|
|
| Netsafe - en anelse utrygt... |
|
|
Kald mig endelig en venstreorienteret paranoid satan, der ikke burde formere sig MEN... jeg har det ikke helt godt med net-safe og det faktum at min adresse bliver scannet via folkeregister. Hvad er det egentlig HN skal bruge det til? Hvor mange perverse pædofile individder færdes her? Hvis ikke det er det det handler om, kan jeg overhovedet ikke forstå overvågnings taktikken. Hvor meget det end "smerter" mig, må jeg nok indrømme, at jeg bliver nødt til at trække mig... Det bliver lidt for "big brother" agtigt til min smag. Og, nej, dette er ikke et ynke-farvel-til-HN indlæg, jeg synes bare det er meget meget mystisk og meget meget diktaturstat. Jeg overlever nok, men er der slet ingen andre der undrer sig? Jeg blev forskrækket.
"Jeg har ondt af folk der ikke drikker, Tænk at vågne op om morgenen og vide, at man aldrig får det bedre" Frank Sinatra
|
|
|
|
| Jo gloede ... |
|
|
Gloede også lige en ekstra gang og havde da også lidt forbehold ved at taste mine personlige oplysninger ind. Men så tænkte jeg de nok havde en god grund og gjorde det, om jeg er endna venstreorienteret, så jeg burde nok ikke have støttet det. Tilgengæld logger min com. nu automatisk ind når jeg kommer på hestenettet.Et brugernavn og kodeord mindre at huske. Og er jo ved at komme op i årene.
Intet er så skidt, det ikke er godt for noget! 
|
|
|
|
| jeg oprettede |
| Forfatter:  |
HeidiZ (Skriv besked) |
| Dato:  |
19-02-2008 22:32 |
|
da det kom frem, og har ikke haft besøg af pædofile (ok, det er jeg så måske også for gammel til), øksemordere, terrorister o.l  Men det kan da være det kommer.. 
-HeidiZ  2 billetter til lørdagens GALLASHOW i Herning købes!! kontakt mig over PB The trust between horse and rider creates a unique partnership
|
|
|
|
| enig.... |
|
|
Jeg er enig med dig, bryder mig heller ikke om det. Men jeg har valgt at blive, på trods af kærestens advarsler dermod. Men kan simpelhen ikke undvære hn.
|
|
|
|
| netsafe |
|
|
Hvad er netsafe egentligt... Jeg har lige oprettet mig, men ved ikke helt hvad det går ud på??? Hn burde nok have informeret om det, inden det trådte i kraft, så man lige viste hvad det indebære...
|
|
|
|
| jamen dog.. |
|
|
Line- der er du registreret med dit navn og add. så er du pædofil eller øksemorder så finder de dig hvis du altså var på HN inden... 
|
|
|
|
| HeidiZ |
|
|
Nu er det jo ikke for vi bliver direkte beskyttet mod diverse suspekte typer, ved at springe på det der NET SAFE. Det er for at kunne spore dem hvis de dukker op herinde. For det bliver jo sådan at man ikke kan være på hestenettet uden at være registreret. Det er jo desværre ikke alle, som ligger inde med en ren samvittighed. Med tilfredse hilsner fra Gitte
Tal til mennesker, du henvender dig til på et sprog, de forstår. Forstår de dig ikke, er fejlen din. Da må du begynde forfra, ellers når vi ikke videre. Carl Scharnberg
|
|
|
|
| spøg til side.. |
|
|
net-safe reg. din færden dvs hvad du skriver og foretager dig på HN.. så er de også sikre på at folk som er smidt ud eller hvad det hedder ikke opretter en ny profil.. ved så ikke lige hvem der kører til add og tjekker om der sidder en hestetosset person ved PC'en... Hvis de gider at holde øje med mine køb/salg og div indlæg i tråde så fred være med det.. tvivler på de kan bruge den viden til noget.. 
|
|
|
|
| net safe |
|
|
Jeg syntes bare, at det er irriterende fordi, det tog min computer over 4 timer at åbne siden hvor jeg kunne oprette det... Ved ikke hvorfor det skal være sådan et besvær..
|
|
|
|
| netsafe |
|
|
nå fint nok, jeg er jo ikke pædofil eller øksemorder burde de så ikke bruge det på arto istedet for her på hn, ups det skrev jeg ikke 
|
|
|
|
| fordele |
|
|
der er da mange fordele ved det. feks i forbindelse med handel, der har jo været meget snyd. men nu er det jo let at finde ud af hvem det er der snyder...og det er da betrykkende ikke! jeg syntes det er fint nok, hn må jo ikke bruge vores oplysninger til noget uden at spørge om lov.
i må gerne hade mig, men had mig venligst for hvem jeg er, og ikke hvem jeg ikke er!
|
|
|
|
| Prøver lige igen |
|
|
Altså det er jo ikke kun øksemordere, pædofile osv som er uønskede personer. Der er jo nogen som annonymt chikanere andre brugere, overtræder div.regler gang på gang osv. Dem kan man nu få fingrene i da de ikke kan gemme sig med det her NETSAFE halløj. Så har man god og ren samvittighed, så kan jeg skisme ikke se noget galt i det, når det nu kan hjælpe dem det går ud over at man kan få sorteret de trælse fra. Stadig med tilfredse hilsner fra Gitte
Tal til mennesker, du henvender dig til på et sprog, de forstår. Forstår de dig ikke, er fejlen din. Da må du begynde forfra, ellers når vi ikke videre. Carl Scharnberg
|
|
|
|
| Et undrende blik og spørgsmål. |
|
|
Jeg fik direkte lov af min mor og hun så hvad jeg skrev. Jeg synes det er fair nok, men alligevel en smule skræmmende. Det eneste problem er: Den kan ikke logge automatisk på! Hvordan gør i???
Hannah R. Gør livet til en fest. Rid Fjordhest. Rider du med mig, håber jeg du ikke falder af hesten af grin 
|
|
|
|
| Automatisk log-in |
|
|
Virker heller ikke her...
|
|
|
|
| Autologin |
|
|
virker glimrende når det er slået til - I skal bare huske at klikke på det lille netsafe logo når I skal på HN. Hver gang.
mvh PiaR quantum in me fuit
Svar venligst i tråden og ikke via besked
www.piar.dk
|
|
|
|
| 123456 |
|
|
Jeg forstår simpelhen ikke hvad fødselsdatoen skal bruges til. Fødselsåret må da være nok. Og så er jeg stadig p!sse irreteret over, alt det klikkeri der skal til for at komme rundt på HN. Suk!
Hilsen fra Pony-mor. Livet er for kort til telefonsælgere, sadelproblemer og foderautomater.
|
|
|
|
| en ting jeg |
|
|
har tænkt over, det er at jeg ved faktisk ikke rigtig hvad det net safe er for noget? Hvor sikkert er det? Hvor bliver mine oplysninger gemt? Hvem har adgang til dem? Selvom jeg ikke brød mig om det, så oprettede jeg mig så med adresse osv. Men jeg mener det ganske alvorligt: Den dag jeg skal aflevere tlf eller cpr, der har jeg haft min sidste dag på HN. Klart man skal beskytte folk imod tossede hoveder og snydere, men kan man så ikke bare nøjes med fx at skulle valideres på mpl? Det er alligevel fåtallet her på ryttersnak, der har været et problem. Nu skal det ikke ses som om jeg er et brokke hoved, for jeg syntes det er fint, man vil gøre mere for sikkerheden, men det er ikke opstillet særlig fint, og det gør brugeren utryg.
Mvh. Tine Equi-work.com Jobportalen for hestefolket 2 bokse ledige i Ledøje område. Se mere på præs
|
|
|
|
| Jeg tror ikke på |
|
|
at det at du taster din adresse ind, at det så kører sammen med folkeregistret. For at du skal kunne sammenkøre med folkeregistret, skal du indtaste hele dit cpr-nummer og det gør vi jo ikke her. Ydermere så eksisterede min adresse lige pludselig ikke da jeg skulle validere mig, på trods af, at den selv foreslog den, så jeg er blevet valideret på en anden adresse end den der rent faktisk er min egen. Forklaringen er, at der her i slagelse kommune findes 2 veje ved samme navn og jeg bor så på den ene af dem, altså den der lige pludselig ikke eksisterede. Så nej... jeg giver ikke en fis for det der net-safe og jeg tror ikke nogen af jer skal være bange for at blive opsøgt at pædofile, øksemordere eller andet.... 
Pernille En af tosserne Flere gode ting til salg. Se mine annoncer. Link på min profil.
|
|
|
|
| Autologin... |
|
|
PiaR: Det er nu ikke helt hvad jeg vil kalde autologin. Autologin i mine øjne er at når man kommer ind på siden, så er man logget på. Lige som før i tiden.
|
|
|
|
| Jeg syntes også |
|
|
det er noget øv at skulle logge ind af to omgange.... Mit hestelogin er automatisk, men så skal jeg også logge ind via netsafe hmmm, og der her jeg i første forsøg ikke kunne gemme så der er automatisk login 
Endelig til hest igen efter 5 mdr. skadespause Albion SLK MW 17½" sælges BR Jos Lansink Springsadel bom 32 17" sælges
|
|
|
|
| Eksistens |
Louise ♣Lerano♣ (Skriv besked) |
20-02-2008 09:21 |
|
Min adresse findes heller ikke iflg netsafe. Så jeg har tastet en tilfældig adresse ind og det godkendte den. Så det med sikkerhed ved jeg ikke lige....  Og jeg er heller ikke vild med at skulle give alle de oplysninger til en "tilfældigt" hjemmeside. Som HN jo i princippet er.
Louise & Stald Kelon´s Lerano Dressurpart søges til Lerano klik her
|
|
|
|
| hmmmmm |
Tina ♥Toya♥ (Skriv besked) |
20-02-2008 12:03 |
|
Jeg synes det er noget underligt noget. Det her er et debatforum. Intet andet. Jeg synes HNs folk har fået storhedsvandvid. Alle dem, der ikke vil oplyse de forskellige ting skriver jo ikke her - det kan de ikke - men de kan godt oprette annoncer - så det her handler mere om big brother end om sikkerhed. Personligt kender jeg fem som ikke længere er på HN - og det er nok også nok til, at jeg ikke rigtig gider komme her mere - men med tiden falder besøgstallene nok så drastisk at sponsorerne falder fra - og så skal det nok blive lavet om igen. Min veninde røg på sin fødselsdato, som hun ikke kunne få valideret - man skulle da ellers mene hun kunne huske den - derfor kan hun ikke deltage i debatten - men hun kan oprette alle de annoncer, hun vil. Hvis HN virkelig mener det her må det være alle funktioner, der skal være afhængig af fuld validering. Incl oprettelse af hesteannoncer på mp - enten vil man det - eller også vil man det ikke.
|
|
|
|
| netsafe |
|
|
Jeg har lige skrevet til en person som kender til min hestes fortid, og nu når jeg skal sende en besked står der at hun er bannet. Hvordan kan man så komme i kontakt til hende? Jeg har desvære ikke fået en emailadresse fra hende inden dette skete.
|
|
|
|
| Line... |
|
|
det er da en dejlig fremgang at man nu kan se at personen er bannet. Det har nemlig været lidt frustrende før, når man ikke vidste det, at der fra den ene dag til den anden pludselig blev helt stille om personen! Mht hvordan man får fat i denne, ja så tror jeg du skal ud i en efterlysning eller lign.
Mvh. Tine Equi-work.com Jobportalen for hestefolket 2 bokse ledige i Ledøje område. Se mere på præs
|
|
|
|
| net-safe eller ikke safe |
webster (Skriv besked) |
20-02-2008 13:13 |
|
Blev også noget skeptisk da jeg så at man skulle skrive sin fulde adresse, og som en anden skrev, godt at man ikke skal oplyse ens tlf nr og cpr. der står jeg godt nok også af så. Og lige en lille detalje som jeg fandt ud af, for og kunne skrive/lave indlæg, skal man sætte kryds ud for alle ens oplysninger i stedet for kun de tre med rød stjerne ud for. Jeg giver ikke særlig meget for denne vildledning og løgn og håber at ens oplysninger ikke bliver viderebragt uden ens samtykke.
Sådan indsætter du billeder. Sengetæppe med hestemotiv og Equipage blade sælges ♥ Termin 11. Marts 2008 ♥ I don't suffer from insanity... ..I enjoy every waking moment of it..
|
|
|
|
| for mig |
20-02-2008 13:40 |
|
For mig handler det faktisk ikke bare om videregivelse af oplysninger - men også om - hvad skal de med mine oplysninger? Det her er jo bare et debatfora - intet andet - og når man ikke behøver være valideret i hoved og røv for at oprette en annonce, kan jeg slet ikke se ideen med det hele
|
|
|
|
| Svar til flere |
|
|
Louise Laursen: ---------------- du er oprettet på din daværende folkeregisteradresse i efteråret. I mellemtiden er du flyttet og har selv tilføjet den ny adresse (som ikke passer helt).
Det er med fuldt overlæg at man kan tilføje ekstra adresser. Rigtig mange bor jo af forskellige årsager ikke på deres officielle folkeregisteradresse. Ligeledes skal vi jo også kunne håndtere at man ikke altid har sine heste stående hjemme i lejligheden eller parcelhuset.
Vi vil snart gå over til daglige opdateringer af adresseoplysninger fra folkeregistret, så der ikke bliver behov for selv at skrive ny adresse ind ifm flytning. Indtil nu har vi af kun kørt en enkelt opdatering i efteråret, da det er meget dyrt med faste opdateringer uanset antallet af personer, som hidtil har været begrænset.
Vicki02 / Webster: ----------------- Det er også med fuldt overlæg at Net-Safe ikke benytter CPR-nummer, da man ikke bør udlevere sit CPR-nummer til andet end offentlige myndigheder. CPR-numre er ligefrem forbudt i flere andre mere borger-orienterede lande. Tina ♥Toya♥: --------------- Det er skam også meningen at stille krav om oplysninger i forbindelse med oprettelse af visse typer annoncer på Markedspladsen. Vi er startet med chatten, og nu Ryttersnak for ikke at flytte alle brugere over på samme tid. Andre: ----------------- Hvis I har nogle bekymringer omkring brug af Net-Safe, eller ønsker yderligere oplysninger omkring Net-Safe, så læs mere her: www.heste-nettet.dk/info/net-safe/
mvh. Henrik (HN) Heste-Nettet Teknik
|
|
|
|
| bummelum |
Xmille *Lion King* (Skriv besked) |
20-02-2008 16:21 |
|
jeg synes det er noget fis, jeg har brugt 2 døgn på at få det til at funke, og måtte til sidst skrive min mands email, da den ikke ville acceptere min. blev godt nok træt til sidst... 
Hilsen Camilla. hø købes nær roskilde gerne med mulighed for levering.
|
|
|
|
| Manglende info... |
|
|
Jegt skal gerne melde mig under fanerne af dem der er trætte af det...... Jeg overvejde også, og gør det stadig, om jeg overhovedet vil være her når det er SÅ personfølsomme oplysninger, jeg mener, hvis for hulan da bare de ville skrive HVORFOR de skal vide alt det om os. Eller lave et enkelt lille indlæg på forsiden der fortæller hvad de bruger vores bopæl osv. til. Min bekymring går bla. på, hvem der får mine oplysninger, er der brugere der kan klage over mig og vupti kender de min adresse? Jeg skal da blankt erkende jeg gerne vil være anonym overfor nogen herinde, mest af alt fordi jeg bla. har oplyst nogle ting via PB til nogle jeg stoler på, ang. en dårlig hendlende herinde, men jeg er ikke interesseret i at personen selv kender til mig, af mine sikkerhedsmæssige årsager..... Jeg ser ikke fidusen i at man kan være anonym uden at være det .
Mendacem memorem esse oportere. * Skal du handle på HN eller Hestegalleriet? Tjek min præs. inden hvis ikke du vil snydes!
|
|
|
|
| Hvad er det lige.. |
|
|
for personfølsomme oplysninger nogen mener er så slemme at opgive.. Jeg ser ikke helt grunden til alt det brok og I har da åbenbart gået med til det for ellers kunne I jo ikke skrive herinde.. Jeg oprettede Net-Safe login allerede da det var helt nyt og havde ingen problemer og ser ingen problemer med at have givet de oplysninger de har fået..
Krone og Bølge - En selvfølge R.I.P Luna - Sov godt smukke hest.!
|
|
|
|
| Nu spørger |
|
|
de jo ikke ligefrem efter kontonummeret.... Og min adresse kan de finde i folkeregistret alligevel.... Jeg var med allerede som testperson, og må indrømme, at jeg overhovedet ikke har oplevet noget "lusk" eller lignende... Ikke engang spammails.... Så det er vist meget fredeligt....
|
|
|
|
| Annemette |
|
|
Jeg mener at det og SKULLE udlevere sit telefonnummer f.eks., hvilket jeg ikke udleverer til hvem som helst, er noget der grænser op ad det personfølsomme for mig. Hvad du vælger at tolke som personfølsomt for dig rager mig en høstblomst, derudover har jeg også meget svært ved at se hvorfor de skal have ens adresse, jeg kan forstå at den der opretter en salgsannonce skal oplyse den, men folk der færdes i et forum hvor der sidder moderatorer og suverænt bestemmer hvad der må skrives, og af hvem, har jeg sgu svært ved at forstå. Det er da skønt og læse du har observeret at jeg har logget mig ind via netsafe  Jeg var noget kun paf da jeg opdagede jeg ikke kunne skrive i en tråd medmindre jeg oplyste disse ting, uden at være gjort opmærksom på det evt. på forsiden med stor blinkende skrift.... Men hey, jeg kunne jo være blind eller på anden måde uopmærksom.... Så kunne det gavne dig hvis du lærte at skilne mellem folk der brokker sig, og folk der ytrer deres utilfredshed eller frustrationer, brok er et meget negativt ord, der i min verden ikke kan bruges om mennesker du ikke kender! /Chelab, der åbenbart brokker sig!
|
|
|
|
| Jeg mener det.. |
|
|
brok.. Og i min verden er brok altså ikke et negativt ord, men det er ikke det der skal skrives om i dette indlæg.. Og der står faktisk i et indlæg der er låst øverst på hyggesnakken, at for at kunne skrive indlæg for fremtiden skal man have net-safe.. Måske de skulle have sat det på forsiden, men det skal jeg vel ikke have hug for.. Og hvis I er så nervøse ved det og føler jer så utrygge, så kunne I jo bare have ladet være med at oprette det, ser ikke problemet..
Krone og Bølge - En selvfølge R.I.P Luna - Sov godt smukke hest.!
|
|
|
|
| overskrift |
spender på eventyr (Skriv besked) |
20-02-2008 19:59 |
|
Jeg vil også godt brokke mig, så nu går jeg ned og brænder en bil af. Nemlig... Okay det gør jeg så ikke. Jeg synes helt ærligt også det er overdrevent sikkert for et heste-site. Jeg mener.. det er jo ikke et spørgsmål om national sikkerhed? Men i må gerne komme efter mig, vil gerne have besøg 
|
|
|
|
| Annemette.... |
|
|
For mit vedkommende handler det om principper, jeg er sådan set ikke nervøs for at HN skal misbruge mine/folks oplysninger, så kommer hjemmesiden da først i vanskeligheder. Nu ved jeg godt at jeg nævnte farlige mennesker i min tråd, men det er ikke fordi jeg er nervøs for at blive opsøgt at mærkelige mennesker, jeg undrede mig over om tiltaget er kommet HVIS nogle af de mennesker skulle besøge siden OG om dette var et sted, der bliver overrendt af den slags.
"Jeg har ondt af folk der ikke drikker, Tænk at vågne op om morgenen og vide, at man aldrig får det bedre" Frank Sinatra
|
|
|
|
| tjah..... |
21-02-2008 07:55 |
|
Jeg synes personligt bare det er trist - over halvdelen af pigerne, hvor jeg har min hest stående, var faste besøgende på hn - nu er vi kun to tilbage - resten er gået over til et andet website - så det gør jeg jo nok også med tiden. Men jeg ser da frem til at man skal valideres før man kan oprette en betalingsannonce herinde.
|
|
|
|
| annemette... |
|
|
der står en tråd øverst på hyggesnakken men for det første: Den kom på EFTER at handlingen var sat igang. -I know, for jeg var en af dem der pludselig var i klemme, uden at ane, hvad der foregik. HVad nu hvis man ikke kommer på hyggen, men på de andre fora? Så aner man ikke en dadel? Jeg kan undre mig over, at når det primært er for at sikre snydere, hvorfor man så ikke starter på mpl?? Jeg har kigget links igennem omkring netsafe, men jeg har stadig ikke fået svaret på, hvem der har adgang til disse oplysninger, hvordan de vil blive brugt osv. Det er da noget man kan læse sig til på de fleste hjemmesider, der modtager oplysninger, som for nogen, opfattes følsomme. -Er det egentlig ikke også et krav fra persondatalovens side?? Jeg sidder med en medlemsliste overfor en forening, og jeg har da netop skulle på tilmeldingen gøre det meget klart, hvem der må se oplysningerne, hvem der må beholde dem osv osv. Pga persondataloven. Og nej, det er stadig ikke ren negativ brok, det er simpelthen undren over, at det virker ikke særlig gennemtænkt.
|
|
|
|
| Forkert navn er rigtigt! |
|
|
Jeg brugte dage på telefonisk kontakt, den gang det der netsafe kom, før skidtet virkede. Årsagen er mit meget specielle navn, der skrives meget forskelligt (og ofte ukorrekt) hos div. instanser. Da jeg så skulle lave den nye bekræftelse, var jeg på den igen - jeg har en apostrof i mit navn, hvilket åbenbart volder STORE problemer. Så løsningen var simpelthen at blive ved at at forsøge på netsafe, indtil jeg havde stavet mit navn tilpas forkert til, at netsafe mente, at det var rigtigt  Så meget for sikkerhed - den måde mit navn er stavet på nu, passer hverken med telefonbøger, sygesikring eller noget som helst andet , hvilket åbenbart er argumentet - totalt tosset er min holdning. /Nat
Om du tror at du kan - eller om du tror at du ikke kan. Så har du ganske givet ret. Henry Ford Medlem af klubben for manipulerende, hjernevaskende, talentløse ponymødre.
|
|
|
|
| net safe |
smukke-ped (Skriv besked) |
21-02-2008 13:35 |
|
Hvad skal net safe gøre godt for....folk snyder jo med det alligevel. Jeg har kendskab til en bruger herinde der er bannet i laaaaaaaang tid,men brugeren er her alligevel blandt os...og skriver indlæg hver dag. Så kan enhver jo komme på HN uanset om det er en bannet bruger eller om det er perverse per.
|
|
|
|
| Et spørgsmål |
|
|
Endelig kom heste-nettet på banen, og jeg har ET spørgsmål: HVORFOR skal vi registreres på den her måde?
"It's not why you're weak, but what will make you strong" U2 Ny Kieffer Carmen trense sælges Har endvidere diverse sadler til salg
|
|
|
|
| Vicky02 |
|
|
Lige præcis.... Jeg har gennemlæst net safe, og har ikke fået svar på mine spørgsmål endnu.... Det er for mig meget skuffende! Og Ped har jo så fat i noget der er endnu værrere!
Mendacem memorem esse oportere. * Skal du handle på HN eller Hestegalleriet? Tjek min præs. inden hvis ikke du vil snydes!
|
|
|
|
| Net-safe... |
|
|
sikke da en gang @!#$... der er intet sikkert i net-safe, kun en masse bøvl. Så HN hvad skal det til for? er det er pga. snyd på markedspladsen og andet i den stil? hvis folk endelig snyder er de vel ikke så blanke så de køre via egen ip med egne personlige oplysninger. proxy servere er opfundet til det samme og det har i næppe resurcer til at optrævle hvis det endeligt kom der til. Jeg ønsker det GAMLE HN tilbage.
Ridelygter sælges, se præsentation
|
|
|
|
| Tjaaa... |
|
|
Min gider ikke auto login mere og jeg syntes ærligt talt at det er røvirriterende at skulle skrive koder to gange før man kan logge ind (især dage hvor man måske kigger forbi fem seks gange)  Jeg kan nu heller ikke se hvad de skal bruge det til. Det kan jo alligevel ikke andet en at banne folk og det har seriøst igen virkning så jeg kan ikke se hvad de skal bruge adresse og tlf til - de må jo slet ikke ringe os op og "skælde ud" 
"Why is it that the only person who can make you stop crying is the one who caused your tears?" Kort, bordkort, bordpynt mm. sælges til enhver lejlighed - HP på vej! Medlem af ACO - Anonyme Cocioholikere
|
|
|
|
| Så ligeglad |
|
|
Åh jeg er så dødligeglad, HN må få min yndlingsfarve at vide hvis de vil.
Jeg synes det er rart at folk er valideret, det sorterer da lidt af de useriøse brugere fra.
Jeg meldte mig til netsafe med det samme det kom frem.
Hilsen fra Lise
Kongelundens Rideklub - www.kongelunden.com - glad for at være barselsvikar på det røde springdyr Diabloo
|
|
|
|
| Det der |
|
|
p.... mig mest af er, at jeg skal lave ny præs. Ja, det var måske på tide efter 4-5 år, men alligevel  Og nu er jeg jo ikke det største computergeni, så der går nok noget tid inder jeg får taget mig sammen til at lave den. Nå men anyway...... jeg er stadig den samme Mumse med de samme meninger osv osv. Hilsen Mumse
|
|
|
|
| Angående login... |
|
|
så tryk på logoet (del lille blå/orange noget) i stedet for login. Så skulle auto login gerne virke, indtil ccookies bliver fjernet. Jeg meldte mig også til Net-safe da det kom frem, jeg har aldrig haft problemer, og dermed har jeg jo heller ikke et irritationsmoment i det.
|
|
|
|
| Hov...... |
|
|
glemte lige at kommentere, at med hensyn til overvågning, ja så er jeg helt ligeglad for, hvis man har "rent mel i posen" ja så har man jo ikke noget at frygte. Vi har selv overvågning i stalden hos os, og det er af den simple grund, at der er ikke altid er nogen i stalden, og der kommer tit folk for at kigge (og det må de hjertens gerne), når der ikke er nogen, og så er det en tryhed for os er, at vide, hvem der færdes i stalden, når vi ikke selv er der. Og vi skilter selvfølgelig med, at der er overvågning, så er det jo op til folk selv, om de vil bevæge sig ind på "privat" område. Jeg har ikke problemer med mine pensionærer pga. overvågning, for de har jo intet at frygte og kan have deres ting i fred. Hilsen Mumse
|
|
|
|
| mumse... |
|
|
for mit vedkomne er det ikke overvågningselementet, der er problemet. Det er jeg som sådan ligeglad med. JEg vil bare gerne vide, hvordan de beskytter vores oplysninger, samt hvem der har adgang, og hvornår vores oplysninger bliver brugt.
|
|
|
|
| Mumse - |
|
|
Ny præsentation?? Man skal da ikke lave en ny præsentation bare fordi man opgraderer til Netsafe. Men du har jo lavet et helt ny BRUGER i stedet for bare at bruge din allerede eksisterende.
mvh PiaR quantum in me fuit
Svar venligst i tråden og ikke via besked
www.piar.dk
|
|
|
|
| Net-safe... |
|
|
I det store hele har jeg ikke så mange problemer med det. Jeg syntes det var besværligt at oprette, for jeg gad ikke bruge tid på at indtaste alle de oplysninger, men jeg har ikke noget problem med at have givet dem videre. De oplysninger jeg har indtastet, ville enhver alligevel til enhver tid kunne finde i telefonbogen eller folkeregistret. Og så kan man håbe på at det vil sortere lidt i useriøse brugere. Jeg syntes dog det er lidt til grin hvis man tror at det vil give en større sikkerhed, for som f.eks. Ped er inde på, er det ikke svært at oprette sig under et falsk navn  Og så håber jeg at auto-login kommer til at virke igen, på den måde at man ER logget ind når man åbner siden. Som det er nu, skal man klikke på logoet, og bliver så stillet tilbage til HN kort efter. Altså virker det ikke som det gjorde før.
|
|
|
|
| Helt enig |
|
|
Helt enig, arose og Line Dahl Krabsen!  Der er da tusind andre steder, hvor Net-Safe er mere tiltrængt! Altså Heste-nettet?! Tvivler på, at de pædofile gider høre på vores heste-snak; tvivler i det hele taget på, at de bevæger sig herind!!
|
|
|
|
| Det der |
|
|
med at lave sin profil om, skulle man jo ikke hvis man overflyttede sin konto i tide- det har da været fuldstændigt uproblematisk for mig hvert fald.. en anden ting er at jeg var meget imod net-safe i starten, men nok må erkende at den ingen betydning har overhovedet for mig i den daglie brug af hn, hverken den ene eller anden vej, så hvis dem der har forstand på det mener at det er smartere, så gerne for min skyld!
|
|
|
|
| Det skal ikke |
|
|
Det skal ikke være nogen hemmelighed, at jeg heller ikke syntes at Net-Safe var praktisk i starten da det var helt nyt. Jeg har naturligvis også været med fra starten, og efter et par dage var det helt naturligt lige at klikke på logoet for lige at logge ind. Omkring det med at oprette sig under en anden persons navn, så er det ikke "bare" en ting man gør. Det er sikkert let at skaffe oplysningerne, men det er en ret alvorlig sag at "stjæle" en andens identitet, og udgive sig for vedkommende. Takket være tippet fra bl.a. Smukke-Ped, så har vi fundet nogle profiler som netop havde taget en anden persons identitet. I et af tilfældene er der røget en klage afsted til hhv. arbejdsplads og net-udbyder, og det er så noget som de vil tage sig af.
|
|
|
|
| PiaR... |
|
|
det viser bare hvilken computer"tumpe" jeg er. Nu har jeg lige siddet og oprettet hestene. Typisk mig. Jeg fatter det bare ikke. Og ja, kalde mig bare tumpe (det dækker vidst meget godt). Hilsen Mumse
Rigtige kællinger kører Land Rover V8 og rider fuldblod
|
|
|
|
| net safe |
22-02-2008 23:29 |
|
Jan Petersen....øøh jamen jeg var da ikke klar over at jeg havde givet jer et tip?? Nå,men det er vel ok....folk kan lade være med at snyde...
" Ped har absolutly ingenting med McLean at gøre"
|
|
|
|
| smukke-ped |
|
|
se dit indlæg lidt længere oppe i denne tråd. Vi har ikke så forfærdelig mange brugere som er bannnet i laaaaaaaaang tid. mvh Mie
|
|
|
|
| lang tid |
23-02-2008 09:51 |
|
mie h....åh,nej det har i måske ikke....
|
|
|
|
| nej netop - ped |
|
|
det har vi ikke - selvom der er mange som tror det. mvh Mie
|
|
|
|
| Holy dammit |
|
|
Takket være tippet fra bl.a. Smukke-Ped, så har vi fundet nogle profiler som netop havde taget en anden persons identitet. I et af tilfældene er der røget en klage afsted til hhv. arbejdsplads og net-udbyder, og det er så noget som de vil tage sig af. Er det ikke lige i overkanten? Kunne man ikke, nøjes med, lige nævne at snyden var opdaget? ... Scary. Nå men hvordan sletter man sin bruger på HN, jeg kan kun slette min præsentation, så vidt jeg lige kan se.
|
|
|
|
| afsløre |
23-02-2008 17:25 |
|
arose...man kunne da godt nøjes med at fortælle de er opdaget,men så ville brugern jo stadig have adgang til hn,og det er vel ikke meningen?
|
|
|
|
| Der må jeg holde med |
Zanne (Skriv besked) |
23-02-2008 17:29 |
|
Arose. Hvad hulan har min arbejdsplads og netudbyder at gøre med, hvordan jeg begår mig på Hn. Er det ikke lige lovligt højtragende  Det ser ihvertfald voldsomt ud, i mine øjne. Er det muligt at få en forklaring ?
|
|
|
|
| arbejdspladsen |
23-02-2008 17:32 |
|
Zanne...hvis adgangen til hn forgår fra arbejdspladsen.
|
|
|
|
| Smukke Ped |
Zanne (Skriv besked) |
23-02-2008 17:38 |
|
Hvori ligger forskellen ?
|
|
|
|
| forskellen |
23-02-2008 17:42 |
|
Zanne....jamen der skal vel lukkes for forbindelsen til hn....hvad skulle en banning hjælpe hvis man bare kan bruge naboens pc?
|
|
|
|
| Næh Smukke Ped |
Zanne (Skriv besked) |
23-02-2008 19:24 |
|
og netop derfor forstår jeg ikke, hvorfor arbejdsplads og netudbyder skal indblandes. .
|
|
|
|
| Forklaringen |
|
|
Forklaringen på hvem som er kontaktet i netop dén sag er, at der er forsøgt snydt fra to forskellige ip-adresser. At den ene tilhører en arbejdsplads er os uvedkommende - vi kontakter dem som ip-adressen tilhører. Jeg er sikker på at ingen af jer ville have brudt jer om, hvis en ansat i et firma, som havde adgang til jeres personoplysninger havde misbrugt dem til at oprette en profil i jeres navn? Det snyd som det er at oprette en profil i en andens navn, er markant anderledes end den gang man frit kunne "opfinde" en fiktik person til sin profil. At stjæle en andens identitet er faktisk mere alvorligt end som så. Jeg håber at det forklarede det på en passende måde?
|
|
|
|
| ahømmm... |
Lene ♣Granat♣ (Skriv besked) |
23-02-2008 22:55 |
|
Altså navne og adresser finder man jo også i øh.. telefonbøger...
Med venlig hilsen Lene Særmark "The eyes of others our prisons; their thoughts our cages." -Virginia Woolf
|
|
|
|
| Man behøver |
|
|
Man behøver også en fødselsdato - den slags findes ikke i telefonbøger.
|
|
|
|
| Nej Jan |
Zanne (Skriv besked) |
24-02-2008 08:59 |
|
Jeg synes stadig ikke det berettiger HN til at gå til arbejdspladsen. Er navn, adresse og fødselsdato det eneste der behøves, samt en (til lejligheden oprettet) mailadresse, så kan identiteter stjæles i en uendelighed. Det er næsten lige så nemt som at købe en pose bolcher i en slikbutik. Jeg må nok indrømme at jeg er rystet over den "big brother" mentalitet der lægges for dagen.
|
|
|
|
| Bummelum |
|
|
hmm jeg undrer mig- folkeregistret men uden brug af cpr nummer- det kan man da vel ikke gøre så?? Desuden hva så med de der har hemmelig adresse hvor folkeregistret ikke MÅ oplyse om adresse- de mennesker kan så ikk komme på hn el hvordan? Hmm jeg kunne ikk få computeren til at droppe min gamle adresse på net safe så jeg måtte indskrive den nye som en ekstra i sin tid.
Paints er bedst i Quarter forklædning Breeding stocks for life Elsket eller hadet, intet midt i mellem
|
|
|
|
| Indentitet.... |
|
|
Folk der, uvis af hvilke årsager, absolut vil færdes på et fora, hvor de ikke er velkomne, skal da nok finde en måde at logge ind på HN. Hvad hvis det foregår på et bibliotek? Bibliotekaren ville da få sig dagens griner, hvis der kom en mail fra hestenettet om at en bruger loggede sig ind under falsk identitet. De mennesker jeg kender, der ikke har interesse i heste, synes at min færden på et hestenet er noget af det mest åndsvage de har hørt og jeg tror næppe de ville tage en henvendelse fra stedet særligt seriøst. Nå... Jeg har stadig ikke fået svar på, hvorfor jeg ikke kan slette min brugerkonto?
|
|
|
|
| Er det virkelig lovligt??? |
HHansen (Skriv besked) |
24-02-2008 10:27 |
|
at HN henvender sig til arbejdspladsen??? Gider moderatorerne lige indsætte fra reglerne på HN hvor der står at man i tilfælde at overtrædelse af HN's regler kan risikere at HN kontakter ens arbejdsplads og netudbyder? Den slags skal man da skrive, så folk ved hvad de går ind til, skal man ikke??? Jeg synes godtnok det er skummelt! Især hvis vi snakker om folk som "bare" har skrevet ting HN ikke vil acceptere... Jeg har ikke noget problem med at oplysninger gives videre hvis vi snakker om mord eller vold eller andre grove forbrydelser. Men jeg vil da MEGET have mig frabedt at HN på nogen måde giver mine oplysninger videre, fordi jeg skriver noget der ikke lige passer folkene bag sitet. Medmindre dette udførligt er beskrevet i reglerne for færdsel på sitet. Hvordan får man slettet sin bruger - så ALLE oplysninger slettes fra Net-safe????
|
|
|
|
| jeg må indrømme |
|
|
at jo mere der kommer frem om hvordan man vil arbejde i fremtiden, gør mig, på trods af jeg da syntes jeg har rent mel i posen, mere og mere utryg?! Der er ikke giflet ned, hvornår der falder brænde ned. Der står ingen steder, hvor bredt HN griber om sig, hvis man brænder fingrene. Der står ingen steder, hvad ens oplysninger bliver brugt til osv osv... Er der mon lidt for meget fokus på at gøre HN sikkert?
|
|
|
|
| HHansen... |
|
|
Det er jo netop lige dét jeg efterlyser, HVORDAN bruger HN mine person oplysninger, HVEM giver de adgang til dem, og HVORFOR, bliver jeg fortalt HVEM der sidder med min adresse i hånden lige nu?! Men eksemplet på hvad de bruger oplysningerne på er jo egentlig fortalt meget godt herover, til at eksponere en bruger, der er bannet af uvisse årsager, både overfor sin arbejdsplads OG internet udbyderen...... WOW hvor føler jeg mig tryg! Hvornår må/kan/vil en moderation, der består af alm. mennesker som du og jeg, udlevere personers adresser til andre mennesker????????? Er det fordi jeg har været for kritisk i et billed indlæg, eller fordi jeg finder snyd på MP for dårligt, og fordi HN ikke har tænkt sig at gøre noget ved dette, eller et af mine indlæg der er oprettet opfattes som en salgsannonce af min single søster!? - Eller fordi jeg er kritisk overfor moderationen generelt.......
|
|
|
|
| Jeg gad |
HHansen (Skriv besked) |
24-02-2008 10:45 |
|
også nok vide hvad Datatilsynet siger til at HN skriver til arbejdsgiver og netudbyder om den slags her??? Og jeg vil håbe der findes en måde at slette sin bruger og netsafe bruger på - hvis ikke det kan fjernes er det nok også en sag for datatilsynet...
|
|
|
|
| jeg har i en tråd |
|
|
kan ikke huske mere om det var i denne eller en anden, spurgt indtil hvordan man har overvejet dette i forhold til persondatalovgivningen... Uden et svar endnu. Jeg ved bare, når jeg sidder på arbejdet og notere folk ned, kræver det utrolig meget, for at jeg må beholde adressen!
|
|
|
|
| Datatilsynet |
Aribeth (Skriv besked) |
24-02-2008 10:51 |
|
Ja jeg tænker netop også på datatilsynet.... Og hvad med tavshedspligten? Når man har med personoplysninger at gøre, så er man forpligtet til at overholde persondatalovens regler om tavshedspligt.... er denne nu brudt når man kontakter arbejdsgiver og netudbyder?? Jeg vil også godt snart have at vide hvordan man sletter ALLE sine oplysninger her og hos Netsafe..... Katrine
|
|
|
|
| "fantastisk" |
|
|
Nu er jeg for alvor forarget... Var inde på netamias hjemmeside for at læse lidt, klikkede mig ind på "no fake people", hvad skuer mit øje, denne hjemmeside har allerede alle mine personlige oplysninger... Hmmmmmm...
|
|
|
|
| Mine også |
|
|
Hvad bliver svarene til HN?!
|
|
|
|
| Ja jeg undskylder |
|
|
Ja jeg undskylder at jeg har været til stævne her til formiddag, og ikke straks har kunnet svare på alle spørgsmål omgående CheLab! Dem som gerne vil have fjernet deres profil fra HN er velkommen til at henvende sig via Kontakt, så klarer vi det. Omkring fjernelse af profiler fra Net-Safe, så er det Net-Safe i skal henvende jer til. Det er ikke en politik der er ændret på omkring at kontakte udbydere m.m. Hvis vi har oplevet ulovligheder, forsøg på indbrud etc. så har vi ALTID kontaktet ejeren af den pågældende ip-adresse hvor det er foregået fra. Vi kigger ikke på om det er en netudbyder, en skole, en arbejdsplads, et bibliotek eller andet. Så hvis man ikke ønsker sin arbejdsplads blandet ind i sine ulovligheder, så skal man blot lade være med at begå dem fra en ip-adresse som tilhører ens arbejdsgiver. Vi uddeler altså ikke blot oplysninger i flæng fordi at man overtræder en eller adfærdsregel eller er uenig med moderationen. Der står mere omkring oplysninger i forbindelse med Heste-Nettet her: www.heste-nettet.dk/omhn/ copyright.php Hvordan Net-Safe opbevarer og håndterer oplysninger hos dem må jeg henvise til Net-Safe om afklaring for. Det er en ydelse som Heste-Nettet køber der: www.net-safe.info/terms/?c=DK&l=da- DK
|
|
|
|
| Så længe Henrik |
Zanne (Skriv besked) |
24-02-2008 12:31 |
|
både står med bag Hn og Netsafe, burde det vel ikke være så svært at få et svar herinde. Iøvrigt fraskriver netsafe sig jo også let og elegant ansvar for, hvorvidt HN overholder persondataloven eller ej. Umiddelbart forstår jeg stadig ikke forklaringen omkring kontakt af arbejdsplads. Når og hvis en given moderator får mistanke om ulovligheder, er det vel mest nærliggende at kontakte politiet. Jeg har ihvertfald stadig uendeligt svært ved at forstå, hvordan arbejdspladsen kan bringes ind i sagen.
|
|
|
|
| Jeg er også |
|
|
Jeg er også sikker på at Henrik også gerne vil svare på det, når det bliver hverdag igen. Jeg kan bare ikke gøre det, og derfor henviste jeg i første omgang til Net-Safe. Henrik står dog ikke bag Heste-Nettet længere, hans rolle omkring HN er som leverandør hos Netamia. At det er en arbejdsplads der er blevet kontaktet er et tilfælde. Det er ejeren af ip-adressen som vi har kontaktet, og det vil altid være ejeren af ip-adressen. Havde det være en skole som adgangen var sket fra, så havde det været en skole der var blevet kontaktet. Jeg ved ikke hvordan jeg kan forklare det ret meget tydeligere?
|
|
|
|
| Hvis nu du |
|
|
læste hele tråden Jan, ville du såmænd læse jeg bestemt ikke er den eneste der savner et svar, og det er faktisk flere dage siden jeg efterlyste et første gang plus flere andre brugere. Jeg har fulgt dit råd ang. at læse inde på www.heste-nettet.dk/omhn/ copyright.php hvor jeg egentlig ikke bliver synderligt klogere vedr. de stillede spørgsmål, dumme mig! Dog falder jeg pudsigt nok over dette: I forbindelse med din registrering på www.heste-nettet.dk bliver du bedt om at afgive en række personlige oplysninger, herunder alder, postnummer, og email-adresse. Jeg beder jer inderligt, kunne I ikke nævne at det rent faktisk krævede både adresse og fødselsdato for at kunne deltage i en tråd, og evt. få nogle af de svar, på de spørgsmål vi stiller herinde, ind og ligge på den side? Ellers burde man vel skrive at spørgsmålene skulle rettes til net safe?! Jeg er ikke på HN for at skulle gå til en fremmed side, HN har valgt at købe ydelser af, for at få svar på hvad HN skal bruge min adresse og andre, for mig, personlige oplysninger til, det forventer jeg at HN kan redegøre for da det er HN jeg har registret mig som bruger af og ikke netsafe/netamia. Eller, det har jeg måske uden at være klar over dette? - Det er vel et spørgsmål jeg skal stille til netsafe....... Ærgelig er jeg faktisk næsten endnu mere over at Markedspladsen ikke er med i netsafe, det er vel der I virkelig burde beskytte de handlende, specielt når det koster penge at oprette visse annoncer, det var da et ønske jeg tror der var rigtig mange brugere herinde der har. Jeg regner med at den bruger der har oprette sin arbejdsplads herinde (eller hvad der nu end er foregået) er blevet meldt til politiet som I skriver er den gængse fremgangsmåde: Personlige oplysninger vil normalt under ingen omstændigheder blive videregivet til tredjepart, medmindre den enkelte bruger selv har angivet ønske om dette. Kun hvor der foreligger et klart dokumenteret misbrug, f.eks. i form af bedrageri eller grov chikane overfor andre brugere forbeholder Heste-Nettet sig retten til at viderebringe oplysninger til politiet - eller direkte på www.heste-nettet.dk - i det omfang, der måtte være nødvendigt for at kunne afklare og afslutte forholdet.
|
|
|
|
| Så venter vi da |
Zanne (Skriv besked) |
24-02-2008 12:49 |
|
på Henrik, der er vist ikke noget valg. Jeg kan sagtens læse, hvad du skriver Jan, ingen problemer der. Mit problem ligger blot i, at jeg stadig ikke forstår meningen, med at kontakte arbejdspladsen. Ligger begrundelsen i, at vedkommende formastelige bruger skal udelukkes via ip-adressen, jamen så har naboen da stadig en pc. Jeg gætter på at genboen også har, så den løsning kan da aldrig holde. Ene og alene af den grund, har jeg stadig ikke fattet en hujende fis. Jeg synes stadig det er et voldsomt stort skridt at tage, direkte at kontakte arbejdspladsen. I de regler du henviser til, fortæller hn om ansvarsfraskrivelser og lignende. Ligeledes forklarer man, at misbrug og andre ulovligheder kan føre til retsforfølgelse. Men desværres - set med mine øjne - springer hn det led over der hedder retsforfølgelser - og går direkte til straffen, ved at kontakte arbejdsgiver. Det kan jo meget nemt blive en straf, hvis den "uheldige" mister sit job, grundet henvendelsen fra hn. Der er vel ingen garanti for, at hn er komplet og aldeles ufejlbarlige i alle de skøn, der foretages.
|
|
|
|
| Fra en snyder... |
24-02-2008 13:00 |
|
Jeg har fået følgende mail fra en der har "snydt" HN - NetSafe. Jeg har lovet at poste den her. Skulle det være i mod adfærdsreglerne, går jeg udfra moderationen sletter det. Jeg har på ingen måde taget stilling til understående, og er ikke indblandet, men gør blot personen en tjeneste. Hej Lene og tak fordi du tør ligge min forklaring ind  Min forklaring. - Den bliver jo nok slettet hurtigt, link til min hjemme side hvor samme forklaring står www.123hjemmeside.dk/windstrup
Sikke en ballade jeg har fået lavet her på HN, og det er på ingen måde med vilje…
Jeg fik d.12 november 2007 en Meget lang straf - banning til og hold nu fast 31 december 2020! For at have oprettet en tråd under arrangementer med en kursus tilmelding, til et sted hvor de bilder folk ind at alle ryttere er dyremishandlere, og at vores dyrlæger filer hul i hestens tænder for at bidet kan være der?!? Nogen kan måske huske selve original tråden, det var en ung pige der var blevet bildt en masse sludder ind, og kursus lederen havde taget Mange penge for det.
Vi var mange der gerne ville deltage i det kursus, simpelthen for at høre det med egne øre, samt optage det på bånd og kamera, så vi kunne afsløre sådan en svindler, hvis personen rent faktisk tager penge for at fortælle små piger at vi filer hul i hestens tænder osv.
JA vi skrev i en meget sjov tone i kursus deltagelses tråden, vi skrev om tarteletter, tudekiks, varme tæpper, plads i biler osv. DER STOD INTET OM DEN PIGE DER OPRETTEDE ORIGINAL TRÅDEN PÅ HYGGEN, men alligevel blev jeg bannet i over 13 år, da HN mente jeg havde brudt mit løfte og havde lavet en mobbe tråd mod den stakkels pige…
En der deltog i "min" tråd havde faktisk oprettet en lign. Kursus tråd, men på Hyggen, dvs. samme forum som original tråden, og hun fik 0 DAGE banning, ikke så meget som en advarsel, hun fik bare slettet sit indlæg. - Dette er ikke for at hænge hende ud, du ved selv hvem du er J det er bare for at pointere at min straf er meget hårdere, og virker som personlig hetz fra en moderators side.
De andre der deltog i min tråd fik 0 DAGE banning, jeg var den Eneste der fik banning, og sikken en! I selve original tråden var der nogen der gik meget hårdt til den unge pige, de fik, ja godt gættet 0 dage banning, jeg deltog med så vidt jeg husker 3-5 indlæg, og de sidste to var undskyldning til pigen hvis hun havde misforstået mine indlæg, for jeg var på Ingen måde ude på at mobbe en 12 årig pige der var blevet bildt sådan noget sludder ind.
Jeg prøvede i flere dage at tale moderatorene fra mine lange straf, men de nægtede til sidst at svare på mine henvendelser, jeg kan jo stadig se svarene på min bannede profil, og sikke "objektive" moderatore hmm… Jeg føler stadig at det er en ekstra hård og latterlig lang straf, som udelukkende er så lang pga. jeg er den "slemme" dolly, for det var ikke en åbenlys sag, der var intet skrevet om pigen i "min" tråd, intet stod der om hende, det var om kurset og deltagerne og hvad vi skulle have med, OG ja vi brugte meget sarkasme og ironi, hvilket åbenbart heller ikke længere er tilladt på HN, det har jeg fået en direkte besked om fra den moderator jeg føler har noget personligt imod mig.
DERFOR oprettede jeg en undercover profil som jeg har haft siden d. 13 november 2007 Uden problemer før nu, jeg har hverken raget advarsler eller banninger til mig, jeg har opført mig pænt.
- Jeg oprettede bare et opfundet alias, som egentlig er det ene af mine mellemnavne og mit oprindelige efternavn, jeg tog ikke en andens identitet. Det virkede uden problemer lige indtil d.18 februar hvor HN, besluttede at nu måtte basis brugere ikke længere deltage i debatterne.
ØV tænkte jeg nu er det løb kørt, nu kan jeg vidst godt opgive HN helt og aldeles, men tænkte jeg prøver lige at finde et eller andet der matcher på www.krak.dk og valgt en tilfældig persons navn og adresse, men måtte opgive da jeg jo ikke aner hvornår personen havde fødselsdag, så jeg slettede det hele igen og oprettede i stedet et familie medlem.
Jeg har IKKE taget informationer fra mit arbejde Jan, det er oplysninger jeg saksede direkte fra krak.dk, og var jeg smukke ped, så var jeg blevet godt gal over at du ligefrem fremhæver hende som om hun har givet et direkte tip. " Jeg er sikker på at ingen af jer ville have brudt jer om, hvis en ansat i et firma, som havde adgang til jeres personoplysninger havde misbrugt dem til at oprette en profil i jeres navn?" - Det har jeg Ikke gjort! JA jeg har gjort noget forkert, men det skulle jo aldrig været kommet så langt ud som det er nu, helt ærligt at kontakte min arbejds plads ?!? Det vil jeg ærlig talt også gerne have at vide om det er tilladt…. Jeg har selv prøvet at komme i kontakt med personen jeg prøvede at låne informationer fra, og jeg gentager prøvede for det lykkedes jo ikke og opgav det efter 15 min. Jeg vil meget gerne personligt undskylde overfor denne person, netsafe påstår de har talt med personen og mit familie medlem, men personen tlf er slukket hver Eneste gang man ringer, uanset tid på døgnet, og mit familie medlem har mentalitet som en 8-10 årig og har ingen korttids hukommelse, så det han genfortalte mig hun havde sagt, kan ikke have meget sandhed. Jeg er virkelig ked af at det er kommet så langt ud, men helt ærligt FOR ET HESTE CHAT SITE LOGIN ?!? Jeg er virkelig rystet over at HN ligefrem har pudset Netsafe på bla. Min arbejds plads… Hvordan kan det være tilladt, og hvor står det skrevet at det vil være evt. følger hvis man prøver at fuppe med login… Jeg har ikke på nogen måde forsøgt at stjæle nogens identitet, det har jeg ingen grund til, jeg prøvede bare at beholde den smule adgang jeg havde til HN. Jeg vil ikke sige at det er HN egen skyld, men havde moderatorene været mere objektive og givet mig en fornuftig straf, for en tråd der på Ingen måde var ment som mobning af en pige der ikke engang var nævnt, så havde jeg ikke oprettet et undercover alias igen. Men jeg tænkte et eller andet sted, hvad pokker hvad vil de gøre, banne mig til 2030 ? Jeg havde Aldrig i min vildeste fantasi gættet mig til at det ville komme så langt ud. Undskyld endnu engang men helt ærligt hvor er det helt langt ude, det er en heste chat site ? Jeg har hverken snydt på MP, eller på nogen anden måde prøvet at snyde folk, jeg ville bare gerne deltage på HN i forskellige debat forum og følge med i de forskellige heste og deres ejeres liv, sjove tråde, ble og ve og alle de skønne heste-net babyer osv. Jeg har kopieret hele tråden, men sletter navnene fra HN brugerne, da jeg vil kontakte data tilsynet om det rent faktisk er tilladt at de kontakter min arbejds plads for det her. Min forklaring bliver nok slettet, den kan læses her www.123hjemmeside.dk/windstrup Farvel sikkert nu for altid HN, jeg tvivler på at Dolly nogensinde kommer online igen, og slet ikke nu… Spørgsmål svarer jeg gerne på, og skulle jeg være så heldig at nogen rent faktisk vil i kontakt med mig så har Lene Granat min mail adresse og hjemmeside adresse, mobil nr osv.
Med venlig hilsen Lene Særmark "The eyes of others our prisons; their thoughts our cages." -Virginia Woolf
|
|
|
|
| hmmm... |
|
|
lang straf. Og jeg nægter at tro at det kun er den tråd der har noget at gøre med det. -Især fordi jeg tydeligt kan huske at den første tråd efter at Dolly kom tilbage fra tidl banning, var lige så hånnende, nedsættende som de fleste var. Så selve banningen kan jeg udemærket forstå! Men længden og det at kontakte arbejdsplads, fatter jeg stadig ikke en meter af! Så længe man ikke har gjort noget ulovligt, som det jo ikke er at være et skrive-kvaj (groft sagt), så skal det da ikke straffes ved at man kontakte arbejdsplads og lign? Man kan da ringe til det nummer der er opgivet, også tage den derfra. Ej det er simpelthen for fjollet!
|
|
|
|
| Nej Tine |
Zanne (Skriv besked) |
24-02-2008 13:12 |
|
Det er ikke kun for fjollet - det er en bigbrother-mentalitet, der ingen steder hører hjemme. Måske voldsomt blæst op - men hvor pokker er retssikkerheden i dette. Dianas banning vil jeg slet ikke udtale mig om, men reaktionen fra hn's side - ifølge hendes forklaring - bekræfter desværre kun min mistanke.
|
|
|
|
| Er det korrekt!!!!!????? |
|
|
Windstrup, hvis du da læser med, er det korrekt at Henrik har oplyst dig om navn og by på den person du har 'lånt' oplysningerne fra da du kontaktede ham telefonisk?! Det 3. sidste afsnit på din hjemmeside. Hvis det er tilfældet så er jeg ude fra netsafe, for så er der ABSOLUT ingen sikkerhed i det! Det svarer sgu da til at banken oplyser mit kontonummer hvis jeg ringer ind og fortæller jeg ikke kan huske det!
|
|
|
|
| Øøh Jan |
Zanne (Skriv besked) |
24-02-2008 13:22 |
|
Noget slår mig  Du skrev som følger: Jeg er sikker på at ingen af jer ville have brudt jer om, hvis en ansat i et firma, som havde adgang til jeres personoplysninger havde misbrugt dem til at oprette en profil i jeres navn? Hvor filan ved hn, hvad en vilkårlig hn-bruger, laver på sit arbejde. Der er et eller andet frygteligt uldent i den forklaring, du giver.
|
|
|
|
| var også lige |
|
|
på hjemmesiden: Hvis det er rigtigt, så er jeg også ude igen!! Er du gal mand, en ting er jeg havde mistanke om det var en forglemmelse, men hvis det er så nemt, så er det ikke en forretniing jeg vil støtte. Nu kan jeg principielt være ligeglad, da jeg kan findes mange steder pga firmaet, men jeg vil ikke støtte op om noget, som punkt et ikke virker særlig reelt i forhold til persondataloven... Men hvis oplysningerne også bliver videregivet uden noget belæg... Det er for langt ude!
|
|
|
|
| at snyde |
24-02-2008 13:36 |
|
Jeg forstår ikke hvorfor man skal snyde og bryde reglerne. Jeg har selv været bannet,det fik da ikke mig til at snyde mig til adgang...jeg har været inde og læse med og det er så det. Så har olk fundet min mail,og skrevet til mig,det er jeg da glad for...men har man lavet noget bæ,gentagne gange,ja så bliver man bannet. At jeg så nogen gange ikke kan forstå de grunde folk bliver bannet på er en anden side af sagen,jeg mistænker da også nogle af moderatorene for at slå hårdt ned på nogle bestemte brugere,men det kan jeg ikke gøre noget som helst ved.... Nej det var ikke Dolly jeg havde i tankerne da jeg skrev det i mit indlæg,som har udløst det her. Men,man kan jo lade være med at snyde,så er der ingen problemer.
|
|
|
|
| Lidt forskelligt |
|
|
Chelab, et eller andet sted skulle vi starte med at slå Net-Safe til, for ikke at slå det til overalt på een gang. Vi startede på forum, og fortsætter videre på markedspladsen. HN beder som minimum om oplysning af navn, alder og postnr. da vi vurderede at det både var ganske generiske oplysninger, som samtidigt ikke var specielt personfølsomme og som ville blive brugbare når det bliver slået til på markedspladsen, da annoncer placeres ind efter postnr. Alder bliver brugt på chatten. Vi vil hen ad vejen samle op på hvor vi skal placere oplysninger om hvad der kræves hvor. Men Net-Safe har kun været på i nogle dage, og for ikke at opdatere teksterne dagligt, så har vi valgt at afvente og så samle op på erfaringerne, for så at lave en samlet opdatering. Zanne, vi har altid tidligere klaget direkte til ejeren af ip-adressen, hvis brugere har udgivet sig for at være en anden eller lignende. Men det vil da være en god ide fremover at gå direkte til en politianmeldelse uden at undersøge sagen nærmere. Eksemplet med den forklaring omkring arbejdsplads kan jeg godt se er uheldigt i konteksten. Det er blot et eksempel grebet ud af luften, for at illustrere hvordan i andre ville have det med at en anden havde udgivet sig for at være jer. Lene, jeg vil ikke kommentere på den helt konkrete sag. Men det er en noget anden fremstilling end den vi har oplevet i forløbet, med væsentlige udeladelser kan jeg se. Generelt, jeg har forsøgt et par gange at forklare at vi kontakter EJEREN af ip-adressen, om det så måtte være en skole, et bibliotek eller andet. Vi indblander IKKE nogen uden grund, men ejeren af en ip-adresse har jo en vis interesse i hvad den bliver benyttet til. Med venlig hilsen Jan Petersen Heste-Nettet
|
|
|
|
| Selvfølgelig Jan |
Zanne (Skriv besked) |
24-02-2008 14:26 |
|
skal I da gå direkte til en politianmeldelse. Det skriver hn jo selv, i og med, at man påpeger at der kan blive tale om retsforfølgelse ved misbrug. Der findes da ikke andre veje at gå, i et retssamfund. Om politiet så vil tage sig af sagen, er en hel anden problemstilling, men den er generel for alt, hvad der sker ude i det store samfund. Jeg kan godt forstå, at du ikke vil gå ind i konkrete sager, det er heller ikke, hvad jeg ønsker at opnå. Alligevel synes jeg, det er foruroligende, hvis det er korrekt, at man blot ved en tlf.opringning til Henrik, kan få en masse oplysninger. Det ligger som ord mod ord, og faktisk er det slet ikke dig Jan, der må frem med den forklaring. Men da du som hn-moderator har valgt at svare, er det nødvendigvis dig vi skriver til, omkring den manglende sikkerhed - eller måske lempfældige omgang med persondata, som er er kommet frem i denne tråd. Jeg vil ihvertfald gerne give dig ros for - som den eneste - at du forsøger at svare på vore spørgsmål. Blot er jeg endnu langt fra tilfreds med de svar, der er fremkommet. Iøvrigt skriver du, i et af dine svar, at Henrik ikke længere er med. Så vidt jeg kan se, er han da stadig med i bestyrelsen, ligesom han i sin signatur, underskriver sig med Henrik - HN teknik. Hvad skal jeg helst tro på - er han med eller er han med ikke.
|
|
|
|
| Der kommer |
|
|
Der kommer lige et hurtigt og kort svar omkring bestyrelsen, inden at jeg helliger resten af min søndag til min sofa. Hvor ser du det med bestyrelsen? For så skal vi pronto have rettet det. Listen over bestyrelsesmedlemmer og andre medvirkende findes lige her: www.heste-nettet.dk/omhn/hvem.php Med venlig hilsen Jan Petersen Heste-Nettet
|
|
|
|
| Ingen steder |
Zanne (Skriv besked) |
24-02-2008 14:54 |
|
Jan, 1 - 0 til dig. Men i denne tråd ser jeg, at Henrik underskriver sig som Hn - teknik, og det betyder vel, at Henrik i det mindste, er et eller andet ved musikken.
|
|
|
|
| Det kan da |
HHansen (Skriv besked) |
24-02-2008 17:18 |
|
IKKE være rigtigt når i skriver (Jan skriver) : Dem som gerne vil have fjernet deres profil fra HN er velkommen til at henvende sig via Kontakt, så klarer vi det. Omkring fjernelse af profiler fra Net-Safe, så er det Net-Safe i skal henvende jer til. Jeg er blevet oprettet hos Net-Safe fordi jeg ville bruge heste-nettet. Nu vil jeg så gerne slettes som bruger, og det vil jeg sende en besked til en moderator om. Når det er gjort, så KAN det da ikke være min opgave at kontakte alle dem Heste-nettet måtte have samarbejde med, ang. sikkerhed og login???? Det må da være Heste-Nettets opgave når de sletter min brugerkonto!!!
|
|
|
|
| Hmm..... |
Mette J (Skriv besked) |
24-02-2008 17:45 |
|
..ja - jeg synes godt nok også, at det virker lidt "interessekonflikt"-agtigt. Når man søger på netsafe på dk-hostmaster.dk - så kommer Henrik Biering op som både registrant og fuldmægtig. Og her underskriver han sig som HN Teknik.  Og det Windstrup skriver med at ringe op til ham og så ellers bare få forskellig info at vide.. Hmm.. Glæder mig til at læse et svar fra Henrik.
Mvh Mette *** www.newforest.dk Avlet med hjertet - Redet med stolthed! *** *** TROMMESÆT SÆLGES *** Info på min præsentation
|
|
|
|
| jeg må lægge mig |
|
|
i HHansens slipstrøm... Hvorfor er det mit eget ansvar, at sørge for, at blive slettet fra net-safe?
|
|
|
|
| Fup og svindel.........eller..... |
|
|
kejserens nye klæ'r...... Jeg tror så sandelig, at hele menagen bag HN.......er alvorligt syge....symtom ....vrangforestillinger i nærmest livstruende art. De fornuftige folk, der får HN til at fungere til daglig, de må ha' fået trukket et eller andet hen over øjnene.......jeg fatter ikke de er gået med til det her. Måske er de konverteret til National Socialismen, eller andet, der sætter pris på et angiversamfund, vel at mærke, et af værste karat. Jeg er højst sandsynligt fatsvag, men jeg fatter ikke behovet for netsafe, jo, måske på markedspladsen. Ud fra min begrensede viden, er dette en forberedelse på en eller anden klargøring af en stor, fed database, dem er der mange penge i. Og fred være med det..........men jeg vil gerne spørges først... Men sådan rent principielt, er jeg ikke glad for, at mine dataer bliver misbrugt på nettet. Jeg får nogle grimme tanker, påtænker HN at købe sig ind hos RKI eller andre af samme kalibre for at se hvem er gode og dårlige betalere........ Hvis der er nogle af jer andre der har behov for at komme med protester, og ikke tør, da ikke vil evt. ha jeres arbejdsgiver blandet ind i jeres netbrug........kan i sende det til mig, så sætter jeg det ind her, men det må ikke være ulovligeheder.......jeg har ingen arbejdsgiver........ Birgitte
|
|
|
|
| Netsafe |
Aribeth (Skriv besked) |
24-02-2008 18:44 |
|
Nå.... så vidt jeg kan se og forstå så er Netsafe sådan noget nyt smart noget som der sikkert er rigtig mange ITnørder er mener er fremtiden... Man kan jo lave såkaldte Cardspace Logins som vidst er vældigt smart sådan for at kunne registrere brugere. Det er nok meget godt, men det jeg synes er helt godnat og hen i vejret er at det skal bruges på et heste-debatforum?! Hvorfor dog det... Det kunne jeg godt tænke mig et svar på, skal jeg henvende mig til Danske Landbrugs Medier ? Jeg kan se det er dem der ejer +50 % af foretagendet. (iflg erhvervs. og selskabsstyrelsen) Eller fonden? hvem står egentlig bag fonden? Vil man bruge netsafe på markedspladsen som en sikkerhed for snyd der, så fint for mig det kan jeg endda se det fornuftige i, men at folk som bruger debatten ligefrem skal registreres via Netsafe også forstår ejg faktisk ikke længere... Men på den anden side er det garanteret en fed fidus for Henrik Biering... Netsafe er jo hans firma og på Heste-Nettet er der jo ADSKILLIGE brugere, og dermed bliver Netsafe jo virkelig brugt nu og der bliver registreret rigtig mange brugere hos dem. Indtil videre kan jeg kun se det som Henriks fordel... han får virkelig afprøvet Netsafe her. Katrine
|
|
|
|
| Jeg vil også meget gerne have... |
|
|
svar på de spørgsmål, som endnu er ubesvaret fra HN's side. Jeg overvejer også at smutte ligesom jeg kan se at en del andre gør, og har gjort.... Jeg havde faktisk slet ikke tænkt så langt.... men savner så, så´jeg kan gøre op, hvad jeg vil....
|
|
|
|
| Jamen for |
|
|
hulan, hvis så bare det VAR lavet på markedspladsen...... I stedet for at lave et forum til testmedie, det er da ikke herinde der er behov for det store sikkerhedsopbud, men der hvor der er penge mellem fingrene på brugerne......
|
|
|
|
| Lidt fakta ... |
|
|
... men ikke ret meget om den konkrete sag - udover at jeg kan opfordre den pågældende person til så hurtigt som muligt at kontakte os på ærlig vis for at få løst sagen. -- Ved begrundet mistanke om at en person er oprettet eller forsøges oprettet af andre end personen selv uden eller imod dennes ønske (identitetstyveri) kontakter Net-Safe selvfølgelig personen direkte pr. telefon, brev eller på anden måde. Er personen oprettet mod sin vilje slettes vedkommende straks medmindre andet aftales af hensyn til bevisførelsen.
I tilfælde af identitetstyveri vil der blive rettet henvendelse til den ansvarlige for identitetstyvens internetadresse med henblik på at få stoppet ulovlighederne. I grove tilfælde kan der tillige forventes indgivet politianmeldelse. Før der kan indgives politianmeldelse skal der nødvendigvis tages stilling til om det er den ansvarlige for internetadressen (i dette tilfælde virksomheden) eller en specifik bruger (i dette tilfælde formodentlig en medarbejder) der skal indgives anmeldelse mod. Da virksomheden blev kontaktet i fredags var den indstillet på at løse problemerne internt og fik derfor tilsendt log-filer, der uden at pege på en konkret medarbejder blot dokumenterede de ulovlige aktiviteter, der var sket via virksomhedens IP-adresse. Jeg kan kun sige at der er tale om et særdeles systematisk forsøg på at misbruge en helt uvedkommende persons identitet. Udover det afsluttende store antal direkte forsøg på at hacke sig til en falsk identitet involverede det hele 5 henvendelser til support over 36 timer hvor identitetstyven i et forsøg på at få hjælp til oplysningerne udgav sig for at være den forurettede person, der blot havde svært ved at taste oplysningerne korrekt. På baggrund af begivenheder igår og idag har jeg tidligere idag sendt virksomheden yderligere kopi af logfiler over aktiviteter til støtte for dens efterforskning af sagen. Disse kopier er selvfølgelig renset for alt, der ikke kan sammenkædes med den konkrete sag.
|
|
|
|
| Tjaa... |
|
|
...jeg har tænkt det samme - nemlig et stk. test/penge maskine for Henrik og besvær for brugerne  Men det er måske bare mig der ikke forstår formålet med det her Netsafe halløj  Pia
Dækken sælges eller byttes. Se min præsentation. ...................
|
|
|
|
| Arose: |
|
|
Hej Arose, Heste-Nettet, NoFakePeople eller nogensomhelst andre steder får kun de oplysninger du selv markerer på siden "Indstillinger for WEBSTED", der kommer op første gang du logger ind på WEBSTED. Og de får dem først når du trykker "Fortsæt". Med det, der hedder "Fælles login" (ofte forkortet SSO efter engelsk "Single SignOn") som du bl.a. kan læse mere om her: http://www.openid.net, vil opret-funktionerne på de enkelte websites forsvinde. Første gang, man forsøger at logge ind, vil man blot få oplyst hvilke oplysninger Webstedet kræver eller ønsker for at man kan benytte det. Websteder med mange forskellige funktioner (som f.eks. Heste-Nettet) kan vælge at sætte forskellige krav til brug af forskellige funktioner. De funktioner, hvor ens adfærd ikke kan gå ud over andre brugere eller besværliggøre arbejdet for moderationen vil i fremtiden kun kræve en email eller telefon som holdepunkt, så brugeren kan gendanne sit login ved glemt adgangskode. Om få år vil fælles login det være reglen snarere end undtagelsen og webstederne vil samtidig kunne nedsætte kravene til oplysninger. Hvis et websted idag vil kunne dokumentere / kontrollere at en bruger er over 18 år (hvilket loven direkte kræver i mange tilfælde) er det teknisk nødvendigt at kræve såvel navn som adresse og fødselsdato. Fremover vil det være tilstrækkeligt at afgive oplysningerne til en enkelt eller nogle få Identitetstjenester, som så kan nøjes med at informere et Websted om brugeren lige nu er over eller under 18 år. Fælles login svarer således lidt til at man for nogle år siden typisk skulle oplyse sine kreditkortdata på de enkelte websteder man besøgte. Mange var i 2003 skeptiske overfor at blive smidt over på DIBS ved betaling til Heste-Nettet. Idag vil mange ikke drømme om at købe noget på et site, der ikke benytter en kendt ekstern betalingsservice som f.eks. DIBS, som Heste-Nettet stadig benytter.
|
|
|
|
| Henrik... |
|
|
Er du venlig at forklare hvorfor man selv skal henvende sig til net-safe for at få fjernet personlige oplysninger fra net-safe's database?
|
|
|
|
| Arose ... |
|
|
Hvis du tænker nærmere over hvad jeg har skrevet ovenfor om fælles login og det jeg har skrevet i flere andre tråde samt under "Om" på Net-Safe om anonymitet mellem websteder vil du indse at det er den eneste reelle mulighed. Det ville da være noget uhyggeligt hvis et enkelt websted jeg blev uvenner med kunne få mig slettet fra ét eller flere andre websteder jeg måtte have tilmeldt mig. Tværtimod: der er og skal være helt vandtætte skodder mellem de websites, der benytter Net-Safe til login. Derfor er der også formuleret sådan i regler og vilkår, som man accepterer ved oprettelsen.
|
|
|
|
| Bummelum |
|
|
Hmm jeg vil egentlig osse gerne stadig af svar på det jeg skrev i mit tidligere indlæg længere oppe på siden- Hmm jeg undrer mig- folkeregistret men uden brug af cpr nummer- det kan man da vel ikke gøre så?? Desuden hva så med de der har hemmelig adresse hvor folkeregistret ikke MÅ oplyse om adresse- de mennesker kan så ikk komme på hn el hvordan? Hmm jeg kunne ikk få computeren til at droppe min gamle adresse på net safe så jeg måtte indskrive den nye som en ekstra i sin tid.
Paints er bedst i Quarter forklædning Breeding stocks for life Elsket eller hadet, intet midt i mellem
|
|
|
|
| Spørgsmål til Henrik |
Zanne (Skriv besked) |
25-02-2008 07:09 |
|
Jeg har lidt problemer med at forstå dit svar. Du skriver at netsafe selvfølgelig kontakter til den ansvarlige for internetadressen. Hvori ligger denne selvfølgelighed ? Hvis jeg ser et tyveri, hvori der bruges en vilkårlig firmabil som rambuk, kontakter jeg da politiet og ikke virksomhedsejeren. I min verden er politiet det eneste korrekte sted at henvende sig i et retssamfund. Husk du kalder det groft identitetstyveri, det er ikke en slikkepind i et supermarked. Desuden skriver du, at pågældende person henvendte sige hele 5 gange til supporten. Nu er jeg ikke meget i tvivl om, at supporten er ensbetydende med dig, og derfor bimlerne mine alarmklokker for fuld skrue. Hvis det er muligt at få så meget som een eneste oplysning omkring identitet ved denne fremgangsmåde, så giver jeg ikke en hattenål for sikkerheden i netsafe. Selvfølgelig skal I hjælpe, men ikke give oplysninger. Dine alarmklokker burde have bimlet mindst ligeså højt som mine, og at påstå at personen ringede hele 5 gange, gør bestemt ikke din historie troværdig. Alt i alt føler jeg, at jeg har fået en meget fin forklaring, men desværre er essensen, at netop din forklaring viser mig, at netsafe bestemt ikke er "safe". Hverken når det drejer sig om at opbevare fortrolige oplysninger, eller følge de gængse spilleregler ved snyd/tyveri. Og til slut vil jeg lige påpege, at der altid er mindst 3 sider af en sag. Din side - tyvens side og så lige sandheden. Noget siger mig, at der er langt imellem disse sider...
|
|
|
|
| og jeg mangler |
|
|
også stadig svar. Føler lidt vi er igang med katten om den meget varme grød.
|
|
|
|
| Ordgejl......... |
|
|
.....det hænger ikke sammen. Sig mig......dette kan da ikke passe......USA lejer verdenspoliti, aspirere HN's Henrik til at hans IT firmaer skal være www politi ? På erhvevsdelen af dette site, er det rimeligt at lave "foranstaltninger", men på chatdelen er det yderst utiltalende..... WWW skulle gerne vedblive at være ukontrollabel og anarkistisk (med et par få untagelser), og ikke ende med at blive erhvevslivets dresserde puddelhund. Birgitte
|
|
|
|
| Nu er jeg ihvertfald |
|
|
Blevet temmelig utryg.  Jeg står ikke i telefonbogen, og jeg bruger ikke mit meget specielle mellemnavn af nogen helt private grunde, som ikke kommer andre end ego ved. Men folk, der kender mig, vil altså kunne henvende sig på supporten og få oplysninger at vide? ID-tyveri er en alvorlig sag, og det skal politianmeldes! Nu er det her et site med debatfora, det er ikke en side med børneporno eller bombe-opskrifter til terrorformål, hvilket i så fald også burde politianmeldes, hvorefter politiet må kontakte udbydere, arbejdsplads etc. Det ser ud til at HN pt lider af en seriøs proportionsforvrængning.... Det kan da ikke være rigtigt, at HN udleverer følsomme oplysninger til ANDRE end politiet? Helt uden dommerkendelse? Hvis nogen offentlig myndighed søger oplysninger om mig, som person (PET måske undtaget?), så skal jeg give skriftlig tilladelse til dette- med min personlige underskrift. Nu er HN ikke en offentlig myndighed, det er NetSafe ejheller, men de må godt kontakte folks arbejdsplads? Yeh gods. Jeg tror, I på HN burde omskrive policy- og i øvrigt selv kontakte en jurist. Det her virker skrupskørt- for nu at sige det pænt.
Mvh
xtiny
♣ "There is, incidently, no way of talking about cats that enables one to come off as a sane person."♣ -Dan Greenberg Nu med Malle!
|
|
|
|
| Et tillægsspørgsmål |
|
|
som nok heller ikke bliver besvaret: Henrik, hvordan forholder i jer til Persondatalovgivningen? Har i på noget tidspunkt haft en jurist til at kigge ideen igennem?
|
|
|
|
| Det her rimer jo ikke |
|
|
Med Praksis i Windstrups tilfælde: >>Det er strafbart at udgive sig for at være andre end man er, og Net-Safe vil påtale ethvert forsøg på dette. Du er ansvarlig for ethvert tab, andre måtte lide som følge af bevidst forkerte oplysninger fra din side. Det er derfor vigtigt at du opgiver korrekte oplysninger til Net-Safe selvom du vælger at oplysningerne ikke skal deles med nogen portaler eller andre brugere af disse. Uden dit samtykke udleveres oplysninger normalt kun fra Net-Safe efter retskendelse. Net-Safe kan dog vælge at udlevere oplysninger direkte til politimyndighed til brug for dennes igangværende efterforskning eller for anmeldelse af formodet ulovlige forhold, der berører Net-Safe, en tilsluttet portal eller andre registrerede brugere.>> UPS? Sakset herfra: www.net-safe.info/terms/?c=DK&l=da- DK Så når HN ikke overholder disse regler: >>Net-Safe kræver at alle tilsluttede portaler overholder persondataloven og oplyser hvordan oplysninger opbevares og benyttes. Net-Safe er ikke ansvarlig for at portalen overholder disse vilkår. Du skal således selv påtale sådanne fejl og problemer overfor portal og myndigheder. Hvis Net-Safe gentagne gange bliver gjort opmærksom på en portals manglende overholdelse af gældende love og egne regler, vil Net-Safe dog medvirke aktivt til en løsning af problemerne.>> Skal man altså anmelde HN? Det er sku da noget rod, ID-tyveri eller ej, så har HN ikke overholdt NetSafes regler, og NetSafe har ikke overholdt egne regler.
Mvh
xtiny
♣ "There is, incidently, no way of talking about cats that enables one to come off as a sane person."♣ -Dan Greenberg Nu med Malle!
|
|
|
|
| hemmelig adresse |
25-02-2008 10:29 |
|
Jeg har adressebeskyttelse....men jeg er valideret på netsafe??
|
|
|
|
| bukken og havresekken |
Elsoma (Skriv besked) |
25-02-2008 10:35 |
|
fortsettelse af Xtiny's indlæg: og med samme personer (Biering) i kulissene begge steder, kan det jo ikke bli riktig! Og hvem skal passe på hvem her? Meget uheldig at blande sammen netsafe og HN på denne måden! Og absolutt ikke betryggende for brugere. Hadde det vært et krav på markedsplassen kunne man forstå det, men på et alminnelig debattforum? Eller er det så at det ikke kommer på markedsplassen fordi de som ikke er daglige brugere af HN da vil bruge andre portaler til at sælge på? For det hadde jo vært naturlig at ha det der om man absolutt skal ha det! Men jeg har ennu ikke forstått hvorfor, om det da ikke er for at det er private økonomiske interesser bag?
|
|
|
|
| Smukke-ped |
|
|
Har du auto log-in på net-safe? Hvis du har, så prøv at gå ind på siden www.nofakepeople.dk Prøv at klikke pålog-in der hvor der er et net-safe logo. Er din adresse så hemmelig?
|
|
|
|
| fantastisk.... |
|
|
jeg popper også op med adresse og hele møget... både når jeg er logget på hn og ikke er!!! Og jeg sidder altså fra mit arbejde af, så det kan ikke være en sporing eller hvad der nu findes af tekniske vidundere.... Æv.
|
|
|
|
| hemmelig adresse |
25-02-2008 10:40 |
|
Helle-Mimi,...nej jeg kan se at min adresse står der,men at jeg har valgt at den ikke oplyses.
|
|
|
|
| hvad er? |
Elsoma (Skriv besked) |
25-02-2008 10:48 |
|
nofakepeople? Alle mine opplysninger (i Norge)står der.Jeg er da slett ikke interessert i det sitet! Godt klar over at opplysningene står i netsafe, men trodde i min naivitet at netsafe var noget offentlig som myndighedene hadde satt igang for at øge sikkerheden på nett. At det er private interesser og kun komersielt skremmer mig, og jeg er lite glad for det som har kommet opp. Hvem står så bag www.nofakepeople.dk? Nogen som ved det?
|
|
|
|
| Jeg ved det ikke |
|
|
det er ikke en side jeg er interesseret i. Der var bare en anden her i tråden der nævnte det, og så skulle det prøves. Jeg er bare ikke såvild med at mine oplysninger står der.
|
|
|
|
| lidt rystet |
|
|
Jeg skulle så også lige kikke på det der nofakepeople og ja, mine oplysninger er derinde, men selvfølgelig har jeg ikke krydset af og er slet ikke interesseret i at deltage sådan et sted, så jeg tror ikke at nogen kan se dem, udover altså de der styrer netsafe. I forvejem holder jeg mig laangt væk fra andre fora end lige netop hestefora. Jeg synes det er lidt træls og vil tænke lidt over min videre forbindelse til HN, om det er det værd, at jeg skal ligge i et system der er mig ubekendt. VH Gunni.
Opdræt af 100% crabbet fuldblodsaraber. You can lead a horse to water - but if you can get it to float on its back with its legs in the air you are something special. http://www.gu-ku-vi.dk
|
|
|
|
| digital-signatur |
|
|
hn kunne somend også have brugt digital-signatur uden nogen havde rønket på næsen af det, ærgeligt at ny open standarder skal gøre almindelige dødelige mennesker så forviret og skrak slagende, jeg går jo ikke i panik fordi jeg vil bruge telmore med digital-signatur login fordi de skal vide ens skatte oplysninger  summa sumarum hilser jeg det velkommen at der kommer mere styr på tingende må vi jo se senere hvem som så stadig er her 
Hvis kærlighed gør blind, hvorfor er frækt undertøj så populært?
|
|
|
|
| Henrik |
Mette J (Skriv besked) |
25-02-2008 11:57 |
|
..du bliver ved med at underskrive dig HN Teknik. Er der ikke en interessekonflikt?
Mvh Mette *** www.newforest.dk Avlet med hjertet - Redet med stolthed! *** *** TROMMESÆT SÆLGES *** Info på min præsentation
|
|
|
|
| xpoint. |
Elsoma (Skriv besked) |
25-02-2008 11:59 |
|
Der er vel tvilsomt at det blir mer styr på tingene? Og netsafe er tydelig ikke nogen sikkerhed for den enkelte bruger? Faktum er at netsafe neppe er knyttet opp mod nogle offentlige registre og heller ikke har nogle forme for offentlige kontroller?
|
|
|
|
| Læg mærke til |
|
|
Læg mærke til hvad Henrik skriver - der er ikke udleveret personoplysninger, men oplysninger om hvornår der har været trafik fra den pågældende ip-adresse: Da virksomheden blev kontaktet i fredags var den indstillet på at løse problemerne internt og fik derfor tilsendt log-filer, der uden at pege på en konkret medarbejder blot dokumenterede de ulovlige aktiviteter, der var sket via virksomhedens IP-adresse. Elsoma, Eller er det så at det ikke kommer på markedsplassen fordi de som ikke er daglige brugere af HN da vil bruge andre portaler til at sælge på? Det kommer også på Markedspladsen. Et eller andet sted skulle vi blot starte med at introducere det, og der valgte vi først chatten, og herefter forum. Så det kommer på Markedspladsen. Med venlig hilsen Jan Petersen Heste-Nettet
|
|
|
|
| Generelle spørgsmål |
|
|
Der stilles flere spørgsmål af meget generel natur som hvordan der kan valideres oplysninger og hvordan Net-Safe forholder sig til persondataloven.
Med hensyn til lovkomplekset omkring persondatabeskyttelse henvises til: http://www.datatilsynet.dk/
Med hensyn til muligheder for check af personoplysninger henvises til vejledningerne på http://www.cpr.dk . Net-Safe benytter med vilje metoderne, hvor der ikke kræves CPR-nummer.
Det er desværre umuligt for os at redegøre kortere for disse forhold end ovenstående myndigheder selv er istand til.
Herudover diverterer Zanne fremdeles med at vi skulle udlevere oplysninger under bestræbelserne for at hjælpe nødstedte brugere med oprettelsen. Det er der meget lidt belæg for idet vore standardsvar er at henvise til oplysningerne på sygesikringskortet. Dertil kommer at kommunalreformen har ændret manges adresser uden at de er blevet informeret om det. Endelig er der flere, der tilsyneladende ikke har læst mit forrige indlæg i tråden, som giver fuldstændigt svar med hensyn til hvornår oplysninger afgives fra Net-Safe til andre websteder, f.eks. NoFakePeople.dk. Bemærk især at "Indstillinger for NoFakePeople" og "Indstillinger for Heste-Nettet" er sider på Net-Safe, og at der NETOP IKKE videregives oplysninger fra Net-Safe før der sættes HAK ud for oplysningerne og trykkes "Fortsæt".
mvh. Henrik (HN) Heste-Nettet og Net-Safe Teknik
|
|
|
|
| Henrik.... |
|
|
jeg kan godt læse både cpr.dk og persondataloven, jeg sidder med det til daglig. Jeg er dog stadig interesseret i at høre om jeres arbejdsgange fx har været valideret af en jurist? Har i på noget tidspunkt, udover overfladisk, vurderet hvordan i opbevare og udgiver folks oplysninger?
|
|
|
|
| Vicki02: |
|
|
Procedurer og regler er ikke noget vi får en enkelt jurist til at evaluere.
De baseres overordnet på en standard, der hedder DS 484 og udmønter sig dels i administrative krav og teknisk operationelle krav. Vi tager i vidt omfang udgangspunkt i de specifikke administrative og tekniske krav PBS fastsætter for brugen af Net-ID samt supplerende specifikke krav fra andre myndigheder og tjenester.
Overholdelsen af disse regler sikres/kontrolleres ved IT-revision, dels initielt hvor procedurerne godkendes og efterfølgende årligt, hvor det kontrolleres om de har været overholdt. Der er pt. kun 2 af de store internationale IT-revisionsfirmaer, der har den fornødne erfaring, så det bliver ét af disse. Vi afventer dog færdiggørelsen af et par features mere i Net-Safe samt noget dokumentation inden vi sætter processen igang, da der er tale om en rimeligt stor omkostning, som gerne skal dække processerne korrekt i første hug.
mvh. Henrik (HN) Heste-Nettet og Net-Safe Teknik
|
|
|
|
| Det man |
|
|
kan læse ud fra det skrevne herover er vel i bund og grund; vi fralægger os ethvert ansvar for de bommerter vi har lavet, og senere hen laver, men hvis i vil vide mere kan i jo starte fra en ende af på google og søge på bogstavet A, måske i derigennem finder svarene på jeres spørgsmål, for vi kan ikke svare jer på dem, men vi kan henvise til en masse hjemmesider der evt. indeholder det svar du søger! Ærlig talt, det er sgu flueknepperi at man for at kunne deltage i et offentlig forum skal registreres på to eller flere forskellige hjemmesider, og selv skal finde ud af hvor man er registreret, derudover skal man sørme kontakte HN OG netsafe for at få slettet sine personlige oplysninger, og folk kan få oplyst disse personlige ting ved henvendelse, og nå ja, du skal ikke vide dig sikker, vi kontakter din arbejdsplads og internet udbyder hvis du pisser ved siden af potten, er det ikke det man kalder selvtægt?! 
|
|
|
|
| Tænk at du tør CheLab ..... |
Lisbeth Sejberg (Skriv besked) |
25-02-2008 15:39 |
|
..... at stille så kritiske spørgsmål til "dem", der kan bøje deres adfærdsregler lige som det passer dem og når det passer dem  Mvh. Lisbeth
Alle der føler sig ramt af janteloven, er folk, der ikke kan noget og er kede af, at andre har opdaget det. Anders Lund Madsen
|
|
|
|
| Præcisering |
|
|
Jeg tror godt lige at jeg vil komme med en præcisering omkring adfærdsregler og Net-Safe. Net-Safe bliver brugt til at regulere adgangen til Heste-Nettet. Er man først på Heste-Nettet, så er det de almindelige adfærdsregler der regulerer hvad man ikke må. "Pisser man derfor ved siden af potten", så gør vi som vi altid har gjort, og sender besked til brugeren via supportsystemet. Det er ikke blandet sammen, det er ikke ændret og vil heller ikke blive det. M.h.t. hvilke regler der gælder på området, så henviser Henrik jo ikke til Google og beder om gennemlæsning fra A. Han henviser direkte til de to myndigheder som regulerer området. Det er ikke noget med at de "eventuelt" indeholder svarene på spørgsmålene - de indeholder svarene. Ved sletning af en bruger fra Heste-Nettet, så kan vi jo ikke bede Net-Safe om at slette brugeren der. Der kunne jo være andre portaler hvor vedkommende var registreret, som Heste-Nettet naturligvis ikke har indflydelse på. Med venlig hilsen Jan Petersen Heste-Nettet
|
|
|
|
| netsafe |
Elsoma (Skriv besked) |
25-02-2008 16:28 |
|
Mig bekjent er det ikke andre netsteder som jeg bruger som benytter sig af netsafe. Og da netsafe er et nytt produkt kan det jo ikke være så mange steder ennu, det er jo ikke engang sikkert at det blir så mange heller? Så når HN "tvinger" folk til at gå via netsafe for at delta i en simpel debatt burde de også kunne slette all informasjon fra netsafe på brugerens oppfordring!
|
|
|
|
| Elsoma |
|
|
Elsoma, vil du så ikke forklare hvordan man gør hvis brugeren ER tilknyttet flere portaler? Heste-Nettet har ikke oplysningerne om hvilke tilknytninger der er. Indtil videre er der en yderligere portal tilknyttet, og det er nok til at problemstillingen er aktuel. Med venlig hilsen Jan Petersen Heste-Nettet
|
|
|
|
| går ud fra |
Elsoma (Skriv besked) |
25-02-2008 16:44 |
|
jeg går da ud fra at sålenge brugeren spesifikt ber om at bli slettet på HN og netsafe betyr det at brugeren ikke ønsker hverken nofakepeople eller HN! Og at brugeren også er klar over hvilke tilknytninger vedkommende har. Og sålenge det kun er HN og NoFakePeople som er tilknyttet netsafe ser jeg ikke problematikken. Derfor mener jeg fortsatt at sålenge brugeren selv ber om at blive slettet via HN(som er stedet man kom ind via)så burde det la seg gjøre. Og hvorfor være så negativ til det? Er det fordi at det blir vanskelig at markedsføre netsafe til andre hvis antall brugere er for lavt?
|
|
|
|
| Uanset om jeg vil eller ej |
|
|
så ville Telmore ikke have mulighed for at slette min digitale signatur, hvis jeg bad dem om det. Heller ikke selvom jeg evt. kun brugte den hos dem. På samme måde gælder det, at HN ikke kan slette Netsafe-oprettelsen, selvom man kun bruger den hos HN. I første tilfælde skal jeg have fat i TDC og i det andet skal jeg have fat i NetSafe. Det finder jeg egentlig meget logisk. Mvh Jean
|
|
|
|
| Jeg synes |
|
|
Jeg synes ikke at jeg spurgte i en negativ tone? Men hvis det er blevet opfattet sådan, så beklager jeg naturligvis. Jeg er sikker på at brugeren ved hvilke tilknytninger vedkommende har, men Heste-Nettet kender dem ikke, så derfor kan vi heller ikke bede om sletning af dem. Men det kunne da være en god ide om man kunne lave en løsning, således at en sletning fra Heste-Nettet, på en eller anden måde automatisk, gav signal videre til Net-Safe om at profilen var slettet fra Heste-Nettet. Så må det være op til Net-Safe om at afgøre om Heste-Nettet har været eneste tilknytning. Jeg kan iøvrigt kun svare for hvordan tingene fungerer inde på selve Heste-Nettet og hvordan vi her håndterer tingene. Og da nogle af spørgsmålene går på tværs af snittet mellem Heste-Nettet og Net-Safe, så kan det virke som om at jeg kommer med halve svar. Men jeg regner med at i gerne vil have svarene på de ting omkring brugen på Heste-Nettet som jeg kan svare på. Med venlig hilsen Jan Petersen Heste-Nettet
|
|
|
|
| Henrik... |
|
|
Jeg kan godt læse hvad du skriver og jeg kan også godt forstå hvad du skriver.... Men m.m. net-safe bliver et kæmpe foretagende er det vel i bund og grund et ret ligegyldigt foretagende. Bliver konceptet kopieret, skal man alligevel registreres og verificeres et uendeligt utal gange på nettet. Bliver siden ikke et hit, så skal man alligevel registrere sine oplysninger, ved egen hjælp, på de sites, man nu engang finder interessante. Jeg kan til nød se logikken i at sider der er forbudt for børn, gerne vil have en form for kontrol og verificering af brugeren. Jeg kan bare ikke se det udført i praksis, e-mail adressen kan alligevel ikke matches med adressen og hvis lille peter bruger sin fars oplysninger, og ellers opfører sig anstændigt, kan han surfe al den p0rno han lyster i sin fars navn. Det hele passer nu meget godt til den artikel jeg læste idag om danmarks overdrevne overvågning af nettet, en overvågning mange andre lande ryster på hovedet af. Men, som der blev påpeget i artiklen, har danmark heller ikke været udsat for terror... Hvornår var vi sidst et terrormål, under 2. verdenskrig? Nå, det var et sidespring. Jeg skulle nok alrig have læst Stefano Benni.
|
|
|
|
| Nå Lisbeth |
|
|
Har du også oplevet dette? 
|
|
|
|
| tvunget beta deltager?? |
|
|
Hvorfor skal vi egentlig herinde på HN være tvunget til at deltage i en beta version af noget?? En beta version er for mig et ufærdigt produkt, og noget som man frivilligt kan deltage i udviklingen/afprøvningen af - ikke noget tvunget. En beta version er for en version, hvor der er huller på den ene eller den anden måde. Hvor er hullerne i net-safe? Og hvorfor er vi tvunget til at deltage i en betaversion?? Her er hvad IT ordbogen skriver om betaversioner: Beta-version: Tidlig test-udgave af et program. Anvendes både om programmer, der omsættes på kommercielt grundlag som på ikke-kommercielle programmer (freeware) og almindeligvis med en klausul, der forbyder videreoverdragelse. Beta-versioner kan være mere eller mindre stabile og funktionsdygtige.
|
|
|
|
| Henrik, |
Zanne (Skriv besked) |
25-02-2008 21:08 |
|
Jeg vil nu hellere kalde det, at jeg stiller spørgsmål ved sikkerheden. Du siger at der intet er udleveret, Windstrup skriver at hun har fået adskillige oplysninger ved en tlf.opringning. Jeg skal ikke gøre mig til dommer - jeg kan umuligt vide, hvem af jer der har ret. Men mon ikke sandheden ligger et eller andet sted i midten af de to yderpunkter. Og netop fordi jeg tvivler på sikkerheden af personlige oplysninger, bliver jeg utryg ved netsafe. Overordnet har jeg ikke de store problemer med et fælles login - der er så meget der tjenes penge på, og kan du tjene penge på, at jeg er fri for at udfylde 3 rubrikker, så for min skyld ingen alarm. Jeg har som sagt kun kvaler med, at der kan stilles tvivl omkring "opbevaringen og udleveringen" af mine oplysninger. Så er der lige problematikken omkring henvendelse til arbejdsplads, netoperatør og lignende. Den politik forstår jeg stadig ikke. Hvad ønsker I at opnå, altså ud over at straffe den bruger I melder. Jeg kan godt læse, at du skriver, at alle filer er renset for alt personligt, men stadig - det har vi kun dit ord for. Og er det virkeligt renset for noget der kan pege på en enkelt person - jamen så skyder du jo med spredehagl på en given arbejdsplads. Du sætter alle under mistanke og stadig med et formål jeg ikke forstår. Hvorfor ikke bare gå til politiet, ligesom alle andre gør, når de er vidner til ulovligheder. Du er nu engang - og bliver heller aldrig - den udøvende magt.
|
|
|
|
| Til Henrik |
|
|
Citat: Procedurer og regler er ikke noget vi får en enkelt jurist til at evaluere.
De baseres overordnet på en standard, der hedder DS 484 og udmønter sig dels i administrative krav og teknisk operationelle krav. Vi tager i vidt omfang udgangspunkt i de specifikke administrative og tekniske krav PBS fastsætter for brugen af Net-ID samt supplerende specifikke krav fra andre myndigheder og tjenester.
Overholdelsen af disse regler sikres/kontrolleres ved IT-revision, dels initielt hvor procedurerne godkendes og efterfølgende årligt, hvor det kontrolleres om de har været overholdt. Der er pt. kun 2 af de store internationale IT-revisionsfirmaer, der har den fornødne erfaring, så det bliver ét af disse. Vi afventer dog færdiggørelsen af et par features mere i Net-Safe samt noget dokumentation inden vi sætter processen igang, da der er tale om en rimeligt stor omkostning, som gerne skal dække processerne korrekt i første hug.
Skal vi forstå det således:
1. I har ikke haft professionel juridsk vurdering til at kontrollere om jeres procedure og regler for registeringer af 65.000 brugere overhovedet overholder den eksisterende lovgivning. Dette mener I blot den gør, fordi I alene tager udgangspunkt i DS484 og supplere med div. krav fra andre instanser og tilfældige tjenester.?
2. At I på ingen måder endnu har sikret at disse regler er blevet overholdt eller kontrolleret ved en IT revision endnu, fordi det er for dyrt og fordi forsøget med at registere 65.000 brugeres personfølsomme data endnu er på forsøgs stadiet ...indtil I får de sidste par features på plads! Og HVORNÅR, må man spørge, forventes disse features at være på plads? Om 2 uger? 2 måneder? eller 2 år?
Beklager men dit svar er bare ikke tilfredsstillende nok, og vidner for mig om meget lemfældig omgang med følsomme persondata.
"Religion er en fundamental modsætning til alt hvad jeg agter højt - mod, klar tanke, ærlighed, retfærdighed og frem for alt, kærlighed til sandheden." -Henry Mencken-
|
|
|
|
| Jeg undrer |
HHansen (Skriv besked) |
26-02-2008 13:30 |
|
mig også mere og mere... Især over de manglende svar på de ellers meget konkrete spørgsmål flere skribenter stiller her. Jeg undrer mig som Zanne(den gamle) også over hvad det er man vil opnå ved at kontakte en arbejdsgiver, HVIS alle oplysninger alligevel er renset for IP adresser og andet der kan pege på én medarbejder. Hvordan skal virksomheden så gøre noget ved situationen? Lukke for AL adgang til HN fra deres netværk? Skrive mail ud til ALLE medarbejdere om at "de skal holde sig fra HN"?? Eller skal de gætte på hvem der er synderen og fyre vedkommende??? Og hvis der IKKE er fjernet oplysninger og virksomheden derfor ved hvem synderen er - så HAR HN virkelig sprunget den retsudøvende og den dømmende magt i Danmark over, og er gået direkte til SELV at straffe en (i deres øjne) synder... Jeg synes også vi mangler noget respons på Tjincas indlæg... Men måske håber man på at de kritiske røster holder kæft hvis man ignorerer dem længe nok?
|
|
|
|
| Opdatering |
26-02-2008 13:33 |
|
Jeg kan så viderebringe følgende opdatering fra den bruger hvis forklaring, jeg postede længere oppe i tråden: Da NetSafe/HN henvendte sig til hendes arbejdsgiver, blev der tilsyneladende brugt så grel en beskrivelse, at personen nu er blevet fyret fra sit job!. Det er vel og mærket kort tid efter en halvstor forfremmelse. Så fordi vedkommende PRØVEDE at logge ind med en andens adresse, opgav pga af manglende matchende fødselsdato, og valgte at bruge sin søsters i stedet, har vedkommende nu mistet sit job. Fordi personen sad ved sin arbejdscomputer da hun gjorde det, og fordi NetSafe henvendte sig direkte til ejeren af IPadressen istedet for at videregive oplysningerne til politiet som jeg vist har forstået de bør gøre istedet??? Arbejdsløs fordi man har forsøgt at logge ind med en andens adresse PÅ ET HESTE-CHAT-SITE!! Undskyld mig men det er simpelthen på grænsen til det vanvittige.!!!! Jeg har intet imod overvågning på gader og stræder for at hindre vold, hærværk og tyverier, men DET HER! DET er simpelthen så langt ude i hampen, at det er komplet latterligt..
|
|
|
|
| Og den historie |
HHansen (Skriv besked) |
26-02-2008 13:41 |
|
Beviser så at HN ikke har renset oplysningerne da de gik til arbejdsgiver. Denne har jo åbenbart ikke været i tvivl om hvem den skyldige var. Og dermed har HN fået udført en straf, uden der har været en dommer ind over til at vurdere den ulovlige handling... Det er dæleme flot!!!!
|
|
|
|
| Hold.... |
Mette J (Skriv besked) |
26-02-2008 13:47 |
|
..da fast... Der må da næsten ske en Grundlovsændring i § 3 - om magtens tredeling 
|
|
|
|
| Hvad siger Hn......... |
|
|
til den historie? Det lyder da på grænsen til Stasitiden, hvis det er rigtigt ........ 
|
|
|
|
| Tja det er jo |
Illum (Skriv besked) |
26-02-2008 14:30 |
|
"HN" der har sat hjulene igang, eller har jeg misforstået noget ??
Illum Den nyhed er jeg meget ked af at høre...
|
|
|
|
| jeg er virkelig |
|
|
i vildrede pt. Jeg sidder jo som jeg tidligere har skrevet selv med persondata på mit arbejde og ved derfor hvad der kræves, og hvad der skal overvejes. Mange af de kriterier vi skal opfylde for at have personer noteret, er ikke opfyldt som jeg ser det, via netsafe/HN. For mit personlige vedkommen er jeg "ligeglad" idet jeg alligevel er registret alle vegne pga mit firma. Det er mere ideen bag. Nu er en blevet fyret fra sit arbejde...Pga HN´s omgang med oplysningerne. Det må siges at være ret så voldsomt! Og det må give en grim smag i munden hos nogle fra HN. -Hvem der så har bestemt at dette var måden at gøre det på. Jeg snakkede lige med en jurist, om den måde det er opsat på, og denne mente ej heller, at det på nogen måde er forsvarligt og lovligt. -Dog uden at have set det hele igennem. Så nu sidder jeg i en knibe. For selvom jeg egentlig kan være ligeglad er der flere ting jeg gerne vil opponere imod og slet ikke vil støtte: - At man vælger at gå direkte til en straf af en bruger fra HN, ved at kontakte pågældnes arbejdsplads.
- At der er åbenbart er baggrund for at have mistanke om, at ens oplysninger bliver behandlet lempeligt.
- At der ikke er overvejet specifikt hvordan man vil håndtere disse oplysninger...udover læsning på en hjemmeside og et kursus, som jeg forstår det??
- At der ingen steder står skrevet, hvornår man skal føle sig i farezonen. Hvornår bliver man bannet, og hvornår er det så groft, at HN ser sig nødsaget til at gøre noget eksternt ved det?
Jeg må indrømme, at får første gang i næsten 10 år overvejer jeg faktisk ganske seriøst, om HN er stedet for mig?
|
|
|
|
| jeg tror oprigtigt |
|
|
ikke du er den eneste med de overvejelser...... Mette
|
|
|
|
| måske vedkommende |
|
|
burde rette henvendelse til en advokat, eller gå til et forbruger program... for er det overhovedet lovligt det hn har gang i... en fyring..... jeg er målløs. Mette
|
|
|
|
| Nu er det vist mere end |
Zanne (Skriv besked) |
26-02-2008 16:43 |
|
en anelse utrygt efterhånden, som tingene skrider frem. Jeg er ked af, at jeg ikke har fået svar fra Henrik, ligesom der bestemt er adskillige andre, der også stiller gode spørgsmål, der fortjener svar. Uden at forklejne Windstrup - jeg kender hende ikke, kan jeg ikke påstå med sikkerhed, at tingene er som det er beskrevet. Desværre kan jeg heller ikke sige, at de ikke er, og netop det er mere end meget foruroligende. Jeg tror ikke der findes een eneste herinde, der ikke kender moderationen eller brug af denne. Al ære og respekt til disse mennesker, de gør i mange tilfælde et godt arbejde. Jeg er dog nødt til at fremhæve, at det er vilkårlig - frivillig - ulønnet og uuddannet arbejdskraft, der udfører "jobbet" for en billet til Herning eller lignende. Ihvertfald i hovedparten af tilfældene. Altså er det denne arbejdskrafts vurdering, der faktisk ligger til grund for, om hvorvidt en bruger skal bannes og måske anmeldes til arbejdspladsen. Og DET er fandme uhyggeligt... Jeg kan simpelthen ikke tro, at hn-ledelse har gennemtænkt konsekvenserne af deres handling. Hvis det virkelig er velovervejet, jamen er der så brug for ret lang betænkningstid om, hvorvidt man egentlig tør være her...
|
|
|
|
| Moderatorteamet på HN |
|
|
Jeg vil gerne gøre det MEGET klart at heste-nettets frivillige moderatorteam INTET har at gøre med evt personfølsomme oplysninger som brugerne har givet til Net Safe. Heste-nettets moderatorteam og Net Safe er to meget forskellige ting. mvh PiaR heste-nettet.dk
|
|
|
|
| Et forslag til Henrik |
Zanne (Skriv besked) |
26-02-2008 17:14 |
|
Kan du ikke lægge det brev/den mail op herinde, der er sendt til Dianas arbejdsgiver. Det tror jeg vil mane en masse nervøse trækninger i jorden, og give os et indblik i, hvad det er der foregår. Og bare lige til en hurtig oplysning ... lad nu være med at bruge den med privatlivets fred og undskyldninger om, at du ikke vil hænge en bruger ud herinde og lign. Den holder ikke, for du har tidligere bedyret, at henvendelsen er renset for alle personlige oplysninger, og derfor burde det være ganske risiko-frit.
|
|
|
|
| PiaR... |
26-02-2008 17:15 |
|
Det er taget til efterretning. Tak for det.
|
|
|
|
| Zanne... |
26-02-2008 17:28 |
|
Jeg bakker Zanne op her. Den henvendelse vil jeg rigtig gerne se. Ellers er det jo nok muligt, at skaffe den på anden vis.
|
|
|
|
| Ja - og dog |
Zanne (Skriv besked) |
26-02-2008 17:30 |
|
er det alligevel ikke to ting Pia. Moderatorteamet er dem der i første ombæring banner en bruger, men det er åbenbart Henrik der kontakter arbejdspladsen i givne tilfælde. Altså er der en direkte sammenblanding der, trods det at Jan bedyrer mig i et tidligere indlæg at: Henrik står dog ikke bag Heste-Nettet længere, hans rolle omkring HN er som leverandør hos Netamia. Som jeg ser det, er det den forbindelse, der gør at moderationen uvilkårligt vil blive blandet ind i, om en brugers arbejdsplads bliver kontaktet eller ej. Det er trods alt moderationen, der griber ind i første omgang.
|
|
|
|
| Som Zanne skriver....... |
|
|
Bør det jo i så fald ikke være så svært - og det kan sikkert varmt anbefales. Hvis det virkeligt ( og det KAN jeg næsten ikke tro... ) er som beskrevet med den henvendelse til arbejdspladsen - så er det for usikkert at færdes på et fritidsforum som dette. Og så må det være muligt omgående at få slettet sin bruger mv.
|
|
|
|
| Jeg har ikke helt endnu |
|
|
Fået undersøgt til bunds om hvorvidt at netsafe er på kanten af det ulovlige eller ej. Men rent umiddelbart, så i det øjeblik en person logger sig på et net og videregiver personoplysninger så er ip-adresse indehaveren vel berettiget til, at få info omkring dette? Det er vel ikke i strid med loven? Det der i strid med loven, er da personen der gør det. Det er jo bedrageri  I realiteten kunne en gæst i mit hus, logge sig på nettet og udgive sig for at være mig og så jeg ville da være glad for at få infoen. Jeg forstår slet ikke, at en bruger der er bannet, virkelig har ville gøre sig til bedragerske for at komme på noget så "Ligegyldigt" Som et hestesite Og så ovenikøbet også bedrage sin arbejdsgiver For ja det er også bedrageri Så kan i diskutere om i hvilken målestok bedrageriet er. Lille teenage Lise der stjælder for kr. 1.000,00 i tøjbutikken er lige så meget tyv som bankrøveren, der stjæler flere hundrede tusind  Og man sidder altså ikke på et hestenet, når man er på arbejde medmindre man specifik har en aftale med arbejdsgiveren herom. Windstrup tog en chance og det er ærgeligt, at hun blev opdaget, men medlidenhed har jeg altså ikke med hende. Hvis jeg var arbejdsgiver og fandt ud af, at mine medarbejdere gav sig selv lov til at holde flere arbejdspauser end der var aftalt, havde jeg godt nok også fyret medarbejderen. Om hvorvidt hun blev bannet berettiget eller ej, kan jeg ikke udtale mig om.
Mvh Charlotte, der accepterer at andre har deres egen mening.
|
|
|
|
| charlotte... |
|
|
hvad så hvis man bruger sin pause på HN? Som fx jeg gør? Hvad er der i vejen med det?
|
|
|
|
| Tine du skal faktisk |
|
|
Have tilladelse af din arbejdsgiver også selv om du har pause, for det er hans net. Ligesom du skal have tilladelse til at benytte hans telefon til privat snak  Det har været oppe at vende i flere forskellige medier ud fra flere synspunkter/vinkler Det er altså ikke en naturskreven medarbejderret man har, at benytte en arbejdsgivers faciliteter til private ting, heller ikke selv om man kun gør det i sin frokostpause  Men hvis du var min medarbejder, måtte du gerne benytte din pauser til at gå på H-N 
|
|
|
|
| Jeg synes |
Zanne (Skriv besked) |
26-02-2008 18:22 |
|
faktisk at det er ganske irrelevant, om man har tilladelse fra arbejdsgiver om at gå på hn eller ej. Det kan aldrig ikke nogensinde, kommet hverken hn eller os ved. Eller vi er måske helt derhenne, hvor hn skal melde tilbage til arbejdsgiver, hver eneste gang de opdager, at en bruger logger på i arbejdstiden. Det tror jeg nu nok hn vil betakke sig for, trods alt. Jeg skriver også fra arbejdspladsen, som er min egen pc i min egen stue, alligevel er det firmaet der betaler. Blot som oplysning til dem, der måske har interesse i det (absolut ingen, regner jeg med)
|
|
|
|
| Tine.. |
|
|
selvom du bruger dine pauser MED tilladelse fra din arbejdsgiver, så må der jo ikke ske ulovligheder, som det jo desværre nok har været i dette tilfælde - selvom jeg virkelig har ondt af en vis person, som virkelig ikke fortjener det her...
Mvh Line Feriehus ved Malaga udlejes, skriv for yderligere info
Den som aldrig laver fejl, laver som regel slet ingenting
|
|
|
|
| Det er ganske |
|
|
korrekt Line. Og jeg forventer heller ikke, at lave noget ulovligt. -Men så kommer næste spørgsmål: Hvornår vurdere HN at jeg laver noget der er så "groft" at det skal meldes til arbejdsgiveren?? Og bliver jeg selv lige advaret først?
|
|
|
|
| Der tager du fejl Zanne |
|
|
syntes jeg  For humlen i dette her er, at HN har gjort Windstrup opmærksom på, at de ikke ønsker hendes tilstedeværelse herinde og alligevel bryder hun hn's påbud  HN gør så det, da de opdager det, at de henvender sig til ip-adresse indehaveren som i Windstrups tilfælde altså er arbejdsgiverens meget uheldig for hende eller dumt  Lad os tage et andet eksempel som kunne f.eks. foregå herhjemme. jeg har to teenagedøtre, der flittigt benytter nettet med mig som ip-adresse ejer. Mine døtre går ud på nogen ganske uskyldige website og bliver bannet, de overholder ikke påbudet og opfører sig rigtigt grimt (Gud forbyde det). Punkt 1: Vi er enige om, at de har gjort noget forkert Punkt 2: De er blevet bannet og overholder det ikke Hvad skal Websitet gøre, henvende sig til dem igen og oplyse dem om, at de er bannet og bør forsvinde? Eller henvende sig til ipadresse indehaveren som er mig og fortælle om hvad der er foregår? Personligt som website indehaver ville jeg henvende mig til ip-adresse indehaver og som ip-adresse ejer ville jeg gerne have besked.
|
|
|
|
| Nu er det nok! |
|
|
Der er ingen, siger og skriver: INGEN! der får kontaktet deres arbejdsplads af HN eller NetSafe blot fordi de bliver bannet! Os her i det frivillige, ulønnede moderationsteam har IKKE adgang til jeres personfølsomme oplysninger, og vi kan heller ikke få det. Den omtalte bruger fik ikke kontaktet sin arbejdsplads af HN fordi hun var bannet, men fordi hun prøvede at benytte HN fra en identitet, der ikke var hendes - fra sin arbejdsplads, samtidig med, at hun var bannet! Hvis I var arbejdsgivere, og en person I havde ansat forsøgte at begå noget ulovligt, som fx identitetstyveri, via jeres IP-adresse, ville I så ikke have besked om det? Eller hvis I på anden måde lagde IP-adresse til noget ulovligt? Genrelt vedr. banninger: Folk bliver bannet, når de gentagende gange ikke kan finde ud af at overholde adfærdsreglerne, og vælger at ignorere henstillinger og advarsler. I grove tilfælde, eller hvis brugeren tidligere har været bannet og begår nye, alvorlige overtrædelser af adfærdsreglerne (fx mobning, personforfølgelse, spamming, uterlig adfærd), kan man risikere at blive bannet uden forudgående varsel. Hvor længe en banning varer afhænger af mange ting: Hvor mange gange brugeren har begået samme overtrædelse af adfærdsreglerne trods henstillinger og advarsler, hvilke af adfærdsreglerne der er overtrådt, tidligere historik hvad angår advarsler og tidligere banninger, det sprogbrug der bliver anvendt over for moderationen (folk kan skrive noget så pænt på et forum, og noget så modbydeligt til moderationen) osv. Mvh Salvia RS Moderator
|
|
|
|
| Ikke beta længere.... |
|
|
men det står ikke engang i nyhederne, at Net-Safe er overgået til ikke-beta version. Og igen hvad er forskellen på beta og ikke beta versionen??
|
|
|
|
| De fleste af os har.... |
|
|
... nok været på HN i arbejdstiden (jeg gør i hvert tilfælde og min chef ved det og siger intet til det) - og det tror jeg ikke at der er nogen arbejdsgivere der protesterer imod så længe arbejdet bliver gjort og gjort ordentligt. Men de fleste arbejdspladser har jo en IT politik som man kan slå op, og hvis arbejdspladsen mener at MISbrug af nettet til ulovlige aktiviteter (som det jo er at forsøge at bruge andres identitet - uanset hvad det er til) medfører bortvisning uden diskussion - så må man jo lade være med det fra sin arbejdscomputer. Jeg synes også at det er en meget sørgelig sag og en meget voldsom konsekvens - men konsekvensen er jo ikke for at bruge HN, men for at prøve at misbruge en andens navn og adresse.
£isbeth & Baloo * Content makes poor men rich; Discontent makes rich men poor. (Benjamin Franklin)
|
|
|
|
| Men silotte |
|
|
ifølge HN kontakter de ikke en HN bruger hvis de ved der er sket ulovligheder, men går direkte til politiet, det er ihvertfald det de selv skriver..... Det der er sket her er, og jeg nævner det endnu engang, selvtægt, og tada selvtægt i Danmark er nu en gang ulovligt!!!!! Jeg kan simpelthen ikke acceptere at HN vælger at købe sig til en ydelse, af en der forøvrigt underskriver som værende en del af HN, uden at sætte sig ind i hvordan de kommer af med brugeren igen! Det kan ikke være rigtigt at jeg, for at kunne skrive i et forum skal registreres hos to forskellige firmaer, når ejg i bund og grund kun registrede mig hos, hvad jeg troede, var HN, og ikke BÅDE HN OG Netsafe! Det er da en super måde og få et firma op og køre på ved at dobbelt registrer dem! Jeg er SÅ meget i tænkeboks lige nu så jeg er ved og brække mig, føj hvor er det usmageligt at være skyld i at folk bliver fyret fra deres job pga. dette!
|
|
|
|
| Hvis... |
Mette J (Skriv besked) |
26-02-2008 18:48 |
|
..man stjæler i en butik og bliver opdaget - så kontakter butikken politiet. Ikke vedkommendes arbejdsplads.
|
|
|
|
| CheLab.. |
|
|
De to ting er jo totalt forskellige ting. At HN kontakter en IP-adresses ejer kan vel ikke komme bag på nogen og er da på ingen måde ulovligt. Så må det da være op til IP-adressens ejer om misbruget skal politianmeldes eller ej. At det måske er at gå til yderligheder fra HN's eller NetSafe's side er en helt anden sag og at det resulterede i det MEGET uheldige udfald, som det gjorde, er virkelig trist...
Mvh Line Feriehus ved Malaga udlejes, skriv for yderligere info
Den som aldrig laver fejl, laver som regel slet ingenting
|
|
|
|
| Tjah.... |
26-02-2008 18:55 |
|
Jeg ønsker i hvert fald ikke at støtte dette site mere - og det gør an jo som bruger - ingen brugere - ingen annonceindtægter
|
|
|
|
| Jamen CheLab |
|
|
Jeg har endnu ikke sat mig ind i, hvad jeg mener om netsafe/Hn og registrering, måske jeg ender op med samme mening som dig omkring det  Hvis Hn var gået til politiet, så var enden på det hele stadig blevet, at arbejdsgiveren var blevet kontaktet da det er arbejdsgiverens IP-adresse, der bliver anvendt til bedrageriet, fyringen var nok blot blevet udsat  På den måde som HN har taklet sagen risikerer Windstrup, at stå med en ren straffeattest i sidste ende medmindre hendes arbejdsgiver anmelder hende.
|
|
|
|
| MEn der skrives ikke noget sted.. |
|
|
at HN går til Ip-adressens ejer. I sanktioner under adfærdsregler står der: "Sanktioner
Brud på adfærdsreglerne behandles efter moderatorernes og heste-nettets bedste skøn. • I langt de fleste tilfælde vil indlægget blot blive slettet og/eller brugeren få en henstilling om at overholde reglerne i fremtiden. • I grove tilfælde samt gentagelsestilfælde gives en formel advarsel eller brugeren nægtes adgang til heste-nettet i kortere eller længere tid. • I særligt grove tilfælde rettes om nødvendigt henvendelse til internetudbyder eller til politi for at få stoppet eller påtalt overtrædelserne. Ikke noget om ipadressens ejer - men netudbyder!! Under personlige oplysninger står der: "Kun hvor der foreligger et klart dokumenteret misbrug, f.eks. i form af bedrageri eller grov chikane overfor andre brugere forbeholder Heste-Nettet sig retten til at viderebringe oplysninger til politiet - eller direkte på www.heste-nettet.dk - i det omfang, der måtte være nødvendigt for at kunne afklare og afslutte forholdet." Igen ikke noget om ip-adressens ejer?? Hvordan hænger det sammen??
|
|
|
|
| en tanke.... |
|
|
hvad nu hvis man har en ekstra mail, hvor man ikke har opgivet sit navn. Denne mail hedder måske: skatte_mus@hotmail.dk Er det så ulovligt? (undskylder lige, hvis nogen har en sådan mail med dette navn!). Alle jeg kender, inkl mig selv, har 2 mails, en til brug og en til div konkurrencer og lign, hvor der som oftest følger en masse spam med! Men det er måske ulovligt??
|
|
|
|
| Jamen Susanne |
|
|
Du har også lige kopieret denne linie: Brud på adfærdsreglerne behandles efter moderatorernes og heste-nettets bedste skøn. Og herunder kunne det være, at kontakte ip-adresse ejeren 
|
|
|
|
| Vicky02 |
|
|
Hvis man ikke opgiver navn, så stjæler man jo heller ikke en andens idenditet 
|
|
|
|
| Som jeg læser det.... |
|
|
Så hænger den linie sammen med de tre understående.... Jeg kopierer lige ind igen, så der ikke skal hoppes frem og tilbage... ------------------------------------ --------------------------- Brud på adfærdsreglerne behandles efter moderatorernes og heste-nettets bedste skøn. • I langt de fleste tilfælde vil indlægget blot blive slettet og/eller brugeren få en henstilling om at overholde reglerne i fremtiden. • I grove tilfælde samt gentagelsestilfælde gives en formel advarsel eller brugeren nægtes adgang til heste-nettet i kortere eller længere tid. • I særligt grove tilfælde rettes om nødvendigt henvendelse til internetudbyder eller til politi for at få stoppet eller påtalt overtrædelserne. ------------------------------------ --------------------------- At der vil behandles efter bedste skøn i forhold til de tre understående punkter, da disse punkter står sammen, som det gør her. Men det kan nok også læses på en anden måde, men det har jeg bare aldrig gjort. Jeg har altid forstået, at det var de 3 muligheder for "afstraffelse", hvor man i de værste tilfælde vil kunne blive meldt til politiet eller netudbyder. Jeg mener også det er selvtægt, at gå direkte til Ip-adressens ejer. Og ja, jeg mener også, at børn/teenagere bør meldes til politiet istedet for at ip-adressens ejer bliver kontaktet. Personen her havde sikkert mistet sit arbejde under alle omstændigheder i forbindelse med en politianmeldelse. Og ja straffeattesten var nok også blevet plettet. Men jeg mener, at vejen igennem politiet er den eneste vej i forbindelse med ulovligheder og det er identitets-tyveri under alle omstændigheder. Jeg har ikke taget side, da jeg efter min mening ikke har fået sandheden endnu. Jeg undrer mig bare over fremgangsmåden, da jeg mener, at det er selvtægt.
|
|
|
|
| Undskyld mig |
|
|
salvia- men du skriver flg: Den omtalte bruger fik ikke kontaktet sin arbejdsplads af HN fordi hun var bannet, men fordi hun prøvede at benytte HN fra en identitet, der ikke var hendes - fra sin arbejdsplads, samtidig med, at hun var bannet! Det er jo det samme som at erkende at HN har kontaktet arbejdspladsen, som de så vidt jeg ved ikke må da de i stedet skal gå til politiet da det er dem der afgør bevisernes omfang og som får sendt en foran en dommer- og ikke vi andre alm. mennesker som ikk er uddannet til det! Der blir sagt i nogle tråde at HN ikk har adgang til de personlige oplysninger alligevel sys jeg at det mellem linierne på sin vis- el i dette indlæg siges at det netop er HN der har haft rettet henv. til dennes arbejdsgiver!! Jeg har som sådan prøvet at holde mig forholdsvis pæn og neutral i denne debat- men at skrive sådan efter der er blevet nægtet på alle leder og kanter er for meget for mig- med mindre der tale om en misforståelse/slå fejl. Men men men- at en person MÅSKE har mistet sit job fordi HN MÅSKE ahr gjort dette- ja så står jeg altså af i svinget.
|
|
|
|
| Stute der står ikke HN |
|
|
Men: Os her i det frivillige, ulønnede moderationsteam har IKKE adgang til jeres personfølsomme oplysninger, og vi kan heller ikke få det.
|
|
|
|
| Jeg ved ikke |
|
|
Om en henvendelse direkte til en ip-adresse indehaver er selvtægt, men jeg tror det næppe. Og for pokker nu har Windstrup nok mistet sit arbejde, men tilgengæld er der en mulighed for, ikke at få en plet på straffeattesten.
|
|
|
|
| Jeg mener stadig... |
|
|
At skal man anmelde ulovligheder, så bør man gå den rigtige vej. Men der kommer jo nok en afklaring på, hvad den rigtige vej er, og måske er det, som jeg tror er den rigtige vej, slet ikke den rigtige alligevel...
|
|
|
|
| Denne sag? |
|
|
Kan bestemt ikke tro at dette er lovligt og vil meget gerne undersøge det nærmere! rystet det er jeg. Alle med info om vidergivelse af oplysninger el. lign. må meget gerne berette om deres oplevelser til pnielsen@ekstrabladet.dk Mvh Pernille Nielsen
Ridelygter sælges, se præsentation
|
|
|
|
| hjæælp |
Zanne (Skriv besked) |
26-02-2008 20:21 |
|
Salvia alstå  Netop et "udbrud" som dit "Nu er det nok" med udråbstegn og hele svineriet, viser jo netop hvor lidt respekt nogle moderatorer - kun nogle - har for brugergruppen. Det er langt fra os alle der er under 14 år og finder sig i den tiltale. Måske er jeg sart, men du viser mig da klart og tydeligt, hvorfor nogle brugere rager uklar med moderationen. Og så til dit svar. Om du så forklarer det fra nu af og til jul, kan du ikke bortforklare det faktum, at en bruger der bliver bannet af hn-moderationen (den frivillige ulønnede stab) bliver meldt til arbejdsgiver af net-safe. Det viser med al tydelighed, at der flyder en lystig strøm af personlige oplysninger fra hn til netsafe og sikkert også omvendt. Ret meget længere er den ikke. Til dig Silotte vil jeg sige, at ligegyldigt hvor mange gange du forklarer din mening, så bliver vi aldrig enige. Og ærlig talt, så troede jeg at en virksomhedsejer, som du siger du er, forstår at det ikke er op til en netside, at afgøre om det er rarest for en bruger at blive meldt til arbejdsplads eller politi. Retssamfundet (og såmænd også hn) bør til enhver tid henvende sig til politiet og lade en dommer om at dømme. Ren strafattest eller ej...
|
|
|
|
| Nu var det |
|
|
jo ikke min mening jeg luftede i starten af mit tidligere indlæg, men hvad der står skrevet fra HN's side af. Hvad folk mener om den pågældende person herinde kan jeg ikke røre ved, og min mening holder jeg også for mig selv, men jeg mener stadigvæk, at det og forsøge og 'stjæle' en andens identitet er ulovligt og ergo er det vel politiet der skal adviseres, og ikke en arbejdsplads....... IP nummeret er da en god bevisbyrde og noget der i min verden ikke skal i ukyndiges hænder, hvilket HN desværre har vist sig og være åbenbart....... Det er fint man har magt, men man skal jo ikke overdrive, og det mener JEG der er sket her!
|
|
|
|
| Nej Zanne |
|
|
Enige bliver vi ikke og det er også iorden med mig  Til din info, er jeg ikke virksomhedsejer. Jeg har skrevet = Hvis jeg var. Der er forskel  Vi læser/opfatter også tingene forskelligt for jeg føler mig ikke stødt over Salvia's udbrud. Jeg kan ingen steder se, at hun har formuleret sig så man kan blive fornærmet, hvis man er mere end 14 år Og det er jeg. Jeg har været inde at tjekke hendes præsentation og jeg er nogen år ældre end hende 
|
|
|
|
| en overskrift |
alleos7 (Skriv besked) |
27-02-2008 11:10 |
|
Jeg håber at Jan eller Henrik, lige kommer på banen igen. Jeg har nemlig nogle spørgsmål. Bl.a. Om hvorfor man ikke bliver slettet når man beder om det? HHansen undrer sig ihvertfald meget over at hun har fået en pb til sin bruger om at hun er slettet. Hvordan hænger det lige sammen? Hvis man har slettet en bruger, burde hun jo være helt væk, ergo kan man ikke sende besked til denne bruger. Og så vil aribeth egentlig gerne vide om hun er slettet? Hvis jeg beder om at blive slettet, hvor lang tid skal jeg så regne med der går? Jeg skal vel skrive til moderator, hvis jeg vil slettes? Håber på at få nogle svar, og helst inden for en overskuelig tidsramme.
|
|
|
|
| Til information |
|
|
Kære alle,
Da der har været så stor debat omkring denne sag, har vi bedt en uvildig advokat kigge sagen igennem. Dog kan vi slå fast at heste-nettet ikke har foretaget sig noget, eller videregivet oplysninger som strider mod dansk lovgivning. Advokatens gennemgang af sagen vil blive lagt på denne tråd så snart han har gennemgået alle sagens detaljer.
Vi vil samtidig gerne understrege, at heste-nettets moderation ikke har haft nogen indflydelse på denne sag.
Mange hilsner heste-nettet.dk
|
|
|
|
|
|