Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Kamphun blev angrebet!
Forfatter: 
Dato:  15-06-2009 08:34

www.koldingugeavis.dk/article/ 20090520/kolding/nyheder/705200166/


Ja det kan altså også gå den anden vej, og så skal denne hund vel også aflives?????


Ikke for at starte en ny kamphunde debat - bare for at vise at andre hunde også kan have de forkerte ejere!




"Dyr er ikke et legetøj, men et ansvar. DIT ansvar!"

SILLE FOREVER !!
0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  15-06-2009 08:37

Ja det skal den eller også skal den bære mundkurv. Og være i snor!



Min stjerne hedder

**Golden Fabia**


†Golden Destiny 3.3.95-17.11.08† Evigt elsket!


http://www.goldenekstreme.dk


Skøn 4-års hoppe e. ComeBackII sælges.


0
0
Svar på denne tråd
 
 Race diskrimination
Forfatter: 
Dato:  15-06-2009 08:45

Er hvad det er.


De fleste børn er da blevet bidt af naboens gravhund synes jeg man hører, når man som jeg, fortæller at man er opvokset med dem. Ikke at mine har opført sig som de royale hunde


Det kommer ikke bag på mig, at andre hunderacer kan ryge i flint - det er jo hunde, ingen af os ville bryde os om at møde deres forfædre!


Jeg synes den debat der ellers foregår svarer til at du skal ride med hjelm og vest hvis du rider fuldblod, men kan tulre rundt med begge ender bar og uden trense hvis bare det er en koldblods. Den form for diskrimination ville de færreste nok bryde sig om.


Jeg glæder mig til, at folk begynder at se på ejerne og den generelle ansvarlighed omkring vores kæledyr, i stedet for at skylde skylden på dyret. De gør bare hvad de har lært/ikke aflært.


Kærlig hilsen Jane, som glæder sig til at få tid til at besøge fars dræbergravhund (jo, hun har flere katteliv på samvittigheden, det er hendes svaghed hun kan ikke modstå noget der flygter - heller ikke køer)


Medlem af Bullerklubben

Nu også på Facebook

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  15-06-2009 10:25

Selvfølgelig kan næsten alle racer bide og skade andre, men det ændrer ikke at mange kamphunde er tidsinstillet bomber.

Alle hunde uanset om det er gravhunde, schæfer eller muskelhunde der bider for at skade andre have mundkurv på eller aflives, der er ikke plads til aggressive hunde i vort samfund.

Der bestemt heller ikke acceptabelt at folks småhunde render rundt og dræber folks katte.

Der er mange uheldige episoder med muskelhundene og derfor mener jeg de bør forbydes.

Men jeg mener også at folk skal stå til ansvar for de skader deres hunde laver ved andre, ejer man en hund med svaghed for at dræbe, så skal den i min verden have et nakkeskud, når ejeren bare lader stå til.

Ingen rece er undtaget, heller ikke gravhunde der har svagheder for kvæg. En gravhund kan gøre en del skade på andre.

Mødte jeg sådan en gravhund på min grund, så skød jeg den lige på stedet.



0
0
Svar på denne tråd
 
 Slædehund
Forfatter: 
Dato:  15-06-2009 10:33

Nu står der at den er blevet angrebet af et slædehundekryds, så vidt jeg ved har slædehunde heller ikke ry for at være Guds bedste "børn". Det er vel derfor Grønlænderne altid har dem til at stå bundet?



Mvh
Charlotte

Züchten heißt: Denken in Generationen!


Bedækning tilbydes ved H-S Janus WMH 120

DV- og WM-Ungheste sælges

0
0
Svar på denne tråd
 
 bidskekø----
Forfatter: 
Dato:  15-06-2009 10:43

Hvilken race der har flest overfald på samvitigheden, må der vel findes en statestik over et eller andet sted.

Mon ikke det er en eller anden lille art der "vinder".

Jeg er helt med på at et bid udført af en pekingeser ikke nødvendigvis har samme koncekvens, som et leveret af en bull mastiff.

mvh

den lykkelige ejer af en renstammet labrostiff(en race der slikker folk i hovedet)


Det gør ikke noget med lidt kraftig kulør

http://www.morkbak.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Selvfølgelig skal den
Forfatter: 
Dato:  15-06-2009 15:20

bære mundkurv eller aflives den løse hund - omend den "bare" fik lavet et hul og ikke bed den am.staff ihjel.





Med venlig hilsen Gitte
- mor til Tera og Lian og ejer af
selveste Jack D, Makron og Joker



Bates Caprilli 17" dressur saddel, Eskradron dækken, Sveddækken, Full sort trense mv sælges - se præsentation

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  15-06-2009 23:36

Tjah, sådan er nogle hunde bare.. En af vores jackies er også lidt voldsom en gang imellem - tænder ret hurtigt af og skal nok sige til hvis det er. Og derfor er hun i snor - ALTID (:


Omkring det med slædehundene, så mener jeg at grønlænderne ikke ser på slædehundene som husdyr på samme måde som vi gør. Og så er det vist også ret "hårde i kanten" - synes jeg engang hørte noget om i et program, om at de aldrig bare lige gik hen til en slædehund i snor. De kunne finde på at bide, ingen tvil .

Ret mig endelig hvis jeg tager fejl - det er meget lang tid siden jeg har set den udsendelse :p



Vh

Regitze R. Pedersen


Goldoni Dimitri

Den røde skønhed


Kennel Klintskov

- avl af Jack Russel og Labrador

www.123hjemmeside.dk/ kennelklintskov

Unghund søger nyt hjem!


0
0
Svar på denne tråd
 
 genial tråd
Forfatter: 
Dato:  15-06-2009 23:45

Simpelthen.

Slædehunde kryds, det kan altså virkelig være mange ting....

Siberian husky

Alaskan malamute

Finsk laphund

samodjed spids

Bare for at nævne nogle eksemplar.

Alle disse racer er nogle som folk forbinder med slædehunde, alene pga de spidse snuder, specielle pels, og "krumme" haler.




Vi er klogere end dyrene, så prøv dog at vise det! Stop mishandling af dyr!

0
0
Svar på denne tråd
 
 ups ups
Forfatter: 
Dato:  16-06-2009 00:11

det var da utroligt at slædehunden overlevedet mødet med den.

Godt for den det ikke var en hanhund den angreb ellers var den nok blevet dræbt.




Min hund blev d.21.maj bidt ihjel af en kamphund. Derfor vil jeg aldrig kunne forstå hvad folk ser i disse monstre


0
0
Svar på denne tråd
 
 Slædehunde
Forfatter: 
Dato:  16-06-2009 02:50

kan være barske, men har ofte så meget socialt instinkt, at de slet ikke er 'dræberhunde'. Måske også fordi der ikke er mange af de kedelige hundeejertyper, der anskaffer sig en slædehund :-P


Det ser vel ikke sejt nok ud :-D


Jeg har/har haft 3 samojeder, en eurasier og en 'slædehundemix' (halvt grønlænder/halvt siberian huskey). Hun var noget af en strigle, men hun gjorde normalt det, at hun 'rullede' hunde, hun syntes skulle ned med nakken. Hun satte simpelt hen poterne på og rullede med dem :-P


Samojer gør normalt ikke en pind. De er ret flinke fyre ;-) Eurasiere er mere reserverede, dem kan man nok godt opdrage til at være barske, men de har ikke det store kæbeparti, som muskelhundene har.


At blive bidt af en muskelhund er vel mere som at blive sparket af en hest med sko på, ikke? Hvor de andre snarere er uden sko :-P




:-) fra NinA


Rid som du vil - men fjern al unødig smerte fra hesten :-)


Mine ridemæssige mål står beskrevet i DRF's

'FORDRINGER I DRESSUR & BEDØMMELSESGRUNDLAG' (2001)


www.epona.tv (y)



0
0
Svar på denne tråd
 
 Muskelhunde
Forfatter: 
Dato:  16-06-2009 07:56

Alt den snak om muskelhunde der skal forbydes og aflives mv. pga uheldige episoder..


Jeg synes lige vi skal huske at der jo desværre er mange ulovlige importer og ikke DKK registrede "afkom" af lige netop den type hund..


Derfor kunne jeg rigtig godt tænke mig om nogen journalister eller andre der store fortalere for muskelhundens afskaffelse i DK, gad grave lidt i HVAD DET ER FOR NOGEN HUNDE der laver disse ting..

ER det virkelig mentaltestede DKK registrerede hunde, - eller er det disse ulovligt indførte/lavede hunde??


Er det først nævnte er jeg enig i at der er et problem - men er det sidstnævnte - mener jeg ikke problemet er racen som sådan - men den import og piratavl der bliver lavet på må og få hvor man ikke kender hundens baggrund godt nok. - Der er jo en grund til at der er opsat kriterier for avlsgodkendelse hos hundene som der er hos hestene.


Og forbydes disse hunde alle over en kam skal vi jo også lige huske at dem der så er nemmest at finde og få "ram på" jo desværre er de DKK registrede - så alt i alt en kedeligt og uretfærdigt - for det kommer man jo ikke pirat avl og ulovlige importer til livs af vel?


Og har man så løst problemet - nej heller ikke vel?



Kh

Charlotte, der selv har mentaltestet og DKK registreret Amstaff


Avlshingste 2009:


PA Nafal Ibn Sharim - homozygot sort, 160 cm stg.


SL Carrera - søn af Kubinec, spec. pris i 2009


Duval - Russisk power, spec. pris i 2009

0
0
Svar på denne tråd
 
 snor og mundkurv
Forfatter: 
Dato:  16-06-2009 16:05

eller aflives selvfølgelig, præsis som alle andre racer som er agressive.

0
0
Svar på denne tråd
 
 hejhej
Forfatter: 
Dato:  16-06-2009 16:16

Det samme er sket for vores Amstaff.

Hun blev overfaldet af naboens 2 hunde hele 2 gange.

Min far var ude at gå med hende, og vi har hende altid i snor, da vi ved at folk kan være utrygge ved disse hunde.

Han kan lige pludselig se disse to hunde komme stormende, og ja, så sad de i vores hund.

Ejerne kom bagefter løbende efter dem og prøvede at kalde dem til sig, hvilket de ikke kunne.


En tur ved dyelægen, og sår der skulle syes.


Ja, det kan sagtens gå den vej, og de som angriber burde aflives.

Er så træt af at hører folks kommentarer om ''kamphunde''


Hvorfor fortæller medierne ikke, at Staffordshire Bull Terrieren også kendt som "The Nanny dog" er blevet kåret som årets familiehund i England?

Hvorfor fortæller medierne ikke, at Amstaffen i USA bruges som terapihund for ældre og syge mennesker? Samt bruges som blindehunde?

Se, medierne har travlt med deres skræmme kampagner, men de glemmer bare at fortælle de gode ting.

Hold op hvor er jeg træt af folk, som danner sig de forkerte indtryk og generalisere alle hunde.


- Julie Salomonsen


Zacharias Blue <3



Uden Durango 14, Évros Kærlund, Chemin & Naicon :'/




0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider