Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 At flytte sin hest - grundet græs
Forfatter: 
Dato:  17-06-2006 16:43

Nord står pt. på en rigtig dejlig ejendom. Der er orden i sagerne, og der roder aldrig. Der er meget pænt og rydeligt. Der er adgang til ridebane pr.1/6 - indtil da er der forholdsvis ny ridehal. Stedet var i mine øjne perfekt - dog er der ét problem som gør at jeg nu flytter ham hjem - GRÆS! Der er alt for meget græs til Nord, der er en del andre heste hvor de 2 er ekstrem overvægtige fjordheste. Nord er på blot 14 dage blevet meget rund, trods motion 5-6 gange om ugen. Han kan ikke få lov at gå på et afgræsset stykke, og kan ikke komme på stald.


For mange vil det lyde som lidt af et luksus problem, men for mig fylder det meget. Det er utrolig vigtigt for mig at han ikke bliver stor da jeg er bange for at så udvikler "fedtstykket" på halsen. Oveni købet er Nord tilmeldt vallakkåring d.10 Juli, så vi er meget interesserede i at holde ham godt ved lige.


Jeg vil nu flytte ham hjem, men der er nu én stor ulempe. INGEN RIDEBANE. Dog har jeg et par flinke brødre som vil hjælpe med at jævne et stykke jord på 20x60 m. ud til os. Det bliver primitivt, men det er nødvendigt. Vi har ikke særlig meget græs, så han skal så småt fodres på ved siden af.


Lyder det som et forkert beslutning, og hvad havde i gjort i sådan et tilfælde?






Nanna Hyllested

Sejlflodgaard


2-års fjordhingst sælges - ekstrem velgående!



0
0
Svar på denne tråd
 
 Ja jeg er en af
Forfatter: 
Dato:  17-06-2006 16:57

den som ikek syntes det er et must med ridehal/bane, men jeg er så også kun hyggerytter..


Men der hvor min står er der heller ikke bane, dog er der ca. 200 m til den lokale rideskole (Men nu er min slet ikek gammel nok ti lat blive redet på, så det er slet ikek et problem)