Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Lidl ansatte...
Forfatter: 
Dato:  24-08-2007 21:17

Er der nogen der ved hvad Lidl folk får af løn??

Har hørt at det ikke ligefrem er en guld grube at arbejde der samt at det er småt med pauser og ingen decideret personale goder...


Så bare den anden dag på nettet at de søgte personale...



Ejer af:


Oldenborg - Kasmir.

Fuldblods araber-OX - AC Taher Marah.


Kig ind på www.ac-arabians.dk (salg af ox,anglo og palomino).

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg har...
Forfatter: 
Dato:  24-08-2007 21:24

..hørt at det skulle være så slemt, at man betaler og skal "bestille" sine tisspauser og man kan få dispensation (mere tid), når "det er den tid på måneden".


Gad egentlig godt vide, om det passer?




Mvh Mette
***
www.newforest.dk
Avlet med hjertet - Redet med stolthed!
0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  24-08-2007 21:36

Hold da op,så er det godt nok slemt...

Kan godt forstå at der ikke er nogen der gider arbejde der så



Ejer af:


Oldenborg - Kasmir.

Fuldblods araber-OX - AC Taher Marah.


Kig ind på www.ac-arabians.dk (salg af ox,anglo og palomino).

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hmmm
Forfatter: 
Dato:  25-08-2007 18:14

Ingen der kender mere til det??

Der må da være nogle som kender nogen...


Ejer af:


Oldenborg - Kasmir.

Fuldblods araber-OX - AC Taher Marah.


Kig ind på www.ac-arabians.dk (salg af ox,anglo og palomino).

1
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  25-08-2007 18:24

min veninde har været til samtale der.. Og lønnen er ikke særlig god.. nok 3000-4000 kr under hvad man får i et dansk supermarked..



Jeg søger en hest at ride

dressur og skovture på

evt. en hest som kan lære

mig noget mere :-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Har også...
Forfatter: 
Dato:  25-08-2007 18:46

...Kun hørt dårlige ting om LIDL og den måde de behandler deres personale på!! Min veninde arbejdede der ca. 3 uger, hvorefter de fandt ud af de ikke havde råd til an ansat alligevel. Min forældres nabo´s søn, holdt hellere ikke mere end 14 dage, da han SKULLE nå 6 paller varer om dagen - ellers var der kæmpe skideballe. Så tror ikke det er et sted der er hver at samle på




Knus Fra Mie

Kreativitet er at tillade sig selv at begå fejl.
Kunst er at vide, hvilke fejl, man skal beholde
.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg har arbejdet i Lidl.
Forfatter: 
Dato:  25-08-2007 19:24

De første 3 mdr. var gode, for der havde vi alletiders butikchef.

De sidste par mdr. var mindre gode, for der havde vi en mindre god butikschef. -ikke at han som sådan lavede noget om, men han havde en træls personlighed.


Vagterne kunne svinge imellem 5 og 12 timer, og uanset om man havde en 5 timers vagt, eller en 12 timers vagt, så havde man kun ½ times pause.

-Om man holdt den over en gang eller delte den op, det måtte man selv om.


Der er intet der hedder personale goder, absolut intet! -ingen rabat, bonus eller andet.


Jeg mener jeg fik 104 kr. i timen, og der kom selvfølgelig aften og weekend tillæg på.


Vi havde det egentlig godt, os ansatte imellem, og arbejdet var ikke værre end andre steder.


Man kan nemt gøre "karrierer" i Lidl. En af dem der startede samme dag som jeg, blev efter 4 mdr. souchef og efter 10 mdr. butikschef. -I en alder af 24 år.


Ang det at skulle på toilettet, så måtte man altid det.


Jeg tror man er bedre tjent med at arbejde i f. eks føtex og andre kæder. I Lidl er der heller ikke noget der hedder at overholde 11 timers reglen.

-Jeg har ofte måtte møde kl 06.00 efter først at have haft fri kl. 21.00 aftenen før.




Hilsen Anima.

Brugt springsadel købes.

-Alt har interesse.

2
0
Svar på denne tråd
 
 De ansatte
Forfatter: 
Dato:  26-08-2007 10:44

er da for dumme så... at de ikke i samlet trop går til fagforeningen hvis det er sådan de kører butikken???


Der er arbejde nok at få så helt ringe kan det da ikke være i LIDL -butikkerne, ellers ville folk jo bare smutte...


Mange hilsener Ann-Rikka :-)


Skal giftes d. 29/9-2007.

Mor til:

Snorre 28/6-2007

Englebarnet Tika 18/3-2006, R.I.P.

Hestene Chico Dot DK og Lamells Sweet Jossie. Hel havre købes, Vestsjælland

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ja Ann-Rikka ...
Forfatter: 
Dato:  26-08-2007 10:59

... dumme eller kvinder ... dem der vil læse mellem linjerne og læse de er begge dele, det står jer helt frit

Men min erfaring fra et kvindedomineret arbejdsområde er, at kvinder dæleme ikke kan finde ud af at stå sammen og sige fra over for chefer med en træls personlighed, som Anima så diplomatisk udtrykker det.

Med hensyn til at de ikke overholder 11 timers regelen, så er det jo en regel, som der i lokalaftaler sagtens kan dispenseres fra.

Mvh. Lisbeth




Mange mennesker skylder deres medgang i livet det råd, de andre ikke tog imod.


Alle der føler sig ramt af janteloven, er folk, der ikke kan noget og er kede af, at andre har opdaget det.

Anders Lund Madsen

0
0
Svar på denne tråd
 
 udfra det anima
Forfatter: 
Dato:  26-08-2007 11:04
beskriver, er det vel normale ansættelses vilkår, det er det ihvertfald for en offentlig ansat sosu hjælper/assistent. Der er ingen der har ret til pause hvis de arbejder under 6 timer i en sammenhængende vagt, det betyder faktisk at jeg, med mine 30 timer om ugen, ikke har ret til at holde middagspause, faktisk har jeg levet under disse vilkår i 3 år. Lønnen jamen, den er tilsvarende det en uddannet sosu hjælper får i timen, dog et par løntrin (2 kr) mere hvis de har været heldige at komme ind i ny løn puljen. Hvad klager i over?! Jeg skal lige sige, jeg er ikke uddannet sosu, og sidder som disponator for en praktisk bistands enhed, men har for en lille måned siden været 'musen' der gjorde rent og hjalp borgeren i eget hjem, det er lysten der driver værket, og ikke lønnen, personale goder, hvad er det?!





Mendacem memorem esse oportere. *




5000 kr. i bøde for det her svineri!! Velkommen til år 2007 kære dyr!
www.dyrenes-beskyttelse.dk/db/ dvp.nsf/cases/OCAN-73M9AQ
1
0
Svar på denne tråd
 
 typisk lavpris...
Forfatter: 
Dato:  26-08-2007 12:34

Når man hører om hvor dårlig personalepolitikken er i Lidl får man bare slet ikke lyst til selv at handle der... Men hvis Lidl har nogenlunde samme holdning til klager via fagforening som netto, så kan de ansatte der klager forvente at blive fyret med koldt blod!


Har selv arbejdet i Netto i ca. 1,5 år, hvor jeg arbejdede som kasseslave det første halve år, og derefter som leder... Damn hvor har jeg kørt mange sager på den lortebutik, vandt da også dem allesammen (4 stk.) lige pånær den sidste...


Jeg tror bare man skal huske på, at disse lavprisbutikker lever af de ansatte. Hvis butikkens avance ikke er særlig høj på varerne, så er der heller ikke penge til at give de ansatte den løn de fortjener, eller personale goder, eller pauser eller...


Så min holdning til butikskæder alá netto, lidl (I kender selv alle kæderne) er, at jeg ikke ønsker at handle et sted hvor de ansatte betaler prisen for at jeg kan købe mine varer et par kroner billigere.


Men det er selvfølgelig helt op til folk, hvad man vælger...

2
0
Svar på denne tråd
 
 hmmm..
Forfatter: 
Dato:  26-08-2007 14:56
Har vaeret ansat i Lidl, da butikkerne skulle op og koerer. Mener timeloennen var 96,5 kr (maaske et par kr. mere). (2 aar siden) Loennen er ikke lavere end i andre dagligvarer butikker

angaaende pauser saa skrev de kun en halv times frokost paa vagtplanen, men vi havde krav paa de pauser vi skulle. Frokost blev var bare planlagt og de andre tog vi naar der var tid. En alm. dag paa 8 timer have vi en time, 12 timer saa havde vi krav pa 1,5 time.

Det virkede super i starten, man skulle deltage i alt... frugt, lager, vareopfyldning, kasse osv. Men der blev gjort forskel paa folk

Men men de er "luskede", for de ansaetter sjaeldent folk paa fuldtid. DEr er nemlig andre vilkaar for deltidsansatte hos fagforeningen..

Nogle gange kom de fra Tyskland og saa skulle butikken vaere i top.. alt skulle naermest skinne..

Sad du i kassen blev der taget tid paa hvor mange varer du fik igennem pr. minut. Var det ikke godt nok, saa fik man besked paa at goere det bedre. Hurtighed foer service.

I starten moedte vi kl @!#$ om morgenen (4 var tidligst)for at saette varer paa plads. Da rutinen kom blev det tidligst kl 7 og vi aabnede kl 9. Paa den tid skulle det meste saettes paa plads.. men vigtigst var ferskvarer, frysevarer og frugt. Man skulle arbejde hurtigt.

Vi har vaeret til moede i fagforeningen omkring LIDL.

Jeg foelte mig snydt af dem og stoppede. Til samtalen havde de lovet mig fuldtid (dumme mig fik det ikke paa skrift), men kunne kun give 25 til at starte med. Jamen det var fint nok. Da jeg saa fik at vide, at en var tilbudt 37 timer, men havde takket nej. Sprang jeg til. Havde andet job paa haanden og sagde, at jeg havde faaet tilbudt andet fuldtidsjob og ville de beholde mig, skulle de give 37 timer. Det "kunne" de ikke med det samme, men jeg var helt sikkert en af dem de ville have i deres overvejelser... Farvel og tak sagde jeg saa..

der er simpelthen saa meget udskiftning i LIDL og det maa der jo vaere en grund til.

Mvh. Bodil


Mor til to vidunderlige piger ;-)


Freya 16.05.03

Frida 17.02.07

"Livet leves forlæns, men forstås baglæns"

Søren Aabye Kierkegaard


www.123hjemmeside.dk/ familienkauffmann



0
0
Svar på denne tråd
 
 Chelab.
Forfatter: 
Dato:  26-08-2007 15:12
Jeg håber da rigtig nok ikke, at en uddannet social og sundhedshjælper kun får 104 kr. i timen... for det er det jeg får nu som ufaglært social og sundhedshjælper på løntrin 11.

Hilsen Anima.

Brugt springsadel købes.

-Alt har interesse.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Anima...
Forfatter: 
Dato:  26-08-2007 16:50

Nej, jeg mener det hedder løntrin 14 eller 16, omkring 110/111 når man er færdig uddannet, men i den pratisk bistand hedder det løntrin 11, og lidt mere hvis man er uddannet, har kuser osv.

Det du kan hente noget på hvis du bliver udlært er netop din uddannelse, og hvis du har nogle specielle kursuser som er brugbare, ellers er det ikke en guldgrube.

Tro mig, vi har haft afløsere ansat der fik højere løn end mig, fordi de havde nogle specielle beviser o.l. det er sgu sur røv!








Mendacem memorem esse oportere. *




5000 kr. i bøde for det her svineri!! Velkommen til år 2007 kære dyr!
www.dyrenes-beskyttelse.dk/db/ dvp.nsf/cases/OCAN-73M9AQ
0
0
Svar på denne tråd
 
 Chelab...
Forfatter: 
Dato:  26-08-2007 17:29

Vil det så sige, at man som nyudlært social og sundhedshjælper ikke får mere end 110 -112 kr. i timen?

-Så kan jeg dælme godt forstå de brokker sig.


Hilsen Anima.

Brugt springsadel købes.

-Alt har interesse.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ja, det ligger
Forfatter: 
Dato:  26-08-2007 17:44

deromkring. De fleste sosu'er er også deltids ansatte, bla. for at kunne spare penge på pauser, ja, det lyder groft men sådan ligger landet faktisk, en ting der gør mit arbejde MEGET svært! Det er faktisk meget bedre betalt at være ansat i et vikarbureau, hvor timelønnen er væsentlig højere, men man skal så være meget fleksibel og omstillingsklar.








Mendacem memorem esse oportere. *




5000 kr. i bøde for det her svineri!! Velkommen til år 2007 kære dyr!
www.dyrenes-beskyttelse.dk/db/ dvp.nsf/cases/OCAN-73M9AQ
0
0
Svar på denne tråd
 
 Nye tider
Forfatter: 
Dato:  14-06-2016 13:24

Hej

Jeg har været ansat i Lidl i ca. 1,5 år og jeg har været fuld tilfreds med arbejdsbetingelserne, som nok har ændret sig lidt siden trådens start.

 

Arbejdsbetingelserne lyder, hvis du er på arbejde mere end 5 timer og 15 minutter om dagen, har du ret til at holde 30 minutters pause. Hvis du er på arbejde mere end 10 timer om dagen, har du ret til at holde 1 times pause. Om man fordeler pausen, spredt eller holder den samlet i løbet af arbejdsdagen, er op til en selv.

 

Angående løn for unge over 18 år, er lønnen i Lidl i øjeblikket for en butiksassistent på 119 kr. i timen, hvor mindstelønnen for butiksassistenter i dagligvare- og specialbutikker ligger på 117 kr. i timen. Udover timelønnen kommer der tillæg oveni, hvis man arbejder på hverdage efter kl. 18, lørdage efter kl. 15 og helddagstillæg for søndage og helligdage.

 

Venlig hilsen en af Lidls salgsledere.


Claus Kofod

1
2
Svar på denne tråd
 
 Ej, 9 år gammel
Forfatter: 
Dato:  14-06-2016 16:05

 

Ha ha ha ha

 

At oprette en profil for at kommentere på en 9 år gammel tråd??. Det er lidt pudsigt.

Mon ikke folk søger oplysninger fra andre steder, hvis de søger om job i omtalte kæde. Men for at tale godt om din arbejdsplads. Selv om jeg måske ikke er helt enig i at arbejdsbetingelserne er ret gode. (Ikke et ondt ord om de mennesker, der knokler for at vi andre kan slippe for at planlægge vores indkøb. Så vi kan handle på åndsvage tidspunkter samt søndage og helligdage. TAK til jer, at I gider)

 

At få en times pause om dagen, hvis du arbejder MERE end 10 timer. Er den så betalt, eller er det for egen regning? WAAU sikke en overenskomst! Og så hele 119,- i timen. Armen altså...

Det er jo ikke engang nok til at opretholde den højeste dagpengesats. Ufaglærte i industrien tjener nemt mere end det.

 

Ej sorry, der er jo dødt her på HN for tiden, så hey. What's not to like? Håber dit besyv giver diplomet for månedens medarbejder eller noget.. ;-)

 

Venlig hilsen én af industriens kvalitetskontrollører.

Mia F.


Do not corner something that you know is meaner than you.

...

4
1
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider