Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 gul/brunt udflåd fra hund? :0(
Forfatter: 
Dato:  11-05-2006 11:29

Jeg er temmelig bekymret for vores hund Pølseline.

Jeg opdagede iaftes at der flyder sådan noget gulbrunt noget fra hende bagi, og jeg ved ikke om det er fra livmoderen eller blæren.

Hun er ret våd bagi og klisteret og virker lidt tam idet.

Jeg har lige haft hende ibad så hun er fin til hun skal til dyrlæge idag kl 15.

Og da hun var ibad så jeg pludselig der løb noget mere snask ud af hende da jeg skyllede hende.

Jeg tænker på hvad det kan være, og tanken og livmoderkæft svæver da godt nok.

Jeg har en rigtig skidt fornemmelse, og hvis hun er hårdt ramt af noget alvorligt, ja så bliver det farvel idag.

Hun har trods alt levet 10 gode år nu, og aldrig fejlet en pind, så vi vil ikke ha at hendes sidste tid her bliver en pine.

Men er der nogen af jer der har prøvet at der kommer sådan noget udflåd, og er der nogen der har en ide om hvad det kan være?

Med venlig bekymrede hilsner fra Karina.



Prøv en Islænder!
Du vil garanteret syntes det er skideskægt!

0
0
Svar på denne tråd
 
 hmmm...
Forfatter: 
Dato:  11-05-2006 11:35

Det har jeg - men det lugtede samtidig uhyggelig fælt


Det viste sig at være fra hundens analkirtler endnu mere


Men ellers var hundens humør ikke påvirket - men god bedring til din vuf

0
0
Svar på denne tråd
 
 hvorfor
Forfatter: 
Dato:  11-05-2006 11:40
ik ringe til en dyrlæge... der trods alt har lidt mere viden indenfor dette område..
0
0
Svar på denne tråd
 
 Hunde...
Forfatter: 
Dato:  11-05-2006 11:42

Min første tanke er livmoderbetændelse.. Du kan læse lidt mere om det her www.netdyredoktor.dk/sw5414.asp


Ellers har jeg ikke rigtig nogle bud..


Er det livmoderbetændelse vil dyrlægen (som du kan læse på linket) sikkert foreslå at neutralisere hunden.. Så gør dig gerne nogle tanker omkring dette indgreb inden du kommer op til dyrlægen...


Held og lykke hos dyrlægen.. Lad os endelig gerne høre Doktor Dyrs dom ..


MVH ManEater, Den skrukke høne.. Nu med egen zoologisk have.. ;-D

0
0
Svar på denne tråd
 
 ved det ikke
Forfatter: 
Dato:  11-05-2006 11:44
jeg ved det ikke, men held og lykke! Vil gerne høre hvordan det er gået, så håber du skriver... tænker på jer!

Et godt team bygger på:

Tillid, gensidig respekt og sidst men ikke mindst;

to-vejskommunikation!

Husk det når du arbejder med dit dyr :-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Vicksen...
Forfatter: 
Dato:  11-05-2006 12:46

Vicksen nu skrev jeg jo osse at jeg skal til dyrlægen med hende her kl 15.

Da jeg ringede var det bare en sekretær der tog telefonen, og hun er jo ikke uddannet dyrlæge så hun kunne jo ikke sige så meget andet end at giv mig en tid.

Maneater, det kunne godt tyde på livmoderbetændelse!

Jeg håber i hvetilfælde at det er noget de kan gøre noget ved, for vi vil jo gerne beholde Pølseline lidt endnu.

Jeg skal nok giv besked når jeg kommer hjem fra dyrlægen.

Her er lige et billed af patienten.

Det er Pølseline der er den gamle danske hønsehund.



Prøv en Islænder!
Du vil garanteret syntes det er skideskægt!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Livmoderbetændelse
Forfatter: 
Dato:  11-05-2006 13:42

Uden jo at have set hunden, så vil mit bedste bud også være en livmoderbetændelse.


I så fald vil hun formodentlig skulle opereres (have fjernet livmoderen), men selv om det er en lidt gammel hund, så er det heldigvis ofte ukompliceret, men det afhænger selvfølgelig af hvor påvirket hun er. Men efter min mening er det langt den bedste løsning (man kan behandle medicinsk, men effekten er ofte tvivlsom, behandlingen ofte langvarig og hunden har meget stor risiko for at få det igen).


Livmoderbetændelse er en af de mest "normale" sygdomme hos ikke steriliserede tæver, idet op mod 60% af intakte tæver over 9 år vil have/få livmoderbetændelse.


Dette er endnu en grund til at jeg gerne vil slå et slag for at man steriliserer tæver som ikke anvendes i avl, for det er jo altså altid mere risikofyldt (og dyrere) at operere en syg hund frem for en rask hund.


Men heldigvis går langt hovedparten af operationerne for livmoderbetændelse godt og hundene kommer sig hurtigt.


Med venlig hilsen



Camilla Juelsgaard Jørgensen

Juelsgaard's Labrador
Get a life - Get a lab
0
0
Svar på denne tråd
 
 Håber det bedste
Forfatter: 
Dato:  11-05-2006 14:19

Jeg håber det bedste for jer! Desværre har jeg meget dårlig erfaring med slim fra hundens underliv. Vores hund fik kort efter vi havde fået hende en kolibakterie infektion i underlivet, hun blev neutraliseret allerede som hvalp, da infektionen ikke ville forsvinde, men hun er stadig ikke rask... Hun har været under behandling i 7 måneder nu og er stadig ikke meget bedre end da vi startede. Heldigvis virker hun til at have det godt, men det er ikke sjovt for hende konstant at have infektioner i underlivet, hvilket medfører udflåd og tisseuheld når man sover! :( Det er sikkert heller ikke sjovt at skulle til dyrlæge hver 14 dag og undersøges eller konstant få antibiotika, men sådan er det desværre gået. Vi håber på bedring snart, ellers ved vi snart ikke hvad vi skal stille op!!

Håber ikke det er så slemt med din hund, men heldigvis har hun jo en alder hvor man må gå ud fra at hun allerede har haft et langt og godt liv!! pøj pøj ved dyrlægen.



Ledige bokse i privat selvpasser stald ved 8300 Odder fra sommer 2006

Bokse fra 500 kr. pr. md.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Så har vi været ved dyrlægen..
Forfatter: 
Dato:  11-05-2006 15:43

Så, nu har vi været ved dyrlægen og pølseline har betændelse i livmoderen.

Hun er nu på antibiotika, indtil på mandag hvor hun skal opereres og ha fjernet livmoderen.

Det er i hvertilfælde planen indtil videre.

Vi skal lige snakke det grundigt igennem herhjemme, for hun er jo en gammel hund.

Bare undersøgelsen idag og det antibiotika kostede 714 kr, og operationen koster 3200 kr.

Det værste er jo så hvis det alligevel går galt.

Dyrlægen fandt osse en knude imellem 2 mælkekirtler, og kunne ikke sige noget om den var godartet.

Der er mange ting man skal tage med i sine overvejelser.

Vi vil selvfølgelig Pølseline det bedste, men vi er enige om at hun skal ikke igennem en masse lidelser for at vi kan forlænge hende liv med en lille smule hvis ikke der er store chancer for at hun vil få det rigtig godt.

Men alt taget i betragtning tager vi nok og lader hende operere og håber så på at hun får mindst 2 gode år endnu.

Mir, det var da godt nok træls med jeres hund.

Har hun fået fjernet hele livmoderen?

For ellers kunne det måske være en mulighed?

Med venlig hilsen Karina.




Prøv en Islænder!
Du vil garanteret syntes det er skideskægt!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Krydser fingere
Forfatter: 
Dato:  11-05-2006 19:47
Og Pænt hår

Venlig Hilsen

Line K. Jeppesen

Nordsjælland

Kátur&Brúsi
Samt
Smukke Ganger
0
0
Svar på denne tråd
 
 Operation...
Forfatter: 
Dato:  11-05-2006 22:13

At operere på hunde, og især ældre hunde, kræver altid sine overvejelser..


Min egen tæve på nu 9 år har indenfor de sidste 2 år ialt været igennem 5 operationer.. De 4 i ørerne pga af blodøre og den sidste for at få fjernet vildtkløer på bagbenene da hun hang fast i sig selv med dem..


Hun lever i bedste velgående og har slet ikke ladet sig mærke med operationerne..


Personligt ville jeg ikke være i tvivl men nu er det jo op til jer at tage beslutningen...


Syntes det er meget fornuftigt, på forhånd at aftale hvornår det er nok...


MVH ManEater, Den Skrukke Høne.. Nu med Egen Zoologisk Have.. ;-D

0
0
Svar på denne tråd
 
 livmoderbetændelse
Forfatter: 
Dato:  12-05-2006 00:05

Det var min ildåb... Jeg blev kastet ud i at skulle assistere til sådan en operation, min første dag i faget, som vet. sygepl.. Og jeg blev der... :) :) :)




Selve det indgreb ville jeg tage med ro, og få gjort ved hunden... Uanset alderen.. :) :) :)








Mkh.
Else.




Man lugter ikke af hest, man dufter.. :) :)




HUSK: Altid kontrakt, ALTID, andet er for dumt.. !!




Skype:
0
0
Svar på denne tråd
 
 Ja, det er jo det...
Forfatter: 
Dato:  12-05-2006 10:14

Vi får osse Pølseline opereret, for der skulle gerne være mindst et par gode år i hende endnu.

Hun er en god gammel musefanger!

Med venlig hilsen Karina.



Prøv en Islænder!
Du vil garanteret syntes det er skideskægt!

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider