Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Nævn nogle hestefilm :) ?
Forfatter: 
Dato:  23-09-2007 17:57

Ja - nu vil jeg snart gerne se nogle hestefilm igen :D Man kan vel ikke få for meget af de dejlige dyr vel ;)


Så derfor vil jeg samle en liste over hestefilm (her indgår også evt også tegnefilm).


Jeg kan selv følgende:

- Flicka

- Seabuticties (Staves?)

- Hidalgo

- Spirit

- Black Beauty

- "Fartstriber" ;)

- Hestehviskeren


Ja, det dem jeg sådan liige kan komme i tanke om. Så nævn nogle -fortæl gerne litd om handlingen også. (der har sikkert været sådan tråd før - men nu kommer der så en til :)



Det Er Så Svært At Skilles Ad,
Så Svært At Gå Sin Vej.
Men Alle Mine Tanker,
Vil Altid Følge Dig :'(-<3'


Kan Ikke Hjælpe Mennesker Med Hesteproblemer - Kun Heste Med Menneskeproblemer..


1
0
Svar på denne tråd
 
 hejsa...
Forfatter: 
Dato:  23-09-2007 18:23

Den sorte hingst og den sorte hingst vender tilbage..





Nu med sønnen Jesper, født den 31. august 2006.

Besøg vores hjemmeside, klik her

Staldvask kig her: www.a-staldrens.dk/


Kender du Molly, Shanti, Monty eller Cassi?

0
0
Svar på denne tråd
 
 OG...
Forfatter: 
Dato:  23-09-2007 18:26

Frit løb (Shergar) og Running Free





Nu med sønnen Jesper, født den 31. august 2006.

Besøg vores hjemmeside, klik her

Staldvask kig her: www.a-staldrens.dk/


Kender du Molly, Shanti, Monty eller Cassi?

0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  23-09-2007 18:31

Safir.


Pablo John Halifax sælges.

8 år. 145stg. Spring M


0
0
Svar på denne tråd
 
 Bummelum
Forfatter: 
Dato:  23-09-2007 18:33

Shadil

Virkelig god!



Tine & Villiza
You´re every word, you're every line, your my everything

.. Du er en 1'er i mine øjne !

&







0
0
Svar på denne tråd
 
 Den bedste
Forfatter: 
Dato:  23-09-2007 18:38

Min yndlingsfilm er Champion. Den handler om en steeplechasejockey der får konstateret kræft, og hans kamp for livet og for at komme til at ride Grand National på Aldaniti. De 2 var inden Bob Champions sygdom favoritter til at vinde.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hold da wow.
Forfatter: 
Dato:  23-09-2007 18:42

Nogle som ved hvad den film hedder;

Den handler om en kvinde og hendes datter - Taylor. Hun har en dressurhest - sort - som hedder Tolo. Faderen forlader dem og moderen kommer til at arbejde på et stutteri for en berømrt dressurrytter.

Hun træner heste og ordner stald osv. Træner på sin hest som går rimelig høj dressur. Bliver forelsket i dyrlægen bl.a.

Men så kommer Tolo vidst til skade og bliver blind og hun selv kommer også til skade og får et kunstigt ben.


De skulle til at deltage i et højt dressurstævne - men så sker dette.

Osv osv osv.


Ved i hvad filmen hedder? Jeg har set den før og synes bare den er så god.



Det Er Så Svært At Skilles Ad,
Så Svært At Gå Sin Vej.
Men Alle Mine Tanker,
Vil Altid Følge Dig :'(-<3'


Kan Ikke Hjælpe Mennesker Med Hesteproblemer - Kun Heste Med Menneskeproblemer..


0
0
Svar på denne tråd
 
 og så er der
Forfatter: 
Dato:  23-09-2007 18:45

Thowra, the silver brumby.

Man følger Thowra fra føl, gennem hans liv hvor ham bl.a. må kæmpe for ikke at blive fanget af "the man" og kæmpe mod Brolga (anden førerhingst der vinder kamp over Thowras far) for at vinde retten tilbage til at kunne kalde sig 'King of the cascade Brumbies'


Og ved godt det ikke er en film, men det er jo noget med heste ...

Rideklubben (eller hva den der australske serie nu hedder)

0
0
Svar på denne tråd
 
 hmmm nej
Forfatter: 
Dato:  23-09-2007 18:48

men har set den og den er både sød og god. Det er der hvor hun så kommer til at ride en rød hest i stedet et stk men til en konkurrence kommer manden tilbage og skader den røde hest hvor hun så bliver nødt til at ride tolo i stedet Rigtig dejlig film

0
0
Svar på denne tråd
 
 der er da også
Forfatter: 
Dato:  23-09-2007 18:59

Tarzan Mammamia

det handler da om en pony :D


så er der - det store væddeløb.


I en af krummefilmene handler det da også om en hest :D nu ka jeg ikke huske hva den hedder, hvor han ridder galop løb :P hehe.


ka ik huske flere ud over dem som er nævnt :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 tænke tænke
Forfatter: 
Dato:  23-09-2007 19:00

Så en riiigtig go film engang. "Dark horse"

Den er en smule som "Hestehviskeren" og så alligevel ikke.


movies.nytimes.com/movie/12249/Dark- Horse/overview


så go film!! den er værd at se.


Ehm.. og har set en anden ozo.. kan dog ikke huske hvad den hedder, men den er SUPER fed ozo!!!


-handler om en døv dreng som får et Araberføl, efter moren(hoppen) dør under folingen.

og drengen opfostre føllet og følger med den hvor hen den blir solgt til.

man følger drengen og hesten hele deres liv sammen. De vist nok dog skildt på et tidspunkt fordi de nye ejere ikke ville ha drengen med, men han får hesten væk igen.


den er rigtig fed. bare irriterende jeg ikke kan huske hvad den hedder.

0
0
Svar på denne tråd
 
 ups glemte lige
Forfatter: 
Dato:  23-09-2007 19:01

Den Hvide Hingst (lidt meget plagiat af den sorte)

Handler om pige der finder hvid hingst der ejes af en rig mand (sjovt nok ham der spiller træner i den sorte hingst) som er i gæld til nogle "gangstere" som vil have hesten som betaling. Hesten i denne film er så bare en springhest.


The Pie (aner ikke hva den hedder rigtigt,men meget gammel film)

Film om pige der vinder hest i lotteri, og så træner hun den sammen med sin fars arbejdsmand (som sjovt nok er en meget ung version af træneren fra den sorte hingst ) til at deltage i det store steeplechaseløb.


Og så er der endnu en gammel gammel gammel film som jeg desværre ikke kan huske titlen på, men det er noget med en ranch der er ved at gå fallit pga deres palomino avl er gået i stå, og så kommer der en fremmed til gården lige som der skal til at fødes et nyt håb for ranchen. Den fremmede går forbi stalddøren i det hoppen foler og det er i følge gammel overtro nok til at det nye føl ikke bliver palomino. Men ude i ødemarken/ørkenen findes det nye håb. Kan ikke huske mere af den da det nok er ihvertfald 10 år siden jeg har set den.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hold dawow.
Forfatter: 
Dato:  23-09-2007 19:12

Hold da op - sikke mange hestefilm i alligevel kender. Det dog lidt svært med filmene hvor i ikke kan titlerne på.


Men filmene må meget gerne kunne købes/lejes her i DK :D


- Der også en film som hedder International Velvet vidst nok.

Også super god film - gammel - men god.

Også en film som hedder Flash - med en hest som hedder Flash og en staldreng eller ligende. Kan ikke huske hvad den handler om ?




Det Er Så Svært At Skilles Ad,
Så Svært At Gå Sin Vej.
Men Alle Mine Tanker,
Vil Altid Følge Dig :'(-<3'


Kan Ikke Hjælpe Mennesker Med Hesteproblemer - Kun Heste Med Menneskeproblemer..


0
0
Svar på denne tråd
 
 jeg tror faktisk...
Forfatter: 
Dato:  23-09-2007 19:22

At den film jeg kalder the pie, er den der international velvet for pigen der vinder hesten i filmen mener jeg også hedder velvet...


Nu er jeg også blevet helt hooked på at skulle have gensyn på nogle af alle de film, så er i fuld gang med at søge efter titlerne, men det er godt nok omfattende når man hverken har skuespiller navne eller ikke kan huske nogen af navnene fra filmene ...

0
0
Svar på denne tråd
 
 træneren...
Forfatter: 
Dato:  23-09-2007 19:22

Var det ikke Mickey Rooney der va rtræneren i den sorte hingst???


Har også set den hvide hingst...


Ellers har jeg ikke rigtig nogen forslag...


Eller jo, der findes jo to black beauty, den gamle og så den hvor black beauty selv fortæller historien... Den sidste er bare så sørgelig!!


Mvh Signe

0
0
Svar på denne tråd
 
 
 Ok så fandt jeg
Forfatter: 
Dato:  23-09-2007 20:12

da noget...


National Velvet

Det er den film jeg kalder the pie, kig længere oppe.


International Velvet står beskrevet inde på amazon.com


King of the wind

Filmen med den døve araber dreng der følger hesten fra fødsel til england. Drengen bliver kaldt Agba og hesten Sham eller the godolphin arabian. Fandt den her: www.amazon.com/King-Wind-Richard- Harris/dp/6303451187/ ref=cm_lmf_tit_5_rsrsrs0/105- 1681739-8814061


Men prøv at tjekke den liste, der er mange gode film, og også nogen jeg slet ikke kendte... www.amazon.com/The-Best-Horse- Movies/lm/17BT6SYNEL702/ ref=cm_lmt_srch_f_1_rsrsrs0/105- 1681739-8814061


Og også denne liste: www.amazon.com/ultimate-guide-horse- movies/lm/2XQ1HPVXOCJDJ/ ref=cm_lmt_srch_f_2_rsrsrs0/105- 1681739-8814061


Jeg kunne desværre ikke finde den med tolo, men der var da en masse andre som i lige kan tjekke ud inde på amazon. Synes det var nemmere at give linkene end at skrive om dem her

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hold da wow.
Forfatter: 
Dato:  23-09-2007 20:17

Men når i nu søger på engelsk - kan disse film så fåes i DK også ? :s



Det Er Så Svært At Skilles Ad,
Så Svært At Gå Sin Vej.
Men Alle Mine Tanker,
Vil Altid Følge Dig :'(-<3'


Kan Ikke Hjælpe Mennesker Med Hesteproblemer - Kun Heste Med Menneskeproblemer..


0
0
Svar på denne tråd
 
 King of the wind
Forfatter: 
Dato:  23-09-2007 20:24

den der king of the wind , umiddelbart lyder det som en filmatiseringen af historien af en af de arabiske stamfadere til den engelske fuldblod, han hed sham et eller andet, og blev omdøbt til Godolphin arabian. en super god historie.

0
0
Svar på denne tråd
 
 det er også
Forfatter: 
Dato:  23-09-2007 20:30

en filmatisering af bogen.


Hmm ved ikke lige hvor mange af dem man kan få i dk, selvfølgelig nok alle black beauty og den sorte hingst. Den hvide hingst ved jeg at man kunne leje i playtime en overgang så den burde være mulig at købe også. Men ellers prøv at søg under: cd-wow.dk (gode priser og gratis fragt )

cdon.com osv osv. ellers så er det bare ned i den nærmeste tp, fona, merlin osv videre og spørge om det er noget de kan skaffe. evt søge på deres hjemmesider om det er noget de måske har hjemme i forvejen. Tror ihvertfald jeg skal ud og shoppe lidt i ugens løb

0
0
Svar på denne tråd
 
 I bogform
Forfatter: 
Dato:  23-09-2007 20:32

King of the Wind lyder som en filmatisering af den bog der på dansk hedder "Solhingsten El-Sham"



Træt af konkurrencesport - rid jagt!

Støt en god sag: www.politihesten.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Julemand
Forfatter: 
Dato:  23-09-2007 20:38

Jeg så engang en svensk film om en pige der opdager en stald med nogle araberheste i karantæne og hun forelsker sig i en sort araberhingst. Af en eller anden grund jeg ikke kan huske skal den her hest vist nok aflives og så stjæler pigen den og gemmer den ude på sådan et landsted.


Til sidst finder de dog hende og hesten, men da hun prøver at ride fra dem bliver hesten skadet. Det ender så med at hun får hesten og et år senere rider et eller andet stort springstævne på den.


Nogle der kender den?




Mvh. Rikke

snart uden
Escape Dance







0
0
Svar på denne tråd
 
 tror nok det
Forfatter: 
Dato:  23-09-2007 20:42

er den der hedder shadil, som der også er en der har nævnt længere oppe (kun navnet) Den har vist været vist i fjernsynet inden for de sidste par uger...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jah for Po**er :D
Forfatter: 
Dato:  23-09-2007 21:01

den hedder sQ da "King Of the Wind" den film jeg tænkte på med den araberdreng og hesten der.!!!

Super film er det!


kan varmt anbefales



0
0
Svar på denne tråd
 
 hov forresten...
Forfatter: 
Dato:  23-09-2007 21:04

Kom jo da til at tænke på. om der er nogle af jer her der kan huske en serie der var på ehm... dr eller tv2 engang for maaange år siden, mener den hed noget med "Hestenes Ø" eller noget..


noget som siger jer noget???

den var dansk...

0
0
Svar på denne tråd
 
 ej hvor jeg skriver
Forfatter: 
Dato:  23-09-2007 21:13

hehe.

men kom i tanke om 2 film mere der ik er nævnt vist

1: Flicka (der er kommet en ny udgave vist)

www.youtube.com/watch?v=lQSAJ-qoORk


2: Fury

kan jeg ikke lige finde noget til. men I kan sikkert huske den



hehe


0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  23-09-2007 21:19

Cat ♥GizmoThresia♥ kan godt huske den... den er rimelig gammel er den ikke fra sidst 80 start 90érne? det er nok den hvor noget af serien var filmet på sønderskov rideklub i aabenraa, har været på ridelejr der og der snakkede de om den serie. det var vist noget med nogle stjålne heste eller noget og så fandt ride pigerne dem på en ø... hmmm, kan ikke helt huske den.


fra

HNielsen

0
0
Svar på denne tråd
 
 rikke J
Forfatter: 
Dato:  23-09-2007 21:29

ja jeg kender den den er bare GO !!! :)


ellers er der også de der seriefilm der hedder "ridelubben" de os gode, men mest for børn ;)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Den Sorte Hingst
Forfatter: 
Dato:  23-09-2007 21:40

Den Sorte Hingst er den smukkeste hestefilm, der er lavet. Den ligger forøvrigt ude på YouTube i sekvenser a' 10 minutter. Jeg sad og tudede snot over strandscenerne forleden dag. Her og her.


Julie





-Tumpet og latterlig







0
0
Svar på denne tråd
 
 Hold da oww.
Forfatter: 
Dato:  23-09-2007 21:43

Jeps - Flicka er i ny udgave, den har jeg set. Synes den meget speciel - men faktisk rigtig god :)


Black Beauty har jeg allerede på DVD - den er SÅ sød og sørgelig den film..



Det Er Så Svært At Skilles Ad,
Så Svært At Gå Sin Vej.
Men Alle Mine Tanker,
Vil Altid Følge Dig :'(-<3'


Kan Ikke Hjælpe Mennesker Med Hesteproblemer - Kun Heste Med Menneskeproblemer..


0
0
Svar på denne tråd
 
 hvad med den
Forfatter: 
Dato:  23-09-2007 21:47

slet ingen der har nævnt yuong black stallion som jeg har den er også god


helene stoltenborg 20 år ejer verdens bedste fjordvallak gårdens riki på 11 år

0
0
Svar på denne tråd
 
 champions
Forfatter: 
Dato:  23-09-2007 21:50

Ej synes det er super at denne tråd er lavet ELSKER hestefilm, men kan ikke find emange af dem i skriver om andeten på Amazon...


Men fandt champions til 149 kr incl porto her www.moviezoo.dk/Champions-DVD- film_5706550897330



Den tror jeg, jeg vil købe.. Når det har været den 1






"Dyr er ikke et legetøj, men et ansvar. DIT ansvar!"

SILLE FOREVER !!
0
0
Svar på denne tråd
 
 2 mere...
Forfatter: 
Dato:  23-09-2007 21:50

Den sorte HEST, den er god jeg har den på video. Det er IKKE den sorte hingst.



Så er der mini serien på 2 afsnit: Rivalerne, den er KANON god, den har jeg også på video og blev vist på DR1 for en del år siden.





Se vores hjemmeside på www.stald-arthur.dk


Stor lys hestestrailer med lav egenvægt udlejes efter aftale i Sabro eller Tilst ved Århus.


Støtte medlem af Hestenshaab.dk - Det skulle du også prøve.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jold lad oww,.
Forfatter: 
Dato:  23-09-2007 22:02

Tak for jeres svar - sikke mange film i pludselig kom med :D Det bare helt perfekt.


Jeg vil lige prøve at undersøge hvor de kan købes/lånes henne og så opdaterer jeg lige listen :D



Det Er Så Svært At Skilles Ad,
Så Svært At Gå Sin Vej.
Men Alle Mine Tanker,
Vil Altid Følge Dig :'(-<3'


Kan Ikke Hjælpe Mennesker Med Hesteproblemer - Kun Heste Med Menneskeproblemer..


0
0
Svar på denne tråd
 
 rivalerne
Forfatter: 
Dato:  24-09-2007 11:14

Ihh Rivalerne var en totalt fed serie (2 afsnit) den kunne jeg skisme godt tænke mig at se igen.


En anden serie jeg var helt vild med, var den om Outlaw Farm hvor en dame vistnok blir træner eller køber en gård tæt på hendes føde hjem (galopheste). Hendes far var død i en ildebrand på nabogården, da han forhindrede rigmandssønnen i at forgribe sig på hans datter.


Totalt fed serie. Vist også på en 2-3 afsnit.


Kan evt. hedde noget i retningen af Bluegrass of Kentuckey.


En film jeg husker fra min barndom er om en pige der ridder dressur på højt nivau. Hun hvorfor hun får en anden hest husker jeg ikke, men mon det er den TOLO i snakker om?


Den sorte kunne ikke lave Etter changementer hele vejen på Diagonalen. Den Kiksede ALTID ved nr. 7. Er det den?


sjoov tråd er selv totalt vild med at opsnuse film på nettet.


ELSKER forresten International Velvet, gammel men heeelt fantastisk film. Meget realistisk i optagelserne.


Hader feks. den hvide hingst, fordi det er tydeligt det ikke er samme hest og springene når slet ikke realistisk højde.




"Det tar lang tid, at få en gammel ven"

0
0
Svar på denne tråd
 
 wild hearts
Forfatter: 
Dato:  24-09-2007 11:42

Der er osse en der hedder "wild hearts don't get broken" eller noget i den stil? Den handler om en pige der optræder med tårnspring til hest.



Hvorfor kan jeg ikke finde ud af at lave en præsentation?

0
0
Svar på denne tråd
 
 åh ja forresten
Forfatter: 
Dato:  24-09-2007 11:47

Filmene "manden fra Snowy river" og "tilbage til snowy river" er nu også ret gode.


Jeg så "alle de smukke heste" med Matt Damon for ikke sålænge siden, ikke super fantastisk film, men okay. Lidt hård i heste delen, ikke egnet til HMS folk.




"Det tar lang tid, at få en gammel ven"

0
0
Svar på denne tråd
 
 Haneb jamen dog.
Forfatter: 
Dato:  24-09-2007 12:37

Ja den film med Tolo handler noget om at den røde hest ikke kan gå travers - men så får hun den til det osv.

Og den sorte bliver jo blind og at galoppere samlet og lave changementer eller ligende -var vidst ikke ngoet den var god til når den var blind og det turde de ikke lave med den.


Det ellers en god film og en utrolig smuk hest :)


Manden fra Snowy River har jeg hørt dårligt om - men har aldrig set den :)


Her er den følgende liste så:

- Flicka

- Min ven Flicka (gammel film)

- Seabuticties (Staves?)

- Hidalgo

- Spirit

- Black Beauty

- "Fartstriber"

- Manden fra snowy river

- Hestehviskeren

- Alle de smukke heste ?

- Tolo (vi venter stadig et tittel navn på denne)

- Wild heart dont get broken

- Den sorte hingst

- Internationel/National Velvet

- Outlaw Farme

- Bluegrass Of Kentucky

- Rivalerne

- Den sorte hest

- Den hvide hingst

- Champions

- Young Black Stallion

- Rideklubben

- Fury

- Hestens Ø

- King Of The Wind

- Shergar (Frit løb)

- Running Free

- Zafir

- Shadil

- Thowra

- Tarzan Mammamia

- Krumme nr 2

- Det store væddeløb


Det listen indtil videre. Vi modtager gerne flere forslag :D

Der skal da rigtig shoppes løs hih.


Der også en film med en pige som skal arbejde i sin onkels stald og hendes kusine er springrytter og rigtig snobbet osv. Hendes hest bliver skadet og hun skal så finde en anden hest at springe på til et stort stævne.

Men pigen som skal arbejde der (hovedpersonen) opdager en smuk hvid eventyr hoppe - og møder en dværg af en art. De skal sammen få hoppen tæmmet og finde dette store springstævne - for så får dværgen en eller anden belønning og pigen for en helt rigtig hest.

Det noget med at den hvide hoppe er blevet tryllet om til en hest - og tidligere var en prinsesse.

Så prøver kusinen selvfølgelig at få fat i denne hvide hest osv osv.

Faktisk god film :)



Det Er Så Svært At Skilles Ad,
Så Svært At Gå Sin Vej.
Men Alle Mine Tanker,
Vil Altid Følge Dig :'(-<3'


Kan Ikke Hjælpe Mennesker Med Hesteproblemer - Kun Heste Med Menneskeproblemer..


0
0
Svar på denne tråd
 
 Film...
Forfatter: 
Dato:  24-09-2007 12:52

Daniel Steel har skrevet der hedder Fuldblods, en ret god film.


Så har jeg set en der hedder PharLap, der handler om en galophest.


Casey,(ved ikke om filmen hedder noget andet), men handler om en galoptræner der får et føl med fire sokker, så den har ikke så gode ben og kommer vist også tilskade i det sidste løb den løber, der er ikke så længe siden jeg så filmen på tv2 film.


Af tegnefilm er der den der hedder Spirit, jeg kan ikke lige huske om den er nævnt i tråden.



Mvh Rikke

Søger du en hest at hygge og nusse om, så søger Robin en lille rytter, se mere på min præsentation.



0
0
Svar på denne tråd
 
 Casey...
Forfatter: 
Dato:  24-09-2007 13:11

Filmen med galophesten med de hvide ben, hedder Skyggen af Casey. Men det er vist også en meget gammel film. Kan svagt huske den fra min barndom.


Jeg husker også en anden hestefilm også om en sort vildhest tror jeg. Noget af det eneste jeg kan huske, var at den bakkede ind i en skov for at forvirre menneskene om hvad vej den var gået.




"Det tar lang tid, at få en gammel ven"

0
0
Svar på denne tråd
 
 Serie...
Forfatter: 
Dato:  24-09-2007 13:30

Jeg kom lige i tanke om Silas og den sorte hoppe, den må der også være andre der kan huske.




Mvh Rikke

Søger du en hest at hygge og nusse om, så søger Robin en lille rytter, se mere på min præsentation.



0
0
Svar på denne tråd
 
 Film..
Forfatter: 
Dato:  24-09-2007 13:41

cat (in-the-bag: Kan godt huske den film. Den er bare god. Kan huske jeg stortudede til den.


Rikke 1: Den hedder Caseys shadow. Også møggod.







Der er ikke noget som en god ven! Undtaget en god ven med chokolade!
0
0
Svar på denne tråd
 
 film...
Forfatter: 
Dato:  24-09-2007 13:53

palmino

hestehviskeren

frit løb

black beauty

thowra

sorte hingst

det store løb

fart striber

champion


osv.






AYLA FORE EVER
ZENTA FORE EVER
ANIMALS FORE EVER
0
0
Svar på denne tråd
 
 yeah...
Forfatter: 
Dato:  24-09-2007 13:55

der er da også "The Outback" super fed film!!


Nanna - nu med en af de "gule"

0
0
Svar på denne tråd
 
 Lalalala
Forfatter: 
Dato:  24-09-2007 14:04

Er der nogen der ved hvor man kan få Den Sorte Hest og hvad originaltitlen er?




Rikke Fejrskov
- Life was like a box of chocolate. You never know what you're gonna get

0
0
Svar på denne tråd
 
 Film...
Forfatter: 
Dato:  24-09-2007 14:57

De røde heste, for at nævne en dansk.


Hot to trot, film om en mand der arver en talende fuldblods hest, der hedder Don, som selvfølgelig vinder et væddeløb til sidst.


Det er utrolig så mange hestefilm der egenligt findes.




Mvh Rikke

Søger du en hest at hygge og nusse om, så søger Robin en lille rytter, se mere på min præsentation.



0
0
Svar på denne tråd
 
 Lige den er...
Forfatter: 
Dato:  24-09-2007 15:22

film... Den staves.. Seabiscuit og den er baseret på en sand succeshistorie.


En kanon film.


Kan også godt huske,

"Den hvide hingste", "Den sorte hingst" og jeg er vild med den Black Beauty, hvor han selv fortæller historien... og jeg er helt enig.. Det er en rigtig tudefilm.. der er så sørgelig!!


Med venlig hilsen

Bolette


En gang Zobel - altid Zobel


~~ Hastværk er lastværk ~~


www.stald-westphal.dk


0
0
Svar på denne tråd
 
 der er også...
Forfatter: 
Dato:  24-09-2007 18:10

Hej.


Der er da også:


Natalies rose.

Wind Dancer.


Har dem begge...



Nu med min oldenborg Charkant

Og

New Forest/Araber Bl. Miss Hope


Løvehovedkanin unge sælges!

Hvid m/lidt sort. Han.

Kælen og sød.


Dressursadel: Tophorse St. Martin Sælges.

M/udstyr: 3800kr

U/udstyr: 3500kr

Kom

0
0
Svar på denne tråd
 
 herr...
Forfatter: 
Dato:  24-09-2007 19:04

her er nogle:

Zafir

Palomino

Ridekulbben


så kan jeg ikk fler de andre ikke har nævnt:-)


en hest er ikke bare en kød-klump men et levene væsen med følser

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tjaaa...
Forfatter: 
Dato:  24-09-2007 19:50

Mener ikke det er Shadil, men Sherdil. De sendte den for noget tid siden på tv2 film hvor opdagede det i slutteksterne - så jeg holder rigtig godt øje med tv programmet den er rigtig god.


Der er jo også Flash. Den handler om en dreng som bor med sin far og farmor og som er meget fattige. Han møder hesten Flash og begynder at arbejde for at få den, men det ender med at faderen køber den til ham. Faderen får så et job på et skib og rejser i nogle måneder. Mens han er væk laver banken et eller andet så de mister vildt mange penge og pludselig dør farmoren. Drengen ender med at sælge Flash til sin vens far som har en stald med springheste, for at få penge til en kiste til sin farmor. Drengen opdager at Flash bliver mishandlet så han stjæler den tilbage og rider tværs over amerika for at møde hans far når hans skib lægger til.


"Why is it that the only person who can make you stop crying is the one who caused your tears?"
Kort, bordkort, bordpynt mm. sælges til enhver lejlighed - HP på vej!
Medlem af ACO - Anonyme Cocioholikere
0
0
Svar på denne tråd
 
 bedste film
Forfatter: 
Dato:  24-09-2007 21:16

jeg har godt nok stortudet til champion mange gange .

tanja


Kloge Frode maj 2001

charmerende Alfred februar 2004

lynet Gorm juli 2006

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ve godt
Forfatter: 
Dato:  24-09-2007 22:00

Det ikk er en film men en serie. Mcleod's Daughters det er ren hesteri og kærlighed. super go serie og man kan pt købe 44 afsnit. Er i fuld gang med at se dem.


Diablo sælges - se præsentation....

0
0
Svar på denne tråd
 
 Lige en til
Forfatter: 
Dato:  25-09-2007 08:03

Flack handler om en dreng der stikker af med en hest for at rdde den

så er der Sylvester om en pige der kommer til at ride ridebane spring

0
0
Svar på denne tråd
 
 hvad hedder...
Forfatter: 
Dato:  25-09-2007 08:29

den film med Julia Roberts, hvor hendes mand er hende utro og hun flytter hjem til hendes forældre med hendes datter, hvor der er en masse spring konkurrence heste på gården.

Tilsidst i film rider datteren stævne på hendes gamle hest og hende far og en berider fra gården rider også og faren bliver nummer 3.

Tilsidst begynder hun at læse til dyrlæge igen og hun finder sammen med manden igen


Hilsen

Line

Susi prisesse hesten

Verdens dejligste shetter

0
0
Svar på denne tråd
 
 Den med
Forfatter: 
Dato:  25-09-2007 11:48

pigen der næsten bliver voldtaget hedder på dansk "fuldblods" har den på optagebånd. Så vidt jeg ved er det 2 "afsnit" super god film.


Ellers er der ready to run, som en herinde hjalp mig med at huske titlen på. Desværre kan jeg ikke finde den nogen steder:(


Nanna


Brugbar trense str. full. Sort med en lille reperation på kædepandebåndet. Dette kan næsten ikke ses. 150 kr. Trensen er med tilbagetræk, og er meget velholdt. 24614888

0
0
Svar på denne tråd
 
 lækker lækker film
Forfatter: 
Dato:  25-09-2007 12:55

Seabiscuit..

Super god film. ;P

0
0
Svar på denne tråd
 
 super god film!
Forfatter: 
Dato:  25-09-2007 20:09

Sandra ♥Cashew♥ : Jeg mener den hedder long shot eller long shoot.


Kærlig Hilsen Amalie



Selv uden rytter vil en hest altid være en hest.

Men en rytter uden en hest, vil altid kun være et menneske


0
0
Svar på denne tråd
 
 De viste
Forfatter: 
Dato:  25-09-2007 23:31

den der International Velvet på TCM i eftermiddags... Nogen der så den???

0
0
Svar på denne tråd
 
 Danny..
Forfatter: 
Dato:  26-09-2007 00:40

En film jeg kan huske fra min barndom er filmen Danny.

Den handler om en fattig pige som hjælper til på et ridecenter. Datteren til ejeren af centret får en dag en ny pony Danny, hun er dog ikke særlig sød ved den pg den bliver halt som følge af hendes ridning og står til aflivning, den fattige er selvfølgelig glad for ponien og efter en "kamp" overtager hun ponien, passer og plejer den indtil den er fir for fight igen.


Imellem tiden har den anden pige fået ny pony og det hele kulminere med at de to piger konkurrere mod hende anden til et stort stævne, hvor det selvfølgelig er den fattige pige der vinder.


Efter stævnet vil den rige pige have Danny igen, hvilket hendes egen far dog sætter en stopper for, filmen ender dog lidt sørgeligt, da den fattige pige kommer ud for at hente Danny på folden er han halt igen.


Ingen der kender denne film, kan huske vi havde den til Betamax så den er gammel!

0
0
Svar på denne tråd
 
 internation velvet
Forfatter: 
Dato:  26-09-2007 19:14

Nogen der ved hvor man kan købe international velvet??? Så den for mange år siden og ville helt vildt gerne have den.


ved man kan købe den på amazon men vil gerne have med danske tekster.




"Dyr er ikke et legetøj, men et ansvar. DIT ansvar!"

SILLE FOREVER !!
0
0
Svar på denne tråd
 
 Hold da wow.
Forfatter: 
Dato:  26-09-2007 19:22

www.videonetto.dk - kan du få rigtig mange film :) Søg på International Velvet derinde i søgefeltet.



Det Er Så Svært At Skilles Ad,
Så Svært At Gå Sin Vej.
Men Alle Mine Tanker,
Vil Altid Følge Dig :'(-<3'


Kan Ikke Hjælpe Mennesker Med Hesteproblemer - Kun Heste Med Menneskeproblemer..


0
0
Svar på denne tråd
 
 weee det er den!!!
Forfatter: 
Dato:  26-09-2007 19:53

Malski har ret!!! Malski har ret!!!


Den film med Tolo er The Long Shot!!!

Med bl.a. Julia Benz i hovedrollen!

Linket www.amazon.com/Long-Shot-Julie-Benz/ dp/B00080Z692/ref=pd_bbs_sr_1/105- 1681739- 8814061?ie=UTF8&s=dvd&...28991&sr=1- 1


Dejlig film


Tak til Malski for at have opklaret mysteriet

0
0
Svar på denne tråd
 
 hej sandra
Forfatter: 
Dato:  27-09-2007 08:15

Det har jeg gjort de har den ikke...




"Dyr er ikke et legetøj, men et ansvar. DIT ansvar!"

SILLE FOREVER !!
0
0
Svar på denne tråd
 
 En mere
Forfatter: 
Dato:  27-09-2007 10:52

Der er også en nyere film som hedder : Derby Stallion.


den handler om en dreng som er ven med en sort mand, men hans forældre vil ikke have at han ser ham. Drengen er vild med heste, og hans ven er gammel jocky. Vennen køber en hest til drengen og lærer han at ride steeplechase.




Leder efter afkom. Se denne efterlysning: www.heste-nettet.dk/fo...086/21086/


En rigtig hund er en schæfer, og en rigtig hest en Trakehner!

Medlem af AHNA

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hestefilm...
Forfatter: 
Dato:  27-09-2007 13:24

Den der med Krumme, hvor han rider hesten Imbrahim(staves?)

Eller de røde heste, hehe...


Sagde Kristina...



Lykkelig ejer af Skumfidussen & den lille sorte



I dont discriminate, i hate everyone!

If i tread you like a number, its because i dont remember your name

0
0
Svar på denne tråd
 
 dressur hestefilm
Forfatter: 
Dato:  27-09-2007 13:50

jeg har en dressur hestefilm på bånd herhjemme (optaget fra tv.)


den er vist nok autentisk og hedder den sorte hest rigtig god med mange fine dressur scener i.



0
0
Svar på denne tråd
 
 film heste
Forfatter: 
Dato:  27-09-2007 14:00

hvad med vild med heste har aldrig set den men det en heste film


helene stolyenborg ejer verdens bedste fjordhest gårdens riki 11 år flytter snart til jylland

0
0
Svar på denne tråd
 
 seline...
Forfatter: 
Dato:  27-09-2007 14:06

er det ikke den der hedet "Somthing to talk about"...det mener jeg bestemt at kunne huske :D


mvh Sette


- DET ER SJOVT AT TAGE FJORDHESTE SERIØST -
0
0
Svar på denne tråd
 
 fgjghkjkæø
Forfatter: 
Dato:  27-09-2007 14:19

nu spørg jeg igen selvom det var en anden der spurgte først


Nogle som ved hvad den film hedder;

Den handler om en kvinde og hendes datter - Taylor. Hun har en dressurhest - sort - som hedder Tolo. Faderen forlader dem og moderen kommer til at arbejde på et stutteri for en berømrt dressurrytter.

Hun træner heste og ordner stald osv. Træner på sin hest som går rimelig høj dressur. Bliver forelsket i dyrlægen bl.a.

Men så kommer Tolo vidst til skade og bliver blind og hun selv kommer også til skade og får et kunstigt ben.


De skulle til at deltage i et højt dressurstævne - men så sker dette.

Osv osv osv.


Ved i hvad filmen hedder? Jeg har set den før og synes bare den er så god.


men jeg mener altså den blev blind på begge øjne og den var også bange for damen i starten og ville ikke drikke og spise når de kom med spanden trak den sig væk. jeg husker også at de vandt det store stævne... den er så god


Medlem af dhpv klubben.

Se regnbuen ikke regnen.

Jeg søger en hest i odense som jeg kan passe... Har i en så kontakt mig.

0
0
Svar på denne tråd
 
 lidt op af
Forfatter: 
Dato:  27-09-2007 18:04

Nousy filmen med Tolo hedder: The long shot

står også i et indlæg længere oppe...

Link www.amazon.com/Long-Shot-Julie-Benz/ dp/B00080Z692/ref=pd_bbs_sr_1/105- 1681739- 8814061?ie=UTF8&s=dvd&...28991&sr=1- 1


hehe tror vi er nogle stykker der er meget glade for at finde ud af hva filmen hedder

0
0
Svar på denne tråd
 
 Bum bum...
Forfatter: 
Dato:  27-09-2007 18:28

Sjovt der er en der nævner filmen "Dark Horse". Jeg kan huske jeg såå den som barn, da jeg boede i USA og har tit tænkt på hvad filmen egentlig hed. Tror faktisk vi havde den på video optaget fra fjernsynet...


Anyways - Vi har lige en tilføjelse. En forholdsvis ny film, som klart kan anbefales.


Filmen hedder "DREAMER" og handler om en lille pige, hvis far er galoptræner. Da én af faderens store stjerner kommer slemt til skade i et løb, forlanger ejeren at hesten skal skydes. Datteren og faderen stiller sig på tværs og tager den hårdt sårede Soniadora med hjem. Datterens drøm er at gøre den klar til at løbe the Grand National... :D




Karen
"Gestüt Pallerhaff"
"Don´t cry because it´s over - smile because it happened!"




0
0
Svar på denne tråd
 
 Rivalerne
Forfatter: 
Dato:  08-07-2008 14:29

Fandt lige denne hyggelige gamle tråd om hestefilm :-)


Er der nogen der ved hvad originaltitlen for "Rivalerne" er? og evt ved hvor man kan få fat i den?


Men Fuldblods (Bluegrass) er klart min favorit - jeg har desværre snart slidt vhs-båndene med den op


Derudover har jeg også:

Hestehviskeren

Seabiscuit

Something to talk about

En hest til Danny

Derby


Men lader til der er mange jeg er gået glip af - må lige i gang med at studere listen - måske vi skal lave en opsamlingsliste med links, hvor de kan købes og evt give dem ?



0
0
Svar på denne tråd
 
 Måske Tolo...
Forfatter: 
Dato:  21-07-2008 01:34

For mange år siden, 15-20 år måske, så en veninde og jeg konstant en film om en sort eller mørkebrun dressurhest, som jeg ikke synes, hed Tolo, men det kan da være dén alligevel.

Synes snarere, det var noget á la Matador eller Tornado eller sådan noget.

Kan ikke huske ret meget af den, men det er noget med, at den blandt andet ikke vil changere (hvordan pokker staves det?) korrekt. Kan huske en scene, hvor pigen træner i ridehuset, og træneren spørger, om han må fortælle hende noget personligt, og så siger han, at det altid er på 6. ...øh...changeren, hvad dét nu hedder, at den laver fejl.

Kan faktisk ikke rigtig huske andet, men ringer der nogle klokker hos nogen?


Nå ja, fik lige trukket tråden her frem igen, men der blev linket til den på Hestegalleri, og jeg blev lige så optaget af den, selvom den er gammel efterhånden!


Med venlig hilsen

Anne Sofie Jørgensen

-en rigtig hest har både hovskæg og overskæg!

www.kijofreg.dk


kijofreg.freeforums.org
-nyt, dansk tinker- og Irish cob forum


0
0
Svar på denne tråd
 
 Har set en heste film
Forfatter: 
Dato:  21-07-2008 09:37

med en hest der skulle lave de vildeste udspring fra noget træ rampe og ned i vand pigen ender vist med at blive blind`?


Venlig Hilsen

Line K. Jeppesen

Midt Jylland
Salg/kommision/Træning
www.123hjemmeside.dk/Nordhus

0
0
Svar på denne tråd
 
 Et tip til de hurtige
Forfatter: 
Dato:  21-07-2008 10:05

Gå ind på http://www.haushoej.dk/


De har mange hestefilm og giver 20 % rabat i juli måned!


Jeg har købt:


Dreamer

Black Beauty (den gamle da jeg har den nye)

Champions


For kun 303 kr !!!!!





"Dyr er ikke et legetøj, men et ansvar. DIT ansvar!"

SILLE FOREVER !!
0
0
Svar på denne tråd
 
 Karino.
Forfatter: 
Dato:  21-07-2008 10:48

Er der slet ingen der har set filmen om en galop hest ved navn KARINO, han miste sin mor lige efter fødslen. Den er blevet sendet i fjernsynet som serie et par gange omkring 1978. Den var jeg helt opslugt af og tudede i stride strømme hver gang jeg så den.


Jeg drømte i flere år om at hvis jeg en dag fik en hest så skulle den hedde Karino. I 1982 fik jeg en New forest hoppe og hun folede d. 30. maj 1983 med et rødt hingste føl som selvfølgelig blev døbt Karino.

Karino blev aflivet d. 25. februar i år 25 år gammel. Han har altid været hos mig og var mere hund ind hest.


Se det er en sand historie..

kh linda


Linda

0
0
Svar på denne tråd
 
 Dreamer
Forfatter: 
Dato:  21-07-2008 11:00

Min favorit heste film er osse Dreamer det er en super god film, min far havde den med hjem fra usa til mig og så gik der ca 1 år inden den var i butikkerne i Danmark super film.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Dennis Quaid
Forfatter: 
Dato:  21-07-2008 11:08

Altså, normalt er jeg ikke helt til Dennis Quaid, men min til dato ynglings film er og bliver

"Everything that rises"

Desværre kan den ikke købes på dvd, den er nemlig aldrig lavet.

Jeg har set den 2 gange i tv, og vil så gerne have den selv.

Den handler om en ranch, hvor sønnen efter en ulykke bliver lam fra livet og ned. Og ved hjælp af en special bygget sadel og en klog gammel mand, kommer han til at ride igen. Den er bare så sød den film.



Hilsen Mette


Det burde være en selvfølge at heste kom på fold hver dag



Tara er til salg.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Flere hestefilm
Forfatter: 
Dato:  21-07-2008 12:10

Der er også den der film om en grå hest... Den handler om en pige der rigtig gerne vil have sin egen hest, men faren har ikke råd. Så får han den ide, at hans firma kan sponsorer hesten, og så kommer den til at hedde det samme som et lægemiddel til urolig mave - Aspercil eller noget i den stil... Og den ender med at være med i en stor spring-konkurrence, med pigens ridelærer som rytter, og faren og ridelæreren bliver kærester til sidst...

Det er en Disney-film, og jeg mener at den på dansk hedder 'En hest i familien', men originaltitlen er 'The horse in the grey flannel suit'.'


www.imdb.com/title/tt0063091/


Andre der kan huske den?


Helene


stud.med.vet

'Vær mod andre, som du selv ønsker at andre skal være mod dig.'

0
0
Svar på denne tråd
 
 Flere film...
Forfatter: 
Dato:  21-07-2008 13:02

Archers store løb (ældre film)


De vilde hestes ø (dansk film, så den tit da jeg var omkring 10-12 år, så det er 14-16 år siden)

Noget med en hest, der hed Larimi, som blev bortført til en ø, hvor nogle piger fra en rideskole ville få den tilbage.

Nogle der kan huske den?

Jeg kan huske, at de snakkede meget sønderjysk i filmen og den var ikke så lang. Jeg elskede den.

0
0
Svar på denne tråd
 
 De Vilde Hestes ø
Forfatter: 
Dato:  21-07-2008 17:43

Den kan jeg godt huske (i hvert fald noget af den). Mener faktisk at den blev sendt på TV-Syd for mange år siden.

Kan huske at hesten hed Larimi, og at der var noget med nogle bortførere og nogle hestepiger fra en rideskole. Den blev sendt i flere afsnit, de var ikke ret lange mener jeg.

Har tit tænkt på, at det kunne være sjovt at se den igen.



TiNA
0
0
Svar på denne tråd
 
 hestefilm
Forfatter: 
Dato:  21-07-2008 18:27

Jeg har 3 film som jeg ikke tror er blevet nævnt


The Derby


Vild med heste


A horse for danny


Disse 3 er med galopheste


den sidste er en serie på 8 afsnit, der har været vist på tv2 for mange år siden som hedder Star runner.


når ja så er der den danske film, Kampen om den røde ko.

0
0
Svar på denne tråd
 
 hej hej
Forfatter: 
Dato:  21-07-2008 19:21

jeg har en film der hedder den hvide hest på dansk i hvert falde.

den handler om en pige der skal fange en magisk hest sammen med en djærg. denne hest er normalt en enhjørning, menm har fået stjålet sit horn.

pigen bor hos sin snot forkælede kusine, og bliver misundelig på pigen og denher smukke hvide hest hun har.... osv...

den er nu også meget sød


0
0
Svar på denne tråd
 
 bum bum bum
Forfatter: 
Dato:  21-07-2008 21:28

da jeg var lille læste jeg alle britta og silver bøgerne.. de burde filmatisere dem :)

vi trænger til nogle hestefilm som ikke er om gallop heste eller andre former for løbsheste..


synes for det meste det er western og løb, filmene handler om..


selv er jeg blevet helt vild med serien Wildfire på tv (søndagen)



-Stephanie



Med Bassebabyen Bandit og en ½ Mussepige Caliopi

0
0
Svar på denne tråd
 
 ciska...
Forfatter: 
Dato:  21-07-2008 23:02

rivalerne hedder Riders og bogen blev skrevet af jilly cooper (mener jeg)

Så den for mange herrens år siden og har serien på vhs, dog er den lidt snoldet for de har klippet nogle af scenerne ud!!!


Men den er også rigtig god!


Mvh Signe


Med hesten Paragraff


Klubmester i spring ISR 2008

(med den gamle part)

0
0
Svar på denne tråd
 
 hestefilm
Forfatter: 
Dato:  21-07-2008 23:10

Her i tråden er vidst ikke nævnt filmen RUFFIAN, sandfærdig film om verdens bedste væddeløbs hoppe....


Seline: Filmen hedder Something to talk about - SUPER GOD






Josefine Celina den dejligste pige på jorden ..


Stald Pilebakken

Kig ind på

www.123hjemmeside.dk/cefoto

0
0
Svar på denne tråd
 
 12324565356
Forfatter: 
Dato:  22-07-2008 00:03

Der er også filmen Trigger (den har været på tv 1000 for et stykke tid siden) Den er svensk


Mvh Jeannette

Mor til Marcus Mikael 191106

Pinto araber er vejen frem...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Phar Lap
Forfatter: 
Dato:  22-07-2008 02:01

Den autentiske film "Phar Lap: Hero to a Nation" om den australske galophest Phar Lap er til min stor overraskelse ikke nævnt.

Filmen er om superhesten der slog alt og alle og blev sendt til USA for, at møde de bedste derovre, desværre var den for god og menes, at være blevet forgiftet af mafiaen der havde stor kontrol med spil på heste, hvilket den døde af.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Som en lille
Forfatter: 
Dato:  22-07-2008 02:48

sidebemærkning, så har jeg set Phar Lap's skellet på et museum i Auckland, New Zealand - for han var faktisk ikke australsk Påstår New Zealand'erne.




Mange hilsner fra Sine

i USA

Haflinger til salg!


Min hest og jeg søger et sted at bo nær Aalborg!!

www.heste-nettet.dk/markedspladsen/ read.php4

0
0
Svar på denne tråd
 
 miaav.
Forfatter: 
Dato:  22-07-2008 09:43

Lygna: Det er den der hedder Wild hearts don't get broken :)




Camilla Jaller
- Nu med Winzerkind :)
"Livet er fedt, men vi lever for lidt"


0
0
Svar på denne tråd
 
 the horse in the grey flannel suit
Forfatter: 
Dato:  22-07-2008 11:57

slet ingen der kender denne film?... Den hed vist 'En hest i familien' på dansk... Den handler om en grå hest der hedder Aspercil, og som til sidst vinder en stor spring-konkurrence...

Det er en Disneyfilm.



stud.med.vet

'Vær mod andre, som du selv ønsker at andre skal være mod dig.'

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jaller
Forfatter: 
Dato:  22-07-2008 12:40

Tak skal du have


Venlig Hilsen

Line K. Jeppesen

Midt Jylland
Salg/kommision/Træning
www.123hjemmeside.dk/Nordhus

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ah ja.
Forfatter: 
Dato:  22-07-2008 22:51

Riders eller rivalerne som den hedder på dansk. Har aldrig set filmen eller serien, men bogen kan klart anbefales. :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Champions
Forfatter: 
Dato:  23-07-2008 08:27

Ja, jeg tuder bare jeg hører titelmelodien til Champions...

Med til historien hører at Aldaniti fik en seneskade og var faktisk færdig som væddeløbshest. Men ejeren ville ikke høre tale om at den skulle aflives, så de satte alt ind på at den skulle blive rask. Og det må man sige lykkedes... Ay Bob og Aldaniti vandt The Grand National Steeplechase var i den grad en succeshistorie.

Aldaniti førte i øvrigt feltet op nogle år senere - ganske vist for hånd - men det var tydeligt at han ikke havde glemt hvad det gik ud på.

Aldaniti blev 27 år. Han var født i 1970, vandt The Grand National Steeplechase i 1981, blev pensioneret i 1985 og døde i 1997 hjemme på gården hos sin ejer.

0
0
Svar på denne tråd
 
 sandra...
Forfatter: 
Dato:  28-07-2008 14:20

ved du evt. hvor jeg kan få fat i filmen Flicka ??? Har selv læste bogen samt de efterfølgende bøger og kunne godt tænke mig at se filmen ved lejlighed


Knus

Marianne





0
0
Svar på denne tråd
 
 Hej Marianne
Forfatter: 
Dato:  28-07-2008 14:34

Jeg kan anbefale at du køber den her


haushoej.dk/ product.asp?product=30842&lang=dk


De har 20% rabat i juli måned.


Men den kan også købes ved fx cdon.com





"Dyr er ikke et legetøj, men et ansvar. DIT ansvar!"

SILLE FOREVER !!
0
0
Svar på denne tråd
 
 Hestefilm
Forfatter: 
Dato:  28-07-2008 16:10

Generelt synes jeg, at hestefilm er lidt for "sød-suppe-agtige".


Den bedste film, som jeg har set, kan jeg selvfølgelig ikke huske navnet på. Men jeg mener, at den er russisk. Den blev sendt på DR2 i forbindelse med en temaaften for nogle år siden.


Den handler om en fange i en sibirisk fangelejr, som flygter sammen med en kammerat. De får fat på en vildhest, som de rider på for at komme tilbage til civilisationen. En lidt spøjs film med en genial slutning!





Snepony

m/Mulle

*

0
0
Svar på denne tråd
 
 lige en idè
Forfatter: 
Dato:  31-07-2008 23:18

hvad med at vi lavede en bytte/dele aftale hvis der er folk der ligger inde med film andre gerne vil se og omvendt der er feks flere af de nævnte film jeg gerne ville se og jeg har da også flere af dem det var jo bare en ide

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg har lige
Forfatter: 
Dato:  31-07-2008 23:19

købt den sorte hingst og venter bare på en dag hvor jeg for tid og se den.mvh katrine




© Yrja ©

HUSK! hjelmen den er altid pænere end kraniebrud.


Medlem af Huginn & Muninn


0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn..
Forfatter: 
Dato:  31-07-2008 23:25

Ready to run, er der vidst også en der hedder.


Den handler om en væddeløbs hest som har ekstremt dårligt selvværd, og hele filmen igennem kan man høre hvad hesten tænker. Den er super morsom!



Nogle mennesker siger livet er hårdt, men i forhold til hvad?

0
0
Svar på denne tråd
 
 Nogen der
Forfatter: 
Dato:  01-08-2008 00:00

ved hvor man kan købe Rivalerne/Riders henne???


Se min hjemmeside på www.stald-arthur.dk


Stor lys hestestrailer med lav egenvægt udlejes efter aftale i Sabro eller Tilst ved Århus.


Støtte medlem af Hestenshaab.dk - Det skulle du også prøve.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Filmen Hedder
Forfatter: 
Dato:  18-10-2008 01:33

Filmen du søger navnet på hedder Long Shot.


Hilsen

Michael

0
0
Svar på denne tråd
 
 Filmen Hedder
Forfatter: 
Dato:  18-10-2008 01:34

Filmen du søger navnet på hedder Long Shot.


Hilsen

Michael

0
0
Svar på denne tråd
 
 der er også
Forfatter: 
Dato:  18-10-2008 11:21

wendy filmene

så er der en anden som også hedder den hvide hingst (en skotsk hestefilm med en hvid hingst og nogle krybskytter)

de hvide hingste flugt( fra 2. verdenskrig, hvor de viser hvordan den spanske rideskole kom til wien)

simpatico (staves?)



M.V.H Bette=D

Nu ejere af Mirain Tibet

Welsh sec.B

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  18-10-2008 14:43

Rettelse.... Hestenes ø hedder "de vilde hestes ø". Jeg har den på et mega gammel vhs bånd


Så var der også en serie der hed "Wendy" efter bladet...




Kloge mennesker keder sig aldrig!!


0
0
Svar på denne tråd
 
 Riders...
Forfatter: 
Dato:  18-10-2008 15:52

Fåes også på dvd - der er pt 9 til salg på www.ebay.co.uk


Krummerne 2 - Hetsens navn i filmen var Woodshe, men ellers lød den til daglig navnet Nightline og blev trænet af Lars Kelp.




I ride racehorses and I'm not dead...yet

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  19-10-2008 08:49

ja, der er ruffian filmen, autentisk film om en hoppe, som mange amerikanerne mener er den hurtigste hoppe der har sat sine hove på en væddeløbsbane.

den kan ses på youtube i 9 afsnit.

www.youtube.com/ watch?v=UegbAqQM9iA&feature=related

advarsel: den er meget sørgelig og ikke for sarte sjæle.


så er der også Barbaro: A nations horse.

den handler om kentucky derby vinderen fra 2006 og hans kamp for at overleve efter han brækkede bagbenet i preakness stakes 3 uger efter ky derbyet.

har ikke set den, men vil meget gerne se den, da barbaro var one in a million.


www.youtube.com/ watch?v=OhdTCNCoL80&feature=related


kristina.


0
0
Svar på denne tråd
 
 hestefilm
Forfatter: 
Dato:  19-10-2008 08:53

de røde heste af morten korch

0
0
Svar på denne tråd
 
 "Ladyhawk"
Forfatter: 
Dato:  19-10-2008 16:19

...


If it isn't Dutch, it isn't much.
My other car is a Friesian Horse.
If it isn't a Friesian, it's just a horse ;-)

http://www.AnimalSportsTherapy.com

0
0
Svar på denne tråd
 
 den røde pony
Forfatter: 
Dato:  19-10-2008 16:30

er der nogen der ved om den er filmatiseret??? eller nogen af dick franses bøger??? den kunne jeg godt tænke mig at se..


hilsen helena...




life´s journey is not to arrive safely at the grave

in a well preserved body.

But rather to skid in sideway´s totally worn out,

Shouting Holly Shit What a RIDE.....

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hjælp!!!
Forfatter: 
Dato:  20-10-2008 19:59

Nogen der ved hvor man kan købe disse film:


Manden fra snowy river

Manden fra snowy river vender tilbage

Sylvester


Vil vildt gerne have fat i disse film.


En gang military rytter

altid militarytter:-)




HVIL I FRED MIN SKAT - LA VIE LION

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hovsa...
Forfatter: 
Dato:  07-11-2008 10:05

Havde helt glemt filmen "Shergar"


I ride racehorses and I'm not dead...yet

0
0
Svar på denne tråd
 
 Rivalerne
Forfatter: 
Dato:  10-07-2009 21:02

Jeg fandt lige denne gamle tråd. Jeg har også set Rivalerne - Er der nogen der ved om den kan købes et eller andet sted??? Jeg vil gerne gense den

0
0
Svar på denne tråd
 
 åh ja rivalerne
Forfatter: 
Dato:  10-07-2009 21:13

Var det ikke den med de to springryttere? Og Murphy hesten som døde


Har set den serie 100 gange - havde den engang på vhs. Den var go'

0
0
Svar på denne tråd
 
 hov glemte lige...
Forfatter: 
Dato:  10-07-2009 21:17

Ved ikke om den kan fåes i DK, men hvis du søger på "riders dvd" på google, kommer der nogle udenlandske sider op, hvor den kan købes.

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  10-07-2009 22:35

Ved ikke om den er nævnt men SIMPATICO handler om vædeløb og svindel, handler lidt om heste men ikk meget.


Lækker DV vallak sælges se præs.

(To børneponyer sælges også)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hingstenes Konge
Forfatter: 
Dato:  11-07-2009 00:15

Der var engang en film der hed Hingstenes Konge (på engelsk ????), den omhandlede en palomino hingst og et palomino hingsteføl eller noget i den stil...


Gad vide om den kan fås på DVD, min VHS film er nemlig i meget elendig forfatning :(


<3 Nu med blyb <3

0
0
Svar på denne tråd
 
 Godt at
Forfatter: 
Dato:  11-07-2009 09:52

Phar Lap blev nævnt. Enestående film som kræver mange kleenex.


Så kan jeg huske en der hed Conquistador. Om en dreng og en ædel rød hest.

Mener at kunne huske en scene hvor de springer ud af en slags arena over barrieren. Tror det var en springhest og at det foregik i Mexico elelr måske det sydlige USA.


Et par af Dick Francis' bøger skulle være filmatiseret. Kan dog ikke huske hvilke og har aldrig tødt på nogen af dem.


Mvh Tina


Quality doesn't cost - it pays !


Flere gode Quarter Horses til salg.

Alle med gode afstamninger. Alle af egen avl.

Nu også stor lækker S-springhest.


http://www.alby-horses.com/


0
0
Svar på denne tråd
 
 Bluegrass
Forfatter: 
Dato:  20-09-2009 22:19

Sad lige endnu en gang og søgte på om jeg mon skulle være så heldig at "bluegrass" (Fuldblods på dansk), skulle være kommet på DVD - er der nogen af jer der ved det?


Jeg har den på en meget slidt hjemmeoptaget vhs, men ville gerne have den på DVD, så tænkte om nogen af jer måske havde opsporet den?


Har samtidig lige en tilføjelse til gode hestefilm: Montana Sky - om en pige der bor på en ranch sammen med sin far, men da faderen dør kommer hendes 2 søstre som hun ikke kender og de skal alle 3 bo på ranchen sammen i 1 år ellers arver de den ikke...

(min veninde har købt den på DVD i England)



0
0
Svar på denne tråd
 
 De vilde hestes ø
Forfatter: 
Dato:  09-12-2009 23:29

"De vilde hestes ø" gad jeg godt se igen! Jeg fik vist aldrig set den hele Jeg så den, da jeg var på ridelejr på Sønderskov rideskole i Aabenrå i 1992. Hestene fra filmen kom fra rideskolen/ridecenteret og Larimi hed Larimi i virkeligheden - ham har jeg ovenikøbet et billede af!


Er der nogen der ved, hvordan man kan få fat i den film?


(",) Jette

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456890
Forfatter: 
Dato:  11-12-2009 23:29

Der er også en hestefilm med "Kelly" fra Beverly Hills, hvor hun bliver voldtaget. Hun får en lille dreng og bliver kæreste med en rigtig sød fyr med mørkt hår. laaaang tid siden jeg har set den.

Nogen som kan huske hvad den hedder?


MVH Pernille


Den lykkelige ejer af *Skovbakkens Avalon*, *Dina* & *Nosy*.



Efterlysning af disse heste: www.heste-nettet.dk/forum/7/112747/ 112747/




0
0
Svar på denne tråd
 
 Silver.. tror jeg nok..
Forfatter: 
Dato:  16-12-2009 09:37

amerikansk film om en ung pige der får bank af far bor med sin lillebros i stalden hos en rodeao rytter der avler kvæg osv, de får så denne silver hjem tror jeg det i hvert fald en skimmel hest


det viser sig den er dårlig til at jagte kvæg men kanon at springe og ride og så begynder de at træne til et stort military stævne men hun har svært ved dressur så viser det sig at den gamle mand er vildt god til det og man ser de springer "vandgrav" i form af baljer osv sød sjov men gammel film nogle der kender den?????


:-DDEN GÆVE GALLER :-D jeg elsker dig ikke fordi du er smuk ...du er smuk fordi jeg elsker dig


Udstyr søges:flecce/regn dækner str 135/45, trenser med anatomisk nakke stykke,rebgrime/tov.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Kanon film
Forfatter: 
Dato:  16-12-2009 09:44

Så for mange år siden en hestefilm, med en ung fyr der efter han er kommet ud af fængsel får arbejde på et center for unge med et handikap. Centeret har blandt andet heste som han kommer til at arbejde med.


Der er også en ung blind pige som han lærer at springe på en hvid hest.


Mener ikke at hesten oprindeligt tilhører centeret men en dame som ikke behandler den særlig pænt, den unge fyr får dog fat i den og får den hen på centeret.


Men kan ikke så godt huske filmen, bare at den var mega god.


nogen der kan genkende noget af det?



SILLE FOREVER !!


0
0
Svar på denne tråd
 
 Ruffian
Forfatter: 
Dato:  16-12-2009 10:08

Ruffian.

En kanon god og autentisk (staves?) film om en ung gallophest der i sit største løb falder og brækker benet. En utrolig film der bare skal ses.


Jeg ha nogle flere hestefilm men kan bare ikke huske navne på dem nu. Typisk!


Christina og super hesten Kia

0
0
Svar på denne tråd
 
 Bluegrass
Forfatter: 
Dato:  04-03-2010 13:47

Jeg har også ALTID ELSKET serien Fuldblod ( Bluegrass ) og var nærmest på selvmordets rand da mit højt elskede VHS-bånd gav op for mange år siden snart.


For et par år siden kom jeg til at tænke på den igen og fortalte min mand hvor meget jeg bare savnede den miniserie.

Jeg prøvede at skrive til tv2, dog uden det overhovedet gav noget, og jeg opgav det faktisk igen.


Men men, her kommer min søde dejlige mand så ind i billedet, for det lykkedes ham faktisk at finde en eller anden amerikansk hjemmeside der solgte den på DVD. Så stor var glæden da han højtideligt kom og gav mig den ;-)


SÅ, jo den findes på DVD, men kvaliteten er ikke super god, og der er ingen danske undertekster.... men hvad pokker betyder det... Nu har jeg den...


S.A

0
0
Svar på denne tråd
 
 I mangler da..
Forfatter: 
Dato:  16-03-2010 23:46

Running free :)

Fed film.. Man følger en hingst der bliver født på et skib på vej til ørkenen og der lever han så som arbejdshest med en masse andre.. Men da hans mor bliver slået ihjel løber han væk, og finder friheden og kommer senere tilbage for at redde de andre heste fra det hårde liv som arbejdsdyr.. :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  17-03-2010 10:20

Må ærligt indrømme jeg ikke har læst hele tråden igennem, da den er ret lang, men min yndlings udover hestehviskeren er klart "Free running", ikke "running free", men "free running", har fået det indtryk at den er svær at opstøve, men så og optog den på tv1000 for, ja efterhånden mange år siden. Mener måske den fik navnet "Thunderjam" senere hen? Men er ikke sikker.


Handler om en pige som bor hjemme ved hendes mor, sammen med hendes lillebror. Hun arbejder i en stald med væddeløbsheste, med drømmen om at blive jockey, men det må hun ikke for hendes mor, da hendes far, og dermed moderens mand døde i en ulykke under et løb.

Denne her stald har jo en klar konkurrent, og en dag overhører hun at en af deres heste skal aflives fordi ham der ejer stalden ikke vil give hesten en chance. Hun slipper den derfor fri en nat, og får "gaven" som den bliver kaldt i filmen, at kunne tale med hestene.

Først tror hun ikke selv på det, men er derimod sikker på hun er blevet skør.

Hun ender med at købe en hest der efter sigende skulle være helt håbløs af denne konkurrent, med en pose peanuts. Hun begynder at træne den her hest, men finder hurtigt ud af den ikke er som andre heste, da hun jo kan tale med den, og den har nogle få mindreværdskomplekser, dog må hun stadigvæk ikke ride den i løb, for hendes mor.


Så uden at sige for meget går resten jo ud på at få overtalt moderen, få vendt den nye jockey af hesten til arbejdet, da han før var cirkusrytter, at få hesten til at rende løb, da hun ellers ikke har råd til at have den :)


Skide god film.

- Nogle der evt. ved hvad den hedder idag? Kan nemlig ikke finde den under den originale titel nogle steder?


CeliaHag&Ganti<33
© KyljaDuErBareLækker ©
-HrinaJegElskerDigForEvigt<33
Stvaespasernee V.I.P !
0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  17-03-2010 16:16

en film der mangler her i listen er: Live your dream


Min datter er stor fan af high school musical og især Zac effron og da vi fandt live your dream så var glæden stor, en hestefil MED yndlings Zac :-)


historien er lidt sød men meget typisk heste film :-)



Hilsen

CJ



CK Ranch - Horses for life




Vær altid god og venlig når det er muligt.

Det er altid muligt.

Dalai Lama

0
0
Svar på denne tråd
 
 lnbbjhb
Forfatter: 
Dato:  17-03-2010 17:00

den du snakker om med tolo og datteren taylor hedder

The Long Shot og er en af mine yndlings film - har den selv på hylden ;)


sammen med har jeg følgene stående


  • hestehviskeren
  • sølvhingsten
  • Shergar
  • Running Free
  • den ene udgave af black beauty
  • den ene udgave af seabiscuit
  • national velvet
  • international velvet (og det er to forskellige film så lige du havde lagt dem sammen i listen.)
  • spirit

af andre hestefilm er der jo altid


  • den sorte hingst
  • den sorte hingst vender tilbage
  • ^og den er der vidst nok også en 3er af
  • Hidalgo
  • black beauty
  • seabiscuit
  • fart striber
  • Zafir - omg den er SÅ dårlig
  • Tarzan mammamia
  • der er jo også heartland TV serien
  • McLeods daughters TV serie
  • Alinas Traum - tysk men god

og ja de udenlandske kan sagtens købes på danske sider, eller skaffes hjem - men så er de for det meste region 1.



:: ise & Minuet ::
Uden Hále Bob & Perle de Phantomic

www.Visuelhf.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 cbhgdhds
Forfatter: 
Dato:  17-03-2010 17:43

den anden du snakker om hedder the white pony - som jeg også er lykkelig ejer af.



:: ise & Minuet ::
Uden Hále Bob & Perle de Phantomic

www.Visuelhf.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  18-03-2010 00:13

Hej HN tøser.


Sjovt at jeg lige faldt over denne her tråd.


Min mormor optog for en del år siden en hestefilm til mig, som jeg bare ikke kan finde og er i tvivl om hvad hedder, så måske i kan hjælpe mig.


Jeg mener bestemt at pigen i filmen hedder Sarah, måske hedder filmen sarahs drøm. Men der er ikke rigtig nogen hit når man søger på den.


Men i starten ser man at hun bliver moppet i skolen og på et tidspunkt er der en dreng på skolen, som sender en afhugget finger hjem til hende(Hun ligger syg).


På et tidspunkt bliver hun jagten af nogen unge fyre i en bil, mens hun rider.


Senere kommer hun til at ride store stævner og er også med på landsholdet tror det er england.

Men hende og hendes hest kommer til skade under terrænridning og det er tvivlsomt om hun kan fortsætte med at ride.


Nogen der kan hjælpe mig, jeg mener den hedder noget med sarahs drøm, men er absolut ikke sikker.


håber i kan hjælpe mig ;)


http://www.kranio-hest.dk


Naturlig udbedring af spændinger og skævheder.


ved Heidi Kjærgaard With

0
0
Svar på denne tråd
 
 bhjbjbj
Forfatter: 
Dato:  18-03-2010 12:56

Connemara-2000 : det lyder rigtig meget som international velvet eller national velvet :)


kan ikke huske hvilken en af dem.


men de kan købes i sådan en med 4 film i (de to + 2 andre hestefilm) på Laserdisken.dk ;D



:: ise & Minuet ::
Uden Hále Bob & Perle de Phantomic

www.Visuelhf.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  18-03-2010 15:16

oo2-Pirat: Tusind tak for svaret.

Det vil jeg tjekke ud.


http://www.kranio-hest.dk


Naturlig udbedring af spændinger og skævheder.


ved Heidi Kjærgaard With

0
0
Svar på denne tråd
 
 pælokjuhy
Forfatter: 
Dato:  18-03-2010 17:25

Nu har jeg brug for hjælp med en film.


jeg kom lige i tanke om en, jeg så den for efterhånden mange år siden og husker kun meget lidt fra den.


  • men hende her pigen er springrytter
  • hendes hest er vidst nok brun
  • til hendes fødselsdag (tror jeg det er, de fejre ihvertfald noget) får hun en hestekage
  • på vej til et stævne er hende og hesten ude for en fly ulykke
  • ellers er det en fra hendes holds hest der bliver aflivet

Er der nogle der tilfældigvis ved hvilken film det er ?



:: ise & Minuet ::
Uden Hále Bob & Perle de Phantomic

www.Visuelhf.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 The Long shot
Forfatter: 
Dato:  18-03-2010 18:22

Hej med jer.


Hele filmen med the long shot ligger på youtube.


Linker her til første link til dem der kunne være interesserede


www.youtube.com/watch?v=C52c6dmye-w


Sprit nyt Solarium til heste sælges. Vundet i DV's lotteri og sælges kun da jeg desværre ikke selv har gård. Solariet koster 28.000 kr fra nyt, men jeg er åben for bud. Send en PB for mere info

0
0
Svar på denne tråd
 
 plbhkjbh
Forfatter: 
Dato:  18-03-2010 18:25

arg er lige kommet i tanke om 2 til.


den ene er også en ret gammel en.

også noget med ridebanespringning

en hvid hest mener jeg

der vidst nok en ret rig mand med

ved ikke om hesten er hendes egen. men træneren er vidst nok en ældre mand.


den anden er knap så gammel tror jeg

det er noget med en fotograf fra storbyen (mener det new york)

hun er ude på noget ranch agtigt noget og tage billeder af vilde heste

til sidst kommer en fra ranchen til hendes lejlighed i byen og frier til hende med en hest.



:: ise & Minuet ::
Uden Hále Bob & Perle de Phantomic

www.Visuelhf.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 002-pirat
Forfatter: 
Dato:  18-03-2010 18:51

Filmen International Velvet handler om en pige hvis forældre dør, så hun flytter ud til sin tante og onkel(eller andet familie medlem, er ikke sikker).

Naboen har et føl som pigen får i fødsselsdagsgave(den er mørkebrun).

Hun træner den op i military, mener de kommer på landsholdet.

På vej til et eller andet mesteskab skal de flyve med hestene, og en af hendes holdkammeraters hest panikker i flyet og bliver skudt.


Mon det kan være den du tænker på??


Der ligger en del klip fra filmen her:

http://www.youtube.com/ watch?v=n_NUig5XBPE&fe...C&index=18

0
0
Svar på denne tråd
 
 mbmhjbmjhb
Forfatter: 
Dato:  19-03-2010 10:10

Artex: det er ikke den for den har jeg på dvd :P tror bare jeg blander dem meget sammen fordi de meget har samme look.

hælder også mest til at er hendes egen hest der sker noget med. kan bare huske det så tydeligt det med hendes "fødselsdags"hestekage. hmm : )


ellers tak for buddet ;D



:: ise & Minuet ::
Uden Hále Bob & Perle de Phantomic

www.Visuelhf.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hestefilm guide
Forfatter: 
Dato:  19-03-2010 12:24

Der er ikke noget så hyggeligt som en god hestefilm


Jeg har lavet en hestefilm guide på www.fuldblodsaraber.dk - den er at finde under "service".

Den er helt ny, så forslag og ønsker til indhold modtages gerne. Indtil videre er der bare lavet plads til: titel, Evt. dansk titel, billede og beskrivelse.


Jeg er begyndt at indtaste alle de hestefilm jeg kan finde.



Fredenslyst Arabians


www.boxeren.dk


Fotograf Heidi Glisborg

* Kig forbi arkivet med masser af stævnebilleder *

* brug for gode billeder af salgshesten? *

Glisborg.dk på facebook


Rebgrimer laves på bestilling

0
0
Svar på denne tråd
 
 HJÆLP TIL HESTEFILM
Forfatter: 
Dato:  19-03-2010 12:33

Nu bliver jeg simpelthen nødt til at spørge, da jeg i længere tid har tænkt og tænkt, men ikke kommet frem til noget!


For flere år siden så jeg en film i tv. Det var somsådan ikke en hestefilm, men der indgår heste.

Det handler om en mand og kone som kører galt og konen får et rigtig grimt vansiret ansigt! Jeg synes at kunne huske noget ang. fængsel eller lign. Og mener at det er konen som kommer ind at sidde, men det rent faktisk var manden som burde. Og det går op for hende inde i fængsel.. Hun kommer så ud, og får på en eller anden måde penge til at få opereret ansigtet rigtig flot! Så hun kommer ud og opsøger sin mand som slet ikke kan kende hende! Og så er det noget med at han driver hendes hestested videre og nærmest driver det i sænk og doper hestene.. Og så piller han ved hendes fars bremser på bilen så han kører galt..


Jeg mener at konen spilles af hende som også spiller med i Lille doktor på prærien, Jane Seymour, men jeg har søgt på alle film hun har været med i, og kan simpelthen ikke finde den. Så måske er det ikke hende, men en som ligner hende rigtig meget..


Nogen som har set den`??


Sofie med Spøgelset
"A good horse is never a bad colour"
Mark Rashid



0
0
Svar på denne tråd
 
 film fundet
Forfatter: 
Dato:  19-03-2010 18:44

så fandt jeg ud af det, ved hjælp fra HN..


Filmen hedder: A FACE TO KILL FOR

og den er super god. Men nok ikke heste film på samme måde, da den også handler om andre ting. men den er værd at se.. :-)


Sofie med Spøgelset
"A good horse is never a bad colour"
Mark Rashid



0
0
Svar på denne tråd
 
 jhbjhbjh
Forfatter: 
Dato:  19-03-2010 21:26

Sofie : hestehviskeren er jo som sådan heller ikke en heste hestefilm - men helt sikkert et kig værd ;D



:: ise & Minuet ::
Uden Hále Bob & Perle de Phantomic

www.Visuelhf.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 nej nej nej
Forfatter: 
Dato:  20-03-2010 07:13

hestehviskeren er da 100 % hestefilm.. hi hi

Og jeg er stadig ikke i chok over at min kæreste ikke har set den.. Han så lidt midt i, og meddelte så at den var åndssvag! ih guder!


Sofie med Spøgelset
"A good horse is never a bad colour"
Mark Rashid



0
0
Svar på denne tråd
 
 b hjjfhgfh
Forfatter: 
Dato:  20-03-2010 09:34

ej jeg syntes overhovedet ikke det den en heste hestefilm. den handler om noget så meget vigtigere end heste. (:



:: ise & Minuet ::
Uden Hále Bob & Perle de Phantomic

www.Visuelhf.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 42 hestefilm
Forfatter: 
Dato:  24-03-2010 10:57

Nu er vi oppe på 42 hestefilm!

www.fuldblodsaraber.dk/Movies.asp


Og der er stadig flere at taste ind



Fredenslyst Arabians


www.boxeren.dk


Fotograf Heidi Glisborg

* Kig forbi arkivet med masser af stævnebilleder *

* brug for gode billeder af salgshesten? *

Glisborg.dk på facebook


Rebgrimer laves på bestilling

0
0
Svar på denne tråd
 
 Så i den?
Forfatter: 
Dato:  24-03-2010 11:11

Lørdag morgen var der en svensk hestefilm TRIGGER på Ramasjang. Den var faktisk rigtig sød.



SILLE FOREVER !!


0
0
Svar på denne tråd
 
 wendy tvserie
Forfatter: 
Dato:  30-09-2012 02:54

Jeg hiver lige denne her tråd frem igen..

 

Er der nogle der kan huske hvad tv-serien som var baseret på "wendy tegneserien" hed? Den var fra midt 90'erne og på engelsk.. Mener endda at kunne huske at den blev optaget i New Zealand..

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Nadia ☻Bs Sabio Zafiro☻
Forfatter: 
Dato:  30-09-2012 10:32

Den hedder Wendy Riding high

du kan finde den på youtube, dog er den på tysk


Store og små mennesker rider lige godt

0
0
Svar på denne tråd
 
 Wildfire
Forfatter: 
Dato:  30-09-2012 15:28

Til jer der vil se en hel serie med heste kan jeg varmt anbefale Wildfire serien, en rimelig ny serie i 4 sæsoner, den er vildt god :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 hestefilm/serie
Forfatter: 
Dato:  30-09-2012 18:57

He...Jeg tror sørme der er en "heste"-serie, der ikke er nævnt endnu,-

"Måne-skimlen" (direkte oversat) Den er engelsk, foregik sidst i 1800-tallet og handlede om en pige i det sydlig England. Hun møder en mystisk hvid hest ingen kender til og der er en masse om gammel keltisk overtro, Kong Arthur osv. hun skal løse en eller anden gåde og afværge et eller andet slemt (?!) og der hjælper den der hvide hest hende. Hesten skulle være en personificering af Uffington-hesten, (kæmpestor kalk tegning af en hest i nærheden af Salisbury Hill).

Serien blev altid sendt ved juletid på en af de tyske kanal for maaange år siden.

 

Så er der osse en gammel amerikansk film fra sidst i 40erne som foregår i Australien,- "Sundowner" mener jeg den hedder...handler om en galophest, foriøvrigt osse en skimmel. Robert Mitchum spiller med og Peter Ustinov er det "kloge hoved", der hjælper med at træne hesten.

 

Der findes masser af hestefilm og hvorfor mon....

Det ved vi jo godt her på HN....hestene er bare fascinerende


STØT www.Nyt-Hesteliv.dk og/eller

www.Hestenshaab.dk

 

 

 

 

 

 

 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  30-09-2012 20:18

ja nu har jeg ikke rigtig læst alle kommentarene så beklager hvis disse allerede er nævnt.

 

men film jeg synees er OK gode er bla.

secretariat

og Dreammer

og så er der en masse andre som jeg lige spottede allerede var skrevet :D

 


Søger Fritidsjob.

 

 

gør livet til en fest :) rid fjordhest.

0
0
Svar på denne tråd
 
 dddddddd
Forfatter: 
Dato:  30-09-2012 20:21

watchseries.eu/serie/wildfire

 

Wildfire serien kan ses her.


"Det er kun de dygtige ryttere der bør bruge hjælpetøjler. - Problemet er bare at de dygtige ryttere jo ikke behøver dem.. " ?

McLean

0
0
Svar på denne tråd
 
 hestefilm
Forfatter: 
Dato:  30-09-2012 20:40

MANDEN FRA SNOWY RIVER

 

nøj den er god

0
0
Svar på denne tråd
 
 56 film....
Forfatter: 
Dato:  13-11-2012 11:49

Der er nu 56 film i film databasen :o)

 

www.fuldblodsaraber.dk/Movies.asp

 

 


Fotograf Heidi Glisborg

* Kig forbi arkivet med masser af stævnebilleder *


www.wpets.dk


www.boxeren.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hestefilm
Forfatter: 
Dato:  14-11-2012 13:40

WARHORSE! :D

0
0
Svar på denne tråd
 
 Secretaria
Forfatter: 
Dato:  14-11-2012 17:41

Der er også Secretaria (staves?)


I wil be Chasing a starlight

0
0
Svar på denne tråd
 
 The long shot
Forfatter: 
Dato:  08-02-2017 00:44

Filmen hedder The long shot og ja den er rigtig god

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider