Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Blir jeg smidt ud, hvis jeg klager?
Forfatter: 
Dato:  28-07-2008 20:04

Jeg bor i en boligforening i en lille dejlig lejlighed. Jeg har været rigtigt glad for at bo her.


For noget tid siden flyttede en pige ind i opgangen ved siden af mig. Hun har sin kæreste boende, som laver "ballade" hele tiden.


Jeg har flere gange klaget over ham, til boligforeningen, men de kan ikke gøre noget, siger de.


Hvis nu jeg bliver ved med at klage, over ting som han laver og som jeg ikke synes er i orden, kan boligforeningen så blive så trætte af mig, at de smider mig ud til sidst?


Jeg har aldrig gjort personen noget, men en dag var han ved at køre mig ned, fordi han kom kørende med stor fart ind på vores p plads. Han sagde godt nok undskyld, men jeg svarede ham ikke, fordi jeg var helt chokkeret. Efter den dag er han begyndt at råbe ad mig. "sure kælling", "få dig et liv" osv. osv. Og i dag, da jeg stod og kiggede ud ad mit åbne tagvindue, viste han bar røv til mig


Nu er jeg efterhånden blevet rigtig ked af at bo her. Jeg sniger mig ned igennem kælderen og ud i min bil, for at undgå at blive råbt ad.


Jeg synes bare ikke det er rimeligt at jeg skal finde mig i sådan en opførsel.


Ih jeg ved ikke hvad jeg skal gøre....

0
0
Svar på denne tråd
 
 bbbbbb
Forfatter: 
Dato:  28-07-2008 20:08

Sikke en træls nabo. Du bliver ikke smidt ud ved at klage. Men hvis du ved at der er andre i opgangen som er træt af deres adfærd, så kan i lave en underskrifts-indsamling, hvor de så får en påtale, og efter 1 eller 2 gange hvor i klager og skriver under igen efter dårlig adfærd, så kan DE ryge ud.

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  28-07-2008 20:11


Nej de kan/må ikke opsige dit lejemål på det grundlag at du klager over anden beboer


Men hvor må det være trist at han skal genere dig på den måde...


Håber det bedste for dig på den ene eller anden måde



If you don't know me, don't judge me


Heidi


Savoux - Chivas Regal - Nikoline - Lucky Breddam - Hannibal

0
0
Svar på denne tråd
 
 Underskriftsindsamling
Forfatter: 
Dato:  28-07-2008 20:12

Jeg ved at der i hvert fald er et par stykker andre, som også er træt af personens adfærd. Men det er vel ikke nok, hvis vi kun er 3 som skriver under?


Og hvad skal vi skrive på den underskriftsindsamling? Skal vi skrive det som en klage og så skrive under nederst?

0
0
Svar på denne tråd
 
 Og og og
Forfatter: 
Dato:  28-07-2008 20:15

kan jeg godt "tillade" mig at klage over, at han råber efter mig?


Første gang jeg klagede over ham, var fordi han havde gamle skrotbiler uden plader, stående på vores lille p plads - og jeg mener bare - han bor her jo ikke officielt..

0
0
Svar på denne tråd
 
 underskrift
Forfatter: 
Dato:  28-07-2008 20:16


3 er bedre end ingen, og når de ser det ikke kun er dig der er træt af det, kan det måske være de tager sagen op


Jeg ville måske skrive noget med at undertegnede personer er trætte og kede af xxx i nr xxx pga xxx

Og så personerne skriver under nederst...



If you don't know me, don't judge me


Heidi


Savoux - Chivas Regal - Nikoline - Lucky Breddam - Hannibal

0
0
Svar på denne tråd
 
 bumbumbum
Forfatter: 
Dato:  28-07-2008 20:17

Antallet afhænger af hvor mange der bor i opgangen, da det vist skal være over 50%.


Du/I skal skrive hvilke problemer i har med personerne, og hvorfor det er et problem. Gerne nogle datoer på, så de kan se at det ikke kun er engang i mellem. Og sig at I VIL have boligforeningen til at gøre noget ved problemet, ellers vil i kontakte LLO, da i føler jer generet, usikre, utilpasse og skræmte( eller hvad i nu føler) pga. dem.

0
0
Svar på denne tråd
 
 50 procent
Forfatter: 
Dato:  28-07-2008 20:23

Nå, okay. Der er 14 lejligheder i alt, fordelt på 3 opgange. Personen bor i opgangen ved siden af mig. Men ikke desto mindre generer han mig stadig.


Jeg tror ikke jeg kan få de ældre personer i huset, til at skrive under. De vil nok bare helst passe sig selv..uden at blive blandet ind i for meget

0
0
Svar på denne tråd
 
 bumbumbum
Forfatter: 
Dato:  28-07-2008 20:30

Det er ikke spor i orden det de gør. Og hvis du virkelig vil være en @!#$, så meddeler du kommunen at han bor der, men ikke officielt. Det kan du sagtens gøre anonymt. Selvom der kun er 3 der vil klage, så klag alligevel. jo mere du viser selskabet at du mener det, jo mere seriøst vil de tage det i den sidste ende.

0
0
Svar på denne tråd
 
 det tror jeg bestemt ikke....
Forfatter: 
Dato:  28-07-2008 23:46

Jeg tror bestemt ikke at du kan blive smidt ud for at klage over ham. Så hvis du mener at de ting han gør er uacceptable, så må du jo klage.


Jeg synes jo selvølgelig ikke at det er ok at han råber eller viser røv, men hvis du ikke siger ham imod eller svarer ham når han så endelig siger undskyld, så er det jo også svært at have respekt for dig.


Så egentlig synes jeg den bedste løsning ville være at snakke med ham. Simpelthen konfrontere ham når han råber "sure kælling" af dig og så spørger hvorfor søren han gør den slags, når du aldrig nogensinde har gjort ham noget. Fortæl ham at du mener han gør dit liv til et levende helvede og at du ikke ser noget formål med det. I må jo kunne komme frem til en løsning om at undgå hinanden.


Egentlig er den slags chikane jo mere politiets opgave end det er poligforeningens. Så meld ham dog for at have blottet sig overfor dig.



Venlig hilsen
-miki-
www.prettyfancy.ridesiden.dk
-om krybbebidning og vævning


HUSK:

De mennesker du træder på på vej op af stigen
er de samme mennesker som du møder på din vej ned.
0
0
Svar på denne tråd
 
 En rettelse vedr. de "50 %"
Forfatter: 
Dato:  29-07-2008 02:59

DINIS ♥Maestro♥ skrev:

Antallet afhænger af hvor mange der bor i opgangen, da det vist skal være over 50%.


Det er ikke korrekt. Der er ikke nogen regler for, hvor mange procent af en opgang der skal skrive under på en klage/fællesklage.


Klager der er holdt i en sober tone og som oplyser om de konkrete problemer der er med en given beboer/dennes gæster, bliver altid taget seriøst af et boligselskab/en boligforening, uanset om det er 1 eller x antal beboere der har skrevet under. At klagen bliver taget seriøst, er dog ikke det samme som at den der klages over får en advarsel/bliver smidt ud af boligen - dette gælder også uanset hvor mange der har skrevet under på klagen.

En stor del afhænger af, hvad der står i husorden for den pågældende afdeling, hvad der klages over - om det er normalt forventeligt støj og uro eller ekstrem støj og uro.


boenne: Har du prøvet at kontakte politiet? Der er grænser for, hvor meget man må genere folk på gaden.


Man kan aldrig blive smidt ud af sin bolig for at have klaget! (Undtagelse: Hvis der ikke foreligger en ordentlig lejekontrakt via privat udlejning, kan man ryge ud for hvad som helst, der ikke lige passer udlejer).


Se du at få skrevet den klage, noter alle hændelserne hvor du føler dig generet, husk dato, tidspunkt og hvad der skete, og send den derpå som anbefalet post til boligforeningen - uanset om der også er andre der skriver under.


Som beboer har man ansvar for, hvad ens gæster render og laver af ulykker. Det står sikkert også et eller andet sted i jeres husorden/lejebetingelser.


Man skal ikke finde sig i hvad som helst...


- Salvia



0
0
Svar på denne tråd
 
 har du ingen
Forfatter: 
Dato:  29-07-2008 07:40

mulighed til at gøre et optag af hans roben efter dig og shikane og fremlegge det for som "bevis"?

0
0
Svar på denne tråd
 
 Prettyfancy
Forfatter: 
Dato:  29-07-2008 07:52

Prettyfancy skrev:

Fortæl ham at du mener han gør dit liv til et levende helvede og at du ikke ser noget formål med det. I må jo kunne komme frem til en løsning om at undgå hinanden.


En sådan fremgangsmåde tror jeg desværre vil have den stikmodsatte effekt :-(. Det er præcis, som hvis Brian driller Lise i skolegården og Lise siger: "Du gør mig så ked af det...". Brian finder nu ud af på et nanosekund, at han drillerier/mobberier rent faktisk virker :-(. Og hvad sker der så...


Egentlig er den slags chikane jo mere politiets opgave end det er poligforeningens. Så meld ham dog for at have blottet sig overfor dig.


Se, det kan jeg langt bedre følge dig i! Jeg vil også sige, at det er direkte chikane/forfølgelse, hvis han 'mooner' i vinduet eller råber efter hende på gaden.


Normalt ville jeg også sige: gå direkte til kilden, men nogen personer er bare så langt forbi pædagogiske rækkevidde, at de ikke forstår simpel pli og god opførsel :-(

0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  29-07-2008 08:07

Det er så absolut ikke iorden at han chikanerer dig! Der er nogle regler for at bo sådan et sted og med dem i hånden skal du klage over hans vedvarende chikane imod dig.


Få fat i de andre der også er kede af ham og få deres underskrift på at han er en gene for jer.


Vil boligselskabet endnu ikke tage sig af jeres klager, så synes jeg du skal tage fat i Lejernes Landsorganisation http://www.lejerneslo.dk/ og spørge dem om de kan hjælpe dig - for der sørme grænser for hvad man skal finde sig i - også selvom man bor til leje.


Jeg ønsker dig god vind med projektet og håber at den mand bliver bedt om at forlade opgangen.



Mange hilsner fra Anja
http://www.HesteHygge.dk
0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg har sendt en klage
Forfatter: 
Dato:  29-07-2008 08:13

I morges sendte jeg en klage pr. mail, hvor jeg også til mine tidligere klager over personen. Så nu håber jeg, at jeg har fået et svar, når jeg kommer hjem fra arbejde, på om de vil gøre noget eller ej.


Og ellers må jeg jo gå til politiet


Jeg vil helst ikke selv konfrontere ham med problemet, for jeg tror også bare det bliver værre af det.

En anden beboer i min opgang, som har lejlighed lige op til den lejlighed, hvor ham der er problemet bor, har nogle gange råbt til ham der er problemet, at han skal lade være med at smække sådan med dørene.

Men det er det blevet værre af, fortæller han mig. Nu bliver dørene konsekvent smækket, hver gang de skal lukkes


Tak for jeres mange svar. Nu kan jeg lidt bedre finde ud af, hvad der er rigtigt og forkert at gøre

0
0
Svar på denne tråd
 
 Der er...
Forfatter: 
Dato:  29-07-2008 08:53

Der er noget som siger mig, at du måske lader dig irritere over noget, som egentligt ikke kommer dig ved....


Jeg skyder måske forkert, men de klager du fremkommer med, syntes jeg umiddelbart virker lidt underlige...


En bil på en p-plads, den kan vel ikke genere dig vildt, der er mennesker som er andreledes end dig og mig, måske du kunne se igennem fingere med dette? Det er jo ikke just noget som vælter en verden, vel?


Han var ved at køre dig ned, okay, ikke skide godt, men at klage over det, når manden undskylder - ja måske ikke liiiiiige den helt store grund.

Du har måske aldrig fejlet i bil?

Og skulle du klage, var det vel en politianmeldelse der skulle til, da det næppe har det vilde med lejligheden at gøre...


Jeg får nok tæv for min holdning, men fornemmer, at du er noget sensibel, og måske skulle få dig et liv... mennesker er forskellige, og vælger du en lejlighed, vælger det en form for samværd - fællesliv el. hvad man kalder det. Der er man altså tvungen til at acceptere mennesker som ikke er som en selv.


Hilsen Vibeke, højt fra Nord


Freykur din elskede hyp, håber du har det godt i din himmel...


Super perfekt wrap sælges i Nordjylland, send en PB ...


www.mellemhaven.dk


0
0
Svar på denne tråd
 
 vibs 1
Forfatter: 
Dato:  29-07-2008 09:26

Næh, mig får du ikke tæv af. Det kan da godt være at jeg er sensibel. Som du selv skriver, er mennesker forskellige og JEG kan ikke klare personens opførsel over for mig.


Ville du finde dig i, at blive råbt ad på gaden? Eller at din nabo "mooner" dig, hvis du står i dit vindue?


Og mht. skrotbilen på p pladsen, så er det en meget lille p plads, hvor der står højt og tydeligt "uvedkommende parkering forbudt". Og eftersom han ikke "bor" på adressen, så synes jeg ikke det er rimeligt, at han skal have gamle skrotbiler stående på en i forvejen lille p plads, hvor os andre som betaler vores husleje også skal holde. Den kan han fisme parkere på gaden eller endnu bedre - køre den til skrot hvor den hører hjemme. Han har i øvrigt også en firmabil og en privat bil stående.


Der står i vores husregler, at man skal køre stille og tage hensyn til andre i området. At tage hensyn og kører stille er i min verden ikke lig med, at man kommer susene med høj fart ind igennem en smal indkørsel.


Det er min holdning og jeg vil ikke finde mig i det.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tja.....
Forfatter: 
Dato:  29-07-2008 09:34

Jeg kan sagtens følge dig, der står i papirerne at man ikke må... men der står også i loven, at man ikke må køre for stærkt, trods det, så gør rigtig mange mennesker det hver dag...


Du skal jo også gøre nøjagtig som det passer dig, men mennesker er forskellige, og er man til, at alle skal følge alt strikst og lige, så skal man nok overveje, om man duer til at bo så man er SÅ afhængig af andre, for at få et godt liv....


Om manden råber af dig, det er måske fordi han syntes du er alt alt FOR for meget, men selvfølgelig er det ikke okay... men det er jo ej heller okay at folk stjæler, men de gør det alligevel...

Dermed giver jeg han ikke tilladelse til det, men undre mig såre over, at du ikke bare sender ham et fingerkys eller råb tilbage, at det er skønt med så kærlige en hilsen, så er det såmænd snart over, at han råber af dig...


Jeg forsøger ikke at undskylde nogen, og syntes absolut også, at man skal opfører sig ordentligt, men jeg har også i livet lært, at man ikke kan ændre andre, man kan kun ændre sig selv. Ligeså kan man ødelægge meget for sig selv, ved at stå hårdt og kontant på ens principper, for kan andre ikke se dem, kan man ikke tvinge dem til at se det.....


Jeg håber du får held med dine klager, men tror det næppe....


Hilsen Vibeke, højt fra Nord


Freykur din elskede hyp, håber du har det godt i din himmel...


Super perfekt wrap sælges i Nordjylland, send en PB ...


www.mellemhaven.dk


0
0
Svar på denne tråd
 
 chikane
Forfatter: 
Dato:  29-07-2008 09:56

Og i dag, da jeg stod og kiggede ud ad mit åbne tagvindue, viste han bar røv til mig



GGGGGGGGGG ej undskyld men sikke da en udsigt



- Kattekillinger bortgives - meget smukke!

- OX champion hingst til avlsbenyttelse 2008

- 2006 hingst til salg - se præsentation

Oxara Arabians

0
0
Svar på denne tråd
 
 Helt ærligt
Forfatter: 
Dato:  29-07-2008 10:12

Jeg bor (i boligforening) inde i Århus C hvor der er massive parkeringsproblemer, og det er ikke længe siden jeg ringede ind og klagede over at diverse håndværkeres containere optog intet mindre end 15 parkeringspladser i nærområdet.. Det er ikke sjovt at komme hjem og så ikke engang være sikker på at kunne sætte bilen.. Hvis det så ovenikøbet er skrotbiler(eller containere ) ejet af en, der ikke er beboer, der optager pladserne ja så ville jeg sgu da også blive mere end halvirriteret.. Ud over at optage plads er det vist meget sjældent skrotbiler ligefrem gør området kønnere..

Det er nærmest håbløst at få folk ud, især i en boligforening.. Det er jo så både godt og skidt for dig for du bliver ikke smidt ud hvis du klager - heller ikke hvis du klager meget - men det er altså svært for dem at gøre noget ved den anden beboer..

I Århus har vi haft en del sager omkring en boligforening der forsøgte at smide (DØMTE) brandstiftere og deres familie ud fordi de jo tydeligvis var til fare og gene for mange mennesker men selv ikke det lykkes altid.. Heller ikke når et voldsoffer ender med at bo dør om dør med gerningsmanden kan det altid lade sig gøre.. Bare for at illustrere hvor vanskeligt det er..

Jeg vil nok sige du skal prøve politiet i stedet for boligforeningen, jeg tror boilgforeningens juridiske muligheder udtømmes ret hurtigt, når det ikke engang drejer sig om en beboer..

Kan sagtens forstå det med at du sniger dig rundt, har selv været der, men det gik ikke over før jeg holdt op med det.. Frem i lyset, lad være med at gøre noget der kan få situationen til at eskalere men lad være med at gemme dig..

- og containerne, ja de blev flyttet, selv den der havde stået det samme sted i to år er væk nu..


VH,


MaggieMay


"Jeg køber aldrig en travhest igen - men jeg elsker hende jeg har over alt på jorden"..



"Gud skabte manden før kvinden. Det er ligesom, når jeg skriver først laver jeg en kladde" Karen Blix ...
0
0
Svar på denne tråd
 
 klager....
Forfatter: 
Dato:  29-07-2008 12:35

Om du kan tillade dig at klage over at han råber efter dig? Ja det da i allerhøjeste grad! Sådan noget skal man da ikke finde sig i når man er voksen, det er slemt nok at man skal finde sig i det mens man er barn.


Det er da chikane ud over alle grænser, faktisk vil jeg mene det er til en politianmeldelse.


Ja jeg synes I skal skrive alle de ting der generer, og så skrive under nederst.

Der må da være nok at tage af: Hensynløs og farlig kørsel på parkeringspladsen, personlig chikane, blottelse.... osv.


Næste gang han råber af dig, så gå hen og sig til ham at gør han det én gang mere, melder du ham til politiet.

0
0
Svar på denne tråd
 
 huha da da
Forfatter: 
Dato:  29-07-2008 13:17

Det tror jeg simpelthen ikke jeg tør - altså sige til ham, at næste gang bliver han meldt.


Hvad kan politiet egentlig gøre ved det? Og vil de overhovedet gøre noget?


Det vil bare være sk*de træls, hvis jeg siger til ham, at jeg melder ham, og så gør politiet ingenting ved sagen.


Så tror jeg først og fremmest jeg får ham på nakken

0
0
Svar på denne tråd
 
 Camilla.....
Forfatter: 
Dato:  29-07-2008 15:39

Camilla:

"En sådan fremgangsmåde tror jeg desværre vil have den stikmodsatte effekt . Det er præcis, som hvis Brian driller Lise i skolegården og Lise siger: "Du gør mig så ked af det...". Brian finder nu ud af på et nanosekund, at han drillerier/mobberier rent faktisk virker . Og hvad sker der så..."


Se, der ved jeg faktisk at du tager fejl, for mange gange er det slet ikke sådan det går til. Det er kun folk med psykotiske træk der handler som du skriver her og det må man jo formode at en mand på fri fod ikke har!


Det er rent faktisk således at mobning ikke finder sted fordi man ønsker at være ond mod et andet menneske, men mere fordi mobberne ikke ved hvilken effekt de har på deres ofre eller fordi de ikke ved hvordan de ellers skal tage kontakt til dem de mobber eller få dem til at tage afstand fra sig.


Den mest effektive mobbepolitik der bliver kørt rundt om på skoler og institutioner er faktisk den at tage kontakt til vedkommende der mobber og derigennem få en anden relation til vedkommende end den man allerede har. Dermed ikke sagt at man skal være bedste venner, men bare en anderledes og mere respektfuld relation.

Det virker og er set i praksis hele institutionsverdenen over.

Det kaldes gerne for "den gode stol" eller "cirklen" og noget i den stil og det hadler i klasseøjemed om at alle skal høre og fortælle hvordan de føler og tænker om de mobberier der foregår.

Når de sidder i cirklen skal de på kryds og tværs fortælle hinanden hvordan de føler og har det med hinanden og dermed kommer man udenom mange mobbesituationer - de når simpelthen ikke at opstå.

Hvis de så er opstået, så går man ind og snakker to og to.


Nå, et lille sidespring i den pædagogiske verden....


I det her tilfælde tror jeg faktisk det er fordi hun selv undlod at svare vedkommende da han sagde undskyld og derfor tror han nu at hun er en sur gimpe og ved ikke hvordan han skal opføre sig overfor hende. Og det er altid nemmest at gå i angrebsposition end selv at være "bange" eller "nervøs" når man skal møde hende.


Så jeg må sige at hvis det havde været mig, så havde jeg først og fremmest taget en dialog med manden og forsøgt at snakke mig til bunds i sagen. Dernæst kan man så, hvis snakken er formålsløs, fortælle manden at man agter at melde ham til politiet, fordi han gør ens hverdag sur og trist.


Venlig hilsen
-miki-
www.prettyfancy.ridesiden.dk
-om krybbebidning og vævning


HUSK:

De mennesker du træder på på vej op af stigen
er de samme mennesker som du møder på din vej ned.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Prettyfancy
Forfatter: 
Dato:  29-07-2008 16:32

Jeg kan godt se hvor du vil hen og det lyder ganske fornuftigt, det forslag du kommer med.


Men jeg tør ikke at konfrontere ham med noget som helst. Jeg har fra andre hørt, at han er en "skidt" person - hvis du forstår hvad jeg mener. Og jeg skal bare ikke have noget som helst klinket med sådan en som ham.


Jeg ønsker bare at han skal holde sin k*ft og lade mig være i fred.


Hver eneste gang han har råbt ad mig, har jeg haft lyst til at give ham en sviner tilbage. Men jeg behersker mig. Jeg ved jo ikke hvad han kunne finde på.

0
0
Svar på denne tråd
 
 nabo...
Forfatter: 
Dato:  29-07-2008 16:37

Det er da chikane han laver imod dig- du står ret godt. Synes evt. du skulle snakke med dit lokale politi- de må kunne rådgive dig bedre end vi kan her inde.

Mine forældre døjer også med deres nabo. Siden naboen flyttede ind, for ca. 6 måneder siden, så er det hele gået galt. Han bor til leje i et hus ved siden af mine forældres gård.

Det startede med mine forældres avis forsvinder, nu er det også reklamer og betalte aviser som han tager. Jeg har bla. taget ham i det flere gange.

Andre naboer har set han køre inde på mine forældres gårdsplads, når de ikke er hjemme. Mine forældre har en fast ugedag, hvor de ikke er hjemme fra 17-22.30.

Der mangler hestefoder og hø. Min far havde købt et større parti lærketræ hjem, halv delen mangler. Desuden havde min far nogle tagplader, som også er stjålet. Olie tanken er bevet tømt 2 gange.

Desuden har han en masse unger, som er total umulige. De køre på en meget trafikkeret vej på en have traktor med vogn. De kigger sig ikke for når de drejer rundt og køre ned af vejen igen. Det ender galt en dag. Jeg gik ned til dem en dag, da de lå og kørte frem og tilbage. Jeg sagde pænt og høffeligt hej til dem og forklarede dem, at det var for farligt at køre dere og tilbød dem at bruge vores grusvej istedet for. Svaret jeg fik var "Luk røven din fede kælling".... Chok!

Den ene dreng er vel 9-10 år han ligger og køre dørtræk i hans fars bil i en fart af 100 km på vores grusvej. Han kan ikke se over rettet og en dag går det også galt. Jeg frygter mest af alt for min søns liv, da han nogen gange går ned på grusvejen og kigger.

Hvad skal man stille op med sådan en flok???



**www.123hjemmeside.dk/stutteri- sigsgaard**

Nu med en lille "bønne" i maven

Termin 7 februar 2009.

0
0
Svar på denne tråd
 
 dælme nej...
Forfatter: 
Dato:  29-07-2008 17:45

Om jeg ville finde mig den slags.


Men kan godt følge dig i din tankegang. Det er en meget sød idé at snakke med ham om det, men personer der flasher rø# på den måde er vist uden for rækkevide.


Jeg kender godt typen. Jeg boede i Aalborg med min nu eks kæreste og vi havde en underbo der lyder lidt som din. Når jeg kom forbi ham sammen med kæresten var der ingen problemer, men hvis jeg kom alene fik jeg meget "mærkelige forslag" fra ham. Til sidst gik jeg hen til ham og bad ham pænt om ikke at tiltale mig på den måde han gjorde. Den stod han lidt og tænkte over, hvorefter han kom frem til at jeg var "En sippet kælling"


Man kan ikke forsvare sig mod den slags idioti.


Tror dog ikke du får noget ud af at melde ham til politiet for han har jo ikke "gjort noget slemt" i den forstand. Derfor får han nok bare en advarsel og det går nok desværre udover dig.


Hmm Måske ikke en god løsning men få 2 drenge-venner over at snakke med ham, hvor de beder ham lade dig være i fred. Den slags mennesker er tit kujoner og ham her lyder i høj grad til at være det samme - For man skal godt nok være en stor modig macho-mand for at råbe af en forsvarsløs pige. WELL DONE




2 værelses lejlighed søges i Aalborg Ø/SØ


0
0
Svar på denne tråd
 
 Nå hm øv
Forfatter: 
Dato:  29-07-2008 18:55

- øv hvis du er bange for ham - og der er grund til at være det - hvilket det lyder som om at der er.


Hvad med den modsatte løsning, gå over med en buket blomster og be´ om godt vejr - altså begge veje fra, fred imellem den splid og de misforståelser der måtte have været.

- Læg det ud som om at det hele må skyldes misforståelser, og at du ikke ønsker at være uvenner længere.


Glem hvor meget du hader ham og hvilket svin han er, - gør det bare i et forsøg på at få fred for ham.... bare en idé....

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hmm...
Forfatter: 
Dato:  30-07-2008 08:23

Måske er grunden til at de fra boligforeningens side ikke kan gøre noget, netop at han ikke bor der... Hvis ikke kæresten har gjort noget, kan de jo ikke rigtigt smude hende ud... Måske deres tankegang, jeg ved det ikke...


Men hvis du kan melde til kommunen at han bor der, er det jo et skridt på vejen til at de måske ryger ud...


Jeg har selv en overbo, en gammel mand, der har hang til 'voksenfilm'... Det genere mig sådan set ikke, hvad folk vælger at se, ja det er deres valg... Men at han gjorde det så højt at jeg blev vækket kl 3 og 5 om morgenen, det generede mig... Ikke lige den optimale form for vækkeur... Jeg har snakket med ham, hvor jeg så fik tilbudet om at komme ind og være med... *FØJ* siger jeg bare... Jeg har personligt skrevet til han, og så var der stille i omkring en uge efter hvert brev... Jeg har smidt et par høretelefoner ind til ham, men det hjalp ikke... Da jeg endag blev stoppet i opgangen, af den der boede på 4 sal, jeg bor på 2 sal, og blev spurgt om det var mig, der larmede om natten, det ville jeg bare ikke have siddende på mig, så jeg klagede til DAB... Det har hende på 4. osse gjort... Og her hvor jeg bor hedder det 2 klager, 3. klage kommer med en opsigelse... Han er ikke flyttet, men jeg bliver ikke vækket mere... Så noget har det hjulpet at jeg gjorde noget ved det...


Med hensyn til at gå til politiet... Det kan godt være at de ikke lige kan gøre noget her om nu, men det er altid en god idé at melde det hvis du bliver bange over hans opførsel...


Men vil dog gi' andre ret i at det er bedst at snakke med personen direkte først... Det er ikke sikkert at det hjælper, men du kan faktisk ikke vide det før du selv har snakket med ham... At andre siger at han er en 'skidt' person, betyder ikke at han ikke vil lytte til dig... Men det er jo helt op til dig selv... Ingen kan tvinge dig til at gøre noget du ikke vil...


Håber du finder en løsning, så du igen kan blive glad for at bo, hvor du bor...




Perle


Min kære mor, jeg elsker dig, sov godt

Født: 5/6 1958 Død: 19/7 2008

Farvel Felix

Hvil i fred

Charmetrold og Hjerteknuser

D. 21/8 2007
En gang utro, altid utro

Livet er hvad du gør det til... Tænk positivt...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Perle.
Forfatter: 
Dato:  30-07-2008 10:05

Som lejer hæfter man også for hvad ens besøgende laver af ting og sager, der overtræder husordenen.


- Salvia



0
0
Svar på denne tråd
 
 At "melde" det til kommunen
Forfatter: 
Dato:  30-07-2008 10:18

At meddele kommunen om, at en lejer har en gut boende der ikke har adresse der, eller der bor en gut et sted hvor han ikke har folkeregisteradresse, kommer der kun noget ud af, hvis der er tale om socialt bedrageri/snyd med udbetaling af SU og lignende.


Hvis der specifikt stod i lejebetingelserne at lejligheden kun måtte beboes af personen/personerne på lejekontrakten, kunne han også ryge ud på dén konto.


Det er, trods alt, endnu ikke hverken ulovligt eller mod andre regler at have folk boende, selvom de har adresse et andet sted - eller bo et andet sted end der hvor man har folkeregisteradresse, hvis der ikke er tale om bedrageri eller overtrædelse af lejebetingelserne for netop den lejlighed.




- Salvia



0
0
Svar på denne tråd
 
 Politiet
Forfatter: 
Dato:  30-07-2008 22:22

Jeg ville melde det til politiet uanset hvad - du kan kun få et "det tager vi os ikke af" - alternativt vil du få at vide hvad du skal gøre næste gang det sker.


Det kan ikke være rigtig, uanset om du bor i lejlighed eller på landet, at du skal finde dig i den slags fra din nabo - det hedder slet og ret chikane.


Der er bare nogle mennesker der ikke er opdraget ordentligt hjemmefra og at bruge en beboelses p-plads når man ikke bor der til skrotbiler er ikke ok hvis det går ud over de andre beboere.


Jeg ved ikke hvad det er for et boligselskab, men er det en 1-værelses er der stor sandsynlighed for at der kun må bo 1 menneske. Det var en mulighed at melde til boligselskabet sammen med klagen (det giver nok sig selv).


Men i hvertfald politiet som udgangspunkt - skulle det eskallere står du bedre hvis du tidligere har henvendt dig, og nogle gange kan det gøre en forskel når man går til politiet og klager sin nød - selv for dem der er uden for normal pædagogisk rækkevidde.


Andis Klipper / 1½ hestes trailer udlejes i kortere perioder (Vestegnsområdet)

www.nallino.dk/Udlejning.htm


0
0
Svar på denne tråd
 
 Det er svært
Forfatter: 
Dato:  31-07-2008 01:32

at råde når man ikke har mødt " banditen", men jeg tænkte hvad med at prøve at snakke med hans kæreste, det er trods alt hende der oprindeligt bor der, måske er hun mere normal og kan "banke" lidt fornuft ind i hans hoved. Ved ikke om det vil virke, det var bare en tanke

Held og lykke.


0
0
Svar på denne tråd
 
 tomme tønder buldrer mest...
Forfatter: 
Dato:  31-07-2008 10:59

Det har du selvfølgelig ret i og hvis du har det sådan, så skal du da heller ikke gøre det. Det er klart. Så må du have politiet ind over.


Men dertil vil jeg så sige at husk nu på at "tomme tønder buldrer mest", så som oftest bliver sådan nogle "typer" som ham temmelig stille hvis man først siger dem imod.

Det er jo tit de mennesker med lavt selvværd der har behov for at nedgøre andre mennesker.




Venlig hilsen
-miki-
www.prettyfancy.ridesiden.dk
-om krybbebidning og vævning


HUSK:

De mennesker du træder på på vej op af stigen
er de samme mennesker som du møder på din vej ned.
0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  31-07-2008 11:38

ih altså.. sikke noget rod. Jeg har lige læst hele tråden og bliver simpelthen nød til at følge med og høre hvordan det går.


Jeg er også af den type der ikke tør konfrontere. Jeg håber virkelig at i finder en løsning med ham banditten så i kan leve i ro og mag.


Jeg har selv prøvet at have en underbo der holdte fest næsten hver weekend uden at gøre naboerne opmærksomme på det. Det er bare ikke fedt når man er nød til at tage over til andre mennesker og bo fordi ens underbo larmer så meget at man ikke kan være i sit eget værelse!


Han fik dog også en "pæn" besked fra boligselskabet om at lade være efter vi var et par stykker der blev ved med at klage.


- Fie :)

Hesteplakater sælges!


http://minibaah.deviantart.com/
- jeg tegner din hest.

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider