Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 FORBUDT- AT AMME!!
Forfatter: 
Dato:  13-03-2007 17:37

Ja, jeg hørte lige i radioen at det flere og flere steder i det offentlige forum bliver forbudt at amme sit barn, fordi at andre bliver stødt over det, og mange cafeer syntes at det har taget overhånd


Bliver du stødt over, at se en mor amme sit barn?? eller synes du at det er helt i orden?



www.sullawasi.dk


0
0
Svar på denne tråd
 
 ja...
Forfatter: 
Dato:  13-03-2007 17:40

jeg gider ikke se på bare "patter" når jeg sidder på en café og skal spise... så ja...








I' m me.... and I'm perfect...

********************************

Ting til lille hund sælges... se min præ.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Diskretion
Forfatter: 
Dato:  13-03-2007 17:40

Det har længe været forbudt flere steder, f.eks. Illum og Dalels.

Det frastøder mig ikke, hvis der er en form for diskretion. Men hvis hele slattenp*tten bliver hevet frem, så ja, så bliver jeg lidt "stødt".

Jeg mener ikke, at det tilkommer mig, at deltage i barnets middagssessioner!





Healing af heste/dyr.
Heste-og hundemassage.
Adfærdsvejledning.
Se mere:
Healingafdyr.dk {> {>

Hestebokse udlejes i Hundested, nær Fr.værk

0
0
Svar på denne tråd
 
 jeg kommer
Forfatter: 
Dato:  13-03-2007 17:43

Jeg kommer åbenbart for lidt ud, for jeg kan ikke se problemet. Eller også får jeg ikke øje på det. Under alle omstændigheder ikke et problem for mig.


Har selv ammet for et par måneder siden og jeg synes at jeg var meget diskret. Sad foreksempel ikke på en café el. lign og gjorde det. Har præsteret at gøre det på en messe, men med barnevognen op foran og meget lidt bar hud - men nu mest for min egen skyld.


Synes det er noget mærkeligt noget at forbyde. Der må trods alt være langt mellem dem der sidder og svinger med hele baduljen til frit udsyn for alle.



Mvh Tina, desværre uden Turpin

Til Dick Turpin:
"When a loved one becomes a memory,
memory becomes a treasure."
0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift..
Forfatter: 
Dato:  13-03-2007 17:44

At blive stødt over at folk laver noget så naturligt som at amme??..

Nej, det gør jeg bestemt ikke, og mon ikke de, der bliver stødt over sådan noget brude tage at flytte i en lille-bitte lejlighed, hvor de kan sidde og mugge helt alene..


Amning er da noget ganske almindeligt.. Måske er mange blevet mere "frie" mht. hvor og hvornår, men det er da bestemt ikke skidt, men mere et tegn på at folk bliver mere åbne, synes jeg.


At andre så åbenbart vil være "gammeldags" og, efter min mening, hamrende snerpede er jo bare ærgerligt..


Så ja, jeg synes det er helt fint at amme når det passer barnet og moderen.


(Og nej, til de evt. "morsomme".. Det er IKKE fordi jeg er en mand, at jeg ikke har noget imod at nogle "flasher" deres mælkecontainere offentligt. ;)


Mvh. Michael

0
0
Svar på denne tråd
 
 Bummelum
Forfatter: 
Dato:  13-03-2007 17:45

Det bliver Aldrig forbudt i Palads, ikke så længe vi har Baby Bio hver torsdag.


Jeg kan ikke se problemet i det hvis det foregår diskret, men at hive hele "yveret" frem og vise det frem det synes jeg er i overkanten uanset hvor det foregår på offentlige steder.




Hundelufter søgeshttp://www.dyrenettet.dk6201


Part på søde Cæzar,men uden kam!

WWW.GRAESKEHUNDE.DK

EPC 27-28-29


Se bla.Pony Party"søde"hilsner:
www.123hjemmeside.dk/W...-_-Kanusti


Dolly-arbejder i et Palads

0
0
Svar på denne tråd
 
 NEJ det gør jeg ikke
Forfatter: 
Dato:  13-03-2007 17:46

Ligesom jeg heller ikke bliver stødt over at se folk sidde og rage i deres tænder med en tandstik når de har spist, kigger så bare den anden vej, jeg synes det er direkte hysteri..


men fred være med det, der er masser af andre steder de ammende mødre kan være.


Mette


Billeder af mine børn.

Et barn er en engel, hvis vinger krymper i takt med at benene vokser.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hov hov stop nu
Forfatter: 
Dato:  13-03-2007 17:46

Det er ikke fordi de AMMER, men fordi de sidder rigtig længe over en cafelatte.De er elendige for omsætningen...


Så fortæl dog det som det drejer sig OM.


http://www.heste-sport.com/ NYT HESTEMAGASIN, kik forbi...

Riders Cup 2.-6. maj i Tybjerglille, Sjælland

0
0
Svar på denne tråd
 
 naturligt
Forfatter: 
Dato:  13-03-2007 17:47

det er også naturligt at bøvse men derfor gør man det jo heller ikke ved bordet... om folk ammer fx til en messe er jeg ligeglad med, men gider ikke se på det når jeg skal spise...








I' m me.... and I'm perfect...

********************************

Ting til lille hund sælges... se min præ.

0
0
Svar på denne tråd
 
 jeg synes
Forfatter: 
Dato:  13-03-2007 17:47

det er OK. Folk de tager i byen for at spise god mad og hygge sig, og det er ikke alle der synes at det er dejligt at se på en kvinde amme den lille, så kan det være nok så naturligt!


Det er ihvertfald ikke noget jeg gider at se på.




Camilse og Looksen

JA... Looksen er Lukas, som i virkeligheden er Sondergardens Look At Me. Men lige meget hvad, så er han en hest der elsker gulerødder


Tjek vores HP

www.camilse.dk


0
0
Svar på denne tråd
 
 At amme
Forfatter: 
Dato:  13-03-2007 17:47

Jeg synes, det ser rigtig sødt ud,når en mor ammer sin lille baby. Jeg kan ikke blive forarge over det.


Hilsen Linda

0
0
Svar på denne tråd
 
 bummelum
Forfatter: 
Dato:  13-03-2007 17:48

Michael tak for dagens griner "mælkecontainere"




Hundelufter søgeshttp://www.dyrenettet.dk6201


Part på søde Cæzar,men uden kam!

WWW.GRAESKEHUNDE.DK

EPC 27-28-29


Se bla.Pony Party"søde"hilsner:
www.123hjemmeside.dk/W...-_-Kanusti


Dolly-arbejder i et Palads

0
0
Svar på denne tråd
 
 offenlig ammning
Forfatter: 
Dato:  13-03-2007 17:48

Jeg har selv ammet mine 3 børn, men *meget* diskret under bluse eller, tæppe, og ofte når vi har været til selskaber er jeg fortrukket til et andet rum.


Jeg kan godt forstå forbuddet, for der er vitterligt nogle som hiver hele brystet frem og bagefter får baby til at gylpe over skulderen til stor glæde for nabobordet


Alting med måde...




Med venlig hilsen,

Elsebeth


Bed & Breakfast, adventure ridning m.m. tilbydes - se min præsentation


Que pronto nos hacemos viejos....y que tarde inteligentes.

0
0
Svar på denne tråd
 
 De steder
Forfatter: 
Dato:  13-03-2007 17:49
som har lavet sådan en regel, dem gider jeg ikke støtte så med så meget som 25 øre. Hvad fanden er danmarsk snart for et land at bo i??? Snart er det er vel også forbudt for handicappede at komme på div. restuarenter og cafeer fordi de er "ulækre" og måske smasker??

Hvad er det lige der er galt i, at en mor ammer sit barn?? Det er da noget af det mest naturlige, og er godt nok glad for, at jeg ikke er så sart.

Kan vi overhovedet snart tåle andre end os selv??? Jwg synes det hele går for meget op i personlige rum, og det er bare til at kaste op over.



-HeidiZ :-)
***

You need to feel alive - to stay alive
0
0
Svar på denne tråd
 
 Amning...
Forfatter: 
Dato:  13-03-2007 17:50

Ja, jeg synes også det er totalt uappetitteligt at se på. Jeg var for et par uger siden på café inde på Østerbro. Det var der så også en mødregruppe der var og på et tidspunkt sad alle tre og ammede på sammetid (synkron-amning ) Jeg synes det er smagløst.

Min veninde fortalte mig at der faktisk var en børnepolitik på caféen og vi kunne også se personalet stå og snakke om det men de havde åbenbart ikke n*sser nok til at gøre noget ved det.


Jeg kan godt forstå at man forbuder det.

Det er jo heller ikke alle der er lige diskrete når de gør det. Børn må kunne fodres på andre måder når de er ude i offentligt rum.


Hilsen Benedicte


Så blev den ged vist barberet
Medarbejdere til Roskilde Festivalens campingkontor søges. Tjek min præs.
BISPAR OX ER TIL SALG.SE MERE PÅ VORES PRÆS.
0
0
Svar på denne tråd
 
 6 er FULDstændigt naturligt...
Forfatter: 
Dato:  13-03-2007 17:51
...men det er de fleste vel også helst fri for at se på, når de er på café?
... :-D

Det kan gøres diskret, og det kan gøres indiskret.
Jeg er som udgangspunkt hverken interesseret i at dele (spise)bord med rygere eller bøvsere eller folk hvis unger skriger og slubrer og kræver bare ammebryster flashet ud over det hele.
Sjooovt nok er det mere OK, hvis det er folk jeg kender (godt), der hiver op i blusen for at fodre barnet - men på en café eller restaurant er det jo netop "fremmede kvinders børn og bryster", og det er da noget andet.


... 8-) - 99E - 8-) ...
Love - Language - Leadership - Lightness

Grønhøj Rideklub - Et Godt Sted At Være!
2 allergibokse + ponybokse udlejes.
Grønhøj Rideklub - 7470 Karup J
www.youtube.com/99E
0
0
Svar på denne tråd
 
 jeg er godt nok glad
Forfatter: 
Dato:  13-03-2007 17:52

for at mine veninder ikke er så snæversynet, når jeg har ammet, hvis baby er sulten jamen så er det lige nu og her. Og bryst er bare bedst for småbørn,


bleskift på bordene kan jeg godt forstå, det er lidt ulækkert men at amme i guder da ...



Jannie

0
0
Svar på denne tråd
 
 når jeg
Forfatter: 
Dato:  13-03-2007 17:52

Når jeg går i byen for at nyde god mad, så gider jeg heller ikke sidde og se på en grim person med vorte på næsen, eller nogen der har medbragt deres spastiske familiemedlem, og jeg gider ihvertfald heller ikke sidde hvor jeg kan høre på nogen med Downs Syndrom! Basta!


Nej, det argument holder sgu ikke!





Mvh Tina, desværre uden Turpin

Til Dick Turpin:
"When a loved one becomes a memory,
memory becomes a treasure."
0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  13-03-2007 17:52
Jeg bliver ikke stødt, det er den naturligste ting i verden.



Michelle


Hvis du er positiv ser du løsninger.

Hvis du er negativ ser du fejl.


0
0
Svar på denne tråd
 
 ja forbud for grimme
Forfatter: 
Dato:  13-03-2007 17:55

mennesker, at går på cafe for dem vil pæne mennesker ikke kigge på når de spiser, eller som tina siger spastiks lammede mennesker der ofte ikke kan styre deres bevægelser



Hold da op folk er blevet snæversynet.


jannie

0
0
Svar på denne tråd
 
 99E enig..
Forfatter: 
Dato:  13-03-2007 17:55

er så enig...


kan ikke se det er at være snæversynet...





I' m me.... and I'm perfect...

********************************

Ting til lille hund sælges... se min præ.

0
0
Svar på denne tråd
 
 børn er altså en sygdom
Forfatter: 
Dato:  13-03-2007 17:59

Jeg kan nu udfra jannies og tinas indlæg konkludere noget jeg et eller andet sted godt havde på fornemmeren. Børn er en sygdom som man ikke selv er skyld i at man lider af, hvorfor man ikke kan gøre noget som helst hverken for eller ved at andre mennesker ikke finder det appetitteligt at de sidder og bøvser sur mælk op ud over brysterne på konen ved siden af. eller skal have skiftet blev midt i fisken. Hvis det virkelig forholder sig således håber jeg aldrig jeg bliver smittet.


spøg til side. Jeg gider ikke at se bryster flashet ud over det hele, ligesom jeg heller ikke gider høre mandehørm fra fyrene i hjørnet eller andet. Man kan som med alt andet gøre det diskret. man behøver ikke at hive begge bryster frem og svinge dem rundt i hele stuen. man kan sagtens gøre det diskret uden at nogen behøver at blive stødt.

bleskift på bordene, mener jeg dog er temmelig svært at gøre så diskret så ingen opdager det.





Med venstre hånd
Line og Calano

Sød juniorhest sælges:

www.heste-nettet.dk/lo...st/119731/


Allé rideudstyr

0
0
Svar på denne tråd
 
 Små børn der bliver ammet ...
Forfatter: 
Dato:  13-03-2007 18:01

... spiser tit betydeligt pænere og mere diskret end mange såkaldt "normale" voksne mennesker ... helt ærligt mange kan jo ikke engang spise civiliseret med kniv og gaffel, men de får lov at sidde ganske åbenlyst og proppe i hovedet alligevel


De klæder sig heller ikke lige pænt alle sammen, nogle mænd kan ikke finde ud af, at få skjorten stoppet ned i bukserne.

Nogle tillader sig også at sidde helt åbenlyst og æde fed mad, selv om de vejer så rigeligt allerede ... nogle drikker også lige rigeligt, så de ikke kan høre, hvor højt de selv snakker ... er der nogle, jeg har glemt

Mvh. Lisbeth


SVEND 4 EVER !!!
Schwarzwälderkirschtorte for en bedre verden !!


Mange mennesker skylder deres medgang i livet det råd, de andre ikke tog imod.

0
0
Svar på denne tråd
 
 amning
Forfatter: 
Dato:  13-03-2007 18:05
Det kommer vel helt an på hvor gammelt barnet er...

Bimsemor

Mor til Maja og sponsor til Abstrakt Firfod

Besøg vores hjemmeside

www.123hjemmeside.dk/mabepe


0
0
Svar på denne tråd
 
 Line Calano
Forfatter: 
Dato:  13-03-2007 18:07

Nej børn er ikke en sygdom, men de må sørme da være en naturlig del af gadebilledet, og også på cafeen!


Jeg ville ikke selv sidde og amme på en cafe og da slet ikke skifte ble.

Men jeg synes nu stadig det er noget mærkeligt noget at forbyde amning på offentlige steder.


Og Line, jeg kan berolige dig med at skulle min Luker sidde og hyle ubehersket på et spisested, så skulle jeg fortrække med ham til han faldt ned igen.


Problemet er vel at nogle få ødelægger det for mange.



Mvh Tina, desværre uden Turpin

Til Dick Turpin:
"When a loved one becomes a memory,
memory becomes a treasure."
0
0
Svar på denne tråd
 
 Undskyld jeg kan ikke lade være ...
Forfatter: 
Dato:  13-03-2007 18:09

... kom til at tænke på denne lille film www.planet.6n.dk/cpgd/ displayimage.php?album=43&pos=8

Mvh. Lisbeth


SVEND 4 EVER !!!
Schwarzwälderkirschtorte for en bedre verden !!


Mange mennesker skylder deres medgang i livet det råd, de andre ikke tog imod.

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  13-03-2007 18:21

Det er da utroligt som alle ting, skal forbydes i Danmark. At forbyde mødre at amme deres børn i offentlige rum er da helt hen i vejret. Hvordan pokker kan det være stødende at et barn bliver ammet ?. Med alle de former for amme-bh og amme-skjorter man kan få, er der jo ikke andet at se for offentligheden end det bagerste af et babyhoved, der ligger hos sin mor - umuligt at se om babyen ligger og sover, eller laver noget så frastødende som at spise - eller babyen må måske heller ikke ligge og sove hos sin mor, for tænk nu hvis de andre cafégæster blev forarget over det. Faktisk er det nok bedst at mødre med babyer helt holder sig væk fra offentligheden og først viser sig igen når orloven er slut og babyen bliver afleveret i institution, så ingen bliver forarget over noget - andet selvfølgelig at babyen nu er for meget i institution, for at moderen kan gå på café UDEN at forarge nogen.


Nej, helt ærligt det er altså for langt ude. En baby der er sulten skal da have noget at spise - længere er den ikke. Skal det til at være ligesom med rygning - "gå udenfor og am dit barn" - så kan alle de ammende mødre stå derude i snestormen, mens alle de pæne mennesker kan sidde inde på caféen uden at føle sig stødt over noget.


Maj-Brit


Maj-Brit -web-shoppen www.marela.dk- flot legetøj til alle
0
0
Svar på denne tråd
 
 amning
Forfatter: 
Dato:  13-03-2007 18:23

Ja Lisbeth.. den var go..

Men prøv at lukke øjnene og forestil jer at gå rundt i Bilka. Pludselig kommer der en temlig stor kvinde( ikke noget ondt i størrelsen, beskriver blot hvad jeg så)i nogle store vide gevanter. Hun har en 6-7 årig knægt rendende plagende rundt om sig. Der går vel 5 min med hans råberi og pludselig sætter mutter sig ned på en stor stabel gulvtæpper og hiver op i blusen. Knægten sætter sig overskrævs på hende, hviver fat i "drikkedunken" og begynder at drikke..

Da må jeg sgu godt nok lige kigge en ekstra gang.. Hallo.. Det var altså for direkte ulækkert.


Bimsemor

Mor til Maja og sponsor til Abstrakt Firfod

Besøg vores hjemmeside

www.123hjemmeside.dk/mabepe


0
0
Svar på denne tråd
 
 god aften
Forfatter: 
Dato:  13-03-2007 18:25
Bimsemor: øv øv øv øv hvor ulækkert.

Stengårdens DSP'er - Smukke ponyer med både personlighed og talent!

www.stald-stengaarden.dk


0
0
Svar på denne tråd
 
 bimsemor
Forfatter: 
Dato:  13-03-2007 18:30
tror dig på dit ord, men håber nu alligevel at du lyver... ad ad ad... godt nok klamt!




I' m me.... and I'm perfect...

********************************

Ting til lille hund sælges... se min præ.

0
0
Svar på denne tråd
 
 amning
Forfatter: 
Dato:  13-03-2007 18:31

Ja

Der gik min grænse helt klart, vist også noget før...


Selvfølgelig skal man da som mor, kunne amme sit lille barn offenligt. Der er da ikke noget mere naturligt. Desuden skal de små næsten have mad hele tiden, skal mødre så blive hjemme det første ½ år.. pjat

Derimod er det noget forbandet svineri, med de der absolut skal skifte @!#$ bleer i hovedet på os andre, der gerne vil nyde maden. Og det ser man tit. Den lille bliver lige skiftet i barnevognen.. eller endda på bordet. Kør dog ud på toilettet..


Bimsemor

Mor til Maja og sponsor til Abstrakt Firfod

Besøg vores hjemmeside

www.123hjemmeside.dk/mabepe


0
0
Svar på denne tråd
 
 amning
Forfatter: 
Dato:  13-03-2007 18:32

Lyver IKKE.. desværre. Det er godt nok 14 år siden, da min egen var 3, men den er god nok.. Glemmer det aldrig


Bimsemor

Mor til Maja og sponsor til Abstrakt Firfod

Besøg vores hjemmeside

www.123hjemmeside.dk/mabepe


0
0
Svar på denne tråd
 
 det er altså lidt langt ude
Forfatter: 
Dato:  13-03-2007 18:33

Nej det kan jeg så absolut ikke føle mig stødt over... Synes det er en naturlig ting...


hvis man ikk brder sig om det kan man vel kigge den anden vej...


Slideshow ---> 754964480.slide.com/p/...?view=true

Stolt ejer af Hagi Håbegård.....;-)

Ny anatomisk gjord sælges aldrig brugt. Pelhambid med kæde sælges.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Synes nok også ...
Forfatter: 
Dato:  13-03-2007 18:34

... at den mor havde overfortolket amningens betydning

Mvh. Lisbeth


SVEND 4 EVER !!!
Schwarzwälderkirschtorte for en bedre verden !!


Mange mennesker skylder deres medgang i livet det råd, de andre ikke tog imod.

0
0
Svar på denne tråd
 
 bimsemor
Forfatter: 
Dato:  13-03-2007 18:36
det kan da være hun ammer ham endnu selvom det er 14 år siden... :-) hihi... ej, den historie fik lige de små hår til at rejse sig... uhhh... :-)




I' m me.... and I'm perfect...

********************************

Ting til lille hund sælges... se min præ.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Nej tak til amning med mere.
Forfatter: 
Dato:  13-03-2007 18:36

Jeg kan ved gud godt forstå forbudet.


For desværre forstår folk med børn åbenbart ikke forskellen på at amme og lige hurtigt skifte en lorteble. Deres poder er jo de skønneste i verden .


Tror mig, det sker desværre rimeligt tit. Da jeg arbejdede som tjener havde vi mindst en i ugen, som lige skulle skifte ble efter amningen.


Det er simpelthen for KLAMT. Hvor f*nden er folks plig blevet af?






Endnu en FjordFan.



0
0
Svar på denne tråd
 
 bummelum
Forfatter: 
Dato:  13-03-2007 18:38

Bimsemor


Jeg har oplevet noget lign. da jeg var inde i en eller andet forretning og stod i en lang kø, foran mig var en mor med 3 drenge hvor den mindste var ca.3-4 år, han hylede, skreg, pev og klynkede konstant og moderen var nu ret træt af at høre på ham, så hun lynede jakken ned, lynede blusen op og tog knægten op, så kunne han sidde der og tage for sig af retterne


Dét er ikke ok opførsel, men diskret ammening det kan jeg ski ikke se det slemme i.




Hundelufter søgeshttp://www.dyrenettet.dk6201


Part på søde Cæzar,men uden kam!

WWW.GRAESKEHUNDE.DK

EPC 27-28-29


Se bla.Pony Party"søde"hilsner:
www.123hjemmeside.dk/W...-_-Kanusti


Dolly-arbejder i et Palads

0
0
Svar på denne tråd
 
 stødt???
Forfatter: 
Dato:  13-03-2007 18:43
Bliver det gjort diskret, har jeg intet imod offentlig ammning. Lidt bar skind tager ingen skade af...

Men jeg GIDER ikke glo på Arla hængende ud af blusen. Ligesom jeg ikke gider høre en flok nybagte mødre snakke højlydt om farven og konsistensen på det der kommer den anden vej. Det er simpelthen ikke for læggert når man prøver at nyde en kop noget, eller noget mad på en cafe.



Mvh
Poeten


Part søges i Lyngby... kig min profil
...

0
0
Svar på denne tråd
 
 jeg vil vove og påstå
Forfatter: 
Dato:  13-03-2007 18:47

at ammende mødre ofte viser mindre hud, end en piger i meget nedringet og meget kort bluse, men det er der ikke forbuds skilte i mod



Jannie

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg synes det er i orden
Forfatter: 
Dato:  13-03-2007 18:55

Jeg gider ærligt talt ikke se på det - og hylende unger gider jeg heller ikke høre på.


Nej jeg synes absolut det er et løft


Selv efter den mørkeste nat, bliver det lyst igen.

0
0
Svar på denne tråd
 
 kort sagt
Forfatter: 
Dato:  13-03-2007 19:00

mødre med små børn skal blive hjemme indtil deres afkom er blefri og ikke bliver ammet mere og ja de skal ikke kunne sige noget ...


Så kan mødrene igen blive lukket ud i samfundet, på prøve, men hvis deres afkom overtræde en grænse så er det tilbage i huset bag lukkede døre


Det perfekte samfund .. yearrhh



Jannie

0
0
Svar på denne tråd
 
 Nej, nu stopper I..!!
Forfatter: 
Dato:  13-03-2007 19:01

Hvis I må sidde og spise på en cafe, hvorfor i himlens navn må babyer så ikke få mad det samme sted?


Mage til snæversynethed skal man dog lede langt efter.


Kors..!!



Mvh

Line





DV hoppe, 3 år, efter Churchill,kan købes. Forventet stang ca. 162. Longe- og sadelvant, men selvfølgelig ikke tilredet. Skriv for mere info.....


Den som aldrig laver fejl, laver som regel slet ingenting

0
0
Svar på denne tråd
 
 jeg syntes det er
Forfatter: 
Dato:  13-03-2007 19:05

grumt, at man skal lovgive, men omvendt har jeg også stødt på et par eksempler, hvor jeg syntes det var lige i overkanten.


Som Illum også skriver, så er det dårligt for omsætningen.

Jeg har en rigtig god veninde i Valby, hvor vi ofte mødes og går på en cafe. HVER DAG er der 80% mødregruppe, og de ved det. De sidder der i rigtig lang tid og bestiller meget sjældent noget. Og de ammer, skrifter bleer og hvad der ellers sker med de små (inkl gylp) uden at tage noget hensyn. En sjælden gang er man heldig, at en enten er genert eller bare tager hensyn, og gør det på den "pæne" måde.


Nu er jeg ikke særlig snærpet, men jeg kan godt forstå at nogen på den ene eller anden måde føler sig stødt over det...i nogle tilfælde.


Jeg syntes mere man burde lave rationering på hvor mange barnevogne der kan være på cafeen, ligesom med rygerpladser, så ville det løse sig selv lidt.




Mvh. Tine

Mod dumhed kæmper selv guderne forgæves!!

Au pair søges straks til Schweiz.

Læs mere i præs!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Næææ...
Forfatter: 
Dato:  13-03-2007 19:05

...mig generer det ikke!




***** Snepony *****


If the aborigine drafted an IQ test, all of Western civilization would presumably flunk it. Mahatma Gandhi


Adventure is the result of poor planning. Blatchford Snell



0
0
Svar på denne tråd
 
 Øhh er jeg helt
Forfatter: 
Dato:  13-03-2007 19:05

forkert på den, men det er da ikke et forbud?? Er det ikke bare nogle caféer i København der laver skilte på døren?

Det er vel også fordi at det er blevet in at mødregrupper mødes på caféer og sidder der i timevis med bleer, prutter, barnevogne osv.


Oftes kommer der gylp osv når der er blevet ammet og jo det kunne jeg da godt undvære når jeg sidder på café og hygger.


PernilleKrake
0
0
Svar på denne tråd
 
 caférne
Forfatter: 
Dato:  13-03-2007 19:07

det er jo op til de enkelte steder at bestemme om de vil have at folk ammer, ligesom det er op til de forskellige diskoteker at bestemme om de fx vil have dresscode... hvis folk er så utilfredse må de jo bare vælge at gå et sted hen' hvor det er ok at amme, ligesom vi der ikke gider se på det, vælger at gå derhen hvor det er forbudt at amme...








I' m me.... and I'm perfect...

********************************

Ting til lille hund sælges... se min præ.

0
0
Svar på denne tråd
 
 amning
Forfatter: 
Dato:  13-03-2007 19:14

Når baby er sulten, så er det altså nu og ikke om 5 minutter, inden man har fundet et sted, hvor det er lovligt.


Jeg har selv ammet min datter, men vil ikke gøre det næste gang. Jeg fik epilepsikramper, da mælken løb til, blev indlagt med medicinforgiftning og fik brystbetændelse oveni hatten - men det er vist et andet forum...er det så også forbudt at give flaske, når man ikke må amme? Hvor er forskellen bortset fra, at det ene sted er der lidt hud blottet. Jeg kan ikke se det seksuelle i en "mælkemaskine" (eller hvad det nu var, Michael kaldte det.

Mange hilsner Karina

0
0
Svar på denne tråd
 
 flaske
Forfatter: 
Dato:  13-03-2007 19:16

flaske er helt ok for min skyld...







I' m me.... and I'm perfect...

********************************

Ting til lille hund sælges... se min præ.

0
0
Svar på denne tråd
 
 klamme amme
Forfatter: 
Dato:  13-03-2007 19:18

det er da på tide det bliver forbudt...jeg gidder ikke se på det...det er frastødende...ja det er det..


forældre mener deres unger der det sødeste i verden...og nogle kan ikke forstå at nogen ikke syntes det...


Bimsemor...det lyder da godt nok klamt!!




SVEND 4 EVER!!!!!

www.heste-nettet.dk/fo...7/1279937/






Itchy and Scratchy


0
0
Svar på denne tråd
 
 tja...
Forfatter: 
Dato:  13-03-2007 19:21

synes det er på tide der kommer alternativer for os der ikke gider se på mødregrupperne konstant når man er ude.


Så jeg er enig med Yiip - har heller intet mod flasker


Men bleskift og amniing - nej tak!


Gud sagde: »Der skal være lys!« Og der blev lys.Gud så, at lyset var godt, og Gud skilte lyset fra mørket.Gud kaldte lyset dag, og mørket kaldte han nat. [Første mosebog v3-v5]

0
0
Svar på denne tråd
 
 Det er så langt ude
Forfatter: 
Dato:  13-03-2007 19:21

at jeg næsten ikke orker at kommentere det!


Men en ting er sikkert - de steder der direkte forbyder kvinder at amme deres børn, de får heller ikke en 25-øre fra min pung!


Og jeg er selv færdig med at amme, så mig vil det jo ikke berøre, men ikke om jeg vil støtte så børnehadsk et sted - niks



Christel
(Nu, mor til to vidunderlige unger..:)
Brugt barnevogn søges - skriv besked




0
0
Svar på denne tråd
 
 Hvis man er diskret...
Forfatter: 
Dato:  13-03-2007 19:23

... og det KUN er amning - ikke bleskift - så kan jeg ikke se problemet.


Hvis hele patværket hives ud over det hele (og det ER det vitterligt nogen der GØR) - så er min grænse stærkt overskredet. Samme gælder ved belskift i områder hvor folk indtager mad eller drikkevarer.


Jeg mener ikke at hverken børn eller mødre skal "lukkes inde" - men ligesom vi andre skal udvise et vist hensyn for vore medmennesker,skal man det samme når man er mor.


Desværre er der nogen der - når de er ophøjet til MODER - mener at universet roterer om DEM og om deres lille PRINS/PRINSESSE, og at ALLE frydes ved at få lov til 100 % delagtiggørelse i PRINSEN/PRINSESSEN's rensningsritualer efter fækalieudskildelser ("det lugter slet ikke".. ok, måske ikke (faktisk ofte alligevel, mor kan bare ikke lugte det) men det er f*neme stadig ikke noget der skal foregå på et spisebord)


Det er alt sammen vældigt naturligt - men det er der så meget der er som vi andre kan foretage privat.



Måske er jeg overdrevet snerpet og sippet - jeg går også helst i enrum hvis jeg skal prutte eller skal pudse næse sådan for alvor og med fyld. For jeg vil ikke pådutte andre at jeg er ulækker at høre på!


£isbeth & Baloo
Experience is not what happens to you;
it's what you do with what happens to you.
Aldous Huxley
0
0
Svar på denne tråd
 
 For min skyld
Forfatter: 
Dato:  13-03-2007 19:23

... kan mødre amme deres poder lige så tosset, de har lyst, hvis de lige forstår at være bare en smule diskrete.


Men den med at skifte ble på bordet i caféen - der står jeg altså af! Det er da direkte uhygiejnisk! Tænk dog på dem, der skal sidde der bagefter.


Kan iøvrigt godt forstå, hvis restauratørerne er lidt træt af mødre, som kan bruge mange timer på caféen, uden rigtig at bruge nogen penge. De skal jo have noget at leve af.



Mvh. Bente

Étudiante a l'école de cuisine

Formand for AS (Anonyme Sodaholikere)

Antal medlemmer: ?



0
0
Svar på denne tråd
 
 jeg tror af mange teenagere
Forfatter: 
Dato:  13-03-2007 19:27

hænger lige så meget ud på cafe´rne i flere timer med et minimalt køb. Så må der vel også kommet et forbud for dem, eller ældre der også sidder i timevis over den samme kop kaffe , ja forbud i mod stokke eller rollatorer, nej hvor er det da småt det her ...



jannie

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hvad må vi egentlig?
Forfatter: 
Dato:  13-03-2007 19:28

Og når babyerne så ikke må ammes - må de så få flaske? For det gylper babyer altså også af!


Nej, jeg syntes da også bare at vi skal lade alle de små nyfødte dø af sult - hvorfor dog lade mødrene give dem mad?!


Vi må hellere sende alle de nybagte mødre og deres sultne babyer ud på en øde ø - det ødelægger jo fuldstændigt samfundet at have dem rendende over det hele.



TinaR

Mor til Filippa 06.06.2003 og Mikkeline 26.02.2005

- og skruk ;o)



0
0
Svar på denne tråd
 
 både og
Forfatter: 
Dato:  13-03-2007 19:35

nu står jeg jo selv i den situation at jeg skal føde om 2 måneder og satser på amningen frem for modermælkserstatning...


jeg må sige det generer såmænd ikke mig at folk ammer offentligt, men kan alligevel også godt forstå nogle folk bliver lidt utilpasse ved at en dame sidder der med blusen oppe over det den ellers skulle dække...


til gengæld vil jeg så sige at jeg synes det er latterligt at forbyde amningen i det offentlige rum, til gengæld skulle man måske hellere indrette små ammerum/hjørner de steder hvor det er meget udbredt, som for eksempel i de store indkøbscentre vi har alle vegne...


det ses mange steder at en butik eler restaurent har indrettet en lille legeplads eller lign. til de børn der bliver slæbt gennem de her centre, så hvorfor ikke også en lille krog eller et lille rum til de mødre der gerne vil amme...


man kan jo heller ikke sige til folk at barefordi de vælger at amme i måske 6 måneder så skal de samtlige seks måneder sidde derhjemme og passe sig selv fordi verden er blevet for fin tl den slags...


maria 30+3 som håber at det bliver muligt at finde et sted at amme i det offentlige rum, når det bliver min tur...


det er ikke fis jeg hedder altså Rytter til mellemnavn... desværre rider jeg ikke på noget som helst for tiden..... til gengæld går jeg rundt og bliver tyk da jeg venter mig en lille dreng den 19. maj
0
0
Svar på denne tråd
 
 Babyer og hvad der hører til
Forfatter: 
Dato:  13-03-2007 19:52

Jeg må indrømme jeg er blevet støt flere gange over amning med mere end frit udsyn, skiftning af @!#$ ble ved bordene og gulp ud over det hele


For at være helt ærlig så synes jeg ikke det er ok og er det sådan man mener det skal gøres så må man blive hjemme med sine unger og gøre det på sin egen måde derhjemme.


Hvis mødre med deres babyer nu bare ligesom ikke behøvede at vise os hele mælkeaparatet, samt hvordan mælk ser ud alt efter hvad ende det kommer ud af, ja så for mig ingen alarm.






Mvh Karina


Nu med hafferhesten Aico

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg synes virkelig
Forfatter: 
Dato:  13-03-2007 20:01

det er imponerende så mange der er stødt på "flashing boobs" under café besøg?? Hmm - er vi ude i noget "overdrivelse fremmer forståelsen"?? Eller se mig, hør mig agtigt??


Jeg er 30 år gammel - født og opvokset i København = mange cafe/restaurantbesøg.

Derudover har jeg været tjener på flere restaurationer i samlet 6 år = PÆNT mange dage på café og restaurant!


Og jeg har kun 1, jeg gentager 1 eneste gang, stødt på bare babser, som kunne være stødende! Det var så også begge bryster (og oki, det var bestemt ikke nogle små af slagsen) som hang frit under vidt åbenstående skjorte, også længe efter babe faktisk var færdig med at spise Der måbede jeg altså også noget.

(Og det var endda i Næstved, og altså ikke i KBH hvor jeg fornemmer det er et issue)


Men, taget i betragtning hvor mange gange jeg har været ude - ja, så må man jo sige at jeg enten ikke har gluggerne med mig, eller også er den danske kvinde faktisk pænt diskret når hun ammer sit barn (inkl. mig selv - jeg viser ikke barm frem til nogen som helst)?


Så - bør man ikke liiige klappe hesten?


Måske kunne man på en pæn og diskret måde bede moder jord om at dække sig lidt til, hvis der er fri udsigt til mælkekartonerne uanset hvor i det offentlige rum man så befinder sig


Hvad så - bliver der så også kyssefrie spisesteder? For jeg bryder mig da ikke om at se to oversavlende smasknyforelskede individer sidde og monstergnave i hinanden - mens jeg spiser??



Christel
(Nu, mor til to vidunderlige unger..:)
Brugt barnevogn søges - skriv besked




0
0
Svar på denne tråd
 
 Min mening
Forfatter: 
Dato:  13-03-2007 20:02

Jeg synes det er OK at amme offentligt hvis man gør det diskret.. dog synes jeg ikke at man sidder og ammer midt i maden.. ja det er naturligt.. men det er altså ikke videre lækkert at se på.. desværre ser man tit mødre der hiver hele patten frem uden nogen form for pli og der står jeg godt nok af...

Og sad jeg på en cafe eller resturation og nogle gav sig til at skifte ble ved siden af mig, ja så var jeg den der var gået for det er da godt nok både ualmindeligt klamt og enormt uhygiejnisk..



Hilsen Signe :-)


Min hjemmeside




0
0
Svar på denne tråd
 
 bummelum
Forfatter: 
Dato:  13-03-2007 20:07

Nu har jeg jo ret meget tjek på hvilke "grupper" der sælger og IKKE sælger i en café, og vores helt klart mindst indtægts grupper er:


- De helt unge teenage pige grupper der bare skal dele et glas vand, de kan sidde i tiiimer og fnidre over deres indkøb, hvilken dreng der er lækkert etc.

- Økologiske mennesker der kun vil drikke hyldebær fra Søborgaard, de kan sidde også i timer og gnaske i gulerødder.

- Indvandre grupper, de fleste grupper med mor far og børn shopper i stol stil i netto lige inden de går over og smækker popoen i sædet i flere timer, muligvis køber de en enkelt sodavand så de "har ret til at sidde der"


Ja jeg kunne fortsætte, jeg har ikke oplevet at vores mødregrupper er "nærige" eller bare okkupere borde i timer uden at købe noget, de køber som de fleste andre gæster, samt opføre sig ganske godt. Men nu må man gerne amme i Nordisk Film biografer.




Hundelufter søgeshttp://www.dyrenettet.dk6201


Låner søgeswww.heste-nettet.dk/markedspladsen/ hest/vis/45785/


WWW.GRAESKEHUNDE.DK

EPC 27-28-29


Se bla.Pony Party"søde"pb:
www.123hjemmeside.dk/Windstrup-_

Dolly

0
0
Svar på denne tråd
 
 det går da ...
Forfatter: 
Dato:  13-03-2007 20:12

fremad, så kan man måske også lige frem få et bord, uden hele tiden at få skubbet en barnevogn i nakken - for den kan jo ikke holde ude.


Det er sikkert rigtigt at det er nogle få der ødelægger det for mange - men for fan... hvor der er nogle mødre og deres afkom der fylder meget!


mvh Julle

0
0
Svar på denne tråd
 
 vil sgu hellere
Forfatter: 
Dato:  13-03-2007 20:30

se på en som ammer sit barn end glo på to "lovebirds" oversnave hinanden.. det er da en naturlig ting at amme sit barn ville sgu ønske jeg selv kunne dengang joseph fik flaske men havde bare ingen mælk..

syntes faktisk det er mere frastødende at sidde på en cafe og overfor sidder en tøs med Røvballe bukser så lavtaljet at når hun sidder ned kan man se helt op i anus se det gir mig fornemmelser...




Mor til verdens smukkeste barn Joseph Alexander.

Belmont min nye soulmate!!

0
0
Svar på denne tråd
 
 hallooo
Forfatter: 
Dato:  13-03-2007 20:48

jannie (victor

Du er da godt nok for LATTERLIG at høre på --- kors man . og du har selv børn... har du buret dem inde indtil de ikke brugte ble mere


Slideshow ---> 754964480.slide.com/p/...?view=true

Stolt ejer af Hagi Håbegård.....;-)

Ny anatomisk gjord sælges aldrig brugt. Pelhambid med kæde sælges.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Cille79 - øøøhhh
Forfatter: 
Dato:  13-03-2007 20:52
tror du ikke liiige du skal pudse brillerne og læse hvad Jannie skriver EN gang til


Christel
(Nu, mor til to vidunderlige unger..:)
Brugt barnevogn søges - skriv besked




0
0
Svar på denne tråd
 
 har skam pudset brillerne
Forfatter: 
Dato:  13-03-2007 20:55

det er lige præcis hvas hun skrev...


Forfatter: jannie (victor) (Præsentation) (Skriv besked) Dato: 13-03-07 19:00

mødre med små børn skal blive hjemme indtil deres afkom er blefri og ikke bliver ammet mere og ja de skal ikke kunne sige noget ...


Så kan mødrene igen blive lukket ud i samfundet, på prøve, men hvis deres afkom overtræde en grænse så er det tilbage i huset bag lukkede døre


Det perfekte samfund .. yearrhh



Jannie




Kig ind på
Næstildgård Sportsrideklub



det kan jeg ikk forholde mig til ... Cille 79


Slideshow ---> 754964480.slide.com/p/...?view=true

Stolt ejer af Hagi Håbegård.....;-)

Ny anatomisk gjord sælges aldrig brugt. Pelhambid med kæde sælges.

0
0
Svar på denne tråd
 
 fald da lige ned
Forfatter: 
Dato:  13-03-2007 20:55

Cille79


Nej det er faktisk dig der er latterlig at høre på, for Jannis indlæg er skrevet i en sarkastisk/ironisk tone, som enhver muligvis undtagen dig har fanget.





Hundelufter søgeshttp://www.dyrenettet.dk6201


Låner søgeswww.heste-nettet.dk/markedspladsen/ hest/vis/45785/


WWW.GRAESKEHUNDE.DK

EPC 27-28-29


Se bla.Pony Party"søde"pb:
www.123hjemmeside.dk/Windstrup-_

Dolly

0
0
Svar på denne tråd
 
 Windstrup ☻Dolly Parton☻
Forfatter: 
Dato:  13-03-2007 20:57

meget mulig.

men forstår slet slet ikk at man kan få sig selv til at skrive det om det er ment el ej... og da slet ikk som mor...



Slideshow ---> 754964480.slide.com/p/...?view=true

Stolt ejer af Hagi Håbegård.....;-)

Ny anatomisk gjord sælges aldrig brugt. Pelhambid med kæde sælges.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Cille79..
Forfatter: 
Dato:  13-03-2007 20:58

Ok - men lad mig så oplyse dig om at Jannie har skrevet det der MEGET ironisk

Så i er faktisk på samme hold.


Få styr på blodtrykket inden du skælder ud på nogen som faktisk synes det samme som dig



Christel
(Nu, mor til to vidunderlige unger..:)
Brugt barnevogn søges - skriv besked




0
0
Svar på denne tråd
 
 bummelum
Forfatter: 
Dato:  13-03-2007 21:01

Cille79


LOL siden hvornår er sarkasme og ironi blevet forbudt på HN? Det skal du vist ikke rigtig diktere, og hvis du skal slå ud efter alle der skriver deres indlæg i ironi, så får du fa'me travlt med at skælde ud.




Hundelufter søgeshttp://www.dyrenettet.dk6201


Låner søgeswww.heste-nettet.dk/markedspladsen/ hest/vis/45785/


WWW.GRAESKEHUNDE.DK

EPC 27-28-29


Se bla.Pony Party"søde"pb:
www.123hjemmeside.dk/Windstrup-_

Dolly

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ja Christel dem der sidder og æder ...
Forfatter: 
Dato:  13-03-2007 21:02

... hinanden i stedet for maden ... PUHA BVADR


Jeg er kommet i tanke om en gruppe mennesker mere, som er mere ulækre end små børn, der bliver ammet ... Dem med dårlig lugtesans som enten ikke kan lugte deres egen armsved og så dem der bruger alt for meget parfume ... hvis de både lugter af armsved og for meget parfume ... så bliver det vel x 100

Mvh. Lisbeth


SVEND 4 EVER !!!
Schwarzwälderkirschtorte for en bedre verden !!


Mange mennesker skylder deres medgang i livet det råd, de andre ikke tog imod.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Cille..
Forfatter: 
Dato:  13-03-2007 21:03

som de andre siger var det dybt ironisk og overdreven, mest for at måske åbne nogle øjne op. Jeg fornemmer at nogen syntes det er en sygdom at få børn, og folk der er syge skal da blive i hjemmet.


Nej det er ikke en sygdom. Jeg mener ikke folk skal bures inde til de er ble eller ammefri.


At du finder det stødene at jeg vil støde nogen ja det er så din sag



Jannie

0
0
Svar på denne tråd
 
 windstrup ...
Forfatter: 
Dato:  13-03-2007 21:04

ja sarkasme og ironi er da for feedt og jeg gik ud fra mit var så tykt at alle kunne se gennem det



Jannie

0
0
Svar på denne tråd
 
 winstrup
Forfatter: 
Dato:  13-03-2007 21:04

skælder skam ikke ud...


synes bare ikke det er helt passende i et indlæg som dette.



nervermind... hver sin mening ikke...




Slideshow ---> 754964480.slide.com/p/...?view=true

Stolt ejer af Hagi Håbegård.....;-)

Ny anatomisk gjord sælges aldrig brugt. Pelhambid med kæde sælges.

0
0
Svar på denne tråd
 
 tjaaa...
Forfatter: 
Dato:  13-03-2007 21:07
Fordi det er naturligt er det ikke nødvendigvis appetitligt. Det er nok en grund til der er lavet døre ud til toiletterne 8-)

Og ja jeg finder ikke mælkebaren mere appetitlig end toiletbesøget.

Men måske man skulle opfinde en ammeskærm man kunne udlåne til de trængende mødre og bebserne. De kan amme i fred og vi andre slipper for at kigge med :)

-Jane

Arrangerer Ute Lehmann kursus i Aalborg 2.-3. juni 07

Venter guldføl i juli 2007

Regulator Complete sælges ved Aalborg

www.hms4life.dk
trailerlæsning og problemløsning i nordjylland
0
0
Svar på denne tråd
 
 eller også kunne i
Forfatter: 
Dato:  13-03-2007 21:20

glo den anden vej folkens det må vel være jer som finder det spændende siden i bruger så meget tid og energi på at glo på dem som ammer for det lader det da til i gør sådan som i kan beskrive det stolpe op og stolpe ned...

Overvej den!!



Mor til verdens smukkeste barn Joseph Alexander.

Belmont min nye soulmate!!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Cille ..
Forfatter: 
Dato:  13-03-2007 21:21

og hvis du havde læst hele tråden ville du også kunne se at jeg flere steder, taler for at man skal have lov til at amme sit barn når det er nødvendigt og i mod nogen form for forbud



jeg er godt nok glad Forfatter: jannie (victor) (Præsentation) (Skriv besked) Dato: 13-03-07 17:52

for at mine veninder ikke er så snæversynet, når jeg har ammet, hvis baby er sulten jamen så er det lige nu og her. Og bryst er bare bedst for småbørn,


bleskift på bordene kan jeg godt forstå, det er lidt ulækkert men at amme i guder da ...



Jannie

jeg vil vove og påstå Forfatter: jannie (victor) (Præsentation) (Skriv besked) Dato: 13-03-07 18:47

at ammende mødre ofte viser mindre hud, end en piger i meget nedringet og meget kort bluse, men det er der ikke forbuds skilte i mod



Jannie








jeg vil så sige jeg tror ikke du finder en eneste debat her på HN som der er stor tilslutning til, uden nogen form for ironi eller sarkasme



Jannie



0
0
Svar på denne tråd
 
 Jane - se, det var en idé:)
Forfatter: 
Dato:  13-03-2007 21:22

Konstruktivt kan vi li´


Så vil jeg gerne låne sådan en skærm når jens med frit udsyn til "håndværkerrevnen" sætter sig til at spise ved bordet foran mig



Christel
(Nu, mor til to vidunderlige unger..:)
Brugt barnevogn søges - skriv besked




0
0
Svar på denne tråd
 
 bummelum
Forfatter: 
Dato:  13-03-2007 21:26

Jannie


LOL ja jeg tror alle minus en forstod beskeden, og at den var Meget ironisk


Ja sarkasme og ironi er da en uundværlig ting, også selvom nogle moderatore siger jeg ikke må bruge det





Hundelufter søgeshttp://www.dyrenettet.dk6201


Låner søgeswww.heste-nettet.dk/markedspladsen/ hest/vis/45785/


WWW.GRAESKEHUNDE.DK

EPC 27-28-29


Se bla.Pony Party"søde"pb:
www.123hjemmeside.dk/Windstrup-_

Dolly

0
0
Svar på denne tråd
 
 Dolly din bisse
Forfatter: 
Dato:  13-03-2007 21:28

er du nu i moderators søgelys igen LOL hehe

hvaaa den der tur til hjallerup er du snart klar LOL




Mor til verdens smukkeste barn Joseph Alexander.

Belmont min nye soulmate!!

0
0
Svar på denne tråd
 
 ejjj Windstrup
Forfatter: 
Dato:  13-03-2007 21:43

har du fået forbud imod ironi...


se det ville jeg ikke kunne, jeg skal helst være så ironisk og sarkastisk som muligt .. så folk fatter det


Jannie

0
0
Svar på denne tråd
 
 Babyer og hvad der hører til
Forfatter: 
Dato:  13-03-2007 21:49

Troe hellere ikke der er nogen der har noget i mod Babyer rundt omkring når bare der bliver taget hensyn til at, ikke alle synes det er rart med udsigt til både Babs og Nutte på gang under amning. At man ikke skifter ble midt i maden m.m.


Jeg har ikke noget i mod Babyer der bliver ammet eller at de skal have skiftet ble, men jeg har noget i mod at have frit udsyn til det under maden.


Mon ikke der er plads til os alle hvis vi husker, at tage hensyn til hinanden.




Mvh Karina


Nu med hafferhesten Aico

0
0
Svar på denne tråd
 
 jo præcis Karina
Forfatter: 
Dato:  13-03-2007 22:21
vi er sgu nød til at indrette os efter hinanden ALLE sammen...


Mor til verdens smukkeste barn Joseph Alexander.

Belmont min nye soulmate!!

0
0
Svar på denne tråd
 
 bummelum lum lum
Forfatter: 
Dato:  13-03-2007 22:36

Tanja


Ja ja jeg får altid rodet mig ud i noget nyt, hvis det ikke er Låsby den (censur) så er jeg på jagt efter uskyldige små ænder jeg kan terrorisere Be afraid, Be very afraid


Jeg er stadig frisk på en ny omgang Låsby bare kom anton.



Jannie


*host* ingen kommentare må jeg vist nøjes med at sige, skulle jo nødig rage uklar med flere men jo jeg har fået besked på ikke at bruge sarkasme, hvordan det skal gå det kan jeg ikke helt hitte ud af




Hundelufter søgeshttp://www.dyrenettet.dk6201


Låner søgeswww.heste-nettet.dk/markedspladsen/ hest/vis/45785/


WWW.GRAESKEHUNDE.DK

EPC 27-28-29


Se bla.Pony Party"søde"pb:
www.123hjemmeside.dk/Windstrup-_

Dolly

0
0
Svar på denne tråd
 
 Gider ikke læse ..
Forfatter: 
Dato:  13-03-2007 23:33

.. alle indlæggene til dette her emne, men da jeg så overskriften tænkte jeg straks på Geo fra EkstraBladet ..

Han beskriver mit syndspunkt ..


Link: ekstrabladet.dk/forbrug/ forbrug_nyheder/article201155.ece


Og se video'en, temmeligt underholdende ..


- Martin

0
0
Svar på denne tråd
 
 bummelum
Forfatter: 
Dato:  13-03-2007 23:53

Madman


Ham Geo er bare spas, jeg morede mig ihvertfald den dag han gav visit i Palads ekstrabladet.dk/forbrug/ article212589.ece




Hundelufter søgeshttp://www.dyrenettet.dk6201


Låner søgeswww.heste-nettet.dk/markedspladsen/ hest/vis/45785/


WWW.GRAESKEHUNDE.DK

EPC 27-28-29


Se bla.Pony Party"søde"pb:
www.123hjemmeside.dk/Windstrup-_

Dolly

0
0
Svar på denne tråd
 
 kan godt være nogen er stødte over
Forfatter: 
Dato:  14-03-2007 00:00

vi mødre ammer, men noget jeg syntes der er trælst at se på er når mænd stiller sig op, midt i ingenting og hiver sjoverten frem og tisser, helt seriøst stil dig dog bag noget,hvis du ikke kan vente mere. Hvorfor skal jeg se på den når jeg kommer kørende?? men jeg ser ingen skilte af tissetrolde med en streg over i vejkanten det syntes jeg var mere relevant end amning forbudt i cafe´rne.


jeg kender nu ikke mange der hiver hele pattøjet frem når de skal amme, de fleste jeg kender har lige vendt siden eller ryggen til og fodret afkommet, jeg selv brugte en stofble så folk ikke skulle se på mine mælkedunke, så jeg viste mindre hud end mange unge piger med lav udskæring og kort bluse, Skulle vi ikke også have forbud i mod små fede piger i korte bluser for det er da heller ikke kønt at se på når man spiser ??


DET SIDSTE VAR IRONISK .. så bliver det ikke misforstået



Jannie

0
0
Svar på denne tråd
 
 bummelum
Forfatter: 
Dato:  14-03-2007 00:04

Jannie jeg tror du skal markere det med fed skrift, i den største udgave, måske også understreget Bare for at være på den sikre side





Hundelufter søgeshttp://www.dyrenettet.dk6201


Låner søgeswww.heste-nettet.dk/markedspladsen/ hest/vis/45785/


WWW.GRAESKEHUNDE.DK

EPC 27-28-29


Se bla.Pony Party"søde"pb:
www.123hjemmeside.dk/Windstrup-_

Dolly

0
0
Svar på denne tråd
 
 Windstrup
Forfatter: 
Dato:  14-03-2007 00:06

ja det kan der godt være noget om jeg ville jo nødig støde nogen ...




Jannie

0
0
Svar på denne tråd
 
 Mener du virkelig kun ...
Forfatter: 
Dato:  14-03-2007 00:08

... de små fede piger ... hvad med de store???

Jeg synes du diskriminerer

Mvh. Lisbeth


SVEND 4 EVER !!!
Schwarzwälderkirschtorte for en bedre verden !!


Mange mennesker skylder deres medgang i livet det råd, de andre ikke tog imod.

0
0
Svar på denne tråd
 
 bummelum
Forfatter: 
Dato:  14-03-2007 00:09

Nemmerly





Hundelufter søgeshttp://www.dyrenettet.dk6201


Låner søgeswww.heste-nettet.dk/markedspladsen/ hest/vis/45785/


WWW.GRAESKEHUNDE.DK

EPC 27-28-29


Se bla.Pony Party"søde"pb:
www.123hjemmeside.dk/Windstrup-_

Dolly

0
0
Svar på denne tråd
 
 tis...
Forfatter: 
Dato:  14-03-2007 00:11

det var bestem ikke meningen ... er ikke ude på at diskriminerer nogen...



ok så alle der ikke ser ud, som andre vil have dem til, skal der være forbud i mod...


lidt kryptisk, men nu tror jeg at jeg er dækket ind



Jannie

0
0
Svar på denne tråd
 
 bummelum
Forfatter: 
Dato:  14-03-2007 00:16

Hmm den burde jo være fejlfri Jannie, måske du skal låne Agent007's signatur


"

§ 1. Jeg har altid ret!

§ 2. Hvis det umulige sker, at jeg tar fejl, træder § 1 i kraft!"





Hundelufter søgeshttp://www.dyrenettet.dk6201


Låner søgeswww.heste-nettet.dk/markedspladsen/ hest/vis/45785/


WWW.GRAESKEHUNDE.DK

EPC 27-28-29


Se bla.Pony Party"søde"pb:
www.123hjemmeside.dk/Windstrup-_

Dolly

0
0
Svar på denne tråd
 
 LOL jannie altså
Forfatter: 
Dato:  14-03-2007 00:26

ja jeg gir dig ret jeg har nu heller ikke været udsat for at se ammende mødre hive "arlafoods" frem når de skulle amme så jeg ved ikke hvor alle disse stødte mennesker går på cafe henne?


Jeg kan kun sige at folk skulle tænke over at os mødre med el uden ammende yver er med til at få racen "mennesket" til at bestå så inden i "stødte" banner os fra det ene med et andet skulle i måske overveje hvor i ville være hvis det ikke var for jeres ammende mødre??




Mor til verdens smukkeste barn Joseph Alexander.

Belmont min nye soulmate!!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Går med skyklapper
Forfatter: 
Dato:  14-03-2007 06:49

Jeg har nu heller ikke bemærket frie patter andet end ved stranden... der er man til gengæld dem påtvunget i alle aldre og alle former... men det generer mig nu heller ikke.



Det er da godt DK ikke er en negerstamme i afrika... hvor det hele hænger frit hele tiden.


Jeg kan ikke hidse mig op over det... ser jeg noget jeg ikke vil se, kigger jeg den anden vej. Det eneste der kan pisse mig noget så grusomt af er mænd der pisser alle vejne... det er dybt uhygiejnisk... Du kan aldrig vide om du træder i en pyt mandepis eller hvor han har rørt efterfølgende med de hænder...


Godt man har en kæreste der ved hvad et toilet er...


Hmmm... jeg ville der godt nok være noget ked af at skulle amme på toiletter rundt omkring fremover, fordi folk ikke kan klare at se et barn spise... Nej det er da uhygiejnisk og ulækkert om noget... irw.







Kærlig hilsen Ann-Rikka :-)


Termin d. 28/6-2007. Skal giftes d. 29. september 2007.

Mor til englebarnet Tika 18/03-2006, R.I.P.

Hestene Chico Dot DK og Lamells Sweet Jossie

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ligeglad
Forfatter: 
Dato:  14-03-2007 07:31
Jeg har ikke noget problem med at kvinder ammer deres børn i offentligt rum, uanset hvor det er. Da jeg normalt ikke kigger på andre kvinders bryster, genere det mig altså ikke.
0
0
Svar på denne tråd
 
 HALLOOO
Forfatter: 
Dato:  14-03-2007 09:14

Når jeg går på cafe eller restaurant, så er det for at slappe af og blive vartet op og nyde samtalen med den eller de personer, som jeg er sammen med.


Jeg gider ikke se på ammebryster og babygylp eller høre på skrigende unger. Hvis restauranten eller cafeen ikke beder folk om at være diskrete med deres medbragte afkom, så forlader jeg stedet med det samme!


Så er det jo op til restauratøren om han vil have mig og mine venner til kunde eller mødregruppen ovre ved siden af. Restauratøren har jo også en forretning, så han bliver ofte nødt til at vælge den målgruppe, hvor hans fortjeneste er - sådan er forretning - sådan er livet - LÆR AT LEV MED DET!


Men hvis der virkelig er så mange ammende kvinder, som ikke føler de har et sted, hvor de kan drikke deres cafe latte, så er der her en rigtig god potentiel forretning: Cafe for mor + børn - akkurat som babybio.


Hvor svært kan det være?


0
0
Svar på denne tråd
 
 brystbørn
Forfatter: 
Dato:  14-03-2007 09:45

jeg gider ikke være på en resturant, cafe/bar eller andre offenlige steder. og se på ammende møder, jeg bliver foraget/støt.


ps Jeg er selv mor til 2


:O)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hold da op
Forfatter: 
Dato:  14-03-2007 10:15

Jeg føler mig ikke stødt over at en kvinde ammer sit lille barn.


jeg ammer selv, men bryder mig ikke om at amme et sted emd mange mennesker, kun hvis jeg kan gemme mig lidt væk. Bleskift foregår kun på toilettet.


synes da heller ikke man skal svinge patten frem over køledisken i Netto, hvis den lille er sulten. Her synes jeg bilen er et bedre alternativ.


Men problemet er da åbentbart kun i KBH eller hvad? For det er da ikke lige et problem jeg har lagt mærke til.


Men summasumarum cafeer er ikke tilladt for tykke, svedlugtende, kyssende, beskidte (inkl dem der var i bad igår), handicappede, store børn, små børn, ammende mødre osv.


Helt ærligt er det ikke lidt lagt ude?


Vil da helt klart hellere se på en ammende mor, emd en fed og ulækker mand/kvinde der er gået i krig med 10 burgere.


Men helt ærligt så kan jeg jo bare kigge den anden vej. Der er jo heller ingen, der tvinger jer til at se på de ting der frastøder jer.


Og ang. omsætningen så har det vel intet at gøre med amningen? Normalt tager en amning 10-15 min. Ihvertfald herhjemme og så holder det i 2-3 timer. Problemet er vel snarer at de bruger stederne til opholdsteder ligesom så mange unge gør.


Kan så regne ud at jer der synes det er ulækkert, at folk ammer aldrig selv skal amme? for når ens baby græder hjerteskærende af sult, ja så kan man altså ikke vente en halv time på at få mad.




Søger rytter til min hest "Gratis"

www.heste-nettet.dk/ma...s/51996/2/


0
0
Svar på denne tråd
 
 Syntes...
Forfatter: 
Dato:  14-03-2007 10:25

Det er fint at nogle café ejere syntes at mødre med "dutterne" ude kan blive for meget.

Jeg syntes også det kan virke i overkanten og lidt hippie agtigt, at sidde og made unge mellem folk der prøver at nyde et stykke mad. Så helt fint med mig at de må gå et andet sted hen, der er jo heldigvis mange steder at vælge imellem, også hvor man må amme.

Hørte sågar om en café der var blevet trætte af at skulle varme flasker for mødre der havde børn med... aaah der mener jeg også mødrene strammer den, det er jo ikke nogen ammestue vel!!

0
0
Svar på denne tråd
 
 De havde fat i noget af det
Forfatter: 
Dato:  14-03-2007 10:29

Rigtige i gl. dage, hvor de havde en amme instaleret i huset ;-)


Jeg stødes jeg forarges ikke ikke, jeg vælger jo selv hvad jeg vil kikke på, der er mange andre ting jeg heller ikke kikker på.


Og jeg kan jo bare undlade mine linser så kan jeg kun se den jeg nyder frokosten eller kaffen af en art med.


Og nu er det jo fåtal af mødre der parkere hjerne og fornuften (tror jeg, måske lidt flere end et fåtal) indtil barnet bliver konfirmeret...




http://www.heste-sport.com/ NYT HESTEMAGASIN, kik forbi...

Riders Cup 2.-6. maj i Tybjerglille, Sjælland

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg har sq
Forfatter: 
Dato:  14-03-2007 10:40

aldrig i mit liv set ammende mødre, der har interesse i at vise deres bryster frem (måske er det de flotte store bryster som "nogle" er misundelige over?).


Jeg ser tilgengæld ufatteligt mange nedringede chicks og både piger og drenge, der ynder at fremvise revnen i et par lavtaljede bukser


Jeg kunne nævne utallige grupper af mennesker, jeg gerne var fri for at kigge på mens jeg spiser (jeps, jeg er sart og bryder mig ikke om folk med dårlige manerer) - men så kan jeg jo kigge den anden vej


Jeg har mange års erfaring fra restaurationslivet og kan med sikkerhed sige at de "dårligste" kunder rent omsætningsmæssigt er de helt unge mennesker - så UD med dem


Kort sagt... vi skal være her alle sammen - tag hensyn - uanset hvor du vælger at indtage din mad eller drikke - og i det hele taget


Venlig hilsen

Anne

0
0
Svar på denne tråd
 
 adder badder
Forfatter: 
Dato:  14-03-2007 10:48

sommeren 2005 havde jeg to hopper som fik føl, jeg havde selv kørt dem til hingst, så jeg var vel selv uden om det. MEN, jeg blev klogere, Føllene rejste sig op kort efter at være kommet til verden, VED I HVAD DE GJORDE,de drak mælk fra deres mor, det var det mest frastødende og ulækre jeg nogensinde har set. Behøver jeg at fortælle at der ikke er blevet født flere føl her på ejendommen siden.

Det værste var at deres fold kunne ses fra vejen, så jeg turde næsten ikke lukke dem ud, af bare frygt for at nogle kørte forbi imens de var ved at spise en Mars bar, tænk hvad de kunne blive udsat for midt i maden.

tanja

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ti hi. Tanja I
Forfatter: 
Dato:  14-03-2007 12:19

Hm jeg er mor til 3 stk af de små uappetitlige væsner, og jeg ammer når der er brug for det.


Jeg kan godt finde ud af at være diskret, for jeg har faktisk min blufærdighed i behold.


Faktisk føler jeg mig krænket når smilende vildt fremmede mennesker kommer hen for at se og røre ved mit lille barn imens hun spiser...


En lille tanke har strejfet mig, mon ikke det er et udpræget københavner problem... det der med at man ikke kan klare en ammende mor ?


Med fare for at blive lynchet af div. sjællændere som føler sig stødt...


Med venlig hilsen Gitte





Så kom lille Louise til verden. Tirsdag d. 23.jan.2007 kl. 13.43.

4090 gr. og 55 cm lang.


0
0
Svar på denne tråd
 
 klamme amme
Forfatter: 
Dato:  14-03-2007 12:34

(måske er det de flotte store bryster som "nogle" er misundelige over?).


ja hvem er ikke misundelig over sådan et par forsuttede pizzaer der inden længe er flade som en sok...






SVEND 4 EVER!!!!!

www.heste-nettet.dk/fo...7/1279937/






Itchy and Scratchy


0
0
Svar på denne tråd
 
 jamen...
Forfatter: 
Dato:  14-03-2007 12:35

...lad os da FOR GUDS SKYLD forbyde amning! Det er alligevel opreklameret! Og så kan vi også forbyde kager og søde sager til dem, der vejer mere end 10 kg for meget, rygning, overdrevent brug af parfume, at vise mere end 30% af sin krop, når man færes offentligt (nå, er røg moden, hva' piger?!), at pille næse - og endnu værre pille næse og tørre buggeren af under bordet! (BIG YAIKS!) mobiltelefoner alle offentligt tilgængelige steder - især biografer, restauranter og caféer, samt busser og tog. Løse hunde - uanset hvor man er og hvor super-duper-velopdragen dn er. Og nu vi er ved det, så lad os forbyde dårlige klipninger, lange negle, rød læbestift og umoderne briller!

Altsammen er det noget, der kan forstyrre gadebilledet, så VÆK med det! :P


jeg synes det er rigtig fint, at nogle caféer forbyder amning. Der findes også restauranter, hvor der er forbud for børn under 12 år. og steder, hvor det er påbudt at have hunden i snor. Selvom vi har noget vi elsker og der er nogle ting, vi hver især finder rigtigt og naturligt, så er det ikke sikkert at alle har samme mening. Og det er fint. Sådan skal det være! Men jeg bliver fanden raskme noget så grusomt irriteret over at selvretfærdige hejrer sidder og kalder amning for "klamt" og bruger meget grimme ord og udtryk om det at give bryst. det er FINT at man har den holdning, men at bruge udtryk som "jeg GIDER ikke glo på Arla hængende ud af blusen" og " klamme amme - det er da på tide det bliver forbudt...jeg gidder ikke se på det...det er frastødende...ja det er det.." og "slattenp*tter" og hvad ved jeg, der bliver slynget ud. Det er lige præcis sådan nogle udtalelser, der kunne provokere mig nok til at begynde at amme offentligt uden at vise nogen form for diskretion! For så kan folk fandme oparbejde nok pli til at glo den anden vej! 8-)


Det er fint at have en holdning, men bombastiske udtalelser har ofte modsat effekt - grundviden indenfor diplomati og kommunikation! :P

Men det er selvfølgelig ikke nær så interessant og man får langt mindre opmærksomhed hvis man opfører sig ordentligt. Og det gælder vel også når man ammer...!


Camilla - umådelig diskret! :D


Festsange forfattes. 250,- pr sang. Fuld tilfredshed eller pengene tilbage. Ring/skriv for mere info. :-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 det er
Forfatter: 
Dato:  14-03-2007 12:37

så dejligt at se en mor amme sit barn; varmt og trygt.

men jeg synes samtidig at det er ret privat, og er man på restaurant og skal amme sit barn, bør man sætte sig et andet sted og gøre det. nogle gange er man heldig, og der er en sofa eller et par stole i garderoben.


eller ta en flaske med.


Maiken

Nu med Savannah ....

0
0
Svar på denne tråd
 
 Gitte måske
Forfatter: 
Dato:  14-03-2007 12:38

Gitte, måske har du ret i at det er et Københavner-problem eller et storbys-problem. For jeg undrer mig til stadighed over hvor de forargede mennesker går i byen? Jeg kan ikke få øje på bare bryster ret mange steder end i Kolding Storcenters ammerum.


De gange jeg har taget Luker med i byen, har jeg kun mødt smilende og venlige mennesker, også selvom han har fået flaske på et spisested.



Mvh Tina, desværre uden Turpin

Til Dick Turpin:
"When a loved one becomes a memory,
memory becomes a treasure."
0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg har selv
Forfatter: 
Dato:  14-03-2007 14:15
2 små børn, og hvor synes jeg det er hyggeligt og høre på de kluk-kluk-kluk lyde når jeg hører babyer blive ammet. Jeg har aldrig oplevet en grund til at blive forarget over nogle der ammede eller for den sags skyld set nogle skifte ble i offentlige rum. Til gengæld har jeg følt mig lidt generet over mænd og unge piger der absolut skal prøve og følge med uanset hvor diskret man har været når man har ammet. Det er absolut ikke at være diskret fra deres side. Til gengæld flasher de gerne deres røvballer og store maver til højre og venstre. Må moderen så ikke gå med resten af familien ud og spise hvis hun ammer...?? 2 voksne + 2 børn smider altså rimelig mange penge på en restaurant. Mere end 2 voksne mennesker der kan nøjes med kærlighed og kildevand. En mor der ammer kræver rimelig meget foder. Det støder så mig lidt at der åbenbart er en tendens til at når man ikke selv har født eller ammet kan man godt kalde os der har, sådan nogle med hængepatter og andre pæne ting. Heldigvis kan jeg da se på jeres profiler at selv om I ikke har fået børn endnu, hænger I da ikke i bremsen m.h.t. kroppens forfald...Man kan åbenbart godt få røve som ladeporte og hængebryster uden og have født og ammet...Så det er sgu' da dejlig befriende...
0
0
Svar på denne tråd
 
 For forbudet.
Forfatter: 
Dato:  14-03-2007 14:21
Jeg er for forbudet. Jeg syntes ikke det er særlig lækkert at se en mor smide barnet til patten når man er i byen.

** Trine **


Ejer af: Nydam's Mr. Milan

Ejet af: Frosti - hustyranen...


0
0
Svar på denne tråd
 
 trine...
Forfatter: 
Dato:  14-03-2007 14:29

..forhåbentlig er du så ikke én af dem, der går rundt og viser r*v og maveflæsk mens du snakker i mobiltelefon og ryger? ;-D


Camilla




Festsange forfattes. 250,- pr sang. Fuld tilfredshed eller pengene tilbage. Ring/skriv for mere info. :-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 klamme amme
Forfatter: 
Dato:  14-03-2007 14:35

er der nogen der vil se hvor stor min røv er??


Her lader både jeg og Zamngah vores kroppe gå forfald...hun har mange gange ammes hendes bibber mens jeg har været der,men hun har været diskret,jeg mindes ikke at have set hendes bryster...





SVEND 4 EVER!!!!!

www.heste-nettet.dk/fo...7/1279937/






Itchy and Scratchy


0
0
Svar på denne tråd
 
 Jamen Pedersen dem
Forfatter: 
Dato:  14-03-2007 14:47

Må du ikke "angribe".


Næ nej de har lov til at se ud som de gør, der ligger nok noget bag fx. et forbrug af div. læge ordineret midicin, det plejer at være den undskyldning de smider ud i et svar.


Eller de har en eller anden undskyldning for at være i hastigt forfald...


Det har aldrig noget at gøre med at de er dovne eller spiser mere end de forbrænder, aldrig...


Sjovt som det er tilladt at kalde en barm for alt muligt, men en person der er overvægtig må ikke kaldes for fed




http://www.heste-sport.com/ NYT HESTEMAGASIN, kik forbi...

Riders Cup 2.-6. maj i Tybjerglille, Sjælland

0
0
Svar på denne tråd
 
 tjah...
Forfatter: 
Dato:  14-03-2007 15:25

Nu er det jo ikke alle, der ender med flade sokker...


diskret amning og bleskift på toiletterne... Hvem i al videste verden har ret til at klage? Find dog et andet sted at være, hvis I har et problem.. I kan jo lige så godt gå, som de ammende mødre kan...




Hjælp mig med at finde Wonderboy! Rødbroget Tinker af den lette type.



Høflighed er IKKE et tegn på svaghed!



0
0
Svar på denne tråd
 
 smukke-ped
Forfatter: 
Dato:  14-03-2007 15:37

kan hilse at sige den korte periode jeg bar rundt på mælk i a junger var de alt andet en et par forstuttede pizzaer men store flotte runde struttende bryster..

men min mælk forsvandt desværre kort tid efter han kom ærgeligt for de har aldrig været flottere...



Mor til verdens smukkeste barn Joseph Alexander.

Belmont min nye soulmate!!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg fatter det ikke
Forfatter: 
Dato:  14-03-2007 15:39
Jeg må indrømme at jeg ikke fatter hvorfor mennesker er så SARTE... Og sippede...

Et bryst er bare et stykke fedt dækket af hud.
Hvorfor er det lige man ikke kan "tåle" at se det?

Og hvorfor er det lige at de fleste kan tåle at se det, hvis det har den ifølge moden netop nu dikterede perfekte størrelse og facon, og sidder på en slank smuk pige på et reklamebillede???

Mens man får kvalme af det hvis det sidder på en kvinde der tillader sig at bruge indretningen som den er tiltænkt, nemlig til at fodre sit barn med.

Hvorfor kan vi uden at blinke se dyr der slæber rundt på MEGET store yvere, og lader deres afkom patte? Mens mennesket skal gemmes væk når det samme sker?

Hvorfor kan vi se på dokumentar udsendelser fra Afrika, hvor indfødte drøner rundt med patter der hænger nede i hoftehøjde - og gerne med et barn i hver
Men en moder der diskret løfter blusen og lader den lille komme til hun er ikke velset...

Det er bare hud!!! Der er mere hud synligt på en mand/kvinde i almindelig tshirt og shorts om sommeren... men huden på arme og ben kan åbenbart ikke støde nogen...
Hvad med huden på hals og kinder??

Fatter det ikke!!!





Mvh

-Helle


Hjælp os med at finde Blackies far Samson fra Thyregod/Brande området! Se efterlysningen her!


** der findes 10 slags mennesker - dem der forstår binært og dem der ikke gør **

0
0
Svar på denne tråd
 
 jeg fatter det heller ikke
Forfatter: 
Dato:  14-03-2007 16:14

men tror at nogle mennesker bare vil have et eller andet at blive forarget over... og det er så lige blevet det ammende bryst.


og at gå så meget op i hvad andre mennesker gør eller ikke gør, det fatter jeg nu heller ikke, vil man amme, ja så ammer man, vil man ikke, så gør man ikke.. det burde ikke være op til andre mennesker.


og aldrig om jeg ville sætte mig på et offentlig toilet for at amme, kan knap sætte mig der for at tisse.. ADR.


Mette


Billeder af mine børn.

Et barn er en engel, hvis vinger krymper i takt med at benene vokser.

0
0
Svar på denne tråd
 
 de mødre med amme børn
Forfatter: 
Dato:  14-03-2007 16:58

kunne også bare lade være med at amme deres børn når de er sultne, fordi jeg er sikker på at cafe ejerene hellere vil have små unger, der skriger af hele deres lungeres kraft af sult, end en flok mødre der ammer ...


men det er jo deres valg


Personligt vil de irritere mig mere.


Og jeg finder det da lige så frastødene de unger piger og drenge der ikke kan klæde dem ordenligt på, men som sagt før dem er der ingen forbuds skilte imod , eller unge mennesker der syntes hele verden skal se på deres kærlighed til hinanden..



jannie som er glad for hende og hendes flade brugte arla yver ikke bor i KBH ( fordi mødre kan jo ikke have et pænt pattøj)

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  14-03-2007 17:22

Ok nu blander jeg mig :D


la os da lave en pizza-pat-hn klub

man må kun være med hvis ens arla-pizza-patter ligner sokker, efter mindst eet stk skrigende skidende. mælkespisende møgunge har hængt i det i mindst 6 md!!!



hvorfor lige pizza?? altså kan da slet ikke se sammenligningen med pizza og patter??








meget velholdt kieffer marzog at dressursadel 17" medium bom sælges.. 7500.- eller bud billeder på præs.
0
0
Svar på denne tråd
 
 ghbfxgbhfxg
Forfatter: 
Dato:  14-03-2007 17:31

kan man også være med hvis de ligner ørerne på en cocker spaniel

men er lige nu gravid med nummer 3...så str. skal nydes mens den er der...


*neisti fra munkhøj og mána fra ringeby*

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jamen ørerne på en ...
Forfatter: 
Dato:  14-03-2007 17:34

... cocker spaniel er da pænt langpelset

Mvh. Lisbeth


SVEND 4 EVER !!!
Schwarzwälderkirschtorte for en bedre verden !!


Mange mennesker skylder deres medgang i livet det råd, de andre ikke tog imod.

0
0
Svar på denne tråd
 
 altså min veninde sagde
Forfatter: 
Dato:  14-03-2007 17:42

hendes mindene om en sok med en femmer i, og når hun skulle i badedragt, skulle de rulles op på curler så de ikke hang neden ud...





:D



Jannie

0
0
Svar på denne tråd
 
 ikke behåret
Forfatter: 
Dato:  14-03-2007 17:46
ja ok...hva så med en ruhåret hønsehund

*neisti fra munkhøj og mána fra ringeby*

0
0
Svar på denne tråd
 
 cftyhbresgtawvesd
Forfatter: 
Dato:  14-03-2007 18:28

- Skal vi ikke bare generelt forbyde børn i det offentlige rum?


Når de er helt små smasker de på babser, som deres mødre lader svinge rundt til tilfældig beskuelse - alle ved jo, at alle mødre mister deres blufærdighed - faktisk bruger de ungen til at få udfriet enhver kvindes exhibitionistiske drøm om, at vise herlighederne frem i al deres pragt...


Når ungerne er lidt større og kan spise selv, har de ikke helt motoriken med sig, og har oftest mad i hele hovedet og fedter glas, dug, gulv, stol og måske gæsterne ved nabobordet - og dét er da ihvert'fald ulækkert!


Når de bliver lidt større igen, har de ikke tålmodighed til at sidde ved bordet... de begynder at spæne rundt mellem stolene, plager forældrene, tuder uhæmmet...


Når de når teenage-årene, ser de herrens ud og sidder med et blik der med stor tydelighed viser, hvor rø.vsyge forældrene og de øvrige restaurantgæster er, de gaber ukontrolleret, bander højt nok til at alle kan høre hvad de tør sige og flyder halvvejs nede på stolen, mens de piller i deres sprængfarlige bumser...


Helt ærligt, hvad SKAL børn på restauranter???


- Hvem sagde i øvrigt Forbuds-Sverige?!


Gitte C
Salg, udlejning & reparation af hestetrailere
Breyer Modelheste o.a. hestelegetøj
0
0
Svar på denne tråd
 
 klamme amme
Forfatter: 
Dato:  14-03-2007 19:13

selvfølgelig er det ikke alle vryster der kommer til at ligne et trafik uheld,efter endt amning...


og det er ikke alle ammende der viser deres yver når ungen skal patte...al respekt til dem der er diskrete og måske ikke har lyst til at alle andre skal de deres junger...


men jeg kan altser ikke lade være med at væmmes ...og det må i da undskylde,det er sørme ikke for at genere nogen,men sådan har jeg det...






SVEND 4 EVER!!!!!

www.heste-nettet.dk/fo...7/1279937/






Itchy and Scratchy


0
0
Svar på denne tråd
 
 ER angreb nu det bedste forsvar?
Forfatter: 
Dato:  14-03-2007 19:24

Det lader til at være opfattelsen når man prøver at debattere.


For efterspørger man HENSYN hos rygerne kommer der et børnefornærmet svar om rygerhetz og om at de nok allesammen burde spærres inde og hvor er de dog et stakkels forfulgt folkefærd - og i øvrigt er parfume og kropslugt meget værre.


Og det man bad om var blot lidt hensyn - og måske respekt for "rygning forbudt" skilte.


Læser rygerne en debat om væmelig kropslugt vil de finde ud af at det er synes jeg OGSÅ er væmmeligt - men det er ikke det en rygerdebat handler om.


Og mødre gør altså præcis det samme. Hvis man efterspørger lidt diskression og respekt for at andre ikke har lyst til at se på bare barme og bleskift i det offentlige rum, er man straks børnehader, sart og ønsker i øvrigt alle børn spærret inde til de bliver 18. Og det er for øvrigt MEGET værre med håndværkerrevner og ølmaver...


Alt hvad der efterspørges er lidt hensyn - og respekt for andres grænser.



HVIS i læser debatter om teenagere med det hele hængende udenfor, vil i opdage at f.eks. jeg OGSÅ synes at det er uappetitligt - ligesom jeg forholder mgi kritisk til uvaskede mennesker og til andre former for hensynsløshed og dårlige manerer!


Men det er ikke det der debatteres her!


Det denne tråd OPRINDELIGT handlede om er ikke at mødre er et forfulgt folkefærd eller at børn skal holdes skjult for omverdenen, men at nogen åbenbart oplever det ubehageligt at NOGEN mødre mister alle hæmninger og al forståelse for andres kvalmeniveau over l*rtebleer, babygylp og fritflagrende patter.


Hvis man selv er hensynsfuld behøver man altså ikke at gå i forsvarsposition og føle at alle er imod ens hellige moderskab, eller henvise til 10 andre ting der også er hensynsløse! Ligesom en hensynsfuld ryger ikke behøver føle sig forfulgt når jeg bander alle hensynsløse rygere langt væk.


Hvorfor ikke holde emnet og se på at det åbenbart KAN være et problem?


Generelt har jeg ingen ammemødre opdaget på cafeer - for jeg kommer ikke den slags steder (der ryges for meget). Til gengæld har jeg da oplevet at måtte hjem og vaske jakke, da en hensynsløs mor i S-toget valgte at lade sin baby gylpe ned ad nakken på MIG - eksplosivt (jeg sad bag ved hende med ryggen til)... Hun fandt det ikke nødvendigt at undskylde. Og bleer finder man da de sjoveste steder - f.eks. frit liggende på sæderne i toget (oplevet et par gange på flere år, så det er ikke daglig kost - men alligevel)


Hvis DU ikke kunne finde på at lægge l*rtebleer hvor andre skal sidde, og måske lige holder en stofble op foran hvis der er overhængende fare for gyplning i offentlighed, så behøver du ikke føle dig forfulgt - men DEM der gør det betragter jeg som nogle SVIN, og det er DEM jeg er ude med riven efter når jeg kritiserer NOGLE mødres opførsel i det offentlige rum...



Måske er jeg bare en sur halvgammel kælling - men alt hvad jeg egentlig håber på fra andre (mødre, børn, rygere, medtrafikanter osv) er da bare lidt pli og hensyn, og jeg prøver selv at udvise tilsvarende.


Er det så svært?


£isbeth & Baloo
Experience is not what happens to you;
it's what you do with what happens to you.
Aldous Huxley
0
0
Svar på denne tråd
 
 £isbeth & Baloo
Forfatter: 
Dato:  14-03-2007 19:46
Hvad med at prøve med en lidt mere positiv indstilling til tingene? Du har helt sikkert også engang været en baby, som har hængt i din mors bryster.

Jeg synes du virker meget fjensk overfor børnefamilier:
når de er ophøjet til MODER - mener at universet roterer om DEM og om deres lille PRINS/PRINSESSE, og at ALLE frydes ved at få lov til 100 % delagtiggørelse i PRINSEN/PRINSESSEN's rensningsritualer

Overstående har jeg godt nok aldrig oplevet? Måske jeg kommer de forkerte steder? Jeg kender da en del børnefamilier, men de er nu helt cool på det område. Selvfølgelig (og heldigvis da!!!), er de glade og stole over deres børn, og hvorfor må de ikke være det?

Du kører jo selv emnet ind på bleskifte, og det er jo amning tråden handler om

Jeg er absolut heller ikke en, som finder børn som noget af det mest vidunderlige.. Og er da ikke overbevist om, at det bare er noget jeg skal have ;-)
Men de er da en del af samfundet, og uden dem, hvor vil vi så være?



-HeidiZ :-)
***

You need to feel alive - to stay alive
0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg fornemmer bare ofte
Forfatter: 
Dato:  14-03-2007 19:47

når der komme der her diskutioner så skæres alle over en kam, og ja jeg går nok lidt i defense mode- ikke fordi jeg går på cafe overhovedet, har jeg ikke tid til, men det er mere pågrund at de ytringer der kom, som klam, og yver og ja alt det nedsættende der bliver sagt.


Jeg syntes da selvfølelig mine unger er skøønnne, men jeg pådutter ikke andre dem, ej heller skal de se hvor maden kommer ind eller ud henne, ja jeg har ammet offentlig men jeg har så sandelig prøvet på at være så diskret så mulig, jeg syntes da ikke det er fedt at sidde og flashe hele pattøjet, men når ungen er sulten ja så er det enten en pat frem eller en unge der skriger som en gal. Og det vil jeg gerne skåne folk for, og gider endeligt heller ikke selv høre på det.


jeg kan godt forså du er harm over folk der lader deres afkom gylpe på andre og lader ders @!#$ bleer ligger rundt omkring det er direkte ulækkert.


jeg vil da også helst at alle kan være her, og jeg har heller ikke helt forstået det med at hænge en gruppe ud, ( om det så er rygere, fede, tynde, børn, handicappet, gamle eller unge)


jeg syntes ikke rygning er specielt lækkert men jeg kunne ikke finde på at skrive " Adder jeg gider besemt ikke sidde på en cafe hvor der sidder rygere og pulser på deres ulækkre cigaretter med deres gule nikotin fingere og tænder og kvalmende tobaks ånde og hoste." de skal også have lov til at være her men som os ammene mødre så skal de også gerne vise lidt hensyn.




nå det var lidt rodet ...



Jannie



0
0
Svar på denne tråd
 
 Jamen Heidi ...
Forfatter: 
Dato:  14-03-2007 19:52

... hvor der kommer noget ind, kommer der også noget ud ... altså af den anden ende

Det med bortskaffelsen af det fra den anden ende, der ville jeg godt nok sige noget højt, hvis det skete ved nabobordet, mens jeg spiste

Mvh. Lisbeth


SVEND 4 EVER !!!
Schwarzwälderkirschtorte for en bedre verden !!


Mange mennesker skylder deres medgang i livet det råd, de andre ikke tog imod.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hallooo
Forfatter: 
Dato:  14-03-2007 20:15

Kan man være med i den der pat-klub selvom ens bryster ser ganske normale ud efter endt amning af 2 børn???


Altså, hvis de hverken er: forsuttede, pizzagtige, slatne, klude, 5´-ere eller andet??


Eller skal man så bare pisse af?


Ps. Mig og mine børn er altså heller ikke verdens centrum - men, NÅR jeg har mine børn med ude, ja, så har jeg oftest 100% fokus på DEM, for at sikre mig, at de ikke generer ANDRE omkring os



Christel
(Nu, mor til to vidunderlige unger..:)
Brugt barnevogn søges - skriv besked




0
0
Svar på denne tråd
 
 det syntes jeg
Forfatter: 
Dato:  14-03-2007 20:22
jeg syntes at mødre har ret til at amme
0
0
Svar på denne tråd
 
 Tjah..
Forfatter: 
Dato:  14-03-2007 20:35

Cruella, det vil jeg da håbe, for ellers må jeg da også hellere smutte..


Rygere.. jeg en af de skumle, forfulgte af slagsen.. Men men men vil da lige sige, al ære og respekt til de mennekser, der ikke har lyst til at blive passive rygere.. Så jeg er nok bare mærkelig, da jeg finder det okay, at jeg skal gå ud og at der er steder jeg ikke må ryge..


Jeg mener, det er jo ikke min opgave, at bestemme, hvad andre må, ligesom det ikke er deres opgave at bestemme, hvad jeg må..


Og den kan så overføres til amning...Man har jo altid valget, man kan bare gå.




Hjælp mig med at finde Wonderboy! Rødbroget Tinker af den lette type.



Høflighed er IKKE et tegn på svaghed!



0
0
Svar på denne tråd
 
 Lisbeth Sejberg
Forfatter: 
Dato:  14-03-2007 20:41
Selvfølgelig skal der også noget ud :-) Og var der en mor/far som skiftede ble på bordet, så ville jeg dælme blive tosset

Det er da også ok, at der er caféer som ikke har mulighed for at have småbørn pga. de ikke har mulighed for puslebord o.l. Ligesom det jo heller ikke er alle steder, som er lige brugervenligt for handicappede.



-HeidiZ :-)
***

You need to feel alive - to stay alive
0
0
Svar på denne tråd
 
 snæversynethed
Forfatter: 
Dato:  14-03-2007 20:48

er hvad det er!

Hvis jeg ikke måtte amme sofie på offentlige steder(dengang jeg ammede) så havde jeg virkeligt et problem. Mine bryster ville bliver overfyldte og spændte, át det ville være lige før, at jeg kunne skyde nabokonen ned, når jeg løftede armen for at kalde på tjeneren!


Jeg har som sagt ammet offentligt, men altid yderst diskret, fortrak til krog hvis jeg kunne og brugte en stofble til at skjule evt. bar hud så godt som jeg nu kunne.

Har aldrig skíftet ble andre steder end på toiletet hvor den slags høre hjemme. Og kunne aldrig finde på det.


Hvad med jer som ikke bryder jer om amning på cafeerne, har i ALDRIG slået en lille prut eller en diskret bøvs, for sådan nogle mennesker vil jeg ikke være i lokale med!


I øvrigt er der jo ikke noget i vejen for at man på cafeerne pænt beder sine gæster om forlade stedet eller bestille noget mere, hvis man synes de er der for længe. Jeg har da set flere eksempler på fjantergåser med 1 liter som kan tage en hel dag, UDEN børn.



Hilsen Rikke Buus Pedersen

r.i.p Fru Lotte Jensen d. 4. feb. 2007 (hils amadeus)



0
0
Svar på denne tråd
 
 HeidiZ..
Forfatter: 
Dato:  14-03-2007 21:38

.. jeg er ikke det mindste fjendsk over for børnefamilier.


Jeg er fjendsk overfor manglende hensyn - og nok også overfor det der med at se sig selv og sine børn som universets centrum.


Børn er da søde nok og der skal nogen flere af dem til for at få samfundet til at køre på en ordentlig måde også i fremtiden :-) Og jeg har såmænd heller ikke holdningen at de skal ses og ikke høres - faktisk har jeg ikke noget imod børn! Men desværre er der en del mødre der går over gevind - på den belastende måde - og glemmer at der ER andre mennesker i verden end dem der tilbeder netop deres barn!


DE er træls at opleve!


Jeps - det er amning tråden handler om, og amning - også i offentlighed - er en fin ting, så længe det kan foregå med en vis diskression OG så længe moderen har en vis kontrol over den gylpning der ofte følger lige efter amningen (og det bleskift der følger kort efter - what comes in, must come out)


£isbeth & Baloo
Experience is not what happens to you;
it's what you do with what happens to you.
Aldous Huxley
0
0
Svar på denne tråd
 
 Nej tak
Forfatter: 
Dato:  14-03-2007 21:58

Nej tak!


Gider heller ikke at se på bare pat, som bliver mast i munden på ungen. Heller ikke efterfølgende gylpen, bleskift osv.


Gør det dog mere diskret for pokker da!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Super ide..
Forfatter: 
Dato:  14-03-2007 23:22

Jeg gider ærlig talt ikke se på det...

Alle forældre mener deres unger er de mest fantastiske skabninger...Og kan/vil på ingen måde forstå at vi andre ikke føler lige så..


Så når jeg tager ud og spise vil jeg ikke

udsættes for : Amning/skrigende/løbende børn/rygning/stive mennesker.


Det er sådan jeg har det.


Og jeg vil på ingen måde tøve med at forlade stedet hvis mine "ønsker"krav" ikke bliver overholdt!



Jeg er ikke børnehader, men træt af deres forældre som ikke har styr på dem.

F.eks når man er ude og handle så oplever man ALTID en skrige unge.. Eller børn som tror det er en legeplads og løber rundt og leger fangeleg og er ved at vælte en..

Og der går min grænse bare, da jeg har dårlig ryg OG knæ kan jeg bare ikke tåle at blive hevet og flået i, eller næsten væltet omkuld om en bande løbske unger..!!


Nej tak lad børnene blive hjemme...







Mvh
Henrietta Joye & Ægir frá Efri-Sumarliðabæ
-
Lykken er ikke at få, hvad man ønsker - men at ønske det, man har..
Medlem af Ganti
0
0
Svar på denne tråd
 
 Børn og div
Forfatter: 
Dato:  14-03-2007 23:24

Jeg bryder mig heller ikke om og sidde og spise og så kommer mælke jungerne op på bordet. Ej heller at de bliver skiftet på bordet.


Eks: Vi er til JBK stævne på Villhelmsborg. Oppe for enden af trappen sidder der en mor og med det HELE ude og ammer midt i det hele så jeg kunne næsten ikke komme forbi hende. Hun sidder midt øverst på trappen. Det bryder jeg mig bestemt ikke om. Men havde hun siddet over ved bordene bag ved så havde jeg nok ikke været "provokeret" af det.


Man kan godt gøre det diskret, men behøver jo ikke lige frem at finde det bord der står midt i det hele og så amme, det kan også gøres nemt at ligge en stof ble sådan hen over barnet og brystet,så genere det mig heller ikke. Men lige frem at den attitude: Se jeg har fået barn og så blotter jeg det hele og jeg er ikke genert metoden


Og nej jeg har ikke børn selv, men jeg kunne dælme heller ikke drømme om og sætte mig ned midt i det hele og amme. Heller ikke foran min familie. Så ville jeg gå ind for mig selv i de minutter det tager. Det kender jeg flere der gør og det synes jeg er OK!

Nej jeg er ikke genert men jeg vil ikke udstille mig selv for offenligheden.


Og skrigende/plagende børn er jeg heller ikke til og har aldrig selv været det og ej heller mine søskende.

Det er da til at blive idiot af at hører på.


Hver gange jeg er ude og handle så hører jeg denne:

Nej Nej NEJ og så kommer Ja´et til sidst... Jamen hvad skal det gøre godt for? Det nytter ikke noget at give efter så bliver det bare være i den sidste ende.


Min mening er at nej er et nej og ja er et ja. Man behøver ikke at sige det mere end en gang.


Og ja jeg kan faktisk godt lide børn men måske nok mere "velopdragende" børn. Det er bedre at bruge tiden til at hygge og spille/lege med dem end de plager og skriger- Det ved de godt vi ikke gider også gør de det heller ikke da vi laver aftaler omkring dette. (Gælder ikke babyer).


Dette var MIN mening og holdning omkring amning og børneopdragelse.








Se vores hjemmeside på www.123hjemmeside.dk/staldarthur

Undervisning samt opstaldning tilbydes i Fårvang kig på vores hjemmeside for mere info.


Dejlig 2 hestestrailer udlejes i Fårvang/Tilst.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Amning er ok
Forfatter: 
Dato:  15-03-2007 09:18

For mig er amning i offentligheden HELT ok. Jeg forarges på ingen måde af blottede bryster. Synes også det er HELT naturligt - og nyder at se mine dyrebørn die ved deres mødre. Det er nok det samme mødre


Jeg har straks sværere med gulpen - det STINKER, og bleskiftene på bordene. Det synes jeg bare ikke er ok!!! Og alle de bleer der ligger og flyder i naturen - og mine hunde æder indholdet - har jeg også RIGTIG svært ved at klare


Det med mødre, som er universtets centrum er biologisk. Det stammer fra vores forfædre (menneskeaberne), hvor det at få unger giver højere status i gruppen.


Biologien er ikke sådan at komme uden om :-)))

KH

Søs

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ak ja, og det
Forfatter: 
Dato:  15-03-2007 09:38
har også altid været nemmere at opdrage på naboens børn end ens egne. Og det allernemmeste er hvis man slet ikke har nogle selv. Så er man faktisk allerallerbedst til at opdrage. Hvis jeg skal have nogle gode råd spørger jeg da også de familiemedlemmer der ingen børn har, for tro mig, de har allltid de rigtige løsninger. Jer der ikke har ammet, så vil jeg lige fortælle at når en lille bebs skriger så er det nu.. og man bliver stresset for mælken vil ikke løbe til eller så løber det for stærkt så man pletter fuldstændig igennem og risikerer ikke at ramme bebs mund i første hug, hvis man rammer så suger de små kære så hårdt at man er lige ved at lette en halv meter fra stolen og hvis de ikke får tømt brystet i første hug, risikere man at man kan sidde og skyde mælk 1 meter ud i luften. Jeg glemmer aldrig da jeg ramte min far en af de første gange jeg ammede, ups. Undskyld far jeg ved du har lidt traumer endnu. men vi mødre trænger også bare til at komme ud engang imellem, vi må så jo bare tage risikoen for at møde fede konearme og røvballegardiner samt flæskemaver ude i det virkelige liv. men jeg er villig til det...jeg tør godt. Det er jo en del af livet og møde nogle der ikke lige passer ind i vores kasse. men vi overlever sgu' nok allesammen. ha' en go' dag.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Sjovt...
Forfatter: 
Dato:  15-03-2007 11:29

Der er ingen der har noget i mod at se en kvinde i ekstremt nedringet bluse som understreger et par flotte, svulmende bryster, en varm sommerdag i cafemiljøet (undtagen dem hvis badytter har transformeret sig om til et par ustyrlige bæverhaler...). Men hvis en mor hiver babsen frem for at stille babys sult, så er det usmageligt?


Jæ ka' ik' følg' mæ længere...




Jeanette

Babybjörn bæresele SÆLGES

Skriv PB


0
0
Svar på denne tråd
 
 Ikke bar baby-gylp om amning er for mege
Forfatter: 
Dato:  15-03-2007 11:49
Men når man bevæger sig i det offentlige rum, så bør man behandle sine medmennesker med respekt, så de også kan holde ud at være der. Så f.eks. synes jeg personligt ikke, at man bør:

- Have tre ton parfume på
- Ryge hvor man generer andre med det
- Lade sine børn løbe rundt og råbe og skrige
- Skifte ble
- Amme
- Kysse sin kæreste/mand meget kærligt (læs:liderligt - det er sgu træls, så gå hjem og få taget trykket)
- Være uvasket
- Gå vulgært og udfordrende klædt
- Tale højt og privat i mobil - vi andre har ikke behov for at høre om andres problemer med manden, børnene eller chefen.
- Og lad for guds skyld være med at tro at andre synes din børn, hest , hund, hobby ovs. er specielt interessant med mindre de selv har børn, hest, hund ovs.

Og så er det sikkert mange mange flere ting, men uanset om man er ryger eller nybagt mor eller noget helt tredje, så har du INGEN særrettigheder, men bør tage hensyn til de mennesker, der er omkring dig!

Mennesker i Danmark er meget individuelle. Vi har enlige mødre og fædre og kernefamiler. Bøsser og lesbiske. Rygere og ikke-rygere. Par og singler. Folk som vil have 10 børn og nogen som aldrig vil have nogen. Arbejdsnarkomaner og folk som vil gå hjem hver dag kl. 16 på klokkeslettet. Kristne og muslimer. Rich kids og folk som savner Ungdomshuset. Og så viderede… og så videre…etc.

Jeg synes det skønt med mangfoldighed. Men hvis den skal overleve, så må man styre sine 'særheder' og personlige overbevisning i det offentlige rum og ikke pådutte andre mennesker sin livssstil om det er bare bryster eller bar 'numserille'. Den er rigtig for dig - men måske slet ikke for mig.
0
0
Svar på denne tråd
 
 miss joye
Forfatter: 
Dato:  15-03-2007 13:42

Alle forældre mener deres unger er de mest fantastiske skabninger...Og kan/vil på ingen måde forstå at vi andre ikke føler lige så..

aha... det er dejligt at du ved hvordan alle forældre er ... det må gøre dit liv så meget nemmere at kunne bedømme store grupper, så nemt




Jannie

0
0
Svar på denne tråd
 
 Mælk til kaffen?
Forfatter: 
Dato:  15-03-2007 13:44

hvis de ikke får tømt brystet i første hug, risikere man at man kan sidde og skyde mælk 1 meter ud i luften. Jeg glemmer aldrig da jeg ramte min far en af de første gange jeg ammede, ups. Undskyld far jeg ved du har lidt traumer endnu.


Er det en form for argument FOR offentlig amning, at man kan sidde og skyde folk med mælk - for hvis det er noget der sker derhjemme (med følgende "traumer" for barnets morfar) - så kan det vel også ske i byen - og fremmede synes nok endnu mindre om det end morfar!


Det er nu (heldigvis) ikke noget jeg har set - men måske KUNNE det være imødegået ved en diskret stofble ned foran?





£isbeth & Baloo
Experience is not what happens to you;
it's what you do with what happens to you.
Aldous Huxley
0
0
Svar på denne tråd
 
 Sjovt nok
Forfatter: 
Dato:  15-03-2007 13:59
tror jeg at dem der har mest ondt i deres popo over amning i offentlige rum er unge piger og kvinder der ikke har født. Det er sgu' ikke de unge fyre og mændene. Om der så er den typiske "vi kvinder rakker ned på andre kvinder når vi får en lejlighed til det" eller "om de ammende kvinder bliver mere blufærdige når der er hankøn tilstede" eller "det minder piger og kvinder om hvad bryster er skabt til og for nogles vedkommende misundelse over ikke at have børn" eller "I ren søstersolidaritet flasher de ammende kvinder deres sprængfarlige bryster for at vise hvad der venter dem der har første gang til gode hæ, hæ ".. (det trøster altid lidt når den smækre 20-årige slanke kommer forbi og man ved det bare er et ? om tid) Bare lidt strøtanker på en dag med syge børn...
0
0
Svar på denne tråd
 
 klamme amme
Forfatter: 
Dato:  15-03-2007 14:24

M Pedersen...jo der er unge fyre der ikke bryder sig om at se junger i frit fald,fx min mand,han har før klaget over ammende mødre,i både restaurenter og en bus...han kan slet ikke klare det,han syntes det er meget ulækkert...


Bare gennerelt syntes han at alt hvad der har med babyer at gøre er lidt vammelt...







SVEND 4 EVER!!!!!

www.heste-nettet.dk/fo...7/1279937/






Itchy and Scratchy


0
0
Svar på denne tråd
 
 DET ER SÅ SJOVT
Forfatter: 
Dato:  15-03-2007 14:48

alle de mennesker der bare ikke kan klare 1/3 stk bart ammebryst... mange af de mennesker har ingen problemer med at kigge på p*rno.. det er altså for sjovt..


det er nok nærmere deres antipari for børn, end for kvindens bryst, for hvordan kan et bryst blive ulækkert bare fordi en baby spiser af det..


alle de ulækre reklamer for alverdens ting, hvor man kan se hele det halve af kvindens bryst.. fy føj.. nå nej der hænger jo ingen baby.


ikke alle kan lide børn, nej, ikke alle kan lide andres børn, nej, men lad dog for pokker de mødre amme deres børn.


det er så sjovt, når en ung pige spørger hvordan det er at få barn. siger mange, bur dig endelig ikke inde.. du skal ud og leve som du plejer.. ja flot - så må man lige huske og sige.. de steder hvor du er velkommen.


jeg finder det egoistisk, at der ikke er plads til ammende mødre, eller til småbørn diverse steder, børn er en del af mange menneskers liv, og man indpasser både sig selv men også barnet til hvordan man nu lever sit liv.. og derved må barnet medbringes mange steder.


jeg har nu aldrig stødt på så meget som et skævt blik når jeg har haft børn med, eller ammet.. aldrig nogenside.


Mette


Billeder af mine børn.

Et barn er en engel, hvis vinger krymper i takt med at benene vokser.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Debatten om dette...
Forfatter: 
Dato:  15-03-2007 15:24

... kører åbenbart flere steder på nettet - bl.a. her


www.bt.dk/article/20070315/ KUN_FOR_KVINDER/70315018/0/A


Og jeg kan ikke lade være med at fremhæve det som er et direkte citat fra skiltet hos en af de cafeer der har "forbudt amning":


Et af de steder, hvor amning ikke accepteres, er Café Theodor på Østerbro. 'Børn er hjerteligt velkomne i forretningen, men af hensyn til vore andre gæster, er vi desværre nødsaget til at frabede os barnevogne, bleskift og amning,' står der på et skilt i cafeens dør.

Altså er børnepolitiken (eller nok mere MØDRE politikken, for børnene gør jo ikke noget forkert) ikke KUN omfattet amning, men også bleskift og barnevogne indenfor.


Og så ER der jo faktisk ikke tale om at noget bliver ULOVLIGT, men om at enkelte cafeer frabeder sig nogle aktiviteter på deres forretningsområde. De fravælger derfor et kundesegment - mødregrupperne - men det må jo være et bevidst valg, set ud fra hvad indtjeningen er. og det kan jo være at der er mere plads til de andre kunder hvis de ikke skal kante sig rundt mellem barnevogne, og at de får mere lyst til at være der hvis der ikke går ble og bøvs i DERES cafebesøg.






£isbeth & Baloo
Experience is not what happens to you;
it's what you do with what happens to you.
Aldous Huxley
0
0
Svar på denne tråd
 
 Den måde amning...
Forfatter: 
Dato:  15-03-2007 18:39

fremstilles på her i tråden Jeg har da aldrig oplevet noget tilsvarende det der beskrives: Bryster som bæverhaler, bryster der smides op på bordet, mælk der sprøjtes en m gennem lokalet... osv.


De gange jeg har oplevet amning (og selv har gjort det) er det da foregået diskret ved at jeg har løftet op i blusen og ingen har da gryntet af det eller følt sig stødt. Man kan faktisk amme uden at brystet er bart hvis det skal være. Hvis man ikke er exhibitionist så er der da ingen normale mødre, der nyder at blotte bryster - ikke her ihvertfald. Så jeg genkender ikke den virkelighed, der beskrives her.



Misund ingen hans tilsyneladende lykke
Du kender ikke hans hemmelige sorger.
(indisk ordsprog)



0
0
Svar på denne tråd
 
 øhhh...
Forfatter: 
Dato:  15-03-2007 19:17
jeg gider så heller ikke lige sidde og se på patter når jeg er noen steder... men folk bestemmer vel sælv om de vil have alle til at sidde og miste appetitten

Bonnie & Malle

til bonnie: venner er venner i nutid og datid men du er min ven for evigt og altid

0
0
Svar på denne tråd
 
 blablabla
Forfatter: 
Dato:  15-03-2007 19:31

Jeg forstår så ganske godt de resturanter der IKKE vil have barnevogne og bleskift på bordene..men ingen cafeer jeg har været på har pusleborde ophængt.. dette har dog ikke fået mig til at svinge lortebleer og babypudder ud på bordet i cafeen.. går da på toilettet og skifter den bette på gulvet, og barnevognen?? ja den står sq da udenfor! fatter ikke hvorfor folk skal slæbe barnevogn plus 600 kg babyudstyr rundt i cafeen..


aming er ikke et problem for mig :P men nu elllsker jeg os babyer


værrer har jeg det dog med børn i ca 4-6 års alderen der ligger og skriger på gulvet i netto eller farer rundt på cafeen og leger tag-fat.. det er dårlig opdragelse..sys jeg.. nu er gry kun 2½ år, men hun ved sku godt hvad man må og ikke må..



meget velholdt kieffer marzog at dressursadel 17" medium bom sælges.. 7500.- eller bud billeder på præs.
0
0
Svar på denne tråd
 
 What the...
Forfatter: 
Dato:  15-03-2007 19:36

Haha.. morsom tråd.


Amning i det offentlige rum - ja fy for pokker, hvor er det frygteligt, klamt og uciviliceret..


muligvis kan man også blive blind af at se på det..


Øv hvor det ødelægger gadebilledet - det er ikke just eventyrlandet Danmark, man tænker på, når disse babser klaskes på bordet, så vi andre slipper for at betale for ekstra mælk..


Så mødre hør bønnerne - bliv hjemme til i er blevet "normale mennesker" igen..


OMG... Det bliver da også værre og værre... lad dog vær' med at gå på cafe, hvis i ikke kan holde det ud, eller lad vær' med at kigge, eller måske skulle man bare lade vær' med at være så pokkers sart.


Men som nogen skriver, lad os gemme alt det væk som ikke lige passer ind i det pæne, smukke, konforme, tilpassede, romantiske danmark.

Væk med de grimme, de overvægtige, de undervægtige, de som er for lave, for høje, for gamle, for unge, de syge, rygerne, alkoholikerne, de hjemløse, mødre som ammer, teenagere med bar hud, ældre med gebis, indvandrerne, ghettoerne, christianitterne, aktivisterne, dem som ikke har små hunde..

- fyld selv flere på -


KH Emilie


P.S. for min skyld må mødre amme hvor de vil og til de dør - men så slipper i smålige, snævertsynede mennesker jo også for at se mere på dem



0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg bliver ikke
Forfatter: 
Dato:  15-03-2007 20:17
stødt, hvis moren ellers er lidt diskret... Alle og enhver behøver jo ikke at have frit udsyn til det fuldt blottede malkeorgan...

Zamangah

Vi kører brudeparret i hestevogn.


Svend 4 ever





0
0
Svar på denne tråd
 
 Diskution
Forfatter: 
Dato:  16-03-2007 02:00

Nu diskuterede jeg dette emne med min svigerinde som fik en datter i Aug 06.


Hun gav mig ret. Hun brugte en stofble som lagde hen over barn/barm. Så har jeg ved gud heller ikke problemer med det.


Men jeg forstår bare ikke "hele" danmarks befolkning skal glo på det. Og vil man vælge det fra - Ja så skal man spise hjemme. Så der skal vel være plads til alle.


P*rno det vælger man jo selv om man vil se. Det er et valg.

Men det er der ikke ligefrem når babyer skal mades. Eller jo så kan man jo gå? Men jeg fortrækker også at nyde min mad uden blottede mælke junger. Og jeg vil stadigvæk gerne påstå at jeg IKKE selv ville blotte mig men bruge en evt stof blé hvis barnet skulle mades i offenligt forum.


Min mand bryder sig heller ikke om det. Om det er et par "flotte" bryster eller nogle ordenlige jader, så takker han pænt nej tak.






Se vores hjemmeside på www.123hjemmeside.dk/staldarthur

Undervisning samt opstaldning tilbydes i Fårvang kig på vores hjemmeside for mere info.


Dejlig 2 hestestrailer udlejes i Fårvang/Tilst.

0
0
Svar på denne tråd
 
 ha ha ha...
Forfatter: 
Dato:  16-03-2007 09:33
Ha ha StaldArthur - det plejer jeg også sige til min kone
(billigt point til evt senere brug)

Men helt ærligt det er langt ude at der kan opstå så hidsig en debat og sammenligninger af amning med reelt irriterende ting som tobaksrøg og offentlig bleskift på cafebord, samt råbende unger der farer rundt og vælter de andre gæster
0
0
Svar på denne tråd
 
 i guder hvor er jeg
Forfatter: 
Dato:  16-03-2007 09:49

træt af de nedladende bemærkninger om mødres bryster. Helt ærlig så omtaler jeg ikke jeres brystparti nedladende eller jeres ansigt eller hvad jeg nu ellers er nødt til at glo på når jeg spiser.


Jannie

0
0
Svar på denne tråd
 
 Måske et udslag
Forfatter: 
Dato:  16-03-2007 10:22

Af bluffærdighed At folk ikke kan sige BRYST, der er jo ikke til at vide hvilke fobier folk har ;-)


Men jeg finder det faktisk også grimt at man skriver sådan, troede jeg ikke om mig selv...



Virker meget arrigt agtigt.


http://www.heste-sport.com/ NYT HESTEMAGASIN, kik forbi...

Riders Cup 2.-6. maj i Tybjerglille, Sjælland

0
0
Svar på denne tråd
 
 illum..
Forfatter: 
Dato:  16-03-2007 10:27

ja det virker nemlig lidt arrigt og nedladende, jeg håber ved gud jeg har opdraget mine unger til at være noget mere tålmodig og åbensindet omkring mennesker, end mange i den her tråd giver udtryg for.


Jeg syntes bestemt ikke jeg siger nedladende ting omkring folk bare fordi de gør noget der genere mig. For dælan da så skulle jeg gå og være bund negativ hele tiden.


Jeg prøver på at sige til mig selv der skal være plads til alle og vi må alle vise hensyn, jeg syntes selv jeg prøver på at passe på at støde eller genere folk mindst muligt.


Jannie

0
0
Svar på denne tråd
 
 Spise på toilet
Forfatter: 
Dato:  16-03-2007 11:25

Hvis der er noget der er uappetitligt så er det da at spise på et toilet...


Hmm... jeg må jo gå i isolation om 3½ måned


Ellers vil jeg bare bakke op om HHansen super gode indlæg der godt nok fik lattermusklen igang



Kærlig hilsen Ann-Rikka :-)


Termin d. 28/6-2007. Skal giftes d. 29. september 2007.

Mor til englebarnet Tika 18/03-2006, R.I.P.

Hestene Chico Dot DK og Lamells Sweet Jossie

0
0
Svar på denne tråd
 
 perspektiv...?
Forfatter: 
Dato:  16-03-2007 12:45

her den anden dag blev der fundet et spædbarn i en plastikpose, død, kvalt, smidt ud af sin mor. En 8 måneder gammel pige blev kvalt af sin fars sæd og døde, da han misbrugte hende. Millioner af mennesker lider og dør hver eneste dag på grund af andre menneskers had, ondskab og hensynsløshed. Men en kvinde, der ammer sit barn - DET VIL VI FANDME IKKE SE PÅ!


Men ok...jeg hører jo så også til de dér totalt flippede og sindsyge mennesker, der mener, at det er ret naturligt og vil jeg ikke se det, så kan jeg kigge væk. Almindeligt hensyn, ja selvfølgelig! Og nej, man skifter IKKE sit barn på bordet! Men hvordan noget så naturligt som amning kan blive opfattet så negativt og blive genstand for så mange fjendske og nedsættende kommentarer, dét fatter jeg ikke.

"UAAARGH! JEG SÅ ET STYKKE MENNESKEHUD! AAAD!" ???


Ja, I må da meget undskylde, men come on! Get a life! ;)


Camilla


Festsange forfattes. 250,- pr sang. Fuld tilfredshed eller pengene tilbage. Ring/skriv for mere info. :-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Misundelse
Forfatter: 
Dato:  16-03-2007 12:58
Det er da bare ren misundelse fordi nogle aldrig har sat med en lille bebs og hørt på når sådan en lille størrelse ligger og knirker trygt hos en. Så kan de da altid prøve og genere ved at kalde det smukkeste på en kvinde for mærkelige ting. Uhm jeg elskede at amme, og hvis det har generet en eller to at moderstoltheden har lyst ud af mig, så er det ikke mit problem. Jeg tror sgu' da jeg er ved at blive skruk af det spæde forår...ja, ja vi mennesker adskiller os alligevel ikke så meget fra dyrene.. ha, ha manden skal passe på...ha' en go' dag.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Nej ikke misundelse
Forfatter: 
Dato:  16-03-2007 13:10

det kan man jo ikke bare tro fordi der bruges en "smule" negative ord om BRYSTER.


Det er ikke noget der kan gøre mig hverken misundelig eller skruk,jeg kan bare ikke se det forfærdelige i at amme diskret.


For som nævnt er der mange mange mange mange andre ting folk gør der er direkte uappetitlige, og amning ser jeg bare ikke som en af dem.


Jeg har faktisk ikke tænkt over hvad jeg mener om ammning i det offentlige rum.


Jeg må heller tænke over en holdning og dog, man behøver jo ikke tænke over alt man ser.


http://www.heste-sport.com/ NYT HESTEMAGASIN, kik forbi...

Riders Cup 2.-6. maj i Tybjerglille, Sjælland

0
0
Svar på denne tråd
 
 For nogle dage siden ...
Forfatter: 
Dato:  16-03-2007 13:16

... befandt denne debat sig på et sobert plan, med megen humor og ironi, men den var ikke ondsindet og en plat konkurrence i at finde grimme ord for bryster

Mvh. Lisbeth


SVEND 4 EVER !!!
Schwarzwälderkirschtorte for en bedre verden !!


Mange mennesker skylder deres medgang i livet det råd, de andre ikke tog imod.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Det går...
Forfatter: 
Dato:  16-03-2007 13:19

over min forstand, at nogen kan forarges over amning...


I en verden fuld af elendighed, sult og mishandling - kan nogen forarges over amning - det er i sandhed rystende...


Hilsen May-Britt.



Healing, pædagogik, heste, hunde, oa......

www.123hjemmeside.dk/MBN/









0
0
Svar på denne tråd
 
 jesus altså
Forfatter: 
Dato:  16-03-2007 13:25

hvor er der mange der burde "Grow up and smell the coffee" ...
Amning er her for at blive og vi vil ikke gemmes væk på lokummer og des lige så "DEAL WITH IT"







Mor til verdens smukkeste barn Joseph Alexander.

Belmont min nye soulmate!!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg tror nu
Forfatter: 
Dato:  16-03-2007 13:57

hvor foråret er på vej at vi snart ser mange flere ammende mødre ude i det virkelige liv...jeg synes bare det er så livsbekræftende... jeg er da vist mere skruk end godt er...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Selektiv læsning?
Forfatter: 
Dato:  16-03-2007 13:59

Det må være det der til er tale om her i tråden.


Jeg læser INGEN steder at nogen forarges over at en mor sidder diskret med sit barn ved brystet. Det der forarger/frastøder nogen er når diskretionen bliver glemt og man mod sin vilje får klasket andres bare bryster nærmest op på tallerkenen, eller skal delagtiggøres i småbørns gylperi mens man spiser.


At den oprindelige tekst på en cafe's dør:


"Børn er hjerteligt velkomne i forretningen, men af hensyn til vore andre gæster, er vi desværre nødsaget til at frabede os barnevogne, bleskift og amning"

kan blive til at børn/børnefamilier skal "spærres inde" og hvad vi ellers har læst her i tråden af selvynkende jammer - det er da noget af en overfortolkning!


NÅR en forretning vælger at indføre denne politik for hvad man må/ikke må på deres område, er det vel ikke værre end hvis de skrev at der var en dresscode for at komme ind (måske fordi der ellers blev fyldt med ildelugtende ridepiger)? Og den politik er vel indført fordi der har været et problem med det, og efter en overvejelse af hvilket kundesegment cafe'en ønsker!



mener I virkelig at alt hensyn til andre skal glemmes når man har børn? At i det øjeblik man har en lille ved siden, må alle andre tilpasse sig? At ens valg om at få småbørn skal betyde at man altid har ret til at gøre som det passer en - uanset om der er andre til stede eller ej?


Eller er det egentlig i orden at man tager almindeligt hensyn til sine medmennesker - også når man har småbørn?


£isbeth & Baloo
Experience is not what happens to you;
it's what you do with what happens to you.
Aldous Huxley
0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg er fuldstændig enig ...
Forfatter: 
Dato:  16-03-2007 14:20

... med dig £isbeth.

Man skal huske, at en café ikke er at betragte som en del af det offentlige rum.

Den erhvervdrivende om det så er en caféejer eller butiksejer, er i sin fulde ret til, at sætte regler for sine gæsters opførsel.


Jeg er ret sikker på, at der ligger store overvejelser bag, inden de føler sig nødsaget til at skilte med retningslinjer til bestemte kundegrupper.

Men der er helt sikkert også kunder, der bifalder signalet.

Mvh. Lisbeth


SVEND 4 EVER !!!
Schwarzwälderkirschtorte for en bedre verden !!


Mange mennesker skylder deres medgang i livet det råd, de andre ikke tog imod.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Lisbeth
Forfatter: 
Dato:  16-03-2007 14:37

Jeg er rigig enig i det du skriver - der er nemlig absolut ingen grund til at fare sådan op.


Der skal være plads til alle også de ammende mødre. Nu er det bare sådan at for at vi alle sammen kan være her, så må alle prøve at vise gensidig hensyn og det gælder i alt hvad man gør i det offentlig rum - også amning og bleskift.


Tilgengæld undres jeg over at mange herinde farer sådan op over at gensidig hensyn også gælder for dem og at andre mener at de kan få nogen til at vise hensyn ved at svine dem til ved at bruge fæle ord om deres kropsdele


For lige at sætte tingene på plads er jeg også mor, jeg holdt dog op med at amme for 15 år siden, dengang kunne man sagtens gøre den slags diskret, det samme kunne min egen mor


Conni


______________




Ny ejer af www.unikrideudstyr.dk

Følg med, det bliver en super butik....

Forhandler af foder fra Equifirst

0
0
Svar på denne tråd
 
 Amning .
Forfatter: 
Dato:  16-03-2007 15:20

Bare af ren nysgerrighed , er der så nogen af jer som er imod noget af det mest naturlige og omsorgsfulde en mor kan gøre , at made sit barn når det er sultent , der ikke har det som vi fleste andre har - halsmuskler ? Det vil sige , kan du ikke lide at se på det der sker til højre for dig , så vender du hovedet og kigger til venstre


Danmark bliver mere og mere indsnævret og kedelig , det ender med at vi snart ikke må bo her mere , øv da !


Smil dog af det , det hele sker i ren omsorg og kæmpe kærlighed , fra en mor til det bedste hun har i verden - sit barn . Og sådan nogle bliver altså engang imellem sultne




Det er forvirringerne og tragedierne her I livet der minder os om , at der er noget bedre et sted derude . Noget der er værd at kæmpe for !

0
0
Svar på denne tråd
 
 Endnu et eksempel...
Forfatter: 
Dato:  16-03-2007 16:05

hvor de få ødelægger det for de mange - fordi man ikke kan overholde takt og tone...


Bleskift ved et cafebord


Amning med diskretion


Barnevogn ind på café




Misund ingen hans tilsyneladende lykke
Du kender ikke hans hemmelige sorger.
(indisk ordsprog)



0
0
Svar på denne tråd
 
 offentlige rum
Forfatter: 
Dato:  16-03-2007 18:30

Aj Lisbeth den definition på det offenttlige rum er da vist lidt for xxx:

Man skal huske, at en café ikke er at betragte som en del af det offentlige rum.

Den erhvervdrivende om det så er en caféejer eller butiksejer, er i sin fulde ret til, at sætte regler for sine gæsters opførsel.

Hvis lat privatejet er udenfor er det offentlige rum så kun kommunale pladser og statsskovene?
Det offentlige rum er vel der hvor offentligeheden frit færdes - vil der erhvervdrivende have offentlige ind for at få deres penge må det tage rummet med.


Men uanset det - det hænger da dårligt sammen at man kan skilte med "amning forbudt" men ikke "ingen adgang for sorte" eller "ingen adgang for homoseksuelle der sidder og holder i hånd og kysser"

De skilte ville vist lukke cafeen med kort varsel - uha uha

0
0
Svar på denne tråd
 
 Det er ikke umuligt ...
Forfatter: 
Dato:  16-03-2007 18:49

... at jeg begik en fejl ved at bruge udtrykket "det offentlige rum"

For det jeg mener er, at det er ejeren af virksomheden, der har ret til at sende nogle signaler til sine kunders optræden.


Er der nogle, der nogensinde har klaget over det påklædningskodeks, der gælder for et kasino??

Masser af danserestauranter har da også altid haft krav til passende påklædning, f.eks. krav om slips og krav om andet fodtøj end kondisko ... jeg ser ikke problemet, for det er et sted, man frivilligt vælger at gå hen.

Har der ikke også altid hersket en uskreven regel om, at man tager hatten af, inden man går ind til en gudstjeneste?? ... det er sjældent, jeg kommer der, men gælder det ikke endnu??


Hvis en mødregruppe hvor officiel eller uofficiel den end måtte være, ønsker at forsamles på en café, så har de nok også mulighed for det.

Lige som man kan reservere et festlokale på kroen og have det for sig selv, så kan mødregruppen vel gøre det samme??

Hvis de lejer et lokale med plads til 50 personer, så er de vel velkomne til kun at komme 20 personer medbringende hver en barnevogn ... men de får det nok ikke gratis.

Mvh. Lisbeth



SVEND 4 EVER !!!
Schwarzwälderkirschtorte for en bedre verden !!


Mange mennesker skylder deres medgang i livet det råd, de andre ikke tog imod.

0
0
Svar på denne tråd
 
 mennesket er mærkeligt
Forfatter: 
Dato:  16-03-2007 20:24

Mennesket er en underlig art.

Den væmmes ved sig selv.

Der er da ingen der nogensinde ville finde det anstødeligt at se et dyr patte - det er søøøødt...

Og der er heller ingen der finder noget anstødeligt i at katten bruger bakken for øjnene af en, eller at hesten gør det midt på staldgangen.

Dyr må også godt smaske og slupre.

Men mennesket har et eller andet problem med sin egen art - jeg selv inclusiv.

Dog ville amning ikke kunne hidse mig op, godt nok studser man da lige lidt fx. dér midt i S-toget, men ... det er jo også bare fordi man ikke ser det så tit - tror jeg nok.

Man må fx. også godt sidde og kysse med kæresten offentligt - hvornår mon det bliver forbudt også?

0
0
Svar på denne tråd
 
 hej...
Forfatter: 
Dato:  16-03-2007 20:29

Kan ikke forstå hvorfor det er sådan et problem, at mødre ikke må amme deres børn et offentligt sted... Altså come onnn, det er jo ikke en eller anden dame der sidder og stripper, hun "fodre" sit barn.. Og som regl kan man jo slet ikke se noget hud, andet end det man ellers kan se på folk der render rundt i toppe ??


Ja undskyld mig, men måske kommer jeg så bare for lidt ud

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hippo...
Forfatter: 
Dato:  16-03-2007 20:45

Fantastisk godt formuleret!!!


Mennesket ER en underlig art!


Og de samme mennesker som sidder i denne tråd og væmmes og får kvalme over amning - de står dagligt og roder i @!#$ og vasker og piller og roder og rager heste og andre dyr alle mulige steder...


Bizart...


Mvh

-Helle


Hjælp os med at finde Blackies far Samson fra Thyregod/Brande området! Se efterlysningen her!


** der findes 10 slags mennesker - dem der forstår binært og dem der ikke gør **

0
0
Svar på denne tråd
 
 Bummelum
Forfatter: 
Dato:  16-03-2007 23:40

HHansen

Ja men det er stadigvæk "et valg" man tager. Om man vil rode og rage i div fra dyr.




Bryder man sig ikke om katte bakker, ja så har man ikke katte der går i bakker/opsøger det heller ikke.


smaske og slupre det har jeg ikke læst nogen indlæg om folk brokker sig over.


Et dyr patter, ja men vil man ikke se det, så går man væk. På dyr er de synlige i det daglige og de kan ikke tage en stof ble og ligger hen over sig selv men det kan menneskerne.

Dyr og mennesker er IKKE det samme.


Jeg har ikke sagt at mødre grupper eller lign ikke skal have adgang til caféer men at de godt kan tage henyn til andre.


Jeg er selv ryger, jeg går da heller ikke ned i ikke ryger afdelingen og tænder en smøg og puster røgen i hovedet på dig/fremmed mennesker?

Det vil de/du nok heller ikke bryde sig om vel?


Og på de fleste reataurenter er der rygeforbud for sådan "nogle" mennesker som mig genere andre, ja så ryger jeg ikke der. Og det gør jeg heller ikke i andres hjem hvis de ikke vil have det. Men i mit eget hjem bestemmer jeg. Kommer der babyer/børn på besøg ja så er rygning uden for eller ved et vindue i køkkenet. Det er mit valg at jeg/vi gør det. Det er ikke et krav andre stiller i mit hjem.


Så når man selv kan vælge så er det op til en selv men jeg kan ikke vælge at der er en mor der mader sit barn med blottet bryster hvor jeg skal spise. Det er ikke et valg.


Så come selv ooonnn.






Se vores hjemmeside på www.123hjemmeside.dk/staldarthur

Undervisning samt opstaldning tilbydes i Fårvang kig på vores hjemmeside for mere info.


Dejlig 2 hestestrailer udlejes i Fårvang/Tilst.

0
0
Svar på denne tråd
 
 smaske slupre indlæg ;-)
Forfatter: 
Dato:  17-03-2007 00:28

Jovist - det findes - her:

www.heste-nettet.dk/forum/1/1344223/ 1344013/


Alt findes på hestenettet ;-)


Det næste bliver nok også at korthårede hanhunde skal gå med bukser på - så man slipper for at se deres ædlere dele hænge og flagre sådan ...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Så skal vi fiseme også ...
Forfatter: 
Dato:  17-03-2007 00:39

... lige have luftet denne tråd www.heste-nettet.dk/forum/25/427448/ 427448/ ...

Mvh. Lisbeth


www.anti-rodeo.underskrifter.dk har du skrevet under??


Mange mennesker skylder deres medgang i livet det råd, de andre ikke tog imod.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg vil gerne selv have lov ...
Forfatter: 
Dato:  17-03-2007 00:50

... at lancere et nyt udtryk ... PASSIV AMNING

Mvh. Lisbeth


www.anti-rodeo.underskrifter.dk har du skrevet under??


Mange mennesker skylder deres medgang i livet det råd, de andre ikke tog imod.

0
0
Svar på denne tråd
 
 amning
Forfatter: 
Dato:  07-04-2007 09:48

Bimsemor

Mor til Maja og sponsor til Abstrakt Firfod

Besøg vores hjemmeside

www.123hjemmeside.dk/mabepe


0
0
Svar på denne tråd
 
 Lisbeth...
Forfatter: 
Dato:  07-04-2007 11:02

Det mærkes tydeligt at den tråd ligger dit hjerte nært


Det er nu i mine øjne også en at de bedre


Hilsen Pia


Queen candyfloss - medlem af AWR

Man enten elsker eller hader det

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på dette indlæg (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider