Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Kattelem og chip i nakken ??
Forfatter: 
Dato:  08-09-2008 12:00

Hej


Vi har sidste vinter haft store problemer med at holde fremmede katte ude af huset. Vores ene kat er begyndt at strinte indenfor fordi hun er blevet utryg, så kattelemmen er nu lukket permanent


Vi har i sommers løst problemet ved at sove med åbent vindue så kattene kunne rende ind og ud der. De fremmede katte tør nemlig ikke komme ind når de ved vi er der


Nu er efteråret på vej og vi tænker på at anskaffe os en anden form for kattelem, men er ikke meget for dem hvor kattene skal ha halsbånd på m. chip i.


Jeg har på nettet læst, at man kan få en kattelem som sammen med en chip i kattens nakke, automatisk åbner sig når kattens "stregkode" registreres. Er det noget i kender til ??


Min dyrlæge havde ikke hørt om det...


Masser af hilsner fra

Kristina :-)


Medicinsk laserbehandling til mennesker og heste.


www.laserterapeuten.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 umiddelbart
Forfatter: 
Dato:  08-09-2008 12:28

synes jeg det lyder som en dårlig ide. Hvad gør man om kattelemmen blir ødelagt? Giver katten ennu en chip i nakken?


Men ja, jeg synes nog jeg har hørt om metoden. Har haft exakt samme problem selv, men har heldigvis nu fred i huset igen. Og åben kattelem. Det kostede nogle nætters søvn.

0
0
Svar på denne tråd
 
 har hørt om dem
Forfatter: 
Dato:  08-09-2008 14:31

Jeg har hørt om dem igennem min veninde som er dyrlæge, idet vi også har problemer med indtrængende katte.


Chippen du nævner er den type chip som vi i forvejene indtificere vores dyr med, hvis de ikke er øremærkede. Du ved, er hesten/katten/hunden chippet?


Mange hunde er, få katte er chippet. Ideen med at chippen en kat er samme som den med hunden. Identifikation. Bedre at aflæse end en øremærkning, som nogle gange kan blive svagere med årene.


Nogle har så været snu nok til at aflure ideen med at udvide markedet for kattelemme. Istedet for at registrere om katten har magnet på sig aflæser den kattens(eller kattenes) chip(-s). Den kan indstilles til at tage alle husets 20 katte eller bare en. Går lemmen i stykker (tvivler nu), køber man ny lem og indregistrere ens kat i den nye. Altså en og samme chip i katten. Kræver ikke udskiftning,, da katten vel næppe smider sin chip væk eller hænger den i hækken sammen med halsbånd.


Prisen er nok i den hamper ende. Ergo dyr, men det løser nok problemet for good.


Send PB hvis jeg skal forhøre mig om hun ved hvor de indkøbes og pris på disse(exclusiv kattens chipning, som jo er en dyrlægeopgave).


Kilden.

mor til Lea 02.05.06 og med termin 03.12.08

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider