Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 udstyr til trailer??!!
Forfatter: 
Dato:  29-08-2002 15:26
Vi skal have en ny bagsmæk i vores trailer, kan man så godt bare tage en alm. spån plade (er tyk een)?
Jeg vil også gerne have en 'gummi' bund, nogle der ved hvor man kan få sådan en og evt. hvor man kan få spicelle plader til siderne???
Helst et sted på sjælland (slagelse, næstved, sorø, skælskør og derom kring).
Sofie...
0
0
Svar på denne tråd
 
 Re: udstyr til trailer??!!
Forfatter: 
Dato:  29-08-2002 15:30
Jeg ved at man kan købe flydende gummi til bunden - det er nok det bedste, da der så ikke er risiko for at der kommer skidt under måtten. Det er så besværligt at løfte måtten op efter hver brug, og hvis man udlåner traileren, risikerer den at stå længe med fugt under måtten

Mht. bagsmækken ville jeg ikke turde bruge en spånplade - prøv at tænk på hvordan de bliver når de er fugtige, og s¨på hvilken vægt de skal bære når hesten går ind og ud 8for ikek at nævne at nogle heste SPRINGER ind og ud...

Nej - til bagklap ville jeg vælge en "autoriseret" klap!

Hygge
£isbeth
********
Women and cats will do as they please,
and men and dogs should relax and get used to the idea.
(Robert A. Heinlein)
0
0
Svar på denne tråd
 
 Re: udstyr til trailer??!!
Forfatter: 
Dato:  29-08-2002 18:45
Bagsmækken skal laves af vandfast krydsfinér. Min erfaring med støbte gummigulve er at de ofte slipper underlaget - laver bobler som trædes istykker. Jeg arbejder i en landbrugssmedje hvor vi har lavet gulve i en del kreaturvogne og vi er gået helt væk fra støbte gulve.Jeg vil anbefale at du køber en gummi måtte som du limer fast med kontaktlim.Lim ca. 10 cm bredt langs kanten og ca 20x20 inde på midten, så er der ikke meget lim at fjerne hvis den engang skal limes om.

claus tengstedt


med venlig hilsen
atengstedt

*ENHVER LØSNING FORANDRER PROBLEMET*
0
0
Svar på denne tråd
 
 Re: udstyr til trailer??!!
Forfatter: 
Dato:  29-08-2002 18:50
lad for guds skyld være med at bruge spån plader har de været i regn vejr og en hest der sparker på den gå hoven lige igennem ... de revner også ret nemt men det der krydsfiner er godt vi har brugt det til mit stævne skab og stalden
0
0
Svar på denne tråd
 
 Re: udstyr til trailer??!!
Forfatter: 
Dato:  29-08-2002 20:18
Men hvor kan man købe den gummi måtte og de plader???
0
0
Svar på denne tråd
 
 Re: udstyr til trailer??!!
Forfatter: 
Dato:  29-08-2002 21:23
Alle tømerhandler har / eller kan ta bodex finerplader hjem
0
0
Svar på denne tråd
 
 Re: udstyr til trailer??!!
Forfatter: 
Dato:  30-08-2002 07:41
jeg har nu aldrig set problemer med det flydende gummi, men det er hundedyrt (ca 5000 kr til en 2-hestens trailer) Forhandles bland andet af Böckmann......

Skal du have en løs gummimåtte skal du have fat i en forhandler af det pågældende trailermærke, for at få end er passer 100%, eller prøv evt Hjørnely Trading i Skensved.....

MHT rampen: prøv dog at høre fabrikanten hvad en ny rampe koster........nogen mange kan det bedre betale sig end at selv købe løsdele, for du skal vel også have nye hænsler etc ?

Karina

0
0
Svar på denne tråd
 
 Re: udstyr til trailer??!!
Forfatter: 
Dato:  30-08-2002 17:00


Sidste år skiftede jeg bund og rampe i min trailer. Det er en Randers Trailer Miniline. Det er meget vigtigt at du bruger den rigtige slags plade. Det skal hedde FINSK støbefiner. Og det er ikke godt nok men støbefiner fra "østen" det træder de lige igennem. Finsk støbefiner er desværre meget dyrere og skal tit bestilles hjem. Det er ikke lagervare fordi folk køber det billige.

Til rampen brugte jeg Epoxy der er drysset Dynagrip i. Det er ofte det man bruger til malkekaruseller. Det er super ruet, og skulle en hest falde på rampen så får den nok en hudafskrapning. Men det er holdbart. Hvis bare forarbejdet er gjort rigtigt så skal det nok blive siddene. En gummimåtte til min trailer koster 1500kr. Epoxyen kostede 250kr.

God fornøjelse
Michelle L
0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider