Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Kan i huske 80erne?
Forfatter: 
Dato:  28-02-2006 18:23

Hejsa.


Jeg fik lige en mail idag fra en gammel efterskoleveninde.


Og så kom jeg til at sidde og tænke tilbage. Jeg er godt nok født i 83, men kan stadig huske en del af det her:


Kan du huske det fantastiske årti, hvor:


1. Vi troede fuldt og fast på at George Michael var hetero.

2. Vi stod gerne i en lang kø foran en telefonboks, hver gang vi ville ringe hjem

3. Hockeyhåret symboliserede den moderne mand!

4. Sejlerskoen blev betragtet som både klassisk og tidsløs.

5. Permanent var trendy, både til ham og hende

6. At eje en BALL trøje var lykken

7. Dirty Dancing stjernen Patrick Swayze var supersexy

8. En lycra tingest ved navn BODY fandtes i alle pigers skab.

9. Skulderpuder, jo større jo bedre, gav os en naturlig siluet.

10. Mascaraen skulle ikke være sort, men have samme farve som øjnene

11. Alle madretter som indeholdt ananas hed noget med Hawaii

12. Den heftigste forret var rejecocktail, og den sejeste drink var campari

13. Vi kunne ikke hoppe omkring når vi hørte musik, så hakkede pladen
(LP'en)

14. Der fandtes et specielt møbel til steroanlægget

15. Vi meldte os ind i bogklubber, musikklubber og vi samlede på utallige kort og billeder af popstjerner, idrætshelte og dyr

16. Slettelakken var den nye revolution, der kunne rette stavefejl

17. Gemacher og stor t-shirt var en helt naturlig kombination

18. De aller flotteste plakater/billeder vi havde på væggen var af kyssende par i solnedgang, grædende klovne og galopperende enhjørninger

19. Vi gik til aerobic med g-strengstrusser udenpå gymnastikdragten og syntes det var helt naturligt

20. "Jeg skriver en check" var en helt almindelig replik

21. Fastfood var det samme som en grillpølse med brød

22. En jogging dragt var ikke en joggingdragt med mindre du havde hvide tennis sokker uden på buskerne, benvarmere på eller rullet bukserne op til midt på læggen

23. En mus var et dyr



År 2006,

du ved at du lever i 2006 når:

1.Du taster en pin-kode ind på mikroovnen

2. Du har 15 telefonnumre til en familie på 3 personer

3. Du sender en email til den person, der sidder ved siden af dig.

4. Årsagen til at du har tabt kontakt til dine gamle venner er, at de ikke har en mailadresse eller en mobiltelefon.

5. Du har arbejdet ved det samme skrivebord i 5 år men under 3 forskellige firmaer.

6. Din chef kan ikke dit job

7. Din frokost består af rå fisk som du spiser med pinde

8. Du ringer til familien for at høre om de er hjemme idet du nærmere dig hoveddøren.

10. All reklame på tv har en internetadresse under

11. Du får panik hvis du glemmer mobiltelefonen hjemme og vender om for at hente den!

12. Det første du gør når du står op er at gå online, før du tænder el kedlen til en kop hurtig pulverkaffe.

13. Du lægger hovedet på skrå når du ler

14. Du læser dette og nikker og smågriner

16. Du har for travlt til at lægge mærke til at nummer 9 i denne liste er væk

17. Du måtte scrolle op igen for at tjekke at den faktisk ikke var der

18. Og nu sidder du og griner for dig selv...


Kan i huske alt det, og kom lad os så få de sjove, underlige, kloge osv ting som var dengang i firserne ( eller tidligere/senere for ældre/yngre )

Lad os lave listen lang, hvad kan i huske fra 80erne som er anderledes fra idag?






0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg husker...
Forfatter: 
Dato:  28-02-2006 18:36
80 erne som en sorgløs tid, men nok mest pga jeg var teenager på det tidspunkt !
Mht. Din liste så fik den godt nok smilet frem, for den passer på en prik !

MVH. Anita
0
0
Svar på denne tråd
 
 De mest pinke år af mit liv
Forfatter: 
Dato:  28-02-2006 18:45

jeg er 73'er og husker tydeligt mine "Glade 80'ere"


Jeg gik i Allah bukser


Dansede electric boogie i alle frikvarterer


Drak jordbærthe med veninderne


Havde Bobbie & Käte penalhus


Havde selvlysende sokker på


Selerne hang nede ved knæene


Jeg havde en sort motorcykel jakke der var tre nr. for stor


Jeg hørte "I could be so lucky, lucky lucky lucky..."


Elskede Lemahl (staves?) der sang temaet til "Den uendelige historie"


Havde en grøn mascara... for fanden da!


Jeg havde det cooleste permanentede hår


Jeg måtte ikke få et crepejern



0
0
Svar på denne tråd
 
 Det glemte
Forfatter: 
Dato:  28-02-2006 18:46
Kim Schumacher. Ham savner jeg fra de platte 80'er. Ellers ikke noget.


~ Grev Axell ~

Man skal aldrig sige nej til en fristelse, man ved jo ikke hvornår den kommer igen! -Garfield
0
0
Svar på denne tråd
 
 Den var go´ den..
Forfatter: 
Dato:  28-02-2006 18:51

med 9 omkring 2006... SKulle også lige op og tjekke om den nu manglede, og derefter var jeg flad af grin, da jeg læste videre.. He he!!

Nu er jeg fra 85, så det er begrænset hvad jeg lige kan huske derfra.. Men det passer jo meget godt, det du har skrevet!




I ved ikke hvad i har, før i mister det - Pas godt på jeres dyr :-)

Jeg elsker ikke folk, fordi de er smukke" Jeg synes de er smukke, fordi jeg elsker dem!
0
0
Svar på denne tråd
 
 i guder ja..
Forfatter: 
Dato:  28-02-2006 18:53

Jeg er fra 76, så jeg må være indbegrebet af 80´erne


Det jeg også husker bedst er de der "hængerøvsbukser", det tog mig nemlig en evighed at overtale min mor til at jeg måtte få et par


Så vidt jeg husker, hørte der vist også et pandebånd (gerne snoet med to forskellige farver), til det der joggingsæt


Sko - det skulle vist være de der lysebrunge bjergstøvler, kan ikke huske hvad de hed, men de havde sådan noget mørkebrunt læder foroven...Så var den hjemme



Christel

Dejlig skovturs/dressur vallak til salg:www.heste-nettet.dk/ma...s/97191/2/
Kravlegård købes, hvid, hæve/sænkebund max 250 kr.




0
0
Svar på denne tråd
 
 gud...
Forfatter: 
Dato:  28-02-2006 18:56

Gud kom selv lige i tanke om de der smarte spiral snørrebånd i neon. Wow de var hotte. Men det var nok sidst i firserne, først i halvfemserne.



0
0
Svar på denne tråd
 
 Cruella76
Forfatter: 
Dato:  28-02-2006 19:23

Ha..havde også et par hængerøvsbukser. Gulerodsbukser, hed de!

Hvor var de ømme, men MEGET smart dengang.


Havde også en masse badges, primært med Culture Club/Boy George og Kim Wilde. Mine vægge var tapetseret med plakater med dem (til min fars store fortrydelse!)


Strækbukser og rulleskøjter var også et hit, og "punkhår"...et ekstra hul i ørerne gjorde det ud for nutidens piercinger.


Halballer og æblesnaps...åh, ja, disse minder!






Med venlig hilsen

Lene

0
0
Svar på denne tråd
 
 Nårh ja,,,
Forfatter: 
Dato:  28-02-2006 19:38

og en anden ting der slår mig som totalt 80´er agtigt er "DALLE_VALLE", også kaldet Daells varhus i København.


Det var blandt andet også der jeg fik mine Hængerøvsbukser fra


Var chiffon (staves) tørklæder ikke også et hit dengang?



Christel

Dejlig skovturs/dressur vallak til salg:www.heste-nettet.dk/ma...s/97191/2/
Kravlegård købes, hvid, hæve/sænkebund max 250 kr.




0
0
Svar på denne tråd
 
 den florer
Forfatter: 
Dato:  28-02-2006 19:41
også på diverse rotte forums :D

Ejer af: 1 pony, 2 rotter, 1 kat og 3 dværghamstere - HJÆLP Jeg er ramt af GMA (Get More Animals)

0
0
Svar på denne tråd
 
 åh ja...
Forfatter: 
Dato:  28-02-2006 19:51
kan nogen huske de her ruskindsstøvler som skulle gå op over knæet i et par yderst vamle gamacher lol i alle regnbuens farver blomster og lign.

hestensurtehave.dk/www.travnyt.dk
Belle Sælges el. Udlånes se præs.























0
0
Svar på denne tråd
 
 Næh Miabell
Forfatter: 
Dato:  28-02-2006 19:59
Den må være for egen regning HA HA HA (Det gasss)


Christel

Dejlig skovturs/dressur vallak til salg:www.heste-nettet.dk/ma...s/97191/2/
Kravlegård købes, hvid, hæve/sænkebund max 250 kr.




0
0
Svar på denne tråd
 
 1977...
Forfatter: 
Dato:  01-03-2006 11:51

Jeg er 77'er.. Ud over det labre tøj som allerede er nævnt, især den smarte harem/gulerod/hængerøvs buks (gerne i MiNT grøn) så er noget af det jeg mindes bedst Popbuen...


Der skulle en hel særlig teknik til at sætte sit pandehår og evt. hår i siderne på denne måde.


Man fønenede med varm luft den bue/stilling man ville have på håret, Samtidig med der blev påført Rigelige mængder af (billig) hårlak..


Herved opnåede man en særdeles smart Lidt papilion (staves) agtig frisure...


I kaffe klubben, har vi alle haft billeder med fra vores "ungdom"

Vi kommer fra flere steder i landet og har først lært hinanden at kende som voksne.. mega sjovt at se hårmode anno 80érne


"Det tar lang tid, at få en gammel ven"

0
0
Svar på denne tråd
 
 80'erne burde forbydes ved lov
Forfatter: 
Dato:  01-03-2006 11:59
Hold op hvor var man kikset. Jeg blev kaldt Bobby efter Bobby Ewing pga. min frisure. Nej, mit hår har IKKE godt af en hård permanent.

;-)
Jhez

Billeder fra Kreta, Kos, Zakynthos og Danmark: jhez.deviantart.com/
0
0
Svar på denne tråd
 
 JO...
Forfatter: 
Dato:  01-03-2006 12:39

jeg haved også de lækre ruskindstøvler





0
0
Svar på denne tråd
 
 pastelfarver og pink
Forfatter: 
Dato:  01-03-2006 14:50

Ohhh jo jeg var ogsaa barn/ung i 80'erne..


damn naar man ser billeder saa er man jo ved at knække sig af grin ;-) jeg tror at der er nogle kommende arvinger der har et sundt og rigeligt afpresningsgrundlag hvis de finder diverse familiealbums frem :-)


Jeg havde heldigvis ret konservative forældre der ikke saadan bare gav efter for moden (specielt ikke hvis det var dyrt), men jeg har da haft den der lille tot i nakken som man skulle have og et laksefarvet joggingsæt (jo laksefarvet var en gængs farve dengang.. sammen med mintgroen og lilla! og saa var der self skrig pink og gul der dog kom lidt senere hvis jeg husker rigtigt) cola yoyo'er og my little pony samlekort... aaahhh det var tider


Og saa mindes jeg specielt de der brille samlesæt (jeg var jo det der saa hoefligt blev benævnt brille-abe dengang) store runde stel i forskellige moderigtige farver saa man kunne have nye briller paa hver dag!!! er du saa færdig jeg oenskede mig dem!! men næææh lille mig maatte noejes med nogle mere diskrete briller!! (TAK FAR OG MOR)


uhhh men jeg havde en veninde som var lidt forkælet!!! LOL det er et syn for guder.. jeg har heldigvis ret mange fællesbilleder saa min indtægt er sikret hvis hun en dag skulle blive noget stort :-)





Mvh Charlotte


Spild ikke tiden paa at ærgre dig over ting du alligevel ikke har magt til at ændre!!
La Rochefoucauld
0
0
Svar på denne tråd
 
 perfekt tråd!
Forfatter: 
Dato:  01-03-2006 14:55

Hejsa...!


Vi har skolefest her d. 9, og der er temaet 80erne!


Kan i fortælle hva for nogle kjoler, frisure, sko o. lign. man havde på den gang??


Har en kort cowboy nederdel, med lidt pink tylt under, og nogle pink gamasher, meeen mangler lidt mere jo :-P Hjælp?


'Mange hilsner Mette'
- den glade ejer af en fjordhoppe og Dvhoppe -
0
0
Svar på denne tråd
 
 nbøorhgø
Forfatter: 
Dato:  01-03-2006 15:06

Jeg blev så født i 88' hehe.

Men mine forældre var unge i 80'erne (de var 17 & 19år da jeg blev født i 88')

Jeg har tit set billederne fra den gang..

Hvad med de store fluebriller alle havde på?


Hilsen
Annecathrine
&
Store Mads Kirk
Rigtige piger er landmænd ;)
0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg er
Forfatter: 
Dato:  01-03-2006 15:23

Jeg er fra 71, så jeg husker tydelig 80erne. Jeg var helt vild med Duran Duran, gik med ben varmere uden på ridebukserne, det var mode hvor jeg red, samlede på kort og plakater med idoler, jeg kom til at tænke på mit værelse, jeg tror slet ikke man kunne se tapetet for plakater af heste og pop idoler.

Og så den tot hår i nakken man skulle have. Ja man griner i dag.


Mvh Rikke

0
0
Svar på denne tråd
 
 hahaha
Forfatter: 
Dato:  01-03-2006 15:23

Åh ja disse minder...

BALL var bestemt også et hit. Store bluser påtrykt BALL (helst i lilla) og gamacher (gerne flerfarvede)


Jeg var så en af de heldige(?) at jeg har en store søster, som jeg kunne arve tøj fra, så kunne jeg rigtig have den fede stil i flere år


PernilleKrake
0
0
Svar på denne tråd
 
 80 erne
Forfatter: 
Dato:  01-03-2006 18:33

supertulle... Så må den rigtige makeup til festen være blå eyeliner, blå mascare, pink og blå øjenskygge. Og meget sart lyserød/perlefarvet læbestift. waau...

Jeg husker også tydeligt det med at selerne skulle hænge ned, sejlerskoene. Den hvide t-shirt med krave, marco polo trøjer m.m.


Vi var da lækre den gang...


Louise

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hmm 80 erne og 90erne
Forfatter: 
Dato:  01-03-2006 22:37

hmm i børnehaven var der rigtigt nok et par af de store der dansede electric boogie..


Men firserne er for mig stjernekrigen(jaja synets helt bestemt starwarsfeberen var over os grundet VIDEOEN eller det elektriske fjernsyn som jeg kom til at kalde det for første gang jeg skulle omtale den *G* dengang snakken var om man havde betamax eller vhs fremfor pc/mac)

elsker også den uendelige historie og temaet derfra samt moonligth shadow (maggie reiley og mike oldfield) er musikken jeg huske rfra de tidligeste firsere..


SÅ kom den tid med benvarmer feberen(fame/flash dance), og hol op springgymnastik var bare det man skulle gå til i min børnehave (hehe jeg var bare ikke med på moden)

Men jo lyserød/laksefarvet var in der og joggingbukser...

store øreringe og kraftig makeup var vidst moderne (boy george)




så kom moden med at alt skulle være "NEONFARVET" og først boss og så ball t shirtsne kom frem på de lidt ældre hvis jeg ikek tager fejl var det lacoste perioden også som i shu bi duas askepot ...og ja alle ville permanetes

(bros, george michael og kylie hittede)


Comadore 64 og c128 ect.. enkelte havde også pc hvilket jo ike var en "rigtig komputer" som feks AMGIAEN da den kom .. orw glæmmer ik lige mit første spil: rat race til c64. fik dog også et barbiespil(sikkert det som aqua byggede sin musikvideo ove ret årti senere) og noget der hed hot wheels som var et ret udført Brian spil på c64 nivau(byg selv din bil).. eller det første spil jeg spilldde på amiga: Defender of the crown.


i slutfirserne kom cowboybuksen lidt igen, der kom flere ringe i ørerne og y jakken samt popbuen

baal var stadig et hit men levis var ved at komem efter det igen



så sprang vi over i 90erne.. y jakke og ball gik mere over i pilotjakker levis everlast og converse.. bordoux var FARVEN popbuen blev hængende lidt på nogle.. og så skulle ALLE pludseligt gå i adidas træningstøj.. og næse og navle pircingerne kom.




0
0
Svar på denne tråd
 
 vi vil se billeder!!
Forfatter: 
Dato:  01-03-2006 22:55

åhh, hold op nogle skønne kommentarer i kommer med!! sidder og skrælgriner

Men, synes i så ikke vi skal have nogle beviser på de skønne firsere? kooommm nuuu!!! vi vil se billeder!!!


Knus en grinende Lindis, som heldigvis var for lille til at opleve 80'erne..





Praktikplads til veterinærsygeplejerske-udd. hos dyrlæge/klinik søges pr. 1 august 2006/2007 på FYN
Paradico - vil elske dig for evigt <3
Gaia - jeg vil altid huske dig <3
0
0
Svar på denne tråd
 
 ååårh ja
Forfatter: 
Dato:  02-03-2006 09:26

De der forfærdentlige briller med mange farvet stil hvor man bare skulle skifte glassene rundt, de var over FEDE haha Yarks


og alt det neongrønne, ja selv tyggegummiet skulle helst være fra tyskland for det var det eneste sted man kunne få neonfarvet tyggegummi da det var forbudt at sælge herhjemme (gad vide hvad det har indeholdt siden det var forbudt hmm det skal man vist ikke tænke over)uha jeg har gnasket meget af det.


De der vilde seler hvor der kun var en selestrop bagpå og 2 foran i neon og ja de skulle selvfølgelig hænge nede omkring rumpen, og benvarmerne haha var godtnok noget et syn.


Hængeøreringene haha ja de sidder godtnok fast i minderne, uha mig og min veninde købte mange sæt sammen, hvor vi så fik en ørering hver, seeejt og et hav af veninderinge med forskellige veninder, alt efter man lige var veninde med den dag hihi



0
0
Svar på denne tråd
 
 Er jeg også
Forfatter: 
Dato:  02-03-2006 10:36

den eneste der sad og strøg "falske" lacoste krokodiller på billige polo shirts


Med hensyn til popidoler på væggene - jeg havde sågar Wham hængende i loftet, da der ikke var mere plads på tapetet




Hilsen Camilla

Dejlig ox plag til salg.

Se mere på www.ac-arabians.dk



0
0
Svar på denne tråd
 
 Rejehop...
Forfatter: 
Dato:  02-03-2006 12:59

med Gry, i Melodi Grand Prix. Min venindes mor syede en kjole til hende magen til gry´s... Orv vi var alle misundelige. Den var"skæv" dvs længere i den ene side end den anden. Drengene var kasserolleklippede, eller havde "disker" frisure, som vi også kaldte det... Det der lange duran duran pandehår. Cottencoats og sejlersko (ømt).

Røde sko, inspireret af David Bowie´s Let´s dance, benvarmere, bælter om den ene støvle, helst med lidt nitter, ultra stramme stræk buxer, der så ud som om de var malet på, efter vi havde kloreret dem. Store ørenringe, Swatch ure, Kliché på pladespilleren afløst af Mike Oldfield Tubular bells, og Sagas trommesolo...Asymetriske skjorter i pangfarver, lyserød "for you" læbestift, med glimmer, masser af hårlak og gelé, og sort sort eyeliner!


Jeg blev konfirmeret i 1982( hvem husker ikke "blå mandag" med Voxpop), da var jeg 13 år, så jeg LEVEDE med og i 80érne, og vil til enhver tid mene at det var det bedste årti i mit liv, rent musikalsk, venner og oplevelser! Jeg håber at der for mine børn vil være en periode af deres liv, som vil kunne bringe dem ligeså meget glæde som min gamle pladesamling, og sådan en tråd som denne bringer mig! Når vi hjemme hiver alle de gamle vinyler frem, måber ungerne, og spørger om der "virkelig kan komme musik ud af den der???" De store sorte CDére som lp er døbt hjemme ved os er omgærdet af megen mystik. Fedt lige at være en tur af memory lane sammen med alle i andre, med minder fra fattig firserne...


Mette


At køre shetter er det bedste i verden!
0
0
Svar på denne tråd
 
 Hi hi hi
Forfatter: 
Dato:  02-03-2006 13:32

Når man læser denne tråd, står 80'erne pludselig lysende klare for en igen...


Med de der kraftige plistic-brille-stel i alle farver med et vindue på størrelse med en butiksrude i.


Og hængerøvsbukserne... Jeg ønskede mig brændende sådan et par, og fik endelig et par i lysegule... WOW det var fedt...Men de var lettere gennemsigtige.


Fik efterfølgende undertøj af min moster i fødselsdagsgave, og heldigvis et par i lysegule... Skrev et brev (i hånden og sendte det med posten) hvor jeg takkede for dem... GG... Det resulterede så i, at jeg ved enhver lejlighed (jul, fødselsdag) fik undertøj af min moster... (Det var desværre kun den ene gang hun ramte rigtigt)


Permanentkrøller måtte jeg bare IKKE få for min mor, så der kan jeg så ikke rigtig være med.


Var det ikke også i 80'erne at de der bryder eller bokser t-shirts var vældigt moderne? Dem der med smalt rygstykke?






Zamangah




Welsh hoppeføl og kåret Welsh Mountain hoppe sælges

0
0
Svar på denne tråd
 
 Anderledes???
Forfatter: 
Dato:  02-03-2006 13:38

Jeg må have været anderledes???


Jeg er fra 1965 - Jeg oplevede 80'erne helt anderledes.


Uniformen var tætsiddende, ikke stramme, men tilgengæld super slidte og hullede cowboybukser. Cowboystøvler - præsis som den i dag med skrå hæl, eller "ridestøvler" - til disse kunne man også have gamasher på. Dertil meget brede tætsiddende bælter, blonde toppe eller flæseskjorter der viste lidt mave og korte habitjakker med vatskuldre.


Håret havde altid LYSE STRIBER og var højt, tuperet til strittende. Smykkerne var store og enten rå, eller glitrende med masser af simili. Makeuppen var rigelig og kuløren evig solbrændt til nærmest branket.


Musikken var U2, Prince, Police, Diary Straits (staves??), Simply Read, Simple Minds, (DAD?)


Conni


Tja, så er jeg tilbage på HN....

Nu med ny hest og ny præsentation, billede af mit nye vidunder kommer senere....

0
0
Svar på denne tråd
 
 jeg er en 78
Forfatter: 
Dato:  05-03-2006 19:12
så jeg kan også huske de glade 80er blandt andet orange og grøn maskarra (staves) merklig favesamtning af tøj og de berømte benvarmer.

STEDET HVOR HEST OG RYTTER HYGGER SIG

LEDIG BOKSE LIGE NU ALLE HESTE PÅ FOLD MANGE TIMER HVER DAG

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg kom pludselig til...
Forfatter: 
Dato:  05-03-2006 19:36

...at tænke på lortebune punge med stjernetegn graveret på.


Sådan en ville jeg gerne have, men jeg fik i stedet en sej turkis skindpung med strå striber


Den var supersmart, men desværre bev den stjålet engang jeg var til frisøren...og fik permanentet små krøller i hele håret!



kh

minski





Har nogen set min gamle musegrå/dunfarvede hoppe?
0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider