Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Bolig i Kolding/Opstaldning
Forfatter: 
Dato:  05-11-2006 19:09

Hej Allesammen !


Nu er det godt nok efterhånden ved at være meget lang tid siden jeg har været herinde, men tænkte I vel stadig var svaret på mine problemer :-) Hehe . . .



Jeg satser stærkt på at flytte til Kolding til den 1. januar, men hvor søger jeg bolig ? har søgt lidt rundt på nettet, men der er bare SÅ mange forskellige boligsider, og det koster jo at blive oprettet, så ville høre om I kender nogle gode sider ?

Jeg er inde på Findbolig.nu men søger også efter alm lejlighed, ikke kun ungdomsbolig.


Mht opstaldningssteder, nogle der kender nogle gode og billige opstaldningssteder ?


Jeg går i skole i Kolding lige nu, men satser på at arbejde at arbejde et par mdr i det nye år, derfor jeg ikke lige helt ved mht ungdomsbolig.


På forhånd tak, og fortsat godt aften :-D



Hilsen Sandra



0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  05-11-2006 19:17

Du kan melde dig ind hos AAB i Kolding. Det koster lidt, tror det er omkring 200 kr, men det er det helt sikkert værd. I deres kataloger står rimelig lange ventetider på boligerne, men jeg har i løbet af halvanden måned allerede fået tilbudt 3!


Nina

0
0
Svar på denne tråd
 
 Sandra
Forfatter: 
Dato:  05-11-2006 19:24

Jeg ved ik noget om boliger


Men jeg rider i Dalby, og synes det er et super sted.


Opstaldningen koster vistnok (du må ik hænge mig op på det) sådan ca 2000 i måneden.


Det er rigtig gode faciliteter og gos stemning.


Hvis du vil, kan du komme med derud en dag og kigge på det :D


Med venlig Hilsen
Yessika :-D

Husk at smil - Så smiler verden igen :-D
0
0
Svar på denne tråd
 
 Opstaldning
Forfatter: 
Dato:  05-11-2006 19:26

Ang. opstaldning findes der mange små privat stalde rundt om i kolding.

Bla på birkemosevej, du kunne da være heldig at der var et sted derude du kunne have en hest opstaldet.Bla ligger der en pony rideskole på birkemose vej som også har ridehus.

Ved også der ligger et par gårde i seest/harte området.

Ang lejligheder: der findes både Lejerbo AAB som nogle af boligudlejere, ellers kan man altid sætte en lejlighed søges i kolding ugeavis, hvor du med sikkerhed vil blive kontaktet af nogen, sidst jeg havde en i blev jeg kontaktet af 16 forskellige.

Held og lykke med det.

MVH Annemette

0
0
Svar på denne tråd
 
 hejsa...
Forfatter: 
Dato:  05-11-2006 19:51

Hejsa


Det koster 350 kr at melde sig ind i AAB, og 120 kr i lejerbo. Har du kat eller andre dyr, vil jeg anbefale dig at søge igennem lejerbo, da de er mere villige til at acceptere dyr.


Mig og kæresten søgte for ca.2 måneder siden og det var igennem lejerbo vi fandt lejlighed, men vi søgte også en 3-værelset som minimum. Så ved ikke hvordan at deres ungdomsboliger er...


Men jeg ved bare AAB kun havde 1 afdeling hvor man måtte have dyr, hvor lejerbo er langt over halvdelen. Lejerbo er rimlig gode til at "placere" folk, vi er 22 og 25 og der er 3 lejligheder i vores opgang. De andre er også nytilflyttere og de er også på vores alder, så de har mere tolerance hvis det skulle blive en festlig weekend :)


ang. opstaldning, så er der selvfølgelig rideskolerne. Du kan finde på www.infosport.dk .

Ellers er der også www.eegsgaard.dk som er en privatstald, m. ridehus, udendørsbane og billigere end de fleste rideskole (samt også har bedre foldordninger end rideskolerne :) )


Mvh Heidi

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hvis du får
Forfatter: 
Dato:  05-11-2006 19:56

fat i Alice som ejer Slotsisen, så kan du billigt opstalde hos hende... Det er dog KUN udenfor hestene er.. Ridehal er der ikke, men der er nok 5 min gang til Kolding og omegns rideskole (og hestehandler willy jensen)


Det skal lige siges at det ligge ude i skoven i fredelige omgivelser :)




Ratster Zoo - avler af Vinterhvide Dværghamstere og Tamrotter


Den som aldrig laver fejl, laver heller ikke meget mere.

Tamrotte ejer, og STOLT af det

Shetlands pony - en stor hest i en lille pakning

0
0
Svar på denne tråd
 
 Vores sted
Forfatter: 
Dato:  05-11-2006 20:59

Du kan også prøve at kigge på vores hjemmeside


www.lille-hovgaard.dk


Lille hyggelig hestepension 6 km vest for Kolding






Opstaldning tilbydes i Kolding V


1
0
Svar på denne tråd
 
 Hmmm tja...
Forfatter: 
Dato:  05-11-2006 21:29

Der er oss et billigt sted i Harte lige før motorvejsbroen på venstre side når man kører ud af kolding... Der havde jeg min fjordkrikke stående da jeg boede i kolding og jeg gav 850kr om måneden... Jeg skulle selv sørge for at muge ud men det var det hele...




KnuZ

Vibber...

Nu med jordens skønneste hunde...

www.123hjemmeside.dk/Teglgaard2/



0
0
Svar på denne tråd
 
 AAB og Vonsild
Forfatter: 
Dato:  05-11-2006 21:53

Hej


Jeg har haft nogle rigtig gode og billige lejligheder ved AAB. Man kan rimelig nemt få en 1-værelses, men de er nødvendigvis heller ikke små. Min den ene på Frederik d. 7.s vej var på 54m2, og med min fars snilde fik vi delt stuen op, så der både var plads til "soveværelse" og stue. Desuden var der helt nyt køkken. De små lejligder giver efter et år adgang til de større. Jeg fik nærmest "smidt" 3-værelses i nakken efter et år (tror jeg fik tilbudt omkring 7 eller 8, da jeg søgte en større). Priserne er også rimelige. De er dog steget lidt siden jeg flyttede i foråret pga. nye vinduer ( på Frederik d. 7.s vej.)

Hvis du kommer til at bo i den ende af byen kan jeg anbefale opstaldning Henning på Vyffs Vej i Vonsild. Det er en gammel, men fin stald, og et helt nyt 20x40 ridehus. Prisen kender jeg ikke helt præcis, men den er vist rimelig.

Jeg har haft mine heste opstaldet hos Hennings nabo Karin Strandby. Hun har desværre ikke så mange pladser. Stalden er lidt mørk, men ellers også et rigtig fint sted. Pris 600,- incl. halm + foder. Man kan så låne ridehuset hos Henning for 200,- pr. md, og det er muligt at ride over på Dalby Rideskole.

Kommer du ud i den anden ende af byen, kan jeg også foreslå, som ovennævnte, hjørnegården i Harte.

Held og lykke med flytningen.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Opstaldning
Forfatter: 
Dato:  05-11-2006 21:58

Hvor mange heste skal du have opstaldet..? Min kusine har muligvis plads, hvis det er. Hun har bokse og lille ridehal. Hvis du er interesseret, kan jeg høre hende ad i morgen aften..? Jeg mener prisen er 1200 kr/mdr, men er ikke helt sikker.


Carina


- INGEN ER MERE VÆRD END ANDRE -
0
0
Svar på denne tråd
 
 Mange tak
Forfatter: 
Dato:  06-11-2006 12:31

Mange tak for de mange svar :D


Vil prøve at høre AAB og Lejerbo af, og høre hvordan deres lejligheder ligger placeret, da jeg helst vil bo inde i byen, har jo ikke bil eller noget, og syntes det er rarest at bo så tæt på byen så muligt :-)

Eller smide en annonce i avisen.


Jeg har Pt. to ponyer, en hafligner og en ponyhingst, men han er meget sød, ville selvfølgelig gerne have dem begge med, men kommer an på priser osv.


Men hvis der er andre der har flere gode råd er de stadig meget velkomne :D


Hilsen Sandra

0
0
Svar på denne tråd
 
 opstaldning..
Forfatter: 
Dato:  06-11-2006 12:52

der er mulighed for opstaldning til 500kr/md. i marielundsskoven hos alice browne, eller ca. samme pris hos henning pedersen ..begge steder i løsdrift, og max. hestehøjde 150cm...


ellers er der villy jensen bag Kolding Rideskole, han ligger ca. på 1100kr/md incl ridehus og foder..




MVH. Gitte og hypperne!

rigtige piger kører Golf2 1.6 TurboDiesel

0
0
Svar på denne tråd
 
 Okay ...
Forfatter: 
Dato:  06-11-2006 12:58

Okay...


Har du nogen numre eller noget ? bare send dem via privat besked hvis det er..


Også til alle jer andre, I må gerne, hvis I har, numrene på de forskellige opstaldningssteder sende dem til mig :-)



0
0
Svar på denne tråd
 
 opstalding
Forfatter: 
Dato:  06-11-2006 16:10

Hej, man kan have sine heste opstalding hos Alice kun om sommeren i Marielund, heste skal tilses ca 2 gang om dagen hver dag, fordi der er så mange mennesker i skoven og vi har også oplevet tyreri ( desværre )og heste ejere skrifte hver dag at checker heste og give vand. Alle hesteejere tage heste med hjem om efteråret, så der er ingen heste om vinter ( det gjorde vi før men ikke mere ) du kan måske have dine hos Alice om sommeren og så evt. hos Villy Jensen om vinter som Gitte nævnt? de ligger ikke så langt fra hinanden..


Christine


0
0
Svar på denne tråd
 
 IsTion
Forfatter: 
Dato:  06-11-2006 16:11
Så er det da lavet om... Før kunne de godt stå der hele året..



Ratster Zoo - avler af Vinterhvide Dværghamstere og Tamrotter


Den som aldrig laver fejl, laver heller ikke meget mere.

Tamrotte ejer, og STOLT af det

Shetlands pony - en stor hest i en lille pakning

0
0
Svar på denne tråd
 
 Eegsgaarg!!!
Forfatter: 
Dato:  06-11-2006 16:20

Jeg har stået på Eegsgaard...


Super Fedt sted hvis man ikke er til de helt store ridesteder og god pris og verdens dejligste Gård-ejer..


Hilsen Sascha

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hej hej
Forfatter: 
Dato:  06-11-2006 16:36

Jeg har boet hele mit liv i Kolding, og haft hest der hele mit liv. (bor nu i kbh)

Der er masser af opstaldningsmuligheder.

Jeg kender en del steder.

Bla. haft hesten stående i "plovfuren"(det er add.) hos Bent & Sonja, virkelig søde mennesker! Dejlige nye stalde og folde. De har lige fået ridehus også

Tror det koster omkring 1100kr m. halm og morgenfodre/aftenfodre og dengang lukkede han dem også ud(2år siden)

Jeg kender også dalby rideklub men der er ringe fold muligheder. men super sted for seriøs ridning. <og hyggeligt.

Ved ikke hvad du søger men skriv en PB hvis du vil vide lidt.

Jeg kan måske også hjælpe med bolig.

skriv hvad du kan klare af husleje osv.


Hvilken skole går du på?


Hilsner fra Margit



En sand ven er en der tror på en, når man selv er holdt op.

Min nye hest Mirco

www.heste-nettet.dk/lo...7763/full/

Livet er til låns-lev det fuldt ud!

Medlem af Amagerklubben "a lots of yeeehaaaa"

0
0
Svar på denne tråd
 
 Okay ..
Forfatter: 
Dato:  07-11-2006 11:29

My lady : Var lige inde og kigge, så ligger det ligger 900 m fra CEU, det er faktisk den skole jeg går på, eller melder mig lige ud indtil januar, men begynder så igen :-)


Tak til alle svarene, men I må gerne lige skrive hvor de forskellige steder ligger, til jer der ikke har gjort det, og numre også, da jeg jo ikke er så kendt i Kolding mht heste-kontakter :-)



Margit :


Går ude på CEU, ude i Vranderup :-)

Sender dig lige en PB

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ceu kolding..
Forfatter: 
Dato:  07-11-2006 12:27

Er selv en elev derunde... og skal til sidst 4. hovedforløb i januar - så gammel er er jeg...


Det er vildt dyrt at have sine heste opstalding på skolen, især når du skal have 4...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg har gået
Forfatter: 
Dato:  07-11-2006 14:05
derude (fra 03-04).. Og så vidt jeg husker er opstaldningen godt nok i splinter nye stalde, men til 50 kr pr dag..



Ratster Zoo - avler af Vinterhvide Dværghamstere og Tamrotter


Den som aldrig laver fejl, laver heller ikke meget mere.

Tamrotte ejer, og STOLT af det

Shetlands pony - en stor hest i en lille pakning

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hej hej
Forfatter: 
Dato:  07-11-2006 15:11

Tak for PB.

Jeg ved at skolen i Vranderup råder over min. et kollegie i Kolding.

Det ligger på Bakkevej, det er 10 gågang fra centrum.

Jeg har selv gået på skolen for mange år siden.

Da gik bussen ud til skolen fra Rutebilstationen kl 8 om morgenen.

Jeg ved også at Mylady der ejer lille hovgård(se længere oppe i tråden) bor små 2km fra Vranderupgård(skolen), den ligger på samme vej faktisk.

Tal med skolen om bolig evt.


som skrevet i PB til dig er det ret nemt at finde noget at bo i, samt opstaldning.


Skriv hvis der er mere du vil vide ikk?


Hilsner fra Margit


En sand ven er en der tror på en, når man selv er holdt op.

Min nye hest Mirco

www.heste-nettet.dk/lo...7763/full/

Livet er til låns-lev det fuldt ud!

Medlem af Amagerklubben "a lots of yeeehaaaa"

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  07-11-2006 19:13

"Kollegiet" på bakkevej er ikke længere et kollegie, men umgdomsboliger. Og de har ikke nogen forbindelse med CEU..


Nina

0
0
Svar på denne tråd
 
 Lille Hovgaard
Forfatter: 
Dato:  07-11-2006 19:23

Hold da op - vi har åbenbart lige pludselig fået over en kilometer længere op til skolen end vi havde inden Margits indlæg - der er altså kun 900 meter derop.


Desværre tager vi ikke hingste ind, så hvis du skal have den med, kan vi ikke være behjælpelige





Opstaldning tilbydes i Kolding V


0
0
Svar på denne tråd
 
 Til Margit
Forfatter: 
Dato:  07-11-2006 20:45

CEU Har deres eget skolehjem som ligger lige ved hovedskolen (dvs ved siden af storcenteret) Det koster 2000 kr hvis man er over 18 for et et værelset (kan iek huske hvad det koster for et dobbelt)


Da jeg boede der var jeg under 18.. Man får god mad, og shopping mulighederne er jo formidable, når der nu kun er et stenkast til storcenteret :D


Man kan dog kun bo her i skole perioderne..


På skovvænget ligger der også ungdomsboliger.. Der skal man bare være under uddannelse, så må man bo der både i skole og praktik perioder..




Ratster Zoo - avler af Vinterhvide Dværghamstere og Tamrotter


Den som aldrig laver fejl, laver heller ikke meget mere.

Tamrotte ejer, og STOLT af det

Shetlands pony - en stor hest i en lille pakning

0
0
Svar på denne tråd
 
 jajajaja
Forfatter: 
Dato:  08-11-2006 10:20

Men uanset hvad så er der jo ikke langt hen til lille hovgård

Min veninde havde hendes hest stående derhenne på et tidspunkt hos de tidligere ejere af stedet, min veninde mugede i boksene kan jeg huske..

Hyggeligt lille sted ellers..

Må i så benytte skolens ridehal?


Hilsner fra Margit


En sand ven er en der tror på en, når man selv er holdt op.

Min nye hest Mirco

www.heste-nettet.dk/lo...7763/full/

Livet er til låns-lev det fuldt ud!

Medlem af Amagerklubben "a lots of yeeehaaaa"

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ridehal
Forfatter: 
Dato:  08-11-2006 11:16

Ja vi har lov til at benytte ridehallen for den nette sum af 200 om måneden. Rigtig dejligt i de kolde måneder





Opstaldning tilbydes i Kolding V


0
0
Svar på denne tråd
 
 nummer?
Forfatter: 
Dato:  17-09-2014 21:08

Hej

 

Har du et mobil nummer man kan ringe til dem på? Angående opstalding hvis det stadigvæk gælder.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Maria274
Forfatter: 
Dato:  22-09-2014 19:35

Hvem henvender du til? Tråd er nu 8 år gammel. Det er ikke sikker på at noget af dem eksistere endnu...

 

IsTion er min tidligere navn på HN


Hilsen Christine

Lykkelig ejer af 3 dejlig islandskeheste


Ljómalind frá Skídbakka I

Blómi fra Engholm

Skipting fra Troldskov

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hansenberg
Forfatter: 
Dato:  17-11-2014 23:14

Hej

 

Ja Hansenberg har stadigvæk opstaldning, men fra januar 2014 kommer det til at koste 2200 kr. alt incl. Skriv PB hvis du vil vide mere.

 

Lille Hovgård fungerer også stadigvæk, men det er ikke muligt at stå på Lille Hovgård og så bruge hallen hos Hansenberg.

 

Der er nærmest aldrig nogle fra Lille Hovgård der har brugt hallen, heller ikke, da det var muligt. De par stykker der har brugt den meget i tidens løb er flyttet op i stalden på Hansenberg i stedet for.

 

Hilsen Lene

 


Med hesten Lucifer-Sartor, født 1997, efter Lobster med Locarno som morfar og Flamingo, som mormors far.

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider