd
 
 Puha..
Forfatter: 
Dato:  20-07-2009 10:11

Der har jeg også været - min vægt ER så løbet løbsk og jeg formår ikke at få den ned på et tåleligt niveau.


Jeg spiser ikke længere slik og snold hver dag, langt fra, men når jeg gør er det i store mængder. Jeg forsøger derfor at lade være med at tage det første stykke - og faktisk ligger der ekstremt meget slik i vores hus, men det er sønnens og det rører jeg ikke! Til gengæld elsker jeg ris, pasta og hvidt brød og min sukkerafhængighed er nok bare rykket derover...


Jeg vil lige så gerne som dig ud af det her helvede, det er for mig at være så fed. Jeg vil så gerne af med de 30kg for meget der har sat sig på min mave og r*v - jeg kan bare ikke finde ud af det.


Nu er jeg begyndt at cykle, har før løbet, og det hjælper en hel del på trangen. Jo mere jeg motionerer jo mindre trang - men det er virkelig svært at komme i gang, og jeg synes det er rigtig svært at gøre alene.


Desværre synes jeg ikke, at jeg kan finde pengene til et forløb hos vejledere eller lign.


Men du er et godt stykke allerede nu, hvor du har indset at du er nødt til at gøre noget ved dit problem.


Julie
Undervisning, ridning, tilridning tilbydes - også heste med problemer.

20 82 08 18

Hest søges: 4-10 år. Min. redet alle 3 gangarter. Gerne med kap til M
Max. pris 35.000,-

0
0
Svar på denne tråd
 
 svar...
Forfatter: 
Dato:  20-07-2009 21:44

okay jeg plejer at spise meget slik og chips, har nu taget chrom piller i 3 dage - 4 om dagen og har ikke spist slik i 3 dage... måske er det bare indbildning at de virker fordi man gerne vil have dem til at virke, men har ikk haft lyst til slik endnu :)


- Cathrine og Taylor -

Elsker dig

:)

-Mon Cherie-Carisma-Smirnov-

heste.dyregalleri.dk/h...erID=12951


0
0
Svar på denne tråd
 
 Sødesager.
Forfatter: 
Dato:  21-07-2009 07:15


Hej

Husk på at din kost skal indholde 55-60 % kulhydrat og 30 % fedt, og 10-15 % protein for at sikrer en god fordeling af næringsstoffer. Ifølge de gældende anbefalinger bør indtaget af tilsat sukker ligge under 10% af de daglige kalorier.

10% af de daglige kalorier svarer til et sted mellem 40 og 60 gram sukker om dagen.

Hvis du vil tabe dig skal du skære ned på kostens fedtindhold og spise mere kulhydrat og protein.

Forskningsresultater tyder på, at især et måltid bestående af protein stimulerer appetitten efter sukker. Det skyldes forskydning i kemiske stoffer, der kan påvirke hjernens opfattelse af mæthed, og det gælder under omsætning af store proteinmåltider.

Ved saccharose, sukker, frisætter den søde smag også en stribe hormoner, der kan virke opløftende på humøret.


Sådan skærer du ned på sukkeret

Det bedste sted at sætte ind over for sukker er forbruget af slik og kager, samt flydende sukkerbomber som saftevand og sodavand. En besparelse på disse fronter vil i de fleste tilfælde give langt mere end en manisk udradering af tomatketchup, marmelader og andre kilder til skjult sukker. Sukkerindholdet fra den side er som regel småt i forhold til de søde sager, der bidrager med store mængder.

Vil du et overdrevet sukkerforbrug til livs, er her 5 gode fif til at reducere det:

  • Fravælg sukkersødede læskedrikke som sodavand og saftevand, til fordel for almindeligt postevand, danskvand eller sukkerfri lightudgaver.

  • Skift frugtyoghurt ud med sukkerfri surmælksprodukter, som du selv søder med frugt. Sød også gerne havregryn og cornflakes med frisk eller tørret frugt frem for strøsukker.

  • Spar på sukkeret i te og kaffe. Det kan du gøre ved at skære ned på forbruget af de nævnte drikkevarer, drikke dem uden tilsat sødme eller ved anvendelse af kunstige sødemidler.

  • Gransk varedeklarationen og vrag sukkerbomberne. Ret fokus mod de primære syndere, som udover slik og kager er morgenmadscerealier, syltet frugt, sukkersødede mejeriprodukter, kiks og visse typer frugtpålæg.

  • Spis frugt i stedet for slik, når den søde tand melder sig. Og lad være med at proppe køkkenskabene med fristende søde sager.

Du bør give dig selv tid til at læse disse to menneskers udsagn. Min mening om sukkerafhænghed lægger sig op af den sidstes mening/udtagelser.www.netdoktor.dk/ sundhed_hvem_har_ret_om_sukker.htm


Venlig hilsen Hanne






_________________
Livet er som en stor bavianrøv... Farverig og fuld af lort

0
0
Svar på denne tråd
 
 Langtidsvirkningen
Forfatter: 
Dato:  12-07-2014 19:47

Fandt din tråd om sukkerafhængighed og akupunktur, og vil gerne høre hvordan det går?

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Chrom....
Forfatter: 
Dato:  13-07-2014 21:49

Når min sukkertrang dukker op tager jeg chromtilskud - 2 piller pr dag! Efter 2 dage er trangen vupti væk :-)


Hilsen May-Britt Neumann.

 

Kurser i Reikihealing, Snakke med Dyr, Workshops, healing og kanalisering på Sjælland og øerne...

 

http://bagsvaerd-dyreklinik.dk/

http://www.dyreneswebshop.dk/

0
0
Svar på denne tråd
 
 Kropslig afhængighed
Forfatter: 
Dato:  14-07-2014 22:25

Nu har jeg ikke læst alle opslag her (endnu), men vil lige byde ind.. Jeg er selv sukkerafhængig, men de svar, jeg har læst her, går på at få trangen væk og siger, at det kun tager et par dage.

 

Mit er anderledes. Det er en kropslig afhængighed og har intet at gøre med at have trang til sødt - jeg kan slet ikke rigtig lide slik og søde sager, og det er heller ikke det, jeg indtager, og når jeg kommer i underskud, mærker jeg det ikke som en trang til sødt, da jeg selv da ikke kan lide smagen af dette - det frastøder mig oftest ligefrem.

 

Mit problem er simpelthen at jeg er så dødtræt, at jeg ikke kan fungere, hvis ikke jeg indtager sukker. Og den eneste måde, jeg indtager dette på, er typisk ved sport/sprite/faxe kondi sodavand. Altså det er ikke smagen, jeg går efter, og jeg kan sagtens lade være at drikke det uden at få lyst til det - så ender jeg bare med at sove hele dagen. Og det er desværre helt litterært ment.

 

Det er en sur fornemmelse, når jeg ikke engang har trang til det smagsmæssigt og let kan lade være at drikke det, at jeg føler jeg er nødt til det for at få dagen til at hænge sammen. Det er jo også skidedyrt at drikke sådan en 2-4 liter om dagen.

 

Jeg har forsøgt at kvitte flere gange - jeg klarer nemt 3 dage, men bliver i disse dage mere og mere træt. Lejligheden bliver mere og mere rodet, jeg spiser mindre og mindre (ikke energi til at lave maden), kommer ikke afsted ud til hesten.... og tager til sidst en bevidst beslutning om at jeg bliver nødt til få noget sukker, for ellers falder mit liv helt fra hinanden. Ingen sukkertrang, blot en bevidst beslutning om at det ikke duer at være så træt mere. Dagen efter kan jeg få ryddet op og trænet hesten...

 

Det skal så lige siges at jeg er vokset op med choko pops hver morgen, hvidt brød med nutella hver middag, og McDonalds eller lignende hurtigt hjemmebiks hver aften. Sodavand og slik/chips flere gange ugentligt. I mine teenageår blev jeg selv mere bevidst om disse ting, og da jeg var 16 år, ændrede jeg i løbet af en måned mine kost- og motionsvaner så ekstremt, at jeg tabte 10 kg. på så kort tid. Flere skyder på at dette var triggeren for en depression, jeg fik lige herefter.

 

I dag er min kost bedre - jeg spiser sjældent hvidt brød/spaghetti/ris, men jeg kan ikke få det skide sodavand væk. Det er så frustrerende når jeg ikke engang føler trang til det, men det bare er mit eneste middel mod ikke at gå helt kold og intet få udrettet. Jeg drak slet ikke så meget sodavand i min opvækst - jeg tror måske lidt, at det har erstattet alle de hurtige kalorier, jeg tidligere fik fra den dårlige kost, jeg ikke længere har.

 

Er der nogen, der har oplevet lignende? Altså at det simpelthen er så ekstremt en kropslig afhængighed, at man vitterligt ikke kan fungere uden? Jeg vil hjertens gerne af med det, og kvitter det flere gange ugentligt, idet jeg simpelthen ikke gider betale for det, men må efter et par dage indse at jeg ikke kan leve hele mit liv i min seng...


What a massive responsibility, being a moral creature.

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 123465
Forfatter: 
Dato:  15-07-2014 08:23

Hvad angår sukkertrang og trang efter søde sager, så har jeg som en anden også skriver over 5 km. til det nærmeste indkøbscenter.. Så sent om aftenen er det bare ærgeligt..

 

Jeg har lært mig selv mådehold.. Jeg køber altid lidt chokolade, men sørger for det er pakket ind enkeltvis eller hvis det er rigtig slemt køber jeg kun et stykke (mini-muh f.eks.)..

 

Jeg tvinger mig til kun og spise et enkelt stykke og en lille mængde.. Det var svært i starten, men det går rigtig fint nu...

 

Kan sagtens have femten kæmpeskildpadder liggende i køleskabet og kun sige jeg må tage en om dagen og så gøre det!!

 

Tror mere man skal tænke i hvilke situationer, man spiser det.. Jeg synes det var hyggeligt og spise det, om aftenen over fjernsynet.. Har prøvet og skifte den vane ud med og lave noget andet, for og fjerne fokus..

 

Hvad angår hvidt brød osv., handler jeg stort ind en gang om ugen. Og den ene gang om ugen jeg handler, skal holde en hel uge.. Så derfor køber jeg fiber/groft brød, sundere ting end jeg ville vælge, hvis jeg stod og skulle finde på aftensmad samme dag. Eller få impulskøbt et eller andet.. Det er nemmere og sige til sig selv, at man ikke har behov for det, hvis man har fyldt alle sine skabe op med alt muligt andet... Mit hoved tænker sådan: "Ej, kunne godt spise det og det, nej du har masser derhjemme".. Så handler det, for mig, bare om og komme forbi indkøbscenteret og hjem, for når jeg så er hjemme, er det bare ærgeligt og så få fyldt maven op med et eller andet fra hjemmefra hurtigst muligt, så jeg er mæt og tilfreds alligevel.. ;-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Sukkertrang
Forfatter: 
Dato:  19-07-2014 13:17

Jeg har ikke læst alle svar, men jeg læser dig (TS) skrive følgende:
Hvidt brød, pasta, slik, frugt og lignende "fodrer din sukkertrang" - korrekt forstået?

Hvordan reagerer du på kartofler, rodfrugter, gulerødder, mælk og den slags?

Du beskriver du får hovedpine, bliver irritabel og rastløs - hvordan med energien? Oplever du at blive enormt træt til tider/gå sukkerkold? Hvad med dine muskler - bliver de ømme/matte/trætte?

For mig beskriver du ikke sukkertrang, men et meget fysisk syndrom, som du rent faktisk kan få hjælp til ved lægen. Alt det du beskriver er tegn på PCOS og insulin-resistens og hvis det er sagen kan det hurtigt konstateres ved et par blodprøve og en scanning ved gynækologen - og så findes der en behandling, der kan hjælpe dig, som styrer "ædemonsteret", som vi PCOS'er kalder det ;-)

Jeg modtager ikke behandling, men styrer det via kostomlægning/motion (en kostplan der ligger mellem KISS-kost og LCHF og jeg har fået det rigtigt godt efter skiftet og har ingen problemer med at styre sukkertrangen mere. Dertil har jeg tabt 16 kg på 2½ måned på den nye kostplan, som hovedsageligt består af protein og fedt, da man som insulin-resistent ikke tåler store mængder kulhydrater i maden.)

Hvis jeg var dig ville jeg gå til lægen og bede om en blodprøve, hvor jeg fik undersøgt blodværdierne og fortælle om trangen til at spise hele tiden - bede om at få undersøgt insulintallene og blodsukkeret og eventuelt nævne, at du gerne vil have sikret at du ikke er insulin-resistent. I værste tilfælde, hvis man fortsætter med at fodre sukker-monsteret og er insulin-resistent ender man ud med at få type 2 diabetes og det er der ingen af os der ønsker :-)

Så af sted til lægen og få blodværdierne tjekket ;-)


Christine og Faith...


RG kurser

Dressur og springkurser

v. examineret træner Rune Gludsted

Se mere på:

www.facebook.com/#!/groups/ 114989071912326/

0
0
Svar på denne tråd
 
 oprindelig oplæg
Forfatter: 
Dato:  19-07-2014 17:09

nu ser jeg nogle svarer på de oprindelige oplæg, men de oplæg er altså 5 år gamle, så ikke sikkert ts læser med mere.

 

Sandra, er du testet i forhold til vitaminer mm ved lægen??

Jeg havde det som dig en periode, sukker var det der gjorde jeg kunne leve et liv udenfor sengen og da min læge endelig tog mig alvorligt var jeg i dybt underskud af alt, og som jeg har fået rettet de balencer op kunne jeg kvitte en del af de søde sager.

 

mvh

Mie


Med de fire skønne arabermuler <3

 

1 års ox hingsteplag sælges, ses min profil for flere oplysninger :)

 

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider