Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 en ganske almindelig lørdag . ØV..
Forfatter: 
Dato:  26-05-2007 21:40

ja det blev nemlig ikke en ganske almindelig lørdag, for det syn der mødte mig, da jeg gik ud i sadelrummet for at hilse på miskillingerne, ja det fik ødelagt det hele.


Der` lå nemlig misse mor og var død.

Vores kære gamle misse mor, som fik æren af for sidste gang at viderføre bestanden af katte her på gården, ja hun lå lige så stille der i halmen, imens killingerne sad ved siden af og forstod intet.


Dette kuld killinger var det sidste som hun skulle ha, for hun var jo ikke helt ung længere. Men hun var jo fin og velplejet, så vi mente at hun godt kunne få lov at springe p-pillerne over og få et kuld.

hun har tilført stalden, en del dejlige unger, som enten er blevet her på gården eller har glædet andre hesteejendomme med deres gode evner som mussefangere og kæle katte.


Desværre fik vi jo besøg, af en fremmed handkat, der hele vinteren har raseret vores kattebestand, så resultatet har været at vi måtte aflive flere af vores katte efter grimme slagsmål, med denne fremmede kat.

Heldigvis lykkedes det at få fanget katten og dyrlægen fik afsluttet dens kummerlige tilværelse.


Men vores katte bestand var jo nede på kun 2 stks, så misse mor fik lov igen at blive mor.

Resultatet blev en rede fuld med 5 dejlige unger, der bare er dejlige og sunde. Hun passede dem til UG og alt var som det skulle være. Men i forgårs virkede hun ikke helt ok, jeg fik lov at undersøge hende og fandt at hun manglede en af sine fortænder, virkede øm men spise fint, så hun fik fred for mig og min nysgerrighed.


I morges lå hun der så, alderen var for stor, til at hun kunne blive ved.

En kat som for mange bare var en kat, der passede gården så den ikke blev overbefolket af mus. Ikke nogen skønhed og heller ikke en kat der nød at blive kælet med.

Hun var der bare, en ganske normal ting i hverdagen som var en selvfølge.

og dog, hun var jo noget særligt, nemlig vores misse mor. En datter efter gamle misse mor som igen var en datter efter en endnu ældre missemor. Ja hun arvede jo navnet missemor, lige som hendes egen mor fik det fra sin mor i gave.

Nu vil dette navn gå videre, til en af hendes killinger, som forhåbenligt vil viderføre disse gode gener til de fremtidige katte her på gården.

I kuldet er der også, en dejlig rød hankat, som der altid har været i misse mors kuld.

Denne hankat, vil få lov til at blive den røde kat på emdegården, Et lille besøg hos dyrlægen vil dog forhindre at han viderføre kattebestanden, indavl, nej tak.

For sådan en rød kat, har der også altid været her og enda indført i købskontrakten da vi for mange år siden skrev under på den.
Der står at gården er købt med et stks rød hankat som medføler.


Emdegården uden en missemor og en rødhankat, ja det kan slet ikke lade sig gøre.


Så farvel til en gammel dame og god dag til gårdens nye katte.







IMC.
0
0
Svar på denne tråd
 
 missemor
Forfatter: 
Dato:  26-05-2007 21:45

Åh nej, det var da alt for tidligt hun forlod sine små. Du må forkæle dem ekstra meget fra mig... ;-)


Jeg synes også vores medfølgende gårdkat har ændret sig en smule, hun skulle ganske vist kun være 9 år, men alligevel føler jeg hun er blevet "midaldrende" på det sidste, uden jeg kan sætte en finger på hvorfor.


:Pia


0
0
Svar på denne tråd
 
 ja du kan tro
Forfatter: 
Dato:  26-05-2007 21:51

de små får forplejnign i første klasse.

Kørte til ringsted og købte det bedtse killingefoder jeg kunne opdrive. snakkede med dyrlægen om det i morges, for var jo i tvivl om de kunne klare sig uden mælk, de er jo kun knabt 7 uger gamle.


Men det kunne de heldigvis godt.

lisa er flink til at gå ud og hygge med dem og jeg selv er også der ude mange gange.







IMC.
0
0
Svar på denne tråd
 
 hejsa.
Forfatter: 
Dato:  26-05-2007 23:29

Åh det er altid trist når de takker af. Selv om man ikke har dem som indekatte.


De er alligevel en stor del af ens hverdag, og et savn når de ikke længere er der.


Håber alle de små killinger kommer til at klare sig godt.


Rønnebjerggård...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Øv bøv..
Forfatter: 
Dato:  27-05-2007 00:02

Men hun lyder til rigtig at have haft sig et værdigt missemor liv... og nu er det godt, at missemorbabyerne har sådan nogle dejlige mennesker som jer til at passe på sig. Og godt de har hinanden



Hvil i fred missemor... hils vores store, dejlige, bamsede Cæcar i kattehimlen


_________________
T
ine & T
ulle
Dét klinger :D


(...og Plethesten selvfølgelig)

Se videoer af de smukke her

0
0
Svar på denne tråd
 
 En kat er ikke bare
Forfatter: 
Dato:  27-05-2007 00:44

En kat er ikke bare en hvilken som helst kat - heller ikke, selv om den bor på en gård, i en stald - sætter levedygtige killinger i verden - holder staldens musebestand nede - og i øvrigt ikke rigtig "gider" mennesker.


Næh, sådan en kat er noget helt, helt specielt.

Det er, som du selv er inde på - katten.


Godt, at hun nåede at være hos sine killinger i så lang tid (og alligevel kort tid).

Godt, at hun fik fred hjemme i sin stald - sine vante omgivelser.


Og heldigt for gården at der blandt killingerne også er en rød hankat


Og nej - en kat er ikke bare en kat...


Bag den brede trakehnerpande gemmes megen klogskab og mange unoder

DSP = De Satans Ponyer; Tai Wahine

DV = Diverse Varianter; Fan Gogh

Trakehner = Tragedier; Taipan

Karoline er en shetlænder - og ikke en ko

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider