Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Islandshest

 Dårlig bygning?
Forfatter: 
Dato:  16-01-2009 23:48

Jeg har kig på en islænder der er 10år. den er kanon sød og nem at ride!


Men men den er lidt svaj rygget, mit spørgsmål er så om der er nogen kloge hoveder der kan se om det evt. vil kunne trænes væk, eller om den er født med den bygning?


Den Har i marts sidste år gennemgået en handelsundersøgelse uden anmærkninger, så dyrlægen mener ikke det er noget!


Men vil jo ikke købe en hest der får ondt i ryggen på sigt...


Ejer af Pokkadis fra Lundforlund

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hvis det
Forfatter: 
Dato:  17-01-2009 09:45

er den på billedet syntes jeg da ikke den er svajrygget. Måske lidt overbygget.


Men uanset tror jeg ikke du køber et problem. Ihvertfald ikke hvad angår ryggen.


Salg af rideudstyr til islandske heste og deres ryttere.


Udsalg nu!

shop.islandshesten.dk/specials.php

0
0
Svar på denne tråd
 
 halsen
Forfatter: 
Dato:  17-01-2009 12:47

Okey, tak for svaret:o)


Og det er hende på billedet, men det kan godt være du har ret i at hun er overbygget!


Hun har også en ret kort og bred hals, vil det give problemmer mht. og få hende til at gå ned med hovedet, så hun kan få ryggen lidt op under ridning?



Ejer af Pokkadis fra Lundforlund

0
0
Svar på denne tråd
 
 iuabvdiua v
Forfatter: 
Dato:  17-01-2009 19:14

Jeg syntes heller ikke den ser svajrygget ud. Det er en fin kompakt lille hest:)

Alle heste kan blive svajryggede, men det skyldes som regel mangel på muskler og forkert ridning.


Du skal sørge for at hesten anlægger gode muskler i ryggen.


Om halsen er for kort og bred til at bøje? Nej det er den ikke. Det handler igen om korrekt ridning og om at hesten skal bære sig i ryggen.

For et par år siden arbejdede jeg med træningen af 9 islandske heste. Her var der en lille kraftig hest der gik under kælenavnet "øltønden". Og det var fordi hun var kort og rund. Hun havde ligeledes en kraftig kort hals... men hun var den absolut bedste til at bøje i nakken og bruge ryggen.

Så det er ingen hindring.


Bare klø på:)










www.youtube.com/watch?v=mJaS6M9lmLU

...en hyldest til den islandske hest, nu også i Hollywood:)


0
0
Svar på denne tråd
 
 hals og ryg
Forfatter: 
Dato:  18-01-2009 00:16

Jeg synes ikke det er pænt at se på, når en hest er overbygget som denne, men derfor kan brugbarheden godt være ok. Jeg mener personligt at den vil få svært ved at løfte/bruge ryggen korrekt under arbejde.

Og så ville jeg høre om den havde været forfangen før, nogle kan godt udvikle en pølse i mankammen som denne har, men det kan også komme af alm. fedme, kaldes hingstehals. Spørg en smed eller dyrlæge.


Hilsen Marlene

Wrap af god kvalitet, sælges på fyn

0
0
Svar på denne tråd
 
 tja sådan blev det
Forfatter: 
Dato:  18-01-2009 20:50

Tak for alle svar!


Har været oppe og se hesten igen i dag, sammen med en mere hestekyndig....


Ryggen er ikke så svejet i virkeligheden som på billedet, men da det er noget tid siden jeg så hesten sidst kunne jeg ikke helt huske det:-/


Ham jeg havde med er en islænding med god kendsab til kåring af islænder, og han gav hende 8 for overline, så det er jo ok!


Han gav hende dog kun 7 for hals, da den er ret kort og bred, og 7 for ben da hun har lidt frank benstilling foran. Men eller lå reste ca. på 7,5 - 8,0 stk.


Og da hun bare skal bruges som skovturshest, ja så er det fint til mig:-)




Ejer af Pokkadis fra Lundforlund

0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  21-01-2009 21:37

Ja, så længe den ikke skal være avlshest og bare bruges til hyggeridning og den ellers passer godt til dig, så skal du da bare købe den ;-)


Men jeg ville være noget betænkelig ved at købe en hest med sådan en hals, hvis den skulle bruges til mere seriøs ridning eller avl.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hvad hedder hesten
Forfatter: 
Dato:  24-01-2009 22:48

syntes den virker bekendt`?


Venlig Hilsen

Line K. Jeppesen

Stuttri
Salg/kommision/Træning
www.123hjemmeside.dk/Nordhus
www.123hjemmeside.dk/Bjartur

0
0
Svar på denne tråd
 
 bombom
Forfatter: 
Dato:  25-01-2009 21:32

jeg ser ikke en svagrygget hest, men en alt for tyk hest som er kort og lidt overbygget. men det overbygget kan man men ridning og vægttab hjælpe meget. den korte hals vil også se pæner ud hvis hesten taber sig lidt, men udmiddelbart er det heller ikke en hoppe jeg ville avle på, men det skriver du jo heller ikke noget om du vil.

0
0
Svar på denne tråd
 
 tja sådan blev det
Forfatter: 
Dato:  25-01-2009 21:44

Ja hun har lidt ekstra på sidebenene Men billedet er også fra sep. og hun har tabt sig en del siden.


Hun er også efter lysingur fra lillelund, og han er jo også kraftig bygget, så hun har nok arvet en del efter ham.


Jeg har heller ingen planer om at avle på hende, men bare hygge og ride nogle skovture!


Men tak for alles svar, hesten har jeg købt og hun er bare super dejlig


Ejer af Pokkadis fra Lundforlund

0
0
Svar på denne tråd
 
 pokkadis
Forfatter: 
Dato:  27-03-2021 13:37

hej Frkniemann

 

hvordan kan man se billeder af din hest Pokkadis fra Lundforlund, har du den stadig

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider