Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Vegatar, grænse ???
Forfatter: 
Dato:  04-01-2009 08:49

Hej Hn`er :-)


Tja sådan lidt inspireret af afstemnings spørgsmålet, ang vegatar, får jeg lyst til at spørger jer om nogle ting :-)


Selv er jeg ikke vegatar og bliver det nok heller aldrig, man andre har det anderledes som jeg selvfølgelig accaptere fuldt ud!!!


Men....


Hvordan er din holdning omkring dette???


Jeg kan huske engang at en vegatar (inde på et hesteforum) Fortalte hvor synd det dog var for dyrene, og at vi skulle tænke på den lille ko som måtte lide død pga os!!!!

Så kunne jeg jo ikke lade være med at kigge på hendes profil, og sørme hun havde en flot lædersadel, hovedtøj mm... endda lammeskind


Der gåt min grænse fx, men hvor går jeres???


Mange vegarare spiser jo bare ikke kød, nogne kan ikke lide kød, andre bryder sig måske ikke om tanken, hvilket jeg accaeptere fuldt ud, ville selv falde om hvis nogen sagde at jeg fx skulle spise torsk, ad ad


Jeg er selv bondeknold, og jeg ville blive frygtelig ked af hvis nu dk gik i "kød strejke" pga dyrevelfærd, for dvs at vores flotte danske køer ryger til udlandet, og vel og mærket i en lastbil, og de lastbiler har vi dælme hørt meget grimt om og det er bestemt heller ikke god dyrevelfærd! (Tråden skal dog ikke kun omhandle dyrevelfærd)


Håber i er med på en debat i pæn tone :-) Og er der mon nogle vegatare her inde som vil dele deres viden til os uden så meget viden omkring at være vegatar ? :-)




1 sæk Pasture mix fra brogaarden sælges


Dejlige killinger bortgives til kærligt hjem, skriv for mere info!


0
0
Svar på denne tråd
 
 Hvad er en vegatar egentlig?
Forfatter: 
Dato:  04-01-2009 09:46

Iflg. denne hjemmeside, er der en fin beskrivelse www.vegetarforening.dk/omveg/ hvad.htm


Jeg har ingen fordomme overhovedet om hvad folk spiser og hvorfor Men jeg bliver alligevel provokeret af, at såkaldte vegatarer som vil have specielbehandling med hensyn til mad, gerne propper sig med slik og kager


Mvh

Charlotte

Mangler du reg.smed, så kontakt mig over pb.



0
0
Svar på denne tråd
 
 Hvorfor
Forfatter: 
Dato:  04-01-2009 09:58

kan det provokere at vegetarer spiser slik og kager????


Lev livet!!




Sikkerhedsvest, Beta 2000, str. L, sælges eller byttes til mindre vest, str. M

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg kan
Forfatter: 
Dato:  04-01-2009 10:02

forstå folk der bare ikke bryder sig om at tygge i kød - jeg har det også sådan med adskillige forskellige former for fødevarer at de ikke er rare at have i munden. Heriblandt i øvrigt fisk som jeg virkelig ikke kan med.


Men jeg forstår ikke dem som mener det er synd for dyrene. Og har da også oplevet at mange af de her teenagetøser som beslutter at det sørme da er synd for dyrene at spise af dem jo som allerede nævnt går både med lædersko og lædertøj osv - og forresten opgiver at leve som vegetarer omkring 10 år senere +/- .... Ikke at det ikke er folks egen beslutning selvfølgelig - og jeg laver gerne mad sådan at en vegetar kan spise med ved mit bord. Men jeg forstår det altså ikke rigtigt - det indrømmer jeg gerne. :)


/Trine T =)
What We Do in Life Echoes in Eternity.

If opportunity doesn't knock, then build a door.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Fordi meget slik indeholder
Forfatter: 
Dato:  04-01-2009 10:02

Gelatine og det er = da.wikipedia.org/wiki/Gelatine Og i de fleste kager er der mælk og/eller æg og i nogen tilfælde husblads


Mvh

Charlotte

Mangler du reg.smed, så kontakt mig over pb.



0
0
Svar på denne tråd
 
 Hvis der er gelantine
Forfatter: 
Dato:  04-01-2009 10:03

I slik, kommer det jo fra dyr....


Jeg er kødæder, vil ikke ændre de andres holdning, og de skal ikke ændre min.


Jeg læser ikke deres fanatiske ideer, så lever i lykkelig uvidenhed om hvad de mener.





Illum

*

Nej det er ikke stavning eller formulering der gør en seriøs skribent..

Det er om personen er til at holde ud "høre" på,eller om personen er en latterlig selvhøjtidlig,selvretfærdig klynker.

0
0
Svar på denne tråd
 
 silotte..
Forfatter: 
Dato:  04-01-2009 10:42

alle de vegetarer jeg kender(mig selv inkl) tjekker ALT slik(kager, og desuden også almindelig mad såsom diverse blandede "salater",ris-a-la-mande mv) for gelatine og andre animalske produkter. Hvis jeg ikke kan se om det er gelatine el. lignende i går jeg hellere uden om det.


Skal jeg til fest/middag eller lignende spørger jeg altid til menuen og om jeg selv skal tage noget med (fx til vores julefrokost på fakultetet hvor jeg fik spinatsalat og nøddepostej).


Ps. Der er også mange ikke vegetarer der bare synes gelatine er ulækkert - men i stor stil køber Frugtsalat, æggesalat og andre færdigprodukter fyldt med gelatine.


Trådstarter:


Jeg er vegetar.


Jeg var veganer før jeg mødte min kæreste (der er økonom). men dels da Soja Youghurt og Sojamælk ER ufattelig meget dyrere(ca 20kr pr liter soja mælk og mit forbrug er MEGET lille af disse så jeg ikke får opbrugt så store mængder - mælk i kaffen og youghurt et par gange årligt), køber vi alm (gerne øk.) minimælk.



Mht æg så hader jeg det - jeg hader at tygge i det, smagen...alt.


MEN jeg har nu nået en alder hvor min sundhed ikke skal vige for min ideologi (puha jeg lyder gammel ) og ved der er nogle essentielle aminosyrer i æg jeg ikke KAN få ad "naturens" vej, og prøver derfor nogle gange at spise dette - men jeg ser MEGET utilfreds ud i hovedet de gange det sker og det er blandet med væsentlig meget spinat i en tærte fx for at få det ned


Så jeg er gået fra veganer til lacto-ovo(dog i meget små mængder)-vegetar. Men kød og fisk sker aldrig, har prøvet i hele 2008 at få mig selv til at åbne en ds tun/makrel - jeg KAN ikke.


Har aldrig kunne lide at tygge i det, smagen og kan ikke lide tanken om at dyr skal dø for at jeg kan spise dem.


Mht udstyr så har min hest læderting af den grund at jeg ikke har kunne finde noget kunstigt med samme pasform - OG hun ikke skal lide under mine etiske kvaler og gå med noget der ikke passer.


Men jeg kan lige meget hvad stadig bedre acceptere lædersadler, sofaer etc - det er trods alt "affald" fra kvægproduktionen der bliver anvendt modsat fx pelsindustrien hvor dyrene udelukkende avles til pelse


Trine: vi bliver aldrig enige men sålænge vi kan være enige om at du aldrig kommer til at forstå min holdning er det jo lige godt (og så er vi jo gode til at bitche over alt det vi er enige om


Jeg er selvfølgelig stadig syg så jeg må melde pas til din fødselsdag


Men så må vi tage revanche næste gang jeg rammer din ø


Xoco

stud.theol


Nu med Davina i udlån


Happy new year

Happy new year

May we all have a vision now and then
Of a world where every neighbour is a friend

/ABBA

0
0
Svar på denne tråd
 
 Min personlige holdning...
Forfatter: 
Dato:  04-01-2009 10:46

Jeg er ikke vegetar - og måske bliver jeg det heller aldrig, ihvertfald ikke 100%...


Men... Jeg bryder mig egentlig ikke specielt meget om at spise kød... Og da jeg var single og kun købt ind til mig selv, købte jeg aldrig kød...

Nu har jeg fået en kæreste som elsker kød og som ikke mener at et måltid er et måltid uden kød - så nu spiser vi ganske alm. middagsretter som spagetti med kødsovs, flæskesteg, hakkebøffer osv. Det er for det meste min kæreste der laver maden...


Og ja, jeg elsker en burger, jeg elsker stegt flæsk med persillesovs og jeg elsker millionbøf og kartoffelmos.....


Men samtidig er jeg også super dobbeltmoralsk for jeg kunne aldrig drømme om at spise hest eller kanin som jeg har som kæledyr her hjemme... Jeg dømmer på INGEN MÅDE folk der spiser den form for kød - jeg ved jo godt at det et eller andet sted er helt naturligt...

Det er bare min egen helt personlige følelelse inden i - jeg hader at tilberede rådt kød og kan slet ikke feks. rense en kylling - derfor har jeg også sådan en mærkelig følelse af at være en "et skvat" når jeg kun kan spise kød, der absolut ikke ligner det, det kommer fra


I julen var min kæreste og jeg på en café der laver lækre vegetar retter - og jeg elsker den café, for her kan min kæreste få sin store bøf og jeg kunne få en lækker vegarret -og den smagte dejligt og jeg følte ikke at jeg fik forkerte ting ind i munden...


Om jeg nogensinde bliver 100% vegetar - det ved jeg ikke... Mon jeg til tid og evighed ville kunne holde mig fra et stykke stegt flæsk? eller er min rygrad for slap?


Men jeg ved at det er en del af mit liv som jeg tænker meget over lige nu... Og jeg ved bare at jeg har det svært med kød!


Det er min helt personlige holdning - jeg dømmer absolut ikke andre fordi de spiser kød... Jeg håber bare at folk vil vælge det som har haft et godt liv


Til jer som er vegetarer: Har i partnere som ikke er? Og hvordan forener i det i hverdagen?




;-) Mvh. Dorte (med Sara, Ódinn, Hildingur og Ludvig )


Vi søger brugte byggematerialer til vores stald-projekt - har du noget du vil sælge?

0
0
Svar på denne tråd
 
 Xoco davina
Forfatter: 
Dato:  04-01-2009 11:09

Jeg har så i flere sammenhænge været sammen med såkaldte vegatarer Sågar arbejdet sammen med nogen, så vores kantine også bød på vegatarretter og ingen af dem jeg har mødt, har stået tilbage for at spise slik og kager Slikket har ikke været specielt uden gelantine.


Men de har været godt til at præke og sørger for særbehandling


Hvis man højlydt kræver særbehandling p.g.a. at man er vegatar, så er min holdning, at så er man det og så holder man nallerne væk for samtlige ting, der ikke er for vegatarer Enten eller


Den dag jeg møder en rigtig vegatar, så vil vedkommende have min respekt for det og jeg vil selfølgelig tage hensyn til vedkommende




Mvh

Charlotte

Mangler du reg.smed, så kontakt mig over pb.



0
0
Svar på denne tråd
 
 Dorte...
Forfatter: 
Dato:  04-01-2009 11:18

min kæreste er absolut ikke vegetar


Og før han mødte mig var han meget lig din kæreste (kød SKAL på bordet dagligt helst, dog ved siden af flere grøntsager end gennemsnits ungkarlen )


Vi har løst det (ikke at det har været et reelt problem) ved at vi enten køber hver vores "kød" (jeg spiser soja "kød" der fås hos Irma) og så kombinerer det med div. grøntsager som tilbehør hvad enten det er "skinkeschnitzler" eller burger bøffer af soja - man kan ikke se forskel så det ligner en "rigtig" burger


Kæresten kan rigtig godt lide sojakødet(og det kan alle andre der har smagt det også) - det minder nu også så meget om kød at der gik 4 år før jeg turde tro det ikke var kød


Skal vi have pasta eller lignende laver vi blot én omgang soja-kødsauce med en masse grøntsager.


Men nu er min kæreste også ligeså glad for grøntsager som mig - anderledes var det da jeg boede sammen med min far hvor jeg nærmest måtte spise samtlige grøntsager selv


Og hvis man vil tabe sig er sojakødet faktisk også en god ting - mere protein og færre kcal end i meget kød


Faldt lige over du skrev:


>>>

I julen var min kæreste og jeg på en café der laver lækre vegetar retter - og jeg elsker den café, for her kan min kæreste få sin store bøf og jeg kunne få en lækker vegarret -og den smagte dejligt og jeg følte ikke at jeg fik forkerte ting ind i munden...<<<


det er jo rigtig essentielt det du skriver - det er sådan jeg har det ligger den cafe i Kbh?


>>>Om jeg nogensinde bliver 100% vegetar - det ved jeg ikke... Mon jeg til tid og evighed ville kunne holde mig fra et stykke stegt flæsk? eller er min rygrad for slap? <<<


Nu er det jo også kun DIG der vælger om du skal være 100% vegetar - men jeg må erkende jeg nok ikke var vegetar hvis der var kødretter jeg virkelig elskede/kød jeg savnede.


>>>Men jeg ved at det er en del af mit liv som jeg tænker meget over lige nu... Og jeg ved bare at jeg har det svært med kød!<<<


Og det fantastiske er vi lever i et samfund hvor vi stadig kan få lækker og rigeligt mad på bordet dagligt alligevel


Sig til hvis du vil hve opskrifter/inputs


Xoco

stud.theol


Nu med Davina i udlån


Happy new year

Happy new year

May we all have a vision now and then
Of a world where every neighbour is a friend

/ABBA

0
0
Svar på denne tråd
 
 silotte..
Forfatter: 
Dato:  04-01-2009 11:26

Var de virkelig bevidste om at der var gelatine i?


Sikke en "sjov" vegetar for normalt får slik med gelatine det jo til at "vende sig" i vegetarer (alle jeg kender).


Men jeg forstår godt på DEN baggrund hvis du synes at de har været dobbeltmoralske.


Jeg må så tilstå det kan være svært i butikkerne - jeg ser jævnligt (4-5 gange pr år) en pose slik (af mine yndlingsposer faktisk) skifte deklaration så der nogle gange står gelatine, andre gange ikke


Så jeg spiser kun Malacos Godt&Blandet + Salt&Blandet - den har nemlig været gelatinefri HVER GANG alle de år jeg har tjekket samt "Pingvin 6løbermix" fra netto og intet af det har kunstig farve heller


Nu spørger jeg lige af nysgerrighed:


Jeg tjekkede en Urtekram vingummi pose en dag - og der var rørsukker + gelatine i.


Er det så kun gelatine fra økologisk opfostrede dyr?


Ja jeg kom lige til at tænke på det da jeg faktisk troede urtekram fra uden sukker/gelatine - men nej


Og så vil jeg da gerne vide om jeg er "rigtig vegetar" i dine øjne


(og er jeg ikke - så er jeg heldigvis ligeglad )


Xoco

stud.theol


Nu med Davina i udlån


Happy new year

Happy new year

May we all have a vision now and then
Of a world where every neighbour is a friend

/ABBA

0
0
Svar på denne tråd
 
 vegetarer
Forfatter: 
Dato:  04-01-2009 11:30

Jeg må indrømme at jeg ikke kan forstå at folk har så travlt med hvad vegetarer spiser og ikke spiser, hvilket tøj de går i og om de bruger læder. Jeg synes der har været en del af de her tråde?


Det er vel ikke anderledes end alle dem herinde, der hidsede sig op over at der skulle være rodeo, men som garanteret alligevel køber produkter med buræg og konventionelt kød.


Og nej, jeg er hverken vegetar eller veganer. Men jeg har været - og jeg kan godt huske hvordan folk altid lige skulle klemme en eller anden led bemærkning ud mellem sidebenene hvis de så mig drikke soyamælk i min the, på trods af at jeg aldrig havde mødt dem før.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Eget valg
Forfatter: 
Dato:  04-01-2009 12:22

Går ikke op i hvad andre spiser som sådan - smag er individuel og kan ikke diskuteres... Bliver først irriteret hvis folk snakker om hvor skidt dyrene har det uden at have noget grundlag for det.


De der råber op om at de er vegetarer har jeg nok ikke så meget respekt for - mange af dem jeg har mødt ville jeg hellere kalde "ikke-kødspisere" fremfor vegetarere...


Veganere imponerer mig! - de skal sætte sig virkelig godt ind i tingene for at få det de skal have ernæringsmæssigt...




Enhver ser hvordan du ser ud - men kun få ved hvem du er...

0
0
Svar på denne tråd
 
 jeg har intet imod
Forfatter: 
Dato:  04-01-2009 12:25

at folk er vegetare og kommer der nogen i vores hjem laver vi gerne vegtar mad men er de det på grundlag af de syntes det er syndt for dyrene og samtidig har læder sadel osv har jeg intet som helst til overs for det øhhh er det ok at slagte koen for at få en god lædersadel til hesten dobbeltmorale så det basker

laver dog stadig vegetar mad til dem der ønsker


Hilsner Henriette



www.123hjemmeside.dk/knabstrupper

Den, der ler sidst, tænker langsomst

Bedækning tilbydes
ved
Majco`Equus-maximus

Matrialeprøve vinder 2008


0
0
Svar på denne tråd
 
 Hehe Monica:
Forfatter: 
Dato:  04-01-2009 12:28

Du skriver: Har aldrig kunne lide at tygge i det, smagen


Og lige netop DET forstår jeg absolut godt! Jeg kan fx. absolut ikke fordrage at tygge i varmetilberedte champignoner


Så lidt forståelse har jeg da Det er værre især med de her tøser som efter at have indtaget store mængder kød gennem deres barndom lige pludselig kommer i tanke om at det er synd for dyrene - og så blir vegetarer. De falder som regel fra igen - de kan når det kommer til stykket ikke rigtigt holde sig fra kødet alligevel. Den gruppe forstår jeg ikke Og så forstår jeg jo så heller ikke vegetarer som lystigt spiser vingummi osv med gelatine.


(Men min forståelse for en jødisk arbejdskammerat som angav at leve jødisk og derfor ikke måtte spise svin - men alligevel åd vingummi osv. med massevis af gelatine ... den er ca lige så stor )


/Trine T =)
What We Do in Life Echoes in Eternity.

If opportunity doesn't knock, then build a door.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Umiddelbart Xocodavina
Forfatter: 
Dato:  04-01-2009 12:34

Udfra hvad du skriver, så er du jo en rigtig vegatar


Mvh

Charlotte

Mangler du reg.smed, så kontakt mig over pb.



0
0
Svar på denne tråd
 
 Xoco ♣Davina♣
Forfatter: 
Dato:  04-01-2009 16:21

Xoco ♣Davina♣: Tusind tak for dit lange svar


Min kæreste kan heldigvis også godt lide grønsager og pastaretter osv. - Men jeg kan godt mærke på ham at det her er med at jeg overvejer helt at droppe kød, det er et lidt svært emne for ham - dog hjalp det lidt sidst vi snakkede om det og jeg fortalte ham at jeg ALDRIG kunne drømme om at forlange at han også skal holde op med at spise kød!

Han er fra jylland og når vi kommer hjem til min søde svigerfamillie er der ikke grænser for al den flæskesteg, frikadeller og grydestege der bliver sat på bordet


Nå men, heldigvis giver vi hinanden plads til vores særheder og jeg har jo min egen frie vilje


Jeg vil meget gerne have forslag til vegetar-retter -og du må også gerne sende dem som besked til mig, hvis det er at "spame" denne tråd... Så må vi se om det kan lempes over på min dejlige kærestes tallerken også


Cafén jeg beskrev ligger i Valby - men jeg kan selvfølgelig overhovedet ikke huske hvad den hedder... den er ret hyggelig og så ligger der en anden café/pizzaria lige ved siden af...

Måske nogen andre kender navnet på den?


Måske skal man bare lade være med at bruge ordet vegetar?! - da jeg kan fornemme at det provokere mange her inde...

Jeg kunne aldrig finde på at forlange særbehandling - Jeg eeeelsker tilbehør som kartofler, brød og salat..


Jeg er desværre heller ikke et fuldendt menneske Jeg har en lædersadel, jeg har en lædersofa og en skindjakke...

-Og jeg har også svært ved at holde mig fra sukker og fedt, selv om jeg egentlig burde lade være, Jeg løber ikke en tur dagligt selv om jeg burde... Jeg får engang imellem sagt en kommentar om et andet menneske som jeg egentlig ikke burde sige... Jeg synes at min nevø er meget dejligere end andre menneskers børn... Jeg kører i bil selv om jeg burde cykle, Jeg tager engang imellem bad uden at slukke vandet imens jeg putter shampoo i håret og jeg har skrællet kartofler under en renende hane

Jeps, jeg ser bestemt ikke mig selv som hellig - jeg har bare svært ved at spise kød, fordi jeg måske et eller andet sted har et forskruet syn på at dyr er mine "venner"...

Men tjae, det er jo bare sådan jeg er





;-) Mvh. Dorte (med Sara, Ódinn, Hildingur og Ludvig )


Vi søger brugte byggematerialer til vores stald-projekt - har du noget du vil sælge?

0
0
Svar på denne tråd
 
 svar til alle
Forfatter: 
Dato:  04-01-2009 17:49

Dorte:


Kan cafeen hedde Phoenix<? (Blå bygning på højre side med en kiosk/bus stop ved siden af)


De laver gode vegetar platter hvert fald, mødes jævnligt med en ven der og spiser.


Det du skriver:


>>>

Jeg er desværre heller ikke et fuldendt menneske Jeg har en lædersadel, jeg har en lædersofa og en skindjakke...

-Og jeg har også svært ved at holde mig fra sukker og fedt, selv om jeg egentlig burde lade være, Jeg løber ikke en tur dagligt selv om jeg burde... Jeg får engang imellem sagt en kommentar om et andet menneske som jeg egentlig ikke burde sige... Jeg synes at min nevø er meget dejligere end andre menneskers børn... Jeg kører i bil selv om jeg burde cykle, Jeg tager engang imellem bad uden at slukke vandet imens jeg putter shampoo i håret og jeg har skrællet kartofler under en renende hane

Jeps, jeg ser bestemt ikke mig selv som hellig - jeg har bare svært ved at spise kød, fordi jeg måske et eller andet sted har et forskruet syn på at dyr er mine "venner"...

Men tjae, det er jo bare sådan jeg er <<<


Jeg takker for dagens indlæg der fik mig til at smile - godt nok cykler jeg rundt og løber gerne dagligt når jeg ikke er skadet(som jeg pt er) men ellers er jeg enig


Mad opskrifts-spam må vi hellere holde ude af tråden - har du msn?


Kiwie(maxi):


Nu er forskellen jo at læder er et affaldsprodukt fra det kød I andre spiser


- mener du virkelig at de vegetarers heste så skal gå med udstyr der ikke passer pga vi har etiske overbevisninger?


(lur mig om vi ikke ville blive haglet ned hvis vi mente det ellers )


IKKE alle heste kan få en kunstlæder sadel der ligger optimalt(som fx min) - og når det kommer til sadel er kun det optimale godt nok til min hest læder eller ej. thats it.


Kan slet ikke tage dit indlæg seriøst.


Silotte: Hurraaaaa jeg er en rigtig vegetar - eller noget


Trine: Du kan jo fortælle din jødiske arbejdskammerat at IRMA har vingummier med fiskegelatine - ja og hvis du har arbejdskammerater der er muslimer eller pescetarer kan du jo sige det til dem også og ellers informere om Malacos 2 poser jeg har skrevet højere oppe


Varmebehandlede champignons er (leder efter bræk smiley)


Xoco

stud.theol


Nu med Davina i udlån


Happy new year

Happy new year

May we all have a vision now and then
Of a world where every neighbour is a friend

/ABBA

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  04-01-2009 18:12

Jeg er ikke vegetar.


Hvordan andre vælger at gøre tingene må være op til dem. Dobbeltmoral? Måske.. Men endnu engang er jeg ret ligeglad med hvad andre gør og hvad deres baggrund er for at gøre det.


Alligevel når jeg så kigger på, hvad jeg putter i munden, lever jeg rimelig vegetarisk. Jeg er ikke den type der skal have kød på bordet, for at der er tale om et tilfredsstillende måltid. Så til hverdag bliver der spist meget lidt kød her i huset. Og når der gør er det typisk fisk og kyllling. Køber så vidt det er muligt økologisk, men det har også meget med kvaliteten at gøre - synes ganske simpelt det smager bedre.


Sidder og overvejer lidt om man skulle prøve det soja'kød' der bliver anbefalet længere oppe? Bruger man det bare som alm. kød?


Men jeg ville aldrig kunne opgive en god saftig bøf eller en god gang hjemmelavet lasagne, så vegetar bliver jeg aldrig ;-)


Og elsker smagen af varmebehandlede champignons.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Varmebehandlet ????
Forfatter: 
Dato:  04-01-2009 19:02

Er det stegt i smør :-)





Illum

*

Nej det er ikke stavning eller formulering der gør en seriøs skribent..

Det er om personen er til at holde ud "høre" på,eller om personen er en latterlig selvhøjtidlig,selvretfærdig klynker.

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  04-01-2009 19:17

Det er da sådan jeg forstår det i hvert fald. Eller bare generelt brugt i varme retter, som f.eks. wok eller champignonsauce.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Stegte Champignons
Forfatter: 
Dato:  04-01-2009 21:22

Mmmmmm... jeg Eeeeeelsker stegte champignons


Xoco ♣Davina♣: Jeg har sendt dig en besked




;-) Mvh. Dorte (med Sara, Ódinn, Hildingur og Ludvig )


Vi søger brugte byggematerialer til vores stald-projekt - har du noget du vil sælge?

0
0
Svar på denne tråd
 
 meat is murder
Forfatter: 
Dato:  04-01-2009 21:34

Jeg er veganer, der er sandheden og det eneste rigtige ;)


Jeg har stadig enkelte læder ting til mine heste, som er en del år gamle.. Nu kunne jeg aldrig finde på at købe noget af læder, skind osv..


Jeg tjekker alt, når jeg er på indkøb, ville aldrig købe noget, hvis der blot var mælkesukker i, heller ikke hvis det var til en anden..

Så jeg er rendyrket veganer, vil være det resten af mit liv.. Og vil altid mene at kødspisningen er egoisme og ondskabsfuldt..


-Veo; Veganer og dyrerettigheds aktivist!

Stald Nordlund www.LeoGio.dk

Tinkeren Coco

Ismulen Halla fra Hejelte

Ismulen Ljufá fra Vestergaard

Is'føllet Ljúf fra Nordlund

.

*Ungdomshuset, Jagtvej 69 lever stadig*

0
0
Svar på denne tråd
 
 Omvendt?
Forfatter: 
Dato:  04-01-2009 21:59

Nu er forskellen jo at læder er et affaldsprodukt fra det kød I andre spiser


- mener du virkelig at de vegetarers heste så skal gå med udstyr der ikke passer pga vi har etiske overbevisninger?


Vi kunne jo også sige at kødet er at affaldsprodukt fra skind-/læderfremstillingen, hvorfor lade det gå til grunde.


Hvad skal vi i øvrigt gøre af alle de dyr, der skal aflives, hvis ikke vi må spise dem? Grave dem ned og forurene grundvandet? Selvfølgelig er det kun for en kort årræke, derefter vil de fleste dyr være udryddet da der ikke er noget formål med dem. Der er jo ikke plads til så voldsomt mange vildtlevende køer og svin i den danske natur.


Mvh.
Charlotte
***
Züchten heißt: Denken in Generationen!

TIL SALG

Ædelt DV-hoppeføl af dressurafstamning

Ædelt DV-hingsteføl - et muligt militaryemne

Welsh Mountainhoppeplag eller -hoppeføl

***

0
0
Svar på denne tråd
 
 At holde liv i arten...
Forfatter: 
Dato:  04-01-2009 22:22

Tjae Charlotte, jeg tror ikke at køerne og grisene takker dig for at holde liv i deres art ved at have dem stående i små stalde, bag tremmer, under kummerlige forhold


Men jeg skal gerne have et par grise gående i min baghave så vi ikke udryder arten helt hvis det er




;-) Mvh. Dorte (med Sara, Ódinn, Hildingur og Ludvig )


Vi søger brugte byggematerialer til vores stald-projekt - har du noget du vil sælge?

0
0
Svar på denne tråd
 
 svar...
Forfatter: 
Dato:  05-01-2009 00:11

Charlotte:


Jeg mener modsat fx Veo ikke folk er onde når de spiser kød - jeg håber bare folk vælger dyr eller produkter fra dyr der har haft det godt.


Men jeg er nu ret sikker på at det er læder der er biproduktet, men det er jo ikke for mig pointen.


For mig er pointen om man kan byde sin hest at gå med en sadel der ikke passer (kun pga etiske overvejelser)? jeg har ikke kunne få en kunstig sadel til at ligge mere optimalt end min Lemetex så det kan JEG ikke. Men hvis fx en Isabell Bates(mener jeg den hedder) kunne ligge lige så godt på hende ville det da være fint


Men mine ridestøvler, bukser mv er kunstskind eller hvad sådan noget hedder.


Veo: er du studerende med hest? jeg var også hardcore veganer engang - men af hensyn til økonomien(vi har indtil nov 08 været studerende begge to og jeg skal læse 4½ år endnu) har jeg valgt at bruge alm (øko eller gerne Thise) mælk i kaffen da det trods alt giver en stoor besparelse og jeg ikke er intolerant.


Hvordan får du dine aminosyrer og vitaminer fra æg når du er veganer? jeg spørger af nysgerrighed da jeg jo selv har været veganer - og jeg har tænkt MANGE kreative tanker for at blive dækket ind og jeg KAN ikke finde vegetariske/veganske alternativer til æg(og fisk som jeg burde få men ikke får)så jeg prøver at tvinge det i mig nogle gange


Nett: ja det bruges som alm kød - noget er helt uden æg/mælk noget er med æg og mælk. Det hedder Halsans Kök. Der er både "schnitzler", burgerbøffer, nuggets, fars etc. Kan fås i Irma City - Coop har en variant lavet af noget med svampe (Quorn) men jeg synes hverken mætheden eller smagen er bedre end Irmas


Dorte: har tilføjet dig min msn :-)


Xoco

stud.theol


Nu med Davina i udlån


Happy new year

Happy new year

May we all have a vision now and then
Of a world where every neighbour is a friend

/ABBA

0
0
Svar på denne tråd
 
 Når jeg siger
Forfatter: 
Dato:  05-01-2009 09:08

varmebehandlede så taler jeg om alle former for varme retter hvor champignoner indgår i hele stykker der skal tygges - om de så er smørstegte på panden, hældt i en gryderet eller andet. Bare de er hakket til smadder så jeg ikke skal TYGGE i dem *Gys*


Og så synes jeg i øvrigt - men lader folk helt selv om det :) - at det er noget pjat ikke at ville drikke mælk og spise æg.... Mest fordi jeg ikke helt ser hvordan det skader dyrene. Det er noget andet hvis man ikke kan LIDE mælk og æg - eller ikke kan lide at tygge i æg. Men at fravælge det på grund af etiske årsager alene - det synes jeg personligt er noget værre pjat.


/Trine T =)
What We Do in Life Echoes in Eternity.

If opportunity doesn't knock, then build a door.

0
0
Svar på denne tråd
 
 xoco.....
Forfatter: 
Dato:  05-01-2009 09:30

nu er det ikke et affalds produkt men et biprodukt som chalotte jo også nævner.....

du kan ikke tage mit indlæg seriøst helt fint!!! jeg kan da heller ikke tage seriøst at man kalder sig vegetar på grundlag af det er syndt at dyrene skal slagtes for man kan spise dem og samtidige benytter biproduktet (læder) sakset fra dit indlæg (kan ikke lide tanken om at dyr skal dø for at jeg kan spise dem.) det er da dobbeltmoralsk så det basker!

Hvorfor så ikke bare kalde sig vegetar fordi man ikke kan lide kød (smag og behag) der er tros alt en ko der måtte lade livet for din hest kunne få en go sadel og blev kvæg ikke slagtet for kødet skyld ville læder jo nok blive en mangel vare, mon ikke??



Hilsner Henriette



www.123hjemmeside.dk/knabstrupper

Den, der ler sidst, tænker langsomst

Bedækning tilbydes
ved
Majco`Equus-maximus

Matrialeprøve vinder 2008


0
0
Svar på denne tråd
 
 kiwi...
Forfatter: 
Dato:  05-01-2009 13:03

Når nu jeg synes det er synd - så har jeg nok tjekket om fx en Isabell Bates i kunstskind lå ligeså godt på hesten skal du se


Men jeg kan ikke forsvare over for mig selv at min hest går med en sadel der ikke ligger optimalt fordi JEG synes det er synd for koen.


Hvis du læser resten af mit indlæg står der faktisk også at mine støvler etc er af kunstlæder(eller hvad sådan noget kaldes).




Og ja, det må afhænge af øjnene der ser - men for mig er det nu læderet(skindet) der er biproduktet af kødindustrien og ikke omvendt. Jeg er overbevist om at langt flere mennesker på verdensplan vil have kød dagligt end folk vil have nye sadler.


Og du svarer stadig ikke på mit spørgsmål - ville du synes det var fair at lade din hest lide under dine etiske kvaler og gå med udstyr der ikke passer den?


Du kan være evigt forvisset om at jeg til hver en tid vil søge at undgå en lædersadel (netop pga min overbevisning).


Fx havde min gamle lærehest Major(nu ejet af min veninde Monicasof) en Wintec kunstsadel - den kunne ligge godt på ham


men jeg vil IKKE gå på kompromis med pasformen og man vælger nu altså en gang ikke selv hvorledes hesten er "designet".



>>>Hvorfor så ikke bare kalde sig vegetar fordi man ikke kan lide kød (smag og behag)<<<


Faktisk nævner jeg altid denne grund først når folk spørger mig(at jeg aldrig har kunne lide nogen form) - DEREFTER nævner jeg at jeg synes det er synd. Og jo jeg synes det er synd, JEG kan ikke få mig selv til at forliges med tanken om at spise et dyr der er dødt - men det er skam også gældende for fisk, kylling og andre ting der IKKE bruges til andre produkter såsom sadler.


Og bare rolig, jeg har brede skuldre så jeg kan GODT klare hvis du synes jeg er dobbeltmoralsk fordi jeg ikke vil lade min hest gå med noget der ikke passer den - men jeg har heller ikke behov for at blande mig i hvorvidt andre spiser kød eller ej. Jeg håber som sagt bare at I(kødspisere) går LANGT uden om når der er 7 kyllinger for 90 kr eller lignende slagtilbud og køber kødet der hvor det har haft en god opvækst.


Det mener jeg er vores ansvar som forbrugere - og JA jeg melder mig udenfor indflydelse som vegetar idet jeg ikke indgår i konsummængden - men så prøver jeg at påvirke ved at købe det mælk/evt æg der i mine øjne har givet dyrene den bedste trivsel og havde vi mulighed for det købte vi gerne direkte ved landmanden.


Trine: For fx Veo højere oppe vil jeg gå ud fra det er rent ideologisk - det lyder hvert fald sådan. For mig er det jo lige så meget fordi jeg ikke kan lide det. Jeg er helt enig med champignons - HVAD er lige pointen med dem?


Xoco

stud.theol


Nu med Davina i udlån


Happy new year

Happy new year

May we all have a vision now and then
Of a world where every neighbour is a friend

/ABBA

0
0
Svar på denne tråd
 
 Biprodukter
Forfatter: 
Dato:  05-01-2009 13:12

Nu går alt skindet fra slagtede dyr jo ikke til sadler. Jeg har da bemærket utallige mennesker med sko i læder, de fleste hvis ikke alle der kører motorcykel har skindtøj på, jeg har også set kufferter, tasker mm i læder.


Så pointen i det er jo at begge sider af dyret skal/kan anvendes til noget. Men HVIS man er fanatisk modstander af at et dyr skal lade livet for at være til gavn for mennesket, så må man jo gøre noget ved det.


Forskellen på en Wintec og fx en Kieffer er jo ikke kun faconen men mere materialet. Dvs hvis der er nok vegetarer der ønsker fx en Kieffer stof-sadel, så vil det blive lavet.


Mvh.
Charlotte
***
Züchten heißt: Denken in Generationen!

TIL SALG

Ædelt DV-hoppeføl af dressurafstamning

Ædelt DV-hingsteføl - et muligt militaryemne

Welsh Mountainhoppeplag eller -hoppeføl

***

0
0
Svar på denne tråd
 
 Charlotte*LUND*
Forfatter: 
Dato:  05-01-2009 13:39

Det er rigtig nok - men nu har jeg ikke nogle skindsko o.lign så tænkte hovedsageligt på sadler, my bad


>>>

Så pointen i det er jo at begge sider af dyret skal/kan anvendes til noget. Men HVIS man er fanatisk modstander af at et dyr skal lade livet for at være til gavn for mennesket, så må man jo gøre noget ved det.<<<


Jamen som sagt - JEG kan ikke få mig selv til at spise kød og nej jeg forstår ikke andre kan. men fred med at folk kan,


Men jeg ved trods alt også noget om ernæring - og selvom vi i DK har et meget stort (for stort/unødv.) kød forbrug så ER der nogle ting vi ikke kan få vegetabilsk - så jeg siger jo ikke at alle skal være vegetarer.


Tværtimod ville jeg ønske jeg kunne få mig selv til at spise fisk (og evt fjerkræ)da der er nogle ting deri jeg ikke KAN få ligemeget hvor kreativt jeg har prøvet at tænke da jeg jo også synes at fiskeolie kapsler er ligeså synd for fisken


Som skrevet håber jeg bare folk støtter de folk der har givet dyrene gode kår og så vælger ikke at spare der.

>>>Forskellen på en Wintec og fx en Kieffer er jo ikke kun faconen men mere materialet. Dvs hvis der er nok vegetarer der ønsker fx en Kieffer stof-sadel, så vil det blive lavet.<<<


God pointe - jeg må se om jeg kan finde en masse (vegetarer) der vil være med til at få Lemetex,Kieffer &co til at lave kunstsadler


Xoco

stud.theol


Nu med Davina i udlån


Happy new year

Happy new year

May we all have a vision now and then
Of a world where every neighbour is a friend

/ABBA

0
0
Svar på denne tråd
 
 Vegetar
Forfatter: 
Dato:  05-01-2009 14:35

Hvis man er vegetar må det være med ALT hvad det indebærer. Det vil sige, INGEN former for kød - heller ikke fiskekød eller padder mv. Alt hvad der indeholder noget fra dyr må ikke spises, og det gælder også slik, chips, kager mv.


Enten er man vegetar eller også er man ikke. Der er ikke nogen middelvej.


Faktisk har jeg ikke det fjerneste imod vegetarer, men jeg bliver det ikke - jeg eelsker nemlig kød


Dog spiser jeg aldrig svinekød. Det er ikke fordi jeg har noget imod at spise det, men jeg kan bare ikke lide smagen længere. Hvis folk spørger mig hvorfor - så siger jeg altid bare, at jeg er muslim


Venlig hilsen


M

0
0
Svar på denne tråd
 
 jamen jeg
Forfatter: 
Dato:  05-01-2009 16:07

har skam da ikke det fjerneste imod din hest har en sadel der passer (du kunne nok ved at henvende dig til en sadelmager frabrikant få spiceal lavet en sadel i kunststof men det kan være det koster ) og severe som sagt vegetar mad til folk der ikke ønsker kød uanset årsag dertil....


jeg kaldte foresten også skindet et biprodukt og ikke et affalds produkt som du gjorde tidliger

jeg har bare ikke meget tilovers for at man udtaler at man ikke vil spise kød fordi det er syndt for dyret at skulle dø på det grunlag men det er ok den lader livet for hesten kan få en sadel der passer.....

og enige om man skal overveje sine indkøb og at det pågældne dyr har haft et godt liv inden det ender i fryseren eller som en go lædersadel


Hilsner Henriette



www.123hjemmeside.dk/knabstrupper

Den, der ler sidst, tænker langsomst

Bedækning tilbydes
ved
Majco`Equus-maximus

Matrialeprøve vinder 2008


0
0
Svar på denne tråd
 
 Vegatar?
Forfatter: 
Dato:  05-01-2009 17:55

Jeg er alt andet end vegatar, for jeg eeeelsker kød Jeg har udstyr i læder, sko og ja sågar også en taske. Ej at forglemme min rævepels jeg fik i julegave af manden forrige år.


Til gengæld har jeg fuld forståelse med folk som vælger kødet fra. Især når man ser hvordan mange dyr lever kummerlige forhold blot for at blive fedet hurtigt op og så slagtet.


Men de som også holder sig fra æg, mælk osv., produkter som ikke kræver slagtninger eller andre ofrelser for at blive til, det forstår jeg ikke.. Jeg synes det er fantastisk at dyr kan lave produkter til os vi kan spise og drikke, mens de selv kan have livet i behold.



Mangler du overnatning til hingstekåringen? Så se min præsentation!

Super 1'er pony sælges:

www.dba.dk/asp/soegning/ detail.asp?annonceid=58066548

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  05-01-2009 18:22

Er godt nok ved at være træt af at folk siger jamen det kan da godt være at rollkur er forkert, men spins er heller ikke sundt(bare et eksempel) eller jamen naboen slår jo også sin hund, så må jeg vel også

Bare fordi andre gør noget forkert gør det bestemt ikke det man/i/du/jeg gør rigtigt af den grund! nej nej nej!

Buræg og rodeo er forkert og skidt mine øjne, men det at hønsene lider eller hestene lider gør det s.a.t.m.e da ikke bedre/mere rigtigt at hestene/hønsene skal lide!

Nej, det vi gør blir aldrig bedre eller mere rigtigt af at andre gør noget mere forkert/dårligere!

Fordi ens veninde tæver sin hest med en longepisk hver dag, gør det det ikke bedre/rigtigere at man selv "kun" tæver sin hest en gang om ugen med en springpisk.


Og kød og mælk er ikke biproduktet i kvægproduktion, det er skind/hud. der er slet ikk penge nok i kvægskind/hud til at man kan ha kvæg udelukkende for det...


Vi er klogere end dyrene, så prøv dog at vise det! Stop mishandling af dyr!

0
0
Svar på denne tråd
 
 og der var
Forfatter: 
Dato:  05-01-2009 22:03

sørme ingen der havde noget at sige til det...


Vi er klogere end dyrene, så prøv dog at vise det! Stop mishandling af dyr!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Xoco...
Forfatter: 
Dato:  05-01-2009 22:04

"Veo: er du studerende med hest? jeg var også hardcore veganer engang - men af hensyn til økonomien(vi har indtil nov 08 været studerende begge to og jeg skal læse 4½ år endnu) har jeg valgt at bruge alm (øko eller gerne Thise) mælk i kaffen da det trods alt giver en stoor besparelse og jeg ikke er intolerant.


Hvordan får du dine aminosyrer og vitaminer fra æg når du er veganer? jeg spørger af nysgerrighed da jeg jo selv har været veganer - og jeg har tænkt MANGE kreative tanker for at blive dækket ind og jeg KAN ikke finde vegetariske/veganske alternativer til æg(og fisk som jeg burde få men ikke får)så jeg prøver at tvinge det i mig nogle gange
"


Lige nu holder jeg et sabbat år, men før sommerferien var jeg studerende veganer med heste, geder, kaniner, chinchillaer og hund.. Den ene hest som vel og mærke har været indlagt i 3 uger, i en lang periode haft dyrlæge 3 gange om ugen, får stadig medicin daglig.. plus en kanin som i øvrigt også var til dyrlægen en gang om ugen i flere måneder...


Så jeg kan kun sige, at det abselut er billigere at være veganer end kødæder..


Jeg får hvad jeg skal have, har fået taget blodprøve osv, jeg har alt.. Jeg tager ingen tilskud overhovedet, jeg spiser bare vegansk, sund, varieret og billigt ;)



Og lige til dem, der snakker om, at hesten ikke skal lide under vores etiske valg... Selvfølgelig skal hesten ikke lide, men hvorfor skal andre dyr lide pga af vores heste/ridemetodes valg ? Det er vel det samme?


Jeg har lædersadler til begge heste, de blev begge købt, da jeg købe hestene, den gang hvor jeg var kødæder.. Jeg smider ikke mine sadler ud, det er jo direkte dumt, ingen dyr lider af at jeg beholder dem.. Dog har jeg ikke redet med sadel i to år, det er nu mere pga mine ridemotoder.. Og nej mine heste har ikke ondt i ryggen og lider på ingen måde, fordi jeg rider uden sadel, har haft lange snakke med mine dyrlæger om det..


-Veo; Veganer og dyrerettigheds aktivist!

Stald Nordlund www.LeoGio.dk

Tinkeren Coco

Ismulen Halla fra Hejelte

Ismulen Ljufá fra Vestergaard

Is'føllet Ljúf fra Nordlund

.

*Ungdomshuset, Jagtvej 69 lever stadig*

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  05-01-2009 22:55

Jeg er også vegetar - jeg spiser ikke slik med gelatine, jeg går ikke i skind/pels whatever, jeg bruger ikke kostmetiske produkter/andre produkter der er testet på dyr - jeg er generelt et meget overvejende menneske mht mine etiske holdninger og MIG SELV..


NEJ mine dyr er ikke vegetarer - men de får foder der ikke er testet på dyr.


JA jeg bruger læderudstyr til mine heste fordi jeg ønsker at mine heste får det bedste og det bedste er i dette tilfælde læderudstyr (har endnu ikk kunne finde noget kunstlæder der passede).


NEJ min kæreste er ikke vegetar, det er faktisk somregel ham der laver maden og han deler gerne tingene op for min skyld..




Mvh Heidi


~ Min nye Amr. colliehvalp er født d. 24/8 2008 ~

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg er meget inspireret af:
Forfatter: 
Dato:  06-01-2009 00:04

www.skinnybitch.net/

Jeg synes der er nogle rigtig gode opskrifter i bøgerne. Jeg er ikke fanatisk.



Anne Kathrine (:
0
0
Svar på denne tråd
 
 HAHA NEW YORK OG KOGEBØGER
Forfatter: 
Dato:  06-01-2009 00:31

haha er lige ankommet fra new york med en kæmpe influenza og 2 bøger som jeg naivt troede var et par lækre bøger med fede slankeopskrifter. Hvad opdager jeg til min rædsel i nat da jeg ikke kunne sove mere...... 2 skingrene skøre vegetarbøger.!! Kan I tænke jer en skuffelse, nå men der er vel noget der kan bruges. DE advarer dog imod sukker, hvidt mel, lys pasta og det sædvanlige usunde så lidt er vel også ok.

......... MEN de er nu gode til kager og desserter "over there" så mon ikke de kan bruges alligevel


"skinny b i t c h " og "skinny b i t c h in the kitch" ...Kick ass recepies for hunfry girls who want to stop cooking crap (and start looking hot)

suk ja hvem skulle tro de var om vegge.?!!

Jeg læser videre i nat... søger flere gulkorn

0
0
Svar på denne tråd
 
 Gør hvad jeg føler
Forfatter: 
Dato:  06-01-2009 03:20

Pudsigt at det er sådan et diskutabelt emne ;-)


Kan man så heller ikke fx. interessere sig for sund livsstil - når man er ryger, eller kvartalsdranker, eller?

Fordi så er man dobbeltmoralsk og lever ikke op til sine egne principper, og det må være enten eller, eller øh.. hvad det nu handler om


Jeg ved da ikke om jeg er vegetar, vel ikke RIGTIG vegetar, eftersom jeg spiser fisk, men det er nu engang lettere at sige "jeg er vegetar men jeg spiser fisk", i stedet for at remse alt det op jeg IKKE spiser :-)


Jeg spiser også gerne vingummier, ostevalle, benmel osv. osv...


Hvis nogen synes det er et problem, jamen så værsgo :-)


Og grunden til at jeg ikke spiser dyr, er at jeg ikke bryder mig om tanken om at spise dyr.

Jeg kan godt lide smagen af kød, det er ikke det.

Men jeg bryder mig ikke om at spise noget jeg ikke selv ville kunne slå ihjel, - så jeg undværer det gerne.


Den dag jeg bliver bedt om selv at slå en fisk ihjel, er det nok også slut med at spise fisk... men det er trods alt LIDT nemmere for mig at relatere til, måske fordi det er et "koldt" dyr - hvad ved jeg.


Jeg gør bare som jeg føler for.


Jeg kan godt klare at have læderting osv, det generer mig ikke.

Dog ville jeg nok aldrig gå i pels.


Det generer mig heller ikke at andre spiser kød, det er efter min mening folks 100% helt eget valg, hvordan og hvad de vil spise, og hvilke regler de vil have, og deres begrundelser.


Og det ønsker jeg så til gengæld, gælder begge veje :-)



0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  06-01-2009 09:29

Hippo, netop vi skal alle være her..


Jeg er personligt TRÆT af at hver gang jeg nævner jeg er vegetar så bliver folk arrogante og spydige (bestemt ikke alle, men de fleste) - de som kender mig, og mine holdninger VED at jeg fortæller gerne om mit valg, jeg fortæller gerne HVORFOR jeg er vegetar, det ved også at jeg ikke siger "Goddag, mit navn er Heidi og jeg er vegetar", jeg lægger dog overhovedet ikke skjul på at jeg er vegetar og er meget markant i mine holdninger, men hvis folk lader mig leve som jeg vil, så lader jeg dem leve som de lyster..


Hele min ideologi i det her er "Respekt for liv" - og det burde man have ligegyldigt om man vælger at spise kød eller ej..



Mvh Heidi


Yes, I am a vegetarian.

No, I don't eat fish.

No, I don't wear leather or fur.

Yes, I get enough protein.

No I don't eat anything with gelatine.

Yes I have a life!


0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider