Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Hampen by - nogen erfaringer ?
Forfatter: 
Dato:  15-03-2009 16:34

Nogen som kender til Hampen by ? Hvad er der i den ? Og hvad er nærmeste større by _


Eksisterer Højderyggen Rideklub stadig og hvad har de af facilliteter?


Mvh. Juliette


Nu med verdens største guldklump i maven, som er sat til at melde sin ankomst 4. august 2009 :-)


Bedækning ved

Perseus , Shulay Gold fever og Shaklan Ibn Saskatoon

0
0
Svar på denne tråd
 
 Det ved jeg
Forfatter: 
Dato:  15-03-2009 18:00

Jeg bor nemlig lige om hjørnet.


Der er vist ikke rigtig noget i Hampen. Jo, der er en sportshal. Ellers er Hampen jo egentlig bare en lille landsby. Men der er masser af lækker, lækker natur omkring Hampen.


Nærmeste indkøbsmulighed er Nr. Snede, tror jeg. Der er vel omkring 5 km.


Nærmeste større by... Det er nok Vejle eller Horsens.


Højderyggens Rideklub måtte desværre dreje nøglen om for et par år siden. Der er mulighed for privat opstaldning flere steder - men det nærmeste ridecenter er vel Brande.


mvh Stine


Araber og pinto araber

http://www.sk-farm.dk


- nu også med shettere!


Livet er ikke lutter lagkage - det er også en dans på roser

0
0
Svar på denne tråd
 
 Som så..
Forfatter: 
Dato:  15-03-2009 18:19

også kun lige køre rundt og der er ingen undervisning af privatryttere..


Hampen er en fin lille by, men der sker ikke det store og der er lidt langt til ordenlige indkøbsmuligheder.. Brande er nok det nærmeste, hvis man skal bare have et nogenlunde ordenligt udvalg..


Thomas Dolleris bor derude, men tror ikke han har opstaldere og hvis han har, så er der nok en ordenlig venteliste, han er en fantastisk underviser..


Overvjer I at flytte til Hampen.?






Krone og Bølge - En selvfølge


Hesteklipning tilbydes omkring Århus og Brande, se præsentation for nærmere information..


0
0
Svar på denne tråd
 
 Hov, det..
Forfatter: 
Dato:  15-03-2009 18:20

er Brande ridecenter der kun lige kører rundt..







Krone og Bølge - En selvfølge


Hesteklipning tilbydes omkring Århus og Brande, se præsentation for nærmere information..


0
0
Svar på denne tråd
 
 Annemette
Forfatter: 
Dato:  15-03-2009 18:25

Hov hov. Jeg handler i Ejstrupholm, og vi sulter altså ikke


Men nej - Hampen er ikke verdens navle...


Ridecentre - så er der to i Ikast.


mvh Stine


Araber og pinto araber

http://www.sk-farm.dk


- nu også med shettere!


Livet er ikke lutter lagkage - det er også en dans på roser

0
0
Svar på denne tråd
 
 Stine..
Forfatter: 
Dato:  15-03-2009 18:54

ved det, men man finder ikke alt i Ejstrupholm.. Og hvis man skal have andet end mad, så har Ejstrupholm og nørre Snede vist ikke det store at tilbyde..


Der er også Herning rideskole.. Ellers så Tørring-Uldum måske, ved ikke helt hvor langt der er derud..







Krone og Bølge - En selvfølge


Hesteklipning tilbydes omkring Århus og Brande, se præsentation for nærmere information..


0
0
Svar på denne tråd
 
 Nej...
Forfatter: 
Dato:  15-03-2009 20:37

Nej, som jeg skriver, så er det ikke verdens navle


Man flytter i hvert fald ikke hertil for at gå på cafe og shoppe!


Dog har vi da både en guldsmed, en butik med dametøj, børnetøj og sko, en boghandel, en blomsterhandel, en "pynteting-butik", en hvidevareforhandler, en slagter, en bager, en Dagli-Brugs, en Super-Spar, et diskotek og nogle glimrende frisører i Ejstrupholm.


Men grunden til at alt dette kan overleve i så lille en by er vel primært, at vi har frygtelig langt til en større by (Herning, Horsens, Silkeborg, Vejle).


Jeg er også nysgerrig - vil I flytte til Hampen? (og hvorfor i alverden dog det )


mvh Stine


Araber og pinto araber

http://www.sk-farm.dk


- nu også med shettere!


Livet er ikke lutter lagkage - det er også en dans på roser

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ejstrupholm
Forfatter: 
Dato:  15-03-2009 21:12

jeg bor også nabo til Hampen ( Gludsted) og rider hos AT dressage i Hampen et fantastisk sted. I Hampen har de en kanon god børnehave og der er da busmuligheder til de str. ber. Silkeborg ligger kun 24 km væk og der er faktisk kanon gode ridemuligheder i terræn. Man kan ride fra Hampen til Silkeborg blot ved at krydse 13éren.

Jeg handler mest i Ikast da jeg arbejder lige over for Kiwi. Der har vi 16 km op hvilke vil sige 20 km fra Hampen. Jeg rider så for Bording rideklub hvilke jeg er rigtig glad for.

hvis man er til natur har vi de mest fantastiske ridemuligheder her i Gludsted plantage og ude omkring Hampen sø. Og de mennesker der bor her er langt de fleste nogle virkelig skønne mennesker. Og der er meget sammenhold og her foregår rigtig maqnge ting.

Flytter i til Hampen ? er da smadder nysgerrig...


Hilsen

Marianne Olesen

Stald-MariBo


http://www.MariBo.dk


Hvis din hest er død, så stå da af!!!


Engelsk fuldblodshoppe på 10 år sælges.






0
0
Svar på denne tråd
 
 Marianne
Forfatter: 
Dato:  15-03-2009 21:16

Du har helt ret i det med de skønne mennesker


Nej, det er nu lidt sjovt, at man kender mange af de hestemennesker, som bor her. Det er så fordelen ved de små samfund.


mvh Stine


Araber og pinto araber

http://www.sk-farm.dk


- nu også med shettere!


Livet er ikke lutter lagkage - det er også en dans på roser

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  16-03-2009 14:48

jeg bor i Nørre Snede, naboby til Hampen, og jeg har altid redet i HØK(højderyggens rideklub), som nævnt tidligere ikke eksistere længere da der var underskud..

Nej der sker godt nok ikke det helt store der, men hvis du tager til Ejstrup eller Nr. Snede er der noget mere liv.

de har Cafeteria Kroen, og tæt der på ligger der en cross-bane.

Vi kan da også nævne at Robin Grauff jo har sin stald lige udenfor Nr. Snede som også tilbyder undervisning.. Og udenfor Gammel Hampen ligger Stutteri Bjerregård.

Hvis du vil lidt længere væk er der Tørring og Uldum som også har en udmærket rideklub..

Hvis du vil i byen så tag på Rosen i Ejstrup eller Bak Inn når den forhåbenligt åbner igen..

Og ja, folk er utrolig søde omkring Hampen og omegn..

Vi handler altid i Nørre Snede, og der mangler vi nu aldrig noget, så vi lever fint..

Og nu må du altså snart svare på om du flytter til,




Kathrine (Valeria)


"Alt hvad vi kom for at give og få:

dele og elske og slås.

Blev på et år, det vi levede på,

fællesskab fødes når JEG bli'r til OS!

Og vi vandrer med Helios."

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskriften
Forfatter: 
Dato:  22-03-2009 09:26

Der skulle vel ikke tilfældigvis være nogen der kender Bodil og Ejvind Damgaard? De flyttede fra Hampen for ca. 3 eller 4 år siden. De er nok ca. i 60´erne




Venlig hilsen

Kongehøj


Stubben dressur-sadel til salg


0
0
Svar på denne tråd
 
 Stald Grauf
Forfatter: 
Dato:  22-03-2009 09:46

Jeg læste lige i lokalavisen, at der nu udbydes undervisning af børn og voksne hos Stald Grauf - så nu er der da også den mulighed.


mvh Stine


Araber og pinto araber

http://www.sk-farm.dk


- nu også med shettere!


Livet er ikke lutter lagkage - det er også en dans på roser

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hej alle
Forfatter: 
Dato:  22-03-2009 14:47

Tusind tak for jeres mange svar, det er jeg bare rigtig glad for. Det er dog ikke os selv som flytter til Hampen, det er for langt inde i landet for os. Derimod har jeg en bekendt som overvejede byen, og så tænkte jeg, at hestenettet kunne give lidt information om stedet - og det kunne i. Tak HN (Y) Det hele er givet videre.


Mvh. Juliette


Andels rækkehus fra 2004 med god have + 2 terasser, 12 km nord for Århus sælges


Nu med verdens største guldklump i maven, som er sat til at melde sin ankomst 4. august 2009 :-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 nytilflytter
Forfatter: 
Dato:  15-10-2014 01:59
Hej. Jeg er nettop flyttet til Hampen stationsby og er interreseret i nye hestebekendtskaber. Jeg mangler rideveninder, en ny leverandør af hø og halm og dyrlæge. Skriv gerne til mig på mail: juliekhoffmann@live.dk :)
jeg giver gerne kaffe og småkager hvis nogen har lust at komme ud og hilse på.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Hampen
Forfatter: 
Dato:  15-10-2014 20:24

Inde i Hampen bor i hvert fald Lone, som har heste. Hun vil garanteret gerne ride en tur med dig. Hendes heste går ud til vejen, de bor på sådan en lille hvid gård, jeg kan ikke lige huske husnummeret, men de har også ridebane lige ud til vejen. Vist som de eneste inden for byskiltet...

 

Lone er rigtig sød, og hun vil helt sikkert synes, det er hyggeligt, hvis du stikker hovedet ind en dag :-)


mvh Stine

 

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider