Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Udbetalt forsikring,starte stævne?
Forfatter: 
Dato:  03-02-2008 22:04

Kan man starte C stævner på en hest hvis uanvendelighedsforsikring er blevet udbetalt?


Formidling af spanske heste direkte fra avler.

Pt. tre lækre føl fra i år til salg!

0
0
Svar på denne tråd
 
 øhhh hvad
Forfatter: 
Dato:  03-02-2008 22:14

umiddelbart så lyder det lidt som forsikringssvindel hvis man har fået udbetalt uanvendelighedsforsikringen på en hest der kan rides til stævner????


som jeg læser det, så lyder det ikke som en hest der overhovedet bør rides...



uanvendelighedsforsikringen bliver jo ikke udbetalt for "ingenting"...











I' m me.... and I'm perfect...

Nu med cabriolet og vind i håret... :-)

Ægte BURBERRY halstørklæde sælges BILLIGT

0
0
Svar på denne tråd
 
 nej det
Forfatter: 
Dato:  03-02-2008 22:17

mener jeg ikke, men man kan vist tilbage betale et beløb og så få lov


med venlig hilsen Susanne.





Dejlig gård sælges i Hobro.


3 pony søger rytter eventuelt salg.

Din underskrift kan hjælpe. www.animalsmatter.org/





0
0
Svar på denne tråd
 
 jeg forstår bare ikke
Forfatter: 
Dato:  03-02-2008 22:21

kender en hvis hest blev virkelig halt og det endte med at være kronisk, og der gik der godt lang tid før at forsikringen ville udbetale uanvendelighedsforsikring da de ikke mente den var "syg" nok...


så forstår ikke helt hvordan en hest der er blevet erklærert uanvendelig til ridebrug pludselig kan kunne gå stævner???







I' m me.... and I'm perfect...

Nu med cabriolet og vind i håret... :-)

Ægte BURBERRY halstørklæde sælges BILLIGT

0
0
Svar på denne tråd
 
 det har
Forfatter: 
Dato:  03-02-2008 22:25

Det har i hvertfald været sådan, at man max måtte starte D-stævner på sådan en hest.


Hvordan kan en "uanvendelig" hest blive ridehest igen?

Kunne man ikke forestille sig fx. en spathest, kunne være en udmærket lære/ridehest for en mindre ambitiøs rytter, som startede et klubstævne i ny og næ?



Mvh Tina, desværre uden Turpin


(Her skulle der have stået en signatur, som skulle vise hvor belæst og dybsindig jeg er....)



Til Dick Turpin:

"When a loved one becomes a memory,
memory becomes a treasure."
0
0
Svar på denne tråd
 
 Nej det
Forfatter: 
Dato:  03-02-2008 22:28

kan man ikke. heller ikke D-stævner.


Før i tiden fik hesten brændemærket en trekant på måsen, så alle kunne se det, i dag bliver det bare registreret via chippen.


der skulle ligge en liste på DRF's hjemmeside hvor man kan se navne og signalement på alle uanvendelige heste.


Hvis man starter en hest alligevel er det jo helt klart forsikrings svindel. samt imod DRF's reglement.



Hilsen Sjanna

0
0
Svar på denne tråd
 
 her er listen
Forfatter: 
Dato:  03-02-2008 22:30

Hilsen Sjanna

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift...
Forfatter: 
Dato:  03-02-2008 22:51

Jeg kender da til en hest der blev erklæret uanvendelig som dressur hest, solgt som skovturs/hygge hest, hvor ny ejer lunne riden den uden problemer - sagen endte i retten (sælger ville ikke have hesten blev reden mere end hygge/skovtur) hvor den blev erklæret rask og fuldt ud brugelig som dressur hest.


Ny ejer fik vist endda at vide at hesten ville have godt af at blive reden af berider jævnligt, og få brugt sig rigtigt.


Så jo, en ubrugelig hest kan godt komme igang igen og være ok.


Hilsen Nina



0
0
Svar på denne tråd
 
 Listen...
Forfatter: 
Dato:  03-02-2008 22:53

Den liste er da noget kort i det, er den ikke?



Hilsen fra Lise


Kongelundens Rideklub - www.kongelunden.com
Min kæphest: Propositioner til stævner staves P R O P O S I T I O N E R (ikke proportioner, prositioner eller propotioner)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Lise Rohden..
Forfatter: 
Dato:  03-02-2008 22:55

der står også, at det er pr. 1. januar 2007 - så det er jo kun heste, der er udbetalt uanvendelighed på siden den dato.


mvh

Line





Frelst... heldigvis ;-)


Den som aldrig laver fejl, laver som regel slet ingenting

0
0
Svar på denne tråd
 
 forsikrires igen
Forfatter: 
Dato:  03-02-2008 23:03

Nogle der ved om disse heste kan forsikres igen altså med en livsforsikring og en dyrlægeforsikring...


Folealarm udlejes...


Udlejet i marts, april og maj -


ledig igen fra juni


kontakt mig pr mail: herlev_mori@hotmail.com


Gasbeton sælges...


Se www.billiggasbeton.dk eller kontakt os på


31328600


0
0
Svar på denne tråd
 
 LineG...
Forfatter: 
Dato:  03-02-2008 23:09

LineG: Jeg troede godt nok at der blev udbetalt flere heste end så få på et år...



Hilsen fra Lise


Kongelundens Rideklub - www.kongelunden.com
Min kæphest: Propositioner til stævner staves P R O P O S I T I O N E R (ikke proportioner, prositioner eller propotioner)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Signe...
Forfatter: 
Dato:  03-02-2008 23:10

Signe: Det ville undre mig meget hvis man kunne... Men ved det ikke.



Hilsen fra Lise


Kongelundens Rideklub - www.kongelunden.com
Min kæphest: Propositioner til stævner staves P R O P O S I T I O N E R (ikke proportioner, prositioner eller propotioner)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg mener at man kan beholde...
Forfatter: 
Dato:  03-02-2008 23:15

dyrlægeforsikringen og nåske også liv og død.... Men jeg skal snakke med mit forsikringsselskab i morgen allelige, og så kan jeg lige smide de spørgsmål ind....




Venlig hilsen Susanne og Sedoj

(En lille grå hest med en stor farverig personlighed)
Fotografi * Webdesign * Sedoj * Om mig

0
0
Svar på denne tråd
 
 hmm......
Forfatter: 
Dato:  04-02-2008 00:11

Heste med udbetalt uanvenlighedsforsikring, kan godt være livsforsikret for restbeløbet, dyrlægeforsikring tør jeg ikke udtale mig om, men det burde da være muligt såfremt sygdommen ikke er relateret til den skade der har gjort den ubrugelig.


Dritholmgård - Hannoveraneravl i DV regi - Grandeur DH 342 - Lejlighedsvis salg af redne DV heste - Opstaldning - Undervisning
0
0
Svar på denne tråd
 
 Det må man ik
Forfatter: 
Dato:  04-02-2008 06:51

Man må ikke starte på en hest hvor forsikringen er blevet udbetalt, da man har erklæret at den er uanvendelig som "normal" ridehest.

Det var hvad der blev sagt til mig, da jeg skulle have lavet det på min hoppe.. Vi valgte dog at lade vær, i samråd med dyrlæge og vente 1,5 år. da skaden kunne gå i sig selv..


Jeg spurgte ligeledes om man brændemærkede og det gør man kun i enkelte forsikringsselvskaber, men min dyrlæge var ikke sikker på om det var blevet ændret til en registrering via chip.


Så er hesten erklæret uanvendelig skal den holde sig væk fra konkurrencebanerne som ridehest.




Team Dandanel
"Hva folk ikke ved, har de ikke ondt af :-) "

Venter føl efter Blue Horse Hotline i 2008...

Jubii... fik billetter til Hingstekåring i Herning... kl. 04.59 mandag morgen d. 1/10-07
0
0
Svar på denne tråd
 
 Tryg...
Forfatter: 
Dato:  04-02-2008 08:17

Jeg fik bare afvide da jeg fik min forsikring udbetalt på min hoppe sidste år at den ikke kunne forsikres igen.. hvilket jeg synes er underligt, at f.eks. livsforsikringen ikke kan tegnes... men tror lige jeg må ringe lidt rundt og forhører mig...


Folealarm udlejes...


Udlejet i marts, april og maj -


ledig igen fra juni


kontakt mig pr mail: herlev_mori@hotmail.com


Gasbeton sælges...


Se www.billiggasbeton.dk eller kontakt os på


31328600


0
0
Svar på denne tråd
 
 fjgriotuiorter
Forfatter: 
Dato:  04-02-2008 08:42

mon ikke kun listen indeholder de heste som er registrede som konkurrence heste? Der er jo en del flere heste som går på D-plan eller som hygge heste, der ikke er registrede..


Engageret dressur undervisning tilbydes på sydsjælland og falster..


100 kr pr. undervisning+ evt. kørsel. 10 års undervisningserfaring. Underviser til og med LA2-niveau.


SKriv eller ring på tlf.24940408 ...

0
0
Svar på denne tråd
 
 ikke tilladt
Forfatter: 
Dato:  04-02-2008 08:45

jvf DRF er det ike tilladt, med mindre man har en dyrlæges ord skriftligt for dyret kan holde til det.


Karina

0
0
Svar på denne tråd
 
 kun i særlige tilfælde
Forfatter: 
Dato:  04-02-2008 08:54

Nej... det må den ikke, kun i særlige tilfælde.


Du kan læse om det, i Alm bestemmelser §183


Jeg kan desværre ikke finde ud af at kopiere det.



"Det tar lang tid, at få en gammel ven"


Nu med Trakehner baby i vente

0
0
Svar på denne tråd
 
 Det står..
Forfatter: 
Dato:  04-02-2008 09:53

på side 45 i de almindelige bestemmelser.



Mvh

Line





Frelst... heldigvis ;-)


Den som aldrig laver fejl, laver som regel slet ingenting

0
0
Svar på denne tråd
 
 sakset
Forfatter: 
Dato:  04-02-2008 10:48

Hej


Jeg har lige sakset fra reglementet §183


183. Heste der tidligere er udbetalt forsikring for

Heste, for hvilke der efter den 1/1 1996 på grund af skade på hesten er udbetalt erstatning fra et forsikringsselskab, må ikke bringes til start i konkurrencer.

I særlige tilfælde kan dispensation herfor dog indhentes fra Dansk Ride Forbund - forudsat forsikringsselskabet er indforstået.

Dyrlægeerklæring,

hvoraf fremgår hestens aktuelle sundhedstilstand, samt hvilken tilstand, der har betinget erstatning, skal altid være bilagt en sådan ansøgning om dispensation.


Hilsen


Anen

0
0
Svar på denne tråd
 
 Signe..
Forfatter: 
Dato:  04-02-2008 11:01

jeg synes nu det er logisk, at man ikke kan tegne en livsforsikring på en hest, hvor uanvendelighedsforsikringen er udbetalt en gang.


Forsikringen har jo udbetalt penge for hesten en gang - hvorfor skulle de så udbetale en gang mere, hvis hesten nu skal aflives??? Det er jo ejeren selv der vælger, om der skal tegnes liv eller uanvendelighed første gang.


Mvh

Line





Frelst... heldigvis ;-)


Den som aldrig laver fejl, laver som regel slet ingenting

0
0
Svar på denne tråd
 
 avl....
Forfatter: 
Dato:  04-02-2008 12:07

Jeg kan godt forstå at man ikke må fortsætte sin forsikring. men hvorfor må man ikke tegne en ny, der betaler man da for det man for... det gør jo at de hopper der bruges til avls hopper, ikke kan forsikres og dermed kan vi íkke tegne en foster forsikring på det kommende føl.


Folealarm udlejes...


Udlejet i marts, april og maj -


ledig igen fra juni


kontakt mig pr mail: herlev_mori@hotmail.com


Gasbeton sælges...


Se www.billiggasbeton.dk eller kontakt os på


31328600


0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider