Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Udlejning af frieser hingst
Forfatter: 
Dato:  15-07-2008 14:59

Hejsa.


Jeg kan ikke forstå hvorfor det er så svært og finde enten en sød part eller lånr. Er det racen eller fordi han er hingst? Han er lige blevet fire år. Kan det grundlæggende inden for dressuren.


Hvad skal jeg gøre for og finde den perfekte part eller låner???

Jeg har annonceret diverse steder både lokalt og på nettet. Er der bare ingen interrese for sådan en fyr her?


To friesere søger parter i 8900.

Skriv hvis det har interrese.

Frieser hingst, 170 stg tilbyder bedækning

0
1
Svar på denne tråd
 
 området?
Forfatter: 
Dato:  15-07-2008 15:15

Kan det have noget at gøre med det område han står i, mht. parten? Hvis det er lidt længere ude på landet, og der måske ikke er ridehus, kan det let skræmme folk væk. Ligeledes kan prisen også være en hindring for nogen.


Nu er jeg ikke helt sikker på om du ønsker at udleje eller udlåne ham, da du nævner begge dele. Dette er jo to vidst forskellige ting, da folk forventer at skulle betale noget til ejeren, hvis de lejer hesten. Men mht. udlån/udleje, så kan det sagtens være et stort minus, at han er hingst, da mange pensionater ligefrem forbyder at have hingste opstaldet.


Derudover kan jeg ikke se hvorfor der ikke er nogle, der er interesseret. Hvis han stod i nærheden af mig ville jeg da ikke være bleg for en part, for han ser da godt nok lækker ud!


Celina

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  15-07-2008 15:16

Han er sørme eller en lækkermås...... hvis jeg havde muligheden ville jeg sku gerne låne ham....


tror det generelt er fordi han er hingst...






GoD PoRTioN HuMoR

BeN i NæSeN

DeT eR MiG

;-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 årsager
Forfatter: 
Dato:  15-07-2008 15:18

kan være mange.. hvorfor ikke sætte ham i proff ridning.


Jillow





Kig forbi mit forum


http://www.himmelliv.dk


0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  15-07-2008 15:21

Hejsa igen.


Jeg bor ved siden af Lykkeshøj ridecenter. Så der er to ridehuse og en masse baner. Jeg har inset at jeg nok må udlåne ham. Altså jeg vil ikke ha noget for det. Regnede med jeg kunne betale hans foder da han for special frieserfoder, og så forsikringen. Jeg har liv/uanvendlig og syge forsikring på ham og alle udgifter til faste dyrlæge regninger vil jeg godt betale.

Jeg har seks busser til døren og en rigtig fin stald med det rigtige udstyr...


Forstår bare ikke at der ikke er interrese. Hvis der sku komme en og vil ha part på ham koster det heller ingen ting. Har en fuldpart på min hoppe som ikke betaler andet(ville hun selv) halvt udstyr...


Jeg skal i behandling nu her og det vil være så syndat han bare skal "gå til".


To friesere søger parter i 8900.

Skriv hvis det har interrese.

Frieser hingst, 170 stg tilbyder bedækning

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  15-07-2008 15:22

Jeg har dog ikke pengene til proff træning da jeg går i skole og skal på sygdagpenge en periode. ellers har det krydset min tanker. Jeg må ikke ride det næste års tid.


To friesere søger parter i 8900.

Skriv hvis det har interrese.

Frieser hingst, 170 stg tilbyder bedækning

0
0
Svar på denne tråd
 
 hmm...
Forfatter: 
Dato:  15-07-2008 15:30

Jamen så forstår jeg godt din undren. Du kunne jo næsten ikke gøre det lettere (og billigere!) for de interesserede - andet end at kasterere ham.


For du alle de nævnte oplysninger med i annoncerne?


Celina

0
0
Svar på denne tråd
 
 En hingst
Forfatter: 
Dato:  15-07-2008 15:30

der bliver brugt i avlen er jo ikke altid det nemmeste, så når der er mange der søger part, så vil den nok blive valgt fra i mange tilfælde....


-der er mange måder at have hingst på og jeg ville heller ikke binde an på en hingst som jeg ikke kender og hvor jeg ikke kender ejerens måde at have hingst på, i fald den ikke passer til min måde at omgåes dem....


Held og lykke med det....


De venligste hilsner Marie...


OBS!!!! Søger en der kan lave en fin blyantstegning for mig.. Se mere i mit indlæg på leverandører og...


www.sandersvig.dk


0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift.
Forfatter: 
Dato:  15-07-2008 15:37

Han bedækker ja men jeg vil aldrig lade andre bedække med ham udoover mig selv så det ville ikke være et problem. Han er såmen dejlig nem og omgårs, selv med hopper i stalden og rider også klods op af dem på tur. Så på dne måde er han ikke hingstet.


Det med og kastere vil ikke være en mulighed.


Jeg tror jeg har fået det meste med i hans annoncer.


Mener ikke at det kan blive billigere for vedkommende og låne ham. Havde dog en der skrev på ham at jeg skulle betale det hele da hun gjorde mig en tjeneste, hvilket jeg syntes lyder forkert. Vil kalde det et samarbejde. Hun for "gratis hest" og med minimale udgifter.


To friesere søger parter i 8900.

Skriv hvis det har interrese.

Frieser hingst, 170 stg tilbyder bedækning

1
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg tror stadig
Forfatter: 
Dato:  15-07-2008 16:25

det er fordi han er hingst at det er sådan, at han bedækker gør det ikke bedre... -det vil samtidig jage frieser-entusiaster væk, da de ikke kan deltage i frieser arrangementer...


Jeg har selv en frieser-hingst og har heller ingen problemer, han er så heller ikke aktiv i avlen, så jeg ved skam godt de kan være nemme og alt det der...


Men ærlig talt, så gad jeg ikke omgåes en andens hingst, slet ikke hvis jeg ikke kendte ejeren godt nok til at vide at hun accepterede at når jeg havde hesten så bestemte jeg hvordan den skulle "opdrages".


En hingst er ikke et legetøj og selv om vi synes vores hingste er ihhh og åhhh så søde, så ER de store, de KAN være MEGET styret af deres homoner, LIGE PLUDSELIG og dermed FARLIGE...


Så ja, jeg forstår godt at folk springer over og vælger en anden hest, der er jo nok partsheste nok at vælge mellem....


Jeg har en der rider min hingst og vallak, skifter hvem der rider hvem af dem, hun betaler heller ikke noget. Hun får nogle dejlige heste og ride på, jeg får mine heste redet op.... -perfekt samarbejde....


Hun har så selv været med hele vejen igennem hvor de er blevet købt begge to og jeg kan med garanti sige at havde hun set en annonce for part på mine heste, uden at kende mig og mine heste, havde hun ALDRIG henvendt sig på en hingst, men som det er nu rider hun ham super...


Det er stadig min forklaring på hvorfor du ingen henvendelser får...


De venligste hilsner Marie...


OBS!!!! Søger en der kan lave en fin blyantstegning for mig.. Se mere i mit indlæg på leverandører og...


www.sandersvig.dk


0
0
Svar på denne tråd
 
 har læst din
Forfatter: 
Dato:  15-07-2008 16:42

annonce og den kunne som godt have været skrevet anderledes og mere ligetil uden alle de gentagelser. Og havde jeg ikke dårlig ryg selv og var ude af træning, så havde jeg intet imod at tage en hingst som part hest, har selv haft med hingste at gøre.


Jillow





Kig forbi mit forum


http://www.himmelliv.dk


0
0
Svar på denne tråd
 
 Guud...
Forfatter: 
Dato:  15-07-2008 17:33

Hvor er han smuk og ser dejlig ud


Puha hvis jeg havde haft pengene til at opstalde ham





Sløjfepring på Kokkedal rideklub d. 17 aug

For hest og pony

Åbent for dis. 1 og 2

Se mere på www.kokkedal-rideklub.dk


0
0
Svar på denne tråd
 
 Hingst og området
Forfatter: 
Dato:  15-07-2008 17:45

Hej - jeg tror at det er en blanding mellem at han er hingst og området.


Jeg ville have givet det et forsøg havde den stået i nærheden af mig. Også selv om det havde kostet noget at have ham.


Det koster jo kun turen at se hesten, derefter kan man aftale at prøve den hvis det stadig er noget når man har mødt ejeren og set dyret "live"


Men det er nok så som så med ryttere, parter etc. De fleste der har tid til at ride så meget har nok deres egen hest.. Omvendt er "vi" nogle få der gerne vil ride andres heste mod betaling - også mange dage om ugen.. Jeg startede med at have "helpart" på min som jeg efter et år købte halvdelen af. Men jeg havde reageret på annoncen, helt sikkert.


Andis Klipper / 1½ hestes trailer udlejes i kortere perioder (Vestegnsområdet)

www.nallino.dk/Udlejning.htm


0
0
Svar på denne tråd
 
 hvorfor bedækker han?
Forfatter: 
Dato:  15-07-2008 21:59

Mig bekendt har vi ingen avlsgodkendte frieser hingst i DK..


Fjordhest er bedst!


Mor til Naia født d 4-1-06


Bøger til ssa udd købes!

skriv pb/mail.


0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  15-07-2008 23:37

Kate.

Nej der er ingen avls godkendte hingste i dk. Men derfor har jeg stadig valgt og bedække med ham. Jeg har mine synspunkter på dette og andre deres. Vil lige sige at det er jo heller ikke det som der skal diskuteres her.


Medhenssyn til emd og lade en anden låne ham og opdrage på ahm har jeg intet problem med så længe det er på hestens præmisser. Jeg går ikke ind for pisk eller slag som nogle hingste holdere gør. Et samarbejde, er altid bedre end og sige ja den skal lige sættes på plads.


Jeg søger også helst en her i området så jeg kan holde øje med ham.Jeg har ikke selv valgt at jeg ikke må ride en periode så vil ikke miste kontakten til ham.



To friesere søger parter i 8900.

Skriv hvis det har interrese.

Frieser hingst, 170 stg tilbyder bedækning

0
1
Svar på denne tråd
 
 hmmmmmmm
Forfatter: 
Dato:  16-07-2008 00:12

vil det sige at hvis en part har ham hjemme vil du betale foder og forsikring og dyrlæge fortsat




all you need is love

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift.
Forfatter: 
Dato:  16-07-2008 00:13

Jeps. det er korrekt.




To friesere søger parter i 8900.

Skriv hvis det har interrese.

Frieser hingst, 170 stg tilbyder bedækning

0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  16-07-2008 08:47

Jeg kan godt forstå, du ikke har lyst til at diskuterer hvorvidt din hest er avlsgodkendt eller ej, men dette kan altså godt være grunden til de manglende henvendelser.


Personligt ville jeg ikke have noget imod at ride en hingst, hvis den var fornuftig i hovedet, men en ikke avlsgodkendt hingst, der bedækker, ville jeg ikke være interesseret i, da jeg selv mener, at heste, der bruges til føl-produktion (hopper som hingste) skal være godkendte dertil.


At andre har en anden mening om dette, gør mig ikke det store, så ingen diskution fra min side :-) Blot en reminder om, at dette kan være grunden.


Ellers en dejlig hest. Det er der ingen tvivl om :-)



Mvh. Julie


---


Medhjælper hos Vodagergård - Dansk Oldenborg Avl - Besøg vores hjemmeside her


Brugt computer sælges. 1.000 kr. www.heste-nettet.dk/markedspladsen/ read.php4?f=15&i=63256&t=63256

1
0
Svar på denne tråd
 
 bimbumbum
Forfatter: 
Dato:  16-07-2008 09:45

Jeg kunne nu godt være interesseret i at have part. Men kan ikke læse din annonce nogle steder, og har ikke set den i avisen. ( kommer fra randers midt).


Hvis han står ved siden af lykkeshøj, så vil jeg ikke give området skylden. det er et super sted, med busser til døren hele tiden.


Er han godt nok 170cm stg? Og hvad kræver du af en part? ( mht tid, ridning osv)


Er 31, så er ikke en bette ung useriøs pige der bare er faldet fordi han er hingst

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift.
Forfatter: 
Dato:  16-07-2008 12:19

Halløjsa..


Nej rideområdet kan ikke klages over her.


Jamen det eneste jeg kræver hvis han står her er at man modtager undervisning en gang om ugen på lykke og så holder hans boks fin og ren. Der er flere og ride med her ved os da vi har et par opstaldere og så en part på min anden frieser. Jamen skriv en PB og så kan vi da finde ud af det???


To friesere søger parter i 8900.

Skriv hvis det har interrese.

Frieser hingst, 170 stg tilbyder bedækning

0
0
Svar på denne tråd
 
 du finder annoncen
Forfatter: 
Dato:  16-07-2008 12:27

ved at klikke ind på brugeres præsentation og så under "brugerens annoncer".


Lyder ellers som fine forhold, men det er en meget stor hingst -jeg ville aldrig begive mig ud i sådan noget (har heller ingen hingsteerfaring). Men måske der findes en dygtig rytter et sted



Hilsen
Sanne
Søger min gamle hest Frk. Liva. Skimmel hoppe på 165 cm. og 8 år. Måske står hun nær Holbæk. Billeder på min præsentation
0
0
Svar på denne tråd
 
 Han er fantastisk lækker!
Forfatter: 
Dato:  16-07-2008 14:11

Send ham over til det store KBH - hold K... han er lækker


Jeg vil skyde på det måske kan være området eller han er hingst....


Held og lykke



Døm ikke andre mennesker

Husk der skal være plads til os alle!

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift.
Forfatter: 
Dato:  16-07-2008 14:14

Hejsa


Det kan ikke være området. Det er helt perfekt. Men måske med han er hingst


To friesere søger parter i 8900.

Skriv hvis det har interrese.

Frieser hingst, 170 stg tilbyder bedækning

0
0
Svar på denne tråd
 
 Erfaring
Forfatter: 
Dato:  16-07-2008 18:15

Kan måske også være fordi du i din annonce stiller som krav, at man har haft med unghingste at gøre. Det ville i hvert fald afholde mig fra at kontakte dig, selvom det havde været i mit geografiske område.


Men selvfølgelig skal du jo også stille de krav, som du finder er nødvendige.


Håber at du og din hest finder den I søger.


Hilsen Mie

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hej :)
Forfatter: 
Dato:  22-04-2014 23:50

Har du udlånt dine frieser ud :)?

0
0
Svar på denne tråd
 
 Øhmmmmm
Forfatter: 
Dato:  23-04-2014 09:29

Tråden er 6 år gammel.


Mor til en smuk dreng, 28.08.2012

 

venter endnu en dreng, termin: 07.08.2014.

 

Savner min prinssesse hver dag :'( i hjertet gemt men aldrig glemt, Daphne 07-10

3
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider