Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 trailerkort.. hvor svært er det?
Forfatter: 
Dato:  03-03-2009 07:48

Min mand har stort kørekort og har altid kørt for mig.. men nu er han begyndt at møffe over det.. :-)


Han synes jeg skal tage trailerkort.. og.. jo.. det ville da ikke gøre noget.. men nu er det rigtig længe siden jeg tog kørekort.. altså jeg har papkort-længe siden..


Så er det jeg rigtig gerne vil spørge jer ... hvor svært er det at tage.. jeg har fundet et sted hvor jeg kun skal komme til teori en gang og 6 køre timer.. så skulle den være i skabet.. men.. er den det? Hvor længe var i om det og hvad kostede det jer?


Nysgerrige Karina ;-)


Wrap købes på sydsjælland.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Klø du bare på
Forfatter: 
Dato:  03-03-2009 07:53

Sprig du ud i det. Jeg var så heldig at der var priskrig mellem 2 køreskoler i Skanderborg, så jeg gav kr. 2500,- hvor det ellers kostede 4500,- i Århus.


Hvor i landet skal du tage det?

Til teoritimen hører du selvfølgelig bare godt efter hvad manden siger og husker at spørge eller skrive ned.


Til køreprøven er det en synsmand og IKKE en motorsagkyndig der godkender dig. Og husk du kan altid snakke dig ud af opgaven, I er jo trods alt voksne mennesker.


Man skal kunne bakke om et hjørne, men går den ikke første gang er det ok at køre lidt frem og så prøve igen. De vil bare se at du har en ide om hvordan man gør. Og husk, at bare du gør det helt langsomt kan du altid nå at rette ind lige så stille.


God fornøjelse :) Det er skønt at have selv, for de der "mænner" kører tit lidt for hurtigt ud af svingene med heste bagi.


Mvh Louise



********************
louisemattie.googlepages.com
0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  03-03-2009 07:58

Det lyder godt nok godt :-)!!


Jeg bor ved Næstved og har faktisk fundet et sted hvor jeg muligvis kan starte d.11 marts allerede.. det koster 2995,-


Så er der læge attesten og prøven tror jeg..oveni.. men det er da til at overkomme..


Jeg tror sq jeg gør det.. :-D


Karina.


Wrap købes på sydsjælland.

0
0
Svar på denne tråd
 
 hejhej
Forfatter: 
Dato:  03-03-2009 07:59

Jeg tog trailerkort i 2007.. Havde et par køretimer og teori og det var piece of cake :-)

Den teoribog du får, der skal du bare kunne alt det der er understreget og det er ikke meget...

Jeg gav 2500, men vi fik også en speciel ordning...

Jeg kørte ca 15 min med den motorsagkyndige...

Hvis du er vant til at køre med trailer er det intet problem. Jeg har kørt meget inden jeg fik kortet og var vant til at bakke osv... Jeg tog det sammen med en pige som aldrig havde kørt med trailer, hun sku bakke osv til prøven og hun bestod flot!!! Mht til at bakke må du køre frem og tilbage en del gange... Det handler om du skal vise du forstår princippet... Så den skal altså ikke sidde i skabet første gang :-)

Pøj pøj med det....

0
0
Svar på denne tråd
 
 hejhej
Forfatter: 
Dato:  03-03-2009 08:06

Jeg tog også mit tilbage i 2007 :)

Syntes ikke det var svært, og til trods for jeg koksede lidt i de spørgsmål han stillede, fik jeg det :) Han mente at jeg jo sagtens havde styr på teorien (havde taget til alm. personbil et ½år i forvejen :) ), tror mere det var da jeg bakkede om hjørnet jeg fik mit kort på, for der var ikke mere end 2cm til kanten (mere held end forstand).

Mit tog 14 dage at tage ;)

Spring ud i det :)


Hilsen
Annecathrine

Opel Vectra 1.6 årgang 94 sælges
Skriv for info og billeder


0
0
Svar på denne tråd
 
 Det er så nemt
Forfatter: 
Dato:  03-03-2009 08:14

Og man sidder bagefter og undre sig over at man ikke har gjort det noget før.


Jeg havde aldrig prøvet at køre med en trailer før jeg tog mit kort, men havde altid fået andre til at køre for mig.


Jeg var helt vildt overrasket over at det var så nemt at køre med trailer. Det tog kun et par enkelte bak, før jeg havde fanget ideen bag at bakke.


Den motorsagkyndige, (og hos mig var det nu en rigtig sagkyndig -ikke en synsmand) ved jo at man har et kørekort, og kigger derfor efter om man kan håndtere en trailer. Bilen regner de med at man har styr på. Selvfølgelig skal man være obs på at orientere sig ordentlig, både over skulder og i spejle, men derudover så er der absolut ingen ben i det.


Hilsen Nana


0
0
Svar på denne tråd
 
 jeg synes
Forfatter: 
Dato:  03-03-2009 08:16

Hej


Jeg havde kun kørt forlæns med en have trailer, da jeg tog mit.

Men jeg bestod i første hug.. dog lejede jeg en dag 2 aksels trailer og øvede lidt bakning om hjørner ugen før til jeg skulle til køreprøve.


Så jeg synes ik det var så slemt som først antaget..


Venlig hilsen

Jette

0
0
Svar på denne tråd
 
 trailerkort
Forfatter: 
Dato:  03-03-2009 08:48

Jeg tog det for et par måneder siden, samme år som jeg fik mit alm. kørekort. Gav 4500 for det mener jeg. Jeg synes det var super nemt. Lånte min farfars trailer og så tog min far med om og øve på en plads hvor der ikke var andre biler og mennesker. Derefter kørte jeg med kørelærer 2 gange, og en enkelt gang den dag jeg skulle til prøve. Ingen teori, bare et par simple spørgsmål inden prøven- hvor det i øvrigt var en motorsagkyndig som kørte med mig. Køre lidt rundt, snakke snakke snakke, og så bare bakke rundt om et hjørne i et villakvarter. Så hvis du er en go billist ellers, så er det slet ikke noget problem Og det er lækkert at have det. Så gør det da, og pøj pøj med det





Det er ALDRIG hestens skyld!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Nemt...
Forfatter: 
Dato:  03-03-2009 08:52

Hejsa!


Jeg har lige taget trailerkort og det kostede 3200 alt inkl.


Det var en motorsagkyndig som jeg var oppe hos.


Jeg øvede mig lidt hjemmefra.


Pøj Pøj med det.


Vh. Annikka

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hæhæhæ
Forfatter: 
Dato:  03-03-2009 10:20

Gyyyys, og jeg skal snart til at tage kort til bilen..



Og trailer :D

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tjaeh...
Forfatter: 
Dato:  03-03-2009 10:38

Jeg tog mit trailerkort i august, 2 måneder efter jeg havde taget til alm. bil. Det var super nemt :-) Jeg øvede mig lidt hjemme med at bakke, så følte jeg mig lidt bedre forberedt.

0
0
Svar på denne tråd
 
 trailerkort
Forfatter: 
Dato:  03-03-2009 11:18

Hej Karina


jeg starter også d. 11 marts hos samme køreskole, som du overvejer , har en svorger der lige er ved at tage trailerkort der, han siger at det er nemt nok, og det foregår stille og roligt.

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  03-03-2009 11:21

Jeg har ikke ringet endnu.. ved du om der er flere pladser på holdet? :-)


Wrap købes på sydsjælland.

0
0
Svar på denne tråd
 
 hmm......
Forfatter: 
Dato:  03-03-2009 13:18

jeg tror det er sværere når det er mange år siden man tog normalt kørekort, frem for i 'rap'.


jeg tog trailerkørekort 1 år efter jeg fik normalt kørekort, og der lå meget stadig i hovedet og jeg var heller ikke på det tidspunkt begyndt at tillægge mig de dårlige vaner man får i trafikken. -det er de vaner der sørger for at størstedelen dumper trailerkøreprøven.


men altså herregud, det er få teoritimer og få køretimer, værre er det ikke.


det er bare med at komme igang og så lige øve at bakke rundt om hjørner, så man sparer ekstra køretimer væk.


* Miss GiGi *

Kåret i DH '07


Highlander; en savnet hest ..

0
0
Svar på denne tråd
 
 nemt nemt
Forfatter: 
Dato:  03-03-2009 14:26

Hej

Det er bare at få det gjort. Jeg tog mit sidste forår efter at have haft bil og motorcykel kort i lidt over 11 år. Jeg havde aldrig kørt med trailer før.

Jeg var så nervøs og mente bestemt at jeg aldrig fik det lært, men det er så nemt at tage.

Min køre lære mente at jeg ville have bestået hvis jeg gik op efter den første køre time, men man SKAL have et bestemt antal timer, både terori og kørsel.


Held og lykke med den nyvundne frihed. Det er skønt.


Hilsen

Heidi

0
0
Svar på denne tråd
 
 trailerkort
Forfatter: 
Dato:  03-03-2009 14:34

jeg har haft mig kort i 3 år efterhånden. jeg tog det da jeg havde haft alm. kørekort i et halvt år, og jeg har aldrig fortrudt jeg gik igang. Det er dejligt at kunne køre når man har lyst. jeg har så også både trailer og bil til det, så jeg har fuldstændig frihed.

Mit kostede vist 4500 med det hele dengang. jeg bestod første gang. Havde den bedste sagkyndinge (min var også en sagkyndig, havde ham også til mit alm. kørekort), han spurgte mig ikke om noget og fordi der var faldet en del sne, så slap jeg for at bakke.. For at citere ham "traileren følger jo bare bagefter"... Det er jo rigtig.. Så klø bare på, det er rart at have når det er overstået!


*Kimmie* nu som ejer af Diva, 3 års hoppe efter Blue Horse Romanov.


R.I.P. Calina - du er altid i mine tanker.

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  03-03-2009 14:44

:-) Jeg har talt med ham.. og der er plads på holdet.. så nu skal jeg bare lige høre manden om han har overarbejde i den uge.. ellers så starter jeg...



Tak for de mange råd.. Nu glæder jeg mig helt vildt.. !!


Wrap købes på sydsjælland.

0
0
Svar på denne tråd
 
 det er ikke svært
Forfatter: 
Dato:  03-03-2009 15:13

Det sværeste ved prøven er ikke at køre for stærkt.


Jeg tog det også i 2007 uden problemer. Teoriprøven bestod i omjeg kunne spænde traileren af og på, samt hvordan jeg tjekkede trailerens bremser. Og så kørte vi ellers en lille hyggetur.


I dag har jeg købt egen trailer og nyder den frihed bare at kunne læsse hesten ind og køre.


Hvis du er nervøs for det, så gør dog som et par andre og lej en trailer du kan øve med.





Opdræt af Tibetansk Spaniel

Medlem af Bullerklubben

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tog hænger
Forfatter: 
Dato:  03-03-2009 15:25

Kort til lastbil, så er det ligesom hjemme :-)




Illum !!

.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg skal også igang
Forfatter: 
Dato:  03-03-2009 16:22

men det er så her i Nordjylland, og vi har fået den besked hos de forskellige kørelærer vi har ringet til at det ikke er noget problem at tage kortet i sig selv, det er hos politiet den er gal. For der er flere måneders ventetid på at komme til prøven.


Så vi væbner os med tålmodighed. Måske også godt nok, for nu har jeg jo lige brugt alle pengene på at købe traileren, så jeg skal lige have skrabet sammen igen til at betale for kortet


Held og lykke til alle os sanvittighedsfulde hestemennesker.


Med venlig hilsen Gitte



Tal til mennesker, du henvender dig til på et sprog, de forstår. Forstår de dig ikke, er fejlen din. Da må du begynde forfra, ellers når vi ikke videre.

Carl Scharnberg

0
0
Svar på denne tråd
 
 Trailerkort
Forfatter: 
Dato:  03-03-2009 16:27

Husk lige at du ud over at blive bedømt på at køre med trailer, herunder afstandsbedømme, bakke mv. også bliver bedømt på alle de almindelige ting som højre vigepligt, checke skulder, spejl, blinke etc...


Jeg tror at det værste ved at tage trailerkortet efter mange år er alle de "vaner" man har tillagt sig - at man skal tilbage til at holde på rattet kl. 10 og kl. 14 - checke spejl, skulder, blinke og alt det dér skole halløj...


Heldigvis kan man da køre og øve selv sålænge "vogntoget" er lovligt. Dertil skal du huske meget få ting omkring lygteføring, reflekser, sammenkoblingsregler, registreringsattester og de forbandede regler der dertil hører sig...


Ud over at bakke rundt om et hjørne kommer du sikkert ud for at skulle forklare om hvorvidt vogntoget er lovligt og hvorfor samt at vise at du kan koble af/til eller forklare noget om reflekser og lys på traileren...


Der er ingen egentlig "teoriprøve"


God fornøjelse - det er nu dejligt at have kortet selvom man egentlig kan køre uden.




Andis Klipper / 1½ hestes trailer udlejes i kortere perioder (Vestegnsområdet)

www.nallino.dk/Udlejning.htm


0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  03-03-2009 16:55

Det er super nemt, jeg er dog også kun 19 år, så mit kørekort var ikke blevet tørt :-P før jeg fik trailerkort.. Men det er rigtig nemt, kan man almindlig bilkørelse så er det ikke noget problem, det eneste du skal øve dig i er at bakke med trailer rund om hjørner og bagud.. eller skulle det være nemt som ingen ting, syntes jeg det var..

Du skal selvfølig huske at orientere dig når du køre (for du så også afvide af kørelæren), altså ekstremt orientere dig, for man for nogle nykker med årene, kan jeg allerede mærke efter 1 år, for når man køre til daglig orientere mig sig ikke så meget som man gør til køreprøven må jeg tilstå.. For jeg kigger ikke i alle spejle og over skulder (køre så også i varevogn)..

Men kan så sige det er dejligt befriende når man har trailer kort, især når man køre til undervisning hver uge.. så er det skønt man bare selv kan tage afsted..:-D held og lykke med kortet..


Mvh. Trine



Hvor der er en vilje, er der en vej



Carpe diem

0
0
Svar på denne tråd
 
 jeg tog
Forfatter: 
Dato:  03-03-2009 19:44

det for lidt over et år siden.


Gav 3500,- for det.


Det var super let, og har aldrig fortrudt jeg tog det.


Er sikker på du bliver rigtig glad for selv at tage det, så er du aldrig afhængig af andre gider køre dig.



Team Rønnebjerggård......






0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  03-03-2009 20:29

:-D Jeg har meldt mig til.... Starter d.11/3..


Tak for hjælpen :-)


Karina.


Wrap købes på sydsjælland.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hurtigt rettet
Forfatter: 
Dato:  03-03-2009 21:19

Jeg tog trailerkortet 5 år efter det alm kørekort.

Jeg har aldrig tillagt mig de helt dårlige vaner - så havde intet problem med fremføringen af køretøjet som man naturligvis skal kunne gøre sikkert...


Har man lidt uvaner har man jo også et par køretimer til at få det rettet - og så kan man lige være obs på sine dårlige vaner - og så skal man jo nok få dem rettet!

Gav 3600 for trailerkortet...


Rigtig god fornøjelse når det er erhvervet - det er lækkert at have!


Enhver ser hvordan du ser ud - men kun få ved hvem du er...

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  03-03-2009 21:31

Spring ud i det... Det er rart at kunne køre selv!


Prisen kan jeg ikke svare på min far er kørerlærer.

Men synes ikke selve prøven var svær, det er dog vigtigt du husker på det du lærte til den alm. b-prøve fx. kigge over skulder, holde rigtigt på rattet osv.


mvh. Stina


Opstaldning tilbydes: i selvpasser stald, 2-3 vagter pr. uge. ridehus, lang foldtid,

I Kr. Sonnerup 10 km. fra Holbæk, 18 km. fra Roskilde

1150,- incl. halm og ridehuskort.

kontakt mig på HN for mere info.

0
0
Svar på denne tråd
 
 trailer
Forfatter: 
Dato:  04-03-2009 17:11

Hej karina


Kan se at du har meldt dig til holdet, det bliver du glad for at tage, så er man ikke afhængig af mand til at fragt en rundt.Jeg glæder mig til at starte d. 11 marts.

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider