Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Rottegift i maden
Forfatter: 
Dato:  28-11-2008 21:25

Jeg opdagede ved et tilfælde at de var store hårde klumper af et eller andet presset pulver i min hest´s mash.

Jeg opdagede det fordi jeg skulle checke om det var for koldt.

Vi har jo haft en del "uforklarlige" hændelser på gården, vi har overvejet videoovervågning osv.


Jeg tænkte om det kunne være resterne fra en rottelokkedåse, og tænker på om der er mulighed for at checke det på en nem måde??


Jeg ved med 100% sikkerhed at der ikke var noget i foderet da jeg hældte det op, jeg hælder selv foder op i spande og hun får foder hvor ALT uvedkommende ville ses med det samme.


Min hest ville selvfølgelig ikke spise sit foder, men hvad med den unge kunne hun finde på at æde det der tilbudt (hun er meget madglad)??

Puha, gode råd modtages, det er et hestekollektiv så alle står på samme præmisser, dvs ingen ejere


PART søges til skøn hest, skriv over HN
Er det dig?

Venlig hilsen Gitte
0
0
Svar på denne tråd
 
 Glemte
Forfatter: 
Dato:  28-11-2008 21:37

Jeg har selvfølhelig gemt stykkerne, og tænkte på en eller anden form for test??


PART søges til skøn hest, skriv over HN
Er det dig?

Venlig hilsen Gitte
0
0
Svar på denne tråd
 
 Det er nok ikke rottegift
Forfatter: 
Dato:  28-11-2008 21:45

Det skal være letopløseligt- ellers æder de det ikke.


Hvad mener du med "uforklarlige ting"?


Og så dyre er webcams ikke- de kan fås for en hund. Husk at skilte med at der er overvågning. Og så ville jeg kontakte politiet.


Men overvågning /skiltning vil nok løse problemet.



Mvh
xtiny


*** Kærnemælkshorn til Folket!***




0
0
Svar på denne tråd
 
 Bange..
Forfatter: 
Dato:  28-11-2008 21:53

Ja webcam er ikke dyre, det er pc´en der er dyr, og den skal stå fast inde i huset ellers er det jo ligegyldigt.

Vores problem er at det skal være trådløst og at der ikke er strøm der hvor det skal sidde...


Der har været flere episoder hvor heste har fået 4 gange foder, klippet man og hale af, læsset op til 10 børe hestelort ind i andres bokse.

Sten oveni foderet, små mærkelige ting i foderet, tyveri osv.

Vi har en idé om hvem det er, men ingen beviser :-(

1 er flyttet da hun var bange for sin hest...


PART søges til skøn hest, skriv over HN
Er det dig?

Venlig hilsen Gitte
0
0
Svar på denne tråd
 
 Men hestene
Forfatter: 
Dato:  28-11-2008 22:15

Kan du ikke låne et par store hunde? Af typen, der kan flænge en buksebag?


Der er vel hegn og strøm- og så kan man få kameraer med harddisk. (De er bare dyre). Men hestenes liv er vel også noget værd. I visse tilfælde kan man få trådløst udstyr der rækker 10 km over åbent land.


Så det er- vel- hvad I vil give.

(Husk at skilte- ellers er det ikke noget værd som bevis).



Mvh
xtiny


*** Kærnemælkshorn til Folket!***




0
0
Svar på denne tråd
 
 det du nævner
Forfatter: 
Dato:  28-11-2008 22:21

er da så vildt, at jeg undrer mig dybt over at der ikke er kommet kamera op.


Nanna


And the rain will kill us all

We throw ourselves against the wall.


Keep your friends close. Keep your enemies closer


0
0
Svar på denne tråd
 
 Gode råd.
Forfatter: 
Dato:  28-11-2008 22:26

Nu er det som skrevet et kollektiv, det betyder vi har forpagtet stedet af skov og natur.

Vi er alle ansvarlige og ingen har udvidet råderet til at indkøbe udstyr.

Vi er nok for uvidende om hvad der skal til af udstyr, og jo jeg havde tænkt mig at gøre det UDEN at skilte med det, vi har før fortalt vidt og bredt at der var sat overvågning op, men det fortsatte stadigvæk...




PART søges til skøn hest, skriv over HN
Er det dig?

Venlig hilsen Gitte
0
0
Svar på denne tråd
 
 Medmindre I griber vedkommende
Forfatter: 
Dato:  28-11-2008 22:56

På fersk gerning, så....


MAN SKAL SKILTE MED OVERVÅGNING.


Om vedkommende så kan ses proppe muselort i hestenes mad på video- så er det IKKE bevis. I skal skilte.



Mvh
xtiny


*** Kærnemælkshorn til Folket!***




0
0
Svar på denne tråd
 
 Beviser
Forfatter: 
Dato:  28-11-2008 23:17

Det kan godt være det ikke er juridisk korrekt, men det er bevis nok til at vi kan smide vedkommende ud af stalden,


PART søges til skøn hest, skriv over HN
Er det dig?

Venlig hilsen Gitte
0
0
Svar på denne tråd
 
 Tror I da
Forfatter: 
Dato:  28-11-2008 23:27

Det er en staldkammerat?


Skal man ikke være ret obsesiv for at trille 10 læs møg ind i stalden?



Mvh
xtiny


*** Kærnemælkshorn til Folket!***




0
0
Svar på denne tråd
 
 hvis det er rotte gift
Forfatter: 
Dato:  29-11-2008 01:46

så vogt dig. det kan slå hesten ihjel hvis uheldet er ude, hvis den får meget af det.lever/ nyre funktionen står af først


vi mistede 7 heste på den bekostning


skiltningen behøver vel ikke være ret stor?? påstørelse med et frimærke? ej spøg til side men helt ærligt- jeg havde ofret at sætte et kamera op for min hests skyld.



havde det sket her hos mig havde dobermannen fået lov at sove i stalden et par dage!




sort allround hest sælges meget billigt, incl udstyr.


miniature hoppe,87 cm i stg, sælges til første bud over 1000 kr!


wintec 100 17" el. anden stor stofsaddel købes

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hvor mange heste
Forfatter: 
Dato:  29-11-2008 08:21

Hvor mange heste er der? Hvis i splejser om sådan et kamera er det vel ikke så dyrt?? I forhold til en død/syg hest ihvertfald. Lyder godt nok virkelig sindsygt.


Sæt et skilt op. Men sæt det så det er svært at se hvis du vil vide hvem det er... Du kan evt sætte det op nu hvor i intet har -og hvis det så sker igen fordi de har luret det var falsk så er det bare op med kameraet et godt skjult sted.


Louise

&
Stald Kelon´s Lerano


Hundelegekammerat søges til min dansk/svenske Fiona. Kæmpe, indhegnet have haves til leg. 5560 Aarup.




0
0
Svar på denne tråd
 
 Det er en af vore
Forfatter: 
Dato:  29-11-2008 13:13

Ja det er en stald"kammerat", og det er vel ikke så svært at smide egen @!#$ over i naboens boks, vi kan da også se hvem der har muget, dummere er vi heller ikke, men beviset mangler, ellers er det jo bare påstand mod påstand...


Men det er mere om der findes en test til at bevise det jeg har i en pose er gift eller ej??



PART søges til skøn hest, skriv over HN
Er det dig?

Venlig hilsen Gitte
0
0
Svar på denne tråd
 
 Test....
Forfatter: 
Dato:  29-11-2008 13:25

Et laboratorie vil kunne teste det men det koster kassen så med mindre du er villig til at punge ud så -nej.


Louise

&
Stald Kelon´s Lerano


Hundelegekammerat søges til min dansk/svenske Fiona. Kæmpe, indhegnet have haves til leg. 5560 Aarup.




0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider