Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Alt om andre dyr

 græsstrå og kat
Forfatter: 
Dato:  11-06-2019 10:59

hej jeg er ny her.

jeg har et spøgersmål angående katte, bl.a min egen, den nyste i omkring 20-30 minutter og efter tid havde den et ligesom græsstrå ud af næsen, nu fordi jeg ikke som sådan er katte ekspert spøger jeg jer, hvad skyldes det? :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 bare lidt her fra
Forfatter: 
Dato:  15-06-2019 19:55

katte spiser græs når de har hår i halsen

og nogen gange risikere man at græset kommer op i stedet for ned. og så ender græsset i næsten i stedet for

der er faktisk en del katte som er endt hos dyrlægen og har måtte i narkose for at få græsstrå pillet ud af næsen

 

så du er faktisk "heldig"

 

jeg har 13 katte men har aldrig oplevet det. Men ved det fra andre. Elempen ved at arbejde på internat er at man kommer til at få lidt flere katte



0
0
Svar på denne tråd
 
 Katte og græs
Forfatter: 
Dato:  17-06-2019 07:31
Kære Anja.
Jeg er ret vild med din tørre kommentar. "Ulempen ved at arbejde på katteinternat, er at man får lidt flere katte."

Anyway.
Trådstarter.
Nogle katte spiser græs ved kvalme.
Andre gør det for smagens skyld. Ligesom nogle katte elsker ørevoks.

Jeg er nysgerrig. Hvordan ved du, at græsset kom fra næsen?
0
0
Svar på denne tråd
 
 Bare et græsstrå
Forfatter: 
Dato:  30-06-2019 02:24

Jeg havde en, der for flere år skulle i narkose, men hun var stukket ud i et øjeblik, så jeg kunne ikke sige, at hun intet havde ædt. Så fik hun en bræksprøjte- og kastede et enligt græssstrå op.

 

Dyrlægen og ego stod vist og lignede et par dummernikser, skulle vi smile eller se alvorlige ud? Jeg tror, vi smilede lidt.

 

Katte spiser forskellige typer græs: De grove så de kaster op (hårboller mv), og den finere slags, så de få vitaminer.

 

Ørevoks?! Jeg har da aldrig haft en kat der åd ørevoks, hvor har du dét fra?!

 

Hunde kan lide "lakrids mellem tæerne"- men det kilder skrækkeligt.


Mvh

Tine

0
0
Svar på denne tråd
 
 Kat og ørevoks
Forfatter: 
Dato:  30-06-2019 10:56
Vores nu afdøde Bliss elskede ørevoks.

Vi opdagede det ved, at hun fiskede vatpinde op af en papirskraldespand, og slikkede dem rene med alle tegn på fryd.

Nåja, hvis det er lykken.
Senere vænnede vi os til at smøre ørevoks fra rensning af øregange på en stump køkkenrulle - så spiste hun ørevoks med salig fryd, og det gav ikke ørepindvat på en kattetunge.
Hvis der var noget, vi ønskede at hun hurtigt skulle forbinde med glæde - bestak vi hende med ørevoks.
Første gang naboens småbørn så hende instruerede vi dem i at give hende ørevoks.
Sådan et toårig barn, som uden tøven stikker en finger i øret, graver en lækker grøn klump ud og tilbyder hende klatten - katten bliv meget hurtigt glad for synet af små børn...
Hun blev 13 år.
Hovedparten af hendes liv havde jeg en hemmelig frygt for, at hun skulle opdage hvor ørevoks kommer fra og hun skulle begynde at vaske ens øregange, mens man sov... Det skete heldigvis ikke...

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider