Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Blærebetændelse. Råd søges...
Forfatter: 
Dato:  12-09-2006 21:48

Suk... Jeg har self. fået blærebetændelse og jeg er bare super dårlig med svie, toilettrængende hver 2 min., ondt under lænden og feber.


Lægen har sagt jeg skal drikke en masse..


Da jeg går i gymnasiet har jeg jo ikke "råd" til så meget fravær - så det skal bare væk hurtigst muligt!


Er der ikk nogle der har nogle gode råd?



0
0
Svar på denne tråd
 
 Äble cider eller äble juice
Forfatter: 
Dato:  12-09-2006 21:50
Äble cider eller äble juice i spandevis. Og du vil så läre at opdage symtomerne efterhånden og så er det bare på äblen igen.

Söger oplysninger på DV VALLAK, Mrk DV114. 8-9 år. Hanetrit i perioder. 168 cm , speciel blis, 4 sokker. Se han på min präs eller hjemmeside.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Trænebær
Forfatter: 
Dato:  12-09-2006 21:50
saft hjælper på mig... :) Go bedring. Ss

Livet er en leg, man skal bare kunne reglerne..
0
0
Svar på denne tråd
 
 Vand...
Forfatter: 
Dato:  12-09-2006 21:52

Masser af vand, det er udrensene - gerne 3 liter.


Hilsen


Jette - som selv har været møllen igennem.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Saftevand.
Forfatter: 
Dato:  12-09-2006 21:53

Saftevand (Helst uden sukker) det skulle være utrolig godt :)



// Mvh. Sandra


Det Er Så Svært At Skilles Ad,
Så Svært At Gå Sin Vej.
Men Alle Mine Tanker,
Vil Altid Følge Dig :'(-<3'


Hvil I Fred Kristine <3' - Vil altid huske dig..

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tranebærsaft
Forfatter: 
Dato:  12-09-2006 21:56

Det hjælper.

Det fåes på apoteket.

Og jeg føler med dig! det er modbydeligt at være ramt af blærebetændelse.

Men ellers kan lægen normalt hjælpe med nogen piller på recept, som virker ret godt !


Hilsen Mette

0
0
Svar på denne tråd
 
 vand vand vand vand
Forfatter: 
Dato:  12-09-2006 21:57
i spandevis, gerne tranebærsaft, uhh jeg kender det, du er nok nød til at få noget medicin mod det sådan som du beskriver det er behándling nødvendig.
0
0
Svar på denne tråd
 
 sig mig lige
Forfatter: 
Dato:  12-09-2006 22:08

Har lægen ikke givet dig nogle piller? feks. sulfapræperat?

For det skal du altså ha´når du har feber!

Sådan en blærebetændelse kan udvikle sig til nyrebækkenbetændelse, hvilket i mit tilfælde betød akut indlæggelse med drop og fare for permanent skade på nyrerne. Så det er altså ikke bar efor sjov...

Men ellers så er tranebærsaft en god idé, og det skulle samiaklakrids også være, selvom jeg ikke selv har brugt det





Mvh Britt

The more you practice, the luckier you get....

0
0
Svar på denne tråd
 
 padderokkethe
Forfatter: 
Dato:  12-09-2006 22:17

tranebærsaft og padderokkethe.. Padderokkethe smager af h* til, men det renser virkelig (=virkelig mange tisseture)..

og så godt med undertøj på (ikke g-streng, men hotpant/boxershorts og en bluse der dækker lænden/numsen..


Jeg har haft det tre gange og det er bare ikke sjovt

God bedring..


Hilsen Lindis


Ved du, at jeg aldrig glemmer hvordan man er imod mig?
7. bud
Tag dig af mig når jeg bliver gammel. Også du bliver gammel en dag.
9. bud
Støt "Nyt Hesteliv" - www.nyt-hesteliv.dk
Paradico <3 og Gaia <3
0
0
Svar på denne tråd
 
 Blærebetændelse
Forfatter: 
Dato:  12-09-2006 22:21

Kan du SÅ komme afsted til lægen og blive tjekket.

Du skal sikkert have en antibiotikakur.


Ellers så drik en masse indtil videre. Og sørg for at holde dig varm. Varme bade er også godt.


Specielt hvis du "tisser blod", har feber og har "ondt i nyrene" skal du vøre ekstra opmærksom.




- Yuki


Med den lille salathest - nu UDEN klips i benet


www.rigola.dk


0
0
Svar på denne tråd
 
 Tak...
Forfatter: 
Dato:  12-09-2006 22:23

Tak for jeres råd.


Ja, lægen kunne se idag det var blærebetændelse, og prøven bliver dyrket til imorgen så jeg får den helt rigtige medicin. Og ja, fik 2 Sulfapiller idag til at starte på

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tak...
Forfatter: 
Dato:  12-09-2006 22:28

Tak for jeres gode råd - de vil alle blive prøvet imorgen!!! Skal bare hurtigt af med det.


Yuki"Specielt hvis du "tisser blod", har feber og har "ondt i nyrerne" - sådan har jeg det lige præsist!


smurf2, ja min veninde blev også hastindlagt i Frankrig g derefter fløjet hjem og indlagt pga på.. suk hun var syg!



Min veninde var idag inde på det kunne være kommet fordi man ikk gik på toilettet efter se* er der nogle der ved om den påstand passer?





0
0
Svar på denne tråd
 
 Christina
Forfatter: 
Dato:  12-09-2006 22:34

Det lyder ikke godt.

Jeg har desværre selv haft det nogle gange.

ja, det er vigtigt at få tisset, da det "renser". Hvis man går rundt og holder sig "holder" man på bakterierne.


Så drik en masse væske (gerne uden sukker) og tag evt et dejlig varmt karbad (hvis du har badekar).





- Yuki


Med den lille salathest - nu UDEN klips i benet


www.rigola.dk


0
0
Svar på denne tråd
 
 Yuki..
Forfatter: 
Dato:  12-09-2006 22:37

Yuki, ja det er bare noget af det værste!

Jeg skal bare tisse hver 2 min. 2 dråber - så hverken skole eller job ville kunne holde mig ud de næste par dage (sådan var det ihvertfal sidst) Hvor land tid tog det før dit var væk?



0
0
Svar på denne tråd
 
 C-vitaminer hjælper også...
Forfatter: 
Dato:  12-09-2006 22:44

Hejsa

Kender også alt for godt problemet, - det kan gøre SÅÅÅ ondt!

Drik en masse væske, så du har noget at tisse af, - det hjælper med at skylle ud, og så gør det knapt så ondt når du tisser.

Prøv også at holde dig et lille stykke tid længere end du har lyst til, hvis du ved, at du næsten lige har tisset - nogle gange kan det få det til at falde til ro.

Pak dig ind med et uldent tæppe eller lign. omkring underlivet - også når du sover.

Drik noget syrligt uden sukker, (- tænker det er derfor, nogle skriver æbleeddike og tranebær), og suppler evt. med c-vitaminer (kan fåes i håndkøb) hjælper også på at lave et surt miljø.

Tror dog, som en anden også skriver, at som du har det nu, burde du måske en tur til lægen og få noget sulfapræperat.

Hvis du kører på scooter eller lign. hver dag, hvor du ikke får kropsvarmen undervejs, så få en jakke/frakke der dækker nedover bagdelen, - og så er det ellers bare på med de uldne underbukser og slut med at sidde på kolde overflader eller i træk...

Mvh MetteTM

0
0
Svar på denne tråd
 
 Det gode...
Forfatter: 
Dato:  12-09-2006 22:59

.. er at symptomerne forsvinder ret hurtigt efter du er begyndt på medicinen, og så kan du tage i skole igen. Som de andre har sagt: MASSER af vand (rigtig meget! Jeg lider meget af blærebetændelse, går også på gymnasiet og husker at drikke min. ½ liter i løbet af hver undervisningstime..), varmt tøj omkring nyre/blære er en rigtig god idé. Drik tranebærsaft (UDEN SUKKER), eller spis kapsler med tranebær. Drik evt. gyldenristhe. Undgå genrelt sukker, da det er guf for bakterierne.. Det var lige det jeg kunne komme på



Mvh. Cat


Fedmekuren startede: 07-09-2006

Ekstra kilo = 0,1

Højde: 174 cm

Vægt: For lidt

Mål: 55 kg (BMI på 18,1)

Humør: Så går vi i gang :)


0
0
Svar på denne tråd
 
 en lille ting til
Forfatter: 
Dato:  13-09-2006 07:42

Tisning efter 6: ja for der kan blive skubbet baktusser op i urinrøret, de skal ud igen hurtigts muligt. Faktisk kaldes det også et eller anden med honeymoon syndrom eller noget i den retning - fortalte min mor mig engang hvor jeg havde lidt blærebetændelse flere gange om ugen


Nå ja og alt te er egentlig godt, for det er vanddrivende og det varmer og lindrer, men padderokke te er sikkert bedre


GOd bedring, føler med dig


Søger en hest/stor pony at passe/ride i cykelafstand fra Hjørring. Se mere på min præ. eller skriv og hør nærmere

0
0
Svar på denne tråd
 
 zoneterapi
Forfatter: 
Dato:  13-09-2006 08:06

Hejsa


kom til en zoneterapeut hurtigst muligt, jeg har selv haft stor succes med at behandle blærebetændelse med zoneterapi på flere af mine arbejdskolleger mm.

Så søg en zoneterapeut, også endelig tranebærsaft, og padderokkethe.


Håber du hurtigt bliver frisk igen.


God bedring



Hilsen


Helle




Medlem af klubben for manipulerende, hjernevaskende, talentløse ponymødre, der tvinger deres små uskyldige børn til at opfylde deres egne tabte ambitioner.

0
0
Svar på denne tråd
 
 kærste...
Forfatter: 
Dato:  13-09-2006 08:08

Kender godt til det med blærebetændelse og det er bestemt ikke rart.


Hvis du har en kærste så sørg ALTID for at få tisset ud efter i har været i seng sammen da disse bakterier bla er med til at danne blærebetændelsen!




M.V.H
Tine

***Vær dit eget ikon***

(") (")
('.' )
(")-(")
0
0
Svar på denne tråd
 
 Tine85
Forfatter: 
Dato:  13-09-2006 08:19

Tine85, hehe så er denne påstand altsår sand


Jeg plejer faktisk gøre det, men glemte det faktisk i week. Suk... Øv, så er det måske derfor jeg ligger her nu

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hellep..
Forfatter: 
Dato:  13-09-2006 08:21

Hellep, hjælper zoneterapi virkelig? Min farmor er nemlig uddannet det, så det ville være en dejlig nem ting at forsøge med.


Nu har flere af jer nævnt padderokkete - hvor kan det købes?



0
0
Svar på denne tråd
 
 æd din hat
Forfatter: 
Dato:  13-09-2006 08:23

Ja christina det kan du æde din hat på at det er derfor så


Det er jo tit at man er for "doven" til at rejse sig - men det giver bagslag...






M.V.H
Tine

***Vær dit eget ikon***

(") (")
('.' )
(")-(")
0
0
Svar på denne tråd
 
 padderokkethe
Forfatter: 
Dato:  13-09-2006 08:27

kan købes i Matas. Og ja se at få fat i din farmor og lad hende give dig en ordenlig udrensning, med fokus på urinvejssystemet.

Det gør ondt, men det virker. Gør det hellere idag end i morgen.


Helle




Medlem af klubben for manipulerende, hjernevaskende, talentløse ponymødre, der tvinger deres små uskyldige børn til at opfylde deres egne tabte ambitioner.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tine85...
Forfatter: 
Dato:  13-09-2006 08:27

Tine85, Ihh altsår... Ja præsis.. Tit orker man ikk liiige hvis det er sent, øv, det betaler sig ikke at være doven og træt.


Min mor havde engang sagt det, men jeg troede faktisk det var mest en skrøne..





0
0
Svar på denne tråd
 
 Hellep..
Forfatter: 
Dato:  13-09-2006 08:29

Hellep, så må jeg hellere smutte fordi både farmor, Matas og apoteket idag - tak



0
0
Svar på denne tråd
 
 Tak...
Forfatter: 
Dato:  13-09-2006 11:14

Jeg vil gerne takke for jeres gode råd, har lige været i byen og handle, te, saftevand unden sukker og endelig har lægen fået udskrivet den recept med antbiotika, så nu skal jeg bare skynde mig at blive rask!



0
0
Svar på denne tråd
 
 Gode råd
Forfatter: 
Dato:  13-09-2006 14:28

finder du hos Netdoktor


Min kollega grinede meget af den med at sidde omvendt på toilettet, men prøvede alligevel - og sørme om det ikke hjalp ;-)





Venlig hilsen
Randi G.

Mors hest er bedst
(Anne-Katrine, 4 år)

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider