Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Mit liv, "Så langt, så godt"
Forfatter: 
Dato:  01-02-2008 10:11

Ved ingen mening med dette indlæg. Men har tænkt på at skrive det her mange gange, så nu gør jeg det.

Det handler om mit liv indtil nu. Handler om hvor hurtigt alt kan blive ødelagt i en familie. Det bliver måske svært for mig at skrive det, men vil gerne a med det. Så "here goes"

Håber i vil læse med.


En lille pige på 3 år, sidder og græder. Græder fordi hun ikke forstår, hvorfor far ikke gider lege, fordi hun ikke forsår at far ikke vil have hende med når han går.

Far har været væk i lang tid.


Mor flyttede fra far med den lille pige og pigens ældre bror. Ud til mormor og morfar, på gården.

Mor græd også. men ikke fordi hun savnede far. Fordi hun var bange for om hendes børn nu fik det godt, hvordan ville de have det med kun at se deres far engang imellem?

For børnene elskede jo både deres far og mor.


Børnene skulle være ved deres far hver 2 weekend.

Pigen glædede sig sådan til at se hendes far igen. Men hvor blev han af? Hvorfor kom han ikke og hentede sine børn?

Han sagde i telefonen at han savnede dem. Alligevel blev han væk. Mor ringede ofte mange gange til far inden han skulle hente. Men der var ligeså ofte intet svar. Børnene græd og græd. Mor græd også. Fordi hun ikke kunne trøste sine børn.

Det var hårdt for dem. Det var også hårdt for dem at se deres far, pludselig stå i døren. Med tårer i øjnene, og stank langt væk af værtshus. Mor ville ikke have far skulle have børnene med. Ikke når han var sådan. Og det var han for det meste når han "fik tid" til at dukke op. Børnene ville med deres far. De havde jo ikke set ham i lang tid.?


Det var sådan turen gik, hver 2 weekend. Det var sjældendt at han fik børnene med. Hvis de var heldige var de med hver 2 måned.


Små børn forstår ikke sådanne hændelser. Så naturligvis blev de sure, når mor sagde de ikke måtte med far. Det gjorde ondt på mor. For hvad skulle hun da gøre?

Det blev påske. Og påskeferien var planlagt (ved far) i en uge.


Far hentede. Og børnene glædede sig. For de skulle ud til deres hund (Sussie) og deres katte,(mulle 1 og mulle 2), ud og lege i skoven, og ud og køre motorcykel med far.

Men hvor var Sussie? Og mulle 1 og 2. Væk? Han sagde mulle 1 og 2 var stukket af. Han sage han var nødt til at give Sussie til en anden mand, fordi far manglede øl.

Kattene blev fundet. Døde. Nede bag hegnet, ind til skoven. Også 2 kaniner lå der. Kaniner som han havde sagt var løbet væk? hans børns elskede dyr?

Far gik på kro, og børnene som nu var 4 og 5 år gamle, blev hjemme. Selv. de legede med deres over 100 bamser og store togbaner i kælderen. Alt legetøj hvad børn kunne ønske sig havde de. Men legetøj er ikke alt.

De små børn skulle jo "passes". Men de fik besked på, at hvis de var sultne, kunne de jo komme op på kroen, op til Herbert (kromanden). Så skulle han nok lave en toast, eller pasta. De første nætter sov de hjemme på deres værelser. Men ikke alle nætter.

Far havde en ny kæreste. Anne hed hun. Hun kunne ikke lide de 2 børn. Hun snakkede ikke med dem. Hun ignorerede dem. Far så ingenting. Børn sviner sig til, og bliver beskidte. Som noget af det eneste Anne sagde til dem, var at de var ulækre. Og de skulle vaske sig.

Efter 3 dage hos far, kommer den ting frem, pigen husker aller tydligst den dag i dag..

Far havde stadig ikke været hjemme fra kroen, siden børnene kom. Anne sagde til dem de jo bare kunne hente ham.

Børnene gik op på kroen, far lå ude i døren. Børnene hev i ham. Men de fik ham ikke med tilbage.

Anne skældte ud, da de kom hjem uden ham. Hun ringede til deres mor. Med beskeden at hun skulle hente hendes unger, for hun gad ikke passe dem mere. Mor havde sagt til Anne at hun IKKE skulle hente deres far, og at hun IKKE skulle fortælle ham at de blev hentet nu.

Mor kom, pigen tog en bamse med, og bror tog en kran med. De skulle skynde sig ind i bilen. Anne råbte, hun var også fuld. Så kunne de høre deres far råbe af mor. han hev i deres mor. Og i dem. Børn græder, alle råbte, og far slog Anne.


Billedet i pigens hovede har ikke ændret sig, og hun ser det stadig ske hver dag. Billedet hvor hendes elskede far, slår, og råber. billedet hvor han løber efter bilen op ad vejen.


Børn får mere med end man tror. Og husker mere end man tror. Specielt ting der gør ondt. De sidder der for altid, som brændt ind i hukommelsen.


Der går mange år inden pigen ser hendes far igen. Han er håndværker, og var på pigens skole for at lave noget.

Hun kan kende ham. Men han kan ikke kende hende. Det gør ondt.


Den lille pige, er blevet større. 14-15 år.

Går i byen. kommer ind i stoffer, kriminalitet og møder de forkerte. hun spiser Ectasy første gang, kort efter hendes 15 års fødselsdag. Derefter var det en blanding af alle stoffer hun kunne få fat i. Hun stoppede skole, for at arbejde. næsten hver dag var hun fuckt på arbejde. I byen møder hun nogle ældre mænd. 2 af dem har arbejdet med pigens far i norge. De fortæller gode ting om hendes far. De er stadig venner med ham.

Den ene af de mænd bliver som en "far" for hende. Det var ham der engang var hendes fars bedste ven. Han beskyttede hende hver weekend i byen. Men han kunne ikke holde hende fra stofferne. Så derfor var han hver weekend i lang til lige i nærheden, og holdt altid øje med hende. Og fik hende altid sikkert hjem.

En anden af fars gamle venner, havde været i fængsel nogle år for at havde stukket en ned. men alligevel betød han meget for hende. Hun følte sig tryk når hun var ved fars venner. ? Hvorfor det?

Hvordan pigen skjulte alle ting for hendes mor? det ved hun ikke selv.


Pigen er mig, som mange nok har fundet ud af.

Jeg troede jeg kunne skjule det for min mor. Men en dag dummede jeg mig.

tog i byen torsdag, hjem søndag. lignede @!#$. En stor skaldet plet, hvor der ellers er hår? En flænge over øjet, 2 politimænd ved min side, en betinget dom for vold, og stor bøde for salg og besiddelse af narko. Det var ikke sådan jeg havde håbet hun skulle se mig. Mit liv var kaos. Hun sagde hun havde vidst det længe. Jeg festede bare vidre efter den tid. jeg smadrede mit liv. Jeg vidste jeg kunne dø. jeg sagde det til mig selv hver gang jeg spiste E, Du ved du kan dø, men har du noget at leve for? Min mor kunne intet gøre for at stoppe mig.


Før den dag jeg selv kom til hende. Vi snakkede, fortalte hende en masse, dog kun en meget lille del.


Fra jeg var 6 til jeg var 14 gik jeg til ridning. Elskede hestene. Og kom stadig på rideskolen, de dage jeg havde det værst.

Jeg har aldrig måtte få hest for min mor, det knuste lidt min drøm.

men jeg ville ud af stofferne. Jeg ville ikke på hospitalet. men gøre det selv.

Jeg lavede en konto til alle de penge jeg ville havde brugt på stofferne. da jeg havde penge nok, købte jeg mine 2 drømmeheste.

de betyder den dag i dag alt for mig. Det er kun 9 måneder siden jeg droppede festerne og stofferne hver weekend. Men det er det bedste jeg har gjort. Jeg tror mine heste har givet mig mit liv igen. jeg er ved dem hver dag. Og nogen gange vrinsker de når de ser mig, det er kun dem der kan få mig til at føle jeg er noget værd. jeg elsker dem over alt.


Jeg er kun 17 år. Men har prøvet mange ting. Ting der gør at jeg allerede nu, kan falde til ro, sammen med min kæreste på hans gård. Hvor også mine heste kommer ud når der er bygget bokse.

Før var jeg ligeglad med livet. Men nu elsker jeg det. Mere og mere for hver dag.

Jeg elsker også min mor. Hun har gjort alt helt rigtigt. Jeg er overbevist om at ingen kunne klare det bedre end hende. Først far, og så mig. Jeg er bare kommet op igen, det er han desværre ikke..


Jeg har ikke taget stoffer siden den dag hestene blev mine. Derfor er de alt for mig.

jeg skriver ikke anonymt her. Da jeg ikke har noget at skjule.

Jeg tænker stadig på min far ofte.

Men jeg husker også hvad farven på vægen i Herberts køkken havde. Den var gul.




håber der er nogle har læst med så langt (Undskyld det blev lidt langt)


Anja

<3Muggi´Joe & Hector<3

<3Elsker min lille jyde og min dejlige shire<3


Muggi´Joe & Hector Power!


0
0
Svar på denne tråd
 
 Hold da...
Forfatter: 
Dato:  01-02-2008 10:22

op! Sikke en lang og frygtelig historie. Heldigvis med en lykkelig slutning


Er glad for, på dine vejne, at høre du er kommet ovenpå igen og ud af alle de problemer du var havnet i. Et godt eksempel på hvor meget heste kan gøre for os!



0
0
Svar på denne tråd
 
 Åh jo................
Forfatter: 
Dato:  01-02-2008 10:33

jeg gad skam godt at læse med helt til enden, det er rystende læsning. MEN hvor synes jeg at det er flot at du er kommet så langt som du er kommet i dag, HJERTELIG TILLYKKE med det, flot klaret.


Hvor er det sørgeligt at voksne mennesker kan ødelægge livet for et barn, jeg kan godt forstå at du har været en meget frustreret teenager, men alligevel med så god en rygrad at du kunne komme ud af det igen.


Jeg ønsker dig rigtig god vind fremover, det har du fortjent.


Med venlig hilsen

Merete


Shetlænderavl

Føl og plage til salg med gode papirer til fornuftige priser.

http://www.stutteri-winther.dk


0
0
Svar på denne tråd
 
 hgdufgugd
Forfatter: 
Dato:  01-02-2008 10:42

Hvor er det bare stærkt gået af dig, at du er kommet ud alle de problemer...

og stærkt gået af dig st du selv har sparet penge sammen til dine heste...


Alt muligt held og lykke fremover..

0
0
Svar på denne tråd
 
 Nightwish
Forfatter: 
Dato:  01-02-2008 10:52

Hold da op...ved slet ikke hvad jeg skal sige, det er jo forfærdeligt, det du har måtte stå model til og sikke en ungdom du har haft med stoffer og fester...


Men...altså...super godt at du er kommet ud af det... ...og dejligt at dine heste kan hjælpe dig og holde dig fra stofferne...


Som de andre også nævner så har du kun fortjent alt muligt held og lykke fremover...


Charlotte


"Mit sprog er min tankes begrænsning"

0
0
Svar på denne tråd
 
 12344ht
Forfatter: 
Dato:  01-02-2008 10:54

Tak fordi i ville læse det. Det tog lang tid at skrive, der har været så mange af de episoder. men det er dem jeg ser i mit hovede igen og igen.

Skal siges at det sker jeg render ind i min far indimellem. men der kan godt gå år imellem. jeg ved jo hvor han bor, og har hans tlf nummer. Det fik jeg af min mor. Så jeg kunne ringe til ham hvis jeg fik lyst en dag. Det har jeg bare ikke haft lyst til endnu.

jeg har prøvet 1 gang at ringe. Anne tog den, og smækkede på.

Har prøvet at besøge ham sammen med min kæreste 1 gang. men både ham og Anne var så fulde, og råbte efter hinanden.


Han har mit nummer og adresse. han ved han altid kan ringe, og jeg har sagt han måtte komme forbi en dag. Bare ikke når han var fuld.

Men det er lang tid siden. Nu ser jeg det ikke længere som mit problem at tage kontakt. Mange tak fordi i svarede. Var lidt nervøs for om det skulle blive et ligegyldigt indlæg hvor ingen ville læse med. Men det var godt at få det ud alligevel.


Anja

<3Muggi´Joe & Hector<3

<3Elsker min lille jyde og min dejlige shire<3


Muggi´Joe & Hector Power!


0
0
Svar på denne tråd
 
 Det er
Forfatter: 
Dato:  01-02-2008 10:59

super flot klaret - især i din alder.


Jeg ønsker dig alt godt.



Gitte


Rigtige kvinder er landmålere


www.westernportalen.dk/v3/index.php


0
0
Svar på denne tråd
 
 Nightwish
Forfatter: 
Dato:  01-02-2008 11:01

Nej, altså selvfølgelig er det ikke et ligegyldigt indlæg...bestemt ikke... ...men du skal tænke på at nogle nok ikke kan forholde sig til hvad du har oplevet... ...og hvis ingen havde svaret, ja så siger det vel egentlig mere om HN end det gør om dig.


Charlotte


"Mit sprog er min tankes begrænsning"

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg læste
Forfatter: 
Dato:  01-02-2008 12:52

også med fra start til slut og sidder med gåsehud.


Tilykke med dit nye liv!




Christina & Prinsesserne



Count your blessings

0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift.
Forfatter: 
Dato:  01-02-2008 13:25

Hold da op man Sikke noget. det er godt du er kommet videre i dit liv.



Citat:

Spirit: Sometimes a horse has got to do what a horse has got to do.


GERF!

(Give egnens rytterforening)



R.I.P marsvinet Martha

*4. febuar 2007

Død d. 9. maj 2007

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  01-02-2008 13:25

Er godt nok imponeret over at du er kommet ud af stofferne selv. Hatten af for det!

God vind fremover



Whetever you think you can - or think you can't.

You're right!

(Henry Ford)

Og et pinsvin...

Det er her I skal trække lidt på smiebåndet

0
0
Svar på denne tråd
 
 svar...
Forfatter: 
Dato:  01-02-2008 14:16

Hejsa,


jeg tror måske der sidder en del med samme følelse som mig, efter at have læst det. Hvad kan man sige til det?! Det er en frygtelig historie, men dog med en meget happy end.

Jeg er virkelig glad for du er kommet ud på den rigtige side igen, og er velfungerende.

Det som virkelig har sat sig i mig, er det du skriver: Børn får mere med end man tror. Og husker mere end man tror. Specielt ting der gør ondt. De sidder der for altid, som brændt ind i hukommelsen. Men det er mere iforholde til min eget datter og hendes historie.

Lige lidt nysgerrig, hvordan ser det så ud for dig med uddannelse? Er du igang med noget eller overvejer det?


Hilsen

katarina





Mor til det dejligeste hjertebarn (HLHS)

Beatrice



dejlige heste udlånes. Se dem på præs

0
0
Svar på denne tråd
 
 du er en
Forfatter: 
Dato:  01-02-2008 14:27

meget, meget stærk pige. Super flot at du alligevel kunne træffe nogle gode valg for dig selv. Respekt


...og hobitterne *Lisa og Kalina♥*

Ser du et pindsvin ude om dagen, så kontakt www.pindsvin.dk


Er du så klog, at du ved, at du muligvis kan tage fejl?


0
0
Svar på denne tråd
 
 Det er
Forfatter: 
Dato:  01-02-2008 14:38

superflott at du har klaret det! Du er en stærk pige. Håper du får et lykkelig liv herefter, det har du fortjenet.


Det er svært at vokse opp med forældre der ikke har styr på det, og mange unge går til grunde efter slike opplevelser du beskriver.


Bare et spørgsmål jeg sitter igen med: Din bror, hvordan har han klaret den?

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ups....
Forfatter: 
Dato:  01-02-2008 16:15

Sikke historie, og sikke stærk og klog pige du er. Hvor er det flot, at du har formået at tage dit liv op til revision og få noget godt ud af det, jeg beundre dig dybt...


Du er født i samme år som min "forkælede" datter, som er båret gennem livet, det er skræmmende at tænke på, at du har været så meget igennem...


Husk en ting, hvis livet går skævt for dig, eller du får problemer med noget, så husk hvad du har med i din rygsæk. Husk, at du har nogle flere og grimme ting med, end så mange andre, så du skal være klar til at turde gøre noget ved det. Opsøg dertil fagpersoner, så du kan komme videre, i stedet for at gå tilbage til gammel kendt mønster....

Det er så vigtigt at huske, for mange, som slet ikke har været igennem alt det skidt du har, kan "gå ned" og få brug for hjælp, men mange tør ikke erkende det, og så går det helt galt...


Jeg tager hatten af for din styrke, og ønsker dig alt lykke til i livet


Hilsen Vibeke, højt fra Nord


Verden er da skøn, når man tuller rundt og passer sine dyr

www.mellemhaven.dk


0
0
Svar på denne tråd
 
 Hold da op
Forfatter: 
Dato:  01-02-2008 20:49

det er fantastisk, at du er kommet så langt... Ønsker dig held og lykke med fremtiden....



Zamangah


Sælges; 17" Hubertus Flexline, kombi.


Søger: Bright Ruby FOR 94160 DV DK F1

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  02-02-2008 13:03

Tak alle.


Min bror har også prøvet stofferne. Men kun i en kort periode. Heldigvis. Han er nu uddannet maskinmekaniker.

Lige nu har jeg selv arbejdet et år på Sauer-danfoss. Og skal skal snart igen med uddannelse. Skal bare lige finde ud af hvilken.


Anja

<3Muggi´Joe & Hector<3

<3Elsker min lille jyde og min dejlige shire<3


Muggi´Joe & Hector Power!


0
0
Svar på denne tråd
 
 Puha....
Forfatter: 
Dato:  02-02-2008 16:17

Sikke nogle ting, du har fået med i din bagage.

Alligevel lyder det til, at du er stærk, jeg synes det er SÅ flot at du tog ansvar for dit liv.


Jeg ønsker dig rigtig god vind fremover.


Rose 1 & Aqua Z

med

Heartbeat følle undervejs


"Hvis man ikke ændrer retning, ender man der, hvor man er på vej hen" (Kinesisk ordsprog)


0
0
Svar på denne tråd
 
 12233334
Forfatter: 
Dato:  04-02-2008 07:28

Tænker ofte på hvor jeg havde været, hvis det ikke havde været for mine heste?

de betyder alt for mig.


Anja

<3Muggi´Joe & Hector<3

<3Elsker min lille jyde og min dejlige shire<3


Muggi´Joe & Hector Power!


0
0
Svar på denne tråd
 
 hejehj
Forfatter: 
Dato:  04-02-2008 08:58

Hold da op en historie!


Ville ønske, at de venner jeg har der er røget ud i stofferne via technomiljøet kunne være ligeså stærke som dig! Det er hårdt at se folk smadre sig uden at ku gøre noget!


RESPEKT ANJA - du har virkelig gjort dig selv og folk omkring dig en kæmpe tjeneste!


Held og lykke fremover.



Sandra&Tímon

Team Korshøje

Lokalkørsel på Sjælland med stor hestetrailer tilbydes. Skriv en PB.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg kan kun
Forfatter: 
Dato:  04-02-2008 10:36

sige .


Det var en meget rørende beskrivelse af dit liv. Flot du turde, at lægge den ud i al offentlighed.


Jeg ønsker dig alt det bedste i fremtiden og, at dit liv fortsat vil være positivt, trods dine af på sjælen.


Mange hilsner

Susanne


0
0
Svar på denne tråd
 
 Hej Anja90
Forfatter: 
Dato:  04-02-2008 12:28

Tak fordi du delte din livshistorie med os - du skriver rigtig godt! jeg ønsker dig alt det bedste i livet fremover, og har stor respekt for det nu har gjort dit liv til nu.


Kærlig hilsen Askepot



Hilsen

Askepot



0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider