Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 turist i nordjylland
Forfatter: 
Dato:  24-06-2009 11:59

Da min mor og jeg har snakket om at tage en tur til jylland, er det blevet min opgave at finde ud af hvad vi skal se.

Her har jeg brug for jer på HN, hvad kan I anbefale?

JEg har været lidt rundt på nettet men mulighederne er jo uendelige og meget af det er sikkert ikke så godt som det lyder...

Vi er 2 voksne, der skal afsted. Vi har familie i Ålborg, så det bliver nok deroppe omkring. Vi skal med tog, så det skal også helst være nemt at komme til. Jeg søger både attraktioner og overnatningsmuligheder (hotel)

Her er lidt stikord:

Heste

Wellness

Havdyr

luksus

Ålborgområdet


På forhånd tusind tak for jeres hælp


Stephanie...


Villaejendom (130 m2) i Haslev sælges... tæt på land, skov og natur (og masser af opstaldningsmuligheder ;-) )

PM for mere info :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 %overnatning og heste
Forfatter: 
Dato:  24-06-2009 15:50

Der er en del ridning omkring Ålborg, men der vil jeg nok hægte mig på tråden og se hvad folk anbefaler.


Wellnes kan du få i skansebadet i Nr. Sundby eller tage endag nord på omkring Løkken/Skallerup Klit, der ligger en masse wellnes og luksusting. I Nr Sundby ligger også Den gamle Urtehave, ret flot til en hurtig lille gåtur på vej til Lindholm Høje, incl museum, vildt billigt og nylavet med en masse lidt mere spændende end bare udstilling.


Havdyr er der masser af i Hirtshals på Nordsø Museet og der er smækfyld med vandmænd i lystbådhavnen i Ålborg Vestby hvis det skulle have interesse.


Egholm burde I sejle over at se også, der er altså skønt (og heg vil de bygge en motorvej over!)


Hvis I skal på shopping i Ålborg kan jeg anbefale at tage elevatoren ned uden for Salling i Algade (det koster 20 kr pr 250 kg i elevatoren - gratis at komme op ;), her er et underjordisk museum med udgravning fra et gammelt munkekloster. Hvis ikke du kan se det sjove i det, så bestil mig som guide, for det er dælmer spændende! I kan forøvrigt også bare hygge jer med at gå rundt og kigge på gadeskiltene hvor der står et lille stykke om gadens historie.


En gåtur langs fjorden, på begge sider, synes jeg er fantastisk på alle tider af døgnet.





Medlem af Bullerklubben

Nu også på Facebook

0
0
Svar på denne tråd
 
 i skal da
Forfatter: 
Dato:  24-06-2009 18:20

også hit (se linkt), godt nok lidt køring fra ålborg men om i tager til nordsømuseet er det ikke langt derfra


http://www.eagleworld.dk/


Og Skagen er da riktig smukt sted at aflegge et besøg








livet består af både solskinn og regn og sammen bliver de til den vakreste regnbue




0
0
Svar på denne tråd
 
 Aalborg Zoo
Forfatter: 
Dato:  24-06-2009 18:34

Aalborg Zoo er bestemt også et besøg værd.



mvh PiaR
quantum in me fuit


Svar venligst i tråden og ikke via besked

www.piar.dk


Lej en grill

0
0
Svar på denne tråd
 
 Natur..
Forfatter: 
Dato:  24-06-2009 18:46

I skal køre til Lønstrup og gå en tur på Rubjerg Knude. Det er det mest fantastiske stykke natur. En KÆMPE dynge sand der vandrer . Fyrtårnet står inde i midten af dyngen og om 5-10 år er det røget i havet på den anden side.

Og så er mårup kirke stadig et besøg værd selvom der ikke er så meget tilbage af den.


Katrine


0
0
Svar på denne tråd
 
 aalborg
Forfatter: 
Dato:  24-06-2009 20:46

Nu bor jeg med udsigt til Aalborg banegård, og der ligger en del hoteller lige i området.

Kan faktisk kun huske navnet på hotel det hvide hus og prinsens hotel, men der ligger en del flere lige i området. Cykler hver dag forbi 3 mere, som ligger indenfor 4-500 m.


Aalborg zoo er klart et besøg hver. Og der kan man nemt gå op til fra området omkring stationen. Er desuden en rigtig flot tur derop igennem skovdalen.


Kunstmuseet ligger også i det område.


Nede ved havnen er der kommet Utzon huset, som har flere udstillinger.


Ellers kan man jo tage tog og bus rundt i Nordjylland og besøge flere attraktioner.

Sidste år kunne man købe en billet ved NT, som gjaldt for en hel dage, også kunne man benytte bus og tog i hele Nordjylland. Samt der også ved nogen var betalt entre til flere attraktioner.

0
0
Svar på denne tråd
 
 jeg hægter mig lige på
Forfatter: 
Dato:  24-06-2009 20:56

vi skal på ferie i nordjylland i uge 33 og jeg ville faktisk godt vide lidt mere om det munke kloster,



vi skal bo i et sommer hus i tranum... eller ved tranum... hmm


Husk at leve livet mens du kan, om lidt kan det være for sent.

0
0
Svar på denne tråd
 
 tusind tak
Forfatter: 
Dato:  25-06-2009 09:57

Tusind tak for alle jeres gode råd... Keep it coming :)


Stephanie...


Villaejendom (130 m2) i Haslev sælges... tæt på land, skov og natur (og masser af opstaldningsmuligheder ;-) )

PM for mere info :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Nordjylland...
Forfatter: 
Dato:  25-06-2009 10:09

Hvis i skal shoppe i Aalborg, skal i starte ved Banegården (John F. Kennedys Plads), hvor Boulevarden starter, og så gå ned ad den. Så ender i på Nytorv, hvor begge gågader starter. Der går én til højre og én til venstre.

Hvis man står på Nytorv og kigger ned mod havnen, og man så tager den gågade, der ligger til venstre, ender man ved Vesterbro, hvor Tyren står. Her går i lige over, og så kommer i op i Reberbansgade, der er Aalborgs mini-midi-udgave af Nørrebro, hvor der ligger masser af forskellige små madsteder og nogle forskellige butikker med tøj, unika mm. Her skal i besøge Café Ib René Cairo, der bare har en helt speciel atmosfære.


Derudover vil jeg anbefale Rosdahls' vin/tapas bar: www.rosdahls.dk/UserFiles/File/ Winebar.pdf og Pingvin, der også laver tapas: http://www.cafepingvin.dk/

Fellini laver god, gedigen italiensk mad og har hyggelige omgivelser: http://www.fellini.dk/ og så er der Styggekrumpen og San Giovanni, der også laver "fin" (men god) mad. Af caféer er der en række hyggelige, bl.a. Klostertorvet, Vesterå, Spiret, Luna og så videre.


Af butikker i skal sørge for at besøge er der Filuca V (hvis man er til lækkert tøj): http://www.filucav.com/

Lækre sko til kollektionspriser findes i K.E.N.Z.A på Nytorv


Brug denne guide: www.aalborgshoppingguide.dk/ OM_AALBORG_SHOPPING_GUIDE


På Nytorv ligger et par hyggelige barer, og så er der jo altid Gaden, hvis man har lyst til at skabe sig lidt.


Jeg kan kun anbefale Lønstrup - fantastisk lille kunstnersamfund. Skagen er også fantastisk. Wellness i Skallerup Klit skulle være virkelig lækkert. Jeg vil dog anbefale Harmonie i Aalborg: http://www.harmonie-spa.dk/ , hvis i skal i spa - de er super kompetente og dygtige!


Distancenovicerne Askari & Line, og Pompadeur - højtelsket ædemaskine

"Everybody's gotta end up somewhere, I'm just taking my time to get there"
- Tina Dickow

0
0
Svar på denne tråd
 
 Christina Lady
Forfatter: 
Dato:  25-06-2009 11:36

Som sagt er det udgravninger fra den gamle Ålborg midtby, helt tilbage fra oldtiden op gennem middelalderen.


For at få noget ud af elevatorturen skal du være i besiddelse af en god forestillingsevne.


Det fede er nemlig at stå neden under Salling og kigge på denne udgravning og forestille sig alt det jord der er føjet henover, at forestille sig, at ålborg engang lå så langt nede, gøre datiden levende for sit indre øje.


Dette bliver synligt når man kigger på jordlagene. Der er sat forklaringer op, med en knap som tænder en spot på det pågældende jordlag (altså Virkelig jordlag, direkte lige der hvor du står!) så kan du se en stribe aske og læse om en brænd for mange 100 år siden. Det kræver forestillingsevne at gøre det levende for sig, men det synes jeg bare ikke man kan lade være med. Der er også nogle temmelig seje skelletter der viser hvad man overlevede i vikingetiden mener jeg.


Det fede ved dette museum er måske at det er så småt at man gider læse alt, derfor får man faktisk en ret god indføring i datidens Ålborg, men man skal give sig tid og jeg tror en hvis baggrundsviden gør det sjovere.


Bortset fra det, så har vi også klostertorvet eller c v obels plads. Går man ind fra Bispensgade og op i det modsatte hjørne af pladsen (op mod Vesterbro, væk fra Bøf-jensen) kommer man også til noget gammelt noget, her kan man gå i gennem latinergyden og nogle gange er der åbnet ind til en gårdsplads hvor man SLET ikke kan hverken se eller høre det moderne Ålborg


Jeg synes jo altid det er sjovt at gå i F.eks. kattesundet og forestille mig at det også så sådan ud for et par 100 år siden, eller lukke øjnene for alt det nye og kun se de gamle bygninger og blande det med min viden om dets udseende tidligere (billeder på Burger King)


I øvrigt, er I historieinteresseret kan jeg overhovedet ikke anbefale historisk museum, det er simpelthen bare smadderkedeligt (med mindre man har særinteresse i fagforeningshistorie - hvilket jeg har men ikke nok til den kedelige udstiling - arbejder historie, eller byudvikling)




Fik jeg i øvrigt nævnt turistbåden der sejler rundt i Fjorden? SKAL opleves ;) (har ikke selv prøvet, men det at sejle på limfjorden er bare skønt!)




Medlem af Bullerklubben

Nu også på Facebook

0
0
Svar på denne tråd
 
 Oplevelser i Aalborg
Forfatter: 
Dato:  25-06-2009 16:30

Her er et linkt til visitnordjylland - hvad der er mulighed for at opleve i nordjylland:

www.visitnordjylland.dk/danmark/da- dk/menu/turist/turist-maalgruppe- forside.htm


Og til Aalborg turistbureau hvor der bl.a. er oplysninger om overnatningsmuligheder og oplevelser:

www.visitaalborg.com/danmark/da-dk/ menu/turist/turist-maalgruppe- forside.htm


Hvis i alligevel er på shopping i Aalborg vil jeg anbefale at I går gennem Hjelmerstald, som er et gammelt byområde med små skæve bindingsværkhuse og toppede brosten. I kan gå fra Algade (den ene gågade), ned af Møllegade ud på Hjelmerstald (gaden) som igen fører direkte op til Algade.


Det Hemlige Teater afholder også historiske byturer i Aalborg - en slags blanding af teater og byhistorisk rundvisning. Se deres hjemmeside:

www.hemli.dk/forestillinger/ spiller_nu.html




Jeg vil forøvrigt også anbefale et besøg til Eagleworld (se link længere oppe i tråden).



Hilsen Nanna

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tversted "
Forfatter: 
Dato:  26-06-2009 10:59

I skal tage ud til Tversted strand en dag, der er et lille blåt ishus nede ved vandet, der laver danmarks bedste is !

Hver gang vi er i nordjylland køre vi til Tversted til de lækre strand, og de lækre is :D


<3Jeg Savner Donna <3




0
0
Svar på denne tråd
 
 first hotel
Forfatter: 
Dato:  26-06-2009 15:21

o Ålborg har kæmpetilbud på overnatting 2 nætter for prisen af 1 i hele sommer.


En veninde har boet der og det var store flotte rom til overkommelig pris 499 pr nat ink morgenmad


www.firsthotels.com/en/ BookingStartPage/Booking/


Hotellet ligger sentralt lige ved Salling (shoppingcenter) og gågadene


livet består af både solskinn og regn og sammen bliver de til den vakreste regnbue




0
0
Svar på denne tråd
 
 Stephanie (KBH)
Forfatter: 
Dato:  26-06-2009 15:32

Jeg vil på det kraftigste også anbefale at besøge Ørnereservatet - Eagleworld. Vi har et kæmpe udvalg af falke og ørne, og de vises i deres rette element og helt ubetinget frihed. Samtidig har vi et hesteshow hvor vi demonstrerer en gammel engelsk jagt tradition med falke og hest.


Showet varer 1 time, og der er åbnes 1 time før, og vi holder åbent ½ time efter. Der er desuden store lokaler med billeder mv. en super oplevelse.


I Juli er vores åbningstider som flg.:


Tirsdag til fredag (begge dage incl.) show kl. 10 og 17.

Lørdag og søndag kl. 17.


Desuden ville jeg besøge de nordjyske strande, både ved vesterhavet og også langs kysten ml. Frederikshavn og Skagen. Her finder du de flotteste og mest børnevenlige strande du kunne forestille dig.


Om end ikke andet, så ville jeg tage ud og opleve vores fantastiske natur i nordjylland. Der er meget at tage af.


Kunne jeg være behjælpelig med andre ting, er du velkommen til at skrive en mail eller pb.





Louise & Lady Liva


BSc i erhvervsjura

stud.cand.merc.jur


Smil til verden, så smiler den til dig..


0
0
Svar på denne tråd
 
 Pernille ♥Donna♥
Forfatter: 
Dato:  26-06-2009 22:36

Jeg må påstår jeg blev pænt skuffet over de is!!! Min kæreste har nu snakket om de Tversted is i 2 år, og endelig skulle vi til konfirmation i Tversted, og sniger os afsted, så jeg kan se isen.... Så er det en POLAR IS!!!

Skal måske lige siges jeg er fra Thisted..hvor polar is fremstilles...


Pænt skuffet jeg var!!!

0
0
Svar på denne tråd
 
 mange tak
Forfatter: 
Dato:  27-06-2009 15:18

Mange tak for de mange forslag... JEg læser og undersøger dem alle sammen meget grundigt :-) Der er jo masser og tage fat på.


Er der slet ikke nogen, der har noget erfaring med hesteturridning i nordjylland????


Stephanie...


Villaejendom (130 m2) i Haslev sælges... tæt på land, skov og natur (og masser af opstaldningsmuligheder ;-) )

PM for mere info :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Rønbjerg...
Forfatter: 
Dato:  27-06-2009 17:58

Danparcs, Rønbjerg Feriecenter har det hele.

Turistridning, vandland, smuk natur, dejlige lystbådehavn, stemning...!


Der er ca 40-50km til Ålborg fra Rønbjerg - der ligger sydvest for Ålborg (følg limfjorden nedad - i hjørnet hvor fjorden drejer, finder du Aggersund, lidt længere nede Løgstør (muslingebyen - bla med Frederiks den 7'endes kanal, sælsafarier til Livø mv.), og næste stop Rønbjerg, med Danparcs Feriecenter (hvor man kan leje rigtig gode hytter).



Jeg er vokset op i området, og er blevet der selvom jeg læser i Ålborg. Det er et smukt, naturskønt område.

Selv bor jeg lidt længere mod Ålborg end Løgstør, og til mit hus hører en fredet, ufatteligt smuk grund. Lige op af de himmerlandske heder.



God tur.. :)


Milla



Min elskede Tekla og fantastiske Basse - de smukkeste stjerner i natten!
!
Frøsanggård - knabheste med fremtid!

蛋糕
(Kage)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Som Milla...
Forfatter: 
Dato:  28-06-2009 14:18

...vil jeg også slå et slag for "min baghave" nemlig Løgstør og omegn.


Der er 45 km. til Ålborg, og der kører busser i tide og utide, så det er nemt at komme fra toget og hertil.


Vi har bla. Løgstør Parkhotel Golf og Wellness Resort (kæ.. et langt navn når man skal skrive det ). Her har du (undtagen fra værelse 421-437!) udsigt over Limfjorden, Løgstør og Løgstør Rideskole.


I gåafstand ligger Frederik d. VII kanal, hvor der bla. sejles ud fra museet (også med "havdyr"). Vi har superfine spisesteder, super havnemiljø og en hyggelig gammel bydel (og billige vaffelis!). Herudover er der en del butikker.


Ca. 10 km. fra Løgstør ligger Rønbjerg Feriecenter hvor man kan købe sig til vandland, yderligere wellness og div. aktiviteter samt turistridning.


Skulle I komme forbi, så kig da endelig forbi mig og mine muler


Trine (Faxa)



0
0
Svar på denne tråd
 
 uhsiuvivbetugv
Forfatter: 
Dato:  28-06-2009 16:07

- rønbjerg feriecenter med wellness og ridning

-skallerupklit med wellness og ridning

-hotel viking sæby med wellness

- voergård slot flauenskjold middelalder marked fra 11-19 juli med ridder turnering

-ålborg zoo

-nordsø museet






dejlig stor hoppeplag sælges pt 155 forventet 166, født maj 08.

gang over middel. send pb for mere info


0
0
Svar på denne tråd
 
 højriis slot
Forfatter: 
Dato:  28-06-2009 18:17

Højriis Slot og deres detektiv-gåde. Det er på mors - og altså en lille køretur fra Ålborg. Men det er super, synes jeg. Det er blevet til en årlig tilbagevendende begivenhed, at vi skal på Højriis Slot og opleve gys og gåder i gifthaven ;-))




0
0
Svar på denne tråd
 
 Chris ☻32☻
Forfatter: 
Dato:  29-06-2009 09:07

Det er fordi de er så kæmpe store, :)


<3Jeg Savner Donna <3




0
0
Svar på denne tråd
 
 enig...
Forfatter: 
Dato:  29-06-2009 09:42

Jeg er fuldstændig enig... Isene fra Tversted er hverken bedre eller dårligere end en gennemsnits-is.


Jeg blev også pænt skuffet.


Hvis man derimod skal have STORE(bestil aldrig en is med mere end to kugler, man kan ikke komme igennem dem) og billige gammeldags vaffelis, så skal man tage på Burgerhjørnet på Vig lyng, i Odsherred.


Hilsen Marianne




Har du fået dine vinger

sidder de nu godt nok?

og kan du flyve rundt i luften

med de andre i din flok?


*Homestyle, -jeg glemmer dig aldrig, R.I.P 26/9-05*

0
0
Svar på denne tråd
 
 Pernille...
Forfatter: 
Dato:  29-06-2009 09:46

Men det er de jo kun, hvis du køber en med mange kugler og alt mugligt andt på, og så bliver de altså rimelig dyre.


Da jeg købte en med to kugler i Tversted, hmm dér blev jeg skuffet, den var jo bare helt normal størrelse. Næææ nej Burgerhjørnet i Vig, DE lave store is.


Hilsen Marianne




Har du fået dine vinger

sidder de nu godt nok?

og kan du flyve rundt i luften

med de andre i din flok?


*Homestyle, -jeg glemmer dig aldrig, R.I.P 26/9-05*

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider