Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Selskabsleg - Hvordan er den nu?
Forfatter: 
Dato:  22-05-2009 12:25

Jeg har med lys og lygte ledt efter en ganske særlig selskabsleg - Det lykkedes mig desværre bare slet ikke at finde frem til den. Nu håber jeg virkelig at I som mit sidste håb kan hjælpe mig.


Det er et slags skuespil hvor forskellige personer bliver tildelt roller.

Der er en konge, en prins og sådan.

En oplæser fortæller så historien imens de forskellige roller spiller skuspillet.


Jeg kan ikke lig umiddelbart huske så meget. Men det som var kendetegnet var at der var folk som var "tæppet". Oplæseren sagde så flere gange "tæppe for" og "tæppe fra".


Jeg husker også at der var en sol og en måne. "Solen stod op" og personen skulle så op og stå på stolen.

"Solen gik ned og månen stod op".


Det var til stor morskab at se solen og månen op og ned af stolene og tæppet frem og tilbage.


I øvrigt også en person som skulle spille prinsens hest og de to skulle flere gange gallopere afsted.


Er der nogen som har en idé om hvad det er for en selskabsleg jeg taler om? Og hvor dælen kan jeg finde manuskriptet henne??




Venligst Anette :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  22-05-2009 14:18

Har prøvet noget af det samme. Det var bare noget med cowboy og indianer også blev stykket læst op og de personer der så havde rollen skulle hver gang navnet blev nævnt sige en bestemt sætning. rigtig underholdende.... Men kan selvfølgelig heller ikk finde den nogle steder...


Lækker DV vallak sælges se præs.

(To børneponyer sælges også)

0
0
Svar på denne tråd
 
 selskabsleg
Forfatter: 
Dato:  22-05-2009 15:15

"Åh jeg besvimer..." og "Han red den vej" er nogle af replikkerne i den Pabell nævner.


Vi har brugt den nogle gange i familien og lur mig om ikke min mor eller søster har den liggende; hvornår skal du bruge den, for så kan jeg da høre dem ad. :)


Kender du den om "Lille Ib"? Der sidder ialt 6 personer (mor, far og lille Ib på den ene side og De 3 bjørne med ryggen til dem) og når deres navn bliver nævnt i historien skal de løbe en tur rundt om stolene.

Det er nu også ret sjovt - især når Lille Ib har løbet rundt 3 gange i træk og tror at nu er det slut, så skal han lige løbe en runde eller to mere. :D


Den har vi også liggende hvis det skulle have din interesse. :)


Mvh Louise.


*Queen Of F*cking Everything*



Søger opstaldning i nærhed af skov

- i cykelafstand fra Smørum.



http://www.smaadyrsformidling.dk


0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  22-05-2009 15:28

Ja det er lige præcis den jeg snakker om Vil også gerne havde den/dem hvis du finder den/dem.


Lækker DV vallak sælges se præs.

(To børneponyer sælges også)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Den unge smukke cowboy
Forfatter: 
Dato:  22-05-2009 15:36

og Lady Rose, er vist den som både Pabell og Louise mener. Vi spillede den til det sidste seminar vi var afsted på med arbejdet. Det var hyleskægt. Chefen var Lady Rose, iklædt lang blomstret nederdel og Fe-hat!.


For at alle de medvirkende kunne huske, hvad de skulle sige, havde vi skrevet deres ENE linie ned på en seddel til hver af dem. Det KAN være meget svært at huske, hvad man skal sige, når man er ved at omkomme af grin!


Den kommer her:


1. AKT
På prærien i det vilde vesten boede Lady Rose (X), som var ung og yndig, og hun blev en dag bortført af indianerhøvdingen Talende Tyr (X) og hans frygtelige indianere (X).
Sheriffen (X) og hans højre hånd (X) sender 2 mænd (X) ud for at finde Lady Rose (X).
På vejen møder de 2 mænd (X) en kvægflok (X), der krydser deres spor. Derved taber de sporet af indianerhøvdingen Talende Tyr (X) og hans frygtelige indianere (X) og Lady Rose (X). De 2 mænd (X) bringes på vildspor og forsvinder på prærien.

TÆPPE

2. AKT
Sheriffen (X) og hans højre hånd (X) må nu selv ud at lede efter flere folk, der vil hjælpe med at finde Lady Rose (X).
En ung smuk cowboy (X) melder sig frivilligt. Den unge smukke cowboy (X) rider nu ud på prærien og kommer forbi en kvægflok (X), og lidt sener endnu en kvægflok (X) og han rider lige til han finder indianerhøvdingen Talende Tyr (X) og hans frygtelige indianere (X).

TÆPPE

3. AKT
Da den unge smukke cowboy (X) ser indianerhøvdingen Talende Tyr (X) og alle hans frygtelige indianere (X) råber han : .. ! (slettet af censuren) og der udspiller sig nu voldsomme kampe mellem indianerhøvdingen Talende Tyr (X), og hans frygtelige indianere (X) og den unge smukke cowboy (X).

TÆPPE

4. AKT
Den unge smukke cowboy (X) sejrer og vender tilbage til byen med Lady Rose (X) på hesten. Gensynsglæden er stor. Sheriffen (X), hans højre hånd (X) og de 2 mænd (X), der omsider er kommet tilbage til byen lykønsker den unge smukke cowboy (X).

TÆPPE

5. AKT
Den unge smukke cowboy (X) frier nu på sine knæ til Lady Rose (X) og Lady Rose (X) falder i armene på den unge smukke cowboy (X).
Lady Rose (X), den unge smukke cowboy (X), de 2 mænd (X) og sheriffens højre hånd (X) levede lykkeligt til deres dages ende, og det samme gjorde indianerhøvdingen Talende Tyr (X) og hans frygtelige indianere (X) samt kvægflokkene (X)


På sedlerne stod:


Du er Sheriffen.Hver gang, der bliver sagt²Sheriffen²rejser du dig og sir':²Hvad sker der?? Hvad sker der ??


Du er Sheriffens højre hånd.Hver gang der bliver sagt:²Sheriffens højre hånd²rejser du dig og sir':²De red den vej, de red den vej²

Du er én af 2 mænd Hver gang der bliver sagt²2 mænd²rejser du dig og sir':²Bang, bang - piuw!!!²


Du er én af 2 mænd Hver gang der bliver sagt²2 mænd²rejser du dig og sir':²Bang, bang - piuw!!!²

Du er indianerhøvdingen ²Talende Tyr²Hver gang der bliver sagt:²Indianerhøvdingen Talende Tyr²rejser du dig og sir':²Ugg, ugh, ugh !!²


Du er én af mange indianere.Hver gang der bliver sagt²Indianere²rejser du dig og sir':²HYYLLLLL HYYYYLLLLL².

Du er én af mange kvæg Hver gang der bliver sagt²En kvægflok²rejser du dig og sir':²MUUUUHH - MUUUHH!!²


Du er Lady Rose.Hver gang, der bliver sagt²Lady Rose²rejser du dig og sir':²ÅHH, jeg besvimer !!!²

Du er en ung smuk cowboy.Hver gang der bliver sagt²en ung smuk cowboy²rejser du dig og sir':²Den klarer jeg, den klarer jeg².



Mvh Annette



0
0
Svar på denne tråd
 
 Lille Ib
Forfatter: 
Dato:  22-05-2009 15:38

er også MEGET morsom. Men vær forberedt på MEGET ondt i maven af grin.


LILLE IB

Der skal bruges i alt 6 personer, og 6 stole. Legen er også god at mikse både børn og voksne.

STOLOPSTILLING

MOR FAR LILLE IB
DE TRE SMÅ BJØRNEUNGER:

STOLENE, SOM DE 6 PERSONER SIDDER PÅ, SSTÅR TO OG TO MED RYGGEN MOD HINANDEN.

NÅR HISTORIEN LÆSES, LØBER DEN ELLER DE PERSONER, DER BLIVER NÆVNT ÉN GANG RUNDT OM STOLOPSTILLINGEN OG TILBAGE TIL EGEN PLADS.

HISSTORIEN OM LILLE IB OG DE TRE SMÅ BJØRNEUNGER:

En dag da LILLE IB havde været ovre hos en af sine kammerater, havde kammeraten fortalt LILLE IB, at han havde været med sin MOR og FAR i zoologisk have, og der havde de set DE TRE SMÅ BJØRNEUNGER.

LILLE IB var straks løbet hjem og spurgte om han, MOR og FAR ikke kunne tage i zoologisk have den næste søndag for at de DE TRE SMÅ BJØRNEUNGER.

MOR sagde først nej, men FAR var med på ideen

Da det blev søndag, pakkede MOR madpakke, FAR vaskede bilen og LILLE IB glædede sig, for nu skulle han i zoologisk have for at se DE TRE SMÅ BJØRNEUNGER

Da de kom derud steg først FAR, så MOR og til sidst LILLE IB ud af bilen, LILLE IB ville straks hen at de DE TRE SMÅ BJØRNEUNGER, men MOR og FAR havde taget nogle sild med, så de ville først hen til søløvernre, så MOR og FAR og LILLE IB kunne fodre dem med sild.

Da de så havde fodret søløverne med sild ville LILLE IN hen til DE TRE SMÅ BJØRNEUNGER, for nu kunne han ikke vente længere. MOR og FAR tog derfor LILLE IB i hånden og gik hen til grotten, hvor DE TRE SMÅ BJØRNEUNGER boede. MOR og FAR havde taget nogle nødder med, som LILLE IB kunne give til DE TRE SMÅ BJØRNEUNGER

Da MOR og FAR og LILLE IB havde fodret DE TRE SMÅ BJØRNEUNGER et helt kvarte, syntes MOR og FAR, at nu måtte de se at komme hjem igen. Derfor sagde MOR og FAR og LILLE IB farvel til DE TRE SMÅ BJØRNEUNGER, og gik derefter hen mod udgangen. Da de havde fundet bilen steg først MOR, derefter FAR og til sidst LILLE IB ind i bilen

På hjemvejen snakkede LILLE IB ikke om andet end DE TRE SMÅ BJØRNEUNGER. MOR blev lidt irriteret, men FAR sad bare og grinede

Da de var kommet hjem og MOR og FAR og LILLE IB var kommet ud af bilen løb LILLE IB straks over til sine kammerater, hvor LILLE IB fortalte at han havde været i zoologisk have sammen med sin MOR og FAR og der havde de set DE TRE SMÅ BJØRNEUNGER, så sandt som han hed LILLE IB

GOD FORNØJELSE.


Mvh Annette



0
0
Svar på denne tråd
 
 Muhaha...
Forfatter: 
Dato:  22-05-2009 15:49

Louise *SpeeDyret*: Jeg vil meget gerne bede om de to du taler om.


jennimn@hotmail.com



Venligst Jen9


"Tomorrow is another day without any mistakes"


Anne fra Grønnebakken.



Medlem af Bullerklubben

0
0
Svar på denne tråd
 
 Kender dem godt
Forfatter: 
Dato:  22-05-2009 17:27

Jeg kender godt både lille IB og Lady Rose - Men nu har jeg lige sat næsen op efter den jeg nævnte først. Den er bare desværre som sunket i jorden.


Måske jeg bare skulle skifte over til Lady rose. Tror i den ville være god i et selskab med alle aldersklasser representeret og samtidig mange forskellige små grupper som ikke kender hinanden.


Jeg skal til et uformelt bryllup/50 års fødselsdag med en tja meget broget gæsteliste kan man vist godt sige. Vi bliver cirka 80.

På den anden side så ville Lady Rose jo give folk noget at snakke om resten af aftenen.


Flere forslag modtages med kyshånd, og især den selskabsleg eg talte om først kunne jeg rigtig godt tænke mig at få fingrene i.


Venligst Anette :)

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider