Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Svensk børste brud på dyreværnslov
Forfatter: 
Dato:  19-03-2009 12:25

Det var dog en totalt hjerne død, latterlig opfindelse!

Nogen her der nogensinde kunne finde på at bruge det?

Skal hesten "stikkes" hver gang den uheldigvis mister balancen?

Føj nej, hvor blir jeg harm.. hos os er alle transportere, beskyttet med læderpuder, så hesten er sikker og for en så behagelig transport som muligt.





Med venlig hilsen

Liv Nielsen.



*ZANCLE*



0
0
Svar på denne tråd
 
 lllllllll
Forfatter: 
Dato:  19-03-2009 12:37

Øhh pas?????


Kan godt være at jeg er langsom, men aner ikke hvor du vil hen med dit indlæg. Forstår simpelthen ikke hvad du mener??



Venligst Stald Dalgaard

0
0
Svar på denne tråd
 
 stald dalgaard.
Forfatter: 
Dato:  19-03-2009 12:39

kan godt være det er dårligt formuleret, men som skrevet "kunne i finde på at bruger dette?" /hvad er jeres mening til dette


Ok?!



Med venlig hilsen

Liv Nielsen.



*ZANCLE*



0
0
Svar på denne tråd
 
 Læs nyheden...
Forfatter: 
Dato:  19-03-2009 12:41

... på forsiden - så er i med på hvad der tales om.


Og ja - det er en særdeles særpræget ide.


£isbeth & Baloo

All our dreams can come true, if we have the courage to pursue them.
(Walt Disney)


Se smukke unikke smykker til salg

0
0
Svar på denne tråd
 
 lllllllll
Forfatter: 
Dato:  19-03-2009 12:41

Er måske dum.... Men bruge hvad????? det kan være at min viden har et brist, men hvad er svensk børste brud og er det det du spørg' til???



Venligst Stald Dalgaard

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  19-03-2009 12:41

Man er lidt lost hvis man ikke har læst artiklen.


Hvad ville folk sige, hvis dyrene fældede husene for at bygge træer?

0
0
Svar på denne tråd
 
 stald dalgaard.
Forfatter: 
Dato:  19-03-2009 12:43

Du kan læse om "opfindelsen" på forsiden.


En svensker har opfundet en "stikkende" børste, man kan placerer på bagbommen i transporten, således at hvergang hesten bakker, vil den føle et ubehageligt stik.. dette skulle lærer hesten at stå stille..






Med venlig hilsen

Liv Nielsen.



*ZANCLE*



0
0
Svar på denne tråd
 
 fabeldyret..
Forfatter: 
Dato:  19-03-2009 12:44

hmm ja.. det kan jeg godt se nu ;)


sorry!!





Med venlig hilsen

Liv Nielsen.



*ZANCLE*



0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg har tre
Forfatter: 
Dato:  19-03-2009 12:48

Heste, som helt sikkert ville synes, at det er en luksus med en sådan børste, som man kan klø sig op af. De ville elske den øjeblikkeligt.





Sadel sælges, evt. byt. se præs.


Pony sælges, se præs.


Mod dumhed, kæmper selv guderne forgæves


Rideklubben Hammelev og Omegn



0
0
Svar på denne tråd
 
 lllllll
Forfatter: 
Dato:  19-03-2009 13:15

Nu er jeg så med, efter at have læst artiklen. (Havde måske været en ide lige at nævne den) Men nej det kunne jeg ikke finde på!



Venligst Stald Dalgaard

0
0
Svar på denne tråd
 
 viden...
Forfatter: 
Dato:  19-03-2009 14:15

Ja, nu ville jeg så gerne kende selve indretning af børsten før jeg udtale mig, for personligt syntes jeg at beskrivelse "stikkende børste" er en lige lovligt kort og meget lidt dækkende beskrivelse!


Er det bare en stikkende børste, i den forstand at børsten har stride hår, eller hvordan?


Nu ville jeg nok ikke brug den ligegyldigt hvad, da jeg ikke helt kan se formålet, det må da også ødelæggen halen?


Men før jeg udtaler mig direkte negativt om opfindelsen vil jeg gerne vide noget mere...!


Mvh. Lotte


¨˜"°º•Heimdals Knut•º°"˜¨

- Gudens Hest -


Følle på vej e. BH Develino og Lauries Crusador!


Life Is like a Box of Chocolates - You Never Know What You're Gonna Get!


0
0
Svar på denne tråd
 
 asfaloth
Forfatter: 
Dato:  19-03-2009 14:31

du kan se børsten og læse om den på forsiden under nyheder ;)





Med venlig hilsen

Liv Nielsen.



*ZANCLE*



0
0
Svar på denne tråd
 
 jep...
Forfatter: 
Dato:  19-03-2009 14:35

Det har gjort, og jeg blev IKKE klogere, der bliver den også bare omtalt som "stikkende børste"...


Mvh. Lotte


¨˜"°º•Heimdals Knut•º°"˜¨

- Gudens Hest -


Følle på vej e. BH Develino og Lauries Crusador!


Life Is like a Box of Chocolates - You Never Know What You're Gonna Get!


0
0
Svar på denne tråd
 
 Nu kan man jo ikke se....
Forfatter: 
Dato:  19-03-2009 14:41

... på billedet på forsiden HVOR stikkende børsten er.


Men alene det at den er lavet for at skabe ubehag hos hesten hvis den rør ved den, er nok til at jeg synes at den er problematisk.


Heldigvis kan man jo sige at den herhjemme må være ulovlig under samme paragraf som krybbebiderremmer o.l., der jo forbyder tvangsmidler.


£isbeth & Baloo

All our dreams can come true, if we have the courage to pursue them.
(Walt Disney)


Se smukke unikke smykker til salg

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg synes
Forfatter: 
Dato:  19-03-2009 14:41

heller ikke artiklen er præcis nok. Men sådan som jeg opfatter det så er det ikke "bare" en stiv børste. Når de ligefrem skriver KRADSBØRSTIG så opfatter jeg det som meget stiv og ikke giver meget efter. Og nej sådan en tingest ville jeg ikke bruge. Jeg har spenderet penge på at Torben A skulle komme og hjælpe mig og hesten og det hjalp, vil hellere gøre det igen end bruge penge på en børste.






Føl efter Esteban XX/Romancier/Agent Medio april.


RIP:

Bedstemor 27/09-28--06/11-08

Far 05/09-47--08/11-08


www.kolbaekgaard.webs.com


Lille præsentabel ejendom, med plads til et par ponyer sælges. God beligge ...

0
0
Svar på denne tråd
 
 børste...
Forfatter: 
Dato:  19-03-2009 14:50

Hvis det er den børste der er billede af. Er jeg overvist om mine heste ville elske den. Så kunne de da bruge tiden på at gnubbe r*ven .


Men det er selvfølgelig svært at vurderer ud fra billedet hvor hård børsten er. men begge mine heste er typerne der ikke kan få det kradsende nok. Så tror det ville have modsat effekt på dem. De ville stå og sveje frem og tilbage for at klø


Men jeg synes helt klart det er et problem at man fremstiller noget der er ubehageligt for at få hesten til at stå stille. Kan også forestille mig det kan have modsat effekt på nogle heste. Men nej absolut ikke noget jeg ville bruge for at løse eller rettere skjule et problem.


A good horse is never a bad colour.
mine dejlige "ponyer"
Katinka og Thor. <3
Heartland bogseien og Bøger af Monty Robberts sælges
0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg synes
Forfatter: 
Dato:  19-03-2009 14:52

At det ser ud som om, at det er en gulvskrubbe, som de har monteret nogle plastikdimser på, så den kan sættes fast rundt om bagbommen.





Sadel sælges, evt. byt. se præs.


Pony sælges, se præs.


Mod dumhed, kæmper selv guderne forgæves


Rideklubben Hammelev og Omegn



0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  20-03-2009 11:01

Fuldstændig TÅBELIGT med den slags! Håber ikke der er nogle så dumme, at de anvender sådan en!


Kristina og Mademoiselle


Hvil i fred min elskede Maddie

Du er den klareste stjerne på himlen i mit univers...

3/6-01-17/3-09




Til salg:

O.S. dressursadel, 17", sort. Kr. 5000,- (forhandl. venlig)


0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  20-03-2009 11:58

Øh opfindelse? Det er en strigle med snore på. Ok´, ikke helt (til dem der ikke forstår ironi), men jeg ved ikke rigtigt hvad jeg skal sige om den..


Ham der har "opfundet" den siger at den er til problemheste som bakker ud med det samme og skaber farlige situationer. Men det ligner altså en alm strigle, men de er jo heller ikke behagelige hvis man bliver trykket direkte med sådan én...



Deruodver kunne det være at trådstarter i fremtiden skal være lidt mere præcis og evt. lave en forklaring eller henvise til forsiden med det samme ;) Og så hører dette vel ind under produkter - ris og ros?






- Michella -

c",)





0
0
Svar på denne tråd
 
 michella
Forfatter: 
Dato:  20-03-2009 12:05

Jeg, link til forsiden røg tydeligvis i starten ;)


Om det høre hjemme under produkter ved jeg nu ikke, da denne tråd ikke som sådan omhandler ris og ros ;) Det er et "etisk" spørgesmål der bliver stillet ;) :)


Silas, ja det var også min første tanke! :)

En el anden svensker der havde taget patent på guldskrubber m. "hangere"..






Med venlig hilsen

Liv Nielsen.



*ZANCLE*



0
0
Svar på denne tråd
 
 Ved ikke om det
Forfatter: 
Dato:  20-03-2009 12:13

decideret er vanrøgt, da hestene ikke bliver stukket til døde på denne strigle.


Men den er jo unødvendig, da urolige heste alligevel bare vil skubbe til, hvis de er bange/ hys.


Og mon ikke den vil afhjælpe lidt kløe ved haleroden









****Horses for life****

0
0
Svar på denne tråd
 
 grimme oplevelser
Forfatter: 
Dato:  20-03-2009 17:56

Hvis det stikker "så hårdt" at hesten føler ubehag og derfor aldrih mere bakker tilbage på bommen så vil jeg sidestille det med når man gør forskellige tiltag for at hesten "skal" ramme bommene i springning og dermed springe højere næste gang???


Dermed er det et "tvangsmiddel" og det skal efter min mening ikke i nærheden af dyr!!!




-OG hvad hvis hesten der har til vane at bakke ud så rammer børsten og i stedet springer frem i traileren? Så vil jeg hellere bøvle med en der bakker!!!



Hilsen fra

Strit 77


-Part-rytter søges til 1´er pony i Gesten.

2 gange ugentligt.

Se præs. eller HER

-Ikke noget der ikke kan limes...


Bullerklubben

0
0
Svar på denne tråd
 
 <jkhfkjf
Forfatter: 
Dato:  20-03-2009 18:10

Jeg synes, det er en tarvelig opfindelse, som jeg ikke finder etisk forsvarlig.


Hesten bruger jo sin krop til at balancere med i traileren - både når den bliver kørt, og når der bremses, og et eller andet sted må man vel kunne forvente, at den får en smule overbalance indimellem, hvor den vil støde på bommen bagved. Og så er det vel ligemeget, om der er tale om en hest, der bare generelt ikke bryder sig om at være i en trailer og forsøger at bryde ud, eller om det er en hest, der bare balancerer uskyldigt derinde.


Under alle omstændigheder er den åndssvage børste kun et instrument til symptombehandling, og så må man jo sige, at pengene er bedre givet ud på en træner, der har forstand på at læsse heste på en fornuftig måde.


Lisbeth/Baloo - er krybbebideremme forbudte i DK? For jeg har lige været i en stald, hvor 2 ponier havde sådan én på, og jeg blev godt nok forarget! Især fordi forskningen fortæller, at krybbebidning er hestens forsøg på at neutralisere mavesyren. Men er de forbudte iflg. lovgivningen?


Effekten af Rollkur/hyperflexion er som med rygning:

Ikke alle dør af lungekræft, men INGEN har godt af det.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Krybbebiderremme...
Forfatter: 
Dato:  20-03-2009 18:18

... er tvangsmidler. Tvangsmidler er forbudt if.g den nye hestelov.


Dermed må krybbebiderremmene også være det - og heldigvis for det.




£isbeth & Baloo

All our dreams can come true, if we have the courage to pursue them.
(Walt Disney)


Se smukke unikke smykker til salg

0
0
Svar på denne tråd
 
 ups ups
Forfatter: 
Dato:  21-03-2009 00:13

hvis man må bruge børsten, må man vel også give hesten en med pisken hvis den bakker i trailer? det er jo også ubehag (smerte).


Håber den bliver ulovlig og at folk i stedet bruger den nødvendige tid og træning.




Hilsen Søde Julia,


Ups min *Guld-Pony*, jeg elsker dig




www.picasaweb.google.dk/jvvasnel


0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn.
Forfatter: 
Dato:  21-03-2009 00:19

den kunne jeg aldrig finde på at bruge. Nu står min hest dog stille under transport, men gjorde han ikke så ville jeg ALDRIG gøre ham bange for traileren på den måde.


Nanna


:) :) :)



0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  21-03-2009 08:43

hmm skidt opfindelse. jeg er mere tilhænger af man vender hesten til trailer så den er tryg ved det hvis de er trygge står de somregl også stille ( har aldrig oplevet andet ihvertfald) . og noget wrap til køre turen plejer da at fungere for mig.


Hilsen Sofie
Hvem har købt Paw af støvlebæk?
0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider