Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Flytte kat med Killinger?? Hjælp!
Forfatter: 
Dato:  26-05-2007 23:18

Jeg er den heldige "nybagte mor" med killinger.

Det vil sige at min gård hunkat lige har fået killinger. MEN jeg har også en hankat som også bor her på gården.


Hunkatten har fået killingerne oppe på Hø-loftet i en lille "hule".


-Men her til aften hører jeg en lille killing skrige , og da jeg kommer derop, sidder min hankat og glor på en lille killing der jo er blevet flyttet fra sin rede.


Jeg tager den selvfølgelig og ligger tilbage til Mor og fjerner min hankat.


Nu har jeg lukket op til hø loftet således han ikke kan komme derop, men hun kan jo så heller ikke komme ned...?

( Har selvfølgelig alverdens slags mad og drikke deroppe)


Men mit spg er om jeg kan flytte hende og hendes killinger ind i f.eks vores fyrrum, hvor jeg kan lukke døren så hankatten ikke kommer i nærheden af hende?

Og hvor meget render sådan en nybagt kattemor rundt?

Er hun ved killingerne 24/7, bare der er mad, eller hvad?

Kan man "lukke hende inde"?


Håber virklig at der er en eller flere der vil hjælpe mig da jeg ikke har haft killinger før...


Hvad gør jeg?

0
0
Svar på denne tråd
 
 hankatte
Forfatter: 
Dato:  26-05-2007 23:27

hvis din hankat er fertil er der stor risiko for at den vil prøve på at slå killingerne ihjel.

så kommer hunnen tidligere i løb og han kan parre hende.

så ja hvis du ikke kan flytte ham, kan du være nød til at flytte missemor og de små, for at han ikke skal slå dem ihjel.


hvor gamle er killingerne ?


venlig hilsen Sisse Barthels

sisseb@ofir.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 1234567
Forfatter: 
Dato:  26-05-2007 23:34

Jeg kan ikke rigtigt flytte på ham, for det er lidt svært at holde ham væk fra Hø loftet. Det er der de normalt " bor".


Killingerne er ca. 2-3 dage vil jeg tro.


Men skal jeg så bare ligge alle killingerne i en kasse sammen med Misse-mor og flytte dem? ( Vil have fyr-rummet om til killinge-værelse, med masser af halmballer osv så)


Ved I om Misse-mor skal ud, og hvor meget?

Vil hun forsøge at flytte dem fra der hvor jeg flytter dem hen??

0
0
Svar på denne tråd
 
 Flytte katte
Forfatter: 
Dato:  26-05-2007 23:41

Hej


Ja, din hankat kan nemt slå killingerne ihjel, hvis han ikke er kastereret (hvad du måske kunne overveje som et godt alternativ), han vil gøre meget for at følge sine instinkter. Du kan også vælge at flytte kattemor og killinger et sted hen hvor du kan lukke helt af indtil killingerne er temmeligt store, da hun ellers vil prøve at flytte sine killinger tilbage igen, men hvis det var mig, ville jeg straks tage min hankat til dyrlægen og få ham kasteret, da der jo i forvejen findes så ufatteligt mange katte alle steder. Det er hyggeligt og sjovt med kattekillinger, og de er bare så skønne og dejlige, hvis man altså enten i forvejen har fundet et godt hjem til dem, eller fremover sørger for at de bliver neutraliseret, så to katte ikke pludselig bliver til tyve katte på et år, hvilket desværre er en realitet mange steder.



Filimus


Hønseejer, hundeejer, hesteejer, katteejer m.v. Kæmper for især kattenes ve og vel, da disse mange steder bliver behandlet som et affaldsprodukt, som man kan kassere når man bliver træt af dem

0
0
Svar på denne tråd
 
 åh det er svært
Forfatter: 
Dato:  26-05-2007 23:42

kenzo vil du ikke godt prøve at smide en linie på katteforum, be om

det er ret vigtigt at det her bliver gjort rigtigt, de er bare så små...


www.katte-forum.dk/


der sidder et par piger som har mange års erfaring, og som har stor viden om katte, adfærd osv.


hvis du ikke har lyst til at melde dig ind på kf, vil jeg gerne lave en tråd derinde for dig, og så melde tilbage.


venlig hilsen Sisse Barthels

sisseb@ofir.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Sisse...
Forfatter: 
Dato:  27-05-2007 00:02

Sådan så har jeg lavet en tråd på KF. Så håber jeg på en masse kloge svar..;O)

Du kan se den derinde nu, / hedder det samme der som her..


Ja, vil bare så gerne gøre det hele rigtigt for misserne..

0
0
Svar på denne tråd
 
 super godt
Forfatter: 
Dato:  27-05-2007 00:11
super godt

venlig hilsen Sisse Barthels

sisseb@ofir.dk

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider